eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️برنامه ویژه هیات نوجوانان ثارالله در دهه محرم 💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی مداح نوجوان: سید مهدی میرقیصری زمان: از سه شنبه ۲۷ تیر به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۶:۳۰ مکان: خیابان معلم شرقی، مدرسه علمیه امام کاظم (ع) https://eitaa.com/joinchat/3262841079Cbaf63954cd
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
❇️برنامه ویژه هیات نوجوانان ثارالله در دهه محرم 💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی مداح نوج
ریسک بزرگی کردیم! ساعت 4:30 تا 5:30 در صحن اصلی مسجدِ مدرسه، به جای همه برنامه های مقدماتی کم مخاطب هیات، ابتدا مجلس کامل هیات نوجوانان را برگزار خواهیم کرد! با دکور و سن جدا که در نقطه مقابل دکور هیات بزرگسالان است. بلافاصله بعد از هیات نوجوانان، منبر استاد میرباقری خواهد بود و بچه های برای پذیرایی یا شیفت های خدمت، به بیرون از صحن هیات میروند و به مرور تا اخر سخنرانی استاد میرباقری برخواهند گشت... استاد عباسی ولدی هم گفتند یک ربع زودتر میان تا با نوجوونها گعده داشته باشند و یک ربع بعد از تمام شدن جلسه در فضای بیرونی مدرسه و حین پذیرایی باز هم با بچه ها گعده خواهند داشت... امیدوارم این تحول که به سختی ایجاد شده، مورد عنایت اهلبیت باشه و ثمر داشته باشه🤲 @social_theory
هدایت شده از تقریرات درسی حسین مهدیزاده
🔲 مراسم سوگواری دهه اول محرم در ◻️ سخنران: آیت‌الله میرباقری ◻️ سخنران هیئت نوجوانان: استاد عباسی ولدی ◻️ مداحان: حاج عباس حیدرزاده و حاج ابوذر بیوکافی 💯📛💯ریسک بزرگی کردیم! ساعت 4:30 تا 5:30 در صحن اصلی مسجدِ مدرسه، به جای همه برنامه های مقدماتی کم مخاطب هیات، ابتدا مجلس کامل هیات نوجوانان را برگزار خواهیم کرد! با دکور و سن جدا که در نقطه مقابل دکور هیات بزرگسالان است. بلافاصله بعد از هیات نوجوانان، منبر استاد میرباقری خواهد بود و بچه های برای پذیرایی یا شیفت های خدمت، به بیرون از صحن هیات میروند و به مرور تا اخر سخنرانی استاد میرباقری برخواهند گشت... استاد عباسی ولدی هم گفتند یک ربع زودتر میان تا با نوجوونها گعده داشته باشند و یک ربع بعد از تمام شدن جلسه در فضای بیرونی مدرسه و حین پذیرایی باز هم با بچه ها گعده خواهند داشت... امیدوارم این تحول که به سختی ایجاد شده، مورد عنایت اهلبیت باشه و ثمر داشته باشه🤲 🆔 @social_theory ◻️ زمان: از سه‌شنبـه ۲۷ تیرماه، به مدت ۱۱ روز، عصرها؛ از سـاعت: ۱۶:۳۰ ◻️مکان: میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم علیه‌السلام 🆔 @sarallahqom
بسم الله الرحمن الرحیم به وقت روز اول... 🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
موضوع سخنرانی امسال استاد میرباقری در هیات ثارالله آن چیزی است که من اولین بار در این مصاحبه، مساله پراهمیت آن را از ایشان شنیدم... 🆔 @social_theory
هر چه فکر کردم الان یادم نیامد که دقیقا جلسه کی بود. در جستجو هم پیدا نکردم، اما فکر کنم در سال جدید بود و قبل از عید نوروز 1402 نبود!☺️ اما جلسه خیلی خوبی بود! و درباره مسائل متنوعی حرف زده شد از جمله مساله جدا شدن اقای مطعیی از کلیت فضای هیات میثاق و برپا کردن مجموعه ای که در امامزاده قاضی صابر در جریان است. گفتگو با اقای مطیعی اینقدر ادامه پیدا کرد که حتی آقای سیار هم تشریف بردند، اما ما مانده بودیم و حرفها ادامه داشت! گزارشی از این جلسه را که خودم ویرایش محتوایی کردم و حرفهایم را در آن چیدم، در این صفحه قرار می دهم. البته حرفهای مفصل آقای مطیعی در توضیح روند شکل گیری مداحی اش و نگاه اجتماعی و فرهنگی اش، که خیلی هم جالب بود و شنیدنی را اصلا ننوشتم. بالاخره آدمهای معروف وقتی لب باز می کنند، حتی از ساده ترین حرفها، بیشتر از اینکه سود ببرند، به زحمت می افتند. من زاویه دیدی به ستایشگری او داشتم که در این فایل آن را منتشر می کنم. 🔻قسمت اول: https://eitaa.com/social_theory/1837 🔻قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/1838 🆔 @social_theory
♨️تحلیل و بررسی نوآوری های اجتماعی میثم مطیعی مداح تحصیل کرده امروزِ ایران نشست آهات|سال دوم| مرکز تخصصی احیاء امر|دانشگاه امام صادق(ع) 1️⃣ از 2️⃣ مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم، دیگر کارشناس این نشست بود. مهدیزاده که خود را مخاطب پیگیر محصولات آقای مطیعی میدانست به عنوان کارشناس اجتماعی نکاتی را در این نشست بیان کرد. وی فعالیت مطیعی در کسوت مداحی را از لحاظ مختلف دارای نوآوری اجتماعی دانست و به گفته خود، در این جلسه سعی داشت کلیت آنها را صورت بندی کند. 1️⃣ اینکه مطیعی مداح مطلوب قشر تحصیل کرده مذهبی است. تا قبل از اقای مطیعی و شکل گیری هیات میثاق با شهدا در دانشگاه امام صادق(ع)، قشر تحصیل کرده ما در میان مداحان و هیات ها میهمان بودند و گزینه ای که آن را نماینده خود در جامعه مداحان بدانند نداشتند! مطیعی هم از لحاظ مضامین، هم از لحاظ موسیقی و هم از لحاظ کنش اجتماعی و سیاسی -حتی اگر او را نپسندیم، اما- یک مداح برای قشر تحصیل کرده است و این پدیده ای کاملا جدید در ساحت مداحی است و به این معنا مطیعی یک پدیده جدید و یونیک در فضای مداحی است. 2️⃣ دومین نوآوری اجتماعی مطیعی از نظر مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم این بود که مطیعی با راه انداختن جریان مداحی عربی درون ایران، یک هویت بین المللی به هیات ها داد و با این فعل خود، یک ابزار فرهنگی-هنری جدید در نسبت انقلاب اسلامی و جریان های اسلامی پیشنهاد داد و این نوآوری بزرگ دیگر او بود که جا دارد با جزئیات بیشتر و دقیق به آن پرداخت. 3️⃣ از نظر حسین مهدیزاده، روضه‌خوانی با حداکثر ارجاع به متن عربی مقاتل و روایات نوآوری مهم دیگر مطیعی بود. او افزود، ما میدانیم که هر مداحی توان مراجعه مداوم به متن عربی مقاتل را ندارد و تنها کسانی که انس زیاد با متون عربی دارند، می توانند این روش را در مداحی امتحان کنند. مطیعی با حداکثر توان این روش را به کار گرفت و محصولات قابل اقتباس زیادی در این مسیر تولید کرد و با پشتیبانی خیلی خوبی که سایت شخصی او از این روش کرده، مداحان دیگر هم با متون آماده و با روضه های کامل اما برآمده از متن روایت تاریخی مقاتل اهلبیت مواجه هستند. استقامت مطیعی بر این مساله، سبد محتوایی روضه خوانی معاصر ایران را بسیار غنی تر از سابق کرده است. 4️⃣ مهدیزاده، کنش های اجتماعی مطیعی در حمایت از جریانهای اجتماعی مذهبی و سیاسی را هم بسیار مهم و قابل مطالعه و جالب توصیف کرد. او ابتدا به حمایت سریع و پرمحتوای مطیعی از زیارت اربعین اشاره کرد. او افزود مطیعی در همان سال‌های آغازین توجه به زیارت پیاده اربعین، در حالی که خود هنوز به این زیارت نرفته بود، محصولات بسیار خوب و ماندگاری را برای این زیارت تولید کرد که شاید تا دهه ها، در حافظه موسیقیایی و هنر متصل به زیارت اربعین باقی بماند. 5️⃣ مهدیزاده به ارتباط قوی و هدفمند و منظم مطیعی با شاعران شعر آیینیِ اهل علم باعث شده است که از زبان فارسی معیار بیش از دیگران استفاده کند. او افزود زبان معیار در هر جغرافیای زبانی، گنجینه حکمت و دانش فرهنگی ملتی است که در این جغرافیا زیست می کنند. تلاش مطیعی برای اینکه با شاعران فرهیخته و اهل علم و حکمت کار کند، باعث شده است که اشعار و حتی بداهه هایی که در جلسات استفاده می کند، حداکثر ارتباط با ذخیره فرهنگی و حکمیِ فعال جامعه مذهبی- انقلابی داشته باشد. 6️⃣ آخرین نکته ای که مهدیزاده در توضیح نوآوری های اجتماعی مطیعی به آن پرداخت، جایگاه مطیعی به عنوان یک مداح دانشگاهی است که هویت آکادمیک خود را حفظ کرده و در یک هیات دانشگاهی، در یک دانشگاه معتبر و مرجع ایران انقلابی یک فعل چند وجهی را خلق می کند. مهدیزاده افزود: محصول هر مداحی، اولا انسانهایی هستند که با او سالک می شوند و با عینک و احساس او به جریان ادامه دار اهلبیت در تاریخ می نگرند. اما مطیعی محصول دیگری هم دارد و آن هم ساخت رابطه جدید بین نهاد علم و هنر و سازمان دینی مهمِ هیات است. مطیعی قصه‌ای گسترده‌تر از یک مداح معمولی دارد! ⚠️ مهدیزاده افزود هر کدام از ویژگی‌هایی که گفتم را اگر از مطیعی بگیریم، دیگر با مطیعی که امروز از آن گفتگو کردیم مواجه نخواهیم بود، مخصوصا این واسطه گری که بین نهاد علم و هنر بر روی دوش خود پذیرفته است. واضح است که این کار صبر می خواهد! فکر کنید اگر محصول کار آقای مطیعی نیم قرن صبر و وساطت برای شکل گرفتن یک به یک اجزاء این اتفاق جدید باشد، چه خدمت بزرگی از او در تاریخ فرهنگ و ادب ایرانی-شیعی حاصل خواهد شد! 🆔 @SOCIAL_THEORY