شعر
📌ندبه
وعده ظهور جمعه هاست ندبه می خوانیم
انتظارش می کشیم ما شیفتگان ندبه می خوانیم/
چشم انتظار مهدیست، مقتول عاشورا/
به انتظار اوست، ملت عاشورا
شاید "این جمعه" عهدخجسته وفا بشود، شاید/
صاحب العصر پرده از چهره گشاید ، شاید
بیا و این جمعه به انتقام خون کربلا ظهور کن/
أَيْها الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ ظهور کن
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
📌جنایت بشرط مزدوری خوب
🔸پس از حدود هفتاد روز از طوفان الاقصی ماهیت جبهه استکبار روز به روز نمایان تر می شود.
ماهیت استبدادی، جنایت پیشگی، منفعت طلبی و ضد حقوق بشری سلطه گران نمایان تر از گذشته شده است.
از ماهیت های بر ملا شده دیگر در این جنگ، ماهیت حمایت بشرط، از مزدوران است.
🔹پس از جنایت های بی شمار نتانیاهو در غزه با چراغ سبز آمریکا و عدم موفقیت و به دلیل کم کردن از اعتراضات جهانی،
اخیرا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در انتقاد از عملکرد دولت اسرائیل و فاجعه انسانی ناشی از یورش نظامی آن به نوار غزه، گفته است: "نتانیاهو باید در دولت خود تغییر دهد. بایدن گفت که اسرائیل بهدلیل بمباران گسترده و بیرویه آن در نوار غزه در حال از دست دادن حمایتهای انجام شده از خود است."
📌زمزمه تغییر زلنسکی نیز پس از ناکامی از برخی رسانه ها و کارشناسان شنیده می شود
🔺مهره ها و مزدوران در جبهه استکبار پس از عدم کارآیی و منفعت رسانی یا باید تغییر رویه بدهند یا کنار گذاشته میشوند.
برون سپاران امنیت، بالاخره خنجر را از پشت خواهند خورد.
راهبرد سیاست انسان محور غرب، منفعت است. دوست و دشمن نمی شناسد.
#طوفان_الاقصی
#رژیم_صهیونیستی
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
📌اهمیت و الزامات پژوهش
🔸به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز ۲۵ آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نامگذاری شده است. وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد و از سال ۱۳۸۴ این نام به «هفته پژوهش و فناوری» تغییر یافت.
ارج نهادن به مقام پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر، شناسایی و طرح مشکلات و چالشهای پیشروی و ارتقاء سطح پژوهش و فناوری در کشور از جمله برنامه های این هفته در سازمان ها و نهاد ها است.
در این راستا در این نوشتار به اهمیت پژوهش در آیات و روایات و سیره بزرگان و یکی از الزامات پژوهش می پردازیم.
اهمیت پژوهش و تحقیق در آیات و روایات
۱﴿فَبَشِّرْ عِبَادِی الَّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾؛ به آن محققان و پژوهشگرانی بشارت بده که مکتب های گوناگون را می شنوند، مطالعه می کنند، ارزیابی می کنند و بهترینِ آنها را می پذیرند
۲.:قل انظروا ماذا فی السموات والأرض و ما تغنی الآیات و النذر عن قوم لا یؤمنون. «بنگرید آنچه را که -از آیات خدا و نشانه های توحید- در آسمان ها و زمین است، امّا این آیات و انذارها به حال کسانی که ایمان نمی آورند، سودمند نخواهد بود».
در این آيات، قرآن مجید، جامعۀ اسلامی را به تحقیق و پژوهش، دعوت می کند.
۳. در دعای هشتم صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام می فرماید: أَوْ نَقُولَ فِي الْعِلْمِ بِغَيْرِ عِلْمٍ؛ یا بدون آگاهی در امور علمی، سخن گوییم
در این فقره از دعا، دستور حضرت، مشی عالمانه در همه جوانب زندگی است. دستور وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) این است كه ما هرگز سخن غیرعالمانه نگوییم؛ نه سخن غیرعالمانه را گوش بدهیم نه سخن غیرعالمانه را بر زبان جاری كنیم. به ما آموخت كه به خدا پناه ببریم از اینكه حرف غیرعالمانه بزنیم حرف غیرعلمی بزنیم حرف غیرتحقیقی بزنیم؛
سیره بزرگان در پژوهش
الف. شیخ طوسی که به شیخ الطائفه معروف است. شبها به تحقیق می پرداخت و صبحگاهان آنچنان غرق لذّت بود که این جمله را می گفت: أین الملوک و أبناء الملوک من هذه اللّذه؟!
یعنی این لذتی که من الآن پس از کشف حقیقت، احساس می کنم، شاهان و فرزندان آنان، از این لذّت بی بهره اند.
ب.مرحوم آیة اللّه بروجردی می فرمود: من در دوران جوانی در مدرسۀ صدر اصفهان مشغول تحصیل بودم. یک شب پس از نماز مغرب و عشا، مشغول تحقیق در مسألۀ «ترتّب» شدم، چیز می نوشتم، بعد پاک می کردم، چیز دیگر می نوشتم، ناگهان صدای مؤذن مسجد را شنیدم که مردم را به نماز صبح می خواند.
من از سرشب به آن لحظه آن چنان غرق در کار بودم که گذشت زمان را درک نکرده بودم.
ج.تاریخ پایانی تفسیر گران سنگ المیزان شاهد خوبی بر پژوهش است. مرحوم علاّمه طباطبایی در آخر جلد بیستم می نویسد من از نگارش این کتاب در شب بیست و سوم ماه رمضان سال 1293 فارغ شدم یعنی شب احیاء او را از کار علمی باز نداشت.
الزامات پژوهش
پژوهش الزامات متعددی دارد. در ابیاتی معروف و منسوب به حضرت علی علیه السلام به یکی از مهمترین آنها اشاره شده است
بِقدر الکدِّ تُکتَسَبُ المَعالِی
و مَن طَلب العُلی سَهِر الّلیالِی
يروم العز كيف ينام ليلا
يغوص البحر من طلب اللآلي
و من رام العلي من غير كدٍّ
أضاع العمر في طلب المحال
مفاد ابیات این است که به اندازۀ تلاش، ترقی و پیشرفت به دست می آید. آن کس که خواهان دانش بدون رنج است، توگویی محالی را از محالی می طلبد.
#هفته_پژوهش
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
💠
یَلْدا ( چلّه )🔸 این واژه، سریانی و به معنای « میلاد » است و چون #شب_یلدا را با تولد حضرت مسیح ( علیه السلام ) تطبیق می کردند آن را به این نام خوانده اند. چون ایرانیان این شب را شب تولد میترا ( مهر ) می دانسته اند آن را با تلفّظ سریانی اش پذیرفته اند و در واقع یلدا با نوئل ( noel ) اروپایی که در 25 دسامبر تثبیت شده، معادل است، بنابراین نوئل اروپایی همان شب یلدا یا شب چلّه ایرانی است. 🔸 از #سنت_های_شب_یلدا، شب نشینی، دید و بازدید و صله رحم است، چنان كه بهره گیری علمی از فرصت آن با طرح مسایل علمی و تاریخی، خواندن اشعار به ویژه شعر حافظ و تفأّل به اشعار حافظ و... سنت دیگر آن است. مناسب است موٴمنان در چنین فرصت هایی با زوایای زندگی و سیره معصومان (علیهم السلام) در جهت #رشد_و_كمال_علمی_و_معنوی آشنا شوند. 🔸 آنچه در میان مردم مرسوم است که در زمان های خاص، مانند شب یلدا، #اشعار_حافظ را می خوانند و به آن تفأّل می زنند، یک نوع سرگرمی است و اگر خاطری را مشوش نکند و برای پیشرفت و کمال وی مانعی ایجاد ننماید و بی جهت امید به زندگی را از او نگیرد ، اشکالی ندارد. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 مفاتیح الحیات صفحه 768 و 769. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مهدویت و قرآن
📌مرابطه با امام زمان ع
🔸 از آیات تطبیق شده به حضرت ولی عصر آيه شريفه ۲۰۰ آل عمران است
يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَ رَابِطُواْ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.
در این یادداشت ترجمه، تفسیر، تطبیق و نکاتی درباره مرابطه اشاره می شود
ترجمه و تفسیر
ای اهل ایمان! در زندگی شخصی (یعنی در انجام واجبات، دوری از گناهان و تحمل مشکلات و مصیبتها)، صبور باشید و در زندگی اجتماعی، صبرهایتان را یککاسه کنید. همچنین در برابر فتنهها، همبستگیتان را تقویت کنید و در حضور خدا مراقب رفتارتان باشید تا خوشبخت شوید.
🔸این آیه، صبر در برابر انواع حوادث و مصائب را توصیه مىكند؛ در مرحلهى اوّل در برابر ناگوارىهاى شخصى و هوسها صبر كنید: «اصبروا». در مرحلهى دوّم در برابر فشارهاى كفّار، مقاومت بیشتر كنید: «صابروا». در مرحلهى سوّم در حفظ مرزهاى جغرافیایى از هجوم دشمن، حفظ مرزهاى اعتقادى و فكرى، از طریق مباحثات علمى و حفظ مرز دلها، از هجوم وسوسهها بكوشید: «رابطوا».
️صبر و مصابره و مرابطه باید جهتدار باشد و در مسیر تقوى و رضاى الهى قرار گیرد، وگرنه كفّار هم این صبر و مصابره را دارند."اتقوا"
روايات تطبیق
امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه ميفرمايند: «إِصْبِرُوا عَلي أَداءِ الْفَرائِضِ وَ صابِرُوا عَدُوَّكُمْ وَ رابِطُوا إِمامَكُمُ [الْمُنْتَظَرُ]؛ بر انجام واجبات صبر كنيد و با دشمنانتان پايداري كنيد، و پيوند خود را با امام منتظرتان مستحكم نماييد».
همچنين امام صادق عليه السلام در روايت ديگري كه در تفسير آيه مزبور وارد شده ميفرمايد: «إِصْبِرُوا عَلَي الْفَرائِضِ وَ صابِرُوا عَلَي الْمَصائِبِ وَ رابِطُوا عَلَي الْأَئِمَّةِ؛ بر واجبات صبر كنيد و يكديگر را بر مصايب به صبر واداريد و خود را بر پيوند با امامان [و ياري آنها] ملتزم سازيد».
نکاتی درباره مرابطه
۱. آیت الله جوادی آملی در تبیین مرابطه می فرمایند: دیگران امیدوارند كه در پایان زندگی روزگار یك عصری برسد كه عدل و احسان حكومت بكند، خیلی ها در انتظار این به سر می برند، اینها منتظر مهدی موعودند. ما كه منتظر ظهور مهدی موجود (سلام الله علیه) موعودیم، غیر از انتظار و امید یك مسئلهای است به نام مراقبت كه ما داریم و آنها ندارند، یك مسئله ای به نام #مرابطه كه ما داریم و آنها ندارند. اگر معتقدیم كه یك شخصی است و ما با او باید تعهد بسپاریم ولی ما و زنده است، پس باید مراقب باشیم كه خلاف نكنیم، چون او می بیند! اینكه ﴿قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ المُؤْمِنُونَ كه بر ائمه (علیهم السلام) تطبیق شده است، هركاری كه ما می كنیم خدا می بیند، پیغمبر می بینند، ائمه می بینند و وجود مبارك حضرت می بیند، پس باید مواظب گفتارمان، رفتارمان، نوشتارمان سیره و سنتمان باشیم؛ غیر از مراقبه مسئله #مرابطه است. مراقبت این است كه خلاف نكنیم؛ اما مرابطه این است كه گذشته از اینكه خلاف نكنیم، خودمان را نزدیك بكنیم، كمك بگیریم و فیض بگیریم، نه اینكه همیشه مواظب باشیم كه نلغزیم، بلكه #رابطه برقرار كنیم كه او دست ما را بگیرد. ذیل این آیه كریمه ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا﴾آن جا این حدیث شریف هست كه «وَ رَابِطُوا إِمَامَکُمْ الْمُنْتَظَر علیه السلام» مرابطه داشته باشیم
۲. در گستره زمانی مرابطه مرحوم كلینی در كافی از «ابوعبداللّه جعفی» روایتی را نقل می كند ؛ «قال لی أبوجعفر محمد بن علی، كم الرباط عندكم؟ قلت: أربعون. قال علیه السلام، لكن رباطنا الدهر»
🍃حضرت امام باقر سلام الله علیه، به من فرمودند: منتهای زمان مرابطه (مرزداری) نزد شما چند روز است؟
عرضه داشتم: چهل روز.
فرمودند: ولی مرابطه ما مرابطهای است كه همیشه هست.
علامه مجلسی در شرح این فرمایش امام سلام الله علیه می فرماید:«أی یجب علی الشّیعة أن یربطوا أنفسهم علی طاعة إمام الحقّ، و إنتظار فرجه و یتهیاؤا دائماً لنصرته»بر شیعیان واجب است كه خود را بر اطاعت امام بر حق و انتظار فرج او ملتزم سازند و همیشه برای یاری نمودنش مهیا باشند. ( مرآة العقول، ج۲۶، ص ۵۸۲)
۳. یکی از طرق مرابطه شناساندن امام زمان به دیگران است. آیت الله وحید خراسانی در این با با اشاره به داستانی از قرآن کریم درباره حضرت موسی علیه السلام می فرمایند: قرآن درباره موسی بن عمران میفرماید؛ «و نادیناه من جانب الطور الایمن و قربناه نجیا». به چنین کسی خدا فرمود که یا موسی اگر دو کار کنی برای تو بهتر است از این که صد سال هر روز روزه بگیری و هر شب نیز تا به صبح به نماز بایستی. موسی متحیر شد که این چه کاری است که افضل از صد سال قیام به ایام و لیالی است کلیم الله پرسید آن دو کار چیست؛ خطاب آمد؛ ان ترد آبقا ان ترشد ضالا " یعنی این⬇️
⬆️ که بنده گناه کاری که از درگاه ما گریخته به درگاه ما رد کنی تا توبه بدهی و دوم کسی که امام زمانش را نشناخته او را به امام زمانش آشنا کنی.
۴. یکی از راههای مرابطه خواندن دعای عهد است. دعاي عهد، يكي از مشهورترين دعاهايي است كه مرحوم سيد بن طاووس آن را در كتاب ارزشمند مصباح الزائر به نقل از امام صادق عليه السلام روايت كرده و در ابتداي آن آمده است:
مَنْ دَعا إِلَي اللّهِ تَعالي أَرْبَعينَ صَباحا بِهذَا الْعَهْدِ كانَ مِنْ أَنْصارِ قائِمِنا، فَإِنْ ماتَ قَبْلَهُ أَخْرَجَهُ اللّهُ تَعالي مِنْ قَبْرِهِ، وَ أَعْطاهُ بِكُلِّ كَلِمَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ، وَ مَحا عَنْهُ أَلْفَ سَيِّئَةٍ.
هر كس چهل بامداد خدا را با اين عهد بخواند، از ياوران قائم ما خواهد بود، پس اگر پيش از [ ظهور] قائم از دنيا برود، خداوند تعالي او را از قبرش خارج ميسازد [ تا قائم را ياري دهد]. و خداوند به شماره هر كلمه [از آن] هزار حسنه به او عطا كند و هزار بدي را از او برطرف ميسازد.
در بخشي از این دعا شیوه مرابطه بیان می شود:
أَللّهُمَّ إِنّي أُجَدِّدُ لَهُ في صَبيحَةِ يَوْمي هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ أَيّامِ حَياتي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ في عُنُقي لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَدا، أَللّهُمَّ اجْعَلْني مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ وَ الذّابّينَ عَنْهُ وَ الْمُسارِعينَ إِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ وَ الْمُمْتَثِلينَ لِأَوامِرِهِ وَ نِواهيهِ وَ الُْمحامينَ عَنْهُ وَ السّابِقينَ إِلي إِرادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ.
بار خدايا! من در بامداد اين روز و تمام دوران زندگانيم، عهد و عقد و بيعتي را كه از آن حضرت بر گردن دارم با او تجديد ميكنم، كه هرگز از آن عهد و بيعت برنگردم و بر آن پايدار بمانم. بار خدايا! مرا از انصار و ياران آن حضرت و از مدافعان [حريم مقدس] او، و شتابندگان در پي انجام مقاصد او و اطاعتكنندگان از دستورات و نواهي او و حمايتكنندگان از [وجود شريف] او و سبقتجويان به سوي خواسته او و شهيدشدگان در حضور او قرار ده.
🔺در این فقرات معرفت، حرکت، سرعت و سبقت به اراده و امتثال اوامر امام از الزامات عهد و مرابطه دانسته شده است.
۵. نکته دیگر درباره مرابطه همدلی و همراهی شیعیان با یکدیگر است
اين نكته مسلّم است كه اگر همه شيعيان با همدلي و همراهي دست بيعت و ياري به سوي مولا و سرور خود دراز كنند و بر نصرت او متفق شوند، ديري نخواهد پاييد كه فرج مولايشان را درك خواهند كرد و براي هميشه از ظلمها و ذلتها رهايي خواهند يافت. چنانكه در توقيع شريف حضرت به آن اشاره شد آمده است:
لَوْ أَنَّ أَشْياعَنا، وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ، عَلي إِجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْيمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلي حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا.
اگر شيعيان ما، كه خداوند آنان را در اطاعتش ياري دهد، در وفاي پيماني كه از ايشان گرفته شده يكدل و مصمم باشند، نعمت لقاي ما از آنان به تأخير نميافتد و سعادت ديدار ما براي آنها با معرفت كامل و راستين نسبت به ما تعجيل ميگردد.
به تعبير استاد پناهیان
عامل اصلی تأخیر ظهور عدم مرابطه جمعی است. ایشان می گویند:
قرآن میفرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» اول میفرماید تک تک صبر کنید، بعد میفرماید: «صابِرُوا رابِطُوا» یعنی با هم صبر کنید و همافزایی کنید. ما در اینجا گیر کردهایم؛ یعنی با همدیگر نمیتوانیم! هر کدام از ما «تکی» ممکن است برای خودمان بچههای خوبی باشیم، اما دستهجمعی نه!
بنابراین وظیفه هر منتظری افزون بر امت واحده بودن برای ولی عصر عج تلاش برای امت سازی جمعی برای حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
حتی اگر که حق/ حتی اگر که نور/ چشمی نبیندت/ محروم میشود
حتی اگر امام/ حتی اگر علی/ امت جفا کند/ مظلوم می شود
علی آری، علی حتی، علی تنهاست بی مردم
ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم
#مهدویت_و_قرآن
#مرابطه
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
AudioCutter_مرابطه با امام ژمان(2).mp3
15.13M
مهدویت و قرآن
🎤#موسی_سلیمانی
📌ضریب اهمیت انتخابات اسفند۴۰۲
🔸انتخابات اسفند ۴۰۲ مانند دیگر انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مهم است. انتخابات نشان و نماد جمهوریت نظام اسلامی است.
تحولات ملی، منطقه ای و جهانی به اهمیت انتخابات ۴۰۲ ضریب می دهد.
تحولات مهمی هم اکنون در سه سطح یاد شده در حال رخ دادن است. این تحولات آبستن حوادث مهمی است.
🔹در بعد داخلی، برنامه هفتم توسعه، انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها، مشکلات اقتصادی، تجربه دو ساله دولت سیزدهم و دو قطبی های احتمالی، انتخابات اسفند را مهم کرده است.
نمایندگان منتخب نقش مهمی در استمرار ریل با تغییر ریل گذاری ها دارند.
🔸در بعد منطقه ای درگیری های غزه، عمق راهبردی جبهه مقاومت، تهدیدات رژیم صهیونیستی و نوع نگاه به دیپلماسی با کشورهای منطقه به انتخابات ضریب می دهد. تحولات منطقه در انگیزه رأي دهندگان و رویکرد منتخبان اثر گذار است.
🔸در بعد جهانی، نگاه به شرق یا غرب، دیپلماسی عمومی، اقتصادی و سیاسی با کشورها، چگونگی مواجهه با تهدیدهای جهانی و جنگ اوکراین، به مجلس آینده اهمیت داده است.
#انتخابات
#مجلس_شورای_اسلامی
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
📌 انگیزش های رای دهندگان
🔸دیدگاه ها و تحلیل ها درباره دلایل و زمینه های مشاركت مردم ایران در انتخابات ها پرشمار و گوناگون است. در این یادداشت به برخی انگیزش های رأی دهندگان در انتخابات ۴۰۲می پردازیم:
۱. برخی رأیدهندگان شرکت در انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی تکلیف می دانند.
این طیف فارغ از هر وضعیتی در انتخابات شرکت می کنند.
۲. برخی رای دادن را حق می دانند. این طیف برای مطالبه حق خواهند آمد.
۳. در صورت دوقطبی شدن انتخابات، حضور برخی بر اساس برتری دادن قطب محبوبشان خواهد بود. محتملترین دوقطبی انتخابات پیشرو، حجاب و بی حجابی است.
جلوگیری نکردن از حضور مکشفه ها و احتمال پیروزی نامزد مورد نظر، به این تیپ افراد انگیزه شرکت خواهد داد.
۴. درانتخابات مجلس به ویژه شهرهای کوچک انگیزه برخی رقابت قومی و قبیله ای است.
۵. مطالبه تایید یا تغییر ریل گذاری برنامه های دولت انگیزش برخی برای شرکت در انتخابات پیشرو است. برنامه و شعارهای نامزدهای مجلس متغیر مهمی برای نوع رای دهندگان است.
۶. تحولات منطقه و جهان از جمله غزه و اوکراین نیز موثر در انگیزه بخشی برای شرکت در انتخابات است. رویکرد نامزدها و بیان سیاست اعلامی و حمایتی نیز می تواند برای برخی ایجاد انگیزه کند.
🔺یافتن و رصد انگیزش ها و تمرکز بیشتر و مخاطب شناسی جهادگران تبیین، به مشارکت قوی کمک شایان توجهی خواهد کرد.
#انتخابات۱۴۰۲
#انگیزشها
✍ #موسی_سلیمانی
🆔@soleimani59
🌴پیام های سالروز تکریم مادران و همسران شهدا
🔹 سالروز رحلت حضرت ام البنین به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
این نام گذاری پیام هایی دارد:
✅. نقش تربیتی مادران شهدا در تربیت نسلی که حسین گونه و عباس گونه و در دفاع مقدس حضور یافتند، مهم است.
✅مبارزه با استعمار و استکبار بدون حضور مادران رزمندگان و خاندان شهدا ممکن نیست
✅. صبوری و پایداری خاندان شهدا، نقش آفرین در استمرار این مسیر است.
✅.انتقال فرهنگ ایثار و ظلم ستیزی به دختران، مادران و نسل آینده با تجلیل و تکریم در خور شأن مادران و خاندان شهدا میسر است.
#ام_البنین
#شهدا
#مادران_شهدا
✍ #موسی_سلیمانی
#یادداشتهای_شبانه
https://eitaa.com/soleimani59