eitaa logo
سبک زندگی دینی
125 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
24 فایل
آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت نوح (ع) بعد از عمر طولانی از دنیا رفت. حضرت صادق (ع) می‌فرماید: حضرت نوح (ع) ۲۳۰۰ سال زندگی کرد، ۸۵۰ سال قبل از رسیدن به مقام نبوت، ۹۵۰ سال دوران پیغمبری قبل از طوفان که مردم را به سوی خدا دعوت نمود، و ۵۰۰ سال بعد از پیاده شدن از کشتی و دفع آبها از روی زمین مشغول آباد کردن شهرها شد. امام صادق می‌فرماید که آن بزرگوار روزی در آفتاب نشسته بود که مردی رسید و به او سلام کرد. حضرت نوح (ع) پس از ردّ سلام او، فرمود برای چه آمده‌ای؟ عرض کرد، ای نوح! من قابض‌الارواح هستم، آمده‌ام تا روح ترا قبض نمایم. فرمود: ای قابض‌الارواح، مهلت ده تا از این آفتاب به آن سایه بروم، عرض کرد مهلت دادم. چون نوح از آفتاب به سایه رفت فرمود: ای عزرائیل! آنچه در دنیا بر من گذشت، مانند منتقل شدن من از آفتاب به سایه بود، اکنون آنچه مأموری انجام ده.
نهراسیدن از مرگ انسان های بی ایمان در عین برخورداری از تمام امکانات رفاهی، از نوعی دلهره و ترس همیشگی به نام مرگ رنج می برند؛ چرا که می دانند روزی به سراغ آنها می آید و تمام خوشی هایشان را تباه می سازد. اما انسان های با ایمان با توجه به جهان بینی خاصی که دارند، نه تنها از مرگ نمی هراسند؛ بلکه در بسیاری از مواقع، با دیدن برخی صحنه های تهدید کننده ایمان و اعتقاداتشان، برای درامان ماندن از آنها، آرزوی مرگ می کنند. آنها مرگ را نه تنها فنا و هلاکت نمی دانند، بلکه آن را راه ورود به بهشت جاودان و امن و آسایش ابدی می شناسند. آنها مرگ را انتقال از عالم طبیعت به جهان حقیقت می دانند که سرزمین به سعادت جاودان رسیدن انسان هاست. آنان می دانند که مردم پرهیزکار و با ایمان وارد بهشت شده، در جوار قرب الهی به آسایش جاودان خواهند رسید. در برخی از روایات آمده اشتیاق به مرگ که با تقدیر الهی برای انسان رقم می خورد، از جمله نشانه های ایمان است.
هر روزی که می‌گذرد قسمتی از وجود تو رفته است! 🔻 از «امام حسین» علیه السلام روایتی بسیار زیبا وارد شده است که می‌فرماید: «يَا ابْنَ آدَمَ إِنَّمَا أَنْتَ أَيَّامٌ». تعبیر خیلی زیباست. امام حسین علیه السلام خطاب به ما می‌فرماید: ای فرزند آدم! تو خودت روزگاران هستی. تو خودت ایام هستی؛ یعنی هر روز، مرتبه‌ای از وجود توست و روزبه‌روز در حال ساختن آجربه‌آجر این ساختمان وجودی هستی. ‼️ در ادامه می‌فرماید: «كُلَّمَا مَضَى(ذَهَبَ) يَوْمٌ ذَهَبَ بَعْضُك». هر روزی که می‌گذرد، قسمتی از وجود تو رفته است؛ بعضی از تو رفته است که تکرارشدنی نیست. همان‌طور که هر لحظه‌ای که از ما می‌گذرد، در عمرمان دیگر برگشت‌پذیر نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۲۲
🍃از بهلول پرسیدند چرا اینقدر به قبرستان رفت و آمد میکنی؟ او در جواب گفت: با جمعی نشسته ام که به من آزار نمیرسانند حسادت نمی کنند دروغ نمی گویند طعنه نمیزنند خیانت نمی کنند قضاوت نمی کنند مرا به یاد سرای آخرت می اندازند و بالا تر از همه ی اینها اگر از پیششان بروم... پشت سرم بد گویی نمی کنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 جو بایدن: برای اینکه امام زمان شیعه را بشناسم، یک پروفسور مطالعات اسلامی استخدام کردم! 👈 سخنان بایدن در کاخ سفید: در آن زمان، مسئول کمیته روابط خارجی بودم و آن پروفسور هر چهارشنبه می‌آمد و با هم ناهار هم می‌خوردیم. اول خیال می‌کرد فقط یک سال پیش من می‌ماند!
📖 هنگامه ظهور 🍃امام علي عليه السلام: 🔸هرگاه آواز دهنده اى از آسمان آواز برآورد كه: «همانا حق در ميان خاندان محمّد است» آن هنگام مهدى بر سر زبانهاى مردم مى افتد و جام محبت او را سر مى كشند و جز ياد و نام او بر زبان نمى آورند. 🔹إذا نادى مُنادٍ من السَّماء: «إنّ الحَقَّ في آلِ محمّدٍ» فعندَ ذلكَ يَظهرُ المَهديُّ على أفواهِ النّاسِ، و يُشْرَبونَ حُبَّهُ، فلا يكونُ لَهم ذِكْرٌ غـيرُهُ. 📚التشريف بالمنن: 129 / 136، كنز العمّال: 39665.
به قول مرحوم کافی: آقا جان، بچه هامون جوون شدند، جوونامون پیر شدند، پیرمردامون مردند، آخر هم تو را ندیدند. چقدر دلم مدینه ی بدون آل سعود میخواهد، دنیای بدون جنگ، دنیایی که داعش و طالبان و اسرائیل و آمریکا در آن نباشد، دنیایی پر از عدل که حکومتش جهانی است و در آن حکومت دیگر مرز معنایی ندارد و همه ی مردم زیر پرچم حکومت مهدوی کنار هم هستند، چقدر دنیای بعد ظهور و دنیای زیر نظر امام معصوم زیباست. ولی ما برای آن حکومت کاری نکردیم، ما به جای اینکه از کافر هم برای او یار درست کنیم، شیعه ۱۲ امامی را هم طرد میکنیم، زمینه سازی برای حکومت جهانی با نگاه جهانی اتفاق میفتد نه نگاه جناحی. امام ما می آید برای دنیا حکومت کند نه حزب اللهی ها، برای همه چند میلیارد آدم، همین ها باید آماده شوند، اولین قدم این است با این ها ارتباط بگیری، با همین شکل و قیافه بپذیری، درکشان کنی، بگی شما هم مومنی، شما هم میتونی یار مهدی فاطمه باشی تا قدم به قدم سمت امام بیایید ولی ما به شیعه ۱۲ امامی که عاشق امامش هست هم برچسب میزنیم و او را دفع میکنیم، تا نگاه ما درست نشود هزاران جمعه هم بگذرد ظهور محقق نخواهد شد، اگر ما قراره سرباز امام زمان باشیم باید برای او یار جمع کنیم، باید آنقدر هنرمند باشیم که از لجن زار، یک‌نفر را به یار امام زمان تبدیل کنیم. روی این فکر کنید، امام ما غریب است، امام ما منتطر ماست تا ظهور کند، کمی جهانی نگاه کنید تا برای حکومت جهانی آماده باشیم. یاعلی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد 🔹«نگاه غلط به مسئله انتظار که امروز بعضی از ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشت. یهودیان بر اساس همین انتظار به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر و… سکونت کردند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند و بارها تلاش کردند او را ترور کنند. 🔹آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله اخلاقی داشتند. ‼️ فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت. 🔸 و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر اطلاعاتشان در مورد مباحث مهدوی کم است اما به دلیل پاکی درونی در واقع به امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.» 📌 آری، سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و ادیان الهی گذشته و کتب آنها بی خبر بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند. ⁉️ اما فاصله ما با امام زمان (عج) چقدر است؟!!! خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم…
✳️ ترک دعا برای ظهور به ضرر دنیای ما هم هست؛ چه رسد به آخرت! 🔻 اگر ما برای «تعجیل فرج» دعا نکنیم، یا در دعاکردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضررِ دنیای ما هم خواهد بود؛ چه رسد به آخرت. و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است. ‼️ اگر در دعاکردن برای فرج قاصر باشیم یا در آن تساهل و تکاسل و سهل‌انگاری و سستی کنیم و این مطلب را جدّاً نخواهیم، درحقیقت دنیا را نخواسته‌ایم زیرا امور مخالف فرج بر ضرر مردم است؛ و بدون فرج، مسلمان‌ها دنیایی نخواهند داشت؛ چنان‌که می‌بینیم کفار، آن‌ها را مال‌المصالحهٔ خود و متعدد و متفرق کرده‌اند و هرکدام از آن‌ها که مخالف منافع آن‌هاست، دیگران را به جان او می‌اندازند و خودشان کنار می‌نشینند، و سرانجام هر طرف پیروز شد، به سود کفار خواهد بود. 👤 📚 از کتاب (اعتقادی) 📖 ص ۷۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این جمله را: اللّهُمَّ بارِک لِمَولانا صاحبِ الزَّمان بنویسید و به دیوار منزل بزنید و آثارش را ببینید!