eitaa logo
سیمای هنر و اندیشه/ سُها
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
277 ویدیو
109 فایل
🔹️سرای هنر و اندیشه این یک امید معقول است که در نور چراغ هنر و تفکر راهی برای آینده بیابیم… ارتباط با سها: @sm_oboodatian آدرس: اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچۀ شماره ۳ (شهید حیرت)، بن‌بست اول سمت راست (شکوفه)
مشاهده در ایتا
دانلود
سیمای هنر و اندیشه/ سُها
. من به یقین رسیده‌ام که خداوند لوح و قلم تاریخ را به‌اینان سپرده است. #سید_مرتضی_آوینی 🔹 گرافیک
. کارگاه و جلسات "گرافیک به مثابه کارگردانی" کارگاهی آموزشی نیست که در آن یک نوع روش و ابزارِ کار آموزش داده شود. چرا که با وجود برخورداری از انواع و اقسام تکنیک ها و -امروزه نرم افزارهای گرافیک- باز هم ما نمیتوانیم با پوسترهایمان راهی برای مخاطب باز کنیم و گرافیک صرفا تزیینی ست برای حرفهایمان که میخواهیم آن ها را به نحوی به مردم منتقل کنیم اما گرافیک ریشه در فطرت آدم ها دارد و گرافیست اگر به حضور خود در انقلاب اسلامی بیاندیشد بدون آنکه تقلایی برای رساندن حرفهایش داشته باشد صاحب چشمی میشود که راهی در برابر ملت قرار میدهد. این چشم پیش از آنکه چیزی مخصوص هنرمندان باشد با انقلاب در جان مردم ما نشسته است. ما در این جلسات میخواهیم در مورد گرافیک صحبت کنیم و بدانیم گرافیست جدای از توانایی هایش چه زمانی میتواند تمام استعداد و ذوق و توانایی شخصی اش را به میدان بیاورد. انقلاب یک ایدئولوژی نیست که هنرمند به خاطر آن از خود و هنرش کوتاه بیاید؛ انقلاب محدود به تفاسیر این و آن هم نیست و اصلا هر جا که هنرمندی عمیق ترین نفسش را می‌کشد و منتهای آنچه دلش را میخواهد و شاید خودش هم از آن بی خبر است، تجربه می کند آنجا انقلاب است و انقلابی به پاست. وقتی که قرار است فیلمی سینمایی ساخته شود متخصصان و عوامل زیادی همچون تدوینگر، نویسنده و... در آن حضور می یابند. اگر این عوامل خوب باشند در خوب بودن فیلم اثر می گذارند اما چیزی که در نهایت یک فیلم را تبدیل به فیلمی ماندنی میکند کارگردانی ست. کارگردان صرفا مدیر عوامل پروژه ی فیلم نیست بلکه کارگردان روحی در فیلم می دمد که همه ی عوامل را به یکدیگر ربط میدهد و آن فیلم را ماندنی می کند. گرافیست می تواند صرفا سفارشی را بپذیرد و آن را بیاراید اما اگر گرافیست همچون کارگردان پای عهدی بماند آنگاه روحی در تمام ابزار ها و توانایی هایی که دارد می دمد و امر گرافیک که دیگر در این جهان رو به فراموشی می رود زنده میشود. 🖊 علیرضا خیران @soha_sima
. 🔹 گفتگو درباره پویش "سلام فرمانده" 🔹 شنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ 🔹 ساعت ۱۸:۰۰ 🔸 پخش زنده از https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ مشکل بزرگی که در راه قانونگذاری و وضع مقررات مناسب وجود دارد ناتوانی از درک شرایط و امکان‌ها و نیازها و پیروی از صرف امیال و علائق به جای سعی در یافتن دستورالعمل راهگشا برای رسیدن به مقصود است. حکومت و قانونگذار در همه جا از جایگاه رسمی مهمی برخوردارند اما آنها صاحب اختیار قانون نیستند و اگر نماینده زمان خود نباشند، خواست آنان هم قانون نیست. البته آنها خواست خود را دارند اما به عنوان حاکم و قانونگذار باید از خرد عملی برخوردار باشند و در این صورت است که خواستشان در هماهنگی با امکان های تاریخ می‌تواند به قانون مبدل شود. 🔹 @soha_sima
سیمای هنر و اندیشه/ سُها
. 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ مشک
. در جهان توسعه نیافته حجم قوانین و مقررات گاهی ده‌ها برابر قوانین جهان توسعه یافته است اما این قوانین کارگشا نیستند و منشأ ثبات و تعادل نمی‌شوند زیرا در آنها مقتضای عمل درست و صلاح جامعه کمتر لحاظ شده است. در این مناطق قانون و مقررات به جای اینکه برآمده از درک شرایط و راهنمای عمل و مددکار سازمان‌ها و برای خدمت به مردم و کشور باشد بیشتر وسیله تحکم و اعمال قدرت و نظارت شدیدتر و ایجاد پیچ و خم بیشتر در دالان های پر از ملال بوروکراسی است و حداکثر برای رفع مشکل جزوی و موقت به کار می آید. نکته ای که اهل نظر و حقوق دان‌های ما باید به آن بیشتر توجه کنند این است که بسیاری از قوانین مدنی، برای جلوگیری از تخلف نوشته شده است ولی اگر در جایی تخلف از قانون امر عادی شده‌ای است با وضع قانون نمی‌توان با آن مقابله کرد. گاهی نیز لاابالی بودن نسبت به قانون و علاقه به نظارت دو امر بهم بسته‌اند و به یک روحیه تعلق دارند. شخص بی اعتنا به قانون فکر نمی‌کند و نمی‌تواند فکر کند که برای اجرای درست قانون چه باید کرد و اگر در جایی قانون اجرا نمی‌شود وجه بی‌اعتنایی به قانون و رعایت نکردنش چیست، او قانون را وسیله تحکم و اجبار و منع می‌شناسد بی اینکه بداند صرف تحکم کسی را از خطا و تخلف باز نمی دارد. وجود سازمان های متعدد و بزرگ نظارتی اولا نشانه تصديق و قبول این معنی است که قانون اجرا نمی‌شود و ثانیا با ایجاد آنها سرپیچی از قانون به رسمیت شناخته شده است. آنکه با قانون انس دارد وقتی می بیند قانون رعایت نمی شود از خود می پرسد مشکل و مانع چیست. اگر قانون مناسب نیست و با شرایط و امکان های جامعه سازگاری ندارد باید قانون را با نظر به شرایط اجرای آن اصلاح کرد. 📚 آزادی، قانون و سازمان @soha_sima
. 💎 جلسه تفسیر قرآن شنبه‌های ▫️تفسیرسوره مبارکه "حاقه" ⏱ ساعت ۱۹:۰۰ 🔻به صورت زنده از طریق https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @soha_sima
نقد و گفتگو درباره پویش سلام فرمانده.mp3
38.18M
. 🎙 نقد و گفتگو درباره پویش "سلام فرمانده" 🔹 شنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
. 🔹تاملی در 🔹از کتاب، "در راستای بنیان‌های حکمت حضور انقلاب در جهانی بین دو جهان" اثر 📆 دوشنبه‌ ۹ خرداد ۱۴۰۱ 🔹ساعت ۱۵:۳۰ 🔸جلسه سیزدهم لینک ورود آنلاین به جلسه https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. ▪️متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب؛ "نقد فرهنگ توسعه نیافتگی" جلد دوم: علم، سیاست و تاریخ 💎 🔹 جلسه سیزدهم 📅 دوشنبه ساعت ۱۶:۴۵ ✅ جلسات حضوری است و امكان شنيدن زنده آن نيز از طريق لينك زير فراهم است https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 📅 سه‌شنبه ها ساعت ۱۷:۰۰ ◀️ جلسات حضوری است و امكان شنيدن زنده آن نيز از طريق لينك زير فراهم است https://www.skyroom.online/ch/sohasima/adabiat @soha_sima
نقد فرهنگ توسعه نیافتگی- جلسه سیزدهم.mp3
20.6M
🎙 متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب؛ "نقد فرهنگ توسعه نیافتگی" جلد دوم: علم، سیاست و تاریخ 💎 🔹 جلسه سیزدهم 📅 ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
در جستجوی معلمی- جلسه چهارم.mp3
18.4M
🎙 سه قدم از معلمی 🔹 جستجوی معلمی؛ در راستای تشکیل هویت نسل جدید 🔸 جلسه چهارم 📆 دوشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
🔹نشست ۱۳۴ خوانش تاریخ بیهقی متون را می توان دوگونه خواند؛ یکی آنکه کلمات دشوارش را فهمید و خرسند شد به فهم گزاره هایش و صرفاً نکاتی تاریخی یا اخلاقی و عرفانی و علمی آموخت، لذت برد و دلخوش بود به اینکه دقایقی از عمر گرانمایه صَرف فرهنگ شده است. راه دیگر آن است که با نویسنده هم قدم و همراه شویم و سعی کنیم عالَم را آن گونه که او می بیند، ببینیم. آن وقت است که تا حدی پی به سِرّ سخنش می بریم. سِرّی که در فرهنگهای لغت و شروح معتبر نمی توان سراغش را گرفت و از قضا در جای جای متن نهفته است و ما را به ملاقات چشمه حکمتی می برد که از جان نویسنده می جوشد. راه این سرچشمه پَستی و بلندی بسیار دارد و صبری می طلبد که گاه با تعجیلی که در فهم متن داریم سازگار نیست. آنگاه اگر این متن، تاریخی باشد، ما را به ملاقاتِ مردم آن زمان می برد و سِر تصمیمات حاکمان را برایمان عیان می کند و وجوهی از سیاست را آشکار می سازد که حتی گمانش را هم نمی بریم. ◀️لینک پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/adabiat 🗓چهارشنبه ها/۱۸:۳۰/سُها ✅جلسات حضوریست ▫️خ مسجد سید. خ ظهیرالاسلام. کوچه شهید حیرت. بن بست شکوفه. سرای هنر و اندیشه
جستجوی معلمی- جلسه پنجم.mp3
23M
🎙 سه قدم از معلمی 🔹 جستجوی معلمی؛ در راستای تشکیل هویت نسل جدید 🔸 جلسه پنجم 📆 پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
51.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره) 🔹 گفتگو با 🔹 در معرض عطایی که با حضرت امام خمینی(ره) به ظهور آمد 📆 ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ 🔹 ویدئوی با کیفیت این برنامه را از طریق لینک زیر دریافت کنید https://aparat.com/v/CM4l5 @soha_sima
. سیاست کلمه‌ای است که این روزها بر زبانمان جاری شده و علی‌رغم اینکه خود را بسیار گرفتار آن می‌بینیم و معمولا تلاش می‌کنیم تا خود را از آن مُبرا کنیم اما با این حال معمولا با ژست های مختلف زبان به طعن و ملامت سیاست و سیاستمداران می‌گشاییم. و در آخر کسانی پیدا می شوند که با طمع قدرت تلاش می‌کنند تا بی پروا زمام سیاست را برعهده گیرند هر چند که در آخر سیاست آنها را نیز ناکام می‌سازد‌. اما حاصل این همه چیست؟ جز ویرانی بنای زندگی مردمان؟ قرن چهاردهم هجری با طمع اهل قدرت آغاز شد اما در اواسط این قرن فریادی برخاست که والله اسلام همه اش سیاست است... آن فریاد فریاد امام بود فریادی که راهی دیگر بر روی ما گشود تا حاج قاسم ها در آن متولد شوند و بزرگترین و پیچیده ترین طرح‌های سیاست را برای آینده ایران‌، منطقه و جهان در اندازند. این قرن، قرنِ ناکامی رضاخان‌ها و اهل‌قدرت و به ثمر رسیدن حاج قاسم ها و اهل ایثار است. و حال که دیگر کلمه ی سیاست ازین راه دور افتاده و حتی دیگر صلابت و جان فریاد امام را ندارد تقکر بستری است برای پرروش سیاست و برای پرورش سیاستمداران آینده تا جهان از سیاست زدگی هر روزی آزاد شود و امور زندگی مردم سامان یابد. سیاست آموختنی نیست و جز از دست‌دادن فرصت‌ها و وقت آدم‌ها سودی ندارد و مگر امام، سیاست را از کسی آموخت و کدام آموزش می‌تواند فریادی این ‌چنین برآورد که راهی در دل تاریخ باز کند؟ ، سودای آموختن ندارد. مدرسه سیاست محفلی‌ست یا شاید مکتب درسی‌ست مانند مکتب‌خانه‌های قدیم و یا شاید هم کلاسی‌ست در دانشگاه و یا حوزه... نمی‌دانم اما هرچه هست جایی ست که آدم هایش به جای آنکه به دنبال یاد دادن حرف‌های مشهور به هم باشند از نفس همدیگر مدد می‌گیرند تا راهی در دل این برهوت سیاست‌زدگی باز کنند. خلاصه که ، جایی‌ست برای تفکر درباره‌ی سیاستِ دینی، تا بعد از حدود چهل سال که امام خمینی این کلمه را بر روی زمین آورد، دوباره به سرآغار و ابتدای آن بازگردیم و در نگاه دوباره به آن از بند مشهورات سیاست امروز درآییم. 🔹 ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ @soha_sima
. ▪️ مدرسه سیاست... ▫️نگاهی دوباره به سیاست ▫️با حضور استاد ▫️ جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ @soha_sima
مدرسه سیاست- جلسه اول.mp3
51.79M
🎙 مدرسه سیاست ▫️نگاهی دوباره به سیاست ▫️با حضور استاد ▫️ 📆 جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ @soha_sima
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 📅 سه‌شنبه ها ساعت ۱۷:۰۰ ◀️ جلسات حضوری است و امكان شنيدن زنده آن نيز از طريق لينك زير فراهم است https://www.skyroom.online/ch/sohasima/adabiat @soha_sima
گوش گران- جلسه اول.mp3
23.99M
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 🔸 جلسه اول @soha_sima
گوش گران- جلسه دوم.mp3
28.8M
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 🔸 جلسه دوم @soha_sima
گوش گران- جلسه سوم(1).mp3
34.48M
. 🔹 گوشِ گران... 🔹 سلسله جلسات گلستان خوانی 🔸 جلسه سوم @soha_sima
. ▪️حج ابراهیمی... وقتی سیاست به مدیریت و برنامه ریزی انسان فروکاسته می‌شود، گویی وجود و حقیقت انسانی نادیده انگاشته می‌شود. گویی انسان‌ها موجوداتی هستند که با سنجش کارایی و توانمندی در مسیرهایی از پیش تعیین شده قرار می‌گیرند و معنای حضور خود را از دست می‌دهند و این همان درد پوچی و نیهیلیسم است؛ درد بی معنا شدن انسان. حج ابراهیمی فرصتی است برای آنکه انسان ها وجود همدیگر را دریابند و متوجه نسبتی عمیق‌تر شوند. نسبتی که در آن انسان، دیگری را برای منفعت خویش نمی‌خواهد؛ نسبتی از سر فتوت و جوانمردی. آنگونه که ابراهیم به رسم فتوت بت‌های جهان خویش را شکست تا انسان‌ها را از بندگی یکدیگر آزاد کند و سرود "انی لا احب الافلین" سر دهند. تا آنچنان وسعتی در جان خود بیابند که مهیای قربانی کردن عزیزترینشان باشند. اینجاست که باید گفت حج ابراهیمی کارگاه عملی سیاست دینی است برای تولد سیاستمدار دینی. @soha_sima
. ▪️حج ابراهیمی ▫️با حضور استاد 📆 چهارشنبه، ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ @soha_sima