45.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گفتگوی خداحافظی بین امام زین العابدین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)
🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
🏴 عزاداری شب تاسوعا #محرم۱۴۰۳
🔺 هیأت آیین حسینی | ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
پی نوشت: #قصه_بلند_عاشورا هنوز پر زوایای کشف نشده است و #روایت_نشده است!
این روایت هنوز خیلی سردستی و در بعضی مصرع ها حتی ضعیف است چون شاعر، به عنوان روایت گر اصلی این قطعه، تصویر بلندی از این صحنه را نتوانسته در ذهنش مجسم کند. البته این ضعف نسبت به امام سجاد(ع) بسیار رایج است و شوربختانه اصلا غریب نیست، اما باید دست گروهی که این زاویه از کربلا را کشف و آن را به حافظه روایت فارسی از کربلا اضافه کرد بوسید و دعا کرد که چراغ توجه به این زاویه از کربلا دیگر خاموش نشود.
از آقای مطیعی باسواد که این قطعه را خواند هم باید بسیار تشکر نمود. آقای مطیعی تصاویر ناب و درست زیادی را به ذخیره روضه ای فارسی معاصر افزوده است!
خداوند بزرگ عمر خادمی ایشان در خدمت به #روایت_کربلا را بلند بدارد.
🆔 @social_theory
1_1139663988.pdf
70.6K
زیارت عاشورا
تصحیح استاد احمد عابدی
بر اساس نسخ کامل الزیارات و مصباح المتهجد
استاد عابدی سفارش میکردند ولو یکبار در همهی عمر، زیارت عاشورا را با این شیوه بخوانید.
https://eitaa.com/joinchat/344064018Ce1550fc303
زیارت عاشورا - تصحیح استاد احمد عابدی.pdf
3.92M
نسخه خواناتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه ی ما به سر رسید...
و جمعه بود، دهم محرم سال ۶١ام، ما بین نماز ظهر و عصر....
و حسین(ع) پنجاه و هشت سال داشت...
📕کتاب آه،ص ۴١١
@social_theory
هدایت شده از خبر فوری قم
◽️بسم رب الحسین علیه السلام
▪️مراسم سوگواری هیئت هنر و رسانه
▪️ از پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ به مدت سه شب
▪️ساعت ۲۰:۳۰
▪️با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده
▫️بلوار غدیر کوچه شماره ۱۰ (هنرمند جهادگر سید محمد ساجدی) مجتمع آموزشی تربیتی هدایت
--------------
☑️اولین نفر از قم با خبر شوید
اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇
💢
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از هیئت هنر و رسانه
69.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی زاده در اولین شب مراسم سوگواری هیئت هنر و رسانه قم
🔻هیئت هنر و رسانه قم
https://eitaa.com/joinchat/2614755517Cf998055202
در دهه 80 حضرت استاد خسروپناه کتابی با عنوان جریان شناسی فکری منتشر کردند که در ضمن آن فرهنگستان را نیز نقد کردند. در آستانه عید نوروز سال 90 یا 91 جمعی از دوستان در ضمن مقالاتی، هر کس یکی از نقدهای ایشان به فرهنگستان را پاسخ داد.
بعد از پایان مقاله من تلاش کردم آن مقاله را در قالب علمی-پژوهشی منتشر کنم تا هم این قالب را یاد بگیرم و اینکه آن زمان با خودم می گفتم که اگر این کتاب یک کار علمی و معتبر است و برای نویسنده اش اعتبار علمی در نهاد علم و فرهنگ ایران آورده، حتما پاسخ به آن یک مقاله رسمی علمی در نهاد علم ایران باید تلقی شود! لذا 26 بار آنها را برای مجلات مختلف ویرایش کردم و در نوشتن مقاله علمی-پژوهشی به مقام اجتهاد رسیدم اما آخر سر چاپ نشد که نشد!☺️
در این فرآیند بسیار یاد گرفتم که چه مقالاتی و توسط چه کسانی و با چه اسلوبی در مجلات علمی-پژوهشی ایران چاپ می شود و اساسا این مقاله، به چه علت، جذابیتی برای چاپ رسمی ندارد!
در سال 96 در ضمن هفته های تمدن نوین اسلامی با قول مساعد اینکه مقاله شما بصورت علمی-پژوهشی پذیرش خواهد شد، این مقاله منتشر شد. اما بعد از انتشار، ناشر محترم عذرخواهی کرد که ما نتوانستیم برای شماره ای که مقاله شما چاپ شد، مجوز علمی-پژوهشی بگیریم!
خلاصه این بود داستان 5 سال تلاش من برای چاپ یک مقاله علمی-پژوهشی رسمی در پاسخ به یک سوال معروف در نقد فرهنگستان! خلاصه دوستان خیلی داغ نکنن که چرا فرهنگستان در نهادهای رسمی علم زیاد حاضر نمی شود!
🆔 @social_theory
noormags-اقتباس_انحلالی؛_شیوه_ی_بهره_مندی_از_دستاوردهای_تمدن_غرب_بر_پایه_اندیشه_ی_فرهنگست-1311318_42568 (1).pdf
613.1K
در دهه 80 حضرت استاد خسروپناه کتابی با عنوان جریان شناسی فکری منتشر کردند که در ضمن آن فرهنگستان را نیز نقد کردند. در آستانه عید نوروز سال 90 یا 91 جمعی از دوستان در ضمن مقالاتی، هر کس یکی از نقدهای ایشان به فرهنگستان را پاسخ داد.
بعد از پایان مقاله من تلاش کردم آن مقاله را در قالب علمی-پژوهشی منتشر کنم تا هم این قالب را یاد بگیرم و اینکه آن زمان با خودم می گفتم که اگر این کتاب یک کار علمی و معتبر است و برای نویسنده اش اعتبار علمی در نهاد علم و فرهنگ ایران آورده، حتما پاسخ به آن یک مقاله رسمی علمی در نهاد علم ایران باید تلقی شود! لذا 26 بار آنها را برای مجلات مختلف ویرایش کردم و در نوشتن مقاله علمی-پژوهشی به مقام اجتهاد رسیدم اما آخر سر چاپ نشد که نشد!☺️
در این فرآیند بسیار یاد گرفتم که چه مقالاتی و توسط چه کسانی و با چه اسلوبی در مجلات علمی-پژوهشی ایران چاپ می شود و اساسا این مقاله، به چه علت، جذابیتی برای چاپ رسمی ندارد!
در سال 96 در ضمن هفته های تمدن نوین اسلامی با قول مساعد اینکه مقاله شما بصورت علمی-پژوهشی پذیرش خواهد شد، این مقاله منتشر شد. اما بعد از انتشار، ناشر محترم عذرخواهی کرد که ما نتوانستیم برای شماره ای که مقاله شما چاپ شد، مجوز علمی-پژوهشی بگیریم!
خلاصه این بود داستان 5 سال تلاش من برای چاپ یک مقاله علمی-پژوهشی رسمی در پاسخ به یک سوال معروف در نقد فرهنگستان! خلاصه دوستان خیلی داغ نکنن که چرا فرهنگستان در نهادهای رسمی علم زیاد حاضر نمی شود!
🆔 @social_theory
این یادداشت را هم حدود یک دهه قبل دوست فاضل ما، علی آقای محمدی در مجله وزین گفتمان الگو منتشر کرده بودند. زبانی فلسفی تر و دقیقت از آنچه در مقاله اینجانب دیدید.
🆔 @social_theory
اخذ و انحلال .pdf
196.4K
مقاله حجه الاسلام علی محمدی در شرح ایده فرهنگستان علوم اسلامی قم در نسبت با غرب و محصولات علمی و نهادی و فناورانه اش
🆔 @social_theory
شنبه یکی از دوستان زنگ زد که حاج آقای میرباقری جدیدا با آقای حسن عباسی ملاقاتی داشتند؟
گفتم این روزها حاج آقا مشغول منبرهای محرم هستند و بعید است فرصت چنین دیدارهایی را داشته باشند.
بعد این عکس را فرستاد که امروز در توییتر و تلگرام این خبر مدام در حال دست به دست شدن است که دیدار آیت الله میرباقری و حسن عباسی.
گفتم از خود عکس پیداست که قدیمی است! صورت حاج آقا تا حدود یک دهه جوانتر از امروزشان است.
😎 دیشب از منبر که پایین آمدم یکی از دوستان خبرنگار این تیتر سازندگی را از استوری آقای منتجبی بهم نشان داد! چه جالب! برای قصه دروغی که می خواهند فردا منتشر کنند، از یک روز قبل اطلاعات در فضای مجازی می ریزند تا خبرشان صادقانه جلوه کند!
⚠️ این روزها چقدر عبرت انگیز است! عزت که دست خداست و معلوم نیست که سهم هر کس و در هر لحظه چقدر است، اما سوالی که این روزها ذهنم را مشغول کرده این است که چقدر از اطلاعات مجازی که این سالها خوانده ام، از این قصه پردازی های تخیلی بوده که یک ذهن بیمار تولید کرده بوده و ما گول پردازش آن را خورده ایم و به عنوان خبرِ دارای قرینه صدق، برای هم خوانده ایم و یا حتی مبنای تصمیم قرار داده ایم؟!!
🆔 @social_theory
هدایت شده از مِنّا | سید حمید طباطبائی
0⃣ از کودکی عاشق #سعدی بودم. اما در دانشگاه با گوش دادن نوارهای شرح #مثنوی سروش، مثنویخوان شدم. یکی از بحرانهای آن دورانم شنیدن دعوا و اختلافات سعدی و #مولوی و رفتار تحقیرآمیز مولوی با سعدی بود. فکر میکردم باید از بین این دو، یکی را انتخاب کنم و دیگری را کاملا کنار بگذارم.
تا اینکه طلبه شدم و نگاه مجموعهنگری که از استاد #میرباقری یاد گرفتم این بحران را برایم حل کرد. تازه فهمیدم نیاز نیست یکی از این دو را تماما کنار بگذارم و مرید دربست آن دیگری باشم. از او یاد گرفتم که چگونه باید #نظام_فکری و میز ذهنیام را با نگاه #حجتمحور فقهی بچینم و بعد از حفظ جهت، از هر اندیشهای، در منزلت مناسب خودش استفاده کنم.
1⃣ خودم را «خانه شاگردش» میدانم. از ۲۰ سال پیش، یعنی سال سوم طلبگیام، پایم به خانهاش باز شد؛ بعضی درسها را در خانه برگزار میکرد. علاوه بر شاگردی، در بعضی کارها کمکی میکردم. چندین سال، از صبح تا شب در محضرش بودم و خیلی از اوقات در جلساتمان، خودم بودم و خودش. اما با اینحال همیشه شاکی بودم که چرا این همه از وقتش را در اختیار مردم و رسانهها و هیئات و ... میگذارد. انگار دوست داشتم یکجا بایستد و من همیشه در #سایه اش باشم، درست مثل این عکس (عکس مربوط است به آبان ۱۴۰۱). اما او فیضش عام و بیشتر شبیه خورشید بود تا سایهبان. این روزها که برخی روزنامهها به او میگویند «#تئوریسین_سایه» ناخودآگاه میخندم.
2⃣ در انتخابات سال 92 میخواست موضع رسمی بگیرد. منظورم مخالفت با نظرشان نبود، اما میخواستم چیزی را که شنیدهام به گوششان برسانم. گفتم: «ایشان در کلاسهایش، اندیشه شما را جزء اندیشههای باطل و خطرناک دستهبندی میکند.» گفت: «مگه من برای اینکه ایشان با من خوب است یا من را قبول دارد میخواهم ازشون حمایت کنم؟! باید مراقب باشیم که منافع شخصی، کوچکترین تأثیری در مواضع ما نداشته باشد».
این روزها که میبینم به او میگویند «مقتدای فکری #جلیلی» تعجب میکنم!!!
3⃣ برای رفع یک مشکل شخصی از ایشان کمک خواسته بودم. همان روزها #شهدای_خدمت شهید شدند و بازار دعوت از ایشان برای کاندیداتوری ریاست جمهوری داغ شد. موقع مناسبی نبود؛ اما از سر اجبار با خجالت و شرمندگی پیام دادم و آن کار شخصی را یادآور شدم. چند دقیقه بعد زنگ زد و گفت: «صبح پیگیر شدم و با فلانی تماس گرفتم، انشاءالله تا عصر قسمتی از کار انجام میشه. الآن هم دارم میرم کربلا، انشاءالله برگردم پیگیر بقیه کار هم خواهم شد». خیلیها اگر در موقعیت او بودند به چیزی جز خودشان و رؤیای ریاست فکر نمیکردند، اما او فکرش درگیر حل مشکلات مردم بود. از اینکه یک نادان میگوید: «برای رهبر شدن در خواب رؤیا دیده»؛ خندهام میگیرد.
4⃣ دیشب یکی از دوستان از حسین پرسید: «عکسالعمل خود حاج آقا نسبت به تخریبها چیه؟»
گفت: «وقتی بهشون میگیم فلان مطلب رو علیه شما پخش کردهاند، فقط لبخند میزند».
😮💨 چه روزگاری شده!
کسی مثل من، که پشت سیمهای خاردار نفسش اسیر است و هر کاری میکند برای خودش و نفسش است، باید دست به قلم ببرد و برای اثبات اینکه او #سودای_قدرت ندارد، مطلب بنویسد.
نمیدانم از شوری این آش، باید بخندم یا به حال خودمان گریه کنم؟
https://eitaa.com/s_h_taba
مِـنّـــا؛
تلاشی برای یافتن خویش در #هویت فراگیر امام
【فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي】
✅تخریب هایی با منطق #زنجیره_بلوکی!
📝حسین مهدیزاده
1- از چند ماه گذشته یک مسیر تخریب نرم و گاهی سخت در حال فعال کردن #گسل_اختلافات درونی جبهه انقلاب و جامعه مذهبی شروع شده بود که احتمالا هدفش انتخابات خرداد 1404 بود اما با شهادت شهید رئیسی، ناگزیر سرعت گرفت. طوفان اصلی آن در دور اول انتخابات بر تخریب طرفینی دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب متمرکز بود و پس از انتخابات، بر #تخریب_نیروهای_موثر_جبهه_انقلاب متمرکز شد! نیروهایی که برای تخریب انتخاب می شوند، نیروهایی هستند که بصورت توامان هم بر عقلانیت و هم بر بسیج فرهنگی نیروهای جبهه انقلاب نقش داشته و دارند.
2- اما چرا گفته می شود که روش تخریب این دوره، روش تخریب زنجیره بلوکی، است؟ علت این است که روش تخریب این دوره به این شکل است که ابتدا پیامی برای غیر مردمی و غیر عاقلانه و غیر مسئولانه بودن ایده ها، اندیشه ها، رفتارها و یا برنامه ای فرد تخریب شده، به مردم خسته از مشکلات معیشتی ارسال می شود و بلافاصله شبکه های ماهواره ای آن شخصیت را به عنوان #ضد_قهرمان یک #داستان_سیاه_و_بلند برای مردم نشسته پای ماهواره #روایت می کنند و سپس نوبت #لشکرهای_سایبری، میرسد تا با رطب و یابس بافتن و فحش و فحش کاری کردن، خط روایت را در طیفهای مختلف اجتماعی تشدید و تقویت کنند. در نهایت نوبت به روزنامه ها میرسد و آنها نیز کل این خط را به شکل روزنامه ای، برای فضای رسمی سیاسی و امنیتی کشور به مساله تبدیل می کنند.
3- اما آنچه باعث می شود که این تخریب ها به یک زنجیره بلوکی تبدیل شود این است که در هر موج تخریب، یک یا چند #روایت_فرعی برای تخریب چهره های دیگر هم جا نمایی شده تا در لحظه مناسب اجتماعی، موتور آن روایت های فرعی هم روشن شود و به زنجیره اضافه شود.
4- از سوی دیگر، در این روایت تخریب، اختلافات علمی، سلیقه ای، سیاسی و... فرد تخریب شونده با برخی دیگر از طیفهای انقلابی هم به شدت برجسته می شود. به تعبیری، در این جنگ روایی، فرد تخریب شده فقط ضد قهرمان برای کسانی که بیرون جبهه انقلاب هستند نمی شود، حتی دشمن فرضی برخی از طیفهای درون جبهه انقلاب هم میشود تا آنها هم از این تخریب احساس هویت و انتفاع کنند! خاصیت این بخش مهم از روش تخریبی این دوره، خنثی کردن فعالیت های تبیینی است که درون جبهه انقلاب برای متوقف کردن زنجیره بلوکی آغاز خواهد شد.
مثلا در تخریب آیت الله میرباقری هم یک قصه مخوف بلند برای او ساخته شده است و هم در این قصه روایت های فرعی از دیگر شخصیت های بالقوه برای تخریب دیده می شود و هم بر تفاوت علمی و فرهنگی ایشان با برخی علمای دیگر تاکید بسیار می شود و دست آخر نیز گفته می شود که چه نشسته اید که میرباقری در حال تبدیل شدن به رهبر فرهنگی و سیاسی جبهه انقلاب و یک شخصیت مخوف در سایه است! اینگونه است که همه احساس ترس می کنند و اجالتا با حذف او احساس خوشایندی پیدا می کنند! در این موقعیت ترس از مرگ و زندگی، تبیین استدلالی چقدر می تواند موثر باشد؟!! شاید هیچ!
🔴 جمع بندی: بخش بزرگی از فعالان جبهه انقلاب بر این هستند که موج تخریب شروع شده، منطقی از جنس زنجیره بلوکی دارد و خودش تکثیر می شود و متوقف نمی شود مگر اینکه یک موج پرقدرت #ضد_روایت و سپس #روایت_درست در مقابل آن به راه بیفتد. راه حل توییت و پست تلگرامی و اینستاگرامی نیست چرا که جامعه در چرخه #روایت_زدگی افتاده و موتور این روایت بلوکی را نمیتواند خاموش کند تا وقتی که درون این طوفان روایت سیاه غرق شود!
4- اما هدف از این تخریب بلوکی چیست؟ هدف خاموش کردن موتور فکری جبهه انقلاب و نابود کردن قدرت تدبیر ایشان در مطالبه پیشرفت ایرانی در مقابل توسعه غربی ایران است. این سالها، سالهای سرنوشت سازی برای نظم آینده جهان است و غربگرایان تندرو که غالبا ضد ایران و ضد انقلاب هستند، امید دارند که با بازگشت اصلاحات به قدرت، بتوانند به پروژه استحاله نرم ایران و بازگرداندن ایران به جای قبلی اش به عنوان یک کشور رامِ جهان سومی، دست پیدا کنند.
طبیعی است که غربگرایان تندرو بصورت مستقیم در کنار رئیس جمهور منتخب نیستند، اما به نظر شما اگر جبهه انقلاب تضعیف شود و مردم از آنها نفرت داشته باشند، باز هم نمی توانند به منتخب چهاردهم که برنامه ای ندارد و ایمان زیادی به کارشناسی غربی دارد نزدیک شوند؟
فراموش نکنیم که غربگراهای تندرو تضعیف ایران به نفع قدرت هژمونیک غرب را می خواهند و طرفداران انقلاب اسلامی، اصلاح جامعه به نفع مردم و معیشت و فرهنگ ایرانی و بومی! لذا برای نزدیک شدن به منتخب چهاردهم، باید جبهه انقلاب که با 80% شرکت کنندگان سیاسی ایرانی تفاهم دارد بصورت مداوم تضعیف شده نگه داشته شود!
🆔 @social_theory
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 انقلاب اسلامی میتواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند.
✅ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
🌀 «باورِ اینکه آلمانها قوم برترند، صنعت آنها را آنقدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند!
اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید میداد" را نظاممند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد!
من آرمانگراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمانگرایی آلمان میدانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قویتر میدانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بیشک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قویتر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آنها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمیگردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهمالسلام) است.
اگر شدتِ اینها پشتسرِ تولید، نظاممند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور میشود.»
🌀 «همانگونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار میدهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از آنها پیشرفتهتر خواهیم شد.
شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از آنها بالاتر باشد.» (۱۳۷۸)
☑️ @AndisheMonir