eitaa logo
صبح وصال
63 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
139 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم گوهرهایی از جنس قرآن و عترت و ولایت و شهداء گردآوری و نوشته حامدی نسب @sobhe_vesal
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم @ghoharaneh
ریشه ی اصلی و علت مشکلات معیشتی و اقتصادی و ضرب الله مثلا قرية كانت آمنة مطمئنة ياْتيها رزقها رغدا من كل مكان فكفرت باَنعم الله فاَذقها الله لباس الجوع و الخوف بما كانوا يصنعون و لقد جاءهم رسول منهم فكذبوه فاَخذهم العذاب و هم ظلمون فكلوا مما رزقكم الله حللا طيبا و اشكروا نعمت الله اِن كنتم اِياه تعبدون (نحل/۱۱۴_۱۱۲) خدا مثلى مى زند دهكده اى كه امن و آرام بود و روزيش از هر طرف به فراوانى مى رسيد آنگاه منكر نعمتهاى خدا شدند و خدا به سزاى اعمالى كه مى كردند پرده گرسنگى و ترس بر آنها كشيد. و پيغمبرى از خودشان بيامدشان پس او را تكذيب كردند و در آن حال كه ستمگر بودند دچار عذاب شدند. از آنچه خدا روزيتان كرده حلال و پاكيزه بخوريد پس اگر خدا را مى پرستيد نعمتهايش را سپاس گزاريد. @ghoharaneh
صبح وصال
ریشه ی اصلی و علت مشکلات معیشتی و اقتصادی و ضرب الله مثلا قرية كانت آمنة مطمئنة ياْتيها رزقها رغدا
مثلى متضمن هشدار نسبت به كفران نعمت و زنهار از عذاب مترتب بر آن ضرب الله مثلا قرية كانت آمنة مطمئنة ياتيها رزقها رغدا... رغد: به معناى عيش فراخ و گوارا و پاكيزه است. و اين مثلى است كه خداى تعالى آورده قريه اى را شرح مى دهد كه تمامى مايحتاج اهلش را فراهم نموده و اين نعمتها را با فرستادن پيغمبرى برايشان تمام كرده و بحد كمال رسانده است، آن پيغمبر ايشان را به آنچه مايه صلاح دنيا و آخرتشان است، دعوت مى كند و آنان به نعمتهاى او كفر مى ورزند و آن فرستاده را تكذيب مى كنند خدا هم نعمتش را به نقمت و عذاب مبدل نمود، و در اين مثل هشدار و زنهار از كفران نعمتهاى خدا است بعد از آنكه ارزانى داشته، و كفر به آيات او است بعد از آنكه نازل كرده. اينكه فرمود: (ضرب الله مثلا قرية كانت آمنة مطمئنة ياتيها رزقها رغدا) سه صفت براى قريه مورد مثل ذكر مى كند كه متعاقب همند، چيزى كه هست وسطى آنها كه مساله اطمينان باشد به منزله رابطه ميان دو صفت ديگر است، چون هر قريه اى كه تصور شود وقتى امنيت داشت و از هجوم اشرار و غارتگران و خونريزي ها و اسير رفتن زن و بچه شان و چپاول رفتن اموالشان و همچنين از هجوم حوادث طبيعى از قبيل زلزله و سيل و امثال آن ايمن شد مردمش اطمينان و آرامش پيدا مى كنند و ديگر مجبور نمى شوند كه جلاى وطن نموده متفرق شوند. و از كمال اطمينان، صفت سوم پديد مى آيد، و آن اين است كه رزق آن قريه فراوان و ارزان مى شود، چون از همه قراء و شهرستان هاى اطراف آذوقه بدانجا حمل مى شود، ديگر مردمش مجبور نمى شوند زحمت سفر و غربت را تحمل نموده براى طلب رزق و جلب آن بسوى قريه خود بيابانها و درياها را زير پا بگذارند و مشقت هاى طاقت فرسايى تحمل كنند. پس اتصاف قريه به اين سه صفت كه عبارت است از: امن و اطمينان و سرازير شدن رزق بدانجا از هر طرف، تمامى نعمتهاى مادى و صورى را براى اهل آن جمع كرده است و بزودى خداى سبحان نعمتهاى معنوى را در آيه بعدى كه مى فرمايد: (و لقد جاءهم رسول منهم) بر آن نعمتها اضافه مى فرمايد، پس اين قريه قريه اى است كه نعمتهاى مادى و معنوى آن تام و كامل بوده است. در جمله (فكفرت بانعم الله فاذاقها الله لباس الجوع و الخوف) تعبير (انعم الله) كه جمع قلت نعمت است، براى اشاره به اصناف سه گانه نعمت، يعنى امنيت و اطمينان و آمدن رزق است و كلمه (اذاقة: چشاندن) استعاره براى رساندن كمى از عذاب است، و چشاندن گرسنگى و ترس مشعر بر اين است كه آن خدائى كه اين دو را مى چشاند قادر است بر دو چندان كردن و زياد كردن آن به حدى كه نتوان اندازه اى برايش تصور كرد، و چگونه قادر نباشد، و حال آنكه او خدايى است كه تمامى قدرتها به دست او است. آنگاه لباس را به گرسنگى و ترس اضافه نموده فرمود: خدا چشانيد به آن قريه لباس ترس و گرسنگى را. و اين تعبير دلالت دارد بر احاطه همانطور كه لباس بر بدن احاطه دارد، و اشعار دارد بر اينكه اين مقدار اندك از گرسنگى و ترس كه خدا به آنان چشانيد از هر سو بر ايشان احاطه يافت و راه چاره را به رويشان بست، پس چه حالى خواهند داشت در وقتى كه خدا بيش از اين، آن را به ايشان بچشاند، زيرا خداى سبحان در قهر و غضبش نامتناهى است، همچنانكه ايشان در ذلت و خوارى نامتناهي اند. سپس در آخر، آيه را با جمله (بما كانوا يصنعون ) ختم فرمود، تا دلالت كند بر اينكه سنتى كه خدا در مجازات شكر و كفر دارد همچنان پابرجا است و جریان دارد. بنابراين معناى آيه اين است كه خداى متعال مثلى زده است، و آن مثل قريه اى است كه اهلش از هر شرى كه جان و عِرض و مالشان را تهديد كند در امنيت بودند، و براى روزى، حاجت به پيمودن كوه و دشتى نداشتند، رزق پاك و بسيارى از هر سو بطرف ايشان سرازير بود، اهل اين قريه به اين نعمتهاى الهى كفران كردند، و شكر آن را بجا نياوردند، خدا هم به اندكى از نقمت و عذاب خود گرفتارشان كرد، و آن نقمت اندك، گرسنگى و ترس بود كه چون لباس بر آنان احاطه كرد، و اين در قبال كفرانى بود كه بطور استمرار به نعمتهاى خدا مى ورزيدند. @ghoharaneh
صبح وصال
مثلى متضمن هشدار نسبت به كفران نعمت و زنهار از عذاب مترتب بر آن ضرب الله مثلا قرية كانت آمنة مطمئنة
و لقد جاءهم رسول منهم فكذبوا فاخذهم العذاب و هم ظالمون اين آيه نعمت معنوى اهل قريه را خاطر نشان مى سازد، كه خدا بر نعمتهاى ماديشان اضافه كرد، و در اين نعمت معنوى صلاح معاش و معادشان بود، چون از كفران به نعمتهاى خدا زنهارشان مى داد، و آثار شوم و شقاوت بار آن را برايشان شرح مى داد، ليكن رسول خود را تكذيب كردند، با اينكه از خودشان بود و او را كاملا مى شناختند و مى دانستند كه او به امر الهى دعوتشان مى كند و به راه رشاد و سعادت جدى ايشان را مى خواند، ولى با اين حال ظلم كردند، و لذا عذاب الهى ايشان را بخاطر ظلمشان بگرفت. فكلوا مما رزقكم الله حلالا طيبا... اين جمله تفريع بر معنايى است كه از مثل قبلى به دست مى آيد و تقدير آن چنين است: (وقتى حال اين چنين است كه در كفران رزق فراوان، عذاب و در تكذيب دعوت انبياء، مجازات است پس از آنچه خدا روزيتان كرده بخوريد در حالى كه حلال و طيب باشد، يعنى شما ممنوع از آن نيستيد، بدون دلواپسى بخوريد ولى شكر خدا را بجاى آوريد، اگر او را مى پرستيد. برگرفته از تفسیر المیزان @ghoharaneh
فرا رسیدن سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، جوان ترین امام معصوم، حضرت امام محمد بن علی الجواد علیهما السلام به محضر حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه الشریف، شیعیان و محبان اهلبیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت باد. @ghoharaneh
صبح وصال
فرا رسیدن سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، جوان ترین امام معصوم، حضرت امام محمد ب
به دیوار قفس بشکسته ام بال و پر خود را زدم تنهای تنها ناله های آخر خود را درون شعله همچون شمع سوزان آتشی دارم که آبم کرده و آتش زدم پا تا سر خود را قفس را در گشوده، صید را آزاد بگذارید که در کنج قفس نگذاشت جز مشتی پر خود را کنیزان لحظه ای آرام، شاید بشنوم یکدم صدای نالۀ جانسوز زهرا مادر خود را لبم خشکیده یارم گشته قاتل حجره در بسته مگر با قطره اشکی تر نمایم حنجر خود را بزن کف، پایکوبی کن، بیفشان دست، امّ الفضل که کشتی در جوانی شوهر بی یاور خود را بیا و این دم آخر به من ده قطرۀ آبی که خوردم سال ها خون دل غم پرور خود را چه گوئی ای ستمگر در جواب مادرم زهرا اگر پرسد چرا لب تشنه کشتی شوهر خود را اجل بالای سر، من در پی دیدار فرزندم گهی بگشوده ام گه بسته ام چشم تر خود را به یاد شعله های نالۀ ابن الرّضا (میثم) سزد آتش زنی هم نخل، هم برگ و بر خود را @ghoharaneh
امام محمد بن علی الجواد عليهما السلام در يك نگاه حضرت امام ابوجعفر، محمد بن على الجواد عليهما السلام، نهمين امام از خاندان رسالت است که حضرت ختمى مرتبت، به فرمان خداوند امر امامت را به آنان سپرد تا پس از وى مسئوليت و راهبرى امت و جامعه را بر عهده گيرند؛ همان هايى که قرآن، عصمتشان را بيان و روايات متواتر بر امامتشان تصريح کرده است. امام جواد عليه السلام، همانند پدران گرامى اش آينه تمام نماى والايى ها و بزرگوارى هايى بود که دارنده آنها را شايسته امامت و رهبرى انقلابى ـ الهى مى کرد. حضرتش در هفت سالگى، امامت عامه را بر عهده گرفت. اگر چه در آن روزگار رهبرى و امامتِ خردسالى امرى نامأنوس بود و شايد بودند کسانى که کينه توزانه بر آن خرده مى گرفتند، اما حكمت الهى پيش از او نيز چنين اقتضا کرده بود و حضرت عيسى بن مريمِ عليه السلام نوزاد، در حالى که در گهواره بود به مقام نبوت دست يافت. تاريخ در لابه لاى امامت زودهنگام امام جواد عليه السلام اين باور و اعتقاد شيعه دوازده امامى را تأييد کرد که «امامت منصبى الهى است و خداوند آن را به شايستگان و کمال يافتگانِ همه روزگاران مى بخشد»، چرا که آن بزرگوار، در عين خردسالى با عالمان بزرگ عصر خود مباحثه نمود و با دانش خدا داده و برهان رسايش بر آنان پيروز شد، آنچنان که عالمان و حاکمان عصر او در برابر آن سر تسليم فرود آورده، بدان اعتراف کردند. فقيهان، راويان و عالمان بزرگ گرد وجود مبارك امام هفت ساله حلقه زدند و از چشمه جوشان دانش سرشار او سيراب شدند و بى شمار مسائل اعتقادى، فلسفى، کلامى، فقهى، تفسيرى و ديگر دانش هاى روز بشرى را از حضرتش روايت کردند. امام جواد عليه السلام همانند پدر ارجمندش عهده دار سرپرستى شيعيان شد و آنان را در زمينه دانش، معنويت و سياست چنان پرورش داد تا بتوانند در مسيرى گام نهند که امامان معصوم براى آنان ترسيم کرده بودند، زيرا اين جماعت روزگارى در پيش داشتند که با دوره هاى قبلى متفاوت بود و آنان نمى توانستند همچون پيشينيان خود با امامى تماس و ارتباط داشته باشند. پس مى بايست در اداره خويش از توانمندى فكرى، سياسى، اجتماعى و اقتصادى شايان و در حد کفايت برخوردار باشند. بدين ترتيب امام جواد عليه السلام توانستند در مدت کوتاه زندگانى بابرکت و الهام بخش خود اهداف بزرگى را در عرصه هاى ياد شده، محقق کنند. شهادت آن حضرت در ٢٥ سالگى، خود بهترين گواه بر اوج موفقيت امام عليه السلام در حرکت و برنامه ريزى الهى اش مى باشد، تا آنجا که حضور او در جامعه اسلامى، حاکمان سرکش را چنان دچار آشفتگى و پريشان حالى کرده بود که راه رهايى را در کشتن او و جلوگيرى از تلاش و فعاليت هاى سازنده اش ديدند. از همين رو برگه اى آلوده به جنايت بر سابقه ننگين خود و تبار خود افزودند. @ghoharaneh
4_5816829051133758025.mp3
7.57M
▪️مداحی|🎙محمد طاهری اگه گرفتاری بگو یا جواد الائمه اگه گنهکاری بگو یا جواد الائمه اگه دوسش داری بگو یا جواد الائمه کار من همین گداییه کار تو گره گشاییه اسم تو براش مقدسه هر کسی امام رضاییه کرم تو آبروی رو سیاها حرم تو سر پناه بی پناها @ghoharaneh
فاطمه(س) همسر علی(ع) پیامبر فرمود: «در مسئله ازدواج فاطمه(س) منتظر وحی و پیام الهی ماندم».۱ و بالاخره دستور خداوند این بود که کفو او علی(ع) است. در کتاب تذکره الخواص آمده است «ابوبکر نزد پیامبر از فاطمه(س) خواستگاری کرد و پیامبر(ص) فرمود او کوچک است و من منتظر فرارسیدن سن ازدواج او هستم. ابوبکر عمر را دید و او را از جریان آگاه کرد  عمر خواستگاری کرد و پیامبر او را نیز رد کرد و پس از آن‌ها علی(ع) از فاطمه(س) خواستگاری نمود و پیامبر(ص) فرمود خدا به من امر کرد تا او را به ازدواج تو درآورم وپس علی شتر و برخی لوازم خود را فروخت و با فاطمه ازدواج کرد».۲ برخی راویان از علی(ع) نقل کرده‌اند که درباره خواستگاری از فاطمه(س) فرمود: «به پا خاستم و گوشه‌ای از عبای خود را بر دوش‌اند‌اختم در حالی که گوشه‌ای دیگر آن روی زمین کشیده می‌شد. خدمت پیامبر(ص) رسیدم و روی زمین نشستم. عرض کردم یا رسول‌الله پیش قدمی‌مرا در اسلام می‌دانی و… رسول خدا(ص) فرمود: ای علی منظورت چیست؟ عرض کردم فاطمه را به ازدواج من درآور. آن حضرت فرمود: چه امکاناتی داری؟ عرض کردم: اسب و زره. فرمود اسب را لازم داری ولی زره را بفروش».۳ بدین ترتیب محمد(ص) دستور خدا مبنی بر ازدواج علی(ع) و فاطمه(س) را به انجام رساند و زندگی مشترک این دو بزرگوار فراهم گردید. ایشان در یک زندگی کوتاه مدت اما پربار و سرشار از معنویت، فرزندانی صالح پرورش دادند که سرمشق انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه شدند. پی‌نوشت‌ها: ۱- ابن حجر عسقلانی، الصواعق المحرقه، ص ۸۴ ۲- سبط ابن جوزی، تذکره الخواص، ص ۳۰۷ ۳- نهج البلاغه،ترجمه عبدالمجبد معادیخواه، ص ۳۱۸ @ghoharaneh
زندگی علیه السلام در بخشی از ۱۹۲_نهج_البلاغه صلی الله علیه و آله ۱۶ روز تا @ghoharaneh
صبح وصال
زندگی #حضرت_علی علیه السلام در #نهج_البلاغه بخشی از #خطبه_۱۹۲_نهج_البلاغه #خطبه_قاصعه #پیامبر_اکرم ص
زندگی علیه السلام در بخشی از ۱۹۲_نهج_البلاغه ؛ و شما به خوبى موقعيّت مرا از رسول خدا (ص) از نظر خويشاوندى نزديک و منزلت و مقام ويژه مى دانيد. او مرا در دامان خويش در حالى که کودک (خردسالى) بودم مى نشاند و (همانند فرزندش) مرا به سينه ی خود مى فشرد و در بستر خويش در کنار خود مى خوابانيد، به گونه اى که بدن خود را (همچون يک پدر مهربان) به بدن من مى چسبانيد و بوى خوش خود را به مشام من مى رساند و (چون بسيار کوچک بودم و توان جويدن غذاى سخت را نداشتم) غذا را مى جويد و در دهان من مى گذاشت. او هرگز دروغى در گفتار من نيافت و در کردارم خطا و اشتباهى نديد. از همان زمان که رسول خدا (ص) از شير بازگرفته شد، خداوند بزرگ ترين فرشته از فرشتگان خود را مأمور ساخت تا در طول شب و روز وى را به راههاى فضيلت و محاسن اخلاق جهانيان وادارد و من هم مانند کودکى که به دنبال مادرش حرکت مى کند از او پيروى مى کردم. هر روز نکته تازه اى از اخلاق برجسته خود براى من آشکار مى ساخت و مرا فرمان مى داد که به او اقتدا کنم. او در هر سال مدتى را در مجاورت غار حرا به سر مى برد (و به عبادت خدا مى پرداخت) من او را مى ديدم و کسى ديگر او را نمى ديد (و از برنامه عبادت او خبر نداشت و هنگامى که آن حضرت به نبوت مبعوث شد) در آن روز خانه اى که اسلام در آن راه يافته باشد، جز خانه پيامبر نبود تنها او و خديجه در آن بودند و من نفر سوم بودم. من نور وحى و رسالت را مى ديدم و بوى نبوّت را استشمام مى کردم. من صداى ناله شيطان را در آغاز نزول وحى بر آن حضرت شنيدم و گفتم اى رسول خدا اين ناله (از کيست و براى) چيست؟ فرمود: اين ناله شيطان است، زيرا از اينکه پيرويش کنند مأيوس شده است. (سپس پيامبر (ص) به من فرمود:) تو آنچه را من مى شنوم مى شنوى و آنچه من مى بينم مى بينى (و چشم و گوش تو حقايق عالم غيب را درک مى کند) جز اينکه تو پيامبر نيستى؛ ولى وزير منى و در مسير خير و سعادت قرار دارى! صلی الله علیه و آله ۱۶ روز تا @ghoharaneh
😍😍مژده مژده😍😍مکانی برای خرید و فروش شما. عضو شدن طلبه و غیر طلبه فرقی نداره. آگهی های همه افراد در کانال فروشگاه طلاب ثبت میشه✔✔✔ اینم لینک کانال فروشگاه طلاب: https://eitaa.com/joinchat/875298872Cb113d9bd29
هدایت شده از 🌱🕊️|•بـــوۍ بهـشــت•|🕊🌱
✨سـلام دوستــــان عزیـــزم✋ 💐من شہید ایمان خزاعی نژاد هستم☺️ 📖تاریخ تولد 1366/3/3 📕تاریخ شهادت :۱۳۹۴/۸/23🌹 در حلب سوریہ شہید شدم بہ ما میگن ☺️ 🌸خوشحالم ڪہ میبینم هنوز عاشقان شہدا هستن ☺️ خصوصا ما ڪہ چقدر مظلومییم😔 ممنونم کہ تو این کانال منو همراهے مے ڪنید🌹 ✨ ان‌شاءالله قیامت شفاعتتون مے کنم😉 🌷 🌹 @ShahidEmankhzainejadd ═✧❁🌷یازهـرا🌷❁✧═┄
زندگی علیه السلام در علیه السلام پیشینه علیه السلام ۳۷_نهج_البلاغه ۱۵ روز تا @ghoharaneh
صبح وصال
زندگی #حضرت_علی علیه السلام در #نهج_البلاغه #فضائل_حضرت_علی علیه السلام پیشینه #عبادت_حضرت_علی علیه
زندگی علیه السلام در علیه السلام پیشینه علیه السلام ۳۷_نهج_البلاغه اين سخنان را امام (ع) پس از جريان نهروان ايراد فرمود: آن زمان که ديگران به سستى گراييده بودند، من (براى دفاع از اسلام) قيام کردم و آنگاه که همگى خود را پنهان کرده بودند، من آشکارا به ميدان آمدم و آن روز که ديگران لب فروبسته بودند، من سخن گفتم. و هنگامى که همگان از ترس سکون اختيار کرده بودند، من با نور الهى به راه افتادم، (ليکن فرياد نمى زدم و جنجال به راه نمى انداختم) صدايم از همه آهسته تر بود، ولى از همه پيشگام تر بودم، لذا بر مرکب پيروزى سوار شدم، زمامش را به دست گرفته، به پرواز درآمدم و در اين ميدان مسابقه بر ديگران پيشى گرفتم، مانند کوهى که تندبادها قدرت شکستن آن را ندارند و طوفان ها نمى توانند آن را از جاى برکنند، پابرجا ايستادم، اين در حالى بود که هيچ کس نمى توانست عيبى بر من بگيرد و هيچ سخن چينى جاى طعنه در من نمى يافت. ناتوان ستمديده در نظر من عزيز است تا حقّش را بگيرم و زورمند ستمگر نزد من حقير و ضعيف است تا حقّ ديگران را از او بستانم. ما در برابر فرمان خدا راضى هستيم و در مقابل امر او تسليم مى باشيم. آيا گمان مى کنيد که من بر رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) دروغ مى بندم؟ به خدا سوگند من نخستين کسى هستم که او را تصديق کردم! بنابراين نخستين کسى نخواهم بود که او را تکذيب مى کند. من در کار خود انديشه کردم، ديدم لزوم اطاعت (فرمان پيامبر) بر من، بر بيعتم (با خلفا) پيشى گرفته است و در اين حال (براى حفظ موجوديت اسلام) پيمان بيعت ديگران بر گردن من است. ۱۵ روز تا @ghoharaneh
فرا رسیدن سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد بن علی الباقر علیهما السلام به محضر حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه الشریف، شیعیان و محبان اهلبیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت باد. @ghoharaneh
هیئت در دوران کرونا .mp3
8.44M
🎧 استاد میرباقری | هیئت در دوران کرونا | ۱۳۹‌۹/۵/۲ ⚡️ ما باید هیئات را در فضای حقیقی و واقعی گسترش بدهیم و از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم تا هیئات در فضای حقیقی و واقعی توسعه پیدا کند ( در خدمتِ توسعۀ هیئات در ). ⚡️ بیماری کرونا یک است و واقعاً برای جامعه جهانی است. البته بعید نیست یک دستگاهی در پشت‌صحنه، با سوء‌استفاده از این فضا، سلامت جامعه بشری را گروگان گرفته باشند تا بشر را به پذیرش اقتضائات مجبور کنند. ⚡️ امروز واضح شده است و همگان متقاعد شده‌اند که راه‌حل مقابله با کرونا، و کور و تعطیلی جامعه نیست؛ بلکه راه‌حل اساسی و پایدار، است. بر این اساس، برای فعالیت مساجد و حرم‌ها و محافل و هیئات مذهبی نیز باید هم‌چون بازار و سایر عرصه‌ها از صنعت ایمن‌سازی استفاده کرد. ⚡️ حتماً به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا متعهد خواهند بود اما خواهش ما این است که تصمیم‌گیری‌ها شفاف باشد و مشخص باشد چه کسانی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند. باید کسانی در این زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنند که معنای دعا و عزاداری و هیئت و جایگاه اینها را بفهمند و بشناسند. الحمدلله از این دسته افراد در ، فراوان داریم که صلاحیت این کار را دارند و هیئات هم متعهدند که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌جد رعایت کنند. ☑️ @mirbaqeri_ir
فرازهایی از اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي أَخْشَاكَ كَأَنِّي أَرَاكَ وَ أَسْعِدْنِي بِتَقْوَاكَ وَ لاَ تُشْقِنِي بِمَعْصِيَتِكَ وَ خِرْ لِي فِي قَضَائِكَ وَ بَارِكْ لِي فِي قَدَرِكَ حَتَّي لاَ أُحِبَّ تَعْجِيلَ مَا أَخَّرْتَ وَ لاَ تَأْخِيرَ مَا عَجَّلْتَ خدايا چنانم كن كه از تو بترسم گويا كه تو را مي بينم، و با پرهيزگاري مرا خوشبخت گردان، و به نافرماني ات بدبختم مكن، و خير در قضايت را برايم اختيار كن، و به من در تقديرت بركت ده، تا تعجيل آنچه را تو به تأخير انداختي نخواهم، و تأخير آنچه را تو پيش انداختي ميل نكنم. اَللَّهُمَّ اجْعَلْ غِنَايَ فِي نَفْسِي وَ الْيَقِينَ فِي قَلْبِي وَ الإِْخْلاَصَ فِي عَمَلِي وَ النُّورَ فِي بَصَرِي وَ الْبَصِيرَهَ فِي دِينِي وَ مَتِّعْنِي بِجَوَارِحِي وَ اجْعَلْ سَمْعِي وَ بَصَرِي الْوَارِثَيْنِ مِنِّي وَ انْصُرْنِي عَلَي مَنْ ظَلَمَنِي وَ أَرِنِي فِيهِ ثَارِي وَ مَآرِبِي وَ أَقِرَّ بِذَلِكَ عَيْنِي خدايا قرار ده، بي نيازي را در ذاتم، و يقين را در دلم، و اخلاص را در عملم، و نور را در ديده ام، و بصيرت را در دينم و مرا به اعضايم بهره مند كن، و گوش و چشمم را دو وارث من گردان، و مرا بر آن كه به من ستم روا داشته پيروز فرما، و در رابطه با او انتقام و هدفم را نشانم ده، و چشمم را بدين سبب روشن گردان. @ghoharaneh
صبح وصال
فرازهایی از #دعای_عرفه اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي أَخْشَاكَ كَأَنِّي أَرَاكَ وَ أَسْعِدْنِي بِتَقْوَاكَ
اَللَّهُمَّ اكْشِفْ كُرْبَتِي وَ اسْتُرْ عَوْرَتِي وَ اغْفِرْ لِي خَطِيئَتِي وَ اخْسَأْ شَيْطَانِي وَ فُكَّ رِهَانِي وَ اجْعَلْ لِي يَا إِلَهِي الدَّرَجَهَ الْعُلْيَا فِي اﻵْخِرَهِ وَ الأُْولَي خدايا گرفتاري ام را برطرف كن، و زشتي ام را بپوشان، و خطايم را بيامرز و شيطانم را بران و دَيْنم را ادا كن، و برايم معبودا در آخرت و دنيا درجه اي برتر قرار ده. ... اِلَهی ... وَ اِلَی غَيرِكَ فَلا تَكِلنِي إِلَهِي إلَي مَنْ تَكِلُنِي إلَي قَرِيبٍ فَيَقْطَعُنِي أَمْ إِلَي بَعِيدٍ فَيَتَجَهَّمُنِي أَمْ إِلَي الْمُسْتَضْعَفِينَ لِي وَ أَنْتَ رَبِّي وَ مَلِيكُ أَمْرِي. خدایا ... و به غير خود واگذارم مكن. خدايا، مرا به كه واگذار مي كني؟ به نزديك تا با من به دشمني برخيزد، يا به بيگانه تا با من با ترش رويي برخورد كند يا به آنان كه خوارم مي شمرند؟ و حال اينكه تو خداي من، و زمامدار كار مني. اَللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ كَمَا خَلَقْتَنِي فَجَعَلْتَنِي سَمِيعاً بَصِيراً وَ لَكَ الْحَمْدُ كَمَا خَلَقْتَنِي فَجَعَلْتَنِي خَلْقاً سَوِيّاً رَحْمَهً بِي وَ قَدْ كُنْتَ عَنْ خَلْقِي غَنِيّاً خدايا تو را سپاس، مرا آفريدي، و شنوا و بينا قرار دادي، و تو را سپاس كه مرا پديد آوردي، و از روي رحمت، آفريده اي متناسب قرار دادي، درحالي كه از آفرينش من بي نياز بودي. @ghoharaneh
فرا رسیدن ، عید و بخشودگی، عید و ، عید و عید شکست بر مسلمانان عالم مبارک باد. @ghoharaneh
اللَّهُمَّ هَذَا يَوْمٌ مُبَارَكٌ مَيْمُونٌ ، وَ الْمُسْلِمُونَ فِيهِ مُجْتَمِعُونَ فِي أَقْطَارِ أَرْضِكَ ، يَشْهَدُ السَّائِلُ مِنْهُمْ وَ الطَّالِبُ وَ الرَّاغِبُ وَ الرَّاهِبُ وَ أَنْتَ النَّاظِرُ فِي حَوَائِجِهِمْ ، فَأَسْأَلُكَ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ وَ هَوَانِ مَا سَأَلْتُكَ عَلَيْكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ . خداوندا این روزى با برکت و میمون است، و مسلمانان در هر جاى زمین تو در آن اجتماع دارند، سوال‏ کننده‏ اى، و خواهنده‏ اى، و امیدوار و ترسنده حضور دارند، و تو ناظر در حوائجشان هستى، پس به جود و کرمت و آسانى مسئلتم نزد تو از حضرتت می خواهم که بر محمد و آلش درود فرستی. @ghoharaneh
فرا رسیدن ۱۵ ذی الحجه، سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی بن محمد النقی الهادی علیهماالسلام بر شیعیان و محبان آن حضرت مبارک باد. @ghoharaneh
صبح وصال
فرا رسیدن ۱۵ ذی الحجه، سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی بن م
مختصری درباره امام هادى عليه السلام امام علىّ بن محمّد (ع) دهمين امام از اهل بيت(ع) مى باشد که خداوند متعال هر گونه پليدى را از آنان دور ساخته و آنان را پاك و پاکيزه گردانيده است. خاستگاه اين امام بزرگوار همان خاستگاه رسالت و نبوّت اسلامى بوده و او يكى از شاخه هاى اين خاندان پاکيزه نبوى است که خطّ و روش پاك و پاکيزه حضرت محمّد خاتم الانبياء را براى جامعه بشرى ترسيم نموده و همه مكارم و آثار گرانسنگ اين خاندان را که خداوند متعال به هدايت خاصّه به آنان عنايت فرموده در خود جمع داشته است. آنحضرت در تمام طول زندگى شريف خود همواره رضاى خداوند متعال را بر هر چيز ديگرى مقدّم مى داشته است. حضرت علىّ بن محمّد امام هادى (ع) در شرايطى پا به عرصه وجود نهاد که غرق در درياى عنايت الهى بود. از دامان پدرى که خود امامى معصوم و هدايت شده از جانب خداوند متعال بود يعنى حضرت جواد امام محمّد تقى (ع) به دنيا آمد، مادر پاکیزه و پرهیزگار آن جضرت، سمانه مغربيه نام داشت. آن حضرت بر خوان گسترده قرآن کريم و اخلاق بزرگ پيامبر اکرم (ص) که به بهترين شكل در پدر بزرگوارش مجسّم شده بود پرورش يافت. اين امام بزرگوار از آغاز طفوليّت نشانه هاى هوش سرشار و نبوغ زود هنگامى را با خود داشت که نشان از شمول لطف الهى نسبت به آن حضرت بود. آن حضرت منصب امامت الهى را پس از پدر بزرگوارش در سنّ 8 سالگى به گردن گرفت که در ميان اهل بيت (ع) نمونه اى ديگر از امامت در سنّ خردسالى بود که اين امر خود واضحترين دليل بر حقّانيّت خطّ اهل بيت رسالت (ع) در ادّعاى وصايت پيامبر، رهبرى دينى و دنيوى امّت اسلام، خلافت پيامبر اکرم و جانشينى آن حضرت در همه پست هاى رهبرى به حساب مى آيد. زندگانى اين امام بزرگ به دو بخش متمايز تقسيم مى شود: در مرحله اوّل زندگانى، آن حضرت به همراه پدر بزرگوارش امام جواد (ع) گذران عمر کرده و اين دوران از زندگانى شريف آن حضرت کمتر از يك دهه به طول انجاميده است. امّا مرحله دوّم حيات پربرکت آن حضرت بيش از سه دهه به طول انجاميده است. امام هادى (ع) در خلال اين مدّت شش تن از خلفاى دولت عبّاسى را با خود معاصر داشته که اسامى آنان عبارت است از: معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعين و معتزّ. در ايّام حكومت معتزّ عبّاسى بود که آن حضرت در حالى که حدود چهل و دو سال از عمر شريف و بابرکتش مى گذشت به درجه رفيع شهادت نايل آمد. آن حضرت بسان پدران بزرگوار خود از سوى خلفاى ظالم عبّاسى متحمّل ظلم ها و ستم هاى بى شمارى گرديده بود. چرا که عبّاسيان که بر منصب حكومت دست انداخته بودند از هر وسيله اى براى دور کردن اهل بيت نبوّت از عرصه سياست و دين جامعه و کوتاه کردن دست آنان از اين منصب الهى استفاده مى کرده و در اين راه حتّى از حذف فيزيكى و به شهادت رساندن آن بزرگواران نيز ابايى نداشتند. چنان که مى بينيم هارون الرشيد امام کاظم (ع)، مأمون امام رضا (ع) و معتصم امام جواد (ع) را به شهادت رساندند. ويژگى بزرگ عصر امام هادى (ع) نزديكى زمان آن حضرت به زمان غيبت امام زمان (ع) بود مسئله اى که همه مسلمانان انتظار آن را مى کشيدند. بنابراين ضرورى مى نمود تا آن حضرت گروه ياران صالح و شيعيان خود را براى استقبال از اين عصر جديد که تا آن زمان سابقه نداشته است، آماده نمايند. چرا که شيعيان دو قرن بود که هرگز زندگى را بدون ارتباط مستقيم با امامان معصوم تجربه نكرده بودند. از اينجا است که مى بينيم نقش امام هادى (ع) در اين عرصه، عليرغم همه تصريحاتى که در ميان همه مسلمانان به صورت عامّ و به خصوص در ميان شيعه رايج و متداول بوده و مسأله غيبت دوازدهمين پيشوا را از ائمّه اهل بيت (ع) يعنى همان مهدى منتظرى که خداوند متعال همه امّت ها را به آمدنش وعده داده است مطرح مى نمود، بسيار مهمّ، بنيادين و مشكل بوده است. و باز مى بينيم: به رغم انزوايى که حكومت عبّاسى به اجبار بر اين امام بزرگوار روا داشته و حضرتش را در پايتخت خود يعنى شهر سامرا تحت مراقبت شديد نگهدارى مى نمود، با اين وصف، امام هادى (ع) با کمال دقّت و احتياط نقش خود را ايفا نموده، در جهت توجيه و هدايت جامعه به فعاليت مى پرداخته است. آن حضرت براى تحقق اين مهم از سيستم کارآمد (وکیلان ائمه) که حضرت امام صادق (ع) آن را پايه ريزى کرده و پدر بزرگوار امام هادى، يعنى حضرت امام جواد (ع) آن را استحكام بخشيده بود يارى مى جست. آنحضرت با استفاده از اين سيستم مستحكم توانست مهمترين نيازهاى شيعيان خود را در آن شرايط سخت به آنان برساند. اين گونه بود که آنحضرت توانست خطّ شيعى پيروان اهل بيت را به سمت و سوی استقلال همه جانبه اى که از نيازهاى اساسى عصر غيبت کبرى بود راهنمايى کند. امام هادى (ع) در کنار فيض رسانىِ خود به مسلمانان از راه دادن تفكّرات دينى، عقيدتى، فقهى و اخلاقى،با کمال جدّيت درباره مسأله مهمِّ تربيت علماء و فقهاء در ميان جامعه تلاش و کوشش فراوانى به انجام رساند. @ghoharaneh
34.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافی از تا وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ حاضر باید این را به غائب و پدران هم به فرزندانشان، این را ابلاغ کنند. علیه السلام علیه السلام (ص) علیه السلام eitaa.com/ghoharaneh