eitaa logo
سخن شیعه
122 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⚘🌿 شکر خدا جلسه ی چهارم از کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی مقام معظم رهبری رو تموم کردیم. ⚘🌿
تایید و تاکید بر فعالیت و تهاجمی در : 🔹«از من سوال می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی مجازی کنونی که متعلق به است، وارد بشویم یا نه؟ ورود به شبکه‌های اجتماعی بین المللی است؛ اما حواس‌تان باشد آدم‌هایی ورود کنند که از شرایط آگاه باشند ... ورود تهاجمی یکی از راه‌های به این شبکه‌هاست» (۱۳۹۵/۸/۱۹) @ahlolbasar @sokhanshia
🌺امام علی علیه السلام؛🌺 خداوند متعال، بر زمین نظاره کرد، پس ما را برگزید، و برای ما شیعه ای را برگزید که ما را یاری میکنند و برای شادی ما شاد میشوند و برای اندوه ما، غمناک میشوند، و مال و جان خود را، در راه ما بذل میکنند، آنان از مایند و بازگشت شان به سوی ماست. ♦️ جامع الاخبار؛ ص ۵۰۸، ح ۱۴۱۰. 🌾⚘ بسمه تعالی ⚘ ♦️ فراخوان همکاری با کانال سخن شیعه. انسان ها بنا به نوع خلقتشان، تشنه معارف فطری و افکار اعتلا بخش در تمام ابعاد وجودی خویش اعم از روحی، جسمی و مادی، معنوی هستند اما دنیای مادی عصر مجازی ها، نه تنها عاجز از دستیابی به چنین معارفی است بلکه به عمد خلاف این مسیر را به بشریت تحمیل می کند. اسلام سیاسی و مکتب اهل بیت سلام الله علیها برای سیراب نمودن تشنگان سعادت و حقیقت، برخوردار از ناب ترین پاسخ هاست. فرصت حاصل از انقلاب اسلامی نعمتی است که از ما می خواهد سراغ این پاسخ ها رفته و حقایق نهفته درمکتب ائمه معصومین علیه السلام را در اختیار جامعه بشری قرار دهیم. 🔴 دوستان شما در کانال «سخن شیعه» در چنین راهی قدم گذاشته و دست همراهی به سوی شما دراز نموده و درخواست می کنند که به هر شکل ممکن در پیمودن این مسیر ارزشمند و نورانی یاریگرشان باشید. مشتاقانه منتظر نظرات، پیشنهادات، انتقادات، مطالب و محتواهای مرتبط و پست های منعکس کننده نگاه و سخن شیعه می باشیم.🙏🙏🙏 ♦️ نحوه ارتباط: ۱. @rsoltanpoor ۲. @rooh_alaminn ۳. @meisap @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شروع جلسه ی پنجم
🌺⚘ بسم الله الرحمن الرحیم 🌺⚘ ♦️ نفع طلبان... این مساله هم در زمینه بحث درباره ی ایمان، مساله ای است مهم، که تعهدات یک فرد مومن، گاه گاهی و دل بخواهی نیست. این جور نیست آن کسانی که میخواهد خود را مومن قلمداد بکند، هر جا که نفع و سود و بهره ی شخصی ایجاب کرد، مومن باشد؛ هر جا که نام ایمان و به تظاهر به عمل، توانست بر خرد مراد سوار شود، اسم از ایمان و از عمل بیاورد، اما در آن موارد که ایمان و عمل برای او سود شخصی، سود متجاوزانه و متعدیانه تولید نمیکند، از نام اسلام و نام ایمان و از عمل به تعهدهای ایمانی رو گردان باشد، اینجا ما این صفت را _ که در قرآن به صورتهای گوناگونی مورد تعرض قرار گرفته است_ به نفع طلبان نسبت دادیم، گفتیم نفع طلبان این مورد همه مردم دنیا نفع طلبند، چه کسی است که طالبان زبان خود باشد؟؟ منظور ما از نفع طلبان، آن کسانی هستند که برای نفع شخص خود، ناظرند منافع دنیایی را فدا کنند، نفع طلبان متجاوز. 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۶. @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾⚘ بسم الله الرحمن الرحیم 🌾⚘ ♦️ تظاهر به ایمان برای سود دنیوی.. سیره آنها این است که ایمان و عمل را تا آنجا میخواهند و دوست میدارند که به سود شخص آنهاست و با نام ایمان و تظاهر به عمل میتوانند بهره ای، کامی ببرند، این گونه افراد از نظر اسلام مومن نیستند، آیه صریحا اعلام میکند که اینها ایمان ندارند ، بنابراین ما، در بحث در زمینه ایمان _ که یکی از اولی ترین مباحثی است که در سلسه شناخت فکری اسلام مطرح میشد و شد_ به این نتیجه هم رسیدیم که اگر ایمان همراه با تعهد است، اگر ایمان بدون تعهد است، اگر ایمان بدون تعهد، بدون احساس، بدون مسئولیت، بدون انجام دادن تعهدها، و به تعبیر قرآن، بدون عمل صالح ، ایمان نیست، و نتایج ایمان بر ایمان خشک و ذهنی مترتب نمی گردد؛ علاوه بر این، این حقیقت دیگر هم باید مورد نظر باشد که تعهد، همیشگی و همگانی است. 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۶. @sokhanshia
یکی از عواملی که باعث میشه به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، نسبت زن دوستی و .....(نعوذ بالله) بدهند، سن ازدواج حضرت با عائشه است، که میگویند در ۶ سالگی عقد شده و در ۹ سالگی ازدواج. آیا این نسبت درست هست؟؟؟؟؟☝️☝️☝️☝️☝️☝️ @basirat_dehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️به پیامبر ما توهین می کنید ما منسجم تر از هر زمان میشیم🇮🇷🇮🇶🇵🇸🇱🇧 ❤️ @basirat_dehi
🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌸 ♦️ تعهد درد راه اسلام هم در سختی ها و هم راحتیها آن کسی که مومن است، و میخواهد مومن بماند و از ثمرات مومن بودن بهره ببرد، در مقابل همه احکام خدا باید احساس تعهد کند،، آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهدی می آورد، آن تعهد این است که همگان، باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که میتوانم همه را باید بنده خدا بسازم، ایمان به پیغمبر و شهادت به اینکه من مقر به رسالت پیامبرم، این تعهد را می آورد که دنبال پیامبر و در راه او حرکت بکنم ، اگر من به این معنا مقر و معترفم، اگر این تعهد را قبول دارم، دیگر معنا ندارد که آن وقتی که مواجه میشوم با یک پدیده ی کوچک که بر خلاف مشی و راه پیامبر است. در مقابل آن رگهای گردنم را آنچنان پر میکنم که واقعا یک مسلمان واقعی رو به نمایش میگذارم، اما وقتی با یک پدیده بزرگتر، ولی پر دردسر تر که باز در خلاف مسیر و جهت نبوت و رسالت است، رو به رو شدم، مسئولیتم را فراموش کنم..... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۷. @basirat_dehi
♦️ سعی و تلاش در راه اسلام.... وقتي يک ملت فهميد که سرنوشتش به دست خودش است، سرنوشت او را عمل خودش تعيين مي‌‌‌‌‌کند، آن وقت متوجه عمل و نيروي خودش مي‌‌‌‌‌شود، متوجه اينکه هيچ چيز به درد من نمي‌‌‌‌‌خورد مگر عمل و نيروي من که صرف فعاليت و سعي مي‌‌‌‌‌شود. اين خودش عامل بزرگي است براي حيات. (احیای تفکر اسلامی/استاد مطهری ) @andishe_varzi ♦️ @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌾 ♦️ با من شیری با دشمن گردن کلفت، شتر مرغ میشی؟؟!!!!!!!! گفت؛ اسد علیَّ و فی الحروب نعامه ، با ضعفا شیری، با آدمهای بد، ولی کم بد، مثل شیر نر می غری، اما با بدهای بزرگ، با بد های بد آفرین، اصلا حال ستیز نداری؛؛ اسد علیَّ و فی الحروب نعامه، اما این یک شعر عربی است که به عنوان مَثَل سائر (مثلی که در میان مردم رائج میباشد) به کار میرود. میگوید به ما که می رسند شیرند، در جنگها که با دشمنهای گردن کلفت‌ شمشیر به دستِ مسلح روبه رو میشوند، شتر مرغ اند، شتر مرغ با کسی جنگ دارد؟؟؟!!!!! شتر مرغ چنگ و دندان دارد؟؟؟؟!!!!!!.... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۸. @sokhanshia
♦️ توصیف آیت الله نوری همدانی در مورد شجاعت شهید نواب صفوی در برابر ظلم ظالم...☝️☝️☝️ @sokhanshia
🌾مقام معظم رهبری؛🌾 کتاب پروتکل های دانشوران صهیون را بخوانید و از خواندن آن غفلت نکنید. @sokhanshia
🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🌸 ♦️ ایمان یعنی تعهد در همه جا و نسبت به همه کس... موسمی نیست تعهد، گاه گاهی نیست تعهد... نسبت به شخصی و به شخص دیگر نیست، تعهد همگانی و همه جایی و همیشگی است. قرآن کریم از یهود نام می آورد، آن کسانی که یک جا می گفتند باید برادران ما _ منظورشان یهودی ها ست_ همچون عزیزانی محفوظ بمانند؛ اما آنجایی که پای منافع شخصی شان به کار می آمد، همین برادران را در جنگها می‌کشتند و اسیر می گرفتند و می فروختند و پولش را میخوردند، قرآن در مقام توبیخ بنی اسرائیل میفرماید؛ *افتومنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض* به بعضی از دین ایمان دارید، به آنجاهای بی دردسر راحتش مومنید و متعهد، به بعضی دیگر از دین بی ایمانید؟؟ بی عقیده اید؟؟ مگر میشود این جور چیزی؟؟؟ مگر میتوان تفکیک قائل شد میان دو سخن و دو فرمان که هر دو از یک مبدا و یک نقطه سر چشمه گرفته است. 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۸. @sokhanshia
♦️ پروتکل شماره ی ۱ دانشوران صهیون...☝️☝️☝️☝️ @basirat_dehi
🌺🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🛑 ♦️ در راحتی ها دین را میگیریم ولی در مسائل سخت و پردردسر نه... امام عظیم الشان ما، امام باقر علیه السلام در حدیث معروفی که اولین حدیث باب امر به معروف و نهی از منکر هست در کتاب شریف وافی ..... که اولین حدیث این است، اشاره میکند به همین جور مردمی، اینها کسانی هستند که به نماز و روزه که بی دردسر و کم مایه هست رو می آورند، به امر به معروف و نهی از منکر که پر دردسر و به ظاهر پر ضرر است اقبالی ندارند، اعتنائی نمیکنند. اینجا امام علیه السلام دیگر نمیگوید اینها مومنان یا مومن نیستند، نمیگوید عاشقند یا منافقند، اما آیه قرآن اینجا صریح میگوید؛ آن کسانیکه آنجا که پای منافعشان در میان است، دین را نمیخواهند، اینها مومن نیستند. آنهایی که اگر حق به جانبشان هست در یک ماجرایی، به قضاوت و حکومت تن میدهند، اما آنجایی که حق به جانبشان نیست و میدانند که علیه آنها حکم خواهد شد، تن به حکومت و قضاوت پیامبر نمیدهند، اینها را قرآن میگوید؛ آیا ترسیدند؟؟ آیا در اینها شک پیدا شد؟؟ آیا اینها تردید پیدا کردند در حقانیت و صحت دین؟؟ شق دیگرش این است؛ *ام یخافون ان یحیف الله علیهم و رسوله* چیزی در حد کفر، یا ترسیدند که خدا و رسولش به آنها ظلم کند؟؟ در همه قضایا، در همه مسائل، در همه گوشه کنارهای زندگی، آدم مومن، متعهد است؛ نه آنجایی که ضربه اش ایجاب میکند. 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۳۹. @sokhanshia