eitaa logo
سلطان نصیر
2.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
421 ویدیو
243 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir (رمی جمرات 8) (علت ساختن ابلیسک های متعدد) پیشتر گفته شد که رع به دلیل پیری مورد دسیسه انسان ها قرار گرفت و پس از عذاب انسان ها تصمیم گرفت که به آسمان برود . آری رع به آسمان رفت و مرز بین عوالم(عالم خدایان اساطیری و عالم انسان ها) تا حدی بسته شد . و جهان به شکل کنونی خویش در آمد . یکی از دلایل ساختن ابلیسک بخصوص ساختمان های بلند که شکل ابلیسک دارند . در سرتاسر جهان توسط فراماسونر ها و ایلومیناتی ها که پرستندگان خدایان باستانی هستند . (علاوه بر مسئله انرژی ها ) فرستادن پیغام ابراز پشیمانی برای خدای رع است . آنان با پرستش خدای رع , و ساختن ابلیسک های متعدد در سرتاسر جهان به نوعی از گناهی که به عقیده خویش بشریت نسبت به رع نمود و او را نپرستیده ابراز پشیمانی می نمایند . و سعی می نمایند توجه این خدای فرومایه را به سمت زمین جلب نمایند تا بار دیگر به زمین باز گردد. برای بازگشت این خدای فرومایه لازم بود علاوه بر مراسم های عبادی و پرستش آیینی و دادن پیشکشی به وی از قربانی های انسانی و غیرانسانی (حیوانی) و ساختن ابلیسک در سرتاسر جهان , از سنگ اندازی به سمبل وی در مراسم حج جلوگیری شود . بنابراین ابلیسک ها در مراسم حج توسط دولت عربستان به پیشنهاد دوستان و سروران ماسونی خاندان آل سعود (آل جحود) حذف گردید (دور آن دیوار کشیده شد ) تا از توهین به سمبل این خدای فرومایه جلوگیری شود . و برای راضی شدن این خدای فرومایه در محلی که سالها به سمبل وی توهین می شد . عربستانی ها باز به پیشنهاد همان سروران و دوستان خویش بزرگترین ساختمان ابلیسک شکل جهان را ساختند . (یعنی هتل ابراج البیت در مکه با حدود 600 متر ارتفاع ) ساختن چنین بنایی در مکه علاوه بر مسئله انرژی های ساختمان های بلند و هرمی شکل در واقع فرستادن این پیغام برای خدای فرو مایه رع از سوی ماسون ها بوده : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 { سال 2012 بنگر ای رع بزرگ و شکست ناپذیر از فراز آسمان بنگر در محلی که سالها به بن بن (ابلیسک) پرتویی از پرتوهای خورشید وجودت توهین و سنگ اندازی شده ما پرستندگانت , با شکوه ترین پرتوی وجودی ات را بنا نهادیم . حال وقت فرود آمدنت می باشد ای سرور ما . ..... سال 2013 خوشحالیم که به زمین بازگشتی ای آقای ما .....} @soltannasir ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
تصویر سائورون در فیلم ارباب حلقه ها که قصد بازگشت به جهان توسط پرستندگان خویش را داشت . که سمبل تک چشم متعلق به رع است در درون شاخ گاو یا تاج ایسیس متجلی می شود .
هتل ابراج البیت در مکه که دقیقا رأس هتل که شکل شاخ گاو است محل تجلی و ظهور چشم رع می باشد . به شباهت آن با فیلم ارباب حلقه ها دقت نمایید
هتل ابراج البیت مشرف بر خانه خدا
ساختمان ابلیسک شکل بانک قوامین تهران که مشرف بر مصلی تهران می باشد
مجسمه ایسیس در حال شیر دادن به فرعون با تاجی به شکل شاخ گاو که به محل ظهور چشم سائورون در فیلم ارباب حلقه ها شباهت دارد .
@soltannasir (رمی جمرات 9) (جنیان رجمیون ) عده ای سازه ابلیسک را علاوه بر خدای رع به خدای اوزیریس نیز نسبت می دهند. و آن را سمبل آلت اوزیریس می دانند و عده ای آن را به بعل خدای مردمان خاورمیانه که از بابل تا کنعان مورد پرستش قرار می گرفته نسبت می دهند. اما نظر فقیر همان است که پیشتر گفته شد . یعنی نماد ابلیسک متعلق به رع خدای خورشید است و ساختن ابلیسک های متعدد در راستای جلب توجه و پروژه بازگشت این خدای فرومایه مصری بوده است . اما این تنها علت حذف ستون ابلیسک از منا نبوده , علت مهمتری نیز وجود دارد و آن ماجرای جنیان رجمیون است که کمتر کسی بدان اشراف دارد . در مراسم رمی جمرات ; با رمی کرد جمرات توسط،حجاج گروه هایی از شیاطین از جنیان از باطن مسلمین سنگ می خورند. یعنی به موازات سنگی که حجاج 👈به ستون جمرات 👉 می زنند . سنگ هایی در عالم جنیان (در بعدی که عالم جنیان قرار دارد) به سوی این شیاطین فرومایه پرتاب می شود و این شیاطین سنگ می خورند . و زخمی می شوند در اثر سنگ خوردن زیاد صورت و بدن این جنیان زخمی و حالتی شبیه گوشت اضافه که پس از بهبود زخم در صورت و بدن ایجاد می شود . در صورت و بدن اینان نمایان می شود . این جنیان نزد اهلش (اساتید وادی مسخرات و اولیا الله ) رجمیون نامیده می شوند . زیرا از باطن حجاج رجم شده اند . این جنیان رجمیون تنها گروهی از شیاطین هستند که در ماه رمضان که 👈تقریبا 👉 در های رفت و آمد این فرومایگان به عالم ما بسته می شود . اینان (رجمیون ) آزاد هستند و در جامعه در حال تردد می باشند تا مسلمین را به گناه وادارند . (البته ظاهرا علتش این است که معلق هستند و توان حرکت خویش را تا حدی از دست داده اند مانند پرنده ای که بالش شکسته و نمی تواند پرواز نماید) اما پس از مراسم رمی جمرات این جنیان رجمیون در هر نقطه از جهان اسلام که حضور داشته باشند . منتظر حجاج می مانند تا حجاج از مراسم حج باز گردند . چون حجاج از حج بازگردند این جنیان از عاشورای حسینی به بعد برای انتقام به سراغ حجاج می روند . تا حجاج را به گناه و نقض عهد و پیمان وادارند. ما در حدیث داریم که کسی که حج می رود . و حجش مقبول پروردگار باشد . گناهانش (به غیر از حق الناس و ...) پاک می شود . این جنیان هم برای انتقام از حجاج و اینکه حجشان مورد قبول قرار نگیرد . سراغ حجاج می روند و تمامی تلاش خویش را می نمایند تا حاجیان عهدهایی را که با خدای خویش بسته اند نقض نمایند . علاوه بر عهد شکنی با تیراندازی به سوی حاجیان آنان را به انجام دادن انواع گناهان تحریک می نمایند . زیرا اگر حاجیان پس از حج گناه و عهد شکنی بنمایند . مقبولیت حجشان در درگاه الهی تا حدی از بین می رود .(بسته به نوع و میزان گناه) قبالیست های جحود که بخوبی از ماجرای این جنیان رجمیون اطلاع دارند . برای اینکه اینان سنگ نخورند یا این که تعداد سنگ کمتری و با قدرت کمتری از باطن مسلمین دریافت نمایند . دو پروژه مهم را دنبال نمودند. آنان ابتدا با ایجاد شبهه در دل مسلمین نسبت به خرافی بودن ماجرای رمی جمرات و این که چرا باید به یک ستون سنگی سنگ زد . سعی نمودند که بعد اعتقادی این قضیه را در بین مسلمین تضعیف نمایند . زیرا هر چقدر حجاج با ایمان بیشتری سنگ را رمی نمایند . این جنیان با قدرت بیشتری سنگ دریافت می نمایند . واگر حاجی با ایمان کم و شک و شبهه سنگ را رمی نماید . این جنیان از پرتاب سنگ آن حاجی سنگی دریافت نمی نمایند . اما پروژه دوم آنان برای کاهش سنگ خوردن این جنیان از باطن مسلمین پیشنهاد حذف ستون ابلیسک به عربستانی ها بوده است . و خاندان آل سعود (جحود) با آگاهی کامل این عمل را انجام دادند . با حذف ستون ابلیسک و دیوار نمودن دور آن ّجنیان رجمیون امروزه با قدرت و تعداد کمتری سنگ می خورند . به واقع حجاج با حذف ستون ابلیسک باید با ایمان بیشتری سنگ را رمی نمایند . حال آنکه بعد اعتقادی بسیاری از حجاج با تبلیغات مسموم سست شده است . @soltannasir
@soltannasir (رمی جمرات 10) (چند نکته در مورد جنیان رجمیون) نکته اول : سوال بود در مورد اینکه چرا قبالیست های جحود نمی خواهند این جنیان سنگ بخورند ? با سنگ خوردن جنیان رجمیون که اینان بیشتر تحریک می شوند تا حجاج را به گناه تحریک نمایند ? پاسخ : این جنیان هر چقدر سنگ کمتری دریافت نمایند و سنگ ها با قدرت کمتری به آنان اصابت نماید . توان بیشتری برای ایجاد وسوسه و خطا در مسلمین علی الخصوص حجاج خواهند داشت نکته 2: ظاهرا بین جنیان و سنگ و رمی ارتباط معنا دار وجود دارد . زیرا علاوه بر این که در هنگام رمی جمرات عده ای از شیاطین جنی از باطن مسلمین سنگ می خورند . داستان های متعددی از سنگ اندازی جنیان وجود دارد . که این موجودات مردم را با سنگ اندازی مورد اذیت و آزار قرار داده اند . نکته 3: در مورد تیراندازی جنیان : شیاطین جنی به طرق بسیار متنوعی ده ها روش و طرق مختلف خاطر و وسوسه گناه را در دل و ذهن انسان ها ایجاد می نمایند و به اصطلاح انسان ها را تحریک به گناه می نمایند . ساده ترین روش القای فکر گناه در ذهن با نیروی فکر , چیزی به اصطلاح شبیه به تله پاتی می باشد . اما روش های دیگری نیز وجود دارد . یکی از روش های القای خاطر گناه تیراندازی است که خود به طرق مختلف ایجاد می شود . یکی از این روش های تیراندازی اینگونه است که این فرومایگان وردی را به زبان خاص خود یا بعضی زبان های باستانی قدیم بر روی دست خویش می خوانند . از خواندن این ورد تیری مثالی ایجاد می شود که این فرومایگان این تیر را با انگشت اشاره خویش به سوی صدر (قفسه سینه ) بخصوص قسمت قلب و همچنین سر و مغز شلیک می نمایند . از برخورد این پیکان ها با این دو قسمت وجود شخص خاطر و وسوسه گناه در ذهن و دل ایجاد می شود . نکته 4: به نظر می رسد که برای القای خاطر هر نوعی از گناه , این فرومایگان از ورد خاصی استفاده می نمایند . (در نظر داشته باشید که این یکی از روش های بسیار متنوع القای وسوسه می باشد و روش متداولی در عالم این موجودات نمی باشد ) نکته 5: هر چقدر هاله نوری شخص که در اثر عبادت و ذکر و مراقبه ایجاد می شود قوی تر باشد . به مانند سپر دفاعی از برخورد این پیکان ها با صدر (سینه ) و قلب و سر (مغز و ذهن) جلوگیری می نماید و تیرهای این فرومایگان به خطا می رود یا با شدت کمتری برخورد می نماید. علی الخصوص اگر هاله نورانی انسان با اذکاری نظیر معوذتین و آیه الکرسی تقویت شده باشد . (افرادی که بر خواندن چهار قل و آیه الکرسی پس از نمازها مداومت دارند نور این اذکار در هاله نوری شخص حفاظت نسبی در برابر این پیکان ها ایجاد می نماید البته این به کیفیت ذکر شخص و عوامل دیگری نیز بستگی دارد ) @soltannasir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀 🍀 قابل توجه عزیزانی که علاقه مند به آموزش زبان عبری هستند 👇👇👇👇 با عرض سلام خدمت تمامی زبان آموزان دوستان و همراهان عزیز درس 45 آخرین درس از آموزش حروف الفبا بود که امشب خدمتتان ارسال گردید. در طول این مدت آموزش حروف الفبا سعی بر این شد تا مطالب بصورت سهل و آسان خدمتتان ارسال گردد و با تلاش و همت عزیزان زحمت کش سلطان نصیر خوشبختانه شما سروران قادر به روخوانی هر کتاب عبری خواهید بود. همراهان گرانقدر بعد از چند روز وقفه و استراحت کوچک انشالله آموزش کتاب هیسود و قواعد زبان عبری استارت زده خواهد شد. با ما همراه باشید... شاد و کامروا باشید... با تشکر... ادمین مجموعه کانالهای سلطان نصیر @learnhebrew313 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀🍀
@soltannasir (رمی جمرات 11) (داستان هایی درباره سنگ اندازی جنیان) در شهر مقدس قم منزلی بود که دائما توسط اشخاص نامرئی سنگباران می شد و صاحب منزل به هیچ وجه نتوانسته بود از این کار جلوگیری کند،حتی به شهربانی رجوع کرده و چند پلیس مسلح به همراه خود آورده بود که مسیر سنگ باران را شناسایی کنند اما در همان ابتداء ورود،اولین سنگ ها به سر پلیس ها اصابت کرده و آن ها فرار نمودند . یکی از مریدان سالک الی الله مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی_رضوان الله علیه_ به نام میرزا ابوالفضل نقل می کند: نزد مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی_رضوان الله علیه_ رفتم و ماجرا را برای ایشان تعریف کردم . ایشان نیز تاملی نموده و آن گاه فرمودند: این سنگ باران توسط اجنه صورت می گیرد،شما به آن محل بروید و با صدای بلند به آنها بگویید: جعفر می گوید سنگ نزنید . بنده هم به آن خانه رفته و به محض این که آن پیغام را با صدای بلند گفتم،سنگباران قطع شد . مدتی پس از این واقعه مرحوم آقا_رضوان الله علیه_ از قم به مشهد مقدس مهاجرت کردند و در همان موقع مجددا خانه ای دیگر سنگباران می شد . با خود گفتم اکنون که آقا تشریف ندارند،خودم به آن جا می روم و می گویم:میرزا ابوالفضل میگوید سنگ نزنید. هنگامی که به آن محل رفتم با صدای بلند گفتم:میرزا ابوالفضل می گوید سنگ نزنید هنوز کلامم تمام نشده بود که اولین سنگ به سرم اصابت کرده  و فرار کردم . در آن موقع فهمیدم که میرزا ابوالفضل با جعفر خیلی فرق دارد... (کتاب لاله ای از ملکوت صفحه 241)🖕 همچنین در داستان دیگری آمده 👇👇  یکی از علمای معروف تعریف کردند:  منزل ما در همدان بود اما من در نجف تحصیل میکردم. یک سال برای دیدن اقوام به همدان رفته بودم. کسانی که به استقبال من آمدند گفتند شما امسال به منزلتان نروید ، زیرا جنیان به آنجا سنگ پرتای میکنند و برادرتاننیز دچار جنون شده است. گفتم من آنرا علاج خواهم کرد ، لذا به منزل خودمان رفتم ، برادرم حالت بهت زده داشت . گاهی هم همانطور که گفته بودند به داخل منزل سنگ پرتاب میشد . من دعایی را که میدانستم نوشتم و در چهار گوشه منزل دفن کردم. پس از چند لحظه دیدم چهار عدد سنگ ، که آن کاغذ هارا روی آن چسبانده بودند ، پشت سر هم به داخل منزل پرتاب کردند . در این هنگام بسیار ترسیدم و فهمیدم جلوگیری از این عمل کار من نیست. روزی هم برادرم از پشت بام افتاد ولی آهسته روی زمین قرار گرفت . ما تعجب کردیم که چه بود و چرا او صدمه ای ندید ؟ لذا روزی به شخصی که تسخیر جن نموده بود و نزد ما آمد جریان را گقتم.  او گفت : یک دختر جنیه به برادر شما علاقه مند شده به همین جهت دستوراتی داد که آن گرفتاری رفع شد و برادرم هم شفا یافت. برادرم به من گفت: آن جن گیر راست گفته است ، کسی که همیشه مرا اذیت میکرد و میخواست با من هم آغوش شود ، دخترب بود که زیبایی نداشت و مثل دود سیاه بود. آن روز که من از پشت بام پرت شدم ، اوروی پشت بام و عقب من بود . وقتی هم که غفلتا از پشت بام افتادم او در بین راه مرا گرفت و آهسته بر روی زمین گذاشت (شبهای مکه ص446 تا 448) همچنین در میان مردم بلوچ معروف است که جنی وجود دار به نام جن سنگ جنوک که به سمت قربانیان خود سنگ پرتاب می‌کند ولی آنها هرچه اطراف خود را نگاه می‌کنند کسی را نمی بینند @soltannasir 🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓
@soltannasir (رمی جمرات 12) یکی از سوالات مهم در باب ستون ابلیسک در مراسم رمی جمرات , تاریخ حضور این ستون در مراسم رمی می باشد. یعنی ستون ابلیسک از چه تاریخی به شکل کنونی در مراسم رمی جمرات وجود داشته است ? پاسخ به این سوال مشکل است و مستلزم تحقیقی جامع می باشد . اما اکثر محققین اعتقاد دارند که ستون رمی به شکل کنونی آن در عصر رسول الله و ائمه وجود نداشته و شکل کنونی مربوط به دوران متاخر است . این محققین می گویند بر طبق نظر برخی فقها در رمی جمرات باید به محل جمره سنگ زد , نه ستون رمی , و ستون رمی تنها برای جلوگیری از اشتباه نکردن حجاج ساخته شده تا مسلمین محل جمره را درست تشخیص دهند و به آن سنگ بزنند . امام محمد غزالی در کتاب احیاالعلوم می نویسد: { .....تا به منا و مواضع جمرات رسد (و آن سه است ) و از اول و دوم بگذرد چه روز نحر وی را با آن دو جمره کاری نباشد , تا آنگاه که به جمره عقبه رسد و آن در راه بر دست راست مستقبل قبله است و جای انداختن سنگ 👈اندک بلندیی👉 دارد و در دامن کوه است ...} (ترجمه احیاالعلوم جلد1 صفحه 561) مشخص نیست که منظور غزالی از اندک بلندی چیست . آیا زمین محل جمره عقبی کمی بلندی دارد ? یا اینکه سازه ای غیر مرتفع در محل انداختن سنگ وجود داشته ? اگر سازه ای غیر مرتفع وجود داشته این سازه چه شکلی داشته است ? آیا شکل یک ابلیسک کوچک داشته ? برای این سوالات پاسخی در نزد فقیر موجود نمی باشد , اما نکته مهم این است که مطمئنا در عصر غزالی یعنی قرن پنجم ستون ابلیسک به شکل متاخر آن وجود نداشته است . بنابراین پاسخ سوال ابتدایی ما همچنان بی جواب می ماند . زیرا مشخص نیست که در چه تاریخی در محل جمرات ستون ابلیسک بنا شده است ? همچنین مشخص نیست که به چه منظور این سازه بنا شده است ? چرا یک ستون معمولی بنا نشده ? آیا شخصی که پیشنهاد ساخت ستون سمبل خدای رع را داده از ماهیت آن با خبر بوده ? اینها تماما سوالات بی پاسخی است که تنها ممکن است در نزد راسخین در علم که اولیای حقیقی الله هستند پاسخش یافت شود . یک نکته مسلم است که ستون ابلیسک همان گونه که گفته شد صرفا یک ستون سمبلیک و بی اهمیت نیست . اگر اینچنین بود . دشمنان تا این حد بر ساخت ابلیسک های متعدد در جهان تاکید نداشتند . و سعی به دیوار کردن ستون های ابلیسک جمرات نمی نمودند . حتی در فاصله اندک با خانه کعبه , بلندترین برج ابلیسک شکل جهان (ابراج البیت )را نمی ساختند . اما هنگام یافتن پاسخ برای این سوال که چرا ستون سمبل رع خدای مصری در جمرات گذاشته شده است ? هرچند که فقیر به پاسخ نرسیدم اما به نکته ای جالب برخورد نمودم که موضوع درس بعدی ما می باشد . @soltannasir 🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
@soltannasir (جبت و طاغوت ) {أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا}(آیه 51سوره نسا ) {ندیدی آنان که بهره‌ای از کتاب آسمانی داشتند (یعنی جهودان) چگونه به (بتان) جِبت و طاغوت می‌گروند و درباره کافران مشرک می‌گویند که راه آنان به صواب نزدیکتر از طریقه اهل ایمان است} در شأن نزول این آیه آورده اند 👇👇👇👇👇 در جاهلیت مردی به نام «ابوبرزه» در کار سحر و جادوگری بود و مردم نادان برای روشن ساختن آینده خویش و رفع نابسامانی ها به او پناه می بردند . و پس از ظهور اسلام و روشنگری قرآن و پیامبر از شمار مشتریان او کاسته شد , برخی از مسلمانان نیز به سوی او می رفتند و از او کمک می جستند , که این آیه شریفه در نکوهش آنان فرود آمد . و نیز در این مورد بیشتر مفسران آورده اند که : پس از پایان پیکار احد « کعب بن اشرف » با زیر پا نهادن پیمان یهود با پیامبر , با هفتاد تن از یاران خویش به مکه رفت تا با قریش بر ضد پیامبر همدست گردد . هنگامی که او و همراهانش بر ابو سفیان وارد شدند , مورد احترام قرار گرفتند و پس از طرح دلیل آمدن خویش , برخی گفتند : شما بسان پیامبر اسلام دارای کتاب آسمانی هستید و ما به پیمان با شما اطمینان نداریم و می ترسیم در باطن با مسلمانان باشید , اگر به راستی می خواهید ما باور کنیم , بیایید و به این دو بت ما (جبت و طاغوت) سجده کنید و بدانها ایمان آورید ; و آنان در برابر بت ها سجده کردند ; و آن گاه بود که این آیه شریفه در نکوهش آنان فرود آمد. پاره ای می افزایند : کعب و همراهانش پس از سجده برای بت ها , هنگامی که خواستند هم پیمان شوند , مقرر شد که 30 نفر از یهود و 30 تن از سران مشرکان مکه سینه های خود را به دیوار کعبه بچسبانند. آن گاه با پروردگار خویش و خانه کعبه پیمان بندند که در راه جنگ با پیامبر از هیچ کوششی فروگذار نکنند . پس از سوگند , ابوسفیان رو به کعب نمود و گفت : دوست عزیز ! شما اهل کتاب هستید و ما مردمی بی کتاب و درس ناخوانده به باور شما راه و رسم ما بهتر است یا آیین محمد ? کعب گفت : آیین شما چیست ? ابوسفیان پاسخ داد : ما برای پذیرایی از زائران کعبه شتران برجسته کوهان می کشیم و برای آنان آب فراهم می آوریم , میهمانان را گرامی داشته و اسیر آزاد می کنیم , ما با خویشاوندان پیوند برقرار می سازیم , اما محمد (ص) از دین و آیین پدرانش دست کشیده و پیوند با خویشاوندان را بریده , و از حرم جدا شده است ; دین او جدید است و راه ما دیرین و اصیل , یا حال شما داوری کنید که راه و رسم کدام یک بهتر است و کدامین ما هدایت یافته تریم ? کعب پاسخ داد به خدای سوگند شما راه یافته تر و دین و آیین شما از اسلام بهتر است . و آن گاه بود که این آیه شریفه فرود آمد (ترجمه تفسیر شریف مجمع البیان جلد 3 ص126و127و128) @soltannasir ☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
@soltannasir (جبت و طاغوت 2) جبت و طاغوت دو واژه ای هستند که در آیه 51 سوره نسا در کنار یکدیگر آمده اند . مفسرین و اهل لغت در این که جبت و طاغوت چیستند با یکدیگر اختلاف بسیاری دارند . {ابن منظور در تعریف واژه جبت می نویسد « هر آنچه به جای خداوند پرستیده شود و گویند کلمه ای است که شامل بت و کاهن و ساحر و نظایر آن می شود ... شعبی گفته جبت یعنی سحر و طاغوت یعنی شیطان (لسان العرب , ذیل «جبت»)} مفسران اهل سنت از قول ابن عباس یکی از مصادیق ملموس طاغوت را کعب بن اشرف و جبت را حیی بن اخطب {از سران یهودیان معاند با پیامبر (ص) دانسته اند } در احادیث شیعه نیز مصادیقی برای جبت و طاغوت نقل شده است . علامه حسن مصطفوی در مورد واژه جبت و طاغوت در کتاب تفسیر روشن مجلد ششم صفحه 13 می گوید :👇👇👇👇👇👇 {جبت از کلمه عبری جابه گرفته شده و به معنی متکبری که ضعیف العقل و لایبالی است می باشد. و طاغوت : از ماده طغیان صیغه مبالغه و معنی تجاوز و بلند طلبی است که در جهت مادی باشد و یا معنوی و این دو کلمه شامل هر فردی می شود که دارای این دو صفت باشد , از جن و انس و شیطان که دور از رحمت خداوند متعال و منحرف از حق است . و اما تفسیر این دو کلمه : بدو بت از اصنام , برخلاف است . } نکته : واژه جابُه یا گاووه גאווה درعبری به معنای غرور است . اما فقیر بالشخصه نظر علامه مصطفوی را در مورد انتساب واژه جبت به کلمه گاووه را نمی پسندم . بُستانی واژه جبت را سریانی  و به معنای تو خالی دانسته که استعاره از هر چیز پوچ  و بی‌فایده است. همچنین در روایتی از پیامبر اکرم که در کتاب سنن ابی داود آمده :  طیره (فال زدن، تفأل) و عیافه  (نوعی پیشگویی با خط کشیدن روی زمین  یا پراندن پرنده ) و طرق (نوعی پیشگویی با پرتاب سنگریزه ) از مصادیق جبت‌اند. برخی از محققین اصل واژه جبت را از واژه جبس به معنای پست و فرومایه می دانند .   جوهری در الصحاح می گوید : چون در زبان عربی ، دو حرف ج و ت بدون حروف ذولقیه (حروفی که مخرج آنها نوک و کناره‌های زبان است، یعنی ر، ل، ن) در یک واژه جمع نمی‌شود، جبت نمی‌تواند واژه‌ای عربی باشد.  اما بر طبق نظر بیشتر محققین واژه جبت دارای اصلی حبشی می باشد . و بنا به نظر عکرمه جبت در لغت حبشی به معنای شیطان می باشد . در مورد واژه طاغوت نیز اکثر فرهنگ نویسان طاغوت را صیغه مبالغه (اصل آن بر وزن فعلوت که سپس به وزن فاعول تبدیل شده است ) و از ریشه طغیان گرفته شده است . عده ای از محققین اصل آن را آرامی یا عبری یا سریانی می دانند. عده ای معتقدند که واژه طاغوت عبری می باشد. زیرا در زبان عبری حرف «و ت » از زوائدی است که به انتهای کلمات عبری افزوده می شود . چنانچه واژه طالوت از کلمه ای به معنی طول به همین ترتیب ساخته شده است . و گاه« واو »و« تا » در عبری به عنوان پسوند جمع به کار می رود. @soltannasir 🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚
@soltannasir (جبت و طاغوت 3) دقت در آیه 51 سوره نسأ نشان می داد که بر خلاف نظر برخی از مفسرین یا اهل لغت ; جبت و طاغوت در این آیه همانگونه که در داستان شأن نزول آیه گفته شد . نام دو بت است که در نزد اعراب موجود بوده اند . هر چند کلمه طاغوت در چندین آیه دیگر نیز به تنهایی آمده , اما دقت در این آیه و سیاق و شأن نزول آیه نشان می دهد که بین کلمه جبت و طاغوت نوعی پیوستگی و ارتباط معنا دار وجود دارد . و همانطور که گفته شد جبت و طاغوت نام دو بت دوران جاهلیت بوده اند . اما جبت و طاغوت اگر از بت های اعراب جاهلی می باشند . آیا از بت های خاص عربی در منطقه حجاز هستند ? یا از حیطه جغرافیایی خارج از شبه جزیره عربستان به حجاز وارد شده بودند ? دقت در اصل و ریشه واژه جبت و طاغوت همانگونه که اصحاب لغت و مفسرین گفته اند . نشان دهنده این نکته می باشد که جبت و طاغوت کلماتی عربی نمی باشند . در نتیجه این دو بت از تمدن های دیگر وارد فرهنگ اعراب شده اند .اما کدام تمدن ? همانگونه که گفته شد محققین ریشه جبت و طاغوت را به زبان های عبری و سریانی و حبشی نسبت می دهند . فقیر در بین اسامی خدایان تمدن های منطقه خاورمیانه نظیر سومر و بابل و آکد و فینیقیه و .... به واژه ای برخورد ننمودم تا بتوانم جبت و طاغوت را با آن تطبیق دهم . بنابراین کلمات جبت و طاغوت از نظر فقیر عبرانی و سریانی نمی باشند . اما اگر همانگونه که اکثر محققین گفته اند این دو واژه دارای اصلی حبشی باشند . با توجه به اینکه حبشه تحت تاثیر تمدن باشکوه و الحادی مصر بوده است . پس محتمل است که واژه های جبت و طاغوت با اندک تغییراتی در بین خدایان مصری یافت شوند . در اسامی خدایان مصری , دو خدا هستند که نام آنان شباهت بسیاری به جبت و طاغوت دارد (علی الخصوص جبت ) و آن خدای جب (گب) و تفنوت می باشد . پیشتر گفتیم که خدای رع که خدای خدایان مصری است با استمنا و یا عطسه و تف اندازی «شو» و «تفنوت» را بوجود آورد . شو (مذکر) و تفنوت(مونث) فرزندان رع برادر و خواهر می باشند . در عین حال زن و شوهر نیز می باشند . ّ از ازدواج «شو» (خدای هوا )و «تفنوت»(خدای آب) «جب» یا گب (مذکر ) و «نوت»(مونث) بدنیا آمدند که این دو نیز خواهر و برادر می باشند و زوج یکدیگر هستند . بنابراین تفنوت مادر و جب پسر او می باشد . اما دقت در واژه جب نشان می دهد . که این واژه در اصل مصری خویش گب است زیرا مصریان حرف ج را گ تلفظ می نمایند . گب یا جب خدای زمین است . و این واژه در دوران های بعد بصورت های , گبت , جبت و قبط و اکپت و اجپت egypt و.... استعمال شده است . تمامی این واژه ها که اسامی کشور مصر می باشند . در واقع ریشه در اسطوره های مصری دارند . زیرا جب یا گب در این اسطوره ها به معنای زمین است . به عبارتی دیگر واژه جب یا جبت به معنای 👈زمین مصر 👉 می باشد . در حدیث رسول خدا (ص) نقل شد که عکافه (فال و نوعی پیشگویی با خط کشیدن بر روی زمین ) از مصادیق جبت می باشد . که چنین پیشگویی هایی در مصر باستان توسط کاهنین انجام می شده است . اما باستان شناسان برای واژه تفنوت معنی دقیقی نیافته اند . اما اکثر آنان این واژه را به معنای تف و تف انداختن یا شبنم و رطوبت هوا معنی نموده اند زیرا تفنوت الهه آب می باشد . هر چند که ممکن است واژه طاغوت که اصل آن طغووت بوده با واژه تفنوت , تشابه کامل نداشته باشد . اما اگر به دایره حروف ابتثی نگاه نماییم . حرف «ف» در تفنوت به حرف «غ» در طغووت تبدیل شده است . که در ابتث حرف غ قبل از ف می باشد . و حرف «ن» در تفنوت به حرف «و» در طغووت تبدیل شده است چنانچه در ابتث حرف «و» بعد از حرف «ن» قرار دارد . بنابراین به این شکل می توان حدس زد که تفنوت ممکن است به این شکل به طغووت تبدیل شده باشد . اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که چون کلمه تفنوت به حبشه رفته احتمالا در زبان حبشی به صورتی جدید تغییر یافته و از صورت حبشی این کلمه واژه طغووت ایجاد شده است . بنابراین صورت حبشی این واژه رابط بین صورت مصری تفنوت و.عربی طغووت است . و ما این واژه میانی را در اختیار نداریم . @soltannasir ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
@soltannasir (جبت و طاغوت 4) ابتدا چند نکته در مورد جبت و طاغوت : همانگونه که مشاهده نمودید تغییر شکل واژگانی گب و جب (خدای زمین مصر ) به اجپت و اکپت و گبت و جبت و قبط بسیار محتمل است . اما تغییر تفنوت به طغووت با توجه به دایره ابتث بر خلاف قواعد آواشناسی در علم زبان شناسی می باشد . فقیر بیشتر سعی نمودم که از قوانین علم حروف استفاده نمایم و این نظر بر اساس تغییر ابتثی برای خود فقیر نیز راضی کننده نبوده است . 😊 اما همانگونه که گفته شد ما به واژه حبشی که رابط بین تفنوت و طغیوت یا طغووت است دسترسی نداریم . و این نکته را نیز در نظر بگیرید که در میان خدایان تمدن های باستانی جب و تفنوت بیشترین شباهت را به جبت و طاغوت دارند . نکته دیگر اینکه اگر جب و تفنوت همان دو بت جبت و طاغوت باشند . می توان در نظر داشت که اعراب از طریق حبشه با فرهنگ شرک آمیز مصر آشنایی داشته اند . و از فرهنگ مصر تأسی گرفته اند . و شاید اعراب با سمبل ابلیسک نیز در اثر این ارتباطات با مصر و حبشه آشنایی پیدا نموده بودند . و بعد ها در مراسم رمی جمرات سمبل خدای رع (ابلیسک ) به عنوان نماد مهم شرک و شیطان در این مراسم جمرات بنا شده باشد . (داستان جب و تفنوت ) پس از کناره گیری رع و رفتن وی به آسمان در بسیاری از روایات شو (خدای هوا و پسر رع و پدر جب )جانشین وی شد . شو پس از رسیدن به فرمانروایی زمین معابد بسیاری برای خدایان بنا نهاد که همه این معابد روبروی چهار ستون آسمان بنا شده و کاخ او در افق شرق قرار داشت . کاخ شو به نام «حت نب» کاخی استوار و نیایشگاهی نفوذ ناپذیر بود . پسران اپیپ اما که ساکن صحرا بودند به مصر یورش بردند و ویرانی های بسیاری پدید آوردند پسران اپیپ با این همه نتوانستند به معابد و نیایشگاه آسیبی برسانند و سرانجام از خدایان شکست یافتند . پس از این ماجرا شو بیمار و بینایی خود را از دست داد. در کاخ او مشکلات بسیار پدیدار و سرانجام این اختلافات جاری شدن شوربختی بر جهان بود . هم در این زمان بود که جب پسر شو عاشق مادر خود تفنوت و از شیدایی آواره شد . سرانجام اما جب به کاخ پدر بازگشت و زمانی که پدرش به آسمان رفته بود. به مادر خود تجاوز کرد و تاج و تخت پدر را تصاحب نمود . شو نتوانست یا که جرأت نیافت به زمین باز گردد و هم در آن زمان بود که تاریکی و طوفان زمین را پر کرد . پس از تجاوز جب به مادر خود طوفانی بزرگ 9 روز بر زمین نازل شد و پس از 75 روز جب عازم دیدار قلمرو فرمانروایی خویش شد . درشرق با جب از شجاعت بزرگ پدر او سخن رفت و گفته شد که چه گونه شو با قرار دادن مار مقدس یوریس بر تارک خود شهریاری خویش را استوار کرد. پس جب بر آن شد که یوریس را بر تارک خود قرار دهد و وقتی در صندوقی را که یوریس در آن خفته بود گشود یوریس زهر قتال خود را به جانب جب و همراهان وی پرتاب کرد . بسیاری از همراهان جب نابود و جب به تبی سوزان و دردناک گرفتار شد . درد جب را درمان نبود تا خدایان او را گفتند برای درمان خویش عارت رع را بر سر خود بگذارد . پس جب عارت را در صندوقی سنگی نهاد و آن را بر تارک خود قرار داد و تب وی فرو ننشست . چند سال بعد هنگامی که عارت را در دریاچه مقدس نزدیک «حت نب » می شستند عارت دگرگون و به هیأت تمساحی که «سبک» (سویک) نام یافت در آمد و به ژرفای دریاچه فرو رفت . جب بعد از این ماجرا به ساختن معابد و خانه سازی و اسکان و ساختن شهرها و باروها و ایجاد ولایات پرداخت . این اعمال باعث ایجاد نظم و نیکی در جهان بر طبق بینش مصریان شد . جب پس از 1773 سال بر آن شد که از فرمانروایی دوری و شهریاری را به حورس و ست وانهاد . چنین کرد و فرمانروایی قلمرو شمال را به حورس و فرمانروایی قلمرو جنوب را به ست وانهاد . @soltannasir 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
تصویر خدای گب(جب) خدای زمین مصر
تصویر خدای تفنوت دختر خدای رع و مادر خدای گب (جب)
تصویر نمودار خدایان مصر