eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
536 دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
9.1هزار ویدیو
512 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 لوح| امام صادق(ع) مرد مبارزه بود 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«امام صادق(ع) در اواخر دوران بنی‌امیه، شبکه‌ی تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه‌ی امامت آل‌علی(ع) و تبیین درست مسأله‌ی امامت بود، رهبری می‌کرد.»  ۵۸/۳/۲۱ 🖨چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=37180
نصّ بيست و دوم.pdf
580K
📒 #رسالة_النصوص. 💢توضيح و تبيين برخي نکات نصّ بيست و دوم. 📋نکته: فقط عزيزاني که "حداقل" مطالب تمهيد القواعد را "درس گرفته اند" قابليت استفاده از اين نکات را خواهند داشت انشااللّه. 🆔 @felhekmat
نصّ بيست و يکم.pdf
5.88M
📒 #رسالة_النصوص. 💢توضيح و تبيين برخي نکات نصّ بيست و يکم. 📋نکته: فقط عزيزاني که "حداقل" مطالب تمهيد القواعد را "درس گرفته اند" قابليت استفاده از اين نکات را خواهند داشت انشااللّه. 🆔 @felhekmat
🔸انسان کارخانه اي است که معاني را ميگيرد و در عالم خيال بصورت اشباح و اشکال در مياورد همانطور که اينجايي ها را ميگيرد و بالا ميبرد.خودش ميشود مجمع همه. 📚ممد الهمم،شرح مقدمه کتاب. ______________________________________ 🔰أقول: کارخانه اي است الهي به اين ترتيب که معقولات را اصطياد ميکند عن بعدٍ يا بالاتر از آن،آنها را شهود و انشاء ميکند در صقع نفسش و در دستگاه خيالش که مطهر از خبائث و وساوس گشته آنها را تمثل ميکند و همينطور ميتواند متصوراتش را در خارج ذاتش اظهار و ايجاد نمايد که مثالش اظهار اژدهاست که در حقيقت جلوه اي است از تفرعونِ فرعون شقيّ که از طرف حضرت موسي(ع)اظهار ميشود.از طرفي مواد جسماني از اطعمه و اشربه را ميل ميکند و آنها را در بدن بقوت نفس نباتيه نفس تبديل به غذا ميکند و بعد غذا ميشود روح بخاري که روح بخاري واسطه ي بين نفس ناطقه ي انساني با بدن جسماني است و با اعمال و نيات صالحه آنها را بالاتر ميبرد.پس انسان جامع بين صعود و نزول و کارخانه ي عظيم الهي است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
🔆 در بيان اکابر: 🔅 : چون کتاب فصوص الحکم از نفيس ترين و گرانبهاترين کتابهاي شيخ و پيشواي کامل،پيشرو کاملان و راهنماي امت،پيشواي پيشروان،محيي الدين ابي عبداللّه محد بن علي بن عربي طايي ميباشد،از آخرين تصنيفاتش هست که از کانون مقام محمدي و مشرب ذاتي و جمع احدي وارد شده،و مشتمل است بر خلاصه ي ذوق پيامبر ما(ص)در علم به خدا و اشاره کننده به اصل ذوق و مکاشفات بزرگان اوليا و انبيايي که در آن نام برده شده و هر بيناي زيرکي را به خلاصه و ناب ذوق و نتيجه همت و شوق و جمع محصولات و نهايت کمالات آنان راهنمايي و ارشاد مينمايد،و در آن مهري را ميماند که متضمن مقام کمال هر يک از آنان است و آگاهي دهنده بر اصل و ريشه ي آنچه که بر آن درنورديده شده اند و از آنان ظاهر گرديده... 📚متن و ترجمه فکوک،تصحيح محمد خواجوي،ص4و5. ______________________________________ 🔅 (ره): ((کما أنّ للرّسول الاعظم(ص) کتابين احدهما نازل اليه،و الثاني صادر عنه،و کما أنّ الشيخ محيي الدّين له کتابان احدهما نازلٌ و واصلٌ اليه و الاخر صادر عنه،فکذلک نحن،لنا أيضا کتابان احدهما فيض لنا و الآخر صادر عنّا،و الکتاب النّازل لاجل النبيّ (ص) القرآن،و النّازل لاجل الشيخ الاکبر فصوص الحکم،و النّازل لاجلنا تفسير المحيط الاعظم،و أما الکتاب الصّادر عن النبيّ الاکرم(ص) فهو فصوص الحکم... ،الخ)).انتهي ما اردناه من نقل کلامه. 📋نکته: همانگونه که جناب رسول اللّه (ص) در ليله القدر خودش ، در ليله القدر زماني قرآن را به نحو انزال يکبارگي اخذ نمود و براي مردم در طول بيست و سه سال بصورت تدريج تبيين کرد،شيخ اکبر عارف عربي نيز کتاب فصوص الحکم را در ليله قدرش به نحو نزول دفعي از جناب رسول اللّه (ص) اخذ نمود و در بيست و هفت فص آورد. 📚تفسير المحيط الاعظم و البحر الخضم،ج1،مقدمة طبعة الثانية،صفحه يا. _____________________________________ 🔅 (ره): براي شيخ اکبر در بين آحاد رعيت عديلي پيدا نميشود يعني بعد از معصوم وي را عديل نيست،چه اينکه بعد از قرآن و سنت کتابي عديل فتوحات و فصوص او در باب خودش نميباشد. 📚مآثر آثار،ج2،مؤثر162،ص221. ______________________________________ 🔅 (ره): جناب استاد علامه طباطبايي رضوان اللّه عليه ميفرمود که شيخ اکبر محيي الدين ابن عربي،حقايق و معارف را در فصوص الحکم مشت مشت آورده است و در فتوحات مکيّه دامن دامن. 📚هزار و يک کلمه،کلمه 242. ______________________________________ 🔅 (حفظه اللّه): اين کمترين مطرز اوراق و راقم سطور گويد هر نيکبختي که بر اثر اعتدال فطرتش از غلظت طبع منزه و از کثافت حجاب مبرّي است و توفيق نيل به اعتلاي فهم خطاب محمدي را يافته است،در حقيقت صحف عرفانيه و بخصوص فصوص و فتوحات شيخ عربي و ... را تفسير انفسي و بيان مقامات عروجي و اسرار و بطون آيات و روايات ميابد.آنکس که اين حقايق را ادراک نکرده است در تمام ابعاد اصول عقائد و در تفسير و شرح آيات و روايات راجل است،و در حفظ منقول بلغ ما بلغ بالاخره بيان و قلم او اقناعي است نه ايقاني.خداوند سبحان در کريمه نفر فرمود:((ليتفقهوا في الدين و لينذروا قومهم اذا رجعوا اليهم))و پوشيده نيست که انذار مبتني بر فهم اصول معارف دين است و آن را هم بايد از راهش تحصيل کرد که فهم اين ذخائر علمي است،چنانکه ادبيات را کتبي خاص است،و رياضيات را کتبي خاص،و فقه را کتبي خاص و هکذا. 📚هزار و يک نکته،نکته626. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
متن و ترجمه فصوص الحکم ابن عربی.pdf
10.8M
📔متن و ترجمه کتاب #فصوص_الحکم. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
مقدمه.pdf
4.89M
📔 #فصوص_الحکم ⭕️تشريح مقدمه. ⭕️ هرگونه استفاده (حتي نگاه سطحي يا بازنشر يا...) از اين مطالب براي کسانيکه "عَن سببٍ حسن ظنّ به اولياي الهي ندارند" حرام شرعي است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 : 🔅اي عزيز! بعد از آنکه فرعون هلاک شد حق تعالي با کليمش(ع) بناي مواعده گذاشت،قوله:((و اذ فرقنا بکم البحر و فانجيناکم و اغرقنا آل فرعون و انتم تنظرون و اذ واعدنا موسي اربعين ليلة...)) (بقره،آيه 50و51)؛تا فرعون نفس را نکشتي از اربعين کليمي لوحي بر موسي روح لائح نخواهد شد. 📚 هزار و يک کلمه،کلمه 485،ص266. ______________________________________ 🔰أقول: (( و هو عبارة عن انكشاف الحقيقة بمقدار قابلية كل من حصل له التجلي...)) (آية الله قاضي رحمة الله،شرح دعاي سمات،ص67)؛پس تجلي حق بر عبد در گرو تعالي و تصاعد و تقرّب عبد به حق و ازاله ي موانع و ظلوميّت و جهوليّت نفس انساني و گذر از جسم و جسمانيات و مشتهيات نفساني و تزکيه و تصفيه است و تا پي به عزّ ربوبيّت و ذلّ عبوديت نبرده و اين اضافات که از آن تعبير به نوافل هم ميشود را مرتفع نکرده واصل به مقام قرب نوافل نخواهد شد لذا در پي تحصيل مشتهيات نفسانيست و او را عايدي از معارف نخواهد بود،چه بداند و چه نداند.اما اگر به قرب نوافل واصل شد((فلما جاء موسي لميقاتنا و کلّمه ربه)) اميد تجلي ذاتي از مشکات محمدي(ص) که مستدعي اندکاک جبل أنائيت و وصول به مقام قرب فرائض و اندکاک اراده ي تشريعيه و تکوينه است،برايش هست. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
_فصوص_الحکم_عبدالرزاق_کاشانی.pdf
31.49M
📔شرح #عبدالرزاق_کاشاني ره بر کتاب #فصوص_الحکم. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠تحميل از طرف تکنوکراتها و ليبرالهاي به ظاهر مسلمان و سفهايي که خود را مصلح ميپندارند،به امام امت(ره)و خسارت تفکر ليبرال براي اسلام و مسلمين: 🔸آنچه به نام جام زهر در جامعه مطرح است، در واقع پذیرش قطعنامه 598 می باشد؛ جام زهری که حضرت روح الله بعد از انتشار این نامه طبق سخنان حاج سید احمد آقای خمینی: 1⃣ خدا می داند بر خانه امام چه گذشت هیچکس جرئت نمی کرد خانه امام برود،پیش امام برود.بعد از پذیرش قطعنامه 598 چند روز امام درست نمی توانستند راه بروند.همه اش می گفتند: خدایا شکرت ما راضی هستیم به رضای تو. 2⃣ امام دیگر در جماران سخنرانی نکردند: «توجه داشته باشید که باید دور سخن گفتن مرا ولو یک جمله دعا خط بکشید مجاری تنفس من بیمار است، و حالا هم که جنگ در کار نیست، زحمت به من ندهید از اینکه مثلاً خانواده شهدا و امثال آن بیایند و من دستی تکان دهم، مضایقه ندارم»(صحیفه امام ، ج 21 ، ص 171). 3⃣حاج عیسی(خادم امام خمینی) می‌گفت که امام تا دو روز بعد از پذیرش قطعنامه چیزی نخوردند و وقتی بعد از دو روز وارد اتاق شدم امام من را در بغل گرفت و یک ساعت گریه کرد و گفت حاج عیسی! شهدا به مقامی که بخواهند می‌رسند، جانبازان اجرشان را می‌گیرند، اسرا هم برمی‌گردند. اما من چه کار کنم؟! 4⃣مرحوم حجت الاسلام محمدرضا توسلی از مسئولان دفتر امام خمینی نیز در این رابطه می‌گوید: «بعد از آنکه امام(ره) قطعنامه را پذیرفتند و گفتند جام زهر را نوشیدم من دیگر خنده بر لب ایشان ندیدم. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
🔸حضرات آيات مجتبي و مرتضي طهراني رحمهما اللّه عليهما. 🔹آيت اللّه مرتضي طهراني: بزرگترين چوبي که ما داريم ميخوريم،از بيسواديمون نسبت به دين و معارف ديني هست. 🆔 @felhekmat
💠تشابه کلام افرادي که ميگويند به فلسفه نياز نداريم،با کلام و منطق دومي لعنة اللّه عليه: مطلب کسانيکه ميگويند ما به علوم عقليه و حکمت نياز نداريم(زيرا يا در اخبار هم آمده که بوسيله اخبار بي نياز از آن هستيم و يا در اخبار نيامده لذا به آن نياز نداريم)عينا مانند گفتار دومي لعنة الله عليه است که به عمرو عاص لعنة اللّه نوشت: أما الكتب التي ذكرتها،فإن كان فيها ما وافق كتاب اللّه، ففي كتاب اللّه عنه غني؛ و إن كان فيهما ما يخالف كتاب اللّه، فلا حاجة اليه؛ فتقدم باعدامها.فشرع عمرو بن عاص في تفريقها علي حمّامات الاسكندرية و احراقها في مواقدها(الغدير،ج6،ص298 و 300)؛اين گفتار سدّ باب تحقيق و تدقيق و نشر علوم و فرهنگ دنيا و آخرت است و عينا همان گفتار آخر دومي است که:حسبنا کتاب اللّه! ⭕️علامه محمد حسين حسيني طهراني ره. 🔸ترجمه: اما در مورد کتبي که ذکر کردي،يا موافق با قرآن هستند که بوسيله قرآن از آنها بي نيازيم،يا مخالف قرآن هستند که اساسا نيازي به آنها نداريم.پس اقدام به از بين بردن آنها کن... . 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
ممد الهمم در شرح فصوص الحكم.docx
770.7K
📔شرح فارسي #علامه_حسن_زاده حفظه بر کتاب #فصوص_الحکم. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
بحران کاغذی.pdf
2.61M
در خصوص دلايل پذيرش #قطعنام_598. @felhekmat
🔰أقول: 1⃣فعل پاکان را قياس از خود مگير.به کرّات عرض شده که چون عرفا در کان تامه متباين با عامه هستند لذا به تبع در کان ناقصه هم بطور کلي متباين با عامه هستند.طبق اين مقدمه کوتاه حقيقت امر اين است که آنچه براي ولي خدا زهر است چه بسا براي عامه عين النضّاخ و احلي من العسل باشد!پس نميتوان زهر بودن قطعنامه را براي امام(ره) حمل بر هر علتي کرد،و از ظنّ خود هر تفسيري را بعنوان علت ارائه داد.قدر مسلم اين است که همانطور که عرض شد،هر امري که مرضي رضاي حق تعالي و قطب الاقطاب،حضرت وليعصر(عج)نباشد،مرضي ولي خدا هم نيست،زيرا در مقام قرب فرائض،قيد سالک(کان تامه)اندکاک در حق پيدا ميکند و اراده ي تشريعي و تکويني برايش نميماند لذا ذائقه ي حضرتش که مقيم اين مقام است مندک در اراده ي حق ميباشد،پس زهر بودن قطعنامه را حرفي ديگر است. 2⃣استاد زنجيرزن نقل فرمودند از يکي از اوليا خدا در قم(نام نياوردند):اگر اجازه ميدادند و جنگ سه سال ديگر ادامه ميافت حضرت(عج)ظهور ميفرمودند،(نقل به مضمون). 3⃣اشباه الرجالي که امام امت(ره)را مجبور به پذيرش کردند و ذائقه ي شيطانيشان که موجب عسل پنداشتن زهر شد و خنجري که به اسلام و مسلمين زدند و ميزنند و شيطاني بودنِ اصلِ تفکرِ ليبرال و... بحثي ديگر دارد،که اگر مقدمه اول و جايگاه ولي خدا فهم شود جايگاه اينان هم متقابلا فهم خواهد شد. 📋نکته: قرب فرائض مقامي است که ميتوان براي امام(ره)بطور کاملا علمي و مستند قائل شد چه اينکه حضرتش(ره)داراي ولايت تکويني هم بود. 📋نکته: مبارزه و عيان کردن نجاست و نحوست تفکر شيطاني ،که دستور به اشاعه ي آن صريحِ متنِ پروتکل شماره ي دهم قبيله صهيون است،براي حفاظت از کيان اسلام،بر هر مجاهد و آزاده اي بقدر وسع و توانش لازم و واجب است،چه اينکه جنگ،جنگِ عقيده ها است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
com.parsiblog.erfan2.fl.apk
3.21M
⭕️نرم افزار ترجمه شرح عبدالرزاق قاساني بر کتاب #منازل_السائرين. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠قسمتهايي از يک مقاله درباره در احکام عمليّه(فقه اصغر) و اصول علميه(فقه اکبر): 🔸پس از غيبت کبري،مرجع عباد، نصوص شريف ميباشد.بطور کلي اين گنجينه ارزشمند يعني نصوص شريف دو قسم هستند که يک قسم از آنها خاصيت عملي دارند و مربوط به ساحت عمل هستند و قسم اعظم ديگر خاصيت علمي دارند و مربوط به ساحت علم و نظر هستند.براي استفاده ي علمي و صحيح از نصوص(اعم از نصوص علمي و عملي)نياز به ابزار و علومي داريم تا بوسيله آنها بتوانيم استنباط کنيم مطالب علمي را از نصوصي که خاصيت علمي دارند و مطالب عملي را از نصوصي که خاصيت عملي دارند، و برخورد خشک چه در نصوصي که خاصيت علمي دارند و چه در نصوصي که خاصيت عملي دارند، مطلقا هيچ توجيهي نزد هيچ عاقلي ندارد.لذا هم نصوصي که خاصيت عملي دارند نياز به واکاوي دارند و هم نصوصي که خاصيت علمي دارند. 🔸بديهي است پس از پذيرش نياز به عقل و اجتهاد براي استفاده صحيح از نصوص(اعم از نصوصي که ناظر به ساحت علمي و عملي هستند)،بعنوان يک اصل عقلي و کلي نميتوان اين اصل را تنها تخصيص به نصوصي داد که ناظر به عمل عباد هستند و با قسمت عمده و اعظم نصوص که خاصيت علمي دارند و ناظر به ساحت علم و نظر هستند برخورد اخباري کرد زيرا تخصيص در قواعد عقلي،عقلا مجاز نيست. پس همانطور که در ساحت عملي دين نياز به ابزاري هست که بتوان بواسطه ي آن ابزار استنباط کرد اصول عمليه عباد را از نصوصي که خاصيت عملي دارند،همينطور در ساحت علمي نياز به ابزاري هست که بتوان بوسيله آن ابزار استنباط کرد اصول علميه را از نصوصي که خاصيت علمي دارند.با تفکيک و تباين علوم مختلف بر حسب موضوعات آنها ميابيم، عمده ابزاري که براي استنباط موقف عملي عباد به آنها نياز است،علوم شريف فقه و اصول فقه ميباشد،و عمده ابزاري که براي استنباط اصول علمي نياز به آنها است،علوم اشرف فلسفه و عرفان نظري ميباشد.زيرا متعلق علم فقه اعمال ارادي عباد است و موضوع علم فلسفه و عرفان،وجود که متن قرآن تکوين است. 🔸پس عقلا نميتوان براي يافتن اصول علمي به فقه بسنده و به فقيه،بما هو فقيه في النصوص العملي رجوع کرد،همانطور که نميتوان براي استنباط اصول عملي سراغ فلسفه و عرفان رفت. و منطقا ساحت کار فقيه در نصوص عملي و فقيه در نصوص علمي، غير هم است. همانطور که ساحت کار نجار بما هو نجار غير از ساحت کار بقال بما هو بقال است،و هر يک تخصصي مخصوص به خود را دارند. 🔸متاسفانه جريان حوزوي امروز فقط به بخشي کوچک از نصوص که البته اهميتي عظيم دارد با رويکرد اجتهادي ميپردازند و با بخش ديگر نصوص که اهميتي اعظم دارد،برخورد اخباري محض و نه اجتهادي ميکنند(به اين معني که نصوص علمي بوسيله ابزار مربوطه که فلسفه و عرفان باشد مورد واکاوي دقيق و نظر اجتهادي قرار نميگرند)و اين بزرگنمايي بخشي از دين و رها کردن بخش اعظم موجب شده تا چهره اي کاريکاتوري از دين به جامعه و جهان القا شود! 📋نکته: در نهايت،اين نظام ارزشي اسلام و اصول عمليه است که راه صحيح را به جامعه مينماياند لکن بايد توجه داشت که بناي نظام ارزشي دين اسلام بر نظام بينشي است لذا نياز به هر دو مسجل است. 📋نکته: حقيقت قرآن تکوين و قرآن تدوين وحدت دارد.و اين دو تنها از حيث نحوه ظهورشان در مجالي غير هم هستند. 📋نکته: اين نوشتار با تصرف و ويرايش نگارنده ي مقاله در کانال قرار گرفته و شايد ادامه اش هم بارگذاري شود. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 و اذکار از خطري جدي: 1⃣در تمدن سازي اسلامي،نياز جدي به حکمت و عرفان،بعنوان نظام بينشي دين اسلام نمايان ميشود. زيرا بر مبناي نظام بينشي اسلامي است که، نظام ارزشي اسلامي و احکام عمليه فرديه و اجتماعيه در شئون و حوزه هاي مختلفِ فرهنگي و اقتصادي و... بنا ميشود. و تا به اين مهم رسيدگي نشود تقريبا هيچ گام مهمي براي اسلام ناب، برداشته نشده است(اسلام ناب غير از اسلام سکولاريزه است، و اقتضاي اسلام حقيقي، تشکيل تمدن اسلامي است). شايان ذکر است که،امام امت حضرت روح اللّه موسوي خميني ره جمع بين نظام بينشي و ارزشي دين کرده بود،و بقدر وسع در هر دو ساحت علمي و عملي دين مجتهد و صاحب نظر بود، لذا بر همين اساس بناي حکومت اسلامي را بر مبناي عرفان و حکمت و فقه پي ريزي و پيگيري فرمود(ره). 2⃣همينطور در غرب و ديگر ممالک، نظام ارزشي را بر مبناي نظام بينشي و جهان بيني مخصوصي پيريزي ميکنند. بعنوان مثال آنچه اکنون بنام علم اقتصاد و يا علوم ارتباطات و يا علوم اجتماعي و يا... در ايران و بسياري ديگر از نقاط جهان تدريس ميشود، بر مبناي نظام بينشي ليبراليسم ميباشد.شايان ذکر است که اين نظام بينشي منحوس(ليبراليسم) خود از کتاب ضالّ و مضلّ زوهر(zohar)،اشراب ميشود. و اين نظام فکري در ديد کلان غرضي بجز منغمر کردن بشر در ماده و هوس،و تقابل با مکتب الهي بوسيله ي اشاعه فحشا، ندارد. 3⃣نظام ارزشي عينا منطبق بر نظام بينشي است. بعنوان مثال: در دکترین لسه‌فر، فاعل هوس، دو گزاره‌ی «نفی تبعیت از شرع و عقل» و «تبعیت از شیطان و هوای نفس» را پيريزي ميکند(و اين امر همان نظام بينشي اومانيست و ليبراليست است) و قله هوس فردی، به اندازه‌ی عملِ فاعلِ هوس، ارتفاع می‌گیرد. بن‌مایه‌ی طرح‌ریزی استراتژیک در امانیسم(که يکي از عمده مباني ليبراليسم هست)و نخ تسبیح آن، لسه‌فر ميباشد. به نظام بينشي لسه فر در دانشگاهها کوچکترين اشاره اي هم نميشود ، و تنها در اقتصاد و نظام ارزشي، نظريات وي تدریس می‌شود.پس در نظام اسلامي که داراي تاسيساتِ غني ميباشد واجب است که هر نظام ارزشي،از اقتصاد و علوم سياسي و روابط بين الملل و علوم اجتماعي و... بر مبناي نظام بينشي همان مکتب(اسلام)پي ريزي و پيگيري شود. 4⃣اکنون، پس از ساليانِ سال که شبکه ي عظيم نفوذ، در داخلِ نظام اسلامي، مجري منويات نظام ليبرالي(شيطاني)،است. اين است که اکنون تضاد و تقابل بينش اسلامي (که امام ره طرح کلي آن را پي ريزي کرد) با ايدئولوژي شيطاني ليبرال به اوج خود رسيده. لذا جبهه ي اسلام،ناگريز به انقلابي مجدد در داخل هست تا بتواند نظام ارزشي حکومت(جمهوري اسلامي) را منطبق بر نظام بينشي اسلامي کند. در اين صورت پرده از چهره اين شبکه عظيم مي افتد و کثافت اين خناثان کاملا نمايان ميشود که اين اتمام حجتي است براي قشر نا آگاه. بديهي است پيروزي جبهه ي اسلام در برابر جبهه ي کفر(ليبرالهاي کنوني)،تقويت و نهادينه شدن اسلام را در جهان نتيجه خواهد داد. و متقابلا،غلبه ي جبهه ي کفر بر جبهه ي اسلامي قطعا موجب ضربه اي مهلک و سيلي سخت، براي اسلام و قرآن خواهد بود... 5⃣انقلاب سال 57، انقلابي سياسي بود. و بجهت نوشاندن جام زهر به اسلام، توسط !(مغروق استخر فرح)، منجر به فراگيري اسلام در جهان نشد. اما انقلاب کنوني که به جبهه ي اسلام تحميل خواهد شد، انقلابي در ساحتهاي متنوعي خواهد بود.لذا با پيروزي اسلام، و مانع شدن از نوشاندن جام زهري جديد به اسلام،توسط استاد اخلاقي ديگر، از همان قماشِ ليبرال؛ شاهد استحکام چشم گير اسلام در جهان خواهيم بود. 6⃣در جديد، هر کس به اندازه استعداد و قابليت فردي سهيم خواهد بود، و سهم حوزه هاي علميه بعنوان،مستنبط و تبيين کننده ي نظام بينشي اسلامي، و راهنماي عامه ي مردم به راه صواب، پر رنگ تر از هر قشري است.لذا يا حوزه ها موجب سربلندي هر چه بيشتر اسلام ميشوند و يا موجب زمين خوردن اسلام. 🔸الحاصل: تاريخ تکرار ميشود. انتخاب با ماست که منشي و به مسلخ بردن اسلام را تکرار نکنيم. 📋نکته: در خصوص ليبرال به کرّات در همين کانال مطالبي تقديم شده، که با سرچ ساده ي عنوان ميتوان آنها را مشاهده کرد. 📋نکته: آنچه در متن آمده،ديدگاهي است که به استمداد از حکمت تفوه بدان شده،لذا نه تنها بي ربط با حکمت نيست بلکه کاملا منتشي از آن است. ⭕️نوشته شده به تاريخ 21 ذيقعده 1439. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠قسمتي مهم از : 🔸روحانیون وابسته و مقدس‌نما و هم کم نبودند و نیستند. امروز عده‌ای با ژست تقدس‌مآبی تیشه به ریشه‌ی دین و انقلاب و نظام می‌زنند. خطر تحجرگرایان و احمق در حوزه‌‌های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مار‌‌های خوش خط و خال کوتاهی نکنند. ارعاب و زور؛ و خدعه و نفوذ، دو راه استکبار برای ضربه زدن. اولین و مهم‌ترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته‌ی متحجر خورده است هرگز از فشار‌ها و سختی ‌‌های دیگران نخورده است. 🔸شعارهای انحرافی روحانیت : 1⃣شاه سایه‌ی خداست. 2⃣با گوشت و پوست نمی‌توان در مقابل توپ و تانک ایستاد. 3⃣ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم. 4⃣جواب خون مقتولین را چه کسی می‌دهد. 5⃣حکومت قبل از ظهور امام زمان علیه‌السلام باطل است. تنها راه حل، مبارزه و ایثار و خون بود و اولین و مهم‌ترین فصل خونین مبارزه در عاشورای 15 خرداد رقم خورد. 🔸آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است. 🔸شکست خوردگان دیروز، سیاست‌بازان امروز شده‌اند. 🔸ولایتی‌‌‌های دیروز که در سکوت و خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته‌اند در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و ط‌هارت را شکسته‌اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیّش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند! 🔸مردم عزیز ایران باید مواظب باشند که دشمنان از برخورد قاطع نظام با متخلفین از به اصطلاح روحانیون سوء استفاده نکنند و با موج‌آفرینی و تبلیغات، اذ‌هان را نسبت به روحانیون متعهد، بدبین ننمایند. خدا می‌داند که شخصاً برای خود ذره‌ای مصونیت و حق و امتیاز قایل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند، مهیای مؤاخذه‌ام. ره 💢کانال فِي الحکمَة 🆔 @felhekmat
🔰أقول: 🔸گفت، با عوض شدن ارزشها، عوضي ها با ارزش ميشوند: مطمئنا در جامعه ي کنوني که جنگ تمام عياري عليه اسلام به راه افتاده، توانايي تشخيص دشمن و مضراتش براي جامعه ي اسلامي، و نشان دادن راه صحيح به عامه ي مسلمانان در قبال دشمن، به مراتب مهم تر است از توانايي استنباطِ مستحباتِ قبل و بعد از ختنه، و بسنده کردن به تبيين احکام جزئيه فرعيه براي مسلمانان! با کمال احترام بايد گفت، ارزش واقعي افرادِ دسته دوم در سنجه ي انصاف، بيش از مُفتيان نيست، زيرا کاري جز افتاء در امور جزئيه فرعيه از دستشان ساخته نيست و فرق دوست و دشمن را هم نميدانند. تلخي مسئله اما اينجاست که جو حاکم بر حوزه ها اينطور است که فقه و اصول امپراتوري ميکنند و جريان حوزوي اصالت را تنها به استنباط احکام جزئيه فرعيه داده است. و عمده امور اصيل و اهَم ديگر، از ديدگاه اين افراد، حاشيه پنداشته ميشود، طبيعتا در اين فضا بجهت برعکس شدن ارزشها، انگلهاي خبيثي چون صادق شيرازي ها(بجهت مفتي بودن) با ارزش ميشوند و موردِ اکرامِ ديگر مفتيان قرار ميگيرند(دشمن را دوست ميپندارند بجهت اشتباه در مناط دينداري، و ارزشي پنداشتن امري که به خودي خود هيچ ارزشي ندارد). درست مثل اين ميماند که صبح عاشورا عده اي مفتي بجاي اينکه دشمن اسلام را به مسلمانان نشان دهند و به ياري اسلام برخيزند، تنها اعمال جزئيه فرعيه (از مستحاب اسب سواري در ميدان جنگ و نحوه ي نماز رعب و...)را براي مسلمانان بازگو کنند! آيا همه ي اسلام همين احکام جزئيه فرعيه است؟! اگر اينطور است پس تفاوت اسلام با تفکر دگم مسيحيت چيست؟! آيا اسلام هيچ نظام بينشي ندارد که اين احکام در سايه آن معنا پيدا کند؟! پس فرق اسلام با افسانه هاي يهود چيست؟! وقتي نظام بينشي دين را، نفهميده کشک معرفي کنيم، نتيجه اش همين ميشود که اوباشي مثل صادق شيرازي را به علت مفتي بودن قابل احترام بدانيد... 📋نکته: وللّه اقتضاي اسلام حقيقي تشکيل حکومت و ايستادگي در مقابل ظالم است، خدا هدايت و رحمت کند مفتياني را که اسلام را سکولاريزه کردند و به جهت اصيل نشان دادن احکام جزئيه فرعيه، دين الهي را کاريکاتوري به جامعه و جهان معرفي کردند. 📋نکته: وللّه کسيکه حکمت بخواند و حيله هاي مختلف طاغوت را از بين جملاتشان نفهمد و وظايف فردي و اجتماعي خود را تشخيص ندهد، از حکمت و عرفان اسلامي(که لب دين هستند)جز اصطلاحاتي بي ارزش هيچ نفهميده. و صد البته که ارزش مفتيان از امثال اين افرادِ به اصطلاح حکمت خوانده، بسي بالاتر است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
⭕️ : ⭕️زبده ي مباني سکولاريم و تعريف موجز هريک از آنها و مدلهاي موجود آن(اعم از ديني و غير ديني). ⭕️مخصوص کسانيکه وقت يا حوصله مطالعه ي هفت ، هشت جلد کتاب را ندارد.
🔸اين کتاب حاوي مطالب جديد و حرفهاي تازه اي نيست. استاد سيد جلال الدين آشتياني(ره) در کتاب نقدي بر تهافت الفلاسفه ، پاسخهاي کافي را به عمده ي اين کج فهمي ها داده است. 🆔 @felhekmat
رضوان اللّه عليه: 1⃣نهی از انکار مقامات عارفان: 🔸 دخترم! سعی کن اگر اهلش نيستی و نشدی، انکار مقامات عارفين و صالحين را نکنی و معاندت با آنان را از وظايف دينی نشمری، بسياری از آنچه آنان گفته‌اند در قرآن کريم به‌ طور رمز و سربسته، و در ادعيه و مناجاتِ اهل عصمت بازتر، آمده است، و چون ما جاهلان از آنها محروميم با آن به معارضه برخاستيم. 📚صحيفه امام خمينی ج 18 ص 453. 2⃣نهی از تکذیب بی تصوّر معنای وحدت وجود: 🔸 پيش عقل سليم همان طور كه تصديق بى تصوّر، از اغلاط و قبايح اخلاقيه به شمار می آيد، تكذيب بى تصوّر نيز همين طور، بلكه حالش بدتر و قبحش افزون است. 🔹 اگر خدای تبارك و تعالی از ما سؤال كند كه شما كه مثلاً معنى وحدت وجود را به حسب مسلک حكما نمی دانستيد و از عالم آن علم و صاحب آن فن اخذ نكرديد و تعلّم آن علم و مقدّمات آن را نكرديد، برای چه كوركورانه آنها را تكفير و توهين كرديد؟ ما در محضر مقدّس حق چه جوابى داريم بدهيم جز آن كه سر خجلت به زير افكنيم؟! 🔸و البته اين عذر پذيرفته نيست كه من پيش خود چنين گمان كردم. هر علمی كه مبادی و مقدّماتی دارد كه بدون علم به مقدمات، فهم نتيجه ميسور نيست، خصوصاً مثل چنين مسئله دقيقه كه پس از عمرها زحمت باز فهم اصل حقيقت و مغزای آن به حقيقت معلوم نشود. 🔹 چيزی را كه چندين هزار سال است حكما و فلاسفه در آن بحث كردند و موشكافى نمودند، تو می خواهی با مطالعه يک كتاب يا شعر مثنوی مثلاً با عقل ناقص خود ادراک كنى! البته نخواهی از آن چيزی ادراک كرد. 📚اربعین حدیث حضرت امام خمینی(ره). 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠بيانات يک مجتهدِ فهميده و يک فقيهِ جامع الشرايط در فروع و يک فقيهِ بصير در اصول و يک رهبر فرزانه، درباره جايگاه فلسفه از منظر اسلام: 🔹اگر چنانچه فلسفه حساب خودش را از حوزه جدا نکند - یعنی همان دعوای قدیمی و سنتىِ علوم عقلی و علوم نقلی تشخص پیدا نکند - بهتر است. 🔸مثلاً امام (رضوان الله تعالی علیه) صبح و عصر به مسجد سلماسی می‌آمد و درس میگفت - صبح فقه میگفت، عصر هم اصول میگفت - مرحوم آقای طباطبائی هم پیش از ظهر در همان مسجد فلسفه میگفت. 🔹واقعاً چه اشکالی دارد که ما درس فلسفه را در مسجد آقای بروجردی بگوئیم؟ بزرگان فلسفه‌ ما - آقای جوادی، آقای مصباح، آقایان دیگر - آنجا فلسفه بگویند؟ فلسفه را باید به عنوان یک علم دینىِ محض به حساب آورد. خب، جایش کجاست؟ جایش در مسجد است. 🔸گذشتگان ما هم همین جور بودند. خب، شما ملاحظه کنید مرحوم فخرالمحققین اجازه روایتی میگیرد از سید حیدر آملی، و به او اجازه‌ روایتی میدهد، با چه تجلیلی! سید حیدر یکی از آن قلندرهای درجه یک عرفان است، لیکن فخرالمحققین آنجور از او تجلیل میکند. 🔹مرحوم علامه‌ حلی (رضوان الله علیه) شرح «حکمة ‌العین» دارد. خود ایشان هم شاگرد کاتبی است، شرح «حکمة ‌العین» هم دارد. 🔸به نظر من باید برگردیم به همین مبنا و همین معنا. این که ما بگوئیم فقه، مجرد از فلسفه، یک قداستی دارد؛ فلسفه هم دامن خودش را منزه نگه میدارد که داخل وادی فقه و اصول و حدیث و اینها نیفتد، درست نیست؛ اینها همه‌اش یکی است، یک هدف دارد. 📚بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حسين جان! پدرو مادرم فدات که وحشيا برات گريه کردن. 🔅اصلا حسين(ع)جنس غمش فرق ميکند 🔅اين راه عشق پيچو خمش فرق ميکند 🆔 @felhekmat