eitaa logo
حسین سوزنچی
2.4هزار دنبال‌کننده
154 عکس
47 ویدیو
84 فایل
این کانال شخصی حسین سوزنچی است. کانال دیگری با نام یک آیه در روز دارم که تدبرهای روزانه‌ام را در آن می‌گذارم، به آدرس: @yekaye آدرس سایت souzanchi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی محرم ۱۴۰۱ حجت الاسلام حسین سوزنچی موضوع: تشخیص وظیفه در ارتباط با امام زمان عج @intezar_ir @souzanchi
ضمن تسلیت ایام عزای سالار شهیدان ظاهرا از دیروز امکان پخش مستقیم برنامه سخنرانی هیات انتظار مهیا شده است؛ و گفتند ظاهرا هم از صفحه اینستاگرامی هیات انتظار (intezar_ir) (ورود مستقیم) و هم در سایت تکیه (https://tekye.net/live/2894) می‌توانید برنامه امشب (شب عاشورا؛ و احتمالا شب شام غربیان) را به صورت زنده مشاهده کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی محرم ۱۴۰۱ حجت الاسلام حسین سوزنچی موضوع: تشخیص وظیفه در ارتباط با امام زمان عج @intezar_ir @souzanchi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقتل‌خوانی ظهر عاشورا در هیات انتظار (حدود ۷ دقیقه اول توضیحاتی درباره زیارت عاشورا و دفع یک شبهه درباره حادثه عاشوراست و بقیه فایل بتمامه مقتل خوانی است) @intezar_ir @souzanchi
تشخیص وظیفه در ارتباط با امام زمان عج.doc
476.7K
در دهه محرم امسال بحثی در هیات انتظار بندرعباس (در مسجد دانشگاه علوم پزشکی) ارائه شد با موضوع تشخیص وظیفه در ارتباط با امام زمان عج. متن ضمیمه صرفا یادداشت‌هایی است که پیش از جلسات آماده می‌شد و عمدتا مشتمل بر متن کامل احادیثی است که در جلسات استفاده می‌شد و غالبا فراز مربوط به حدیث مذکور که در جلسه مورد استفاده واقع می‌شد با رنگ قرمز معین شده است. این فایل صرفا جهت استفاده کسانی که در جلسات حضور داشتند یا فایل صوتی را گوش کرده‌اند تقدیم می‌شود. برای اطلاع از مضامین دقیق بحثها لطفا به فایل صوتی جلسات مراجعه شود. @souzanchi
سخنرانی با موضوع تهران:‌ حسینیه ارشاد سه‌شنبه ۱۸ مرداد شروع مراسم: بعد از نماز عشاء شروع سخنرانی:‌ بعد از زیارت عاشورا @souzanchi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی محرم ۱۴۰۱ حجت الاسلام حسین سوزنچی موضوع: تشخیص وظیفه در ارتباط با امام زمان عج @intezar_ir @souzanchi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل سخنرانی حسین سوزنچی حسینیه ارشاد؛ سه‌شنبه ۱۸ مرداد @souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
☀️۸۱) سلیم می‌گوید: از علی ع شنیدم که در جنگ جمل و جنگ صفین می‌فرمود: همانا من نظر کردم و راهی نیافتم جز کفر به خدا و انکار آنچه خداوند متعال نازل فرموده یا جهاد در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر؛ پس جهاد در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر را بر کفر به خدا و انکار آنچه خداوند نازل فرموده و گرفتار شدن به غل و زنجیرهای در آتش جهنم ترجیح دادم هنگامی که یارانی برای این کار داشتم. همانا من از زمانی که رسول الله ص قبض روح شد تاکنون همواره مظلوم بوده‌ام؛ اگر قبل از آن روز یارانی برای احیای کتاب و سنت می یافتم – همان طور که امروز یافتم- حتما می‌جنگیدم و اجازه‌ی برجای نشستن نداشتم. 📚كتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج‏2، ص883، ح۵۳ سُلَیمٌ قَالَ: سَمِعْتُ عَلِیاً عَلَیهِ السَّلَامُ یقُولُ یوْمَ الْجَمَلِ وَ یوْمَ الصِّفِّینِ إِنِّی نَظَرْتُ فَلَمْ أَجِدْ إِلَّا الْكُفْرَ بِاللَّهِ وَ الْجُحُودَ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى، أَوْ الْجِهَادَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ. فَاخْتَرْتُ الْجِهَادَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ عَلَى الْكُفْرِ بِاللَّهِ وَ الْجُحُودِ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَ مُعَالَجَةِ الْأَغْلَالِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ، إِذَا وَجَدْتُ أَعْوَاناً عَلَى ذَلِكَ. إِنِّی لَمْ أَزَلْ مَظْلُوماً مُنْذُ قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ، فَلَوْ وَجَدْتُ قَبْلَ الْیوْمِ أَعْوَاناً عَلَى إِحْیاءِ الْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ كَمَا وَجَدْتُهُمُ الْیوْمَ لَقَاتَلْتُ وَ لَمْ یسَعْنِی الْجُلُوس.‏ @yekaye
(۱) بسم الله الرحمن الرحیم مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دومین و سومین شماره از ماهنامه گفتمانی راهبردی را با مروری بر سرفصل‌های گفتمان «عدالت و جمهوریت» دولت سیزدهم منتشر کرد. ... در بخش دیگر این پرونده، اساتیدی همچون ... و ٫ به سویه‌های فقهی و صورت‌بندی دینی گفتمان عدالت و جمهوریت توجه نشان دادند. متن خبر: https://b2n.ir/r29422 در این شماره مصاحبه مکتوبی از این‌جانب منتشر شده است که فرازهایی از این مصاحبه در ادامه تقدیم می‌شود: ... متاسفانه بسیاری از ما شعار قرآن و اسلام را می‌دهیم اما صرفا بر اساس نظرات ناقص خود نظر می‌دهیم نه واقعا مستند به آیات و احادیث. در اینجا و به عنوان مقدمه‌ای برای تفسیر کاربردی این آیه [آیه ۲۵ سوره حدید]، مناسب است موضع‌گیری ائمه اطهار در برخی از وقایع مشابه را متذکر شوم که ایشان چگونه در قبال اینکه مبادا فهم ناقص افراد از مسائل مختلف، ولو با انگیزه خوب، به جای اسلام و قرآن مبنای عمل قرار گیرد هشدار داده‌اند؛ چرا که به نظر می‌رسد یکی از که ریشه بسیاری از در رسیدن اهدافش بوده این است که علیرغم اینکه عموما شعار اجرای اسلام سر داده شده، اما در بسیاری از موارد - حتی علیرغم اینکه حسن نیت هم در کار بوده - عملا فهمهای ناقص افراد (نه توصیه‌های واقعی اسلام) مبنای عمل قرار گرفته است. اما آن وقایع: 🔸واقعه اول: زید بن علی وقتی از ظلم بنی‌امیه به ستوه می‌آید تصمیم به قیام علیه ظلم می‌گیرد و خدمت امام باقر ع می‌رسد و اعتراض می‌کند که «لَيْسَ الْإِمَامُ مِنَّا مَنْ جَلَسَ فِي بَيْتِهِ وَ أَرْخَى سِتْرَهُ وَ ثَبَّطَ عَنِ الْجِهَاد: امام کسی نیست که در خانه بنشیند و پرده بیندازد و از جهاد خودداری کند...» و خلاصه سخنش این است که اگر تو قیام نمی‌کنی، من قیام می‌کنم. محور پاسخ امام ع به او این است که آیا واقعا تو احاطه علمی کافی به قیامی که می‌خواهی انجام بدهی داری؟ و اگر نداری، آیا نزد خداوند حجت داری که این کار تو لزوما به نفع دین و به نفع خودت تمام شود؟ و خلاصه اینکه: «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ إِمَامٍ ضَلَّ عَنْ وَقْتِهِ فَكَانَ التَّابِعُ فِيهِ أَعْلَمَ مِنَ الْمَتْبُوع‏: به خدا پناه می‌برم از امامی که زمانش را گم کند به طوری که کسی که دارد پیروی می‌کند از کسی که قرار است از او پیروی شود داناتر باشد» (کافی، ج۱، ص۳۵۶-۳۵۷). 🔸واقعه دوم: عمرو بن عبید و واصل بن عطا و جمعی از معتزله خدمت امام صادق ع می‌رسند و از ایشان می‌خواهند برای قیام علیه ظلم بنی‌امیه به محمد بن عبدالله (نفس زکیه) بپیوندند. حضرت با ایشان محاجه‌هایی می‌کند و محور استدلالهای حضرت این است که به آنها نشان دهد شما که می‌خواهید حکومت بنی‌امیه را سرنگون کنید و خودتان قدرت را به دست بگیرید احکام خدا را در موقعیت‌های اجتماعی جدیدی که پیش می‌آید بلد نیستید، و صرفا بر اساس حدس و گمان می‌خواهید در این موقعیتها اقدامی انجام دهید، و لذا این گونه حکومت‌داری (که افراد فقط دلشان می‌خواهد حکومت اسلامی باشد اما احکام اسلام در موقعیتهای جدید را نمی‌دانند و صرفا با حدس و گمان اقدام می‌کنند) از این حیث که باعث گمراهی مردم می‌شوند ترجیحی بر حکومت بنی‌امیه ندارد! (کافی، ج۵، ص۲۳-۲۷) 🔸واقعه سوم: محمد بن حکیم به امام کاظم ع عرض می‌کند که ما با بهره‌گیری از تعالیم و احادیث شما در دین فقیه شده‌ایم و پاسخ مسائل مردم را بر اساس تعالیم شما می‌دهیم؛ اما گاهی می‌شود که سوالی می‌پرسند پاسخش را در تعالیم شما نمی‌یابیم آیا حق داریم با بررسی تعالیم شما و بر اساس مطالبی که خیلی به پاسخ مذکور نزدیک و با مطالب شما سازگارترست به مردم پاسخ دهیم؟ حضرت می‌فرمایند: «هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ؛ فِي ذَلِكَ وَ اللَّهِ هَلَكَ مَنْ هَلَكَ يَا ابْنَ حَكِيم‏: اصلا و ابدا! به خدا سوگند با این رویه بود که هلاک شد هرکس که هلاک شد» (کافی، ج۱، ص۵۶). 💢این سه واقعه از این جهت اشاره شد که در هر سه مورد، افراد ظاهرا دغدغه‌های خوبی دارند و می‌خواهند عدالت و احکام اسلام اجرا شود اما چون آشنایی کافی با زوایای تعالیم اسلام ندارند و عملا بر اساس سلیقه شخصی و فهم ناقص خود عمل می‌کنند مورد نهی شدید امامان ع قرار می‌گیرند. @souzanchi 👇ادامه مطلب👇