eitaa logo
سلوک و عرفان در عمل (حضرت آیت الله یزدانپناه)
3.2هزار دنبال‌کننده
88 عکس
36 ویدیو
8 فایل
کانال کلاسهای درس حضرت آیت الله یزدانپناه با عنوان سلوک و عرفان در وادی عمل در شهرستان آمل ارتباط با مدیرکانال : @seyyedahmadian آدرس کانال تلگرام: https://t.me/kelaseostadyazdanpanah آدرس صفحه اینستاگرام:
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 باید از این محرم‌ها بهره برد. آن کس که آگاه است می‌داند آهسته آهسته باید این دل رونق بگیرد در عزای اباعبدالله علیه السلام، تا روز عاشورا که رسید بتواند بهترین ارتباط را با اباعبدالله علیه السلام برقرار کند. عرض ادب جانانه‌ای کند. چاره‌اش این است که انسان آهسته آهسته از شب‌های اول شروع کند، از دل این محرم‌ها بهره بگیرد. ارتباط مستقیم با اهل بیت علیهم السلام، نورانیتی دارد که انسان نمی‌تواند جای دیگر در این زمینه به نتیجه‌ای برسد. 🎙 شرح زیارت امین الله https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
جان خواهر در غمم زاری مکن... عمان سامانی پس زجان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد، الف را دال کرد همچو جان خود در آغوشش کشید این سخن آهسته بر گوشش کشید: کای عنان گیر من آیا زینبی؟ یا که آه دردمندان در شبی؟ پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق‌ست این عنانگیری مکن با تو هستم جان خواهر، همسفر تو بپا این راه کوبی من بسر خانه سوزان را تو صاحبخانه باش با زنان در همرهی مردانه باش جان خواهر در غمم زاری مکن با صدا بهرم عزاداری مکن معجراز سر، پرده از رخ، وامکن آفتاب و ماه را رسوا مکن هست بر من ناگوار و ناپسند از تو زینب گر صدا گردد بلند هرچه باشد تو علی را دختری ماده شیرا کی کم از شیر نری؟! با زبان زینبی شاه آنچه گفت با حسینی گوش، زینب می شنفت با حسینی لب هر آنچاو گفت راز شه بگوش زینبی بشنید باز گوش عشق، آری زبان خواهد زعشق فهم عشق آری بیان خواهد ز عشق با زبان دیگر این آواز نیست گوش دیگر، محرم این راز نیست ای سخنگو، لحظه‌یی خاموش باش ای زبان، از پای تا سر گوش باش تا ببینم از سر صدق و صواب شاه را، زینب چه می‌گو‌ید جواب گفت زینب در جواب آن شاه را: کای فروزان کرده مهر و ماه را عشق را، از یک مشیمه ازاده‌ایم لب به یک پستان غم بنهاده‌ایم تربیت بوده‌ست بر یک دوشمان پرورش در جیب یک آغوشمان تا کنیم این راه را مستانه طی هر دو از یک جام خوردستیم می هر دو در انجام طاعت کاملیم هر یکی امر دگر را حاملیم تو شهادت جستی ای سبط رسول من اسیری را به جان کردم قبول https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس درس تفسیر المیزان جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس درس منازل السائرین جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳
فایل های صوتی کلاس درس استاد در دهه محرم امسال
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس درس شرح منازل السائرین
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 به زودی: همگام با اربعین تا ظهور ▫️کتاب همگام با اربعین تا ظهور اثر حضرت آیت‌الله یزدان‌پناه و با تدوین و نگارش حجت‌الاسلام مهدی صداقت به زودی چاپ خواهد شد. ▫️چاپ اول این اثر با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۲۰ صفحه عرضه می‌شود. این کتاب به همت موسسه آموزشی پژوهشی نفحات آماده سازی شده و توسط انتشارات آل‌احمد منتشر خواهد شد. اخبار بعدی پیرامون انتشار کتاب متعاقبا اعلام می‌شود. 📃 انتشارات آل احمد @al_ahmad 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 نکات راهبردی برای اجتهاد در معارف 🎙 آیت الله یزدان پناه 📆 ششم مرادماه 1403، جلسه اول 🕌 مشهد مقدس، حرم مطهر امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
🔰 نکات راهبردی برای اجتهاد در معارف 🎙 آیت الله یزدان پناه 📆 ششم مرادماه، جلسه اول 1️⃣ واقع نمایی متون معارفی: محتوای این متون، نوعی هستی شناسی دینی است؛ یعنی صرفا درباره پدیده های تجربی و مادی سخن نگفته، بلکه پا را فراتر گذاشته و حقائق فرا مادی سخن گفته است. خاصیت هستی شناسی دینی، قدسی بودن آن است؛ هیچ گزاره ای گزاره دیگر را نفی نمی کند بلکه معاضد یک دیگرند. 2️⃣ ظهورگیری در حیطه ادراک واقع و معارف ناظر به آن معمولا ظهورگیری از راه بنا عقلا برای ابراز ما فی الضمیر تصحیح می شود. در مقابل، برخی ظهرگیری را از مسیر عقل عملی تصحیح میکنند. بناء عقلایی همان بیان عرفی است که حجیت خود را از مسیر عدم ردع شارع یا اعقل عقلا دانستن شارع دست می آید‌. اما بناء عقلی ناظر به حکمت عملی است. یعنی اگر عقل بخواهد فقط به نص اکتفا کند به هیچ فهمی نمیرسد، بنابراین عقل میگوید که برای ابراز ما الضمیر، به ظهور نیز میتوان بسنده کرد. عقل با این ملاک از نسبیت در فهم خارج شده و به تعین معنایی می رسد. 3️⃣ شیوه ظهورگیری از متون معارفی: مباحث معارفی برخلاف مباحث فقهی، دستوری نیستند بلکه عمدتا ناظر به توصیف امور ماورائی هستند. در حالیکه الفاظی که برای توصیف این حقائق بکار میروند، اولا ناظر به امور مادیند. به طور مثال الفاظ عرش، کرسی، خزائن و مانند آن همگی دارای مصادیق متعارف و مادی هستند که در متون دینی قطعا مراد نیستند. بنابراین، ظهورگیری در این متون مبتنی بر اصل وضع الفاظ برای روح معنا است. بر اساس این اصل، استعمال لفظ در معنای حقیقی است. ۴. گاهی ظهورگیری از متن دینی ناظر به انضباط در آیه است. به طور مثال: در آیه و لله المشرق و المغرب فاینما تولوا فثم وجه الله. فاء در آیه ظهور در تفریع دارد. این تفریع باید معنا شود. ۵. یکی دیگر از موارد ظهورگیری، لوازم بیّن یک واقعه توصیف شده در متن دینی هستند. بنابراین، ظهورگیری از یک متن معارفی مستلزم اثبات لوازم و ابطال نقیض آن. 📚 برای مطالعه بیشتر: ۱. مقدمه المیزان ۲. ذیل آیه و ظلل من الغمام ۳. ذیل بحث کلام المیزان ۴. آداب الصلاه امام ره، ذیل الرحمن مفاتیح الغیب صدار ره 🖋تدوین: حجت الاسلام مهدی خیاط زاده https://eitaa.com/solookvaerfandaramal