eitaa logo
مشکات🏴
724 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
جواز تبرک به منبر پیامبر 🙌 ذهبی در مورد جواز تبرک به قبر پیامبر صلی الله علیه وسلم و بوسیدن و لمس کردن آن می‌گوید: قُلْتُ: أَيْنَ المُتَنَطِّعُ المُنْكِرُ عَلَى أَحْمَدَ، وَقَدْ ثَبَتَ أَنَّ عَبْدَ اللهِ سَأَلَ أَبَاهُ عَمَّنْ يَلمَسُ رُمَّانَةَ مِنْبَرِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَيَمَسُّ الحُجْرَةَ النَّبَوِيَّةَ، فَقَالَ: لاَ أَرَى بِذَلِكَ بَأْساً. أَعَاذنَا اللهُ وَإِيَّاكُم مِنْ رَأْيِ الخَوَارِجِ وَمِنَ البِدَعِ. می‌گویم: کجاست آن غالیانی که بی‌مورد سخت‌گیری و انکار ورزی می‌کنند تا بر احمد بن حنبل انکار ورزند حال آنکه از عبد الله (پسر احمد) به ثبوت رسیده که از پدرش سوال کرد دربارۀ کسی که رُمّانۀ منبر پیامبر صلی الله علیه وسلم را لمس می‌کند و بر حجرۀ نبوی دست می‌کشد. احمدبن حنبل گفت: {اشکالی در آن نمی‌بینم}. خداوند ما و شما را از رأی خوارج و از بدعت‌ها پناه بدهد. 📚 سیر اعلام النبلاء از الذهبی، ج 11 ص 212 📎رمّانۀ منبر، موضعی است که پیامبر صلی الله علیه وسلم هنگام نشستن بر منبر، دست مبارکش را بر روی آن می‌گذاشت. ⁉سوال که از وهابیت پرسیده می شود این است ایا احمد بن حنبل امام حنابل بدعت ها را نمی شناخته ? 🔷در جواب باید بگوییم بلی او بدعت ها را می شناخته که به وهابیان لقب خوارج داده است✔ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
برپایی قیامت تنها با جنگ با یهود 💣 🚩در صحیح مسلم روایتی از پیامبر نقل شده که یهودیان به دست مسلمانان نابود خواهند شد چنانکه پیامبر ص می فرماید :«لا تَقُومُ السَّاعَةُ حتَّى يُقاتِلَ المُسْلِمُونَ اليَهُودَ، فَيَقْتُلُهُمُ المُسْلِمُونَ حتَّى يَخْتَبِئَ اليَهُودِيُّ مِن وراءِ الحَجَرِ والشَّجَرِ، فيَقولُ الحَجَرُ أوِ الشَّجَرُ: يا مُسْلِمُ يا عَبْدَ اللهِ هذا يَهُودِيٌّ خَلْفِي، فَتَعالَ فاقْتُلْهُ، إلَّا الغَرْقَدَ، فإنَّه مِن شَجَرِ اليَهُودِ». 🔸ترجمه: «تا وقتی‌که مسلمانان با یهود نجنگند، قیامت برپا نمی‌شود. مسلمانان یهودیان را به قتل می‌رسانند، تا جایی که اگر فرد یهودی پشت سنگ یا درختی مخفی شود، سنگ یا درخت می‌گوید: ای مسلمان! ای‌بندهٔ خدا! این یهودی است که پشت من مخفی شده است؛ بیا و او را بکش. به‌جز درخت "غرقد"؛ که از درختان یهود است صحیح مسلم .ج٤ص٢٢٣٩ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👈جابربن‌عبدالله انصاری به همراه امیرمومنان علیه السلام به قبرستان رفتند. حضرت رو به قبر ها فرمودند: ای خاک نشینان و ای اهل غربت و تنهایی، 🔻بدانید که در منازل شما دیگران مسکن گزیدند، اموال و میراث شما را تقسیم کردند و همسران شما را به همسری خود درآوردند، این ها اخبار ما بود شما برای ما چه خبری دارید؟ 👈حضرت فرمودند: جابر سوگند به خدایی که آسمان را برافراشت و زمین را گستراند؛ اگر به آنها اجازه سخن گفتن میدادند این چنین میگفتند: که بهترین توشه برای زندگی آخرت، تقوا است. 📚تحف العقول، ص 188، شعبة الحرانى رحمه الله، بتصحيحه والتعليق عليه على اكبر الغفاري، الطبعة الثانية 1363 ش، مؤسسة النشر الاسلامي 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔹 ابن الجَزَرِي، در کتاب ( حصن الحصين ) در اداب دعا می گوید : به واسطه انبیاء و بندگان صالح، به خدا توسل می شود. 👈 سؤال از عقلاء این است : آیا ابن جزری که از علمای طراز هست ، نمیدانست شرک و کفر چیست و توحید چیست؟ ◀️آیا وهابیت(خوارج زمان) همچنان بر تندروی هایشان اصرار نموده و قبول نمیکنند این موضوعات ، بعضا اختلافی است و به سبب چنین أموری نباید مسلمین را تکفیر یا تبدیع نمود؟ 👌 التماس تفکر و تعقل! 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅زیارت قبور و سفر برای زیارت قبور در روایات اهل بیت (علیهم السلام) 👈امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: بار سفر برای قبری بسته نمی‌شود مگر قبر ما اهل بیت علیهم السلام.... و هر کس بار سفر ببندد برای زیارت من، دعایش مستجاب و گناهش بخشیده است. 📚وسائل الشيعة، ج 10،ص 441، الشیخ الحر العاملي الجزء الثالث من المجلد الخامس، بتصحيحه وتحقيقه وتذييله الفاضل المحقق الشيخ عبد الرحيم الرباني الشيرازي 👈شیخ طوسی از امام رضا(علیه‌السلام) نقل می کند که حضرت فرمود:ان لکل امام عهداً فی عنق اولیائه و شیعته و ان من تمام الوفاء بالعهد و حسن الاداء زیاره قبورهم … همانا برای هر امامی عهدی بر گردن اولیاء و شیعیان آنان است، وفا کامل و حسن ادای به این عهد، زیارت قبور آنان است. 📚تهذیب الاحکام،ج۶،ص۷۸و۷۹،ح۳ و کافی ، ج۴،ص۵۶۷ 👈امام صادق علیه السلام در مورد زیارت سید الشهداء می فرمایند:  هر کس از خانه‌اش به قصد زیارت امام حسین (علیه‌السّلام) بیرون آید، اگر پیاده باشد، خداوند، برای هر قدمش، حَسَنه‌ای را می‌نویسد و گناهی را از او می‌زُداید و چون به حرم مطهر امام حسین (علیه‌السّلام) رسید، خداوند نام او را جزو رستگاران می‌نویسد، و چون زیارتش را به پایان برَد، خداوند او را از رهایی یافتگان قرار می‌دهد، و چون بخواهد باز گردد، فرشته‌ای نزد او می‌آید و به او می‌گوید: من پیام‌آور خدایم. خداوند، به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: عمل، از سر گیر که گذشته‌ات آمرزیده شد.» 📚ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، ج ۱، ص۱۳۲، نجف اشرف، دار المرتضویه، چاپ اول، ۱۳۵۶ ش. 👈در روایت دیگری وارد شده است که امام‌ هادی (علیه‌السّلام) بیمار شده بودند و درخواست فرمودند فردی به نیابت از ایشان به جهت زیارت قبر مطهر سیدالشهداء (علیه‌السّلام) به کربلا مشرف شود. «عَنْ اَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ: بَعَثَ اِلَیَّ اَبُو الْحَسَنِ (علیه‌السّلام) فِی مَرَضِهِ وَ اِلَی مُحَمَّدِ بْنِ حَمْزَةَ فَسَبَقَنِی اِلَیْهِ مُحَمَّدُ بْنُ حَمْزَةَ فَاَخْبَرَنِی اَنَّهُ مَا زَالَ یَقُولُ ابْعَثُوا اِلَی الْحَائِرِ.» 👈ابو‌هاشم جعفری گوید: امام‌هادی (علیه‌السّلام) در بستر بیماری بود، فردی را به سوی من و محمّد بن حمزه فرستاد که قاصد پیش از من محمد بن حمزه به خدمتش رسید وقتی بیرون آمد به من خبر داد که امام پیوسته می‌فرمود: کسی را به کربلا بفرستید و کسی را به کربلا بفرستید.  📚الکافی، ج4، ص567، الشيخ الكليني، المحقق / المصحح:‌ غفاري على اكبر و آخوندي محمد، الناشر: ‌ دار الكتب الإسلامية 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🙌 _به_پیامبر 🔷توسل به پیامبر در حال حیات و ممات 📢حبيب عبد‎اللّه‎بن‎علوي الحدّاد از علمای شافعی بعد از این که ادله روایی و عمل صحابه بر جواز توسل و طلب شفاعت از رسول الله در زمان حیات و ممات را متذکر می شود؛ درباره آیه 64 سوره نساء می‎گوید: فهم تمام علمای امت این است آیه«وَلَوْ أَنَّهُمْ إذ ظَلَمُوا أنفسهم جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا»بر عموم دلالت کرده و شامل حال حیات و ممات می‎گردد. زیرا مستحب است که زائر هنگام زیارت قبر رسول الله ﷺ آن را بخواند. ⁉سوالی که از وهابیت یا بهتر بگوییم خوارج زمان باید بپرسیم این است چرا شما بر خلاف مسلمانان توسل را فقط در حال حیات جایز می دانید?! 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
⭕❌وهابیون معتقدند استعاذة وپناه بردن به غیر الله، از جمله پیامبران ، بطور مطلق کفر و شرک است، و ربطی به اعتقاد پناه گیرنده، ندارد!! ❌محمد بن عبدالوهاب می گوید: استعاذه به غیر الله شرک است.(۱) این فهم باطل، مخالف صریح حدیث صحیح پیامبر است، از جمله: ☑️ در مسند أحمد 26366 آمده: « عن عائشة، قالت: بَعَثَتْ صفيّةُ إِلى رسول الله صلى الله عليه وسلم بِطعَامٍ قَد صَنَعَتْهُ له وهو عندي، فلمّا رَأَيتُ الجَارِيَةَ، أَخَذَتنِي رِعدَةٌ حَتَّى استَقَلَّنِي أَفْكَلُ، فَضَربتُ القَصعَةَ، فَرَمَيتُ بها. قالت: فنظر إِلي رسولُ الله صلى الله عليه وسلم، فَعَرفتُ الغَضبَ في وجهه، 👈فقلت: أَعُوذُ بِرَسُولِ الله👉 أن يلعَنَنِي اليوم ... ». إسناده حسن. 😔آیا صحابه، شرک انجام داده اند و پیامبر صلی الله علیه وسلم به ارتکاب شرکشان رضایت داشته!؟ 🤔التماس تفکر منبع: 1.التوحید محمدبن عبدالوهاب، باب من الشرک: الاستعاذه بغیر الله ص 41 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔵خطیب بغدادی در باب ( ما ذكر في مقابر بغداد المخصوصة بالعلماء والزهاد ) از قبر یکی از زهاد و صالحان میگوید که مشهور به قبر نذور بوده و مردمان مسلمان به زیارت این قبر رفته و به آن تبرک جسته و در آنجا از خدا طلب براورده شدن حاجاتشان را می کردند و به برکت این قبر ، دعاهایشان قبول میشود : « ومقبرة عَبْد الله بْن مالك، دفن بها خلق كثير من الفقهاء والمحدثين والزهاد والصالحين، وتعرف بالمالكية. ومقبرة باب البردان فيها أيضا جماعة من أهل الفضل. وعند المصلى المرسوم بصلاة العيد 👈كان قبره يعرف بقبر النذور، يقال: إن المدفون فيه رجل من ولد عَلِيّ بْن أَبِي طالب رضي الله عنه 👈يتبرك الناس بزيارته، ويقصده ذو الحاجة منهم لقضاء حاجته ». 📚تاریخ بغداد : 1 / 445 - 446 ⬅️ سؤال : آیا خطیب بغدادی توحید و شرک و سنت و بدعت را میشناخت؟ 🤔آیا وهابیت(خوارج زمان) ، خطیب بغدادی را هم مثل دیگر مسلمانان به زمره کفار و مشرکین و مبتدعین و... اضافه خواهند نمود ، یا خیر ؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📢کلام تقتازانی درباره برکات زیارت قبور صالحین و سماع موتی ✅ تقتازانی می گوید: فإنّ للنفس بعد المفارقة تعلّقا ما بالبدن و بالتربة التي دفنت فيها، فإذا زار الحيّ تلك التربة، و توجّهت نفسه‌ تلقاء نفس الميّت حصل بين النفسين ملاقاة و إفاضات. ترجمه: . پس یقینا برای روح بعد از جداشدنش، به بدن و خاکی که در آن دفن می شود تعلقی ایجاد می شود و هنگامی که فرد زنده ای، آن خاک (که مرده در آن دفن شده) را زیارت کند و میت را مورد توجه قرار دهد بین هردوشان (نفس میت و نفس فرد زنده زیارت کننده) دیدار و برکاتی حاصل می شود. 📚شرح المقاصد، ط عالم الکتب، ج3، ص338 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📢بار سفر بستن به قصد زیارت قبور صالحین از نظر نووی ✅نووی در تأیید این موضوع می گوید: 👈الصَّحِيحُ عِنْدَ أَصْحَابِنَا وَ هُوَ الَّذِي اخْتَارَهُ إِمَامُ الْحَرَمَيْنِ وَ الْمُحَقِّقُونَ أَنَّهُ لَا يَحْرُمُ وَ لَا يُكْرَهُ👉" 👈قول صحیح نزد اصحاب ما (شوافع) این است که نه حرام است و نه مکروه که این قول را امام الحرمین و محققین نیز اختیار کرده اند.👉" 📚صحیح مسلم بشرح النووی، ج9، ص106 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
❌وهابیت مدعی است که مشرکین در ربوبیت موحد بودند محمد بن عبدالوهاب می گوید: مشرکین نیز مانند مسلمانان اقرار به توحید ربوبی می کردند انها نیز خدا را خالق و رازق و مدبر می دانستند و تنها تمایز مسلمانان از مشرکین همان توحید الوهی است؟؟؟؟(1) ✅در جواب به وهابیت باید بگوییم مشرکین نه تنها در الوهیت بلکه در ربوبیت نیز مشرک بودند و اساسا اشتراکی با مسلمانان در توحید نداشتند و این اعتقاد مورد اتفاق همه مسلمانان است به عنوان مثال ابن عباس در تفسیر ایه 82سوره واقعه می گوید: هیچ شبی بر مردم باران نمی بارید ☔️مگر اینکه بعضی از انها مشرکانه صبح می کردند علت ان این بود می گفتند: با طلوع فلان ستاره🌟 بر ما باران می بارد «نه از فضل خدا» ❓⁉️ آیا با این اوصاف که مشرکان از غیر الله رزق می خواهند باز در ربوبیت موحد اند؟ آیا تشبیه مسلمان به مشرک توسط وهابیت صحیح است؟ [۱] . محمد بن عبدالوهاب، الجواهر المضيه، ص۳۷، ریاض، دارالعاصمه، ۱۳۴۹ ه ق 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🤲 🤲الاجهوری (فقیه مالکی) در مورد جواز توسل به انبیاء بعد از مماتشان می گوید:«توسل به درگاه الله و استغاثه به پیامبران و صالحان بعد از مرگشان جایز است و کرامت آنان با مرگشان قطع نمی شود.... او می گوید انسان صالح در دنیا همچین شمشیر در غلافش است هنگامی بمیرد از آن ازاد می شود و در تصرفاتش قوی تر می شود(1) ⁉️سوالی که از وهابیت (خوارج زمان) باید پرسید این است چرا توسل و استغاثه را به بهانه اینکه اموات قادر به انجام کاری نیستند حرام می دانید؟ در حالی که این بر خلاف اعتقاد مسلمانان است 📗📒بریقه محمودیه، ابی السعید خادمی، ص261 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii