eitaa logo
🌴 سخنرانی متنی و صوتی 🌴
196 دنبال‌کننده
42 عکس
5 ویدیو
0 فایل
#متن_سخنرانی_مذهبی @sokhanranan92 #صوت_سخنرانی_مذهبی @sokhanranan9 خادم شما @Khadem42
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند، (شرح توحید ربوبی) حجت الاسلام اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَی الْقَیومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذی یشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ. [1] در این آیه شریفه، سخن از توحید و حاکمیت مطلقه خداوند نسبت به همه عوالم خلقت و سخن از این است که حقیقت و ذات غیبی (مقام الوهیت) تنها الله هست و هیچ الهی غیر از او نیست. یعنی واقعاً در عالم غیر از او، معبود حقیقی ای که مخلوقات فقیر او بوده و او اداره کننده این مخلوقات باشد، وجود ندارد. هُوَ الَّذی فِی السَّماءِ إِلهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلهٌ [2] الوهیت در آسمان و زمین و در همه عوالم از آن اوست. اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَی الْقَیومُ [3] او هم اله عالم است و هم موجودی است حقیقی که حقیقت حیات از اوست و بقیه موجودات به نام او، حی و زنده هستند. اوست که قیوم همه مخلوقات است؛ زیرا قوام همه مخلوقات به حفظ و صیانت و نگهداری اوست. بنابراین، اگر لحظه ای عنایت و لطف خودش را از عالم بردارد، همه عالم از هم می پاشد و به هم می ریزد و نابود می شود. لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ [4] این خدایی که اداره کننده عالم است، هیچ سنه و نومی به او نمی رسد؛ چون قیوم عالم اوست 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
توضیح چند واژه حجت الاسلام «سنه» یعنی آن حالت خستگی که خواب (چرت) بر انسان عارض می شود و نوم همان حالتی است که قوای ظاهری انسان تعطیل می شود که به این حالت نوم می گویند. بنابراین، خدایی که قیوم عالم است این خدا هرگز غفلت، خستگی، خواب و امثال اینها بر او عارض نمی شود؛ چون اگر این ها بر او عارض می شد، نظم همه عالم به هم می خورد. حقیقت هر آنچه در آسمان ها و زمین است، ملک او و برای اوست. معنی لفظ «له» در مورد خدای متعال با ما متفاوت است؛ زیرا درباره ما به معنای همین مالکیت های اعتباری و اجتماعی است که همه مالکیت های ما نیز از این دست است. ما مالک خانه هستیم، مالک امکانات هستیم، واقعاً هم برای مدتی نوعی از مالکیت برای ما وجود دارد. خدای متعال هم این مالکیت را محترم شمرده است. ولی مالکیت خدای متعال از این مقوله نیست؛ زیرا خدا مالک حقیقی است؛ یعنی قرار شده که عالم ملک خدا و سندش هم به نام خدای متعال باشد. انسان وقتی عالم را می بینید، حقیقتاً در می یابید که حکومت و سلطنت در اختیار خدای متعال است و مُلک و مَلِک عالم از اوست. 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
حجت الاسلام آیةالکرسی فوق العاده است. بیان توحید است و بعد از آن، بیان این که همه عالم ملک خدای متعال و او قیوم، نگهبان و اله عالم است. ممکن است این پرسش طرح شود که اگر همه عالم ملک او و تحت سلطه اوست و او قیوم عالم است، پس این وسایط چه کاره هستند؟ پس خورشید چه کاره هست؟ ماه چه کاره است؟ انسان ها چه کاره هستند؟ عوامل طبیعی چه کاره هستند؟ بالاتر از این، ملکوت عالم که دارد کار می کند، و فوق ملکوت، این ها چه کاره هستند؟ اگر او قیوم است، پس این وسایط چه می کنند؟ 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
1149832451_-210202.mp3
31.61M
#مشاوره_و_فن_سخنرانی #استادـپناهیان #جلسه_سوم 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d #کانال_سخنرانی_متنی_و_صوت
هدایت شده از 🌺 استیکر و عکس نوشته 🌺
http://eitaa.com/joinchat/195100689C6457628dd5 #عکس_نوشته_ها
1130564608_-210210.mp3
20.51M
#روش_ذکر_مصیبت #جلسه_چهاردهم 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d #کانال_سخنرانی_متنی_و_صوت
تحقق شفاعت به اذن خدای متعال حجت الاسلام خداوند می فرماید: مَنْ ذَا الَّذی یشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ، [5] یعنی هیچ حقیقتی، هیچ موجودی، هیچ شخصی، حق شفاعت در این عالم را ندارد، مگر به اذن خدای متعال. بنابراین، اگر او قیوم عالم، مالک عالم و اله عالم است، هیچ موجودی حقیقتاً حق تصرف در عالم را ندارد. به عبارت دیگر شفیع، یعنی آن کسی که کنار دیگری قرار می گیرد، همراه اوست و به او خیر می رساند. کسی نمی تواند خیری به کسی برساند یا مانع شری از کسی شود مگر به اذن الهی إِلاَّ بِإِذْنِهِ. [6] 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
تکوینی و تشریعی حجت الاسلام شفاعت اعم از شفاعت تکوینی و تشریعی است . شفاعت تکوینی مثل ملائکه ای که برای رساندن رزق و روزی انسانها واسطه فیض اند. بنابراین، بدون اذن الهی ملائکه نمی توانند خیری به کسی برسانند. اما شفاعت تشریعی نسبت به خطاها و گناهان بندگان خداست. باید بالاخره آن نقص ها و سستی هایی که بندگان خدا دچار آن گشته اند، همه اینها باید رفع شود؛ یعنی نقص ها و سستی هایی که بندگان خدا نسبت به وظیفه خود دچار آن گشته اند، همه اینها باید رفع شوند. البته حقیقت شفاعت تشریعی به شفاعت تکوینی باز می گردد؛ یعنی اگر کسی گناهی کرده باشد، این گناه حقیقتا رشته اتصال او را با خدای متعال قطع می کند. کما این که در دعایی از وجود مقدس امیرالمؤمنین نقل شده که حضرت فرمودند: گرچه گناه، رابطه را قطع می کند، ولی من قصد قطع رابطه با تو را نداشته ام. 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
68609_-210199.mp3
25.62M
#آموزش_روش_سخنرانی #استاد_پناهیان #جلسه_چهارم 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d #کانال_سخنرانی_متنی_و_صوت
علم الهی، لازمه مقام شفاعت حجت الاسلام در کافی شریف هست که راوی به امام رضا(ع) گفت: آقا برای من و همسرم و خانواده ام دعا کنید. حضرت فرمودند: مگر ما برای شما دعا نمی کنیم؟ ما دائماً به فکر شما هستیم (قریب به این معنا) بعد حضرت این آیه را خواندند که: قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ؛ [22] ما شاهد عمل شما هستیم تعجب کرد که حضرت فرمودند ما شاهد عمل شما هستیم. حضرت این آیه را خواندند و گفتند مؤمنون، یعنی امیرالمؤمنین و ما اهل بیت، یعنی همان کسانی که شفیع هستند و می خواهند شفاعت کنند که باید آن علم الهی به ایشان عنایت شود و تا آن علم الهی به ایشان داده نشود، نمی توانند شفاعت کنند. نمی دانند چگونه باید موجودات را به خیر برسانند. چگونه باید دست یک موجود را بگیرند. 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2267480097Ce2afebaf0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا