neshast2.mp3
47.19M
صوت نشست دوم با موضوع «انگیزه کاربر ایرانی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی»
هدایت شده از محسن قنبریان
🎥 درباره خصوصی سازی این مستند را ببینید!
• سیاستهای اصل۴۴، واگذاری به مردم بخصوص دهکهای پایین، با تعاونی های فراگیر هم داشت؛ اما فقط واگذاری های حاکمیتی و خصوصی اش فربه شد.
• مستند #شاهدان_عینی به چندین مورد خصوصی سازی و عیوب مشترک همه پرداخته است.
• در همین خصوصی سازی، به سه راه حل موثر هم می پردازد تا فقط نقد نکرده باشد.
• برای برخی از آن راه حلها جای مبانی دینی و فقهی مثل شهید مطهری(ج۲۰ مجموعه آثار) و شهید صدر(کتاب اسلام راهبر زندگی) خالی است. اگر بود بر غنایش می افزود.
• ضمن تقدیر از مجموعه #ثریا برای ساخت این مستند، به دوستان عدالتخواه و مشتاقان اقتصاد اسلامی توصیه می کنم مستند را ببینند.
❗️ وقتش رسیده در واگذاری ها و خصوصی سازی های پر عیب، بازنگری شود و این نیازمند یک توافق نخبگانی و حمایت مردمی است.
💻 اینجا ببینید
#جشنواره_عمار
#خصوصی_بازی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🖊️قسمتی از سخنرانی روحانی شهید محمد تقی شرعی ...
این سخرانی شب شهادت ایراد شده .
مسئله ؛ هنر ؛ تکنولوژی ؛ علم و مدیریت
این را که گفتم مقدمه این روحیاتی است که الان در جامعه مشاهده میکنید. چون اجتماع را دو بعد اداره میکند،یکی روحیات جمعی است و یکی سازمان مدیریت جامعه. هر دوی اینها باید با هم هماهنگ باشند. الان این مشکلاتی که در ادارات ما وجود دارد به خاطر چیست؟ برای این است که ادارات مبانیای بر ساختارشان حاکم هست(نه اینکه بر مدیرانشان بلکه بر روابط اداری )که این روابط با روحیات جمعی اجتماع ما نمیخورد و اجتماع یک چیز دیگری را طلب میکند. آن سازمانها هم با روابطی تنظیم شدهاند که برای یک سری اهداف دیگر آماده شدهاند و این دست شکسته وبال گردن انقلاب شده.وقتی یک فکر بتواند آن حالت جمعی را به وجود بیاورد و روحیه جمعی را بسازد،سازمان مدیریتی را هم به دنبال خواهد کشید. یعنی آن وقتی که روایت فتح ساخته می شود و آمار استقبال از جبهه بالا می رود در واقع دارد روی روحیه اجتماعی تاثیر میگذارد. وقتی استقبال از جبهه به خاطر روحیه جمعی زیاد شد،سازمان مدیریتی کشور را هم دنبال خودش میکشد. چون وقتی 500هزار نفر آمدند جبهه،دیگر نمیتوانند امکانات وزارتخانهها را بسیج نکنند. یا باید بگویند ما جنگ را قبول نداریم یا باید بسیج کنند. مدیران همه حزب الهی هستند اما روابط اداری حاکم مانع یک سری فعالیتهاست.چرا جهاد سازندگی بهتر و موثرتر از وزارت کشاورزی است.چون دقیقا سازمان مدیریتیاش هماهنگ است با روحیه جمعی.هر جا وزارت جهاد سازندگی نتوانسته کار کند به خاطر این است که به ضوابطی دچار شده که با روحیات جمعی سازگار نیست.
همت را بلند بگیرید،چه اشکال دارد،فکر کنید شما میخواهید روشهای تحقق هنر اسلامی را ارائه بدهید؟چه اشکال دارد یک جوان مسلمان این طور فکر کند. باید نیت را بلند بگیریم و بدانیم که اسلام هنوز خیلی از قلهها را دارد که باید فتح بشود. در درگیریهای نظامی محسوس است اما در جنگ فرهنگی این موضوع محسوس نیست،دشمن میآید دورمان می زند و آن وقت خودمان هم نمیفهمیم.اینجا دقیقا میدانیم که اگر کانال ماهی را یا مثلا قلههای کله قندی را باید بگیریم، مینشینیم طرح میریزیم و میگیریم، همینطور باید بدانیم در مواضع هنر هم باید یک جاهایی را باید فتح کنیم که فتح نشده باقی مانده به شرط اینکه با این درد برخورد کنیم.
در تکنولوژی هم همینطور است.اگر ما بدانیم که دنیا دارد از راه تکنولوژی ما را دور میزند میفهمیم که انقلاب باید یک جاهای دیگری را هم فتح کند و آن فتح دروازههای تکنولوژی است.
تکنولوژی را اگر بخواهیم با دست دراز کردن جلوی غرب و باز کردن روابط سیاسی بگیریم، آنها باز هم به ما نمی دهند و دقیقا در مرزهای سیاست با ما برخورد می کنند. لذا ما باید راه دیگری برای فتح این قلهها پیدا کنیم. در هنر، تکنولوژی و ... هم همینطور .همانطور که در مسایل نظامی هم به همین صورت است. اما مسائل نظامی ابزار خاص خودش را دارد. حوزه فرهنگ هم ابزار خاصی دارد که اگر از آن استفاده نکنیم به مقصود نمیرسیم.اگر ما هدف را شناختیم ابزار مناسب با آن هدف را تهیه میکنیم.مشکل است،اشکالی ندارد ولی وقتی بدانیم که نداریم، آن سوز فقدان مسائل ما را وادار میکند که برویم دنبال آن و این اولین قدم است. و از هیچ کس هم نباید انتظار داشته باشیم، جز بچههای مسلمان. و چه کسی هست که بیشتر از این بچهها صلاحیت داشته باشد؟
این سخرانی در زمستان سال 65 ایراد شده است.
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6435/7901/101453
🔺 مجله شارلی ابدو، نشریه زردی است که بارها به پیامبر گرامی اسلام جسارت کردهاست، اعتقادی به خدا، مذهب و مسائل اخلاقی ندارد و بسیار راحت به ادیان الهی توهین میکنند و آنها را مورد هجمه قرار میدهند، این نشریه، یک نشریه جنجالی است و کاری جز نفرتپراکنی ندارد.
«سال ۱۳۷۱ به فرانسه رفتهبودم، با یکی از هنرمندان کاریکاتوریست فرانسه، ژان پیر دکلوزو -که دهه ۷۰ میلادی فرانسه را مهد کاریکاتور نوین دنیا کرد- دیدار داشتم، او یکی از موسسان انجمن بین المللی کاریکاتور در دنیاست، طی دیداری که با هم داشتیم توصیهای برای کار خواستم و او تاکید کرد سراغ هر هنرمند و نشریهای که میخواهم بروم فقط سراغ نشریه شارلی ابدو نروم ( او این نشریه را ضد خدا و ادیان الهی و ضد اخلاق دانست). من این توصیه را آویزه گوشم کردم و با غالب هنرمندان مطرح کاریکاتوریست فرانسه هم که صحبت کردم؛ همین نظر را داشتند.»
👨💼 سید مسعود شجاعی طباطبایی
فارغ التحصیل رشته نقاشی و کارشناسی ارشد گرافیک
دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان عالی تجسمی از جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر
مدیر سایت ایران کارتون، مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری
مدیر سابق مجله کیهان کاریکاتور، خانه کاریکاتور و مجله ایران کارتون
دبیر بخش آسیا-فصلنامه کمیک جهانی-پنسیلوانیا-آمریکا
عضو کمیته بین المللی انجمن کمیک و انیمیشن آسیای میانه
دبیر 6 دوره جشنواره دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران
عضو هیئت داوران 21 جشنواره بین المللی کارتون
برنده جوایز متعدد از جشنوارههای بین المللی کاریکاتور
🔺حوزه هنری قم در فضای مجازی 👇
@Artqom_ir
هدایت شده از حوزه هنری استان قم
⭕️ نشست «شارلی ابدو از تاسیس تاکنون» در قم برگزار میشود
🔺نخستین نشست از سلسله نشستها جریان شناسی سیاسی هنری با عنوان «شارلی ابدو از تاسیس تاکنون» با حضور کاریکاتوریست شناخته شده بین المللی سید مسعود شجاعی طباطبایی در قم برگزار میشود.
🔺این نشست روز شنبه 24 دی ماه 1401 از ساعت 15 در سالن زائر واقع در بلوار غدیر، انتهای کوچه 8، مجتمع آموزشی هدایت برگزار میشود و حضور عموم هنرمندان، اندیشمندان و علاقمندان آزاد است.
🔺متن کامل خبر: https://artqom.ir/fa/pages/News-detail/160388
🔺حوزه هنری قم در فضای مجازی 👇
@Artqom_ir
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز:
1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401
2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401
3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401
4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401
⏰ساعت 15 تا 17
📍آدرس: قم|بلوار غدیر|کوچه 10|ساختمان مفید|طبقه دوم|اتاق جلسات
🆔@Social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
ان شا الله فردا جلسه دوم برگزار میشود:
گزارشی از نظریه جبر تعادلی به عنوان اولین گام مرحوم علامه حسینی در مسیر شگل دهی به یک نظریه اجتماعی متمایز برای انقلاب اسلامی در مقابل نظریه اجتماعی دنیای قدیم و همینطور مدرنیته
هدایت شده از سطلیات
☑️توهین فرهاد ظریف والیبالیست سابق تیم ملی به حضرت زهرا سلام الله
❌ بوی ویزای آمریکا و پناهندگی جدید میاد😏