eitaa logo
مشکات🏴
724 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
✅تبرك و توسل از جمله مسائلی هستند كه وهابيت با مسلمانان مخالفت كردند و آنها را متهم به شرک مي كنند و خودشان را پیرو سلف می دانند در حالی که رئیس مذهب شافعی که از بزرگان سلف است به قبر ابوحنیفه توسل و تبرک داشته است. 📚 ابن عابدین حنفی از بزرگان علمای احناف مي نويسد: 📜ومما روي من تأدبه معه أنه قال: إني لأتبرك بأبي حنيفة وأجيء إلى قبره، فإذا عرضت لي حاجة صليت ركعتين وسألت الله تعالى عند قبره فتقضى سريعا. وذكر بعض من كتب على المناهج أن الشافعي صلى الصبح عند قبره فلم يقنت، فقيل له لم؟ قال: تأدبا مع صاحب هذا القبر. وزاد غيره أنه لم يجهر بالبسملة. 👈از ادب شافعی به ابوحنیفه روایت شده است که شافعی می گفت: ☑️من به ابوحنیفه تبرک می جويم و به سوی قبرش می روم. هنگامی که حاجتی برایم پیش می آید دو رکعت نماز می خوانم و از خدا حاجتم را نزد قبر او می خواهم و به سرعت حاجتم برآورده می شود. و بعضی ذکر کردند شافعی نزد قبر ابوحنیفه نماز صبح را می خوانده است و قنوت به جای نمی آورده است.(زیرا در فقه حنفی قنوت سنت مستحب نیست) 📚ابن عابدين،رد المحتار على الدر المختار، دار عالم الكتب، رياض، چاپ خاص، 1423 هـ. ق. ج 1 ص 149 📚خطیب بغدادی، تاريخ بغداد، تحقیق: بشار عواد معروف، دار الغرب الإسلامي، چاپ اوّل، 1422ق، ج1، ص445. 🚩مشکات @sonnatenabavii
وهابیت ابن عثیمین ربوبی مشرکین https://eitaa.com/sonnatenabavii
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
🔷🔹 موسسه دارا الاعلام برگزار میکند ❇️وبینار تخصصی با موضوع 🔸🔹 توحید و شرک در اسلام ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین استاد حیاتی مقدم 🗓 دوشنبه 4️⃣بهمن ماه ⏰ساعت 15:00 لینک ورود به وبینار https://c88.ir/ZrG جهت اطلاع از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت موسسه دارالاعلام در کانال زیر عضو شوید. https://eitaa.com/darolelam_fars
و و به پیامبر اکرم ص از دیدگاه علامه شيخ يوسف نبهانی شافعی ✅هر کس توسل به پیامر و طلب شفاعت به واسطه ایشان بعد از رحلتشان را انکار کند از یهود بدتر است. ✅استغاثه به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) نه تنها جایز است، بلکه بهترین وسیله برای تقرب به درگاه خدای سبحان است. 📚یوسف النبهانی، شواهد الحق فی الاستغاثة بسيد الخلق، ص403 – 91 🚩مشکات @sonnatenabavii
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👇عالم اهل سنت، شریف حاتم العونی ✅توجه به ظاهر اعمال و بی توجهی به عقیده، انگیزه و باطن عمل افراد از جمله انحرافات وهابیان نجدی است. 🔶روایت «انما الاعمال بالنیات» را می خوانند اما در هنگام قضاوت اعمال افراد هیچ توجهی به نیت و عقیده آنها ندارند. و 🚩مشکات @sonnatenabavii
بسم الله الرحمن الرحیم 💢یکی از مسائل اختلافی که بین وهابیان و سایر مسلمانان وجود دارد این است که آیا انبیا و اولیا الهی پس از مرگ می توانند کاری را انجام دهند؟ یا اینکه بعد از مرگ قادر به انجام هیچ عملی نیستند؟ 🤔 ✍️در این نوشتار کوتاه به دیدگاه برخی از علما دیوبند در این مسئله پرداخته میشود. 👈سهارنپوری از علما دیوبند در کتاب المهند علی المفند می نویسد: از نطر ما و مشایخ دیوبند حضرت رسول و تمامی پیامبران و شهدا مانند سایر مردم نیستند که فقط حیات برزخی داشته باشند بلکه آنها در قبر خود از حیات دنیوی بدون تکلیف برخوردارند و و شاهد بر این مطلب حدیثی از پیامبر است که ایشان فرمودند در معراج دیدم که حضرت موسی در قبرش نماز می خواند 📚(سهارنپوری، خلیل احمد، المهند علی المفند، ص148) 👈انورشاه کشمیری از دیگر علما دیوبند قائل است، تمامی پیامبران و سایر پیروان آنها در قبر اعمال دنیوی مانند نماز، حج، اذان و... را انجام می دهند. 📚(کشمیری،انورشاه، فیض الباری، ج1، ص450) 👈وی در مورد تفاوت حیات برزخی کفار با پیامبران و اولیا الهی می نویسد: کفار حقیقتا مرده اند زیرا از هر کار خیر در دنیا بریده شده اند اما پیامبران و اولیا الهی زنده اند و کارهای خیر آنها در این دنیا با مرگشان تعطیل نشده است، آنها همچنان این کار ها را انجام می دهند و زندگی واقعی این است که انسان بتواند کار های نیک و دستورات الهی را ادامه دهد. 📚(کشمیری،انورشاه، فیض الباری، ص162و163) ✅نتیجه : پیامبران و اولیا الهی پس از مرگ قدرت بر انجام عمل دارند. https://eitaa.com/sonnatenabavii
✍️نوشتار پیش رو برگرفته از کتاب «رویة الوهابیة للتوحید و أقسامه» تالیف "عثمان مصطفی النابلسی" می باشد. این کتاب در چهار باب به بررسی و نقد، توحید از دیدگاه وهابیت پرداخته است. ❇️جلسه اول : حقیقت ایمان به ربوبیت خداوند ( پرودگار فقط الله است ) 👈انسان باید در ربوبیت الله متعال موحد باشد، رب یعنی پروردگار و کسی که پروردگار عالم را فقط، الله متعال می داند، در ربوبیت او موحد است، و باید نسبت به چند نکته آگاهی کامل داشته باشد. 🔹اول : اینکه الله متعال وجود دارد و وجودش مستقل می باشد یعنی او به هیچ چیز و هیچ کس وابستگی ندارد 🔸دوم : اینکه الله متعال دارای کمال مطلق است و دارای عیب و نقصی نمی باشد 🔹سوم : اینکه با قلب هم بپذیرد که الله متعال فقط ، رب و پروردگار عالم است. ✔️بنابراین کسی که وجود الله متعال را انکار کند یا معتقد باشد غیر از الله متعال خدای دیگری نیز وجود دارد، 👈یا معتقد باشد غیر از الله متعال هم می تواند رازق، خالق، مدبر و... باشد 👈کافر است و در ربوبیت الله متعال موحد نیست 👈و همچنین کسی که خدا را دارای نقص بداند مثلا او را جسم بپندارد و او را نیازمند به دست و پا بداند 👈یا اینکه به زبان اقرار کند که الله متعال وجود دارد اما با قلب آن را نپذیرد (مانند مشرکین صدر اسلام) و در دلش کسی دیگری 👈یا چیز دیگری را خالق، رازق، مدبر عالم بداند👈 یا شوونات و صفات رب بودن و پروردگاری را، برای غیر از الله قائل باشد، کافر می باشد. https://eitaa.com/sonnatenabavii
✔️هم چنین مشرکین در زمان پیامبران الهی نیز در ربوبیت موحد نبودند زیرا آنها شوونات رب را برای اصنامشان قائل بودند و بت هایشان را عبادت می کردند و معتقد بودند آنها رازق و مدبر عالم و... هستند. و نفع رساندن یا ضرر رساندن به چیزی یا کسی دست آنهاست و ربوبیت را فقط مختص الله متعال نمی دانستند. لذا بسیاری از آیات قرآن دلالت دارد که آنها در ربوبیت مشرک بودند و چون در ربوبیت مشرک بودند غیر خدا را عبادت می کردند. برای نمونه برخی از آیات را ذکر می کنیم 🔷فلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَٰذَا رَبِّي هَٰذَا أَكْبَرُ ۖ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ (انعام 78) و هنگامی که (ابراهیم) خورشید را دید که (سینه افق را) می‌شکافت، گفت: این خدای من است؟ این (که از همه) بزرگتر است، امّا هنگامی که غروب کرد، گفت: ای قوم من از شریکهایی که شما (برای خدا) می‌سازید، بیزارم 👈در این آیه به خوبی روشن است که پیامبر الهی برای اینکه مردم را موحد در ربوبیت کند ابتدا با آنها هم عقیده می شود و مانند مردم خورشید را رب خود قرار می دهد اما آنگاه که خورشید غروب می کند از خورشید بی زاری می جوید تا مردم نیز دست از ربوبیت خوشید بردارند و در آیه دیگر می فرماید : 🔷إنَّمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا وَتَخْلُقُونَ إِفْكًا ۚ إِنَّ الَّذِينَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا يَمْلِكُونَ لَكُمْ رِزْقًا فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ وَاعْبُدُوهُ وَاشْكُرُوا لَهُ ۖ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (عنکبوت آیه 17) شما غیر از خدا فقط بتهایی (از سنگ و چوب) را می‌پرستید و دروغی به هم می‌بافید؛ آنهایی را که غیر از خدا پرستش می‌کنید، مالک هیچ رزقی برای شما نیستند؛ روزی را تنها نزد خدا بطلبید و او را پرستش کنید و شکر او را بجا آورید که بسوی او بازگشت داده می‌شوید 👈در این آیه نیز صراحت دارد در اینکه مشرکین بت ها را به جای خداوند عبادت می کردند و معتقد بودند بت ها روزی دهنده هستند و شوونات و صفات رب را برای بت ها قائل بودند لذا آیه می فرماید این بت هایی که عبادت می کنید رازق شما نیستند، رزق را نزد الله متعال بطلبید و الله متعال را عبادت کنید. https://eitaa.com/sonnatenabavii
✔️لذا با توجه به آیات قرآن، مشرکین در ، مشرک بودند و به همین خاطر غیر الله متعال را عبادت می کردند و اساسا مشرکین زمانی چیزی را عبادت می کردند که آن را رب بدانند زیرا ممکن نیست که مشرکین قائل به چیزی نباشند و آن را کنند. عبادت مستلزم ربوبیت است، کسی که غیر خدا را عبادت می کند یقینا در ربوبیت نیز مشرک است. همینطور اگر کسی بخواهد الله متعال را عبادت کند ابتدا باید فقط او را رب بداند و بعد او را عبادت کند 👈آیات قرآن نیز به وضوح را مستلزم ربوبیت می داند 🔹وإِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ (مریم 36) و خداوند، پروردگار من و شماست او را پرستش کنید؛ این است راه راست 🔸ربُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا (مریم 65) همان پروردگار آسمانها و زمین، و آنچه میان آن دو قرار دارد او را پرستش کن؛ و در راه عبادتش شکیبا باش آیا مثل و مانندی برای او می‌یابی؟ ☑️بنابراین طبق این دو آیه قرآن خداوند زمانی محقق می شود که ابتدا او را رب بدانیم و معتقد به ربوبیت او باشیم. ✅نتیجه نوشتار: 1 . مشرکین زمان پیامبران الهی دارای بودند و به همین خاطرغیر خدا را عبادت می کردند. 2 . عبادت چیزی یا کسی، زمانی محقق می شود که اعتقاد به ربوبیت آن باشد. اگر اعتقاد به ربوبیت چیزی نباشد آن چیز پرستیده نمی شود و اعتقاد به ربوبیت شرط اساسی برای تحقق عبادت است. پایان 🌷 https://eitaa.com/sonnatenabavii
عمومیت آیه «وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَة» مائده، آيه 35 شیخ محمد زاهد کوثری حنفی در تفسیر آیه عمومیت را، شامل اشخاص واعمال می داند. این شمولیت تنها از عموم لغوی به دست نیامده، بلکه از روایتی نقل شده که خلیفه دوم در جریان استسقاء، به جناب عباس عموی پیامبر ص توسل کردند، و گفتند: «هذا والله الوسیلة إلی الله عزوجل» (۱) کوثری ادامه دادند: علاوه بر این ابن حجر در فتح الباری از عمر نقل می کند: «واتخذوه یعنی العباس وسیلة إلی الله»(۲) و این روایت هم می تواند مناسبی از بر در آیه مبارکه باشد (۳) 📚 پی‎ نویس (۱) ابن عبد البر، الاستيعاب، دار الجيل-بيروت، ج2، ص815. (۲) ابن حجر عسقلاني، فتح الباري، ج2، ص497. (۳) محمد زاهد کوثری، محق التقول فی مسألة التوسل، المکتبة الأزهریة-قاهره، ص5 و 11 🚩مشکات @sonnatenabavii