🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم برگزار می کند:
💠نشست " تولد علوم اجتماعی انقلاب اسلامی"
🔰حجت الاسلام حسین مهدی زاده
🗓5شنبه مورخ 24 تیرماه
🕝 ساعت 14:30
⚠️به دلیل وضعیت کرونایی از پذیرش حضوری مخاطبین گرامی معذور هستیم!
لینک وبینار جهت شرکت مجازی:
🔗https://www.skyroom.online/ch/pajooh/enqelab
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
عملیات شوک و ارعاب
این بخش از متن دکترین نظامی آمریکا برای من بسیار قابل توجه بود:
عملیات شوک و ارعاب، شامل هراس آفرینیها، ایجاد مخاطرات و ویرانگریهایی است که برای عامه مردم، نیز عناصر و بخشهای مشخصی از جوامع تهدیدکننده ما و رهبرانشان «غیرقابل درک» است.
منبع: شوک و ارعاب، تحقق سلطۀ سریع (دکترین نظامی آمریکا برای جنگ با عراق) به نقل از نوامی کلاین، ترجمه شهابی و نبوی، دکترین شوک، ظهور سرمایهداری فاجعه محور، ص ۱۷
با مرور این پاراگراف از دکترین نظامی آمریکا میتوان مشابهتهای جالبی را با ماجرای کرونا دریافت کرد. کرونا هم شوک و هم ارعاب بود. یعنی هم ناگهانی بود و هم هراس آور بود و هست. ابعاد ماجرای کرونا برای عامه مردم قابل ادراک نیست و عامه مردم همانگونه آن را روایت میکنند که روایت رسمی جهانی است.
این عملیات برای حمله به جوامع تهدیدکننده آمریکا طراحی شده است. لذا انگشت اتهام در کرونا از ابتدا به سوی چین، روسیه و ایران بوده است. و جالب اینجاست که در همین جوامع تهدیدکننده آمریکا، بخش قابل توجهی از مردم، مدیران و رهبران اجتماعی نتوانسته اند ماهیت کرونا را دریابند و روایتهای رسمی، آنها را در موضع انفعال مطلق قرار داده است.
#کرونا
#شوک
#ارعاب
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مسئوليت در برابر ولي فقيه.mp3
826.1K
✅ من دیدار آقای خامنه ای نمی روم!
به مناسب سالگرد قمری وفات مرحوم علامه حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی قم
مرحوم حسینی الهاشمی در اسفند 1379 مصادف با سالروز شهادت امام باقر(ع) دارفانی را وداع گفت.
@social_theory
سند ملی آمایش سرزمین- نسخه نهایی- 20 اسفند 99.pdf
4.7M
سند ملی آمایش سرزمین- نسخه نهایی- 20 اسفند 99
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=37919
سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب برای آمایش سرزمینی 1390
🔻موقعیت کارخانجات فولاد و پتروشیمی کشور و وضعیت دشت های کشور از نظر ممنوعیت برداشت از آبخوان که توسط یک موسسه پژوهشی چاپ شده.
🔸آبخوان هم یعنی همان سفره های زیر زمینی.
🔹تقریبا هفتاد هشتاد درصد کارخانجات فولاد و پتروشیمی کشور در مناطق ممنوع و ممنوعه بحرانی احداث شده اند.
🔻نتیجه اش چیست؟
🔸یا به صورت غیرقانونی از آبهای زیرزمینی برای اهداف صنعتی خود استخراج می کنند یا مجبورند آب را از استانهای مجاور و از سرشاخه های رودخانه ها به دل مناطق کویری ممنوعه منتقل کنند.
🔹میلیاردها دلار در این چند سال هزینه طرح های انتقال آب شده، رودها از سرشاخه خشک شده اند، اقلیم ها بر هم خورده، شرایط اجتماعی میلیون ها انسان که هزاران سال در حاشیه این رودها زندگی کرده اند تغییر کرده و حالا با یک سال خشکسالی و کم آبی، آشوبها بالا گرفته و مساله امنیتی شده است.
🔸دقیقا همین نقشه را می شود برای مصارف کشاورزی هم کشید.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
صوت جلسه ١٢.mp3
34.25M
📌 سلسله نشست های حرکت قرن
نشست دوازدهم:
♦️نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردمداری؟!
ارائه دهنده:
✅ حجتالاسلام و المسلمین محسن قنبریان
🆔 @harekate_qarn
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
♦️کشور در ماه های آینده با کمبود شدید دام و گوشت مواجه می شود
🔹مجتبی عالی ( مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ) با اشاره به کشتار گسترده برهها و دامهای مولد در کشور، گفت: در سه تا شش ماه آینده ما در این زمینه به مشکل برمیخوریم و با کمبود شدید مواجه خواهیم شد.
🔹خشکسالی منجر به فقر شدید مراتع و کمبود علوفه شده و این مسأله در کنار گرانی نهادههای دامی، تأمین خوراک برای دامها را بسیار دشوار کرده است
🔹قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده برای دامداران ٨٠ هزار تومان است. در حال حاضر حداکثر قیمتی که گوسفند را از دامداران می خرند، کیلویی ۵٠ هزار تومان تمام می شود
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
مدتی است هر از چندگاهی این متن در نقد مرحوم سیدمنیرالدین الهاشمی موسس فقید فرهنگستان علوم اسلامی قم بازنشر میشود و دوباره فروکش میکند
👇👇👇
درگذشت آیتالله طالقانی، خوشموقع یا بدموقع؟
روایتی عجیب از برکات یک مرگ!
مرحوم سيد منیرالدین حسینی از اعضای تاثیرگذار مجلس خبرگان قانون اساسی در کتاب خاطراتش با اشاره به درگذشت آیتالله طالقانی گفته است: «رحلت ایشان برای این کشور و قانون اساسی و نیز خود آن بزرگمرد، برکاتی به همراه داشت.»
19 شهریور 58 آیتالله طالقانی درگذشت و 21 شهریور اصل 5 یکی از چالشيترین اصلهای قانون اساسی پیرامون ولایت فقیه در جلسهي پانزدهم مجلس خبرگان قانون اساسی تصویب شد.
در خاطرات سيد منیرالدین حسینی که از اعضای فعال مجلس خبرگان قانون اساسی بهویژه در بحثهای مربوط به ولایت فقیه بود به مخالفتهای کسانی مانند حجتی کرمانی، بنیصدر و دیگران با اصل ولایت فقیه اشاره شده. به روايت او حجتی کرمانی خطاب به منیرالدین گفته است: «تو میخواهی استبداد سیاه را بار دیگر بر این کشور حاکم کنی.» در ادامه منیرالدین ميگويد: «از دیگر مخالفان صاحبنام میتوان به مرحوم طالقانی اشاره کرد.» منیرالدین معتقد بود اگر آیتالله طالقانی تا تصویب قانون اساسی و در تمام بحثهای آن؛ «در قید حیات بودند، شاید به سختی میشد کار را پیش برد.» او معتقد بود شیوه کار آیتالله طالقانی با سایر مخالفان متفاوت بود؛ «ایشان سعی میکرد هیجانهاي مجلس را وارد جامعه کند و به سطح تودهي مردم بکشاند.»
در ادامه به سخنانی از آیتالله طالقانی علیه مجلس خبرگان در آخرین خطبه نماز جمعه پیش از درگذشتش اشاره کرده است و نوشته که آیتالله طالقانی گفته: «حضرات در حال دوختن قبایی هستند که برازندهی قد و قامت خودشان باشد.» البته این جمله در خطبهی آخر آيتالله طالقانی نیست و احتمالا منيرالدين در جای دیگري این جمله را شنیده است.
آيتالله طالقاني روي فعاليت شورايي و حضور مردم در قدرت تاكيد داشت و در آخرين خطبهاش در ١٦ شهريور ٥٨ نيز روي همين موضوع دست گذاشت:
«صدها بار من گفتم که مسئله شورا از اساسیترین مسئله[مسائل] اسلامی است، حتی به پیغمبرش با آن عظمت میگوید با این مردم مشورت کن، به اینها شخصیت بده، بدانند که مسئولیت دارند، متکی به شخص رهبر نباشند، ولی نه اینکه نکردند، میدانم که چرا نکردند، هنوز هم در مجلس خبرگان بحث میکنند، در این اصل اساسی قرآن، که به چه صورت پیاده بشود: باید، شاید، یا اینکه میتوانند؟ نه، این اصل اسلامیه. یعنی همه مردم از خانه و زندگی و واحدها باید با هم مشورت کنند در کارشان... شاید بعضی از دوستان ما بگویند آقا شما چرا این مسائل را در میان توده مردم مطرح میکنید؟ بیائید در مجلس خبرگان! میگویم بین موکلین شما من مطرح میکنم، اینها هستند که ما را وکیل کردند... باید دردها، اندیشهها، بدبختیها، ناراحتیها، عقبماندگیهای این مردم را جبران کنیم. با قوانین نجاتبخش و حیاتبخش اسلامی. امیدواریم که همه ما هشیار بشویم. فرد، فرد، مسئولیت قبول بکنیم و این مسائل عظیم اسلامی را پیاده بکنیم، خودرأیی و خودخواهی را کنار بگذاریم، گروهخواهی، فرصتطلبی و تحمیل عقیده یا خدای نخواسته استبداد زیر پردهي دین را کنار بگذاریم و بیاییم با مردم، با دردمندها، با رنجکشیدهها، با محرومها همصدا بشویم.»
منیرالدین نگران بود كه طالقاني ساير بحثها را نيز به ميان مردم بكشد و پس از اشاره به حملهي طالقاني به مجلس خبرگان در آخرين خطبه او گفته است: «برداشت من این است که اگر رشته حیات ایشان نمیگسست، به احتمال بسیار زیاد، مردم را به صحنه میکشاند و آنان را علیه مصوبات خبرگان و اصول قانون اساسی میشوراند.»
مقصود اين يادداشت بررسي اصل ولايت فقيه در مجلس خبرگان قانون اساسي و ديدگاه آيتالله طالقاني در اين باره نيست كه در يادداشت ديگري به اين موضوع خواهم پرداخت.
نوع نگاه مرحوم منيرالدين برايم جالب بود. نگاه او یک نوع برداشت از مرگ آیتالله طالقانی است. از سوی دیگر آقای بهشتی وقتی خبر درگذشت طالقانی را شنید بسیار غمگین شد و به روایت بادامچیان چند دقیقهای نتوانست سخن بگوید و بعد گفت: «عجب! عجب! خیلی بد شد! کارهایی به عهدهی ایشان بود که فعلا کس دیگری نمیتواند آنها را برای انقلاب انجام دهد.»
البته تحلیل منیرالدین حسيني به معنای خوشحالی ایشان از درگذشت آیتالله طالقانی نیست اما نگاه او و بهشتي دقیقا با هم متفاوت است. يك نگاه بر ويژگيهای خوب افراد و تاثیرگذاریشان در جهت مثبت تمركز دارد، پس بيشتر براي حفظ آنها ميكوشد و نگاهي ديگر نگران تاثيرگذاري منفي كساني است که با مردم پیوند دارند و نگران است گفتگوهاي آنها با مردم به روند كارها آسيب بزند. چنين نگاهي ممكن است چندان به حفظ افراد اهميت ندهد.
- خاطرات سيد منيرالدين حسيني شيرازي توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر شده است.
https://t.me/jafarshiralinia