eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.4هزار دنبال‌کننده
957 عکس
267 ویدیو
114 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
های رقابت سیاسی این دور انتخابات در قم فاخر نیست؟ اصیل نیست؟ ذوق نمی‌کنید؟! اگه بزند و مثلا منان رئیسی رای اول را بیاورد، پیام سیاسی اش جذاب نخواهد بود؟ به معنای دمیده شدن روح مجدد امید، در تلاشهای نیست؟! 🆔 @social_theory
دانشمند_دیوانه_قصه‌های_آخرالزمان.mp3
22.64M
بسته مطالعه جهان، را می خواهم به نقطه مطالعات ژئوپولتیک اختصاص بدهم!! بله درست شنیدید! کسانی که معتقد به تحلیل های ژئوپولتیک هستند، اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و احساس می کنند که بالاترین علمی هستند که همه علوم بشری ذیل آنهاست و کسی بالاتر از آنها نیست. تا اینجا که من فهمیدم، فقط یک علم هست که کَل ژئوپولتیکی ها را می خواباند، آن هم است! مطالعات اقلیم یا همان چیزی که ما با عنوان ها و ها در جهان می شناسیم، ظرفی است که تکلیف آینده و ما موجودات را مشخص می کند! خنده دار این است که بگویم، مطالعات اقلیمی مدرن می گوید که «مدرنیته گند زده است!!» و ما هوا زی ها یا اصلا پایان این قرن را نمی بینیم و یا کمتر از 10 درصد ظرفیت جمعیتی بشر پایان این قرن را می بینند! چون ما همه اکسیژنهای اقلیم زمین را مصرف کردیم و حالا اندازه کربن تثبیت نشده و دی اکسید آن، دیگر جای چندانی برای مصرف کنندگان اکسیژن باقی نخواهد گذاشت!! در این موضوع هم خوش بیان تر از پیدا نکردم که برایتان بگذارم! پادکست های این فصل را با احتیاط گوش بدهید و در نگران شدن عجول نباشید و به خودتان کمی فرصت بدهید! به طور طبیعی، هر کس درگیر مطالعات اقلیمی می شود، یک دوره افسردگی را طی می کند! مراقب خودتان باشید!!☺️ ⚠️ قبلا هم این پادکست ها را اینجا گذاشته بودم، اما جای درستش اینجا بود و با این توضیحات... ⏪ همچنان بسته مطالعه جهان ادامه دارد.. 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | سلسله نشست‌های دعوت ▫️فصل اول: حضور (ویژه نامۀ انتخابات) 📢گفتگو با حجت الاسلام حسین‌ مهدی‌زاده 📝نقش مردم و مشارکت آنها در حکمرانی دینی 🔹مجله تصویری تبلیغ ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
حجت الاسلام حسین مهدیزاده.mp3
44.32M
🔻 | سلسله نشست‌های دعوت ▫️فصل اول: حضور (ویژه نامۀ انتخابات) 📢گفتگو با حجت الاسلام حسین‌ مهدی‌زاده 📝نقش مردم و مشارکت آنها در حکمرانی دینی 🔹مجله تصویری تبلیغ ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
از همین راه دور، به نیت تعجیل در فرج و رسیدن قله و افق همه امیدها... 🆔 @social_theory
کانال خودجوش و غیر رسمی یکی از طلبه های جوان حوزه قم برای ترجمه پستهای کانالهای رسمی استاد میرباقری به عربی. به دوستان عرب زبانمان معرفی کنیم. 👇👇👇👇 رابط القناة: https://eitaa.com/mirbaqeriarabi
خب روزهای مشتاقی و مهجوری نیمه شعبان امسال هم گذاشت و تلاش ما طرفداران انقلاب اسلامی برای راضی کردن مردم برای اینکه حتما در انتخابات شرکت کنند و نگذارند تنش ایران و غرب، ابعاد امنیتی بیشتری پیدا کند، ادامه دارد. شور برف هم که حواسها را پرت کرده است... اما... فعلا که شواهد بر این است که ما در این قضیه چندان موفق نیستیم و طبق معمول، باز هم هزینه کم کاری های این سالها در ساخت داخلی ایران را، طرفداران بی ادعای انقلاب در کف میدانهای سخت و پرهزینه آینده بدهند. کاش زودتر و بیشتر و کاملتر و درست تر آمده بودیم اما به هر حال... باید کمربندها را بست و با قوت مسیر را ادامه داد. این چند روز هم هر چقدر ممکن است باید برای راضی کردن مردم برای حضور پای صندوق ها تلاش کرد و معتقد بود که البته برکت هم دست خداست.... حالا وسط این هم مشکلات، کسی پادکست های بسته پنجم را گوش کرد؟☺️ 🆔 @social_theory
41.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از ایده و تلاش طرفداران و و مسکن_تک_طبقه و ضد آپارتمان‌ها گفتم که چقدر سرحال هستند و جدی. گفتم که گفتمانشون برای اصل مشارکت خیلی جذاب است. این کلیپ را ببنید! واقعا اینجوری مردم را برای اصل مشارکت دعوت کنیم، امیدبخش تر نیست؟ ذیلش هم یک آدرس گذاشتن که بهتون کمک کنن بتونید با این ایده کنشگری کنید و جایزه هم بگیرید...☺️ 👇 _________________ 🏃‍♂ الان وقت خونه‌دار شدنه 🎥 اگه می‌خوای یه راه خیلی موثر یاد بگیری تا صاحب بشی و یه هم ببری، این فیلم رو تا آخر ببین 📱بعدش هم گوشیت رو بردار و با نامزدهای اصلی شهرت تماس بگیر ... 🎁 به ۵۰ تا از بهترین صوت‌ها و فیلم‌های ارسالی، جوایز نفیسی تعلق میگیره ☎️ اگه شماره تماس نامزدها رو هم نداری به این آی‌دی پیام بده👇 @saeedghorbany 🏡 حق ماست اگر همت کنیم👇 @hagheman1402 __________________ 🆔 @social_theory
این لیست هم یک گزارش تفصیلی چند ساعته از معرفی دقیق زیست‌شهرهای نوین مولّد است، از زبان دکتر جهانبخش که برای هر کسی که ایده زیست شهر را دنبال کند نام آشناست. بخصوص بخش 5 که این روزها میتونه در اعتماد به ایده کاندیداهای تاکید کننده بر ایده زیست شهر و خانه های افقی و مولد و شهرسازی جدید حول آن موثر باشه... 👇👇👇 0️⃣ مقدمه: آشنایی با فهرست مباحث دوره https://www.aparat.com/v/r5Cyj 1️⃣ قسمت اول: ارتباط فرهنگ و فضا، جهت‌داری ساختارهای اجتماعی https://www.aparat.com/v/rAp8l 2️⃣ قسمت دوم: از نظریه اجتماعی تا فضای اجتماعی https://www.aparat.com/v/feEnu 3️⃣ قسمت سوم: معرفی منتخبی از تجربه‌های جهانی https://www.aparat.com/v/deXrp 4️⃣ قسمت چهارم: معرفی طرح پیشنهادی (زیست‌شهرهای نوین مولّد) https://www.aparat.com/v/p4KXk 5️⃣ قسمت پنجم: امکان‌سنجی و ارزیابی طرح پیشنهادی https://www.aparat.com/v/euVXi 6️⃣ و 7️⃣ قسمت‌های ششم و هفتم: مروری بر برخی نمونه‌های ایرانی و بسترها و ظرفیت‌های قانونی https://www.aparat.com/v/uLXUn 8️⃣ قسمت هشتم: مثال‌هایی از نظامات اجتماعی جایگزین https://www.aparat.com/v/1nvNa 9️⃣ قسمت نهم: نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی https://www.aparat.com/v/ordUZ 🔟 پیوست: روایت رهایی از اغلال (ساختارهایی که منجر به سرپرستی سرمایه بر جامعه می‌شوند / نهادهای اغلال‌زدا) https://www.aparat.com/v/28qx4این کانال هم در طول سال شما را برای کنشگری بر روی ایده زیست شهر همراهی میکنن👇👇 https://eitaa.com/shipaa _________________ 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|❓خسارت اقتصـادی ناشی از این نوع شهرسـازی چقدر است؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
این درسگفتار دکتر رئیسی در هم اطلاعات انتقادی دقیقی داره و جزء محتواهای مهم این جریان برای کنشگری در آینده ایران است
https://eitaa.com/raiemellat عزیزان در این کانال، مجموعه موشن و فیلمهای کوتاه مربوط به مشارکت و انتخابات قرار داده شده. انتخاب کنید، کپشن بذارید و برای دیگران بفرستید. @seyedmohsenkhademi
صحنه بی‌زبان و مدعیان تغییر «اراده‌ تغییر» در صورتِ «فقدان روایت» بی‌بنیاد، بی‌خاصیت و تباه می‌شود حمید ابدی بخش 1⃣ از 3⃣ دهه‌های شصت و هشتاد، دهه‌های ظهور جوشش‌ انقلابی و دهه‌های هفتاد و نود، دهه‌های برملاشدنِ اعوجاج‌ها و نارسایی‌ها در این جوشش‌ها بود. تحوّلات سیاسی سهمگینی که دو دولت‌ توسعه‌گرای سازندگی و اعتدال در دهه‌های هفتاد و نود شمسی بر ما تحمیل کردند و گرد و خاکی که در این معرکه‌های سیاسی به پا شد، اجازه نمی‌دهد نوار تحوّلات آرام و خاموشی را که در زیر پوست نیروهای حزب‌اللهی جریان داشت، به درستی بنگریم؛ تحوّلاتی که در تکوین آرایش فکری سیاسی نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی بسیار تعیین‌کننده است و ما اگر در صدد گشایش راهی به آینده جمهوری اسلامی هستیم، باید میلیمتری و با ذرّه‌بین اتفاقات این دو دهه را ـ نه فقط در رخدادهای سیاسی، بلکه در میانِ خُرده‌حوادثی که در لایه‌های پایین‌دستی نیروهای انقلابی در جریان بود ـ دنبال کنیم. خاطرات دهه‌‌ نود را که مرور می‌کنم، تکان‌دهنده‌ترین حادثه آن را انتخابات مجلسین(شورا و خبرگان) در اسفند سال 1394 می‌یابم. در این انتخابات، لیست اصولگرایان تهران در انتخابات مجلس، نتیجه را سی ـ هیچ به لیست اصلاح‌طلبان واگذار کرده بود(سرلیست اصولگرایان، دکتر حداد عادل نفر سی و یکم انتخابات شده بود) و از آن بدتر، لیست علمای انقلابی با سرلیستی آقای جنّتی در برابر لیستی که آقای هاشمی‌رفسنجانی در راس آن قرار داشت، پانزده ـ یک شکست خورد و تنها آقای جنّتی بود که به عنوان نفر شانزدهم تهران توانست به مجلس راه یابد. این همه در حالی رخ داده بود که مقدمات امضای قرارداد برجام در همان سال انجام شده بود و رهبری پیش از انتخابات ـ برخلاف رفتار متعارف ایشان ـ صراحتاً تذکّر داده بودند که به «لیست انگلیسی» (منظور لیست پیروز انتخابات که مورد تایید رسانه‌های انگلیسی بود) رای ندهید. بعد از انتخابات هم رهبری از این سخن خود کوتاه نیامدند و در اوّلین دیدار با مجلس خبرگان، صراحتاً فرمودند که رای نیاوردن و نبودن آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی(که کاندیدای خبرگان تهران بودند)، برای مجلس خبرگان «خسارت» است. شکست سنگین انتخابات 1394، بیش از پیامدهای سیاسی، به تکانه‌های معرفتی جدّی منجر شد؛ تکانه‌هایی که با ظهور دولت اعتدال تا حدّی پیش‌لرزه‌هایش احساس شده بود. مباحثی همچون «غرب‌شناسی انتقادی»، «علم دینی»، «مطالعات تمدنی» و ... که در دهه هشتاد در محافل فکری و فرهنگی نیروهای انقلابی رونق داشت، با فروکاهشی در اعتبار اجتماعی رو به رو شد و دیگر کمتر مورد اعتنا و استقبال قرار گرفت. گفتاری که به مرور در حال شکل‌گیری بود، بر «واقع‌گرایی»، دوری از حرف‌های انتزاعی و رو به شدن با «واقعیتِ جمهوری اسلامی» تاکید داشت. وجهِ ایجابیِ این گفتار، راه خود را در فضای سیاست‌گذاری و حکمرانی و حل مسئله‌های اداره جمهوری اسلامی یافته بود و وجهِ سلبیِ آن، تحت تاثیر ادبیات علوم اجتماعی انتقادی، عمدتاً به نقد مظاهر نئولیبرالیسم در جمهوری اسلامی اختصاص یافت. وجه انتقادیِ عمومی‌تری و مخرّب‌تری هم بود که افشای اسناد فساد و تبعیض و ... را دنبال می‌کرد و گمان می‌برد که این‌گونه، حزب‌الله را به جایِ سرخوش بودن با آرمان‌های آسمانی، با واقعیت‌های جمهوری اسلامی رو به رو می‌کند.