eitaa logo
مشکات🏴
725 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
🥷وهابیان بار دیگر پس از فتح مکه و طائف با جنایات فراوان در صفر۱۳۴۴ قمری به مدینه حمله کردند. "جمیل صدقی زهاوی" در خصوص فتح طائف می‌نویسد: "طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سربریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه هاکسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هرکس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگرکتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازارافکندند و آنها را پایمال کردند" *** 📗تخریب و بازسازی بقیع، ص۵۸-نجمی، تاریخ حرم ائمه، ۱۳۸۰، ص۵۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🏴وهابیت و تخریب قبرستان بقیع در 8 شوال 👈پس از آنکه محمد بن عبد الوهاب فتوا به قتل و غارت مسلمانان داد و سعود بن عبد العزیز نیز به فتوای او عمل نمود وهابیت با کشتار و چپاول اموال مسلمانان به قدرت رسید 👈در سال 1220 قمری مدینه به محاصره نیروهای وهابی درآمد. پس از تسلیم شدن شهر، وهابی ها علاوه بر تصرف همه اموال موجود در خزائن حرم نبوی، تمامی گنبد های قبرستان بقیع را ویران کردند. 📚من اخبار الحجاز و النجد، ص۱۰۴؛ البقیع قصة التدمیر، ص۸۴. 🔰این عمل شنیع وهابی ها موجب اعتراض تمام مسلمانان جهان شد لذا دولت عثمانی که تمایل به باز پس گرفتن حرمین داشت، لشکری برای تصرف مدینه فرستاد و در ذی‌حجه 1227 قمری آن شهر را بازپس گرفت. برخی از آن بقعه‌ها در سال 1234 قمری به دستور سلطان محمود ثانی بازسازی شد. 📚رسول جعفریان، پنجاه سفرنامه، ج۳، ص۱۹۶ 👈وهابیت با دسيسه استعمار برای دومین در عربستان به قدرت رسید و در سال 1334 با فتوای برخی از مفتیان در اینچنین روزی (8شوال) برای دومین بار قبرستان بقیع را نابود کرد و قبور چهار امام معصوم شیعیان و قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، شهدا صدر اسلام، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبر اکرم را از بین برد. 🔻درحالی که خداوند در قرآن می فرماید: « ای پیامبر به مردم بگو من در مقابل ابلاغ رسالتم از شما چیزی نمی خواهم مگر مودت نزدیکانم قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ (شوری 23) وهابیت نه تنها حرمت اهل بیت پیامبر اکرم را نگه نداشت حتی حرمت صحابه پیامبر را نیز از بین برد. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💠 سخنان مقام معظم رهبری در مورد تخریب بقیع 🔹 ...تلخى ديگرى كه وجود دارد، اين است كه در ميان مجموعه ى مسلمانان و امت اسلامى كسانى پيدا شوند كه با افكار پليد و متحجر و عقب مانده و خرافى خود، تجليل از بزرگان و برجستگان و چهره هاى نورانى صدر اسلام را شرك بدانند، كفر بدانند؛ واقعاً اين مصيبتى است. 🔸 اينها همان كسانى هستند كه گذشتگانشان قبور ائمه (عليهم السّلام) را در بقيع ويران كردند. آن روز كه در دنياى اسلام، از شبه قاره ى هند گرفته تا آفريقا، عليه اينها قيام كردند، اگر اينها جرأت مى كردند، قبر مطهر پيغمبر را هم ويران مى كردند، با خاك يكسان مى كردند. 🔹 ببينيد چه فكر باطلى، چه روحيه ى پليدى، چه انسانهاى بدانديشى، احترام به بزرگان را اينجورى بخواهند نقض كنند و هتك كنند و اين را جزو وظائف دينى بشمرند! در آن وقتى كه اينها بقيع را ويران كردند، اين را بدانيد؛ سرتاسر دنياى اسلام عليه اينها اعتراض كرد. عرض كردم؛ از شرق جغرافياى اسلام- از هند- تا غرب جغرافياى اسلام، عليه اينها بسيج شدند. 🔸 اينها به عنوان اينكه اين كارها پرستش است، اين اقدامهاى خبيث را مى كنند! رفتن سر قبر يك انسانى و طلب رحمت كردن براى او از خداى متعال، و طلب رحمت كردن براى خود در آن فضاى معنوى و روحانى، شرك است؟ 👌👌شرك اين است كه انسان بشود ابزار دست سياستهاى اينتليجنس انگليس و سى. آى. اى آمريكا و با اين اعمال، دل مسلمانان را غمدار كند، آزرده كند. 👈 اينها اطاعت و عبوديت و خاكسارى در مقابل طواغيت زنده را شرك نمى دانند، احترام به بزرگان را شرك مى دانند! خود اين، يك مصيبتى است. جريان تكفيرىِ خبيث كه امروز در دنياى اسلام به بركت برخى از منابع مادى، متأسفانه پول و امكانات هم در اختيار دارند، يكى از مصائب اسلام است. ♻️ بيانات مقام معظم رهبری، ۱۳۹۲/۲/۱۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شيخ محمود شلتوت مى گويد: آنچه كه از آثار دينى استفاده مى شود اين است كه روح از بدن انسان بيرون مى آيد و مرگ تحقق مى يابد و آن روح داراى ادراك باقى مى ماند و سلام بر خود را مى شنود و كسى را كه به زيارت قبرش بيايد مى شناسد و لذت نعمت و درد آتش را درك مى كند... ---------- 📗الفتاوى،شیخ شلتوت، ص ۱۹.
✅صحیح ترین و دقیق ترین دیدگاه در مورد وهابیت در کلام متفکر شهید، مرتضی مطهری شهید مطهری (رضوان خدا بر او) می فرماید: 👈وهابیان قائلند که خداوند دارای دو قلمرو است: یکی، مربوط به ذات خودش بوده و کسی حق ندارد وارد این قلمرو گردد. عبادت و توسل مربوط به خدا بوده و مخصوص به این دایره است و قلمرو دیگر، مربوط به امور طبیعی دنیاست که جزء کارهای عادی مردم است و این مربوط به انسان بوده و اختیار و اراده انسان در آن نقش دارد و کاری به خداوند ندارد. 👈اما از نظر ما، [آنها] دو قلمرو برای هستی فرض نمودند و خداوند را در مرزی و سایر موجودات به خصوص انسان را در مرزی دیگر دانستن 👌👌و بین این دو، انفکاک قائل شدن، مردود و خود نوعی شرک است و نباید خدا را از افعال خویش و موجودات جدا کنیم، زیرا ما معتقدیم:«ان القوة لله جمیعاً...» و «لاحول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم». 👋وی در ادامه می‌افزاید: بر خلاف تصور رایج، وهابی‌گری تنها یک نظریه ضد امامت نیست، بلکه پیش از آن که ضد امامت باشد، 👈ضد توحید و ضد انسان است.👉 🔻 از آن جهت ضد توحید است که به تقسیم کار میان خالق و مخلوق قائل است و به علاوه به یک نوع شرک ذاتی خفی اعتقاد دارد 🔻 و از آن جهت ضد انسان است که استعداد انسانی انسان را که او را از ملائک برتر ساخته و به نص قرآن کریم خلیفة الله است و ملائک مأمور سجده به او، درک نمی‌کند و  او را در حد یک حیوان طبیعی تنزّل می‌دهد. 📚جهان بینی توحیدی، ج2، ص116 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📖موسسه سراج منیر توحید (دارالاعلام سابق) استان فارس برگزار می کند نشست علمی با موضوع: روانشناسی تحجر و تکفیر ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفانی فر دبیر نشست: حجت الاسلام عباسی جلسه اول 📅 سه شنبه، 4 اردیبهشت ساعت15:30 ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ پخش از طریق ایتای آموزش های کاربردی، مدیریت حوزه علمیه فارس، به نشانی https://eitaa.com/KARBORDIFARS 🔸🔶 برگزار کننده: 🔹موسسه سراج منیر توحید(دارالاعلام) فارس 🔻با همکاری ▫️معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه فارس ▫️مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه استان فارس ▫️بسیج طلاب فارس 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 جهت اطلاع از دیگر برنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
👳‍♂سهارنپوری در پاسخ به این پرسش که آیا توسل به پیامبر ص بعد از وفات آن حضرت جایز است یا نه؟ نزد مشایخ ما متوسل شدن به انبیاء و اولیاء الهی در دعا ها، در حال حیات و پس از وفات جایز است چنان که مشایخ ما نظیر شاه محمد اسحاق دهلوی، شیخ امداد الله، و شیخ رشید احمد گنگوهی نیز به این امر تصریح نموده اند و در نتیجه هیچ ایرادی به آن وارد نیست. 📗خلیل احمد سهارنپوری، المهند علی المفند، ص۳۶-۳۷ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
برخی از بزرگان دیوبندیه در بیداری با پیامبر ملاقات کردند ❗❗❗ عده زیادی حدود نود هزار نفر وقتی به زیارت قبر پیامبر ص مشرف شده اند دست رسول خدا را دیده اند که از قبر بیرون آمده است و آن را لمس و زیارت کرده اند. 📗ابی محمد ویلتوری، ابتغاء الوصول لحب الله بمدح الرسول، ص۴۹ 👳‍♂همچنین محمود حسن گنگوهی می گوید: دیدن و لمس دست آن حضرت توسط برخی اولیاء شرعا ممکن است و عقلا محال نیست. 📗محمود حسن گنگوهی، فتاوی محمودیه، ج۱ص۳۹۰ 👳‍♂ضیاء الحق می گوید: دیدن آن حضرت را در عالم بیداری نه تنها ممکن بلکه مطابق با روایات و قابل تایید با واقعیت های خارجی دانسته اند او برای اثبات حرف خود به روایتی از پیامبر ص استناد می کند که ایشان می فرمایند : «مَنْ رَآنِي فِي الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي إِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَتَمَثَّلُ بِي» هر کس مرا در خواب ببیند ، قطعا خود مرا دیده است ، چرا که شیطان🙇 به شکل من در نمی آید. 📙ضیاء الحق، فتاوی دارالعلوم زکریا، ج۱ص۵۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷محمد بن عبدالوهاب می گوید: مشرکان قریش اقرار به توحید ربوبی داشتند و این اقرار موجب اسلام آنها نشد و رسول خدا با آنها جنگید و خون و اموال مشرکان را مباح کرد. 📗التوحید، محمد بن عبدالوهاب، ص۳ اما می بینیم که مشرکین برخلاف گفته محمد بن عبدالوهاب موحد نبودند به عنوان نمونه: 👳‍♂ابن هشام می گوید: عمرو بن لحی در سرزمین عمالقه بت پرستان را مشاهده کرد وقتی از آنها در مورد بت پرستی پرسید آنها گفتند ما از بت ها میخواهیم که برای ما باران بفرستند و از آنان یاری می طلبیم عمرو از آنان بتی خواست آنها بت هبل را به او دادند و او آن بت را در کعبه نصب کرد و مردم را به عبادت آن فرمان داد 📗السیره النبویه، ابن هشام، ج۱ص۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂حمد الله داجوی می گوید: ممکن است برخی کارها در کتاب و سنت نیامده باشد، ولی از آنجا که مصلحت دارند، بدعت نباشد مثلا به فرض اینکه توسل در کتاب و سنت نیامده باشد اما چون دارای مصلحت است جایز است. 📗حمد الله داجوی، البصائر لمنکری التوسل باهل القبور، ص۱۷۴_175 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
وهابی ها توسل به جاه را شرک می دانند اما علمای اهل سنت نظری متفاوت دارند به عنوان نمونه: 🏛دارالافتای مصر، در پاسخ به حکم توسل به جاه و منزلت پیامبر ص چنین نظر داده است: «توسل به جاه پیامبر و سایر انبیا از منظر کتاب و سنت و سیره صحابه جایز است و علمای مذاهب اربعه در استحباب این عمل اتفاق نظر دارند 📗دار الافتاء المصریة (www.dar-alifta.org) - رقم الفتوی، 4334. تاریخ: 13/ 3/ 2018). 👳‍♂عبدالقادر بن ابی‌الوفاء در دعای خود جاه پیامبر اکرم ص را واسطه قرار داده و این‌گونه از خدا طلب می‌کند: «اسئل الله العظیم بجاه رسول الله 📗قرشی، الجواهر المضیة فی طبقات الحنفیة، ج1، ص353. محمود آلوسی می‌نویسد: «من در توسل به منزلت پیامبر[ص] نزد خدا، چه زنده باشد و چه مرده، منعی نمی‌بینم آلوسی، روح المعانی، ج3، ص297. پس حالا که هیچ کس با این مسئله مشکل ندارد پس چه کسی اولین بار آنرا حرام کرد؟ 😳 🆘جواب پرسش ما را آقای کوثری این چنین می دهد او می گوید: «توسل به جاه پیامبر[ص] را اولین بار ابن تیمیه حرام شمرد و کسی قبل از او آن را حرام نشمرده بود. 📗کوثری، محق التقول فی مسئلة التوسل، ص104. ✅تشکر می کنیم از همه علما اهل سنت که دیدگاه صریح خود را روشن کردند و مسیر خود را از وهابیت جدا کردند. 🙏 حالا یک سوال از وهابی ها داریم ⁉️آیا این علمای اهل سنت که پیروان زیادی هم دارند همگی مشرکند؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
❓آیا توسل به پیامبر صلی الله علیه وسلم پس ازوفاتشان جایز و مشروع است؟ ⛔️وهابیان : نه جایز نیست ✅اهل سنت وجماعت : بله در هر زمانی جایز است ✨سبکی (متوفی۷۵۶_معاصر ابن تیمیه) می گوید: *توسل به پیامبرصلی الله علیه وسلم در همه حالات جایز است* *🔸قبل از خلقتشان* *🔸بعد از خلقتشان* *🔸زمان حیات در دنیا* *🔸 بعد از وفات و حضورشان در برزخ* *🔸وپس از برانگیخته شدنشان در عرصات و بهشت* 📚 شفاء السقام فی زیارة خیر الانام، تقی الدین السبکی، ص۱۶۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
شیخ سیف علی العصری از علمای شافعی مذهب می گوید: ترک پیامبر ص دلیل بر حرمت، یا کراهت نیست و اگر کسی کاری را که پیامبر انجام نداده است انجام دهد بدعت گذار و معصیت کار نیست در این مساله هیچ فرقی میان متروک دارای مقتضی در زمان پیامبر و متروک بدون مقتضی نیست. 📗البدعه الاضافیه،شیخ سیف علی العصری ص۲۰۵ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ ابن حجر عسقلانی در كتاب فتح الباری نظر علمای شافعی در مورد حدیث شد رحال (سفر برای زیارت) را این گونه بیان می کند: امام الحرمین و دیگر شوافع گفته اند که شد رحال حرام نیست. همچنین آنها به حدیث شد رحال که تنها سفر به سه مسجد را جایز دانسته، پاسخ داده اند. از جمله پاسخها این است که مراد حدیث، تمام فضیلت ها در شد رحال به این سه مسجد است و دیگر مساجد فضیلت تامه ندارند (و در فضیلت با یکدیگر مساوی هستند). پس شد رحال تنها به آن سه مسجد جایز ‌است. و نیز در روایتی از احمد نقل شده که ظهور در عدم تحریم سفر برای زیارت است. 📗 فتح الباري، ابن حجر عسقلانی، ج3، ص85. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
❓آیا تبرک گرفتن از قبور انبیاء و اولیاء جايز است؟ ⛔️وهابیان : نه اين عمل حرام و عمل كننده به آن مشرک است ✅اهل سنت : بله از سلف تا خلف این نوع از تبرک را جایز دانسته اند ✨نورالدین سمهودی به نقل از الصنهاجی می گوید: از احمد بن یکوت دربارۀ خاک قبرهایی که مردم آن را برای تبرک برمی‌دارند سوال شد که آیا چنین کاری جایز است یا ممنوع است؟ گفت: این کار جایز است و مردم پیوسته به قبور علماو شهداء و صالحان تبرک گرفته‌اند و مردم خاک قبر سیدنا حمزه بن عبدالمطلب را از دیرباز برمی‌داشتند 📚 وفاء الوفاء، سمهودی، ج۱ص۱۱۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍️وهابی هائی که معتقدند انبیاء الهی وقتی می میرند همچون بت های بی جان هستند و شفاعت و توسل به آنها را ناجایز می دانند.... مگر نمی دانند که روایات صحیح بسیاری وجود دارد که انبیاء الهی و صالحان را زنده می پندارد؟!!! به عنوان نمونه: ✅در نقل معتبری حافظ ابو یعلی به همراه ابوبکر بیهقی و ابو نعیم از انس نقل کرده اند که پیامبر ص فرمودند: الانبیاء احیاء فی قبورهم؛ پیامبران در قبر هایشان زنده هستند و نماز می خوانند. 📗مسند ابی یعلی،ج۳ص۳۷۹ 👳‍♂شماری از محدثین و حافظان در حدیث همچون ابن حجر(۱)،هیثمی(۲) رجال حدیث را از ثقات بر شمرده اند 📚۱.ابن حجر، فتح الباری، ج۶ص۴۸۷ ۲.هیثمی، مجمع الزوائد، ج۸ص۳۸۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍️ در پاسخ به وهابیت که معتقدند روح بعد از مرگ هیچ قدرتی نه در نفع رساندن و نه در ضرر رساندن، ندارند؛ عرض می کنیم که: 👈در معرفة الصحابه از أبي نعیم الأصبهانی از عمارة بن حزم آمده که گفت: 🍀«پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم مرا بر روی قبری دید و فرمود: از روی قبر پایین بیا، صاحب قبر را اذیت نکن تا او نیز تو را اذیت نکند». 📗معرفه الصحابه، ابونعیم، ج۴ص۲۰۷۶ 📌این حدیث را حاکم نیز در مستدرک،ج3ص681 بیان کرده است. 🍀بنابراین این حدیث به صراحت دلالت می کند که صاحبان قبور(یعنی همان ارواح مردگان) قدرت اذیت کردن زندگان را به اذن الله دارند؛ پس به ملازمه فهمیده می شود که اگر به آنها نفع برسانیم آنها هم می توانند به ما نفع برسانند... 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
‍ ❇️ دیدگاه حَليمي بخاري درباره دلالت زیارت قبر پیامبرﷺ بر تعظیم ایشان 👳‍♂پانزدهمین شعبه ایمان از دیدگاه حلیمی، لزوم تعظیم و اجلال رسول اللهﷺ است. او در این بخش پس از اینکه به احترام و تعظیم صحابه نسبت به پیامبرﷺ اشاره کرده است، بیان می کند نحوه تعظیم برای کسانی که زمان حیات رسول اللهﷺ را درک نکرده اند، این است که به زیارت قبر ایشان بروند. 🚶‍♂🕋 او می گوید: ▫️این از مواردی است که توفیق مشاهده و همراهی با پیامبرﷺ را داشته اند، اما امروز پس از موارد تعظیم ایشان، زیارت پیامبرﷺ است، و از رسول اللهﷺ نقل شده که فرمود: (کسی که مرا پس از وفاتم زیارت کند، مانند این است که مرا در زمان زندگیم زیارت کرده است). و از موارد تعظیم آنها، تعظیم حرم رسول اللهﷺ یعنی مدینه و بزرگداشت آن است. 📚حلیمی بخاری، المنهاج في شعب الإيمان، ص 130. همانگونه که حلیمی بیان کرده، زیارت قبر پیامبرﷺ تعظیم ایشان است. بدون شک راهی برای انجام این تعظیم وجود ندارد، مگر با سفر برای زیارت قبر رسول اللهﷺ. بنابراین کسی که این بر لزوم زیارت قبر پیامبرﷺ برای تعظیم ایشان حکم می کند، باید بر جواز سفر برای این زیارت نیز حکم کند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
محمد بن عبدالوهاب تمام مشایخ هم عصر خود را جاهل به اسلام و لا اله الا الله می داند😳 🥷محمد بن عبدالوهاب می گوید: من از وضعیت خودم به شما خبر می دهم، والله من طلب علم می کردم و کسانی که من را می شناختند اعتقاد داشتند که مرا معرفت و دانشی است، اما من تا قبل از این خیری که خدا آن را بر من منت نهاد و عطا فرمود در آن زمان نه معنای لا اله الا الله را می دانستم نه دین اسلام را می شناختم و همچنین در بین مشایخم هم هیچ کس نبود که آن را بشناسد لذا هر کس از علمای نجد گمان کند که معنای لا اله الا الله را دانسته و یا معنای اسلام را قبل از این مدت شناخته یا گمان کند که مشایخ او آن را فهمیده، پس به تحقیق که دروغ و افتراء بسته است و بر مردم تلبیس نموده است و خودش را به چیزی مدح نموده که در او نیست. 📚الرسائل الشخصیه، محمد بن عبدالوهاب، ص۱۸۷_۱۸۸ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂عبدالحق دهلوی می گوید: نمی توان گفت حدیث( قلیب بدر) اختصاص به پیامبر ص دارد و معجزه ایشان است و یا فقط اختصاص به آن مشرکین دارد، بلکه خدا قادر است که این حالت سماع موتی را در همه مردگان به وجود آورد به طوری که هر شخصی در هر زمانی آنها را صدا بزند آنها می شنوند 📚عبدالحق دهلوی، لمعات التنقیح فی شرح مشکاه المصابیح، ج۷ص۳۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅دیدگاه قرطبی در مورد شرک ربوبی مشرکین با توجه به آیات قرآن 👈وهابیان معتقدند که مشرکین در ربوبیت موحد بوده اند و به آیاتی از قرآن تمسک می کنند حال آنکه مفسر بزرگ اهل سنت، قرطبی، ( متوفای 671 ) آیات را تفسیر کرده است و با توجه به تفسیر وی معلوم می شود مشرکین در ربوبیت هم مشرک بوده اند. در اين نوشتار برخی از آیات به همراه تفسیر آن بیان می شود. 1⃣قُلْ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ أَمَّنْ يَمْلِكُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ مَنْ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ يُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ مَنْ يُدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَيَقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ. (یونس 31) 👈ترجمه : بگو: كيست كه از آسمان و زمين به شما روزى مى‌بخشد؟ يا كيست كه حاكم بر گوش­ها و ديدگان است؟ و كيست كه زنده را از مرده بيرون مى‌آورد و مرده را از زنده خارج مى‌سازد؟ و كيست كه كارها را تدبير مى‌كند؟ خواهند گفت: خدا؛ پس بگو: آيا پروا نمى‌كنيد؟ ✔️تفسیر: قرطبی اقرار مشرکین را بر توحید ربوبیت نپذیرفته و قائل است که مشرکین در این اقرارشان، یقین نداشتند 👉 👈و تنها از روی تقلید جاهلانه از نیاکانشان، آن را بیان می­کردند كه با شک نيز، همراه بود. 📚 قرطبی، محمد بن أحمد، الجامع لأحكام القرآن، ج16، ص130-129 2⃣إِنَّمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا وَتَخْلُقُونَ إِفْكًا إِنَّ الَّذِينَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا يَمْلِكُونَ لَكُمْ رِزْقًا ( عنکبوت 17) ترجمه: به جای خدا بت­هایی را مى‌پرستيد و به دروغ­ هاى بزرگ مى‌پردازيد. آنهايى كه به جای خدا مى‌پرستيد، نمى‌توانند شما را روزى دهند. ✔️تفسیر: قرطبی می گوید: منظور آیه این است که بت­ها، به شما ضرر و نفعی نمی­رسانند و آنها نیز، مانند شما مخلوق هستند. [ شایان ذکر است که نفع و ضرر رساندن از شؤونات ربّ است و مشرکین معتقد بودند بتها نفع و ضرر می رسانند] 📚قرطبی، محمد بن أحمد، الجامع لأحكام القرآن، ج9، ص51 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📖موسسه سراج منیر توحید (دارالاعلام سابق) استان فارس برگزار می کند نشست علمی با موضوع: روانشناسی تحجر و افراط گرایی «جلسه دوم» ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفانی فر دبیر نشست: حجت الاسلام نیاکان 📅 چهار شنبه، ۱۹ اردیبهشت ⏰ ساعت ۱۵/۳٠ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ پخش از طریق ایتای آموزش های کاربردی، مدیریت حوزه علمیه فارس، به نشانی https://eitaa.com/KARBORDIFARS 🔸🔶 برگزار کننده: 🔹موسسه سراج منیر توحید(دارالاعلام) فارس 🔻با همکاری ▫️معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه فارس ▫️مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه استان فارس ▫️بسیج طلاب فارس 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 جهت اطلاع از دیگر برنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
❓❓با توجه به آیات قرآن آیا می توان کسانی را به عنوان ولی و سرپرست قرار داد؟ آیا این کار شرک است؟ 👈خداوند در سوره عنکبوت آیه 41 می فرماید : مَثَلُ الَّذینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ 🔻داستان کسانی (مشرکین) که به جای خدا سرپرستانی گرفته اند، مانند داستان عنکبوت است که خانه ای برای خود بنا کرده باشد، و بی تردید سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است 👈اما در آیه ای دیگر می فرماید : إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (مائده 55) 🔻سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانی که همواره نماز را برپا می دارند و در حالی که در رکوعند و زکات می دهند ✍در آیه اول چون مشرکین بت ها (یا کسانی) را به جای خدا (و در عرض خدا) ولی و سرپرست قرار داده و به آنها شأن ربوبی می دانند و آنها را عبادت می کردند، لذا خداوند آنها را از این کار بر حذر می دارد که موجب شرک است. 🔰اما در آیه دوم خداوند خودش و نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و برخی مومنین را ولی و سرپرست قرار داده است، زیرا ولی و سرپرست قراردادن نبی اکرم در راستا و در طول سرپرستی خدا است (و ولی بودن نبی اکرم با اعتقاد به ربوبیت و الوهیت او نیست که در عرض خدا و به جای خدا قرار گیرد و موجب شرک شود) ✅بنابراین ولی و سرپرست قرار دادن چیزی یا شخصی به جای خدا (یعنی با اعتقاد به الوهیت و ربوبیت آن) شرک است اما اگر شخصی اعتقاد به الوهیت و ربوبیت خدا دارد و نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را ولی و سرپرست و در راستای خدا قرار دهد این نه تنها شرک نیست بلکه عین توحید و خدا نیز به آن دستور داده است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابن عابدین در کتاب "رد المختار" می نویسد:چنانکه معنای خوارج در زمان ما در مورد پیروان عبدالوهاب واقع شده است، که از منطقه نجد خروج کردند و بر حرمین (مکه و مدینه) استیلا پیدا نمودند. وهابی ها تابع مذهب حنبلی بودند، ولی اعتقاد پیدا کردند که فقط خودشان مسلمان هستند، و هر که مخالف عقیده شان باشد مشرک است، و آنگاه با چنین عقیده‌ای، قتل و کشتار اهل سنت و علمای اهل سنت را مباح شمردند، تا آنکه خداوند متعال شوکت آنان را شکست و شهرهایشان را ویران نمود و سپاه مسلمانان در سال 1233هجری قمری بر آنان پیروز‌ شد. 📗رد المحتار علی الدر المختار.ج6 ص413.ط دار عالم الکتب 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢دیدگاه قرطبی در مورد تبرک به صالحان 🔷بخاری و مسلم روایتی را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل کرده اند که وقتی ایشان و اصحاب­شان به سرزمین ثمود رسیدند، اصحاب از چاه‌های آنجا آب بیرون کشیدند و با آن، خمیر درست کردند. 👈رسول­ خدا (صلی الله علیه و آله) به آنها دستور داد، آبی که از آن چاه‌ها بیرون کشیده‌اند را بر زمین بریزند و خمیرها را به شترها بدهند و تنها از چاهی که ناقه حضرت صالح از آن آب نوشیده، آب بکشند. 📚(بخاری، صحيح بخاري، ج4، ص149، ح3379) (مسلم، صحيح مسلم، ج4، ص2286، ح2981). ✍قرطبی درباره این روایت می نويسد: «أمره أن يستقوا من بئر الناقة دليل على التبرك بآثار الأنبياء والصالحين و إن تقادمت أعصارهم وخفيت آثارهم» 👈امر کردن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به نوشیدن آب از چاهی که ناقه حضرت صالح از آن آب نوشیده است، دلیل بر تبرک به آثار انبیا و صالحین است هرچند زمان آنها گذشته باشد و آثار آنها از بین رفته باشد. 📚(قرطبی، محمّد بن احمد، الجامع لأحكام القرآن، ج10، ص47). 👈همچنین قرطبی در کتاب «التذکره» که در مورد احوال اموات نوشته است، یکی از مستحبات خاکسپاری را نزدیکی به قبور صالحین دانسته، تا به قبر آن صالح، تبرک جسته شود. 📚(قرطبی، محمد بن أحمد، التذكرة بأحوال الموتى و أمور الآخرة، ص315) . 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
قدرت روح بعد از مرگ 🔸شیخ یوسف نبهانی از استادش شیخ حسن عدوی مالکی نقل می کند: 🔸همانا ولی بعد از مرگش کرامتش از حال حیات او بیشتر می شود، به جهت قطع شدن تعلقش به مخلوق و تجرد روحش برای خالق.لذا خداوند متعال به او اکرام کرده و حاجات متوسلین به او را برآورده می نماید. 📚شیخ‌یوسف‌نبهانی، شواهد الحق فی الاستغاثة بسید الخلق، ص 90. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابوسعید خادمی در مورد ادراکات اموات می نویسد: وَیَعْرِفُونَ اَعْمَالَهُمْ وَیَتَاَلَّمُونَ بِاِسَاءَتِهِمْ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِحَسَنَاتِهِمْ تَارَةً بِعَرْضِ ذَلِکَ الَیْهِمْ وَاُخْرَی بِالِاسْتِخْبَارِ عَمَّنْ مَاتَ بَعْدَهُمْ ترجمه: مرده‌ها از اعمال زنده‌ها خبر دارند و از اعمال بد‌شان آزرده می‌شوند و از اعمال خوب‌شان خوشحال می‌شوند. گاهی اعمال بر آنها عرضه می‌شوند و گاهی به واسطه کسانی که بعد از آنها می‌میرند خبردار می‌شوند 📗ابوسعید خادمی، محمد بن محمد، بریقة محمودیة، ج۱، ص۱۸۴. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢طلب شفاعت از کسی که از دنیا رفته است 👈قرطبی از مفسرین اهل سنت در ذیل آیه 64 سوره نساء روایتی را نقل کرده است که با توجه آن مشخص می شود طلب شفاعت علاوه بر اینکه جایز است، اساسا عبادت غیر الله محسوب نمی شود 🔻«ابوصادق از حضرت علی علیه السلام روایت کرده که فرمودند: سه روز بعد از آنکه رسول خدا صلی الله علیه و آله را دفن کردیم، یک اعرابی (بادیه­ نشین)، خودش را بر روی قبر رسول خدا انداخت و خاک آن را بر روی سرش ریخت و گفت: ای رسول خدا، تو سخن گفتی و ما آن را شنیدیم و از طرف خداوند به ما خبر دادی و ما آگاه شدیم. 👈از آن چیزهایی که بر تو نازل شد این بود: وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا (نساء 64) 👌به­راستی که من، به خودم ستم کرده‌ام و نزد تو آمده‌ام تا برایم استغفار کنی؛ پس ندایی از قبر آمد و گفت: تو بخشیده شدی». 📚(قرطبی، محمد بن أحمد، الجامع لأحكام القرآن، ج5، ص265). ✔️با توجه به این روایت معلوم می شود قرطبی طلب شفاعت را جایز می داند زیرا اگر قرطبی طلب شفاعت را موجب شرک می دانست، به شرک بودن آن نیز اشاره می کرد در حالی که در این مورد صحبتی نکرده است زیرا طلب شفاعت از دیدگاه او عبادت غیر الله نیست. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢ضعف حدیث "الدعاء هو مخ العباده" 🥷محمدبن عبدالوهاب در رد کسانی که می گویند (ما تنها الله را می پرستیم و این [استشفاعات ] صدا زدن اولیاء است و صدا زدن انها عبادت نیست ) با اشاره به روایت «الدعا مخ العباده»، اینگونه استدلال کرده که هر نوع صدا زدن صالحین همان دعا می باشد و دعا هم عبادت است پس صدا زدن اولیاء عبادت غیر الله است. 📗کشف الشبهات ص20 🔴اما دلیل ضعف این حدیث: این حدیث در سنن ترمذی اینگونه آمده است: 📘"عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: الدُّعَاءُ مُخُّ العِبَادَةِ. هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الوَجْهِ، لاَ نَعْرِفُهُ إِلاَّ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ لَهِيعَةَ."📚 سنن الترمذي (5/ 316). ترمذی می گوید: این حدیث از« ابْنِ لَهِيعَةَ» نقل شده است و « ابْنِ لَهِيعَةَ» جزء ضعفاء در حدیث شمرده شده است و این باعث ضعف حدیث می شود. به ضعیف بودن او در حدیث در کتب متعدد اشاره شده است برای نمونه یکی را ذکر می کنیم 📔"وذكر عند يَحْيى احتراق كتب بن لَهِيعَة فقال هو ضعيف " 📖ترجمه:« نزد یحیی از سوخته شدن کتب ابن لهیعه سخن شد و گفت ابن لهیعه ضعیف است . 📚الكامل في ضعفاء الرجال (5/ 238) اینکه این حدیث حدیث ضعیفی است خود علمای وهابی و کسانی که تابعین محمدبن عبدالوهاب هم هستند بیان کرده اند ، از جمله می توان به آلبانی اشاره کرد که از کسانی است که نجدی ها در حدیث او را قبول دارند. ✍️آلبانی در کتاب "ضعيف سنن الترمذي" این حدیث را از احادیث ضعیف شمرده است و نوشته است 📗عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: " الدعاء مخ العبادة (👈ضعيف بهذا اللفظ👉 ). 📚ضعيف سنن الترمذي (ص: 441) 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🕋 👳‍♂علامه الدجوی(عضو جماعه کبار العلماء الازهر) در مورد بحث توحید ربوبی و الوهی وهابیت می گوید:این تقسیم بندی قبل از ابن تیمیه وجود نداشته است و غیر معقول نیز می باشد. 👈[دلیل عدم وجود قبل از ابن تیمیه ] رسول الله صلی الله علیه و سلم به هیچ کسی که داخل اسلام شد نفرمودند، در اسلام دو توحید [الوهیت و ربوبیت] داریم و تو مسلمان نمی شوی مگر اینکه توحید الوهیت داشته باشی و به این بحث هم هیچ اشارهای نفرمودند و از طرفی هیچ یک از سلف چنین چیزی شنیده نشده است در حالی که نجدی ها در پیروی از آنها در همه چیز افتخار می کنند. 👈 از طرفی این تقسیم بندی هیچ معنایی ندارد چون اله حق همان رب حق است و اله باطل رب باطل است و مستحق عبادت و پرستیده شدن فقط رب است و معنی ندارد که که کسی را عبادت کنیم که اعتقاد نداریم که آن ربی است که نفع و ضرر می رساند».[توحید الوهیت و ربوبیت از هم جدا نیستندکه بگوییم کسی توحید ربوبی دارد ولی توحید الوهی ندارد چون انسان ان چیزی که رب می داند می پرستد و و اگر کسی چیز دیگری را می پرستد پس حتما در ان نفع و ضرر می دیده و توحید ربوبیت نداشته است ] 📗رساله نقد تقسیم التوحید الی الوهیه و الروبیه یوسف الدجوی الازهری، ص2 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii