9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محتوا
🔴ایستادن مقابل ظلم مدرن
🔸طبقهبندی انسانها در دنیای مدرن:
۱. طبقه کلان سرمایهداران نجومی که بیشتر صهیونیست هستند. اینها صاحبان شرکتهای بزرگ و اقماری چند ملیتیاند. این طبقه از طریق سازمانهای پیچیده رسانهای و سیاسی، قدرت دولتها را به دست میگیرند و با سلطه رسانهای، افکار جامعه را به نفع خود اداره میکنند.
۲. طبقه رنگارنگ کارشناسان که بازوی مشورتی سرمایهدارانند. اینها به لحاظ اقتصادی و بهرهمندی از امتیازات اجتماعی و سیاسی، سطوح متنوعی دارند، اما در خدمت طبقه اول هستند.
۳. طبقه متوسط که کارشان بیشتر در محدوده توزیع و خدمات است. این طبقه به لحاظ منافع و مطالبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، دارای اختلاف اساسی با دو طبقه پیشین هستند.
۴. طبقه گسترده و بزرگ کارگران شهری و کشاورزان روستایی. آرزوی اصلی این طبقه رسیدن به وضعیتی است که دستمزدها بیشتر باشد و کارها مناسبتر.
۵. طبقه آوارگان، بیخانمانها، ورشکستگان اقتصادی، بدهکاران به بانکها و معترضان دارای تمایلات ضداجتماعی که قابلیت اعتراض و پرخاشگری بالایی دارند.
نکته:
تکنولوژی مدرن آمریکایی_صهیونیستی، برای سرمایهداران،ثروتی انبوه آفریده است اما سهم طبقات متوسط و فرودست جامعه چیست؟ زندگی قسطی و میل دائمی به مصرف دیوانهوار و آرزوهای دور و دراز که توام با سرخوردگی همیشگی است.
سوغات غرب برای طبقه متوسط دنیا، فقر مدرن است!
منبع: کتاب مبانی نظری غرب مدرن. ص۵۱و۱۵۴. با تصرف
#مدیریت
#استراتژی
#رسانه
#محتوا
#مخاطب
#غزه
#فلسطین
پیشنهاد مطالعه: کتاب رسانه سلطه، سلطه رسانه
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۳۰ دی
#فرستنده
🔴 معاویه را امام حسین میشناسد!
معاویه به تمجید از برخی قبایل عرب میگوید :
اگر بنیهاشم بخشندگی نکند
و بنیعوام شجاعت نورزد
و بنیمخزوم مغرور نباشد
و بنیامیه بردباری ننماید
این یعنی که به نیاکان و پدران خود شبیه نیستند!
مطلب به اطلاع امام حسین علیه السلام میرسد. میفرمایند:
به خدا قسم معاویه در این سخن، نیت خیر نداشته است! او با این توصیفش می خواسته:
بنیهاشم آنچه را دارند ببخشند تا نیازمند شوند!
و بنیعوام در اندیشه شجاعت، خود را به کشتن بدهند!
و بنیمخزوم با غرورنمایی، منفور مردم شوند!
و بنیامیه با نمایش صبر و بردباری، در چشم مردم محبوب گردند!
منبع: کتاب شرح نهج البلاغه ابنابیالحدید ج ۲۰ حکمت ۴۰۰. با تلخیص و تصرف
دو مکتب عمده در مطالعات ارتباطی وجود دارد: مکتب فرآیند و مکتب مبادله.
در مکتب فرآیند، ارتباطات روندی است که فرستنده میخواهد بر رفتار یا ذهنیت مخاطب اثر بگذارد. اگر اثر، همانی نشود که او میخواهد، یعنی شکست!
مدل لاسول از نوع "مکتب فرآیند" و شامل پنج پرسش است:
چه کسی (فرستنده)؟
چه میگوید (محتوا)؟
با چه ابزاری (رسانه)؟
به چه کسی (مخاطب)؟
با چه اثری (اغوا یا اقناع)؟
حوزههای پژوهشی
حوزه تحقیقِ چه کسی؟ : تحلیل کنترل
حوزه پرسشِ چه میگوید؟ : تحلیل محتوا
حوزه سوالِ چه رسانهای؟ : تحلیل رسانه
حوزه پژوهشِ به چه کسی؟ : تحلیل مخاطب
حوزه مطالعه با چه اثری؟ : تحلیل اثر
#مدیریت
#رسانه
#فرستنده
#مخاطب
پیشنهاد مطالعه: کتاب اندیشههای بنیادین علم ارتباطات
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۵ بهمن
#محتوا
🔴 رسانه و چهارپایان!
والتر لیپمن:
یک دموکراسی پیشرفته دو طبقه دارد:
طبقه اول: کارشناسان. اینها نقش فعالی در تصمیمات کشور دارند و کارها را طبق سیاست خود پیش میبرند.
طبقه دوم: چهارپایان متحیر! این طبقه، اکثریت جامعه را تشکیل میدهند. ما کارشناسان مجبوریم در برابر جفتک پرانی این طبقه از خود مراقبت کنیم!
تقسیم دموکراتیک وظایف :
وظیفه طبقه اول:
در یک دموکراسی پیشرفته فقط کارشناسان باید برنامهریزی کنند. فقط آنها میتوانند منافع مردم را بفهمند و مسئول اجرای امور باشند.
وظیفه طبقه دوم:
چون دموکراسی، حکومتی خودکامه نیست، به چهارپایان متحیر اجازه میدهد تا به طبقه اول بگویند ما میخواهیم شما رییس ما باشید! بعد از آن باید تماشاگر شوند! دموکراسی موثر یعنی این! چون توده مردم کودنتر از آنند که در مدیریت کارها مشارکت کنند، باید آنها را کنترل کنیم. چگونه؟ با رسانه!
🔸رسانه، هم باید حواس چهارپایان متحیر را پرت کند تا جفتک نیندازند و هم باید با آموزش، بخشی از آنها را به خدمت طبقه اول درآورد.
- لیپمن از نظریه پردازان برجسته دموکراسی است.
منبع: کتاب کنترل رسانهها، اثر نوام چامسکی.صص۲۴-۱۹. با تلخیص و تصرف.
ابنابیالحدید: پیش از جنگ صفین عدهای زیادی خدمت حضرت علی علیهالسلام آمدند که ما در حقانیت شما یا معاویه شک داریم! اجازه بدهید با شما به صفین بیاییم تا تصمیم بگیریم. حضرت با استقبال فرمودند: این کار شما عین علم و تفقه در دین است.
این گروه در اثنای نبرد صفین به سپاه امام پیوستند.
#مدیریت
#رسانه
پیشنهاد مطالعه: کتاب جدال دو اسلام
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۷ بهمن
#محتوا
🔴پرچمهای برافراشته نفوذ!
🔸اول
همواره در طول تاریخ، برخی تحصیل کردگان غرب در مناصب مهم سیاسی و فرهنگی ایران جاگرفتهاند.
🔸دوم
فراماسونها گروهی صنفی در تاریخ اروپا بودند که در گذر زمان، جریانی مخوف برای مدیریت دنیا ساختند. فراماسونری در قرن ۱۸، دو انقلاب فرانسه و آمریکا را رهبری کرد.
تمام روسای آمریکا از جرج واشنگتن تا امروز، عضو لژهای فراماسونری بودهاند، به جز کندی که کاتولیک بود و به قتل رسید!
انگلستان اولین لژ ماسونی شرق را در ۱۷۳۰م در کلکته هند ایجاد کرد. سپس شعبات آن را به مصر، ترکیه و ایران سرایت داد!
🔸سوم
برخی فراماسونهای ایرانی:
۱. ابوالحسن ایلچی. وزیر خارجه فتحعلی شاه که ۳۵ سال از انگلستان حقوق میگرفت. با امضای او ۱۷ شهر قفقاز از ایران جدا شد.
۲. نصرتاللهخان. اولین وزیر خارجه مظفرالدینشاه. با طراحی او حق گمرکات شمال و امتیاز نفت دارسی را به اروپا دادند. او مدرسه سیاسی تهران را دایر کرد تا ماسونها برای آینده ایران، شاگرد تربیت کنند. اردشیرجی انگلیسی از معلمان این مدرسه بود.
۳. حسنخان مشیرالدوله. دومین وزیر خارجه شاه قاجار. قرارداد ۱۹۰۷ و تقسیم ایران بین روس و انگلیس را او ترتیب داد.
به جز قائممقام و امیرکبیر تقریباً همه وزرای قاجار و پهلوی تا بختیار عضو فراماسونری بودند!
🔸چهارم
بعد از انقلاب از میان ۱۷ لژ فعال در ایران، تنها لژ شریف امامی کشف شد! بسیاری از اعضای لژهای ایرانی به دلایلی هرگز شناخته نشدند!
منبع: کتاب نفوذ فراماسونری در مدیریت نهادهای فرهنگی ایران. صص ۳۳-۷.
#نفوذ
#آمریکا
#انگلیس
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۱۰ بهمن
#رسانه
🔴پارادایم فرهنگی BBC
در بیان مدیرانش
▫️ما با اجازه نامه سلطنتی تاسیس شدهایم.
▫️ما از امتیاز یک درآمد فراوان و تضمین شده برخورداریم.
▫️برنامههای ما فقط ساعات شب مخاطب را پر نمیکند.
▫️ما از همه بهتریم. ما همیشه برتر بوده و همیشه خواهیم بود. استانداردها را ما تعیین میکنیم.
▫️ژورنالیسم در خون BBC است.
▫️کارکنان ما تربیت شدهاند تا دیگران را لو بدهند!
▫️والاترین ارزش در BBC تعهد به کیفیت برنامه است؛ برنامهای دارای سبکی خاص که مخاطب را مسحور کند، برنامهای ظاهراً ساده اما در واقع محصول کاری گروهی و دقتی فوقالعاده.
▫️وجود ما به نفع مردم و برای مملکت خوب است. ما فقط پخش کننده برنامه نیستیم. اهداف ما فراتر از اولویتهای مالی و تجاری است.
منبع: کتاب مدیریت سازمانهای رسانهای در BBC و CNN. فصل ۹-۷.
#مدیریت
#استراتژی
#محتوا
#مخاطب
پارادایم: الگوی مسلط و مقبول، یک چارچوب فکری و فرهنگی.
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۱۵ بهمن
#جریان_شناسی
🔴 سه جریان تفکر اسلامی در ایران
۱. جریان سکولاریسم اسلامی
۲. جریان مدرنیته اسلامی
۳. جریان تمدن اسلامی
این سه جریان در بعضی موضوعات مهم با هم اختلاف نظر دارند:
قسمت اول: اختلاف در چیستی و حدود اسلام
🔸۱.جریان سکولاریسم اسلامی:
اسلام دینی فردی، حداقلی و منحصر در اخلاق و اعتقادات است. اسلام در حوزه تدبیر اجتماعی سخن مهمی ندارد. حیات اجتماعی بشر جای خداپرستی نیست، بلکه عرصه عقلانیت انسانی است. اسلام نمیتواند و نباید قدرت و حکومت داشته باشد.
🔸۲.جریان مدرنیته اسلامی:
اسلام دینی سیاسی، اجتماعی است اما برنامه حکومتی آن حداقلی است. از آنجا که در دنیای امروز، غرب توانسته با اقتدار علمی و نظامیاش فرهنگ غالب جهانی را اسیر خود کند، پس دیگر اسلام قدرت ساختن حکومت جهانی و تمدنی را ندارد و باید به داشتن حکومتی حداقلی و ذیل فرهنگ غرب اکتفا کند.
🔸۳.جریان تمدن اسلامی:
اسلام، دینی اجتماعی و سیاسی است و برنامه حکومتی آن حداکثری است.
وضع شریعت(قانونگذاری) بخش اول برنامه اسلام است و نه همه آن. اساسا قانونی که اجرا نشود ثمری ندارد.
تحقق شریعت توحیدی اسلام در جامعه، به ابزار اجرایی یعنی تشکیل حکومت نیاز دارد. باید مدیریت جامعه در دست مدیران معتقد اسلامی باشد، تا جنبه سیاسی و فرهنگی دین پیریزی شود، تا مردم تحول اقتصادی و عدالت دینی را ببینند. مدیران نامعتقد به مبانی اسلامی، نمیتوانند مجری عدالت اسلامی باشند.
منبع: کتاب کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸. صص۲۷-۱۵.
#رسانه
#مدیریت
#استراتژی
#محتوا
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۳۰ بهمن
#جریان_شناسی
🔴اختلاف سه جریان فکری در ایران
قسمت دوم: تفاوت در نگاه به انقلاب اسلامی
🔸۱.جریان سکولاریسم اسلامی:
انقلاب، حرکتی برای تبدیل نظام شاهی به دموکراتیک بود، نه جمهوری اسلامی!
شعار صدور انقلاب بیمعناست. باید مقابل دستورات غرب، مطیع بود تا پذیرفته شد. این جریان در ابتدای انقلاب، دنبال انحلال مجلس خبرگان بود.
🔸۲.جریان مدرنیته اسلامی:
هدف انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و تغییر موازنه به نفع اسلام بوده است. برای تحقق این هدف باید با غرب به مذاکره نشست تا به نتیجه برد- برد رسید. مبارزه با غرب و مقاومت مقابل خواستههای او غلط است. این جریان، مخالف این راهبرد امام خمینی است که: تا ظلم هست، مبارزه هم هست و تا مبارزه هست، ما هم هستیم.
🔸۳.جریان تمدن اسلامی:
جمهوری اسلامی، نتیجه انقلاب مردم ایران و آرمانش، برافراشتن پرچم توحید مقابل غرب و فراهمکردن مقدمه ظهور حجت خداست. تجربه نشان داده که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است. هدف انقلاب، مبارزه با ظلم بوده و تا ظلم هست، مبارزه هست، پس انقلاب تمام شدنی نیست.
امام در روزهای نخست انقلاب به آقای عسکراولادی فرمود: ما میخواهیم سه قدم برداریم، اگر هستید بیایید و اگر نیستید کنار بروید! اول: ایجاد دولت اسلامی در کانون اقتدار شیعه(ایران). دوم: ایجاد بیداری اسلامی در جهان اسلام و احیای هویت اسلامی مقابل فرهنگ غرب. سوم: ایجاد بیداری معنوی از سنخ معنویت توحیدی در جهان غربزده مادی. این بیداری، معادلات جهانی را دگرگون میکند.
منبع: کتاب کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸. آیتالله میرباقری. صص۲۴-۲۱. با تصرف
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۱ اسفند
#محتوا
🔴نکاتی برای خودبرندسازی
🔸اگر در رسانههای اجتماعی زندگی و کار میکنید بدانید اینجا همه چیز دست مشتری است. هدف اصلی در تبلیغ، ایجاد پایگاه مشتری است. باید همه چیز را رصد کنید تا بدانید چگونه پیامتان را به مخاطب میرسانید و چگونه باید برسانید! شانس توجه و بقا در رسانههای اجتماعی، در دست پستهای خلاق است.
🔸پیامهای غیرحرفهای در صفحهتان نگذارید. وارد بحثهای تنش زا نشوید، به خودتان آسیب میزنید.
🔸از آنجا که احتمالاً تیم حرفهای بازاریابی ندارید، پس در همه شبکهها وارد نشوید. مدیریتِ همزمان تمام شبکهها بسیار دشوار است. یک یا دو شبکه اجتماعی را متناسب با برنامه خودتان انتخاب کنید.
🔸در تولید و انتشار محتوا به این نکات توجه کنید:
ثبات: در تولید فرم و محتوای پیامتان ثابت قدم باشید. مهم نیست مشتری چه زمانی پیامتان را میبیند، مهم این است که هر کجا آن را دید، در شناسایی شما تردید نکند. مشتریانی آشنا بسازید و گیجشان نکنید.
سادگی: با طراحی پیامهای ساده و مختصر، جلب توجه مشتریان را آسانتر کنید. از زبان ساده و جملات کوتاه بهره ببرید. یک راست سر اصل مطلب بروید، بیحاشیه و اضافهگویی.
جاذبه بصری: صاحبان محصولات برای بهتر دیده شدن، مدام جاذبههای دیداری خلق میکنند. ببینید چه تصاویری بیشترین همخوانی را با برند شما دارد، آن را ارتقا بدهید.
تمایز: مشتری، خدمات خاص میخواهد. کاری کنید او جز محصول شما، یک تجربه هم همراهش ببرد. برایش یک تفاوت بسازید.
منبع: کتاب رسانههای اجتماعی.صص۱۸-۱۰.
#رسانه
#مدیریت
#مخاطب
#استراتژی
#مدیریت_استراتژیک_رسانه👇
@strategic_mm
۸ اسفند