eitaa logo
سخن و مداحی ناب خبر فلسطین اخبار پرسپولیس استقلال فوتبال برتر ورزش سه
13.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.1هزار ویدیو
39 فایل
|♥️بسم الله الرحمن الرحیم♥️. جهت مشاوره @mohamad143418
مشاهده در ایتا
دانلود
#جرعه_ای_از_قرآن #قرآن #کلام_حق #کتاب_الهی ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ سفر مرگ 💬و این منزل عَقَبات کَئُودَه و جاهای دشوار دارد، اینک ما به ذکر دو عقبه از آن اشاره می‌کنیم: عَقَبه اوّل: سَکَراتِ مَوْت و شدّتِ جان کندن است « وَ جاءَتْ سَکْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِکَ ما کُنْتَ مِنهُ تَحیدُ » [۱] و این عقبه ای است بسیار دشوار زیرا که شدائد و سختی‌ها از هر طرف به مُحْتَضَر رو می‌کند؛ از طرفی شدّت مرض و درد و بسته شدن زبان و رفتن قُوا از اندام، از طرف دیگر گریستن اهل و عِیال و وداع آن‌ها با او، و غم یتیمی و بی کس شدن بچه‌های خود، از طرف دیگر غم جدا شدن از مال و منزل و املاک و اندوخته‌ها و چیزهای نفیس خود که عمر عزیز خود را صرف آن‌ها کرده و به وسیله‌های زیاد آن‌ها را تحصیل نموده، بلکه بسا شده که بسیاری از آن‌ها مال مردم بوده و به ظلم و غصب، آن‌ها را مالک شده و آنکه چقدر حقوق بر اموال او تعلّق گرفته و نداده، حالا ملتفت خرابی‌های کار خود شده که کار گذشته و راه اصلاح آنها بسته شده؛ فَکانَ کَما قالَ اَمیرُ المُؤمنین علیه السلام «یَتَذَکَّرُ اَموالاً جَمَعَها اَغْمَضَ فی مَطالِبِها وَ اَخَذَها مِنْ مُصَرَّحاتِها وَ مُشْتَبِهاتِها قَد لَزِمَتْهُ تَبِعاتُ جَمْعِها وَ اَشْرَفَ عَلی فِراقِها تَبْقی لِمَنْ وَرائَهُ یَنْعَمُونَ فیها [۱] وَ یَتَمَتَّعُونَ بِها فَیَکُونُ المَهْنَأُ [۲] لِغَیْرِهِ وَ اِلْعِبْ ءُ عَلی ظَهْرِه. [۳] ---------- [۱] سوره ق، آیه ۱۹. [یعنی: و حقیقتاً که بی هوشی مرگ، آمد! این همانست که از آن روی گردان بوده ای. ] [۱] یُنْعَمُونَ بِها، چاپ شده، ولی در غالب نسخه‌های نهج البلاغه همان است که در متن آوردیم، مانند لفظ: ألْمَهْنَأ، که در چاپ اول، ألْمُهَنَّا آمده است. [۲] پیشین. [۳]پس همانند گفته حضرت علی علیه السلام خواهد بود که فرمود: «به یاد می‌آورد اموالی را که آن‌ها را جمع کرده و در راه پیدا کردن آن‌ها - از حلال و حرام - چشم پوشیده، و از جاهایی که [حلال و حرامش واضح و یا مُشْتَبَه بود به دست آورد، تَبِعات و پی آمدهای جمع کردن مال‌ها همراه و ملازم اوست و مُشْرِفِ بر جدایی و فراق از آن‌ها گشته است. اموال برای بعدی‌ها می‌ماند و از آن‌ها بهره و لذت، می‌گیرند؛ گوارایی و لذّت مال غیر است و وبال و سنگینی بر پشت او مانده است». 📗نهج البلاغه فیض الاسلام، ص ۳۳۱، ادامه خطبه ۱۰۸. ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
نشست علمی دکتر رفیعی ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
رد مظالم 🔰در مورد رد مظالم صحبت كنيد. در چه مواردي بايد به رد مظالم بپردازيم؟ 🔸🔸🔸 💬حقوقي كه به گردن انسان است به چند صورت است. بخشي حق الهي است، چون وقتي ما بحث توبه را مطرح مي‌كنيم كسي كه استغفار كند، توبه كند و شب قدر را احياء بگيرد، زيارت حضرت اباعبدالله (ع) يا زيارت امام رضا (ع) برود يا فلان دعا را بخواند، خداوند گناهان گذشته و آينده ي او را مي‌بخشد. و در بعضي روايات گفته شده كه چند هزار گناه بخشيده مي‌شود. بعضي‌ها مي‌گويند خوب شد با اين وضع گناهي باقي نمي ماند. اينگونه روايات را بايد در كنار هم ديد. بخشي از حقوقي كه به گردن انسان است قضا نياز دارد و طبيعتاً با استغفار اين حقوق جبران نمي شود. مانند كسي كه سي سال نماز نخوانده است كه بايد قضا كند، البته نمي گوييم يك مرتبه بلكه كم كم شروع كند. مثلاً كسي مي‌گويد من از ۵۰ سالگي با دين آشنا شده و نماز را شروع كردم اين ۳۰ يا ۳۵ سال گذشته را بايد يواش يواش يك نماز صبح و يك نماز ظهر و غيره را بخواند. و يا قصد آن را داشته باشد بعد هم اگر مرگ اجازه نداد در وصيت نامه خود بنويسد از اصل مال ايشان كه جزء ارث نيست خارج شود و اين نمازها خوانده شود. اگر كسي حج به گردن او باشد و با فرض استطاعت نرود به شرط اينكه همه شرايط آماده بوده و غيره، در حديث داريم به فردي كه در حال جان دادن است مي‌گويند: تو مسلمان نمي ميري انتخاب كن يا يهودي بميري يا نصراني. و اين نكاتي است كه به هر حال ترك حج بدنبال دارد و هر كس استطاعت داشته باشد حج وظيفه ي او بوده. يا كسي كه روزه خورده است، بيمار نبوده و توان هم داشته است و بدون هيچ عذري آن را ترك كرده خوب حالا اين اگر عمدي بوده يك حكم دارد و اگر سهوي بوده يك حكم ديگر. بخش دوم حق الناس است، حق افرادي كه طرف را مي‌شناسند، مثلاً بنده از شما پولي را قرض كردم ممكن است به اين دليل كه شما فراموش كرده ايد من آن را به شما ندهم، شما هم برائت اعلام نكرده ايد خوب اين حق الناس است و وظيفه من است آن را پرداخت كنم، حق الناس مالي را عرض مي‌كنم. الان بعضي‌ها ورشكست مي‌شوند يكي از دلايل ورشكستي آنها نيز همين است كه بدهي‌هاي آنها را مردم نمي دهند. شخص زندان مي‌رود و سالها مي‌گذرد البته يك عده خيّر پيدا مي‌شوند و بالاخره او را آزاد مي‌كنند ولي شخص بدهكار پول او را نمي دهد. در حق الناسي كه فرد را مي‌شناسيد بايد پول او را پرداخت كنيد. اما در حق الناسي كه مربوط به آبرو است گفتيم به شخص نگويند اما جبران كنند، شما پشت سر كسي غيبت كرده ايد حالا از او تعريف كنيد، مذمت كرده ايد تهمت زده ايد حالا به يك صورتي خود شما كاري كنيد زمينه ي آن را از بين ببريد و طلب مغفرت كنيد. رد مظالم مال آن جايي است كه من نمي دانم چه چيزهايي است مثلاً به كاسبي بدهي كوچكي دارم اما از ياد برده ام. يك زماني امكان دارد اينجور موارد پيش آمده باشد كه به اينها رد مظالم مي‌گويند كه انسان طرف را نمي شناسد و حدسي است. آقاياني كه الان به مكه مي‌روند به همين خاطر بايد مبلغي حدود ده هزار يا سي هزار تومان به فقير بدهند. خوب چيزي كه مسلم است نه اقل دارد نه اكثر، من واقعاً نمي دانم يك مبلغي را بدهند خود ايشان مي‌دانند و كرم ايشان. ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
95-10-22 rafiee.mp3
9.65M
🎵 💠 حجت الاسلام و المسلمین 🔹 موضوع : تفسیر سوره بقره 🔸22 دی 95 ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ سکرات مرگ 🔰شیخ کلینی رحمه الله روایت کرده از حضرت صادق علیه السلام که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را درد چشمی عارض شد، حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم به عیادت آن حضرت تشریف برد، دید او را که صیحه و فریاد می‌کشد. فرمود که: آیا این صیحه از جزع و بی تابی است یا از شدّت درد است؟ امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد: یا رسول اللَّه! من هنوز دردی نکشیدم که سخت تر از این درد باشد. فرمود: یا علی! چون مَلَکُ الْمَوْت نازل شود به جهت قبض روح کافر با خود بیاورد سیخی از آتش، پس بیرون کشد روح او را با آن سیخ! پس صیحه کشد جهنم! حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام چون این را شنید برخاست و نشست و گفت: یا رسول اللَّه! اعاده فرما بر من این حدیث را، زیرا که دردِ مرا فراموشی داد. پس گفت: آیا از امت شما کسی به این نحو قبض روح می‌شود؟ فرمود: بلی حاکمی که جَوْر کند، و کسی که مال یتیم را به ظلم و ستم بخورد، و کسی که شهادت دروغ دهد . 📗 بحارالانوار، ج ۶، ص ۱۷۰. ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
شرح نهج البلاغه 24 آذر 98 دکتر رفیعی.m4a
23.21M
🎙شرح نامه 69 نهج البلاغه 🔰حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی 24 آذر ۱۳۹۸ 🕌مسجد مجتمع امام خمینی (ره) ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رفیعی: شمارو بخدا کجا چنین گوهری رو پیدا میکنید خدارو بر زندگی در عصر این سید شاکرم‌... ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ سڪرات مرگ 🔰روایت شده ڪه حضرت رسول صلے الله علیه وآله وسلم حاضر شد نزد جوانے در وقت وفات او. پس به او فرمود: بگو: «لا اله الاّ اللَّه». پس بسته شد زبان آن جوان و نتوانست بگوید و هر چه حضرت مُڪَرَّر ڪرد او نتوانست بگوید. پس حضرت فرمود به آن زنے ڪه نزد سر آن جوان بود ڪه آیا این جوان مادر دارد؟ عرض ڪرد: بلے من مادر او می‌باشم. فرمود: آیا تو خشمناڪے بر او؟ گفت: بلے و الآن شش سال است ڪه با او تڪلّم نڪرده ام. حضرت فرمود: راضے شو از او. آن زن گفت: «رَضِیَ اللَّهُ عَنهُ بِرِضاڪَ یا رَسوُلَ اللَّهِ». [۱] و چون این ڪلمه را - ڪه مُشْعِر بر رضایتِ او از پسرش بود - گفت، زبان آن جوان باز شد. حضرت به او فرمود: بگو: لا اله الاّ اللَّه، گفت: لا اله الاّ اللَّه. حضرت فرمود: چه می‌بینے؟ عرض ڪرد: می‌بینم مرد سیاهے قبیح الْمَنْظَرْ، با جامه‌هاے چرک و بوے گندیده و بد ڪه نزد من آمده و گلو و راه نَفَس مرا گرفته. حضرت فرمود: بگو: «یا مَنْ یَقْبَلُ الْیَسیرَ وَ یَعفُو عَنِ الڪَثیر، اِقْبَلْ مِنِّے الْیَسیرَ وَ اعفُ عَنِّے الڪَثیرَ اِنَّڪَ اَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ». [«ای ڪسے ڪه - عبادت و عمل - ڪم را می‌پذیرے و از - معصیت - زیاد می‌گذرے، - اطاعت - ڪم را از من بپذیر و از - گناه - زیادم درگذر همانا تو آمرزنده و مهربانی». ] آن جوان این ڪلمات را گفت. آن وقت حضرت به او فرمود: نگاه ڪن چه می‌بینے؟ گفت: می‌بینم مردے سفید رنگ، نیڪو صورت، خوش بو با جامه‌هاے خوب نزد من آمد و آن سیاه، پشت ڪرده و می‌خواهد برود. حضرت فرمود: این ڪلمات را اعاده ڪن، اعاده ڪرد. حضرت فرمود: چه می‌بینے؟ گفت: دیگر آن سیاه را نمے بینم و آن شخص سفید نزد من است. پس در آن حال آن جوان وفات ڪرد . 👌خوب در این حدیث تأمل ڪن ببین اثر عقوق چه اندازه است ڪه این جوان با آنڪه از صحابه شمرده می‌شود و مثل پیغمبر رحمت - صلوات اللَّه علیه و آله - به عیادت او آمده و به بالین او نشسته و خود آن جناب ڪلمه شهادت تلقین او فرموده نتوانست به آن ڪلمه تلفظ ڪند مگر وقتے ڪه مادرش از او راضے شد، آن وقت زبانش باز شد و ڪلمه شهادت گفت. ---------- 📚بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۷۵، ح ۶۷. ✔ڪانال استاد رفیعے ☑ @ostadrafiei
#جرعه_ای_از_قرآن #قرآن #کلام_حق #کتاب_الهی ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
98-09-27 rafiee.mp3
9.64M
🎵 💠 حجت الاسلام و المسلمین 🎙موضوع : تفسیر آیه 170 و 171 سوره مبارکه بقره ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ نماز 🔰هر كاري مي‌كنيم نمي توانيم فرزندان خود را به نماز علاقمند كنيم، در خصوص حقوق معنوي فرزندان و تربيت ديني آنان چه كاري پيشنهاد مي‌كنيد؟ 🔸🔸🔸 💬پاسخ - اين سؤال را زياد مي‌پرسند. ما خوب است اول يك دسته بندي بكنيم. جوانها و نوجواناني كه اهل نماز نيستند چند دسته اند: دسته ي اول معاند با نماز كه مي‌گويند: من اصلاً نماز را قبول ندارم و از آن بدم مي‌آيد. اينها همانهايي هستند كه قرآن كريم مي‌فرمايد: گروهي بودند كه از قرآن خوششان نمي آمد، انگشت خود را درگوش مي‌كردند تا قرآن را نشنوند، البته فكر نمي كنم سؤال شما شامل اين گروه باشد. اگر يك جواني گرايشاتي پيدا كرد و با نماز عناد پيدا كرد خوب طبيعتاً با زور و جبر نمي توان او را به راه آورد بلكه بايد با كسي كه قبول دارد مشاوره انجام دهد تا براي او تبيين شود كه نماز مفيد است. دسته ي دوم تارك نماز است كه نماز را قبول دارد و مي گويد كه وظيفه است اما نمي خواند و مي‌گويد نه وقت آن را و نه حوصله ي آن را ندارم. دسته ي سوم مي‌خوانند و كج دار و مريز، ظهر را مي‌خوانند، اما صبح را مي‌خوابند و مغرب و عشاء را هم آخر وقت مي‌خوانند، اگر مسافرت هم بروند ممكن است همان را هم نخوانند، پس نماز آنها نماز بعضي است نه تارك كامل. دسته ي چهارم نمازخوان‌هايي هستند كه كاهل اند، پدر مي‌گويد: فرزند من نماز مي‌خواند اما زماني كه به ركوع و سجود مي‌رود مثل اينكه دارد الاكلنگ مي‌كند، بي توجه و سهل انگار است. معاند را كه گفتيم مي‌ماند تارك الصلاة، تبعيض در صلاة و كاهل، به اين سه گروه بايد خانواده‌ها توجه كامل داشته باشند كه اولاً از اين كه هستند بد تر نشوند و نگذارند كه تارك، معاند بشود؛ تبعيض در صلاة، تارك شود و يا كاهل، تبعيض در صلاة بشود. حالا اگر جوان صبح نماز نخواند ولي ظهر كه بيدار شد به او بگو پسرم قضاي آن را بخوان، يك مرتبه همه را بخوان اين فرد مقيد به قضا خواندن مي‌شود. يا الان كه حدود ساعت ۵ اذان است و ساعت شش وسي دقيقه آفتاب مي‌زند، شما شش و بيست و پنج دقيقه كه فرزندتان بايد بيدار شود و صبحانه بخورد و براي مدرسه آماده شود به او بگوييد: پسرم الان كه بيدار شدي نماز خود را نيز بخوان. بايد به زبان خوش و با مهرباني عنوان كرد نبايد نماز را پيش بچه‌ها مغبوض جلوه داد، نبايد نزد فرزندان دين را مغبوض جلوه دهيم. بايد با مهرباني به نماز دعوت كنيم اين شيوه ي ائمه اطهار است بايد تدريجي پيش آمد. چرا در مكه خيلي چيزها حرام نبود: شراب حرام نبود، روزه واجب نبود چون كسي كه با آن سابقه كفر در مكه مسلمان مي‌شد اگر پيامبر به او مي‌گفت: روزه بگير و خمس و زكات بده، شراب هم نخور، جهاد هم بكن براي او مشكل بود. بنابراين در مكه شراب حرام نبود، روزه واجب نبود، تدريجاً اين احكام آمد. يك مقداري با ملاطفت و مهرباني، البته به شيوه‌هاي مختلف. بعضي از بچه‌ها را مي‌توان با اين روش كه امكاناتي را كه مي‌خواهد منوط به خواندن نماز كنيم به دين آورد. البته نمي خواهم بگويم نماز ما نماز انتقامي باشد اين هم درست نيست ولي ممكن است بگوييم: فرزندم من دوست دارم تو نماز بخواني من هم اين كار را براي تو انجام مي‌دهم. البته گاهي هم تشر لازم است و گاهي هم بايد به خواسته‌هاي او بي توجه بود. مثلاً به او بگوييد تو به نماز اهميت نمي دهي چطور مي‌خواهي من به خواسته‌هاي توعمل كنم. رفتار پدر و مادر هم كه اول وقت به نماز بايستند مهم است. اينكه تنظيم غذا و برنامه به گونه اي باشد كه نماز هم در برنامه ديده شود. اينكه فرزند خود را با رفقاي نماز خوان همراه كرد، گاهي نوجوان در خانه است و دوست هم دارد با رفيق خود بيرون برود دوست او مي‌آيد و مي‌گويد: بيا بيرون برويم يك بستني بخوريم. سر راه حرم هم برويم نماز خود را نيز بخوانيم، يعني از طريق رفيق مي‌توان اين جذبه را بوجود آورد. البته همه ي راهكارهايي كه گفتيم به تنهايي كافي نيست بايد توجه و عنايت كرد و نااميد هم نشد. پيامبر اكرم اين همه تبليغ كردند، نوح پيامبر نهصد و پنجاه سال تبليغ كرد عده ي كمي ايمان آوردند، نا اميد نشويم يك مقدار توجه و عنايت بيشتر بكنيم. بخش عمده ي اين بي نمازي‌ها معلول سهل انگاري است، يك بخش عمده هم نقش رسانه‌هاي ما است اين فيلم و سريالها گاهي احساسي مي‌شود و نماز هم خيلي در آن جايي ندارد. بايد نشان داده شود كه يك بخشي از زندگي اين جوان نماز هم است، چرا توي سريال زماني كه فرد به بن بست رسيد انتهاي آن يك مسجد است و فرد به مسجد مي‌رود، نبايد اينگونه باشد بن بست نيست. بلكه نشان دهند كه آغاز راه است، نشان دادن و فرهنگ كردن اين مسئله در سريال‌ها مي‌تواند خيلي نماز را نهادينه كند و جا بيندازد. ✔ڪانال استاد رفیعے ☑ @ostadrafiei
درس اخلاق دکتر رفیعی30آذر 98.mp3
15.41M
🔰پنج اصل دوستی 🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی 📅30 آذر ۱۳۹۸ 🕌مسجد مجتمع امام خمینی (ره) ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ سڪرات مرگ 🔰 از حضرت صادق علیه السلام مَرْوِیّ است ڪه هر ڪه بپوشاند برادر خود را جامه زمستانے یا تابستانے، حق است بر خداوند تعالے ڪه او را بپوشاند از جامه‌هاے بهشت و آنڪه آسان ڪند بر او [از] سڪرات مرگ را و گشاد ڪند بر او قبر او را... [۱] و از حضرت رسول صلے الله علیه وآله وسلم منقول است ڪه هر ڪه بخوراند برادر خود را حلوایے، حق تعالے برطرف ڪند از او تلخے مرگ را [۲] . و دیگر از چیزهایے ڪه براے تعجیل راحت مُحْتَضَر نافع است خواندن سوره «یس» و «وَالصَّافّات» و «ڪلمات فَرَج» است [۳] نزد او [۴] . و شیخ صدوق از حضرت صادق علیه السلام روایت ڪرده ڪه هر ڪه یک روز از آخر ماه رجب روزه بگیرد، حق تعالے او را ایمن گرداند از شدّت سڪرات مرگ، و از هَوْلِ بعد از مرگ، و از عذاب قبر [۵] . و بدان ڪه از براے روزه گرفتن بیست و چهار روز از رجب ثواب زیادے رسیده؛ از جمله آنڪه مَلَڪُ الْمَوْت به صورت جوانے اَمْرَدْ با لباس خوبے با قَدَحے از شراب بهشت، وقت قبض روح او حاضر شود، و آن شراب را به او بیاشاماند تا سڪرات مرگ بر او آسان شود [۶] . 📚 [۱]: ۷۲. بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۳۷۹ ح ۸۳. [۲]: ۷۳. بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۴۵۶، ح ۳۳. [۳]: ۷۴. ڪلمات فَرَج: «لا اله الاّ اللَّه الحلیم الڪریم... » تا آخر. ڪه در قنوتِ نمازها خوانده می‌شود. {مِنْه} [۴]: ۷۵. بحارالانوار، ج ۸۱، ص ۲۳۸ - ۲۴۰. [۵]: ۷۶. بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۳۲، ح ۶. [۶]: ۷۷. امالے صدوق، مجلس ۸۰، ح ۱. ✔ڪانال استاد رفیعے ☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ : مهمترین علت گرفتاری در برزخ... #حق_الناس #آیت_الله_مرعشی_نجفی #بدهکار #خواب_اموات ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ 🔰و شیخ کفعمی از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم روایت کرده است که هر که هر روز ده مرتبه این دعا بخواند، حق تعالی چهار هزار گناه کبیره او را بیامرزد و او را از سکرات مرگ و فشار قبر و صد هزار هَوْلِ قیامت نجات دهد، و از شرّ شیطان و لشگرهای او محفوظ گردد و قرضش ادا شود، و غمّ و همّش زایل گردد و دعا این است: «اَعْدَدْتُ لِکُلِّ هَوْلٍ: لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ، وَ لِکُلِّ هَمٍّ وَ غَمٍّ: ماشاءَ اللَّهُ، وَ لِکُلِّ نِعمَةٍ: اَلْحَمدُ للَّهِ ِ، وَ لِکُلِّ رَخاءٍ: اَلشُّکرُ للَّهِ ِ، وَ لِکُلِّ اُعجُوبَةٍ: سُبحانَ اللَّهِ، وَ لِکُلِّ ذَنْبٍ: اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ، وَ لِکُلِّ مُصیبَةٍ: اِنّا للَّهِ وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعُونَ، وَ لِکُلِّ ضیقٍ: حَسْبِیَ اللَّهُ وَ لِکُلِّ قَضاءٍ وَ قَدَرٍ: تَوَکَّلتُ عَلَی اللَّهِ، وَ لِکُلِّ عَدُوٍّ: اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ، وَ لِکُلِّ طاعَةٍ وَ مَعصِیَةٍ: لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ العَلِیِّ العَظیمِ» . 📗بحارالانوار، ج ۸۷، ص ۵. ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ: لقمه حلال #عبادت #حلال #لقمه_حلال #استغفار_ملائکه ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
برنامه سخنرانی دکتر رفیعی ✨شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei
✨﷽✨ 🔰شخصی از اباذر (ره) پرسید: چرا ما مرگ را خوش نداریم؟ فرمود: برای اینکه شما دنیا را آباد کرده اید و آخرت را ویران ساخته اید و خوش ندارید از خانه آباد به خانه ویران بروید. از او پرسیدند: ما چگونه وارد محضر الهی می‌شویم؟ اباذر پاسخ داد: - نیکوکاران همانند مسافری است که به خانواده خود بازگردد و بدکاران مثل بنده ای فراری است که او را نزد صاحبش برگردانند. گفتند: در پیشگاه خداوند حال ما چگونه است؟ اباذر فرمود: اعمالتان را به قرآن عرضه کنید (رفتارتان را با قرآن بسنجید. ) خداوند می‌فرماید: همانا نیکان در نعمتند (بهشتند) و گنهکاران در جهنم. آن شخص گفت: اگر چنین است رحمت خدا چه می‌شود؟ اباذر جواب داد: رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است. انسان باید برای رحمت الهی قابلیت داشته باشد، تا الطاف خداوند شامل حال او گردد. ✔کانال استاد رفیعی ☑ @ostadrafiei