لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
🔻آیا صوفیه قصد قتل مرحوم بهلول گنابادی را در مسیر قوژد داشتهاند؟
🔺لطفا بدون لینک منتشر نفرمایید
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
✋آیین دراویش:
✍️در برخی موارد دراویش از هر دین وآیینی چیزی اخذ کردند تا اینکه آیینی به نام تصوف بنا نهاده شد. مثل:
۱- آیین برهمایی: پرسه وگدایی صوفی مبتدی از آیین برهمایی اخذ شده است.
۲- مسیحیت: غسل اسلام گنابادیها از غسل تعمید مسیحیت اخذ شده است.
۳-زرتشتی: تجسم صورت مرشد یکی از انحرافات صوفیه است. در آیین زرتشتی آمده است در حین ذکر پیکر پیر را به دل گیرد و چنان داند که حاضر و ناظر است.
۴-آیین میترا: تشرف در صوفیه از تشرف در آیین میترا اخذ شده است.
🔺حداقل ارسال برای یک نفر
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
مذهب دراویش
دین آنها سرشار از اسرار است و عقایدشان آمیختهای از اعتقادات مانوی، ادیان کهن ایرانی، مذهب اسماعیلی، تناسخ هندی و افکار اسلامی، زردشتی و یهودی و مسیحی و مهرپرستی است.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
بیوگرافی قطب دراویش گنابادیه
سید علیرضا جذبی، زادهٔ تهران، فرزند سید هبةالله در ۲۶ بهمن ۱۳۰۴ زاده شد. سید علیرضا جذبی، ملقب به ثابتعلیشاه، در زمان محمدحسن گنابادی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۱، به دست مهدی سلیمانی، به درویشی روی آورد. بعد از درگذشت صالحعلیشاه در زمان سلطانحسین تابنده گنابادی، به دست محمد خان راستی اراکی تجدید عهد نمود.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
با درگذشت دکتر نورعلی تابنده قطب سلسله نعمتاللهی سلطانعلیشاهی گنابادی حالا بنا بر وصیت او مهندس سید علیرضا جذبی طباطبایی از شیوخ شناخته شده این سلسله، مهندس معمار و استاد پیشین دانشگاه به عنوان قطب دراویش گنابادی منصوب شده است.
این نخستین بار است که بر خلاف سنت یکصد و پنجاه ساله سلسله نعمت اللهی گنابادی، قطبیت این سلسله به کسی داده میشود که از خانواده تابنده و نوادگان سلطانعلیشاه، شیخ مشهور و متنفذ این سلسله نیست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
سلام به بهانه سالگرد شهادت شهید عجیمان
نگاهی به جزئیات پرونده شهادت روحالله عجمیان/
آیا از دروایش هم کسی در شهادت این عزیز دخالت داشته؟
https://eitaa.com/sofinetgonabad/75
روایت مادر #شهید_عجمیان از دخالت دو نفر از سیاسیون در پرونده این شهید والامقام
دکتر قاتل از دروایش بوده
https://eitaa.com/sofinetgonabad/75
صوفیه در گناباد؟
سلام به بهانه سالگرد شهادت شهید عجیمان نگاهی به جزئیات پرونده شهادت روحالله عجمیان/ آیا از دروایش
صبح روز ۱۴ شهریور ماه ۱۳۴۷، بالگرد حامل شاه، فرح و اسدالله علم در کنار مقبره ای معروف به «مزار سلطانی» در بیدخت گناباد در خراسان بزرگ برای صرف ناهار فرود می آید.
نهم و دهم شهریور ١٣۴٧ به فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت، دو زلزله ۶ و ٧ریشتری، دشت بیاض و شهر فردوس در استان خراسان بزرگ را لرزاند. این زلزلههای شدید، خرابی و تلفات جانی زیادی داشت.
به فاصله چند روز پس از زلزله، در حالی که سیل کمکها از اقصی نقاط کشور راهی مناطق زلزلهزده شده، شاه و فرح نیز سفری کوتاه به آنجا دارند.
«سلطانحسین تابنده» معروف به «رضاعلیشاه» قطبِ پنجاه و چهارساله دراویش که چند سالی است پس از پدرش ریاست فرقه را عهدهدار شده، میزبان شاه است. شاه مورد استقبال قطب فرقه گنابادی قرار میگیرد. این دوره اوج روابط دوستانه حکومت پهلوی و فرقه دراویش گنابادی ست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
فرقهها در نظر، أساسا خود را دور از سیاست و حاکمان تعریف میکنند اما در حوزه عمل، چه کسی ست که نداند، بیشترین دخالت ها را فرقه ها یا افرادی با تفکرات خطرناک فرقهای در امور سیاسی و بزنگاه های حساس تاریخی داشته اند.
سیاستگریزی، یکی از شعارهای معروف فرقههای مختلف دراویش نیز بوده است. اما مروری بر واقعیات تاریخ نشان میدهد، این فرقهها برای تداوم حیات و تقویت خود، در طول زمان فارغ از حق و باطل بودن قدرت های حاکم، سعی کردهاند مناسبات خود با آنها را تنظیم کنند.
دراویش گنابادی نیز یکی از این فرقهها هستند که این قاعده در دوره پهلوی نیز بر رفتارشان حاکم بود.
در واقع آنها هرچند «سیاستورزی» را نفی میکردند، اما در عمل با «سیاسیکاری» در صدد تامین منافع خود بودند.
پیش از این، فرقه ضاله بهائیت نیز در تبلیغات خود ادعا میکرد که از سیاست دوری جسته و تنها کار فرهنگی انجام میدهد، اما با آغاز فتنه سال ۸۸، اعضای این شبکه با دستور مستقیم بیت العدل وارد برخی اغتشاشات شده و لیدری آن را در دست گرفتند.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
اول اسفند ۱۳۹۶ بود که تیتر یک خبرهای کشور معطوفبه اتفاقاتی در خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران شد.
درگیری عده ای دراویش گنابادی ساکن این منطقه با نیروی انتظامی، تهدید امنیت عمومی منطقه و تخریب اموال عمومی، باعث شد تا بساط ماهیگیری رسانه های معاند نیز فراهم شود.
اگرچه این واقعه پس از چند ساعت و با شهادت ۳ تن از نیروی انتظامی و ۱ نیروی بسیجی خاتمه یافت ولی به نقطه عطف دیگری در تاریخ منافقانه این فرقه تبدیل شد تا بدانیم که شعار «سیاست گریزی» این جماعت، چیزی جز پوششی برای ایجاد حاشیه امن جهت رسیدن به منافع شان نیست.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
شماری از پزشکان درویش در تیر ماه ۱۳۹۸، با ارسال نامه ای به ریاست وقت قوه قضائیه، خواهان آزادی زندانیان واقعه گلستان هفتم و پزشکان درویش شدند که نام «حمید قرهحسنلو» نیز در لیست دراویش مورد نظر این جمع دیده می شود. نامی آشنا که مدتی ست در افکار عمومی جنجال به پا کرده است.
این روزها قوه قضائیه در حال برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر است. در بین این اتفاقات، واقعه شهادت سیدروح الله عجمیان قلب هر انسان آزاده ای را به درد میآورد.
شهید سید روحالله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنیهای آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقو اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در کنار متهمان دیگر این واقعه، یک زوج پزشک نیز حضور دارند. «فرزانه و حمید قرهحسنلو» در شهادت شهید عجمیان نقش اساسی داشتند. حمید قرهحسنلو با درآمد ماهیانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، از اعضای فرقه #دراویش گنابادی ست که در ماجرای گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران نیز نقش مهمی ایفا کرده است.
علاوه بر اسناد و شواهد، حمایت رسمی رسانه های وابسته به این فرقه ها نیز این موضوع را تایید میکند.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
اسفند ماه ۹۶، خون شهید محمدحسین حدادیان در گلستان هفتم تهران بر زمین ریخت و امروز نیز خون شهید سیدروح الله عجمیان دستمایه کینه جویی این فرقه از اسلام و انقلاب شد.
اما سوال اینجاست که تا چه زمانی قرار است این فرقه های منحرف، خطرناک و برهم زنندهی امنیت اجتماعی و روانی مردم، به صورت آزادانه در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج تفکرات آلوده خود بپردازند؟ آیا وقت آن نرسیده که بساط فرقه بازی این افراد جمع شود؟
https://eitaa.com/sofinetgonabad
پرسش : چه انحرافاتی در «صوفیه» وجود دارد؟
🔰پاسخ اجمالی:
«صوفیه» بدعتهای زیادی در دین ایجاد کرده اند که بخشی از آنها عبارت است از: 1. چون خود را اهل طريقت مى پندارند، اعتناى چندانى به مسائل شرعى ندارند. 2. گرفتار تفسير به رأى در كتاب و سنت اند. 3. «مرشد» خود را واجب الاطاعه شمرده و كرامات دروغين زيادى براى او قائلند. 5. بسيارى از آنها هر مذهبى را راهى به سوى خدا مى پندارند. 6. از مهمترين انحرافات آنها این است كه مجموعه موجودات عالم را يك چيز و خدا را عين آن مى دانند و بت پرستى را نيز نوعى خداپرستى به حساب مى آورند.
🔰پاسخ تفصیلی:
عموم فِرَق صوفيه هم در مسائل عقيدتى و هم در مسائل فقهى و اخلاقى داراى انحرافاتى هستند كه به چند قسمت آن در اينجا اشاره مى كنيم:
1. چون خود را اهل طريقت مى پندارند طريقتى كه در مسير حقيقت است و احكام شريعت را مقدمه اى براى وصول به طريقت و حقيقت مى شمرند اعتناى چندانى به مسائل شرعى ندارند و در بسيارى از موارد با اعذار و بهانه هايى آنها را كنار مى گذارند.
2. غالباً گرفتار تفسير به رأى در كتاب و سنت اند و به كمك آن خواسته هاى خود را بر كتاب و سنّت تحميل مى كنند و براى ارتكاب بعضى از گناهان به پيروان خود چراغ سبز نشان مى دهند.
3. «قطب» و «مرشد» خود را واجب الاطاعه مى شمرند و كرامات دروغين زيادى براى اقطاب خود قائلند كه گاه از معجزات انبيا و امامان نيز فراتر است و به همين دليل گاهى كار پيروان آنها به شرك مى انجامد و «قطب» و «مرشد» خود را همچون معبودى مى پرستند.
4. بدعتهاى زيادى در دين به وجود آورده اند و هر فرقه اى از آنها براى خود بدعتى دارد؛ از انواع مجالس ذكر و ورد گرفته تا برنامه هاى ديگر. به همين دليل كمتر در مساجد اسلامى حضور مى يابند و كانون عبادتى به نام «خانقاه» براى خود درست كرده اند تا براى انجام برنامه هاى خود آزاد باشند.
5. بسيارى از آنها معتقد به «پلوراليسم» هستند و هر مذهبى را راهى به سوى خدا مى پندارند و متاع كفر و دين را بى مشترى نمى دانند.
6. از مهمترين انحرافات آنها، اعتقاد به وحدت وجود به معناى وحدت موجود است كه مجموعه موجودات عالم را يك چيز و خدا را عين آن مى دانند و به همين دليل بت پرستى را نيز نوعى خداپرستى به حساب مى آورند، مشروط بر اينكه خدا را در همان بت محدود نكنند. كتابهاى زيادى از سوى جمعى از علما و محقّقان در مورد انحرافات آنها نوشته شده است و آنچه در بالا آمد اشاره اى بيش نبود.(1)،(2)
🔰پی نوشت:
(1). براى توضيح بيشتر مى توانيد به كتاب «جلوه حق، بحثى پيرامون صوفيگرى در گذشته و حال»، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان، قم، 1384 شمسی، چاپ: سوم؛ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، مطهرى، مرتضی، صدرا، تهران، چاپ: 1383 ش، چاپ چهارم، ج، 22، ص 523؛ منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة، هاشمى خويى، ميرزا حبيب الله و حسن زاده آملىٍ، حسن و كمره اى، محمد باقر، محقق / مصحح: ميانجى، ابراهيم، مكتبة الإسلامية، تهران، 1400 ق، چاپ چهارم، ج 13، ص 132 به بعد، مراجعه كنيد.
(2). پيام امام امير المومنين(عليه السلام)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1386 ش، چاپ اول، ج 8، ص 133.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
⭕️ اهلتصوّف، به نام عرفان حتی گاهی در لباس روحانیت، انسانهای سادهلوح را با کلمات زیبا و کلمات فریبنده، فريب میدهند و به رواج بازار تصوّف میپردازند.
📢 میگويند: بیایید شهود اینجاست، بیایید بصیرت اینجاست، خدا دیدن اینجاست، بعد که انسان جذب میشود میبیند، این مکتب، مکتب تصوّف است، مکتب عرفان واقعی متّخذ از قرآن و عترت نیست، تصوّفی است که ذمّ آن در روایات و اخبار فراوان آمده و متأسفانه گاهی به حوزهها نيز این فریب و این خدعه و نیرنگ کشیده میشود.
⚠️ طلبهای دنبال خداشناسی است، دنبال بصیرت الهیّه است، دنبال نورانیت و کمال است، همین کلمات فریبنده او را فريب میدهد، عاقبت بعد از چند سال میبیند که این آقا در کلاسهای اهلتصوّف تعلیم میبیند، شاگرد امام صادق علیه السلام، طلبهی حوزههای علمیه، طالب نورانیت و کمال، اما شاگرد صوفیّه و دراویش شده است.
🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
https://eitaa.com/sofinetgonabad
نشانههای ظاهری دراویش
از نشانههای ظاهری و خاص اهالی حق میتوان به «شارب» بودن آنها اشاره کرد.
شارب به کسی گفته میشود که موی سبیل خود را نمیزنند، تا بلند شود و لب بالا را بپوشاند. آنان «شارب» را معرف مسلک حقیقت میدانند، و معتقدند که شاه ولایت علی (ع) نیز شارب خود را نمیزده است.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
سلسله نعمت اللهی
از قرن سوم نام طریقت، همنام با قطب یا رهبر وقت بوده، چنانکه در زمان معروف کرخی، به معروفیه و در زمان جنید بغدادی به جنیدیه مشهور بوده است و نسب سلسله به «جنید بغدادی» میرسد که از عرفای مشهور اسلامی است که در قرن سوم زیسته است.
این سلسله در قرن نهم دارای یک نقطه عطف شد که آن را از سابقه خود و همینطور دیگر طریقتهای عرفانی متمایز کرد.
در قرن هشتم و نهم هجری (پانزدهم میلادی) دراویش گنابادی به شدت متاثر از شخصیت، منش و دانش «شاه نعمتالله ولی» شدند و بسیاری از ایشان، از آن پس خود را «نعمتاللهی» نامیدند و از وی از عقاید و روش صوفیانه وی تبعیت کردند.
از این رو اصطلاح دراویش گنابادی نعمتاللهی، اصطلاحی است که به احترام شاه نعمتالله ولی، استفاده میشود هر چند قدمت این سلسله به قبل از وی بازمیگردد.
نعمت اللهیها خود به چند فرقه مثل کوثریه، شمسیه، حجت علیشاهی و ... تقسیم میشوند.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
چرا معروف کرخی نمیتواند جانشین امام رضا باشد؟
اگر از تمام تناقضهای یاد شده بگذریم، لازم است بدانیم امام رضا (علیهالسلام) تمام عمرش در مدینه بوده است و حدود ۳ سال آخر عمر شریف خود را در ایران گذرانده و در ایران دربانی به اسم معروف کرخی نداشته است. معروف کرخی هم تمام عمر ساکن بغداد بوده است به علاوه معروف،
24 سال زودتر از امام رضا (علیهالسلام) از دنیا رفته است و نمیتواند جانشین و قطب بعد از امام رضا (علیهالسلام) باشد. مشکل اساسی این است که چگونه فرقهای که ادعای تشیع اثنی عشری داردمیتواند امامان بعد از امام رضا (علیهالسلام) را نادیده گرفته مقام ولایت کلیه را برای یک انسان مجهول الهویه و مسیحی زاده تعریف کند و از طرفی خود را درویش نعمت اللهی بداند و سلسلهی اقطاب شاه نعمت الله را قبول نداشته باشد.
https://eitaa.com/sofinetgonabad
فرقههای صوفی در جهان اسلام
اکنون در جهان اسلام، یکصد فرقه صوفی با حدود چهارصد تا پانصد میلیون پیرو وجود دارد که بیشتر از اهل سنت بوده و شماری اندک شیعه هستند. حدود بیست میلیون صوفی شیعه در جهان وجود دارد.
• قادریه
از مغرب تا اندونزی
اهل سنت منطقه کردستان
سیستان و بلوچستان
• نقشبندیه
شبهقاره هند و آسیای میانه
استان گلستان و خراسان شمالی (ترکمنها)
کرمانشاه و کردستان
استان سیستان و بلوچستان
• بریلویه
۶۰ درصد اهل سنت پاکستان
استان سیستان و بلوچستان
چابهار
• تیجانیه
کشور مغرب
• چشتیه
• سهروردیه
• رفاعیه
• یسویه
• کبرویه
https://eitaa.com/sofinetgonabad
فرقههای فعال صوفی در شیعه
• گنابادیه: شهر بیدخت گناباد
تهران
یزد
بروجرد
• شاه نعمتاللهیه
کرمان و ماهان
• نوربخشیه
شمال پاکستان
• ذهبیه
دزفول
https://eitaa.com/sofinetgonabad
صوفیه در گناباد؟
روایت مادر #شهید_عجمیان از دخالت دو نفر از سیاسیون در پرونده این شهید والامقام دکتر قاتل از دروایش
✋
برادر شهید عجمیان: دو نفری که اعدام شدند جرم شان محاربه بود؛ ربطی به قتل برادرم نداشت
🔺سیدحسین عجمیان، برادر شهید عجمیان:
🔹مساله این است فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و.... کسی با او برخوردی نکرده است.
🔹برخی افراد و جریانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده را تغییر دادند. در صورتی که این افراد و جریانات اگر به فکر نظام و کشور بودند، باید زور خود را میزدند تا یک نفر از معترضان هم آزاد نشود. در صورتی که برعکس عمل کردهاند.
🔹ما از دستگاه قضایی میخواهیم تا مطابق قانون برخوردهای لازم را صورت دهند. ما نمیخواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد؛ فقط میخواهیم این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.
🔹در این پرونده دو نفر آدم بیخانواده را اعدام کردند اما فرد اصل کاری را که دکتر بود و از دروایش ، اعدام نکردند...
https://eitaa.com/sofinetgonabad
45.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖋📡💥شناسایی فرقه های ضاله
درایران و🔥🌏🔥🌍🔥🌎جهان
🎞📽آشنایی بابیش از۳۰ فرفه
🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن_گرافیک | #خشت_کج
انتساب #تصوف به اصحاب صُفه!
❌برداشتهای نادرست از فقر ناخواسته مهاجرین
https://eitaa.com/sofinetgonabad/27