eitaa logo
سُـلَّـمْ 🚩 حسین کاوه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
295 ویدیو
7 فایل
@HKaveh حسین کاوه عقل باید نردبان دل بود! #اندیشه و #سیاست و... مجالی‌ برای‌ تـأمل‌ و‌ تحلیل Virasty.com/HKaveh
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ فراموش نمی‌شود 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 مسئولین محترم! شما که در ماجرای مذاکره با آمریکا بالاخره کار خود را خواهید کرد، اما همگان بدانند که افتخار و عواقب این مذاکره برای شخص دکتر قالیباف و تیم و جریان حول او خواهد بود! 🔸 چون اگر کمک‌های ویژه و مستمر آنان نبود غیر ممکن بود که جریان بدسابقه و بدکارنامۀ غربزده آن هم بعد از شهادت امام و ملت و... بتواند پروژۀ مذاکره با آمریکا را کلید بزند و جلو ببرد و... 🔺 هر نقد و مخالفتی دارید الان بگویید، فردا که خسارات عیان شد راه گریزی نخواهد بود! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
♦️ مقاومت در وادادگی! 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 جناب دکتر عراقچی: «در دو جنگ گذشته مذاکره منجر به جنگ نشد، مقاومت، مقاومت منتهی به جنگ شد، دشمنان ما خواسته‌هایی داشتند که سعی کردند در مذاکره به آن برسند، نشد، ما مقاومت کردیم، به جنگ روی آوردند». 🔸 جناب دکتر عراقچی! آنچیزی که منجر به جنگ(تجاوز دشمن) می‌شود نه مطلق مقاومت است و نه مطلق مذاکره! بلکه به جمع بندی رساندن و به عبارتی امیدوار کردن دشمن به پیروزی یا عدم خسارت جدی از ناحیۀ ایران است! 🔹 که امثال شما این کار را با کرنش و ولع به مذاکره حتی بعد از تجاوز آشکار آمریکا و شهادت امام و ملت و... به خوبی محقق کردید! نفس و اصل پذیرش مذاکره با مستکبر در حالی که اصرار بر استکبار دارد، یعنی استقبال از تجاوز! 🔸 کسی منکر هزینۀ مقاومت در مقابل دشمن مستکبر نیست لکن هزینۀ آن به مراتب کمتر از پیام ضعف و سازش است که ولع امثال شما به مذاکره آن را مخابره می‌کند! این معادله را تاریخ و تجربه به خوبی ثابت کرده است. 🔺 وقتی اصل و نفس مذاکره با آمریکای متجاوز اساسا عین وادادگی است لذا مقاومت در پارادایم وادادگی، عملا تغییری در تسریع و تشدید طمع او به زیاده خواهی ایجاد نمی‌کند! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
هدایت شده از محمد جوانی
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️در آتش‌بس شب چهلم امام و توافق روز تولد ترامپ، نشانه‌هایی است برای آنان که وسوسه‌ها و لقمه‌های نفاق، کر و کورشان نکرده! 📌و یاد کنیم آن روزی که گلوله‌ای از بیخ گوش خوک زرد گذشت و کاری نشد؛ شاید تقدیر خداست که بدست خود فرعون، فرعونیان و کدخداپرستان یکجا رسوا و غرق شوند! 🖋 🔴 @CWarfare
▪️مذاکره، مقاومت نیست: تفاهم دیپلماتیک با قاتلِ وحشی مهدی جمشیدی ۱. تردیدی در میان نیست که نگاشتن «یادداشت تفاهم» با آمریکا و شخص ترامپ، شرم‌آور و وقیحانه است. این یادداشت، یادداشت حقارت و ذلّت و تسلیم و بیعت است، نه تفاهم. دلایل را دیگران گفته‌اند و نوشته‌اند، و من می‌افزایم که سیاستِ کنونی، یک سیاستِ محفلی و بسته و شخصی‌شده است که از اساس، بر مدار «مذاکره» حرکت می‌کند. هرچه که بشود، از مذاکره ناامید نمی‌شوند و در نهایت، حتی پس از جنگ و کشتار هفت‌هزار نفر از ایرانیان و قتل رهبرِ شهید، باز به گزینۀ مذاکره رجوع می‌کنند. اصل‌الاصول اینان، مذاکره است. به صراحت بنویسم؛ زیست سیاسیِ پزشکیان و قالیباف، چنین چهارچوبی دارد؛ اینان در فضای مذاکره تنفّس می‌کنند و خواه‌ناخواه، چنین شخصیّت و هویّتی یافته‌اند. مذاکره، به «طبیعتِ ثانوی» اینان تبدیل شده و گریزی از آن ندارند. نباید به «خطابه‌ها» و «رجزخوانی‌ها»ی سیاسیِ اینان اعتنا کرد؛ «واقعیّت» و «عمل»، چیزی از سنخ همین یادداشتِ تفاهم است که با قاتل رهبرِ شهید نگاشته‌اند؛ این یعنی حتی با قاتل نایب امام معصوم نیز می‌توان به تفاهم رسید و هنوز هم مشترکاتی در میان است و مذاکره، کارساز و پیش‌برنده است. البته به‌گمانم، ترامپ به اینان نیز ترّحم نخواهد کرد و بهای این اعتماد و عبور از خون رهبرِ مظلوم، آن خواهد بود که جان‌شان را در این معامله خواهند باخت. کسی‌که در میدان «مقاومت»، کشته شود، شهید است، نه کسی‌که در میدان «مذاکره»، نتیجۀ سستی و اعتماد و تساهل خویش را می‌بیند. ۲. در عمقِ ذهنیّت اینان دربارۀ رهبرِ شهید چه می‌گذرد؟! چرا در پی «انتقام» و «خون‌خواهی» نیستند و پرچم آتش‌بس و مذاکره را برافراشتند؟! روشن است که اینان به‌خودی‌خود، هرگز در پی انتقام سخت نیستند؛ چنان‌که از خون حاج قاسم نیز گذشتند و به مدار مذاکره با ترامپ بازگشتند. معنی مذاکره با ترامپ، عبور از خون حاج قاسم است؛ وگرنه روشن است که نمی‌توان هم ترامپ را به‌عنوان طرف مذاکره به رسمیّت شناخت و هم در پی قتل او بود. کسی‌که به دنبال ستاندنِ جان ترامپ است، با او مذاکره نمی‌کند و به تفاهم نمی‌رسد. پس در عمل، خون حاج قاسم را نادیده انگاشته‌اند. بر سرِ خون رهبرِ شهید نیز، معامله کردند؛ و این البته، بسی تلخ‌تر و جان‌سوزتر است. باید جملگی، قاطع و مصمّم می‌گفتند: مذاکره با ترامپ، هرگز و هرگز؛ دریچۀ مذاکره با قاتلِ وقیحی همچون ترامپ، برای همیشه بسته شده است. شما از اینان چنین سخنانی شنیدید؟! همگان می‌دانند که گزینۀ نخستِ پزشکیان و قالیباف، مذاکره است. مقاومت، شعار است و مذاکره، عمل. آنچه‌که می‌گذرد، عادی نیست؛ خیابان، حق دارد که نگران باشد و خاطرۀ خساتِ محضِ برجام در ذهنش تداعی شود. اصحاب برجام، در قدرت هستند؛ فراموش نکردیم که پزشکیان، مدافع قطعیِ برجام بود و قالیباف نیز. هر دو، بر یک نظر هستند و هر لحظه که بتوانند، مسیر مقاومت را به سوی مذاکره، منحرف می‌کنند. حتی تصمیم‌های محفلی و پیشینیِ خود را به رهبرِ غایب، نسبت می‌دهند. شاید مؤمنان مبعوثِ خیابان، فریاد برآورند و تنبّه و تذکّر بیافرینند، وگرنه این سیاست، حتی به خونِ رهبر شهید نیز وفادار نیست و به‌آسانی، معامله می‌کند. ۳. شورای عالی امنیت ملّی نیز یک تعارف سیاسی است؛ می‌دانیم که وجه غالب در این شورا، دولت است و مجلس نیز، همسو با دولت است. پس ارجاع به شورای عالی امنیت ملّی، ارجاع به خودشان است. این شورا، باید ذیل و مشاور رهبری می‌بود، نه این‌که به‌مثابه «زمینه‌پرداز» و «فضاساز» عمل کند و ولیّ‌فقیه را از «حقیقت» به «مصلحت» تنازل بدهد. این جمع از طریق توافق‌سازیِ محفلیِ پیشینی، سعی در القا و جبر دارند. دکّان گشوده‌اند برای قانونی‌سازیِ محافظه‌کاری و تقلیل‌گرایی و حداقل‌اندیشی. اینان در همان بیانیۀ آغازین خویش نوشتند که به همۀ هدف‌های خویش در جنگ رسیدیم؛ یعنی کار به اتمام رسیده و باید به سوی مذاکره حرکت کنیم. به همین سادگی و بدون تداوم جنگ تا نقطۀ بازدارندگی و قصاص قاتلان رهبرِ شهید. توقع دارید به چنین جمعی اعتماد کنم؟! روشن است که این حجم از محافظه‌کاری و هراس و احتیاط در اینان، نسبتی با رویکرد انقلابی ندارد. نمی‌دانند جنگ به تمامیّت خویش نرسیده و این میوه، کال است و چیدن آن حاصلی ندارد. این مسیر، ناپایدار و شکننده است و آمریکا، مترصّد است که ضربۀ نهایی را بزند و چه‌بسا خود اینان، جزو نخستین ترورهای موج بعدی حمله باشند. وقتی تجربه، عبرت‌آموز نباشد و کسانی بخواهند همچنان خطا کنند و وارد دادوستد با قاتل وحشی بشوند، دیگر چه می‌توان گفت؟! https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ در... برزخ درون 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 در کربلای درونم حسین تشنۀ لبیک است 🔸 به جای حرمله‌ها سپاه وسوسه‌ها می‌آید... 🔹 گاهی با زر گاهی زور و گاهی با تزویر می‌آیند 🔸 برخی نیز گاهی با نیت قربة الی الله می‌آیند! 🔹 من! آشفته میان این برزخ! خسته و حیران 🔸 گاهی به سمت حسین، گاهی به سمت . . . 🔺 در کربلای درونم سرها به نیزه خواهد رفت؟ 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
♦️ دیکتاتوری تارک فعل! 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 تا چندی قبل گمان می‌کردیم برخی مدعیان صرفا در اسلامیت لنگ می‌زنند اما چندی است گویا در جمهوریت نیز می‌لنگند! 🔸 ضعف التفات به مبانی و احکام و... اسلام و التزام به ولایت فقیه پیش کش، لااقل به مردم سالاری غیر دینی ملتزم باشید! 🔺 جناب آقای سردار دکتر محمدباقر قالیباف! این چه وضع راهبری قوهٔ رأس امور است! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
♦️ ختم کلام 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 اصل و نفس مذاکره با آمریکا آن هم بعد از شهادت امام و ملت و تجاوز و تحریم و تهدید و تحقیر و... ننگ است، ننگ! 🔸 چیزی که نفس و اصلش ننگ است هر چقدر هم که فروعات و جزئیاتش را هم بزنید چیزی جز نکبت از آن نمی‌جوشد! 🔺 گویا بعد از عبرت نگرفتن از تجربه باید به غریزه ارجاع بدهیم! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 📄ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
♦️ اتمام حجت آخر... 🌐 virasty.com/HKaveh 🔹 امام خامنه‌ای عزیز:«بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهۀ مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم». 🔸 غربزدگان که اساسا به کنار... اما همین عبارت فوق به وضوح بیانگر این است که برخی مدعیان انقلابیگری و ولایتمداری موسوم به وفاقیون، چقدر از اصول امام که همان اصول اسلام و انقلاب است فاصله دارند! و در این مدت برای توجیه اصل مذاکره با آمریکا چه‌ها که حتی با خط ولی نکردند! 🔺 این اجازۀ امام و صبر مردمِ خون به جگر، بعد از این همه خسارات ناشی از کج راهۀ ده بار آزمودۀ مذاکره با آمریکا، آخرین اتمام حجت است برای جریان سازش و خام اندیش! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید
▪️تفاوتِ علی‌الاصولی: گذر از نظر ولایی به نظر شورایی مهدی جمشیدی ۱. خوشبختانه آشکار شد که انقلابی‌های اصیل، فهم صوابی از مسألۀ مذاکره با آمریکا داشته‌اند و گامی جلوتر از رهبر انقلاب برنداشته‌اند. درک نورانی رهبر سوم و درک فطری مردمان انقلابی، در مقام «مخالفت با تفاهم»، همسو بودند و انقلابی‌های بااصالت، هرگز دچار خودسری و عنان‌گسیختگی نشده بودند. مردمان انقلابی، تحلیل‌گر حرفه‌ای نیستند، اما به فهم شهودی و ایمانیِ خویش از انقلاب رجوع کردند و دریافتند که نباید گزینۀ مذاکره و تفاهم را برگزید. در مقابل، بسیاری از لیبرال‌ها و عمل‌گراها بر آنها تاختند و اتهام‌پراکنی کردند؛ همان‌ها که مقدمات تحقّقِ گزینۀ مذاکره را فراهم ساختند و از مقاومت و جنگ تا تحقّق لحظۀ بازدارندگی عبور کردند. اینک، حقیقت آشکار شد و عقل مؤمنانۀ انقلابی‌های خیابانی، کامیاب از معرکه به در آمد. صدالبته، جز این نیز انتظاری نیست؛ اگر اجتماعات مؤمنانۀ شبانه، حاصل «بعثت الهی مردم» است، پس فهم و برداشت اینان نیز ماهیت و جهت ملکوتی خواهد شد. ۲. و اما نیروهای سیاسی که در این مدت، «اجماع محفلی»شان را به «رهبر انقلاب» نسبت می‌دادند و به این واسطه، مخالفت‌ها و نقدها را سرکوب می‌کردند، اینک باید دلهرۀ تحقّق تعهّدات خویش را دربارۀ تفاهم با شیطان بزرگ داشته باشند. رهبر انقلاب با کاربست تعبیرِ «علی‌الاصول»، نشان دادند که از اساس، نظر دیگری داشته‌اند و این بنیان را برنمی‌تابند، اما در عین حال، استبداد را نیز روا نمی‌شمارند و مجال تجربه داده‌اند. این تجربه، مانند گذشته، دیگر نباید خالی از «تعهّد» و «پاسخگویی» و «مسئولیت» باشد.‌ رهبر شهید، با وجود آنکه تصریح کردند که به مذاکره، خوشبین نیستند، به حسن روحانی اجازه دادند که طرحش را به اجرا درآورد و حتی در برابر عبور از خطوط قرمز نیز، ادامۀ مسیر مذاکره را مسدود نکردند، اما در نهایت، روحانی و ظریف، هیچ‌یک در برابر این خسارت محض، پاسخگو نبودند و قوۀ قضائیه، آنها را بازخواست نکرد. امروز، رهبر سوم از اعمال نظر خویش گذشته و زمام و عنان را به شورای‌‌عالی امنیت ملی و به‌خصوص شخصِ رئیس دولت سپرده است، اما در برابر این میدان وسیع، «تحقّق تعهّدات» را طلبیده‌‌اند و به مردم، امر به مراقبه و رصد کرده‌اند. همۀ اعضای شورای‌عالی امنیت ملی، به جز یک نفر، رأی مثبت به تفاهم داده‌اند؛ پس از این لحظه، تک‌تک آنها باید «پاسخگو»ی آنچه که رخ خواهد داد باشند؛ بیش از همه، رئیس دولت و رئیس مجلس که پرچم‌دارِ گرایش به مذاکره و تفاهم بوده‌اند و هستند. این «تصمیم جمعی»، که متأسفانه مغایر با نظر «ولی‌فقیه» بوده‌ است، هرگز قابل‌اغماض نیست و تمام تبعات و آثار آن، متوجه اعضای شورای‌عالی امنیت ملی است. ۳. اگر پیش‌بینی‌های رهبر شهید دربارۀ ذات و جوهرۀ سیاست آمریکایی درست باشد - که به‌قطع، این‌چنین است - این تفاهم به جایی نخواهد رسید و دیر یا زود، آمریکا بهانه‌جویی خواهد کرد و آن را زیر پا خواهد نهاد. در این حال، آمریکا پس از استفادۀ حداکثری از فضای تنفسیِ اقتصادی - که اعضای شورای‌عالی امنیت ملی ایران در اختیار او قرار داده‌اند - دوباره حمله خواهد کرد. در آن حال، آشکار می‌شود که هم آتش‌بس و هم مذاکره، غلط اندر غلط بودند و ما باید مقاومت و جنگ را بی‌وقفه، تا لحظۀ «بازدارندگی» و «انتقام» ادامه می‌دادیم و گرفتار وسوسۀ خدعه‌آمیز دشمن نمی‌شدیم. اگر این گمانۀ تلخ و مصیبت‌بار به واقعیت بپیوندد، مؤمنان مبعوث نباید گریبان شورای‌عالی امنیت ملی را رها کنند. ۴. امروز آشکار شد که: اولاً، ما تندرو و افراطی نیستیم و حساسیت‌های‌مان دربارۀ مذاکره و تفاهم، تخیلی و موهوم نیست، و ثانیاً آنچه که رخ داده، «نظر ولی‌فقیه» نیست و ایشان «به‌کلی» و «از اساس»، نظر دیگری داشته‌اند که البته آن را تحمیل نکرده‌اند، بلکه اذن و اجازه داده‌اند که نظر دیگران عملی شود. ما هم به روشنگری خویش دربارۀ لطمات و صدمات مسیر مذاکره و تفاهم ادامه می‌دهیم و می‌کوشیم گفتمان عمومی و اجماع اجتماعی ایجاد کنیم، و هم لحظه‌به‌لحظه، به صحنه می‌نگریم و تحقّق وعده‌ها و تعهّدات را ارزیابی می‌کنیم.‌ جامعه نباید چشم بر هم بنهد و غفلت کند، بلکه باید از یک «خسارت محض دیگر»، جلوگیری کند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
♦️ علی‌الاصول! 🌐 virasty.com/HKaveh علی‌الاصول، یکی تنگه را رها کرده‌است میان معرکه بر ترس، اقتدا کرده‌است علی‌الاصول یکی برخلاف رأیِ ولی برای وعدهٔ دشمن، حساب وا کرده‌است علی‌الاصول، یکی وقت رزم در میدان به اجتهاد خود این‌گونه پابه‌پا کرده‌است علی‌الاصول، یکی پشت پا زده به اصول یکی به جادهٔ خاکی زده، جفا کرده‌است اگرچه از سر دل‌سوزی است و حسن نظر... در این نبرد، کم آورده و خطا کرده‌است چه سود می‌بَرد آن‌کس که دور از این مردم بر این معامله اصرار نابجا کرده‌است؟! چه حاصل است از این نامه با چنین گرگی که نانوشته دریده‌است و نقض‌ها کرده‌است ...و جنگ راه خطیری‌است، مرد می‌طلبد ...و جنگ، جوهر افراد برملا کرده‌است و صلح نیست از این رستخیز، راه گریز چنان‌که عافیت‌اندیش، ادعا کرده‌است علی‌الاصول، امام شهید، خامنه‌ای برای مردم ما صبح و شب دعا کرده‌است علی‌الخصوص همین بعثت خیابانی برای دیدن خورشید، کوچه وا کرده‌است علی‌الاصول، خداوندِ مردم مبعوث شگفت‌معجزه‌ای گاه با عصا کرده‌است عصای معجزه، امروز نیست جز فریاد عصای معجزه عشق است و کارها کرده‌است 👤 شاعر: میلاد عرفان‌پور ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 🚩عضو شوید