📌درس ها و عبرت های انتخابات۱۴۰۲
🔸انتخابات ۱۴۰۲ پس از کش و قوس های فراوان به ایستگاه پایانی رسید. با شمارش شدن آرا مردم تا حدود زیادی نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی را شناختند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی پیام های زیادی دارد.
۱. مشارکت حدود ۴۲ درصد مردم پس از پویش های تحریم انتخابات موفقیت و پیروزی خوبی برای دست اندرکاران است.
۲. از راهبردهای دشمنان اخلال در امنیت انتخابات بود. برگزاری انتخابات در امنیت کامل، اقتدار نظام و سیستم امنیتی را به نمایش گذاشت.
۲. در این انتخابات، دولت که مجری انتخابات بود هیچ حزبی را معرفی یا طرفداری نکرد. این امر سلامت انتخابات را اطمینان بخش تر کرد.
۳. بر اساس نظر سنجی ها، سی درصد مردم(گروه سفید) در هر حال در انتخابات شرکت می کردند بنابراین همه اقدامات مجریان، مبلغان و هادیان فقط باعث افزایش ۱۲ درصد مشارکت شده است. برای انتخابات آینده، شیوه ها و رویکردها باید عوض شود.
۴. انتخاب شده ها بر اساس لیستها این پیام را دارد که در این دوره مردم از احزاب و اشخاص شناسنامه دار اصول گرا و اصلاح طلب عبور کردند. مردم به دنبال جوانان و ایده های بکر و تازه هستند. این امر نوید رویش برای انقلاب است. هر چند مخاطره حذف ریش سفیدها و تندروی جوانان را نیز دارد. بزرگان چنانچه کار را به جوانان واگذار نکنند به بد حذف خواهند شد.
۵. پیروزی برخی لیست ها با افشاگری های ثابت نشده دقیقه نودی، بد اخلاقی این دوره از انتخابات بود. این افشاگری ها، سلامت رقابت نامزدها و لیست ها را تحت الشعاع قرار داد.
#انتخابات۱۴۰۲
#شکست_تحریم
@soleimani59
✍ #موسی_سلیمانی
📌دست مریزاد به سیستم امنیتی
🔸مقام معظم رهبری رهبری چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت برای انتخابات ۱۴۰۲ تعیین کردند.
سنگ آسیاب این چهار راهبرد امنیت بود.
چنانچه احساس امنیت خدشه دار می شد سه راهبرد دیگر نیز آسیب می دید.
🔸دشمنان تلاش زیادی را برای تخریب سنگ آسیاب راهبرد ها متمرکز کرده بودند.
حملات سایبری، خرابکاری در لوله های انتقال گاز، آتش سوزی های کور از جمله این اقدامات پیش از انتخابات بود .
🔹هوشیاری و تلاش سیستم امنیتی در برقراری امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن و تقدیر فرماندهی معظم کل قوا و پس از آن برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه در امنیت کامل نشان از احاطه سیستم امنیتی کشور دارد.
با این تلاش ها راهبرد امنیت بالاترین امتیاز را در میان راهبردهای انتخابات ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.
#انتخابات۱۴۰۲
#امنیت
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
📌سفر امنیت آفرین
سفر امروز ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به مناطق سیل زده برای دوستان امید بخش و برای دشمنان زجرآور بود.
پس از دستور مقام معظم رهبری برای کمک به مناطق سیل زده سيستان و بلوچستان، حضور مقام اول اجرایی کشور در این مناطق، نشان از ولایت مداری عملی دولت سیزدهم دارد.
نفس حضور مقامات در این مناطق، تسلی و آرامش بخش به مردم گرفتار در سیلاب است.
بزرگترین رهاورد حضور در این مناطق، انتقال احساس امنیت و همدلی و همراهی مسئولان با عموم مردم است.
🔸 مغرضان، از آب گل آلود سیلاب، می خواستند ماهی تفرقه، دوقطبی شیعه و سنی و ناامنی را صید کنند.
حضور رئیس جمهور در این سطح و در میان مردم، نقشه مغرضان را برآب کرد.
#رئیس_جمهور_مردمی
#سیلاب_سیستان
#رئیسی
@soleimani59
✍ #موسی_سلیمانی
🔸خاطره ای از مقام شهید
🔸امروز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در دعای ندبه ای که به یادبود شهید حقدادی برگزار شده بود درباره مقام شهید و شهادت مطالبی عرض کردم.
پس از اتمام سخنرانی پدر شهید هنرور آمدند و گفتند: یکی از پسرانم شهید شد. پسر دیگرم در تصادف جان خودش را از دست داد.
پسر دومم شبی به خواب خواهرش می آید. خواهرش جویای حالش می شود.
می گوید: حالم خوب است. می پرسد برادر شهیدمان را هم می بینی؟. می گوید: بله به دیدنش می رویم. ولی جایگاه هش به حدی بالاست که اجازه ماندن در آنجا را به ما نمی دهند.
#شهید
#مقام_شهید
@soleimani59
✍ #موسی_سلیمانی
📌اهداف روزه داری
🔸موضوع آیات ۱۸۳ تا ۱۸۷ سوره بقره روزه داری است. در این آیات خواسته ها، ثمرات و دستاوردهای روزه داری آمده است. برخی از آنها عبارت است از:
۱. تقوا
تقواپیشگی از مهمترین اهداف روز داری است.( کتب علیکم الصیام... لعلکم تتقون)
تقوا مصادیق متعددی دارد.
حضرت سجاد علیه السلام، ۲۱ مصداق برای تقوا در دعای مکارم الاخلاق ذکر کرده اند. تلاش برای بسط عدل، فرونشاندن خشم، خاموش کردن آتش آختلافات، جذب جداشدگان و ... از آن جمله است
۲. هدایت
از امتیازات دیگر ماه رمضان نزول قرآن برای هدایت است. "شهر رمضان الذی انزل علیه القرآن هدی للناس"
هدایت بدون بهره گیری از قرآن ممکن نیست. جامعیت، جاودانگی و بروز بودن از ویژگی های قرآن است. مهم فهم و تطبیق آن بر نیازهای روز است. نزول قرآن در ماه رمضان و بهار قرآن بودن رمضان، فرصت مناسبی برای دست یابی به بعد هدایتی قرآن برای روزه داران است.
۳. شکر
مقام شکر از مقامات پرارزش است. سالكان راه حقیقت براى رسيدن به آن اصرار دارند.
بلندى و برترى آن در حدّى است که افراد شکور در ميان انسانها بسیار اندك هستند."وَقَلِيلٌ مِن عِبادِىَ الشَّكورُ"
در آیه ۱۸۵ شکر گزاری و تکریم و تعظیم از اهداف وضع احکام روزه دانسته شده است. "وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ"
شکرگزاری با نگاه تشریفی و لطفی به روزه داری به جای نگاه تکلیفی، سهل الوصول تر است.
روزه در نگاه اولیاء الله لطف و تشریف است. حضرت سجاد علیه السلام در دعای ورود به ماه مبارک رمضان این نگاه را به روزه داران منتقل می کند: "وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ مِنْ تِلْكَ السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ ، شَهْرَ الصِّيَامِ ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ." میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بر این اساس می گویند: :الصوم لیس تکلیفا بل تشریف"
؛روزه تكلیف نیست بلكه خداوند به وسیلهی آن تو را بزرگ داشته و بهخاطر واجبنمودن آن بر ما منت دارد. و بههمین جهت شكر آن واجب است.
۴. رشد
در آیه ۱۸۶ با مطالبه دعا،اجابت و ایمان از بندگان، وعده رشد به آنان داده می شود.
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ"
ماه مبارک بهشت دعا، ذکر و انس با خداست. افزون بر آن روزه داری خود پاسخی به مطالبه اجابت و ایمان است.
ادای تکلیف و ذکر و تهجد عامل مهمی در تکامل، رشد و رستگاری می باشد.
حضرت علی علیه السلام در نامه ۴۵ به این امر توجه دادند.
"خوشا به حال کسی که واجبات پروردگارش را به جا آورده، و مشکلات را تحمل نموده و در شب از خواب خوش دوری کرده، تا وقتی که خواب بر او چیره شود زمین را فرش خود گرفته و دست را بالش زیر سر کند، در میان جمعیتی که ترس از قیامت دیده هایشان
را بیدار گذاشته، و پهلوهاشان از بستر استراحت جدا شده، و لبهاشان به ذکر پرودگارشان آهسته و آرام گویاست و گناهانشان به کثرت استغفار از بین رفته، اینان حـزب خـدایند، و بدانید که حـزب خـدا رستگارانند».
حضرت علی علیه السلام در نامه اش به مالک اشتر نیز این موضوع را یادآور می شوند.
"بهترين وقتها و بيشترين ساعات عمرت را براي آنچه ميان تو و خداست، قرار ده اگر چه در همه وقتها، كار تو براي خداست، هرگاه نيتت صادق باشد و رعيت را در آن آسايش رسد."
۵.اعتدال
در آیه ۱۸۷ اجازه همبستری با همسر در شب روزه داده می شود.
"أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَائِكُمْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ "
پیام آیه این است که عبادتِ روز و لذّت مشروع شب، نشانهى جامعيّت دين است.
و اسلام همانند نیازهای روحی به نيازهاى طبيعى توجّه كامل دارد.
مطالبه آیه، اعتدال روزه داران در امور معنوی و طبیعی است.
#روزه
#رمضان
@soleimani59
✍ #موسی_سلیمانی
📌مواجهه با مسئله زمین های وقفی ازگل
🔸نامه و توضیحات آیت الله صدیقی تا حدود زیادی ابهامهای مطرح شده را در مورد زمین های وقفی بر طرف کرد. ایشان با تمام بزرگواری گفتند: آماده پاسخگویی قضایی هستند. به توجیه و انکار و جدل در موضوع نیز رو نیاوردند.
در این مسئله عده ای فرصت را غنیمت شمرده و کینه های درونی خود را آشکار کردند.
از این گروه جز این انتظاری نبود.
تعجب از برخی متدینان و علاقه مندان است که پیش از محکومیت، قضاوت می کنند.
بر فرض محکومیت وظیفه مؤمنان قضاوت رفتار است نه قضاوت شخصیت. این نوع قضاوت بزرگترین منکر است.
شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی در بحث چند نمونه از امر به معروف های غلط، داستانی را نقل می کند. این داستان تا حدود زیادی حکایت ما مؤمنان در این گونه مسائل است.
"یك داستان دیگر هم برایتان عرض می كنم: مرد محترمی از طلبه های بسیار فاضل بود. مرد بسیار روشنفكر و متدینی است. اول باری كه این آدم كلاهی می شود، وقتی كه وارد یكی از مجامع می شود، تمام دوستان و رفقایش او را كه می بینند شروع
می كنند به حمله كردن و تحقیر كردن. آنچنان او را ناراحت و عصبانی می كنند كه با اینكه طبعاً آدم حلیمی است، برمی گردد یك حرف بسیار منطقی به آنها می زند. می گوید رفقا! من یك حرفی با شما دارم: شما دوست دشمنانتان هستید و دشمن دوستانتان. برایتان توضیح می دهم: من فردی هستم مثل شما؛ مثل شما فكر می كنم، مثل شما به خدا و قرآن و پیغمبر و ائمّه معتقدم، مثل شما درس خوانده ام، مثل شما تربیت شده ام. من با شما در هزار چیز اشتراك دارم. حد اكثر به قول شما یك گناه مرتكب شده ام- اگر این گناه باشد- لباسم را عجالتاً تغییر داده ام، رفته ام دنبال كاری، كسبی، زندگی ای. فرض می كنیم این گناه باشد. شما با من آنچنان رفتار می كنید كه مرا مجبور می كنید كه با شما قطع رابطه كنم. و یك انسان هم كه بی ارتباط نمی تواند باشد، مجبورم بعد از این با صنف مخالف و دشمن شما دوست باشم چون شما دارید به زور مرا از خودتان طرد می كنید. پس به این دلیل، شما دشمن دوست خودتان هستید كه من باشم. ولی شما دوست دشمنانتان هستید. بعد مثال می زند، می گوید: فلان شخص در همه ی عمرش هیچ وقت اساساً تظاهری هم به اسلام نداشته است، علامتی از اسلام در او نبوده، به قرآن و اسلام اظهار اعتقاد نكرده است، معروف است به اینكه ظالم و ستمگر و فاسق و شراب خوار است. همین آدم كه شما از او انتظار ندارید، یك دفعه می بینید آمد به زیارت حضرت رضا. همه تان می گویید معلوم می شود آدم مسلمانی است. این دفعه وقتی او را می بینید، با او خوش وبش می كنید. یعنی از هزار خصلت او نهصد و نود و نه تای آن بر ضد شما و دین شماست. چون از او انتظار ندارید، همینقدر كه یك زیارت حضرت رضا آمد می گویید نه، معلوم شد مسلمان است. اما در مورد آن كسی كه از هزار خصلت، نهصد و نود و نه خصلتش مسلمانی است، یك خصلتش به قول شما خلاف است، به خاطر این خصلت ±می گویید این دیگر مسلمان نیست و از حوزه ی اسلام خارج شد. پس شما دوست دشمنانتان هستید یعنی كمك به دشمنانتان می كنید، و دشمن دوستانتان هستید یعنی در واقع دشمن خودتان هستید.
#آیت_الله_صدیقی
#شهید_مطهری
#امر_به_معروف
@soleimani59
✍ #موسی_سلیمانی
نگاه متوازن
🔸مقام معظم رهبری در پیام ابتدای سال ۱۴۰۳ با نگاه متوازن تلخی ها و شیرینی ها را برشمردند. ایشان امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.
معظم له تلخی هایی مانند جنایت های رخ داده در غزه، مشکلات اقتصادی، سیل در سیستان و بلوچستان و حادثه امنیتی در کرمان نام بردند.
ایشان پیشرفت های فن آورانه، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری سالم و امن انتخابات را از رخددادهای شیرین ۴۰۲ بر شمردند.
🔹نگاه متوازن به مشکلات و ظرفیت ها، و وضعیت موجود و مطلوب، برنامه ریزی را برای رسيدن به وضعیت مطلوب دقیق تر می کند.
توجه به تلخی های داخل کشور درس عبرتی است از برخی کوتاهی ها، که باید جبران شود.
نگاه به ظرفیت ها و شیرینی ها، امید ساز است. امید نیز موتور محرکه هر حرکتی است.
#امام_خامنهای
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
به مناسبت رحلت #حضرت_خدیجه
📌نیاز امروز
🔸معروف است که پیشرفت و قوام اسلام رهین اخلاق پیامبر(ص)، شمشیر علی(ع) و اموال خدیجه(س) است،
ابنعباس در تفسیر آیه «وَ وَجَدَكَ عَائِلًا فَأَغْنَى» فرموده: خداوند مىگوید: خداوند تو را پیش قومت، فقیر یافت بىآن كه مالى براى تو باشد، پس با مال خدیجه تو را بىنیاز كرد. پیغمبر نیز درتجلیل این فداكارى فرمود: :
«مَا قَامَ وَ لَا اسْتَقَامَ دِینِى الَّا بِشَیْئَیْنَ: مَال خَدِیجهِ وَ سَیْفِ عَلِىِّ بْنِ ابِىطَالِبٍ»
#شهید_مطهری در مجموعه آثار خود تحلیل خوبی از این روایت داده است . ایشان می فرمایند منظور از این روایت پیشبرد اسلام با زر و زور نیست بلکه منظور قدرت اقتصادی و دفاعی است.
🔺بر این اساس پیشبرد و پیشرفت هر حکومتی مرهون اخلاق (فرهنگ صحیح)، مال (قدرت اقتصادی)و شمشیر (قدرت نظامی دفاعی بازدارنده) است.
اکنون نیز نظام اسلامی ما به این سه رکن نیازمند است.
ام القرای فرهنگ مقاومت و اسلام اصیل ایران اسلامی است. قدرت نظامی و دفاعی جبهه مقاومت قدرت های جهان را شگفت زده کرده است.
نقطه ضعف ما به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد ما است. راه برون رفت از این نقطه ضعف، جهش تولید با مشارکت مردم است.
#حضرت_خدیجه
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
📌ایثار های سه گانه #حضرت_خدیجه س
🔸حضرت خدیجه بزرگ بانوی اسلام و ام المومنین در دفاع از پیامبر سرمشق سه نوع ایثار و جهاد هستند.
۱. ایثار مالی
ایشان اموال خود را برای پیشبرد اسلام در اختیار پیامبر قرار دادند.
پیامبر اعظم ص در توصیف این ایثار فرمودند:
«مَا قَامَ وَ لَا اسْتَقَامَ دِینِى الَّا بِشَیْئَیْنَ: مَال خَدِیجهِ وَ سَیْفِ عَلِىِّ بْنِ ابِىطَالِبٍ»
۲. ایثار جانی
حضرت خدیجه پیامبر اکرم در سختی ها و فراز و فرود ها همراهی کردند.
خدیجه سلام الله علیها بانویی حدودا 63 تا 65 ساله، مانند دیگر مسلمانان در شعب ابی طالب در تحریم شدید قرار گرفتند.، بیشتر اموال ایشان در این سه یا چهارسال مصرف شد، و وقتی از محاصره آزاد گردید، براثر آن رنج ها و شکنجه های سخت، دو ماه بعد، از دنیا رفت، و در حقیقت به شهادت رسید.
۳. ایثار جایگاهی و آبرویی
حضرت خدیجه پیش از ازدواج با پیامبر اکرم جایگاه ویژه در پیش زنان مکه و قريش داشت. با انتخاب پیامبر اکرم برای همسری، زنان قريش او را تحریم کردند.
مفضل بن عمر روایت مىکند که از امام صادق پرسیدم: چگونه فاطمه متولد شد؟ فرمود: هنگامى که حضرت خدیجه با پیامبر اکرم ازدواج کرد، زنان قریش با او قطع رابطه کردند و به خانه او نرفتند و به وى سلام نکردند و اجازه ندادند هیچ زنى با او در ارتباط باشد....
با توجه به موارد فوق حضرت خدیجه مصداق برجسته این آیه سوره صف می باشند:
«هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَی تِجَارَهٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ».
#حضرت_خدیجه
#جهاد
#ایثار
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
راهکارهای تحقق شعار سال
🔸چندین سال است که برای عنوان سال شعار اقتصادی انتخاب می شود. انتخاب این شعار ها نشان از نیاز و اهمیت است. شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم برگزیده شده است.
🔹رشد تولید بدون مشارکت مردم ممکن نیست. تحقق این شعار بخشی منوط به سیاست گذاری دولتی است و بخشی منوط به رفتار مردم می باشد.
در بخش ساسیت گذاری مرتبط با مشارکت مردم، مهم رفع موانع تولید از سوی دولت و مهار نقدینگی است. نقدینگی باید چرخ تولید را بچرخاند. در حال حاضر بازارهای موازی سود بیشتری دارند. مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید رغبتی ندارند.
🔸در بخش رفتاری، مردم در موارد زیر می توانند و باید مشارکت داشته باشند:
1.بهره وری: استفاده خوب از امکانات مهمترین رکن رشد تولید است. در این بخش، مردم نقش مهمی دارند. استفاده بهینه از آب، برق، گاز، ساختمان ها و منابع طبیعی به رشد تولید کمک شایان توجهی خواهد کرد.
2.همراهی مردم با دولت در انضباط های مالی: یکی از راهکارهای جلوگیری مهار تورم، انضباط های مالی است. دولت در سالهای اخیر با هوشمند سازی نقل وانتقال های پول گام مهمی در این زمینه برداشته است. مشارکت مردم در این زمینه مطلوب بوده است. اما برخی هستند که این انضباط ها را برنمی تابند. وام های تولید دولت را در بخش تولید مصرف نمی کنند. به جای استفاده از کارت خوان در هنگام خدمات از کارت های دیگران برای دریافت پول استفاده می کنند. و ....
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#تورم
#تولید
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
به مناسبت ولادت #امام_حسن_مجتبی
📌مذاکره و صلح نتیجه راحت طلبی یاران
🔹امام حسن مجتبی علیه السلام در ابتدا با بیعت گسترده مردم و ریزش پس از مدتی مواجه شدند. این مسئله دلایل متعددی دارد. شاید یکی از دلایل عمده، راحت طلبی اصحاب امام حسن علیه السلام باشد.
انقلاب، دگرگونی، کمال خواهی و رسیدن به وضع مطلوب در فطرت هر انسانی است.
از سوی دیگر راحت طلبی، خوشایند غالب انسانها است. این چالش، از دوگانه های سرنوشت ساز است. انتخاب انقلاب و تعالی، فرد را به هدف نزدیک و انتخاب راحت طلبی، ثمره فعالیت خود و دیگران را به خاکستر تبدیل می کند.
انقلابیون با پشتوانه فطری انقلاب را شروع می کنند، ولی در میانه راه، سختی های ادامه مسیر آنان را به راحت طلبی و دست برداشتن از آرمان ها می کشاند.
نمونه تاریخی این گروه، بنی اسرائیل می باشند. این گروه با بعثت حضرت موسی شادمانی کردند.، ولی سختی های مسیر عده زیادی از آنان را به وادی راحت طلبی کشاند.
در سوره اعراف آیه ۱۲۹حکایت این گروه آمده است:
قَالُوا أُوذِينَا مِن قَبْلِ أَن تَأْتِيَنَا وَمِن بَعْدِ مَا جِئْتَنَا قَالَ عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ
ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺗﻮ ﻧﺰﺩ ﻣﺎ ﺑﻴﺎﻳﻲ ﺷﻜﻨﺠﻪ ﻭ ﺁﺯﺍﺭ ﺷﺪﻳﻢ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻱ [ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻜﻨﺠﻪ ﻭ ﺁﺯﺍﺭﻳﻢ ] . ﮔﻔﺖ : ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ، ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺑﻨﮕﺮﺩ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ [ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ] ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟
برای این گروه خوشایند و راحت طلبی بر خواست فطری اولویت داشت.
حضرت موسی علیه السلام رهبر انقلاب بنی اسرائیل، مردم را از "شتاب زدگی، بی صبری و بهانه گیری پرهیز می دادند و می فرمودند: باید کمر همت بست و اقدامات لازم را در زمینه های گوناگون حتماً انجام داد اما بدانیم که تا رسیدن به مقصود صبر لازم است، چرا که همه کارها امکان انجام سریع را ندارند"
"قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ"
ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﮔﻔﺖ : ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ، ﻭ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭﺭﺯﻳﺪ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺑﺨﺸﺪ ، ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻧﻴﻚ ، ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ.
چالش دو گانگی نیاز و خوشایند و عدم مدیریت آن، گاهی به زندگی فردی آسیب می زند.، چنانچه این دوگانگی به درون انقلاب راه پیدا کند و رهبر انقلاب بر اساس فطرت صبر و مقاومت را تاکید کند و انقلابیون راحت طلبی را انتخاب کنند انقلاب یا به پیروزی نمی رسد یا استمرار آن با چالش جدی مواجه می شود.
🔺مشکل حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام نیز همین دوگانگی بود. حضرت امام حسن مجتبی اصحاب و یاران را به صبر و مقاومت فرا می خواندند، ولی فرماندهان و برخی اصحاب راحت طلبی و سکه های معاویه را بر جهاد ترجیح دادند. این گروه متاسفانه صلح را بر حضرت امام حسن علیه السلام تحمیل کردند.
#صلح_امام_حسن
#راحت_طلبی
✍ #موسی_سلیمانی
@soleimani59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخی به کلیپ پخش شده
ادعای مشاهده یا نیابت؟
وَ سَیَأْتِی شِیعَتِی مَنْ یَدَّعِی الْمُشَاهَدَهَ أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَهَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیَانِیِّ وَ الصَّیْحَهِ فَهُوَ کَاذِبٌ مُفْتَر
و در آینده کسانی به سوی شیعیانم خواهند آمد و ادعای مشاهده خواهند داشت؛ آگاه باشید هرکسی قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده کند دروغگو و افترا زننده است.
نکات
بزرگانی مانند مرحوم علامه مجلسی گفته اند منظور از «مشاهده» در این توقیعِ شریف، صرف دیدار امام زمان (عج) نیست؛ بلکه مقصود ، ادعای نیابت است)بنابراین، این توقیع با تشرف برخی از بزرگان شیعه به محضر امام زمان(عج) در دوره ی غیبت منافاتی ندارد).
دردوره غیبت کبری کسانی به دروغ ادعای نیابت از امام زمان (عج) خواهند داشت چنان که در دوره غیبت صغری نیزچنین شد واین هوشیاری شیعیان را می طلبد که در دام مدعیان دروغگو قرار نگیرند.
تا هنگام ظهورکه در نزدیکی آن، خروج سفیانی و صیحه آسمانی ( به عنوان دو علامت حتمی ظهور) رخ می دهد نایب خاصی برای امام نخواهد بود و شیعیان مطابق دستور امام زمان(عج)، وظیفه دارند به نایبان عام ( فقها و مراجع بزرگوار) رجوع کنند
@soleimani59