✅ #عهد_جمعی با #قرآن
🔹 لازم است برای استمرار ضمانت حفظ تشکیلات، عهد جمعی قرائت قرآن را در طول سال تداوم بخشیم.
👈 برگرفته از بیانات #استاد_محمدرضا_عابدینی
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
May 11
💐 ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان؛
به اطلاع مخاطبین گرامی کانال #سلوک_تشکیلاتی میرساند در ایام ماه مبارک رمضان برنامه محتوایی فعلی کانال موقتا متوقف خواهد شد و با محتوای ویژه رمضانیه به شرح زیر بصورت روزانه با ۳۰ برنامه در خدمت شما خواهیم بود.
🔸سحرها: کتاب صوتی رفیق روزهای بندگی (گزیده آداب انس با قرآن استاد عابدینی) _ هر روز یک نکته معرفتی و کاربردی
🔸ظهرها: ادامه مبحث شمع جمع (اخلاق اجتماعی-توحیدی قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی)
🔸افطار: مجموعه عکس نوشت تدبر تشکیلاتی در قرآن (یک نکته تدبری-تشکیلاتی متناسب با جزء خوانی روزانه قرآن کریم)
🤲 التماس دعا..
رفیق روزهای بندگی قسمت اول.mp3
8.03M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_اول: قرآن، رفیق حَی
🔸 این کتاب از طرف خداوند حَی قیوم به سوی شما آمده است و وقتی این اسم تجلی میکند، قرآن مظهر آن خواهد بود..
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_اول، سوره مبارکه حمد
✍ سوره مبارکه حمد در آغاز جزء اول و اولین سوره قرآن کریم که فاتحه الکتاب و ام الکتاب هم خوانده می شود دلالت های تدبری تشکیلاتی زیادی دارد.
1⃣ اولین نکته شروع به بسم الله الرحمن الرحیم است همانند سایر سور قرآن در روایات آمده است که هر امر مهمی با بسم الله باید شروع شود و گرنه ابتر خواهد بود. به تعبیر امام خمینی ره همه کارها برای اینکه ماندگار باشند و اثر گذار باید به اسم رب و با بسم الله انجام شوند. و این شروع با بسم الله هم باید یک حقیقت برای آن عمل باشد نه صرفا یک قیل و قال.
امور تشکیلاتی و فرهنگی هم از این امر مستثنی نیست. اگر بخواهیم فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی ما ابتر نباشد باید حقیقتا به اسم الله و با صبغه و رنگ الهی باشد. و این بسم الله همانند بسم الله سوره که در همه آیات جاری می شود، باید در همه اجزای کار تشکیلاتی پیاده شود.
سلوک تشکیلاتی
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_اول، سوره مبارکه حمد ✍ سوره مبارکه حمد در آغاز جزء اول و اولین سوره قرآن کری
2⃣ نکته دیگر تشکیلاتی این سوره ایاک نعبد و ایاک نستعین است. عبودیت خداوند به صورت جمعی و استعانت از خداوند به صورت جمعی آمده است. اولین ایات قرآن دلالت بر این دارد که مسلمانان با همدیگر و به صورت جمعی باید به هدف افرینش که عبودیت است برسند. و وقتی این ایه شریفه ایاک نعبد و ایاک نستعین برای انسان جلوه می کند و معنای حقیقی پیدا می کند که در #حرکت_جمعی و #کاروانی به سمت توحید و عبودیت قرار گرفته باشد. غایت #تشکیلات رسیدن به این بندگی جمعی با استعانت جمعی از خداوند متعال است. و بعد از آن طلب هدایت به صراط مستقیم ان هم به صورت جمعی معنا می یابد. و برای شناخت مسیر درست الگو های عینی و مصداقی را باید بعنوان شاخص در تشکیلات شناخت و الا بدون شاخص در شناخت مسیر حق و صراط مستقیم اختلاف ایجاد می شود. یعنی صراط الذین انعمت علیهم.
توجه به وجه هدایتی فعالیت ها در تشکیلات بسیار مهم است. در هر فعلی هم توجه توحیدی و استعانت از حق لازم است و هم طلب راهگشایی و هدایت به صراط مستقیم.
3⃣ از طرفی هم صراط مستقیم ناظر به غایت و هدفگذاری عبودیت است. بدون هدفگداری، هدایت و حرکت در مسیر درست در تشکیلات محقق نمی شود. و بر اساس غایت و مسیر است که حیات فردی و اجتماعی انسان ها از یکدیگر متمایز می شود و اینجاست که جبهه بندی و صف بندی انبیا در عالم بر مدار صراط مستقیم شکل می گیرد. و مغضوب علیهم و ضالین از انعمت علیهم تفکیک می شوند...
بحث الحمد لله رب العالمین و بحث رحمت رحمانیه و رحیمیه حق تعالی و ... در ایات ابتدایی سوره نیز دلالت های تدبری و تشکیلاتی دارند که بعهده خواننده واگذار می شوند...
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی