.
ب: شکستن حریم احکام دین
برخی از گروه های صوفیان در زمینه های گوناگون احکام صریح و قطعی اسلام را زیر پا می نهند. مانند ترک نماز، رقص و سماع، ترک ازدواج، ریاضت کشی های سخت، عزلت و گوشه نشینی، ایجاد خانقاه، خرقه پوشی، خرد کردن شخصیت خود. در کتاب اسرار التوحید در حالات ابو سعید ابوالخیر که از بزرگان صوفیه است نوشته شده روزی بعد از دعوت به مهمانی سماع کردند و شیخ ما را حالتی پدید آمد... مؤذن بانگ نماز ظهر گفت و شیخ همچنان در حال بود و جمع در وجد و رقص می کردند. امام محمد قاینی (میزبان) گفت وقت نماز است شیخ گفت ما در نمازیم و همچنان در رقص بود امام ایشان را بگذاشت و در نماز شد. در ریاضت کشیهای ایشان درباره ابوبکر شبلی از بزرگان صوفیه نقل شده به اول که به مجاهده دست بر گرفت سالهای دراز نمک در چشم کشیدی تا در خواب نشود و گویند که هفت من نمک در چشم کرده بود، (تذکره الاولیاء، شیخ قربه الدین عطار، جلد 2، ص 164) و داستان معروف لُص (دزد) حمام _ که غزالی از یکی از شیوخ بنام ابن کزینی نقل می کند که: من زمانی وارد یکی از مناطق شدم و در آنجا حسن سابقه ای پیدا کردم. برای نجات از این حسن شهرت روزی به گرمابه ای رفتم و لباس گرانبهائی را دزدیده از گرمابه خارج شدم مردم دویدند مرا گرفته جامعه های گرانبها از من برکندند پس از این واقعه در میان مردم به دزد حمام مشهور شدم و به این وسیله نفس من راحت شد!! و غزالی هم این عمل را تأیید کرده که باعث تعجب دانشمند بزرگ ابن جوزی شده که می گوید آیا هیچ راهی صحیح برای اصلاح قلب نبود که به این گونه امور بپردازند و آیا رواست که مسلمان بر خود نام دزد نهد. که باید گفت این نهایت شکستن حریم احکام دین است. اما از نظر دین حکم این گروه چیست؟ کتابهایی در این زمینه نوشته شده و به جمع آوری روایاتی که درباره صوفیه وارد شده پرداخته اند که از همه مهمتر 2 کتاب است یکی کتاب حدیقه الشیعه محقق اردبیلی و یکی کتاب الاثنی عشریه شیخ حر عاملی که هر 2 از دانشمندان بسیار معروف شیعه هستند. برای نمونه فقط یک حدیث معتبر و صحیح که در هر 2 کتاب ذکر شده بسنده می کنیم.
بزنطی و اسماعیل ابن بزیع از امام رضا(ع) نقل می کنند، قال علی ابن موسی(ع) من ذکر عنده الصوفیه و لم ینکرهم بلسانه و قلبه فلیس منا و من انکرهم فکانما جاهد الکفار بین یدی رسول الله(ص)، امام رضا(ع) فرمود هر کس در نزد او از صوفیه ذکری بشود و به زبان و دل ایشان را انکار ننماید چنین کسی از ما نیست و هر کسی صوفیه را انکار کرد مانند کسی است که در راه خدا و در حضور رسول خدا(ص) جهاد کرده باشد، (الاثنی عشریه، شیخ حر عاملی، ص 32 و حدیقه الشیعه، محقق اردبیلی، ص 563).
که به خاطر این روایات و بعضی دعاوی بزرگان این گروه، و فتاوای خاص آنها معمولاً علما و فقهای شیعه با این فرقه مخالفت کرده و به ابطال عقاید آنان پرداخته اند و در رد عقاید آنان کتاب نوشته اند. اما از نظر اعتقاد به امامان شیعه صوفیان به گروههای مختلفی تقسیم می شوند. برخی از آنان سنی و برخی شیعه هستند. شیعیان صوفیه نیز برخی اثنی عشری هستند. بنابراین آنان فرقه هایی با گرایش صوفیگری در بین شیعه به حساب می آیند و تفاوت آنها با دیگر شیعیان نیز بستگی به نوع رویکرد آنها در التزام یا عدم التزام به شریعت و امثال این امور باشد.
جهت اطلاع بیشتر در این زمینه ر.ک :
1. تاریخ تصوف , عباسعلی عمید زنجانی
2. عارف و صوفی چه می گوید, جواد تهرانی
3. تصوف و تشیع , هاشم معروف الحسنی , ترجمه : محمد صادق عارف
4. عرفان و تصوف , داود الهامی
5. فلسفه عرفان , دکتر سید یحیی یثربی
6. آشنائی با علوم اسلامی قسمت فلسفه و عرفان , شهید مطهری
7. دین عرفانی و عرفان دینی , علی شیروانی
8. مجموعه پرسش ها و پاسخ ها، ج 11، عرفان و تصوف، محمدرضا کاشفی
9. آن سوی صوفیگری، احمد باقریان، قم، بوستان کتاب
چه_کسانی_نمیفهمند.pdf
2.13M
📗چه کسانی نمی فهمند؟
(گویا و رسا در نقد عرفان التقاطی و تفکرات یونانی)
📝مولف:سیدمحسن طیب نیا
تعداد صفحات:۳۱۱
زبان:فارسی
🔹شامل مباحث:
👈🏻شاخصه عرفان اسلامی
👈🏻انحرافات برخی عرفای صوفی
👈🏻خداشناسی و معارف توحیدی در مکتب اهل بیت علیهم السلام
👈🏻رد تصوف در کلام ائمه علیهم السلام و بزرگان تشیع
لینک دانلود مستقیم
#تصوف
🌷هزینه دانلود:صلوات
https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
عارف_و_صوفی_چه_میگویند.pdf
9.93M
📗عارف و صوفی چه می گویند؟
📝مولف:میرزا جواد آقا تهرانی
تعداد صفحات:۳۶۰
زبان:فارسی
🔹شامل مباحث:
👈فرهنگ مصطلاحات عرفا و صوفیه
👈تاثیر مسیحیت بر تصوف اسلامی
👈کرامات و دعاوی اقطاب صوفیه
👈بررسی و نقد ادله اصالت وجود و وحدت وجود
👈گفتار عرفا و صوفیه در شریعت،سماع و عشق مجازی،ولی و فناء
https://eitaa.com/sofinetgonabad
افتضاحات صوفیه.pdf
686K
📗افتضاحات صوفیه(ترجمه رساله فضائح الصوفیه)
📝مولف:شیخ عبدالرحمان عبدالخالق(عالم سنی)
تعداد صفحات:۴۲
زبان:فارسی
👈معرفی اجمالی کتاب:
فکر تصوف شدید ترین خطری است که امت اسلام را تهدید می کند و همچون کِرمی از درون، جسمِ درخت تناور اسلام را پوسانده و نابود کرده است ،مولف کتابِ «الفکر الصوفی فی ضوء الکتاب و السنه» را تالیف می کند و تهدیدات تصوف برای جهان اسلام را گوش زد می کند، اما از آنجا که کتاب بسیارحجیم بوده، مولف آن را در کتابچه فعلی تلخیص می نماید.
🔹شامل مباحث:
👈خطرات فکری تصوف
👈صوفیه و دور کردن مردم از ثقلین
👈چطور با یک صوفی جدال نماییم؟
👈فرق اساسی بین اسلام و تصوف
لینک دانلود مستقیم
#فرق_ادیان #تصوف
🌷هزینه دانلود صلوات
https://eitaa.com/sofinetgonabad
نظر امام هادی علیه السلام درمورد صوفیه
شیخ مفید قدس سره از محمد بن حسین بن ابی خطاب رحمت الله علیه روایت می کند که:
با حضرت امام هادی علیه السلام در مسجد پیامبر صلی الله علیه وآله بودم که جماعتی از اصحاب آن حضرت نزدش آمدند.
یکی از ایشان ابوهاشم جعفری بود که مردی فصیح و بلیغ بود و نزد آن حضرت، موقعیتی ویژه داشت.
سپس جماعتی از صوفیه داخل مسجد شدند در قسمتی حلقه وار نشستند و به ذکر «لا اله الا الله» مشغول شدند.
آنگاه امام عليه السلام فرمودند:
به این فریب کاران و حیله گران توجه نکنید؛ که اینها جانشینان و هم پیمانان شیاطین و خراب کنندگان اساس و پایه دین می باشند؛ برای راحتی وآسایش بدن ها زهد می ورزند (و از تحمل زحمت در طلب روزی حلال، شانه خالی می کنند و از دست رنج دیگران می خورند) برای شکار ساده لوحان و ظاهربینان شب زنده داری میکنند.
عمری گرسنگی می کشند تا ساده لوحان را برای سوار گرفتن رام کنند (و مرید بتراشند).
لا اله الاالله نمی گویند مگر برای فریب مردم. کم نمی خورند مگر برای پر کردن کاسه ها و ربودن دل احمقان.
اوراد و اذکارشان، رقصیدن و کف زدن، و آواز خواندن و تغنّی کردن است.
بدین ترتیب، جز سفیهان، دنباله روشان نیستند و جز احمقان، به آنها نمی گروند
با اینحال، هرکس به زیارت یکی از ایشان، چه زنده و چه مرده آنها برود، چنانست که گویی به زیارت شیطان رفته وبه عبادت بتان پرداخته، و هرکس یکی از ایشان را یاری کند، چنانست که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان عليهم لعنت الله را یاری کرده است.
یکی از اصحاب از حضرت پرسید:
اگرچه آن صوفی حقوق و امامت شما را بشناسد و به آن اقرار کند؟ (یعنی شیعه باشد)
پس آن حضرت مانند شخص خشمگین به او نگریست و فرمود:
این گفتار را رها کن!
آن کس که به حقوق ما معترف و اقرار کند، در مسیر نافرمانی و تمرد از ما قرار نمی گیرد.
آیا نمیدانی که این طایفه، پست ترین طایفه های صوفیه اند؟
تمام فرقه های صوفیه از مخالفان ما می باشند و راه و روششان غیر راه و روش ماست، و نیستند ایشان مگر نصاری و مجوسان این امّت. همین طایفه های صوفیّه اند که برای خاموش کردن نور خدا میکوشند، ولی خداوند نور خود را کامل می کند هرچند کافران را خوش نیاید»
📚منبع:
سفینة البحار ج۵ ص۱۹۹-۲۰۰/شیخ عباس قمی/ناشر:اسوه/قم
#احادیث_امام_هادی_علیه_السلام #تصوف #فرق_ادیان
https://eitaa.com/sofinetgonabad
سلام
آیا صوفیه قصد قتل مرحوم بهلول گنابادی را در مسیر قوژد داشتهاند؟
نظر شما چیست؟ منتظر پاسخ دقیق هم باشید.
لطفا لینک را به دوستان ارسال نمایید👇
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
🔻آیا صوفیه قصد قتل مرحوم بهلول گنابادی را در مسیر قوژد داشتهاند؟
🔺لطفا بدون لینک منتشر نفرمایید
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
✋آیین دراویش:
✍️در برخی موارد دراویش از هر دین وآیینی چیزی اخذ کردند تا اینکه آیینی به نام تصوف بنا نهاده شد. مثل:
۱- آیین برهمایی: پرسه وگدایی صوفی مبتدی از آیین برهمایی اخذ شده است.
۲- مسیحیت: غسل اسلام گنابادیها از غسل تعمید مسیحیت اخذ شده است.
۳-زرتشتی: تجسم صورت مرشد یکی از انحرافات صوفیه است. در آیین زرتشتی آمده است در حین ذکر پیکر پیر را به دل گیرد و چنان داند که حاضر و ناظر است.
۴-آیین میترا: تشرف در صوفیه از تشرف در آیین میترا اخذ شده است.
🔺حداقل ارسال برای یک نفر
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
مذهب دراویش
دین آنها سرشار از اسرار است و عقایدشان آمیختهای از اعتقادات مانوی، ادیان کهن ایرانی، مذهب اسماعیلی، تناسخ هندی و افکار اسلامی، زردشتی و یهودی و مسیحی و مهرپرستی است.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
بیوگرافی قطب دراویش گنابادیه
سید علیرضا جذبی، زادهٔ تهران، فرزند سید هبةالله در ۲۶ بهمن ۱۳۰۴ زاده شد. سید علیرضا جذبی، ملقب به ثابتعلیشاه، در زمان محمدحسن گنابادی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۱، به دست مهدی سلیمانی، به درویشی روی آورد. بعد از درگذشت صالحعلیشاه در زمان سلطانحسین تابنده گنابادی، به دست محمد خان راستی اراکی تجدید عهد نمود.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
با درگذشت دکتر نورعلی تابنده قطب سلسله نعمتاللهی سلطانعلیشاهی گنابادی حالا بنا بر وصیت او مهندس سید علیرضا جذبی طباطبایی از شیوخ شناخته شده این سلسله، مهندس معمار و استاد پیشین دانشگاه به عنوان قطب دراویش گنابادی منصوب شده است.
این نخستین بار است که بر خلاف سنت یکصد و پنجاه ساله سلسله نعمت اللهی گنابادی، قطبیت این سلسله به کسی داده میشود که از خانواده تابنده و نوادگان سلطانعلیشاه، شیخ مشهور و متنفذ این سلسله نیست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
سلام به بهانه سالگرد شهادت شهید عجیمان
نگاهی به جزئیات پرونده شهادت روحالله عجمیان/
آیا از دروایش هم کسی در شهادت این عزیز دخالت داشته؟
https://eitaa.com/sofinetgonabad/75
روایت مادر #شهید_عجمیان از دخالت دو نفر از سیاسیون در پرونده این شهید والامقام
دکتر قاتل از دروایش بوده
https://eitaa.com/sofinetgonabad/75
صوفیه در گناباد؟
سلام به بهانه سالگرد شهادت شهید عجیمان نگاهی به جزئیات پرونده شهادت روحالله عجمیان/ آیا از دروایش
صبح روز ۱۴ شهریور ماه ۱۳۴۷، بالگرد حامل شاه، فرح و اسدالله علم در کنار مقبره ای معروف به «مزار سلطانی» در بیدخت گناباد در خراسان بزرگ برای صرف ناهار فرود می آید.
نهم و دهم شهریور ١٣۴٧ به فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت، دو زلزله ۶ و ٧ریشتری، دشت بیاض و شهر فردوس در استان خراسان بزرگ را لرزاند. این زلزلههای شدید، خرابی و تلفات جانی زیادی داشت.
به فاصله چند روز پس از زلزله، در حالی که سیل کمکها از اقصی نقاط کشور راهی مناطق زلزلهزده شده، شاه و فرح نیز سفری کوتاه به آنجا دارند.
«سلطانحسین تابنده» معروف به «رضاعلیشاه» قطبِ پنجاه و چهارساله دراویش که چند سالی است پس از پدرش ریاست فرقه را عهدهدار شده، میزبان شاه است. شاه مورد استقبال قطب فرقه گنابادی قرار میگیرد. این دوره اوج روابط دوستانه حکومت پهلوی و فرقه دراویش گنابادی ست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
فرقهها در نظر، أساسا خود را دور از سیاست و حاکمان تعریف میکنند اما در حوزه عمل، چه کسی ست که نداند، بیشترین دخالت ها را فرقه ها یا افرادی با تفکرات خطرناک فرقهای در امور سیاسی و بزنگاه های حساس تاریخی داشته اند.
سیاستگریزی، یکی از شعارهای معروف فرقههای مختلف دراویش نیز بوده است. اما مروری بر واقعیات تاریخ نشان میدهد، این فرقهها برای تداوم حیات و تقویت خود، در طول زمان فارغ از حق و باطل بودن قدرت های حاکم، سعی کردهاند مناسبات خود با آنها را تنظیم کنند.
دراویش گنابادی نیز یکی از این فرقهها هستند که این قاعده در دوره پهلوی نیز بر رفتارشان حاکم بود.
در واقع آنها هرچند «سیاستورزی» را نفی میکردند، اما در عمل با «سیاسیکاری» در صدد تامین منافع خود بودند.
پیش از این، فرقه ضاله بهائیت نیز در تبلیغات خود ادعا میکرد که از سیاست دوری جسته و تنها کار فرهنگی انجام میدهد، اما با آغاز فتنه سال ۸۸، اعضای این شبکه با دستور مستقیم بیت العدل وارد برخی اغتشاشات شده و لیدری آن را در دست گرفتند.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
اول اسفند ۱۳۹۶ بود که تیتر یک خبرهای کشور معطوفبه اتفاقاتی در خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران شد.
درگیری عده ای دراویش گنابادی ساکن این منطقه با نیروی انتظامی، تهدید امنیت عمومی منطقه و تخریب اموال عمومی، باعث شد تا بساط ماهیگیری رسانه های معاند نیز فراهم شود.
اگرچه این واقعه پس از چند ساعت و با شهادت ۳ تن از نیروی انتظامی و ۱ نیروی بسیجی خاتمه یافت ولی به نقطه عطف دیگری در تاریخ منافقانه این فرقه تبدیل شد تا بدانیم که شعار «سیاست گریزی» این جماعت، چیزی جز پوششی برای ایجاد حاشیه امن جهت رسیدن به منافع شان نیست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
شماری از پزشکان درویش در تیر ماه ۱۳۹۸، با ارسال نامه ای به ریاست وقت قوه قضائیه، خواهان آزادی زندانیان واقعه گلستان هفتم و پزشکان درویش شدند که نام «حمید قرهحسنلو» نیز در لیست دراویش مورد نظر این جمع دیده می شود. نامی آشنا که مدتی ست در افکار عمومی جنجال به پا کرده است.
این روزها قوه قضائیه در حال برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر است. در بین این اتفاقات، واقعه شهادت سیدروح الله عجمیان قلب هر انسان آزاده ای را به درد میآورد.
شهید سید روحالله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنیهای آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقو اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در کنار متهمان دیگر این واقعه، یک زوج پزشک نیز حضور دارند. «فرزانه و حمید قرهحسنلو» در شهادت شهید عجمیان نقش اساسی داشتند. حمید قرهحسنلو با درآمد ماهیانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، از اعضای فرقه #دراویش گنابادی ست که در ماجرای گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران نیز نقش مهمی ایفا کرده است.
علاوه بر اسناد و شواهد، حمایت رسمی رسانه های وابسته به این فرقه ها نیز این موضوع را تایید میکند.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
اسفند ماه ۹۶، خون شهید محمدحسین حدادیان در گلستان هفتم تهران بر زمین ریخت و امروز نیز خون شهید سیدروح الله عجمیان دستمایه کینه جویی این فرقه از اسلام و انقلاب شد.
اما سوال اینجاست که تا چه زمانی قرار است این فرقه های منحرف، خطرناک و برهم زنندهی امنیت اجتماعی و روانی مردم، به صورت آزادانه در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج تفکرات آلوده خود بپردازند؟ آیا وقت آن نرسیده که بساط فرقه بازی این افراد جمع شود؟
https://eitaa.com/sofinetgonabad
پرسش : چه انحرافاتی در «صوفیه» وجود دارد؟
🔰پاسخ اجمالی:
«صوفیه» بدعتهای زیادی در دین ایجاد کرده اند که بخشی از آنها عبارت است از: 1. چون خود را اهل طريقت مى پندارند، اعتناى چندانى به مسائل شرعى ندارند. 2. گرفتار تفسير به رأى در كتاب و سنت اند. 3. «مرشد» خود را واجب الاطاعه شمرده و كرامات دروغين زيادى براى او قائلند. 5. بسيارى از آنها هر مذهبى را راهى به سوى خدا مى پندارند. 6. از مهمترين انحرافات آنها این است كه مجموعه موجودات عالم را يك چيز و خدا را عين آن مى دانند و بت پرستى را نيز نوعى خداپرستى به حساب مى آورند.
🔰پاسخ تفصیلی:
عموم فِرَق صوفيه هم در مسائل عقيدتى و هم در مسائل فقهى و اخلاقى داراى انحرافاتى هستند كه به چند قسمت آن در اينجا اشاره مى كنيم:
1. چون خود را اهل طريقت مى پندارند طريقتى كه در مسير حقيقت است و احكام شريعت را مقدمه اى براى وصول به طريقت و حقيقت مى شمرند اعتناى چندانى به مسائل شرعى ندارند و در بسيارى از موارد با اعذار و بهانه هايى آنها را كنار مى گذارند.
2. غالباً گرفتار تفسير به رأى در كتاب و سنت اند و به كمك آن خواسته هاى خود را بر كتاب و سنّت تحميل مى كنند و براى ارتكاب بعضى از گناهان به پيروان خود چراغ سبز نشان مى دهند.
3. «قطب» و «مرشد» خود را واجب الاطاعه مى شمرند و كرامات دروغين زيادى براى اقطاب خود قائلند كه گاه از معجزات انبيا و امامان نيز فراتر است و به همين دليل گاهى كار پيروان آنها به شرك مى انجامد و «قطب» و «مرشد» خود را همچون معبودى مى پرستند.
4. بدعتهاى زيادى در دين به وجود آورده اند و هر فرقه اى از آنها براى خود بدعتى دارد؛ از انواع مجالس ذكر و ورد گرفته تا برنامه هاى ديگر. به همين دليل كمتر در مساجد اسلامى حضور مى يابند و كانون عبادتى به نام «خانقاه» براى خود درست كرده اند تا براى انجام برنامه هاى خود آزاد باشند.
5. بسيارى از آنها معتقد به «پلوراليسم» هستند و هر مذهبى را راهى به سوى خدا مى پندارند و متاع كفر و دين را بى مشترى نمى دانند.
6. از مهمترين انحرافات آنها، اعتقاد به وحدت وجود به معناى وحدت موجود است كه مجموعه موجودات عالم را يك چيز و خدا را عين آن مى دانند و به همين دليل بت پرستى را نيز نوعى خداپرستى به حساب مى آورند، مشروط بر اينكه خدا را در همان بت محدود نكنند. كتابهاى زيادى از سوى جمعى از علما و محقّقان در مورد انحرافات آنها نوشته شده است و آنچه در بالا آمد اشاره اى بيش نبود.(1)،(2)
🔰پی نوشت:
(1). براى توضيح بيشتر مى توانيد به كتاب «جلوه حق، بحثى پيرامون صوفيگرى در گذشته و حال»، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان، قم، 1384 شمسی، چاپ: سوم؛ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، مطهرى، مرتضی، صدرا، تهران، چاپ: 1383 ش، چاپ چهارم، ج، 22، ص 523؛ منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة، هاشمى خويى، ميرزا حبيب الله و حسن زاده آملىٍ، حسن و كمره اى، محمد باقر، محقق / مصحح: ميانجى، ابراهيم، مكتبة الإسلامية، تهران، 1400 ق، چاپ چهارم، ج 13، ص 132 به بعد، مراجعه كنيد.
(2). پيام امام امير المومنين(عليه السلام)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1386 ش، چاپ اول، ج 8، ص 133.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
⭕️ اهلتصوّف، به نام عرفان حتی گاهی در لباس روحانیت، انسانهای سادهلوح را با کلمات زیبا و کلمات فریبنده، فريب میدهند و به رواج بازار تصوّف میپردازند.
📢 میگويند: بیایید شهود اینجاست، بیایید بصیرت اینجاست، خدا دیدن اینجاست، بعد که انسان جذب میشود میبیند، این مکتب، مکتب تصوّف است، مکتب عرفان واقعی متّخذ از قرآن و عترت نیست، تصوّفی است که ذمّ آن در روایات و اخبار فراوان آمده و متأسفانه گاهی به حوزهها نيز این فریب و این خدعه و نیرنگ کشیده میشود.
⚠️ طلبهای دنبال خداشناسی است، دنبال بصیرت الهیّه است، دنبال نورانیت و کمال است، همین کلمات فریبنده او را فريب میدهد، عاقبت بعد از چند سال میبیند که این آقا در کلاسهای اهلتصوّف تعلیم میبیند، شاگرد امام صادق علیه السلام، طلبهی حوزههای علمیه، طالب نورانیت و کمال، اما شاگرد صوفیّه و دراویش شده است.
🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
https://eitaa.com/sofinetgonabad
نشانههای ظاهری دراویش
از نشانههای ظاهری و خاص اهالی حق میتوان به «شارب» بودن آنها اشاره کرد.
شارب به کسی گفته میشود که موی سبیل خود را نمیزنند، تا بلند شود و لب بالا را بپوشاند. آنان «شارب» را معرف مسلک حقیقت میدانند، و معتقدند که شاه ولایت علی (ع) نیز شارب خود را نمیزده است.
https://eitaa.com/sofinetgonabad