فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم جشن بلتین ادینبورگ اسکاتلند سال ۲۰۲۲
{فستیوال دروئیدها که در آن اعتدال بهاری را با آتش بلتین (belatane fire) جشن می گرفتند. }(کتاب فرهنگ سمبل ها، اساطیر و فولکلور، گرترود جابز ص ۵۹۳)
{بلتین
جشنواره سلتی باستانی نماد آغاز تابستان
و ارج نهادن به خورشید. یکی از روزهای آغاز فصل. در تقویم باستانی اول مه (MAY) را با آتش بازی و سایر مراسم جشن می گیرند. کاهنان گله ای را از بین دو آتش عبور می دهند و دو خاصیت معجزه آسا به آن نسبت می دهند که با انجام این آیین از وبا و مرگ و میر گله جلوگیری می شود.
این روز، روز رقص و شادمانی است و با قربانی کردن 👈مردی در آتش به اوج می رسد (مرد نماینده پادشاه بلوط است). معادل مراسم تطهیر با آتش در میان بابلیان عهد باستان. }(کتاب فرهنگ سمبل ها اساطیر فولکلور، گرترود جابز ص ۵۶۷)
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم جشن بلتین ۲۰۱۸ ادینبورگ اسکاتلند.
{شب والپورگیس
فستیوال آتش بلتین (belatane) در شب اول ماه مه، زمانی که ساحره های قرون وسطا، سوار بر دسته جارو، الاغ، بز و غیره می شدند و در آسمان حرکت می کردند تا پرستش شیطن و مراسم دینی مخفیانه شان را برگزار کنند. آنها با جیغ و فریاد و گریه به 《لوسیفر》سلام و درود می فرستادند. }(کتاب فرهنگ سمبل ها، اسطوره ها فولکلور، گرترود جابز ص ۶۰۵)
پ ن: همانگونه که ملاحظه می نمایید گرترود جابز مراسم شب والپورگیس و شب بلتین را با هم مرتبط می داند.
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم شب بلتین اقوم سلتی در ۳۰ آوریل ۲۰۲۳
{شفابخشی و باروری
خصوصیات خورشیدی گرما و نور باعث شکل گیری کیشهایی شد که با شفا دادن بیماری و ترویج فراوانی همراه بود. خورشید - چرخهای کوچک در چشمه های شفا بخش افکنده می شدند. الهه ای که بر معبد شفا بخش بزرگ موجود در بِت سیطره داشت، سولیس بود که نامی خورشیدی است. آپولون سلتی خدای نور و شفابخشی بود، با تعدادی از خدایان محلی یکسان شمرده می شد و بر بسیاری از معابد چشمه ای شفابخش ریاست می کرد. لذا آپولون بِلنوس به معنی آپولون «درخشان» در معابد شفابخشی از قبیل سابین مقدس در بورگوندی و نوریکوم در اتریش_ که فاصله بسیاری زیادی از یکدیگر داشتند_ مورد تکریم قرار می گرفت. از حیث واژه شناسی شاید واژه بلنوس با بلتن هم ریشه باشد؛ بلتن جشن بزرگ اول ماه (may) در ایرلند بود که در آن به خاطر فرا رسیدن تابستان و انجام نوعی آئین تزکیه برای حفاظت دامها از بیماری به آتش بازی می پرداختند. آپولون ویندونوس که در اساروا بورگوندی پرستش میشد، لقبی سلتی داشت که به مفهوم نور پاک و روشن بود. جالب است بدانیم که کیش او بخصوص با شفا بخشیدن به ناراحتی های چشمی مربوط می شد.}
ادامه..👇
@soltannasir
ادامه..👇
{در آستانه معبد او ویندنوس همچون خورشید-خدایی پرتو افشان تصویر شده بود. باروری یکی از کارکردهای مهم خورشید تلقی می شد، زیرا گرما و نور خورشید آشکارا نیروی زندگی بشمار می آمد. گاهی اوقات، الهه-مادرهای سلتی با کیش خورشید پیوند داشتند. بر بدن پیکرکهای گلی الهه هایی که از گال مرکزی و بریتانی به دست آمده است، نمادهایی خورشیدی دیده می شود. در ندربی کومبریا و نیکس در گال شمالی، خدایی را با یک چرخ خورشید و شاخ فراوانی نشان داده اند که نماد تمام و کمالی از وفور است.
آتش
جشنواره های بزرگ آتش در اروپای سلتی با سپاسگزاری از آتش به عنوان همتای زمینی خورشید انجام می گرفت. آتش نیز مانند خورشید، هم زندگی بخش و هم از میان برنده زندگی است. آتش تمیز کننده یا پاک کننده است و از خاکسترش رستنی های تازه و بارور پدید می آید. آیین های آتش، صورتی از جادوی جلب محبت بود که هدف از برگزاری آن ترغیب خورشید به بازگشت پس از ناپدید شدنش در فصل زمستان بود.}(کتاب اسطوره های سلتی ترجمه عباس مخبر صص ۵۷ و ۵۸)
@soltannasir
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از بخش پایانی فیلم مرد حصیری ساخته ۲۰۰۶ که در آن اقوام سلتی مهاجر، ادوارد (نیکلاس کیج) را در مراسم جادوی طبیعی و آیینی خویش در یک آدمک حصیری زندانی و با سوزاندنش قربانی و تقدیم خدایگان (شیطنی) خویش می نمایند.
🔥همانگونه که در این مطلب از فرهنگ سمبل ها اساطیر و فولکلور گرترود جابز نقل شد در جشن بلتین نیز مردی را به عنوان نماینده پادشاه بلوط _در آدمک حصیری زندانی_ و با آتش زدنش برای خدایگان خویش قربانی می کردند.
https://t.me/soltannasir/4483
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رومانی / ارسال کاروان بزرگی از نیروهای ناتو بسمت جبهه های اوکراین ...
〰〰〰〰
@Zohour_I12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنادر لهستان مملو از خودروهای نظامی آمریکایی است که قرار است به اوکراین منتقل شوند
@updateworlddnews
@soltannasir
تصویر آنتوان لاوی بنیانگذار کلیسای شیطان و آیین شیطن پرستی نوین
وی در ۳۰ آوریل سال ۱۹۶۶ میلادی یعنی هم زمان با شب والپورگیس کلیسای شیطان را افتتاح کرد. و سه سال بعد نیز کتاب انجیل شیطانی را منتشر نمود.
https://www.britannica.com/biography/Anton-LaVey
@soltannasir
ایام شهادت رئیس مذهب حقه تشیع امام ناطق جعفر صادق علیه السلام بر فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبین حضرتش تسلیت و تعزیت باد.
@soltannasir
@soltannasir
بسم الله الرحمن الرحیم
سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از امروز ۱۹ اردیبهشت شروع بکار کرد و به مدت یازده روز یعنی تا ۲۹ اردیبهشت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
آدرس بخش فروش مجازی نمایشگاه کتاب تهران با ده درصد تخفیف و ارسال رایگان : 👇
https://book.icfi.ir/
بنده چند عنوان کتاب را به همراهان گرامی معرفی خواهم نمود.
@soltannasir
کتاب جاودان نامه کبیر به لهجه گرگانی
نويسنده : فضلاللهحروفی
مقدمه : اوصلوار ، فاتح
ناشر : فرهنگستان زبان و ادب فارسی
سال انتشار : ۱۴۰۲
تعداد صفحات: 926
زبان: فارسی (لهجه گُرگانی)
نوبت چاپ: 1
شمارگان: 500
قیمت : ۷۰۰هزار تومان
https://book.icfi.ir/book/1008882/%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D9%87%D8%AC%D9%87-%DA%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C
پ ن ۱: این کتاب به لهجه گرگانی است.
پ ن ۲: به امید خدا قرار است این مجموعه در پنج جلد منتشر شود که تقریبا تمام آثار فضل الله حروفی و ترجمه فارسی جاودان نامه کبیر را نیز در بر خواهد گرفت. امیدوارم جاهلین متعصب مانع انتشارش نشوند.
@soltannasir
ترجمه و شرح الدر المکنون والجوهر المصون
نويسنده: شیخ اکبر محمد محی الدین ابنعربی
مترجم: محنا نوری
ناشر: منظومه شمسی
سال انتشار: 1402
تعداد صفحات: 676
زبان: فارسی
نوبت چاپ: 1
شمارگان: 1000
قیمت : ۸۵۰ هزار تومان
پ ن: از کتب مهم علم جفر و حروف
https://book.icfi.ir/book/1022356/%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%88?paginatedParams=author%3D%25D9%2585%25D8%25AD%25D9%2586%25D8%25A7%2B%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25B1%25DB%258C%26size%3D12%26page%3D1%26searchType%3Dadvanced-search%26publisher%3D%25D9%2585%25D9%2586%25D8%25B8%25D9%2588%25D9%2585%25D9%2587%2B%25D8%25B4%25D9%2585%25D8%25B3%25DB%258C
@soltannasir
تصحیح کنه المراد فی وفق الاعداد
نويسنده: شرفالدینعلییزدی
مصحح: علیرضا فیضآبادی
ناشر: گنجور
سال انتشار: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: 306
زبان: فارسی
نوبت چاپ: ۱
شمارگان: 1000
قیمت : ۷۰۰ هزار تومان
https://book.icfi.ir/book/1003432/%DA%A9%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D9%81%DB%8C-%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF?paginatedParams=page%3D1%26size%3D12%26search%3D%25DA%25A9%25D9%2586%25D9%2587%2B%25D8%25A7%25D9%2584%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25AF%26searchType%3Dquick-search
@soltannasir
سلوک اجتماعی فتیان و عیاران و خروجشان مقابل ظالمان، بر دوستداران تصوف و عرفان پوشیده نیست. اما شاید کمتر کسی در مورد انجمن سری قلندران و مبارزاتشان چه در بُعد اجتماعی (تبلیغ) و چه لشکرکشی و دست به اسلحه بردنشان چیزی بداند: 👇
{مبارزات سازمان یافته و متشکل قلندران
ازاینقرار آن روزها که قلندران برکار بودند از ظاهرشان چنین بر می آمد که مردمی پراکنده و بدور از تشکل و سازماندهی منظم هستند. مردم عامی که از بنیاد کار و بار قلندری و قلندران ناآگاه بودند می پنداشتند که آنها مردمانی بنگی و بی سر و پا و بی اعتبارند.
و آنها را به چیزی نمی گرفتند، اما برخلاف تصور آنها قلندران دارای سازماندهی منظم و متشکل بودند، با رد و بدل کردن پیام های رمزی که داشتند در مواقع ضرورت سپاهی منظم با تعداد قابل توجهی از افراد ورزیده و تعلیم دیده فراهم می کردند و با شیوه عیاری 《پارتیزانی》با ستمگران زمانه خود به مبارزه می پرداختند.}(آیین قلندران دکتر جواد برومند سعید ص ۲۰۵)
پ ن : در این فصل کتاب به طور خاص دکتر برومند سعید تعدادی از قیام های مسلحانه قلندران را نقل می نماید که بدلیل اطاله کلام از نقل آن خودداری می نمایم.
@soltannasir
14_Dar_Mahzare_Emam_Zaman_Samadiamoli_89_13www_rasekhoon_net (2).mp3
6.45M
سخنان استاد صمدی آملی (در محضر امام زمان جلسه ۱۳)
🔸 از دقیقه ۲۲ به بعد استاد صمدی به علم حساب و اوفاق می پردازند و لطایفی را در نسبت بین علم اوفاق و وجود مبارک امام عصر عجل الله و ظهورشان مطرح می نمایند که شنیدنش خالی از لطف نیست.
🔷حضرت بقیه الله هم با ظهور خویش بین همه وفق ایجاد می کنند و الان ماها با هم وفق نداریم در جداول وجودیمان قرار نداریم. ما نه در امور سیاسی نه فرهنگی نه خانه نه مملکت داری نه در بازار نه دوستی و نه.... توافق نداریم. هر جا که وفق نباشد اختلاف هست نتیجش هم معکوس هست. و به جای اینکه در نتیجه به مطلوب برسی به معکوس می رسی. نتیجه به جای معلوم مجهول می شود و بالاتر غلط می شود.
@soltannasir
31.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ تعطیلی #شنبه
👈 اقتصادی یا ایدئولوژیک؟!
👈 بهنفع مردم یا بهنفع اقلیت سرمایهدار؟!
💥 نابودی بازارهای خُرد و شکستن کمر تولید به بهانهٔ ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی!
🎙 مناظرهٔ حجتالاسلام سیدعلی موسوی (استاد دانشگاه) و علیرضا مناقبی (رئیس مجمع واردکنندگان)
🎥 دیدن ویدیوی کامل این مناظره:
👉 https://telewebion.com/episode/0xcf1e073
🎬 یهود مدیا :
🇮🇷👉 @jewishmedia
@soltannasir
{تاثیر گذاری کاتارهای مسیحی(مانوی مسلک و گنوسی مشرب) بر شکل گیری هسته اولیه قبالا در فرانسه پیش از نوشتن کتاب زوهر }
{...حتی به عقیده گرشوم. شولم. (Gershom scholem) در دو کتاب: «ریشه های قبالا (كابال)» (les origines de la kabbale 1966) و «قبالا(کابال) و آیین نمادی آن» (la kabbale et sa symboliqe 1966)، قبالا در اوخر قرن دوازدهم در ایالت لانگدوک، (لانگدوک در جنوب فرانسه در این برهه زمانی مرکز تجمع کاتارهای گنوسی مانوی مسلک بوده است.) در شهرهایی چون لونل (Lunel) و ناربون و محتملا تولوز بنیان یافته، یعنی در مناطقی که کمابیش تحت تأثیر و نفوذ کاتاریسم و محل سکونت کاتارها بوده (به رغم آنکه کاتارها، یهودیان متشرع قشری را پیروان خدای شر که تعالیمش در کتب عهد عتیق آمده می دانستند.) بنابراین می توان احتمال داد که بعضی متون مذهبی و گنوسی مسیحی متعلق به قرون اول مسیحیت، در محیط مشحون به آزادمنشی و تسامح لانگدوك تا قرن ۱۲ میلادی باقی مانده و مرور و مطالعه می شده است و ربانان یهود و کاملان كاتاری (لقب بزرگان کاتاری) کتب عرفانی خود را برای مطالعه به هم قرض می داده اند و در بعضی مضامین و مطالب نيز اشتراك عقیده و توافق نظر کامل داشته اند } (کتاب جانهای آشنا، جلال ستاری ص 451)
پ ن ۱ : در مطلبی که به آن ارجاع داده شده به ریشه های کاتاری کارت های تاروت اشاره شده است. و با تاکید فراوان می گویم که تقریبا اکثر کارت های تاروت فعلی داستانی در تاریخ مسیحیت البته آن بخشی که به مجامع مخفی مرتبط است دارد.
پ ن ۲ : در داستان های مربوط به مریم مجدلیه اینگونه آمده که وی با دختر خویش و لازاروس به مصر و اتیوپی گریخت و سپس از آنجا به جنوب فرانسه _ یعنی تقریبا در مکانی نزدیک به مکان تشکیل فرقه کاتارها_ رفت.
در بعضی از داستان ها وی در جنوب فرانسه از دنیا رفت و در آنجا پنهانی دفن شد. طبق برخی افسانه ها وی و دخترش و شوالیه لازاروس تا کنون در قید حیات می باشند و نقش پنهانی در پیشبرد اهداف انجمن مخفی دیر صهیون و غرب مسیحی دارند.
@soltannasir
انا لله و انا الیه راجعون
☑️ هر جور که نگاه می نمایم نمی توانم باور کنم که این حادثه طبیعی بوده باشد.
از سید ابراهیم رئیسی با عنوان اصلی ترین جانشین رهبری یاد می شد. پیشتر در فایل جنگ های باطنی که پیش از ریاست جمهوری ایشان نگارش و در کانال بارگذاری شد بدون نام بردن از ایشان به احتمال ترورشان توسط جریان رقیبشان در نظام اشاره کرده بودم.
رژیم صهیونیستی و موساد با همکاری علیف از دیگر متهمان این ترور احتمالی می باشند. و البته شق سومی هم وجود دارد و آن این است که جریانی در داخل با همکاری جریانی در بیرون این حادثه را رقم زده باشند.
بالشخصه امید ندارم که برای این حادثه هیچ مجرمی معرفی شود.
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی خاخام های یهودی صهیونیست (احتمالا حسیدی) از شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان
منبع : الجزیره
@soltannasir
متن کامل رسالههای اخوانالصفا / رسائل اخوانالصفا و خلانالوفا (۴جلدی)
بامقدمه طه حسین و تقریظ سیدحسین نصر
ترجمه محمدعلی عسگری
چاپ اول ۱۴۰۳، انتشارات مولی
قطع رقعی، جلد سخت
قیمت دوره ۴جلدی: ۳۹۰۰۰۰۰تومان
خرید اینترنتی:
toosbook.ir/p/اخوان-الصفا
@soltannasir
خداوند رحمت کند حاج اسماعیل والی زاده از اساتید علوم غریبه و خفیه معاصر ساکن طهران، ایشان همیشه می گفتند که فهم و درک درست فلسفه قدیم علی الخصوص رسائل اخوان الصفا کلید فهم علوم ارثماطیقی است.
@soltannasir
[ذكر لا اله الا الله شیخ (حسن بلغاری) و تجربه به سدره بردن روح شیخ ]
و می فرمودند - قدس سره - که از اینجا که ناف من است دهانی پیدا شد و الله الله گفتن آغاز کرد، همچو آواز کودکان و آن ذکر همچنان زیاده می شد تا به جایی که همه ذرات وجود بدین ذکر الله گویا شدند. بعد از آن به زبان آمد و لا اله الا الله گفتن آغاز کرد و در این حال ستانا خفته بودم و آواز ذکر خواندن من همچنان بلند شده بود که غلغله در لشکرگاه افتاده بود، چنانک همه مغولان از آواز من هیبت خوردندی و در آن حال دو مغول بهادر را فرستادند تا مرا فرو گیرند. در آن حال من دستی افشاندم. ایشان هر یکی به طرفی افتادند و از پیش من بگریختند و به نزدیک مغولان دیگر رفتند و گفتند که ما او را می دانیم و بارها آزمودیم این قوت او از جایی دیگر است و سه شبانه روز این ذکر لا اله الا الله میگفتم به آواز بلند که هیچ قطع نکردم و هر بار که لا اله الا الله می گفتم گوینده ای از سوی آسمان می گفت هان! تا نبُری که خواهی رسید؛ و من همچنان می گفتم و آن گوینده در مقابله هر ذکری همچنان می گفت که هان تا نبُری که خواهی رسید. بعد از سه شباروز آوازی شنودم که می خواهی که روح تو را همچنانک موی را از خمیر بیرون آرند، ببریم یا همچنانک فصّادی فصد کند بده تا ببریم. و روح مرا چنان بردند که فصّادی فصد کند و به مقدار آن حلق من درد کرد و روح من از دهان به در آمد و می بردند، اما من دستی نمی دیدم که او را برد و همچنین روح مرا از آسمان ها گذرانیدند و به سدرة المنتهی بردند. روح من از هیئتی که داشت از نور همچون هیئت انسان و از روح من تا دهان من نوری به مانند ریسمانی متصل بود و من در آن حال جسم خود را می دیدم و چون از سدره در گذرانیدند، بیش قالب را ندیدم و آن قالب انسانی که داشت از روح خلع کرد و بعد از آن روح گوهری بود همه بینایی و همه شنوایی و همه گویایی و همه دانایی چنانک از فرض عدم یکی است صفات فرض عدم لازم آید. }(کتاب مقامات شیخ حسن بلغاری صص ۴۸ و ۴۹)
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مصاحبه با عالم بزرگ مندائی _اگر اشتباه ننمایم_ سالم چحیلی درباره منجی در نزد مندائیان
1⃣ در نزد مندائیان شیتل (شیث) است که برای نجات جهان بر می گردد. (مخاطبین گرامی در تطبیق وی با حضرت مهدی اشتباه ننمایند) این ماجرا بسیار پیچیده است ان شاالله اگر عمری باقی ماند توضیحات کافی و شافی درباره اش خواهم داد.
2⃣ از فحوای سخن ایشان ممکن است این پنداشت برای فرد ایجاد شود که اَنُش اُثرا معلم حضرت یحیی یک فرد انسانی بوده است. حال آنکه وی یک موجود نورانی (فرشته) است که از عالَم اِمشونی کُشطا (عالَم حقیقت) پای به جهان مادی گذاشت و به حضرت یحیی تعلیم داد و او را حمایت کرد و سپس به همان عالم حقیقت بازگشت.
پ ن : به نظر فقیر بین اِمشونی کُشطا (عالم حقیقت) در نزد منداییان با عالم حقیقت در نزد باطن داران حقیقی و پنهانی یارسان ها نه مسند نشینان مدعی کنونی اش، شباهت ها و پیوندهایی وجود دارد که تو گویی یکی می باشند.
@soltannasir
@soltannasir
{اِمشونی کُشطا یا عالم حقیقت }
{در منتهاالیه جنوبی عوالم نور، مکانی به نام اِمشونی کُشطا به معنای مکان حقیقت، وجود دارد. این مکان در درون عوالم نور قرار دارد و نقطه واسط عوالم نور با عوالم زیرین است. مکانی نیز در اِمشونی کُشطا وجود دارد به نام اوَاثر یا ابَاثَرا، اوَاثر در عین حال نام یک ملکا یا موجود نورانی است که ملکایی است که به حساب و کتاب ارواح مردگان پرداخته و بد و نیکی ایشان را محاسبه می کند، یعنی فرشته ای که صاحب میزان و ترازو است و ارواح برای سنجش ناچارند که از مسیر او عبور کنند به او اوَاثَرمُزنَیا نیز می گویند: اوَاثَر صاحب میزان.
اوَاثر نیز به نوبه ی خود در انتهای اِمشونی کُشطا قرار دارد و به منزله دروازه عوالم نور است. به نسبت موجودات زمینی اواثَر در جهت شمال قرار دارد و این سمت _یعنی سمت شمال_ قبله ی مندائیان است که برای اجرای مناسکی مثل تعمید، براخه (نیایش روزانه) و ذبح، و نیز در بخش هایی از مناسک دیگری مثل مناسک تاجگذاری یا انتصاب روحانیون، لازم است که مجری مناسک رو به این سوی قرار بگیرد. }(کتاب تعمیدیان غریب، نوشته مهرداد عربستانی ص ۵۰ )
پ ن : بین اوَاثر یعنی ملکا فرشته صاحب میزان که به حساب ارواح رسیدگی می نماید با ایزد مهر و رشن و سروش در متون پهلوی چون اردویراف نامه شباهت وجود دارد. در متون پهلوی آمده که این سه ایزد در سر پل چینود با ترازو به حساب ارواح رسیدگی می نمایند.
@soltannasir