@soltannasir
{ شواهدی بر وجود جنیان اهل سنت ۱ }
بسم الله الرحمن الرحیم
همانگونه که پیشتر اینجا نوشته ام ما نه تنها جنیان اهل سنت داریم بلکه جنیان سلفی مسلک نیز داریم : 👇
https://t.me/soltannasir/1832
در اینجا نوشتم که ما جنیان سلفی هم داریم که متعلق به رهبر جماعت فاروقی کراچی پاکستان می باشند. شاید خیلی خوانندگان ندانند اما ما هم صوفیان دیوبندی داریم که از نظر اعتقادی به سلفیان نزدیکند و هم صوفیان سلفی و شبه سلفی نیز داریم. شاید صوفی وهابی نداشته باشیم اما سلفی داریم.
جنیان صدر اسلام که توسط رسول خدا و مولی علی بن ابی طالب و سلمان فارسی وارد جرگه مسلمین شده اند تا آنجا که بنده تحقیق نموده ام و یافته ام تقریبا جملگی شیعه می باشند اینکه گروهی از آنها از جرگه مسلمین خارج شده باشند یا به جرگه اهل سنت پیوسته باشند بعید نیست اما اگر اتفاق هم افتاده باشد هم بسیار جزیی است. اما جنیان مسلمان منحصر در دوره صدر اسلام و زمان رسول الله صلوات الله علیه نیستند. بلکه تعداد کثیری از طوایف آنها توسط پیران و مشایخ طریقت های مختلف صوفیه و گاه بعضی اولیای دیگر که ممکن است اهل طریقت نبوده باشند یا حتی امام زاده ها وارد جرگه مسلمین شده اند. بنابراین نه جنیان شیعه منحصر به صدر اسلام و زمان پیامبر هستند نه جنیان اهل سنت.
برآوردهای بنده اینگونه است که در میان آن دسته از جنیانی که در روی زمین مادی ما در بُعد خویش ساکن هستند. اگر جنیان اهل سنت بیشتر از شیعه نباشند کمتر هم نیستند. هر چند نظر بنده این است که بیشتر از شیعه می باشند.
پ ن: اینکه می نویسم روی زمین، پیشتر نوشته ام طبق نظر اساتید و بزرگان، جنیان (موجودات آتشی) ۵۳ نژاد هستند که به ۷۸۷ خاندان تقسیم می شوند ٣٥ نژاد روی زمین ما و ۱۸ نژاد در نقاط دیگر ساکن هستند. در مورد چند و چون نژادهای خارج از زمین مادی اطلاعات نسبتا اندک است.
این را به تجربه خویش در دیده ها و شنیده هایم از طریقت های صوفیه اهل سنت اعم از نقشبندیه و قادریه و چشتیه و شاذلیه و تیجانیه و.. می گویم. داشتن مریدان جن و لشکر جنیان در بین طریقت های صوفیه معاصر بسیار مرسوم است. و آقایان علما و دوستدارانشان بالا بروند پایین بروند این وادی متعلق به اهل طریقت است. و اهل طریقت در این وادی در جهان اسلام حرف اول را می زنند. چنانچه در بخش علمی علوم غریبه آقایان علمای عامل حرف اول را می زنند. اساتید واقعی که در مجاز کمتر یافت می شوند خود می دانند که فقیر چه می گویم.
اکنون به حکایاتی که در ادامه می آید توجه نمایید این حکایات از لابه لای کتب شرح حال صوفیه گلچین شده است.
حکایتی از شیخ حسن قازانقایی برزنجی از مشایخ قادریه : 👇
{حاج حیدر روایت کند از ملاصالح حافظ رحمه الله که گفت: یکسال در حضور مبارک حضرت پیر ما قدس الله تعالی سره العزیز (سید شیخ حسن قازانقایی برزنجی) عازم زیارت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بودیم و بطرف سامرا می رفتیم. نزدیک غروب در صحرایی بی آب و علف نزول کردیم. آن حضرت فرمودند شب را اینجا توقف کنیم عرض کردم : قربان در مشکها آب نداریم، فرمودند : خدا بزرگ است. سپس کف پای چپش را روی پای راستش گذاشت و صیحه یی سخت مهیب بکرد. اندکی از آن پس جمعی از اطفال عرب که هر کدام مشکی یا دو مشک آب بر دوش داشتند بسوی ما آمدند، و آب مشک ها را تماما بما دادند. ما از آن آب که کودکان آوردند برای آشامیدن و وضو و جز آن استفاده کردیم.
از آن حضرت پرسیدم نه چشمه یی در این نزدیکی ها هست و نه دهی این آب را از کجا آوردند؟ فرمودند طایفه ای از جنیان مرید من اند و در کنار دجله و فرات سکونت دارند من آنها را صدا زدم و آنها نیز دانستند که ما آب نداریم و این آب را برای ما آوردند. }(کتاب منبع الانوار در مقامات و احوال سید شیخ حسن قازانقایی برزنجی مشهور به پیر قره چی وار ص ۱۹۶ )
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{ شواهدی بر وجود جنیان اهل سنت ۲ }
ادامه...👇
🔹جناب سید شیخ حسن قازانقایی برزنجی از سادات برزنجی و از مشایخ سلسله علیه قادریه برزنجی در اقلیم کردستان عراق بودند و مذهب فقهی ایشان شافعی بود. در حکایت یاد شده اینگونه آمده که طایفه ای از جنیان مرید ایشان هستند. و این همان مطلبی است که فقیر در طی این چند سال چندین بار در کانال نوشتم که ما جنیان سنی هم داریم. و آن دسته از جنیانی که در صدر اسلام توسط رسول خدا صلوات الله علیه و حضرت امیر المومنین علیه السلام و سلمان فارسی وارد جرگه اسلام شده اند جملگی شیعه می باشند. و اگر بالفرض گروهی از آنان از جرگه اهل اسلام خارج شده باشند یا به جرگه جنیان سنی پیوسته باشند. بنده بی اطلاعم و این روی کاغذ ممکن است. اما اکثر آنها همانگونه که بزرگان گفته اند شیعه هستند. اما جنیان مسلمان اعم از شیعه و اهل سنت منحصر در آن طوایف نیست و در طی این چهارده قرن بسیاری از جنیان توسط مشایخ طریقت های مختلف و اولیای الله و بزرگان معنوی ای که صوفی نیستند وارد جرگه مسلمین شده اند.
🔸باید بدین نکته توجه داشت اکثر طریقت های صوفیه فعلی در ایران _نه همه آنها_ فرهنگی که شامل ایران و اقلیم کردستان و افغانستان می شود و حتی در پاکستان و هندوستان از نظر اعتقادی سنی دوازده امامی هستند. یعنی در کنار خلفای ثلاث به ائمه اثنا عشر و ولایت تکوینیشان اعتقاد دارند چنانچه در حکایت فوق شیخ حسن به زیارت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا مشرف می شوند. اما با اینحال نمی توان آنها را شیعه جعفری دانست چون اختلافات در بعضی مسائل همچنان پابرجاست. چنین اهل سنتی مسلما برادر ما هستند و وحدت با اینها ممکن است اما وحدت با سلفی و جماعتی و دیوبندی و وهابی خیالی خام است.
🔷 بعضی از این موجودات به معنویت و نور انسان های بزرگ علاقه مند می شوند و اگر آن انسان بزرگ یک شیخ طریقت اهل سنت باشند توسط وی اسلام و ایمان می آورند و اعتقاداتشان را از وی می آموزند. این موجودات هم به مانند بسیاری از انسان ها مرید مشایخ طریقت هستند و از آنها دستور ذکر می گیرند به مجالس ذکر و سماع نیز بسیار علاقه دارند.
حکایتی دیگر از بوعلی دقاق : 👇
{ و (ابوعلی دقاق) گفت: وقتی بیمار بودم مرا آرزوی نیشابور بگرفت. به خواب دیدم که قایلی گفت تو از این شهر نتوانی رفت، که جماعتی از پریان را سخن تو خوش آمده است و به مجلس تو هر روز حاضر باشند. تو از بهر ایشان باز داشته ای در این شهر. }(تذکره الاولیای عطار نیشابوری ذکر ابوعلی دقاق)
نکته : ابوعلی دقاق نیشابوری از مشاهیر صوفیه بود و شهری که وی احتمالا در آنجا بخاطر جنیان متوقف شده بود. شهر مرو بود که کمی بالاتر در متن تذکره الاولیا بدان اشاره شده که وی مدتی در آن متوقف بوده است. احتمالا منظور عطار از پریان، همان جنیان باشد. و منظور انسان آبی یا پری معروف نیست که خلقتشان آبی است.
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{ شواهدی بر وجود جنیان اهل سنت ۳ }
ادامه...👇
حکایتی دیگر از مولوی محمدعمر سربازی : 👇
{ بعضی مریدان(طریقت نقشبندیه) به تسخیر جن و مشغولیت به آن را اهمیت زیادی قائل اند و در این مورد کنجکاوی ها می کنند و دوست دارند که با آنان مجالست کنند در حالی که مجالست آن ها برای سالک بسیار مضر است.
حضرت قطب الارشاد مولانا محمدعمرسربازی می فرمودند: بارها به کرات و مرات اجنه به اختیار خود گفتند: ما در اختیار شما هستیم و مطابق امر شما هر چه بگویید عمل می کنیم اما بنده دست رد به سینه ایشان زدم و در واقع انسان که افضل مخلوقات است چگونه خود را نیازمند اجنه می داند در حالی که مقام آن ها به مراتب از انسان پایین تر است. }(جام شریعت و سندان عشق ص ۴۸۰ نوشته مولانا شمس الحق فقهی نقشبندی مجددی )
نکته : آنچه که از محمدعمر سربازی نقل می نمایند همان است که فقیر بالاتر بدان اشاره کرده ام. یعنی این موجودات به نور و معنویت افراد ولو اینکه از اهل سنت باشند و کامل نیز نباشند علاقه نشان می دهند. جنیانی که جناب محمدعمر سربازی نقل می کنند که میخواستند به خواست خویش در خدمت ایشان باشند. از سه حال خارج نیستند. یا اهل سنت هستند و سابقا توسط یک فردی _احتمالا یک شیخ طریقت_ وارد جرگه مسلمین و اهل سنت شده اند. یا اینکه مسلمان شیعه هستند و به ایشان که یک مفتی حنفی و شیخ نقشبندی هستند ارادت داشتند. یا اینکه کافر یا پیرو دین دیگری بودند و به ایشان علاقه نشان می دادند. و ممکن است توسط ایشان مسلمان شده باشند.
حکایاتی چند اینبار از شاه ولی الله دهلوی : 👇
{ ...در اوائل حال همه شب یا اکثر شب بذکر حق سبحانه می گذرانیدم گاهی به جهر و گاهی به خفیه، در میان ما یکی از صالحان جن متشکل می شد و شریک جهر می شد چون بعضی یاران او را پرسیدند تو کیستی به عنف تمام جواب داد که شما را ازین سوال چه فائده چون روز جمعه وعظ می گفتم به شنیدن آن می آمد. روزی یکی از حاضران وعظ سوال کرد آیا از جن کسی می باشد که نماز و روزه گذارد؟ گفتم آری این مرد که می بینی از صالحان جن است که باستماع وعظ می آید بعد از آن غائب شد و دیگر او را ندیدم_ کاتب حروف از هیئت او سوال کرد فرمودند در قیافه و چشمان او وحشتی ظاهر مشهود می شد 《می فرمودند》جنی به من(ولی الله دهلوی) بیعت کرد (بیعت طریقت) و اشغال (احتمالا منظور شغل باطنی ذکر خفیه و آداب طریقت باشد) آموخت روزی سواره می رفتم متشکل شد از صفت صلوة التسبیح سوال کرد بیان کردم در محل اشتباه باز سوال می کرد تا آنکه نیک بفهمید روزی 👈پریان (احتمالا منظور همان پریان معروف باشد که در خلقتشان از آب می باشد چون بین ایشان و جن تمایز قائل شده است.) محمد غوث را ایذا می دادند و چهارپائی او را بر می داشتند آن جنی حاضر شد پریان را منع و زجر کرد و محمدغوث را گفت سلام من به حضرت ایشان (ولی الله دهلوی) برسان اینها پریان بودند که تو را ایذا می دادند زجر و دفع کردم. روزی دیگر آمد و گفت قصد سفر دکن دارم معلوم نیست که زنده باز آیم یا نه دعا نجات طلب کرد دعا کردم دیگر او را ندیدم.
[ولی الله دهلوی]می فرمودند در اکبرآباد از درس میرزا محمد زاهد مراجعت کردم گذر من بر دروازه سید لطیف سون پتی افتاد مضطرب ایستاده بود، سبب استسفار کردم گفت بلیه عجیبه است مرا به خانه برد یکی از متعلقان او را جنی خبط کرده چون مرا دید به تعظیم برخاست و سلام کرد گفتم تو کیستی گفت: عبدالله نام دارم و پیش محمدطاهر مدرس متشکل شده می خوانم. (طلبه هستم. متشکل ) روزی که شما در اکبرآباد داخل شدید و محمدطاهر با شاگردان خود باستقبال بیرون آمد من نیز در ایشان بودم من شما را می شناسم و شما مرا نمی شناسید. گفتم چه می خوانی؟ گفت کافیه (الکافیه و الشافیه کتاب در علم نحو و صرف اثر ابوعمر عثمان بن حاجب نحوی) مبحث مفعول مطلق از اینجا که می گوید لبیک و سعدیک گفتم تقدیر کرد گفتم سفارش تو به محمد طاهر خواهم کرد که تا نیک به تو متوجه شود گفت اگر وی خواهد دانست که از جنم دیگر نخواهد آمیخت آنگاه گفت معاش من آن است که شب را چهار قسم کرده ام ربعی نماز می گذارم و ربعی نفی و اثبات می کنم (تهلیل به طریق نفی و اثبات در طریقت) و ربعی مطالعه کافیه و ربعی می خسپم و در روز با محمدطاهر می باشم به غرفه که به نهایت مستعلی بود اشارت کرد گفت اینجا اقامت دارم این مستوره در آنجا شاش کرده جای مرا متنجس ساخته و وقت مرا مشوش نمود بمکافات این او را ایذا دادم فرمودند تا آن محل را پاک کردند و خوشبو نهادند بسیار خوش وقت شد و برفت همان ساعت زن مستحی شد و پرده بر روی خود کشید. }(کتاب انفاس العارفین نوشته شاه ولی الله دهلوی نشر احراری صص ۹۱ و ۹۲)
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{ شواهدی بر وجود جنیان اهل سنت ۴ }
ادامه...👇
نکته ۱ : از اثنای حکایت اول می توان دریافت که صالح جنی که در مجلس وعظ ولی الله دهلوی حاضر می شده مومن بوده و اینکه شیعه بوده یا اهل سنت مشخص نیست اما به هر حال چون ولی الله دهلوی یک فرد اهل سنت و مخالف مذهب اثنی عشری هم بوده احتمالا صالح جنی در این حکایت اهل سنت بوده است. و البته از شواهد اینگونه بر می آید که وی احتمالا به مانند سنیان دست بسته نماز میخوانده است. مسئله عجیب در حکایت اول این است که ظاهرا صالح جنی قابل رویت برای همه افراد بوده وگرنه ولی الله دهلوی در مجلس وعظ خویش اشاره به وی نمی کرد تا دیگران وی را ببینند.
نکته ۲: در حکایت دوم همانگونه که ملاحظه نمودید جنی مرید ولی الله دهلوی می شود و با وی به عنوان یک پیر طریقت بیعت می نماید و از وی دستور ذکر و اوراد طریقت می گیرد. و چگونگی عبادات را از وی مطابق فقه اهل سنت فرا می گیرد.
نکته ٣: در حکایت سوم نیز شما ملاحظه می نمایید که جنی هم طلبه علوم حوزوی در حوزه های علمیه اهل سنت است هم مرید طریقت که یک چهارم شب را به ذکر تهلیل به طریق نفی و اثبات که در بین صوفیه مرسوم است می پردازد.
حکایتی دیگر اینبار از شاه اهل الله صاحب، برادر شاه ولی الله دهلوی : 👇
{حضرت شاه اهل الله صاحب، برادر حضرت شاه ولی الله محدث دهلوی و عالم و بزرگی بود. او یک بار یک جن را به اشتباه کشت. این واقعه را حضرت علامه انور شاه کشمیری صاحب به گونه ای روایت می کند که یک بار حضرت شاه صاحب در اتاق خود نشسته بود که یک سرباز آمد و گفت که وی توسط ملک سلام تماس گرفته است. حضرت شاه صاحب فوراً برخاست و با سرباز راه افتاد. به جای بردن ایشان به قلعه سرخ ، سرباز ایشان را به پاهار گنج در خارج از دهلی برد.
با رفتن به آنجا، کنار غاری ایستاد و از ایشان خواست وارد غار شوند. وقتی شاه صاحب وارد این غار شد ، دید که اجتماع بزرگی از جن ها وجود دارد و پادشاه آنها نشسته است. و در سمت راست او جن بزرگی نشسته است. جنازه ای در مقابل شاه افتاده است. یک مرد و یک زن آنجا ایستاده اند.
به حضرت شاه صاحب اشاره کرد و گفت این مرد پسر ما را کشته است. ما باید تلافی کنیم. حضرت اهل الله فهمید. وی گفت: شما نمی توانید از من قصاص بگیرید ، زیرا در حدیث آمده است که اگر شخصی [احتمالا از جنیان] شکل خود را تغییر داده است، اگر فردی با سوء تفاهم او را بکشد، نمی تواند قصاص یا خونریزی را از قاتل بگیرند.
پادشاه از جن که در سمت راست او نشسته بود پرسید: آیا این حدیث از فرستاده پروردگار عالم است؟ (معلوم می شود آن جن ها همه مسلمان بودند.) گفت: "بله ، این حدیث است." وقتی فخر دو عالم رسول الله ص این حدیث را نقل کرد، من در بارگاه سرور دو عالم حضور داشتم. من این حدیث را با گوش خودم شنیده ام.
حضرت شاه اهل الله صاحب می گوید که شاه دوباره با شنیدن این حدیث از من مرا آزاد کرد و از من قصاص نگرفت.}(https://www.google.com/amp/s/ummat.net/today-newspaper/amp/2018/11/14/32661/)
نکته : هر چند که در حکایت فوق مذهب آن جن صحابی نامشخص است. اما احتمالا در هنگام نقل داستان در جرگه جنیان اهل سنت بوده باشد. و در حکایت اشاره ای به شیعه بودن یا به اصطلاح دیوبندیان رافضی بودن جنیان فوق نشده است. هر گاه این حکایت صحیح باشد جن صحابی یا از جنیان شیعه بوده که بعدا تغییر مذهب داده و در جرگه اهل سنت درآمده یا اینکه ما احتمالا در صدر اسلام هم جنیانی نیز داریم که مانند اصحاب انسی رسول خدا غدیر خم را فراموش و از ولایت امیرالمومنین علیه السلام خارج شده اند.
از پنج صوفی اهل طریقت که مذهب فقهی ظاهریشان اهل سنت بوده حکایاتی نقل شد برای اثبات این مسئله که برادر و خواهر شیعه من، والله جن اهل سنت هم وجود دارد. اسناد بسیار بیشتری نسبت به آنچه بنده اینجا نقل نمودم در لابه لای کتب اهل سنت بخصوص کتب سرگذشت صوفیان سه چهار قرن اخیر در این باره وجود دارد. بنده خود نیازی به این اسناد که نشان دادم نداشته و ندارم. اگر هیچ سندی هم وجود نداشت ما کذب الفواد ما رای وقتی دیده شده حالا فلان بزرگ از بزرگان گذشته گفته باشد که نیست. خب اشتباه می کرده اند وقتی دیدیم و یافتیم که گفته هایشان مطابق با واقع نبود چه کنیم ؟!
متاسفانه اکثر ما شیعیان چندان اهل سفر و بررسی علمی و باطنی مذاهب گوناگون و داشته هایشان آنگونه که غربی ها بوده اند نیستیم. و بیشتر اهل تقلیدیم نه اهل تحقیق. (منظور فقیر از تحقیق اینجا یک تحقیق همه جانبه است که هم شامل جنبه های باطنی و هم علمی است آنگونه که مجامع مخفی غربی انجام می دهند.)
پایان
@soltannasir
کتاب گرایش ها و مکاتب اصلی عرفان یهود
نویسنده :گرشوم گرهارد شولم
مترجم : علیرضا فهیم
ناشر : انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب
نوع جلد : سخت
قطع : رقعی
تعداد صفحات : ۶۰۸
چاپ سوم
سال نشر: ۱۴۰۱
قیمت پشت جلد : ۴۰۰ هزار تومان با تخفیف به مناسبت عید فطر ۲۸۰ هزار تومان
https://adyanpub.com/%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%b4-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86-%d9%8a%d9%87%d9%88%d8%af%db%8c/
پ ن: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در سایت خویش به مناسبت عید سعید فطر آثار خویش را با ۲۵ الی ۵۰ درصد تخفیف ارائه می کند. دوستان می توانند سری به سایت این انتشارات بزنند و در زمینه ادیان مختلف آثار این انتشارات را جستجو و بررسی نمایند.
@soltannasir
عید سعید فطر بر حضرت مولانا بقیة الله الاعظم صاحب الامر مهدی موعود و منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه مومنین و مومنات مبارک باد.
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیده شدن صدای پهپادها در استان بصره در جنوب عراق.... همچنین دهها فروند پهپاد در استان سلیمانیه عراق مشاهده شده اند.
@SyrianKhabar
تلویزیون رژیم صهیونیستی: از طرف ایران مورد حمله قرار گرفتهایم. گفته میشود رادارهای رژیم صهیونیستی با پارازیت شدید همراه شدهاند.
موج دوم حملات پهپادی از غرب کشور به سمت سرزمین های اشغالی در حال انجام است...
@Syrianhabar
دوستان موشکها هم شلیک شدند... تعداد نامشخص. مکان را به زودی اعلام میکنیم.
@Syriankhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فوری / منابع غیررسمی از عبور موشکهای کروز شلیک شده از سوی ایران از مسیر آسمان عراق خبر میدهد.
سپاه سایبری پاسداران👇🏻
☑️ @SEPAHCYBERY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پهپادها به تلآویو رسیدند و جنگندههای رژیم صهیونیتسی به جای سامانههای پدافندی در حال مقابله با پهپادها هستند.... برای نخستین بار به صورت رسمی پهپادهای ایرانی از قلب خاک کشور به قلب فلسطین اشغالی رسیدند.
@SyrianKhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨حزب الله لبنان هم وارد میدان شد
🔺شلیک موشک های کروز از لبنان
🇮🇷کانال سربازان گمنام امام زمان(عج)
https://t.me/sarbazanegomnam2
شلیک دسته اول پهپادی
شلیک دسته دوم پهپادی
شلیک موشک کروز
شلیک دسته سوم پهپادی
شلیک موشک بالستیک
شلیک هایپرسونیک
https://t.me/sarbazanegomnam2
🇮🇷کانال سربازان گمنام امام زمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولين تصاویر از برخورد پهپادهای ایرانی در تلاویو
@SobheSadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨اصابت مستقیم موشک به شهر ام الفحم
شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت مستقیم موشک به شهر اشغالی ام الفحم خبر داده و تاکید کرد که نیروهای امدادی عازم این منطقه شدند.
🇮🇷کانال سربازان گمنام امام زمان(عج)
https://t.me/sarbazanegomnam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرود موشکهای سپاه پاسداران در اسقاطیل !!
〰〰〰〰
@Zohour_I12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله اکبر... پرواز موشک های بالستیک ایرانی بر فراز مسجد الاقصی
سپاه سایبری پاسداران👇🏻
☑️ @SEPAHCYBERY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصابت موشکهای ایرانی به پایگاه رژیم صهیونیستی در امالفحم در کرانه باختری .... سرعت، دقت، ابهت و انفجار ستودنی است....
@SyrianKhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برخورد های پیاپی موشک به فرودگاه نظامی رامون در ایلات
〰〰〰〰
@Zohour_I12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسیدن موشکهای ایرانی به ایلات (شاید هم پهپاد) و جیغهای مکرر صهیونیست های فراری... هنوز کشته نشدید این همه کولیبازی در میآورید... به اندازه یک درصد فلسطینیها اگر کشته و زخمی بدید دقیقا چه کار میکنید؟
@SyrianKhabar
🔴 گالانت : ما به آمریکا اطلاع دادیم به ایران حمله میکنیم.
🔴 کانال 12 اسرائیل : هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است‼️
🔴 کابینه جنگ اسرائیل : به ایران حمله می کنیم اما کسی را نمیکشیم‼️
🔴 ارتش اسرائیل : امشب ساعت 8:30 عصر به وقت سرزمین های اشغالی از پایگاه هوایی نواتیم بیانیه ای مهمی خواهد داد‼️
🔴 کابینه جنگ اسرائیل : حمله سریع به زیرساختهای ایران خواهیم کرد
🔴 شبکه 12 : اسرائیل با هماهنگی آمریکا
علیه ایران امشب اقدام خواهد کرد
🔴 واشنگتن پست : گزینهها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران روی میز است
🔴 کانال ۱۳ اسرائیل : نیروی هوایی اسرائیل برای حمله در خاک ایران آماده شد
〰〰〰〰
@Zohour_I12
🔴 طبق اطلاعاتی برخی منابع در صورت حمله اسرائیل به ایران همزمان با مقابله پدافند با اهداف متخاصم موشک های تهاجمی شلیک خواهند شد.
🔴 منابع عبری : درصورتی که ارتش اسرائیل امشب آغاز حملات را اعلام کند ایران حملات پیش دستانه خود را آغاز خواهد کرد
🔴 وزارت خارجه : در صورت هرگونه تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، پاسخ ما فوری، قاطع و شدید خواهد بود
〰〰〰〰
@Zohour_I12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان آدولف هیتلر پیشوای در قید حیات آلمان نازی حدود هشت دهه پیش در مورد یهودیان صهیونیست و گلوبالیست های بی وطن
@soltannasir
{شواهدی بر نوشته های پیشین ۳ }
ارتباط طریقه قلندری با آیین مغان در اشعار صوفیه و عرفا : 👇
{پندار کبر از سر خود برگرفته ایم
👈دین مغان و 👈راه قلندر گرفته ایم}(دیوان شیخ احمد جام نامقی ص ۳۲۲)
{ساقیا می ده که جز می نشکند پرهیز را
تا زمانی گم کنم این زهد رنگ آمیز را
دین زردشتی، و آیین قلندر چند چند
توشه باید ساختن مر راه جان آویز را } (دیوان سنایی ص ۲۶)
{الصبوح ای دل که ما بزم قلندر ساختیم
چون مغان از قله ی می قبله ای برساختیم
شاهدان آتشین لب آب دندان آمدند ۹
کاب کار و کار آبی را به هم در ساختیم}(دیوان خاقانی ص ۶۳۰)
{کعبه و میکده را فرق به مویی نکند
هر که در 👈کوی مغان دین قلندر دارد
سرو زر باز که نامرد بود مرد که او
غم مال و غم جان و غم دلبر دارد}(دیوان ناصر بخارایی ص۲۳۲)
{بنوش باده گلرنگ تا شوی بیرنگ
که رنگ و بوی ندارد گذر به سوی مذاق
مجردان قلندر به نزد پیرمغان
خوردند بی لب و دندان درین رواق رواق }(دیوان پیرجمال اردستانی ص ۱۰۷)
بن مایه کتاب آیین قلندران دکتر جواد برومند سعید صص ۱۴۷ و ۱۴۸
@soltannasir