eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
526 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
512 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تفسیر تسنیم
💠 کریم باشیم نه کِرم! 🔸 از آن لطایف بیانات جناب این است: این كِرمی كه در چوب است، وقتی كه دارد چوب را می‌ جود خیال می ‌كند که هیچ چیزی لذیذتر از این چوب نیست و هیچ جهانی هم بالاتر از این نیم سانتی متر نیست. گفت: (چو آن کِرمی که در گندم نهان است زمـین و آسـمـانِ او هـمـان اسـت) ♦️از این كرمی كه در گندم است سؤال بكن آسمانت كجاست؟ می ‌گوید نیم سانتی بالاتر است، زمینت كدام است؟ می ‌گوید نیم سانتی پایین تر است. اصلاً لذتی غیر از جویدن آن چوب ندارد، از او وقتی اقلیم و جغرافیا و كره خودش را مطرح كنیم، سقف‌ آن چوب، كفش هم چوب، بیش از یك سانت هم نیست! دین آمده گفته زندگی نكنید، به سر ببرید! ☀️ما بالاتر از ماهیم! بالاتر از آفتابیم! این شمس و قمر بساطش برچیده می ‌شود ﴿إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ﴾ ﴿وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ﴾[تکفیر/۱_۲] هست، اما ﴿یا أَیهَا اْلإِنْسانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلی رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلاقیهِ﴾[انشقاق/۶] انسان كه از بین نمی ‌رود، ما از هر آفتابی بالاتریم! از هر ماهی بالاتریم! بالأخره اینها یك سالی دارند ـ حالا یك میلیارد یا دو میلیارد ـ ما «تا» و «ابد» و «حتی» و «الی» و امثال ذلك نداریم! 📚 دیدار مسئولین بهزیستی با آیت الله جوادی آملی 📆 تاریخ: 1386/05/11 ✅ @tafsire_tasnim1
💠 راه بهشت 🔸 اینها که در بهشت با هم هستند، و یکدیگر را زیارت می‌ کنند، «تزاور» دارند و ملاقات می‌ کنند، گفتگو می ‌کنند سؤال و جواب دارند: ﴿وَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ یتَساءَلُونَ﴾،[1] از جواب معلوم می‌ شود که محور سؤال چه بود؛ محور سؤال این است که شما وضعتان چه بود؟ در دنیا چه کار می ‌کردید؟ از چه راه به بهشت رسیدید؟ اینهاست. ﴿قالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فی‏ أَهْلِنا مُشْفِقینَ﴾؛[2] ما در خانواده خیلی با رفتار می ‌کردیم؛ یعنی از خانواده صحیح و تربیت شده می‌ گذرد، این راهش است! وقتی بهشتی ‌ها از یکدیگر سؤال می ‌کنند چگونه شد شما این جا آمدید؟ می‌ گویند راه بهشت از می‌ گذرد، ما با در خانه با همسرمان، با بچه ‌هایمان، با دخترمان، با پسرمان زندگی می‌ کردیم. اگر خدا فرمود: ﴿قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلیكُمْ ناراً﴾[3] ما با این آیه را عمل می‌ کردیم. 🔸 گفتند بهشتی شدن از می‌ گذرد، ما مسئول تربیت بچه‌ هایمان بودیم. خدا فرمود: ﴿قُوا أَنْفُسَكُمْ﴾، ما هم سعی کردیم خودمان را حفظ بکنیم. ﴿وَ أَهْلیكُمْ﴾؛ سعی کردیم بچه‌ هایمان را خوب تربیت کنیم. خانواده جامعه را می ‌سازد، هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاهِ هفت ساله پدر و مادر نیست، چون سفارشی نیست، سفارشی نیست که دوست یکدیگر باشید، مهربان باشید، اینها با سفارش حلّ نمی ‌شود، اینها یک امر است. محبت سفارشی نیست، محبت تزریقی نیست، این هفت سال، هفت سال است، بهشت از راه خانواده می ‌گذرد. 🔸 اینها سؤال کردند از چه راهی وارد بهشت شدید؟ گفتند از راه ! ما از یک خانواده صحیح و سالم گذشتیم، خلاصه از خانواده می ‌گذرد، ما نسبت به اهل خود این طور بودیم و اختصاصی به بچه‌ ها ندارد! نسبت به پدر و مادر این طور بودیم، نسبت به برادر و خواهر این طور بودیم، نسبت به بچه ‌ها این طور بودیم، نسبت به نوه‌ ها این طور بودیم، با در خانه زندگی می‌ کردیم. خدا به ما فرمود را مثل خودت از آتش حفظ کن: ﴿قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلیكُمْ ناراً﴾، ما هم این کار را کردیم. [1]. سوره طور، آیه25. [2]. سوره طور، آیه26. [3]. سوره تحریم، آیه6. 📚 سوره مبارکه طور جلسه 8 تاریخ: 1395/11/26 🆔 @a_javadiamoli_doross
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
دانلود - Baghare_168L.mp3
4.66M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔖 آیه: ۸۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🆔 @tafsire_tasnim_media
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📌 متن آیات تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 168 🔖 آیات: ۸۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ آیه ۸۳ بقره: «واذ اخذنا میثاق بنی اسرائیل لا تعبدون الا الله وبالوالدین احسانا وذی القربی والیتامی والمساکین وقولوا للناس حسنا واقیموا الصلاة وآتوا الزکاة ثم تولیتم الا قلیلا منکم وانتم معرضون» 🔺و (به یاد آورید) زمانی را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خداوند یگانه را پرستش نکنید؛ و به پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و بینوایان نیکی کنید؛ و به مردم نیک بگویید؛ نماز را برپا دارید؛ و زکات بدهید. سپس (با اینکه پیمان بسته بودید) همه شما -جز عده کمی- سرپیچی کردید؛ و (از وفای به پیمان خود) روی‌گردان شدید. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔰 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📇 خلاصه متنی تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 168 🔖 آیات: ۸۳ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 1⃣در بیان نعمتهای خدا بر بنی اسراییل به نعمت رسیدیم که طبق قرآن در حد تعهدات شرعی است. 2⃣گوید یتیم چه مسکین و فقیر باشد یا نباشد باید تحت توجه شما باشد همینکه انسان باشد کافیست چه مسلمان باشد چه نباشد. 3⃣ما حتی اجازه نداریم به چوب و حیوانی که مورد پرستش انسانهای دیگر است بد بگوییم. در باید نرمش نشان داد، اگر موقع عذاب رسید خدا دستور جنگ خواهد داد. 4⃣ و ، خودش مصداق «قول حسن» است و اگر هم نبود مخصّص آن است. این مانند درمان یک بیمار است، اول ساده ترین و آرامترین است و در آخرین مرحله، همان داغ کردن پشت و پیشانی است! 5⃣بیماری که بداند مریض است و باید درمان شود به سراغ طبیب میرود و با التماس میخواهد که عضو یا بخش فاسد را بریده یا بردارد یا دارویی تلخ بدهد. پس این دارو و جراحی، خیر است اما تنها کسی که بداند یا جسمی دارد میفهمد. 6⃣اگر جایی بصورت مهمان رفتیم و گفتند الان آمادگی نداریم باید برگردیم نه اینکه بمانیم. این دستور قرآن و دین است یعنی در صدر دستورات الهی است نه اینکه مساله ای جزیی یا فرعی در کنار تعهدات شرعی باشد. 7⃣دین اسلام، است نه منطقه ای و نژادی! چنانکه در همین آیه گوید به پدر و مادر احسان کنید چه مسلمان باشند چه نباشند. گوید به یتیم و مسکین رسیدگی کنید، نگفته این یتیم و مسکین باید مسلمان باشند پس مهم است. 8⃣امر به معروف و نهی از منکر مراتب دارد. اگر ما کردیم اصلا نوبت به نهی از منکر نمی رسد زیرا جامعه بصورت فراگیر مبتلا نخواهد شد. اما اگر امربه معروف نکردیم و فراگیر شد آنگاه در مقام ابتدا باید بصورت غیر مستقیم گفت آنگاه مستقیم و مخفی و مستدل گفت. سپس باز هم اگر نشد اخم میکند. 9⃣رسیدگی به یتیمان و فقرا ربطی به زکات فقهی ندارد بلکه مستحب و واجب است. قرآن این رسیدگی به یتیمان و فقرا و مساکین را یک اصل در جامعه میداند که باید فراگیر شود آن هم بصورت صدقه. 0⃣1⃣در روایت هست که کسی نباید به پدر و مادر خودش فحش بدهد. پرسیدند این چگونه ممکن است؟ فرمود برای مثال اگر شخص به والدین دیگری توهین کند او هم برمیگردد به والدین اولی توهین میکند پس نفر اول به نحو تسبیب دارد به پدر و مادر خودش توهین میکند. 1⃣1⃣قرآن میفرماید که به دیگری اصلا توهین نکنید وگرنه او هم به مقدسات شما توهین میکند و جواب بدی را با بدی میدهد. 2⃣1⃣اگر دعوت است هم «نحوه خطاب» باید لیّن و نرم یاشد و هم «محتوا» باید حق و نرم باشد(نحل/۲۵) بصورت . 3⃣1⃣اگر کسی به ما بدی کرد باید دید آیا در پناه دولت اسلامی است یا نه؟ اگر نبود که باید با با او برخورد کرد اما اگر در پناه دولت اسلامی بود باید با او با نرمی برخورد کرد. مردم به چیزی احترام میگذارند که برایشان سودی داشته باشد. 4⃣1⃣در نهج البلاغه حقوق طرفینی فرزند و والد این است که تعداد حقوق والد بر فرزند زیاد است و فرزند نیز حقوقی همچون انتخاب نام خوب و ادب و ... است. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴 eitaa.com/tafsire_tasnim1/1976 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 تفسیر بزرگ تسنیم👇 ✅ eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
دانلود - Baghare_169L.mp3
3.43M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔖 آیه: ۸۴ - ۸۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🆔 @tafsire_tasnim_media
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📌 متن آیات تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 169 🔖 آیات: ۸۴ - ۸۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ آیه ۸۴ بقره: «واذ اخذنا میثاقکم لا تسفکون دماءکم ولا تخرجون انفسکم من دیارکم ثم اقررتم وانتم تشهدون» 🔺و هنگامی را که از شما پیمان گرفتیم که خون هم را نریزید؛ و یکدیگر را از سرزمین خود، بیرون نکنید. سپس شما اقرار کردید؛ (و بر این پیمان) گواه بودید. ✅ آیه ۸۵ بقره: «ثم انتم هولاء تقتلون انفسکم وتخرجون فریقا منکم من دیارهم تظاهرون علیهم بالاثم والعدوان وان یاتوکم اساری تفادوهم وهو محرم علیکم اخراجهم افتومنون ببعض الکتاب وتکفرون ببعض فما جزاء من یفعل ذلک منکم الا خزی فی الحیاة الدنیا ویوم القیامة یردون الی اشد العذاب وما الله بغافل عما تعملون» 🔺اما این شما هستید که یکدیگر را می‌کشید و جمعی از خودتان را از سرزمینشان بیرون می‌کنید؛ و در این گناه و تجاوز، به یکدیگر کمک می‌نمایید؛ (و اینها همه نقض پیمانی است که با خدا بسته‌اید) در حالی که اگر بعضی از آنها به صورت اسیران نزد شما آیند، فدیه می‌دهید و آنان را آزاد می‌سازید! با اینکه بیرون ساختن آنان بر شما حرام بود. آیا به بعضی از دستورات کتاب آسمانی ایمان می‌آورید، و به بعضی کافر می‌شوید؟! برای کسی از شما که این عمل (تبعیض در میان احکام و قوانین الهی) را انجام دهد، جز رسوایی در این جهان، چیزی نخواهد بود، و روز رستاخیز به شدیدترین عذابها گرفتار می‌شوند. و خداوند از آنچه انجام می‌دهید غافل نیست. ✅ آیه ۸۶ بقره: «اولئک الذین اشتروا الحیاة الدنیا بالآخرة فلا یخفف عنهم العذاب ولا هم ینصرون» 🔺اینها همان کسانند که آخرت را به زندگی دنیا فروخته‌اند؛ از این رو عذاب آنها تخفیف داده نمی‌شود؛ و کسی آنها را یاری نخواهد کرد. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔰 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📇 خلاصه متنی تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 169 🔖 آیات: ۸۴ - ۸۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 1⃣فرمود توقعتان را از کم کنید چنانکه قبلا قرآن فرمود که در ایمان آوردن طمع نکنید بلکه فقط هدایت کنید چون طبع یهودیان، و است. حال گوید ما از شما یهودیان تعهد گرفتیم که همدیگر را نکشید و خودتان هم شاهد بود. ، فرزندان یک پدرند و اگرچه پیامبر فرموده من و علی پدران امتیم اما چون امیرالمومنین، «نفس پیغمبر» بود پس امت تنها یک پدر دارد. 2⃣در مورد یهودیان هم گوید چون همگی شما دارای هستیم پس یکی حساب میشوید. پس اگر یکی از شما دیگری را کشت مثل اینست که همه را کشته باشد و اگر کسی دیگری را تبعید کرد مثل اینست که خود را تبعید کرده باشد لذا فرمود «لا تسفکون دمائکم و لا تخرجون انفسکم من دیارکم» یعنی خودتان را نکشید. 3⃣این همانند قضیه قصاص است که با کشتن هر شخص، قاتل قصاص میشود لذا انگار خود را کشته باشد و برای قتل خود قیام کرده باشد. جای دیگر قرآن گوید وقتی وارد خانه ای شدید بر خودتان سلام کنید! یعنی اگر در خانه کسی بود و شما سلام کردید به حقیقت اسلام که هم در اوست و هم در شما سلام کرده اید! چون یک هستید. 4⃣ ، دعا نیست بلکه درود است پس دعا در نماز اشکال ندارد اما سلام اشکال دارد. سلام، کلام آدمی به آدمی است نه سخن با خدا. در اینجا هم اگر فرمود خودتان را نکشید یعنی یکی از یهودیان، یهودی دیگر را نکشد و به قتل یکدیگر دست نزنید. 5⃣شهادت یهودیان بر تعهداتشان همان شهادت بر است. گوید وقتی به توراتِ نازل شده، ایمان آوردید یعنی تعهداتی را قبول کردید. شهادتِ بر خود، به معنی اقرار است و اینجا هم اقرار معنی می دهد. شهادت به معنای اصطلاحی زمانی است که علیه دیگری باشد. 6⃣سپس گوید شما همانهایید که گروهی از خود را که مظلوم بودند کشتید و گروهی دیگر که محروم بودند را تبعید کردید. میفرماید در این کار کردید یعنی ظهیر و پشتیبان یکدیگر شدند. 7⃣گویند اوس و خزرج دو برادر بودند که هر کدام قبیله ای تشکیل دادند و همیشه این دو گروه در جنگ بودند. یهودیان نیز سه گروه بودند که همیشه با هم در نزاع بودند و این گروهها برای زدن گروه دیگر، از اوس و خزرج نیز کمک میگرفتند و این همان یا ظهیر یکدیگر شدن هست. موسی(ع) میفرماید خداوندا به شکرانه نعمتی که به من دادی من هیچگاه ظهیر مجرمین نخواهم شد. 8⃣ میفرماید: شما یهودیان بخاطر خوی ملی یا عواطف، اگر یکی از افراد شما به اسارت غیر یهود درآید حاضرید فدیه داده و آزادش کنید. از آن طرف از کشتن و به تبعید هم باکی ندارید حال آنکه قتل و تبعید، حرام است. حال آزاد کردن اسیر با فدیه و خودداری از قتل و تبعید هر دو حکم تورات است اما یکی را انجام میدهید و دیگری را نه. پس معلوم میشود محور تفکر شما، و «هوی و هوس» است نه ! یعنی حتی همان آزاد کردن اسیرتان، هم، چون با شما موافق است آنرا انجام میدهید و چون منع از قتل و تبعید با میلتان هماهنگ نیست برعکسش را انجام میدهید. 9⃣با این تفسیر، «نومن ببعض و نکفر ببعض» است چون همان بخش را که به آن ایمان آورده و انجام داده نیز به جهت هماهنگی با میل و هوایشان است و محور عملش، «تشخیص خودش» است نه وحی. اما اگر تنها همچون انجام معصیت بود اشکال نداشت و خدا میبخشید چون محور عمل، «ایمان» است مگر مواردی که غفلت کرده و معصیت میکند اما محور عمل ، «هوا و هوس» و کفر است. 0⃣1⃣این گروه هم در دنیا رسوا میشود هم در آخرت. در قیامت به عذابی دردناکتر از عذاب دنیا میرسند. نیرنگهایشان را هم خدا میداند. گوید: سرّ اینکه شما با اوس و خزرج همکاری میکنید تا گروهی دیگر از خودتان را بکشید این است که شما دنیا را خریدید و عاقبت را فروختید. را دادید و «کالای موقتی» خریدید. 1⃣1⃣لذا اساس کار یهودیت است. فرمود اینها به شدتِ عذاب، گرفتار میشوند و شدتِ عذاب، کمتر هم نمیشود! اینها از نگهبانان جهنم میخواهند: از خدا بخواهید که از عذاب ما کم کند که جواب می آید ممکن نیست چون این عذاب شدید پاسخ آن گناهان شدید است. شفاعت شافعین هم به اینها نمیرسد! 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴 eitaa.com/tafsire_tasnim1/1976 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 تفسیر بزرگ تسنیم👇 ✅ eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190
هدایت شده از تفسیر تسنیم مدیا
دانلود - Baghare_170L.mp3
3.76M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔖 آیه: ۸۶ - ۸۷ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🆔 @tafsire_tasnim_media
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📌 متن آیات تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 170 🔖 آیات: ۸۶ - ۸۷ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🚸🚸🚸🚸🚸🚸🚸 ✅ آیه ۸۶ بقره: «اولئک الذین اشتروا الحیاة الدنیا بالآخرة فلا یخفف عنهم العذاب ولا هم ینصرون» 🔺اینها همان کسانند که آخرت را به زندگی دنیا فروخته‌اند؛ از این رو عذاب آنها تخفیف داده نمی‌شود؛ و کسی آنها را یاری نخواهد کرد. ✅ آیه ۸۷ بقره: «ولقد آتینا موسی الکتاب وقفینا من بعده بالرسل وآتینا عیسی ابن مریم البینات وایدناه بروح القدس افکلما جاءکم رسول بما لا تهوی انفسکم استکبرتم ففریقا کذبتم وفریقا تقتلون» 🔺ما به موسی کتاب (تورات) دادیم؛ و بعد از او، پیامبرانی پشت سر هم فرستادیم؛ و به عیسی بن مریم دلایل روشن دادیم؛ و او را به وسیله روح القدس تأیید کردیم. آیا چنین نیست که هر زمان، پیامبری چیزی بر خلاف هوای نفس شما آورد، در برابر او تکبر کردید (و از ایمان آوردن به او خودداری نمودید)؛ پس عده‌ای را تکذیب کرده، و جمعی را به قتل رساندید؟! 🚸🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔰 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم
📇 خلاصه متنی تفسیر سوره مبارکه 📆 جلسه: 170 🔖 آیات: ۸۶ - ۸۷ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 1⃣میفرماید ما از شما بر عدم قتل گرفتیم و شما هم علم به میثاق داشتید و اقرار به میثاق کردید اما عامدانه این کار را کردید. این همان استکبار است. یعنی وقتی «حق» را دید و برایش روشن شد خود را برتر از حق ببیند. گوید فرقی بین شما و آل فرعون نیست چون هر دو حق را دیدید اما خود را بالاتر از حق دانستید. چنانکه خصوصیات پیامبر اسلام را از راه کتاب فهمیدید و با حس هم هنگام تولدش دیدید اما در برابرش ایستادید. 2⃣آنچه که بر اعمال شما حاکم است است نه دین لذا نمی توانید به اعمالتان رنگ دینی بدهید چنان که حتی آزاد کردنِ هم دینیتان با فدیه، به جهت علاقه به نژادتان و است نه اینکه اجرای حکم الهی و «خداپرستی» باشد. پس همین عملتان هم کفر است نه ایمان چون «کفر و ایمان» جمع نمیشود. پس تمام اعمال یهود است چون همه اعمالشان مطابق میلشان است نه دین. 3⃣ به معنای باران است. زمینی که باران دیده را منصور گویند. لذا در معنای قرآنی، نصرت یعنی باران رحمت الهی برای حل مشکلات و شستن گناهان بندگان. گوید این یهودیان نه از درونشان راهی برای نجات دارند و نه از بیرون به آنها نصرت و کمی می رسد. 4⃣فرمود شما از حضرت موسی تا عیسی که آخرین پیامبر بنی اسراییل بود، هر پیامبری برایتان فرستادیم یا کشتید یا بدرفتاری کردید. گوید در پشت سر و بعد از حضرت موسی، پیامبران زیادی برایتان آوردیم «و قفّینا من بعده الرّسل» و با همه بدرفتاری کردید. طبق قرآن، یهود از زبان حضرت داوود هم لعنت شدند! 5⃣به حضرت عیسی غیر از علم و حکمت، داده شد. روح القدس یعنی روحی که مقدس و پاک است. حال جبرئیل می تواند مصداقی از روح القدس باشد چنانکه انسان کامل هم مصداق آن است. 6⃣میفرماید عده ای از پیامبران را کشتید و عده‌ای را تکذیب کردید اما این رویه عملی شماست و پایان نیافته بلکه همین حالا هم اگر برایتان پیامبری بیاید همین کار را میکنید. علت این هم این است که یهود است نه «حق محور». معبودشان هواست. کتاب را به میل خود تفسیر میکنند اگر مطابق میلشان نبود نمیپذیرند پس آنچه میپذیرند هم به جهت موافقت با میل و هوا و هوسشان است نه اینکه به جهت حق محوری و باشد. 7⃣بحث از : انسان بیش از یک روح ندارد و هر چه در انسان است به منزله قوای این روح است. اما این روح درجاتی دارد که می تواند طی کند. 🔺۱. گاهی این روح در حد نفس نباتی است و تنها به فکر رشد کردن یعنی خوردن و پوشیدن است مانند کودکان نوزاد که میشود و گیاه بالفعل و حیوان بالقوه. 🔺۲. اگر از این مرحله گذشت و به مسایل عاطفی و اجتماعی و خدمات به دیگران برایش مطرح شد میشود بالفعل و انسان بالقوه. 🔺۳. اگر از این مرحله هم گذشت و برایش مسایل عقلی، معارف الهی، ایثار و گذشت و عدل مطرح شد آنگاه وارد حوزه شده است. برای این انسان دیگر فرقی نیست و همه را انسان گویند و این تا مرز رسیدن به اوصاف الهی، هیچ مرزی ندارد و انسان می تواند مرتبا در انسانیت، بالاتر رود. 8⃣یکی از اصحاب نزد حضرت صادق میرود و میگوید پدرتان حضرت باقر، با اینکه پیامبر را ندیده از ایشان روایتی را بلاواسطه نقل کرده است. امام صادق سر را پایین برد و بعد از چند لحظه سر را بالا آورد و سخنی از خداوند را در همان لحظه به وی گفت! ایشان تعجب کرد که من آمده بودم بگویم چگونه باید روایت بلافاصله را از امامی که پیامبر را ندیده قبول کنیم حالا امام صادق بلاواسطه سخنی از خداوند را دارد نقل میکند! این نتیجه روح القدس داشتن است. 9⃣این درجات را با نام ارواح گوناگون می نامند و آن درجه عالی را گویند نه اینکه این یک روح جداگانه ای از روح انسانی باشد که گاهی بر انسان نازل شود بلکه انسان خودش می تواند با آن روح مقدس مرتبط شود و حتی از جبرییل هم بگذرد. اینها است نه اینکه انسان دارای چند روح جداگانه باشد لذا خداوند به حضرت عیسی، روحی داده بود که مقدس و مبرای از هر نقص و گناه و فراموشی و خطا و جهل بود. 0⃣1⃣در آیات دیگر هم گوید که حضرت عیسی دارای بود حتی در قیامت هم، خداوند این نعمت را برای عیسی میشمارد. خداوند میفرماید من تویِ عیسی را از شر و آزار یهودیان حفظ کردم وگرنه آنها باز هم درصدد آزار تو که پیامبری بودند. فرمود شما یهودیان هم را در عیسی دیدید، هم آیات و نشانه ها را بالاتر از استدلالات عقلیست دیدید اما باز خود را بالاتر دانستید لذا گروهی از پیامبران را آزار دادید و گروه دیگر را کشتید. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴 eitaa.com/tafsire_tasnim1/1976 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 تفسیر بزرگ تسنیم👇 ✅ eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190
moredi_3688 ss.mp3
3.88M
💠 صوتی 🔹 همایش ملی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸 تاريخ انتشار پیام: 1399/09/27 🆔 @a_javadiamoli_doross
moredi_3688 p2.pdf
409.9K
💠 متن 🔹 همایش ملی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸 تاريخ انتشار پیام: 1399/09/27 🆔 @a_javadiamoli_doross
⭕سناتور آمریکایی: مذاکرات هسته‌ای بهترین گزینه ممکن برای مواجهه با ایران است 🔸️کریس مورفی که به دلیل مخالفت با موضوعات مطرح شده در جلسه محرمانه وزیرخارجه آمریکا با رهبران سنا حضور نیافته بود، گفت: 🔹️متاسفانه فشار‌های زیادی بر دولت آمریکا وجود دارد تا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران بازگردد و برخی تحریم‌هایی که در زمان دونالد ترامپ بر این کشور وضع شده را لغو کند. 🔹️من این پیش فرض را قبول ندارم که نمی‌توانیم راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران پیدا کنیم. به نظرم برای رسیدن به این مرحله، ایرانی‌ها باید چندین گزینه سخت را انتخاب کنند. 🔹️من هنوز به شدت معتقدم که تنها راه معامله با ایران همین مذاکرات هسته‌ای است. تنها با توافق هسته‌ای است که می‌توانیم ایران را در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای خود کنترل کنیم. 🆔 @YjcNewsChannel
🔸بی تابعیتی سرنوشت افراد هنگام تعارض اصل خاک و خون 🔹یک کارشناس حقوق درباره تابعیت افراد و سرنوشت آن‌ها هنگامی که تعارض اصل خاک و اصل خون پیش می‌آید توضیحاتی داد. 👉 yjc.news/00Wod8 🆔 @YjcNewsChannel
عفاف و حجاب، با زور و فشار شدنی نیست 💠 گاهی نامه می نویسند که شما چرا ساکت هستید، درباره حرفی نمی زنید، درباره حرفی نمی زنید. درباره ؛ بر فرض با فشار انسان این را یک قدری جلو بیاورد، این که عفاف و حجاب نیست! این، آن را جلوگیری نمی کند!! (النکاح سنّتی)* است که جلوگیری می کند، (من تزوّج فقد احرز نصف دینه)* جلوگیری می کند. چرا نمی گیرید؟ چرا می دهید؟! این شیوع طلاق، این و طرفین؛ این خطر نیست؟! با ، حداکثر ممکن است ظاهر حفظ شود. ____________________________________________________ * بحار الانوار / جلد ۱۰۰ / صفحه ۲۲۰ * الامالی للطوسی / صفحه ۵۱۸ و بحار الانوار / جلد ۱۰۰ / صفحه ۲۱۹ ✅ درس خارج فقه _ قم ؛ ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ https://www.instagram.com/p/CRNmq8ypRhp/ . ✅کمپین دانشجویی جبهه واحد ضد(US+Zionist) در ایتا، سروش، بله، آی گپ، و تلگرام با آی دی مشترک @StudentCFAntiUSAntiZionist Student CF AntiUSA AntiZionist تلگرام https://t.me/StudentCFAntiUSAntiZionist در ایتا https://eitaa.com/StudentCFAntiUSAntiZionist در سروش http://sapp.ir/studentcfantiusantizionist در پیام رسان بله https://ble.im/studentcfantiusantizionist ✅لطفا بدون هرگونه دخل و تصرف به عناصر تأثیرگذار جامعه ارسال گسترده بفرمایید.
⭕️ حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است 🔸حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط: 🔹قوه قضائیه در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال پیشرفت کرد؛ دو سال اخیر، دوران طلایی بود. 🔹در این دو سال بیش از ۶۰ قاضی سلب صلاحیت شدند و در این موارد شخص رئیس قوه قضاییه در دادگاه‌ها حضور داشتند. 🔹اولین نقطه‌ای که آیت‌الله رئیسی دست گذاشت، تخلفات باستی‌هیلز بود. 🔹به خاطر فساد ستیزی آیت‌الله رئیسی بود که مردم در این انتخابات به ایشان رای دادند. 🔹حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است؛ اگر برای بازگرداندن اموال همکاری کند، ممکن است تخفیف بگیرد. 🔹پرونده «طبری» خیلی حساس و سنگین بود و‌ دیوان عالی کشور حق اینکه مجازات را تغییر دهد ندارد. 🆔 @YjcNewsChannel
⭕️واکنش ظریف به اتهام‌زنی اخیر آمریکا 🔸وزیر امور خارجه کشورمان: 🔹افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند. 🔹پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید. 🆔 @YjcNewsChannel
⭕ رژیم صهیونیستی نمایندگان آمریکا را برای مخالفت با بازگشت به برجام تحت فشار قرار می‌دهد 🔸️واشنگتن تایمز: 🔹️سران رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر نمایندگانی از دو حزب کنگره آمریکا به قدس اشغالی، از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کمیته امور خارجه مجلس خواستند تا از تلاش بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران حمایت نکنند. 🔸️نیکول مالیوتاکیس، عضو جمهوری‌خواه که در این سفر حضور داشت: 🔹️سران رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند آمریکا مجدداً وارد معامله با ایران شود. 🔸️اندی بار، دیگر عضو جمهوری‌خواه و نماینده کنتاکی حاضر در این سفر: 🔹️نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو دیدگاه مشابهی درباره توافق با ایران دارند. رژیم صهیونیستی با این توافق مخالفت می‌کند، زیرا این یک توافق بد است. 🆔 @YjcNewsChannel
⭕ توافق اروپایی‌ها بر سر از بین نبردن سانتریفیوژ‌های ایران 🔸 وال استریت ژورنال: 🔹️پیشرفت‌های هسته‌ای ایران تلاش بایدن برای احیای توافق ۲۰۱۵ را پیچیده‌تر می‌کند. 🔹️مقامات آمریکایی و اروپایی تخمین می‌زنند که ایران اکنون می‌تواند ظرف ۲ تا ۳ ماه بتواند به سطحی از انباشت مواد هسته‌ای برسد که بتواند به ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد. 🔹️ مقامات آمریکایی می‌گویند اطمینان دارند که بازگشت به محدودیت‌های توافقنامه ۲۰۱۵ این زمان را به حدود یک سال می‌رساند. 🔹️اروپایی‌ها توافق کرده‌اند که سانتریفیوژ‌های ایران را از بین نبرد. آن‌ها خواستار کنار گذاشته شدن ماشین آلات پیشرفته و زیرساخت‌های لازم برای تولید سانترفیوژ‌ها هستند. 🔹️به همین ترتیب، کاهش ظرفیت کارخانه‌های تولید قطعات اصلی سانتریفیوژ، با مهر و موم کردن ماشین آلات می‌تواند دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را طولانی‌تر کند. 🔹️بعضی می‌ترسند که این اقدام کافی نباشد. ایران هنوز با این موضوع موافقت نکرده است. 🆔 @YjcNewsChannel
⭕️ آمار واکسیناسیون کرونا در ایران به تفکیک واکسن مورد استفاده تاکنون 🔸کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذاودارو: 🔹 تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دُز واکسن وارداتی و ایرانی (تولید داخل) به وزارت بهداشت تحویل شده است. 🔹 تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰، جمعا ۸ میلیون و ۴۴۸هزار و ۷۰ دُز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است. 🔹 آمار واکسیناسیون کرونا به تفکیک واکسن مورد استفاده تا امروز - ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ به شرح زیر است: ▪️اسپوتنیک روسیه نوبت اول : ۴۲۱۴۴۹ ▪️اسپوتنیک روسیه نوبت دوم : ۳۴۸۴۴۰ ▪️واکسن چینی نوبت اول : ٣٨۴٧٧٣۵ ▪️واکسن چینی نوبت دوم : ۱۷۷۰۵۱۱ ▪️بهارات هند نوبت اول : ۵۹۰۶۰ ▪️بهارات هند نوبت دوم : ۵۳۹۵۰ ▪️آسترازنکا نوبت اول : ۱۶۴۵۲۴۵ ▪️آسترازنکا نوبت دوم : ۹۵۹۲۵ ▪️کووایران برکت نوبت اول : ۲۰۵۷۵۵ 🔸مجموع نوبت اول : ۶١٧٩٢۴۴ 🔸مجموع نوبت دوم : ۲۲۶۸۸۲۶ 🔺 واجدین شرایط واکسن کرونا، جهت دریافت نوبت واکسیناسیون در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند و قبل از دریافت پیامک نوبت دهی، از هر گونه مراجعه حضوری به مراکز خودداری کنند. 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
📚کتاب «راز قطعنامه» جلد 48 از مجموعه نیمه پنهان 🔷 به مناسبت 27 تیرماه 1367،سالروز اعلام پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران. ✍️ : راز قطعنامه یکی از چالش برانگیزترین کتاب هایی است که از سوی دفتر پژوهش های مؤسسه کیهان به تاریخ پژوهان و عموم علاقه مندان هدیه می شود. زیرا چاپ پاورقی آن در روزنامه کیهان از یک سو با اعتراض برخی از مدیران دخیل در پذیرش قطعنامه و از سویی دیگر با استقبال و حمایت گسترده مردم همراه بود. بدین سبب مؤلف کتاب پس از جمع بندی بازتاب افکار عمومی اقدام به جمع آوری اسناد متقن تاریخی بیشتری کرد تا کتاب حاضر علاوه بر مطالب چاپ شده در روزنامه، حاوی پاسخ هایی به برخی شبهات باشد.اگر بپذیریم که هر جنگی آغاز و فرجامی دارد تنها پرسشی که باقی می ماند این است که در فاصله تصویب قعطنامه 598 در تیرماه 1366 در «سازمان ملل متحد» تا پذیرش آن توسط حضرت امام(ره)، که از آن به »جام زهر» یاد کردند چه کسانی کوشیدند تا برتری نظامی بر عراق در سال 1366 را وارونه و ضعیف جلوه دهند؟! در پشت پرده چه اقداماتی رقم خورد که حضرت امام (ره) که با خطابه های عاشورایی خود مردم و رزمندگان را به دفاع و جهاد تا رفع فتنه دعوت می نمود، به ناگهان «جام زهر» می نوشد؟!آیا به واقع آن همه عزم و توانی که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، با وجود تحریم ها و با کمترین امکانات از خود نشان داده بودند، به یکباره فروکش کرد و مدیران و کارگزاران سیاسی- اقتصادی و نظامی کشور را به این نتیجه رسانده بود که همانند جنگ تحمیلی، صلح تحمیلی را باید پذیرفت؟! یا اینکه دست هایی در کار بود تا...نویسنده کتاب حاضر تلاش دارد تا پاسخ این سؤالات را از رهگذر رجوع به مستندات و واقعیت های آشکار و پنهان به دست آورده و با گردآوری اظهارنظرها و عملکرد افرادی که در آن دوران از حیات سیاسی- اجتماعی برخوردار بودند، خواننده را به کشف حقایق تاریخی رهنمون سازد. 🌐آدرس خرید اینترنتی: yun.ir/qibkw6
هدایت شده از فیلمنامه نویسی
آنی❗️✅آغاز ثبت نام زیارت حضرت امام حسین سلام الله علیه به نیابت از شما برای روز عرفه 🍀 در سایت اینترنتی موسسه رسانه ای امام حسین (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی آغاز ثبت نام زیارت به نیابت حضرت امام حسین (علیه السلام) برای روز عرفه 2021-07-17 6951 بازدید موسسه رسانه ای امام حسین (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی از آغاز ثبت نام زیارت نیابتی امام حسین (علیه السلام) در عرفه خبر داد. صفحه زیارت به نیابت↙️ https://imamhussain.org/persian/enaba مدیریت موسسه در این خصوص اظهار داشت: اقدامات لازم جهت زیارت به نیابت از تمامی کسانی که در↖️ «صفحه زیارت به نیابت» ثبت نام کنند، صورت گرفته است و پس از اتمام زیارت تمامی اسامی در داخل ضریح مطهر حضرت سید الشهداء (علیه السلام) قرار خواهد گرفت. ولاء الصفار با بیان اینکه این صفحه برای محبان اهل بیت (علیهم السّلام) که بعد مسافت مانع از تشرف به کربلای معلی شده است طراحی گردیده است، افزود: ساعت یک بعد از ظهر روز سه شنبه بیست و نهم تیر ماه آخرین مهلت جهت درخواست زیارت به نیابتی است و پس از آن تمامی اسامی به واحد خادمان سادات حرم جهت انجام زیارت به نیابت ارسال می گردد. منبع: https://imamhussain.org کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/910 ارسال به آرزومندان زیارت امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه .
هدایت شده از فیلمنامه نویسی
دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم عرفان ناب در نیایش عرفه هدیه وبسایت استقلال فرهنگی برای روز نیایش در پایگاه استاد شیخ حسین انصاریان(erfan.ir) مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی به همراه ترجمه در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در بخش اعمال سال وارد قسمت اعمال ماه ذی الحجه کی می شویم؛ برای روز عرفه اعمالی را ذکر می کند به همراه پاداش هایی. اما برای نیایش عرفانی امام حسین سلام الله علیه، از مفاتیح الجنان ایمچنین نقل می کند که: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه دعـــــاى عـــــرفــــه مؤلف گوید:این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى‏ چهل‏وهفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان،که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت،که‏ درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد. مؤلف مفاتیح الجنان سپس ادامه می دهد که: از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است. بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند،که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم،پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان،با نهایت خاکسارى و خشوع،از خیمه خود بیرون آمدند،و در جانب چپ کوه ایستادند،و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد،و این دعا را خواندند: اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، ترجمه: خداى را سپاس که براى حکمش برگرداننده‏ اى،و براى بخشش بازدارنده‏ اى و همانند ساخته‏ اى ساخته هیچ سازنده ‏اى نیست،و او سخاوتمند وسعت‏ بخش است، انواع مخلوقات را پدید آورد،و ساخته‏ ها را با حکمتش محکم نمود،طلیعه‏ ها بر او پوشیده‏ نمى‏ماند،و ودیعه‏ ها نزد او ضایع نمى‏شود پاداش ‏دهنده‏ هر سازنده،و بى‏نیازکننده هر قناعت‏گر،و رحم‏کننده بر هر نالان،و فرو فرستنده سودها،و نازل‏کننده کتاب جامع‏ با نور درخشان است،او شنونده دعاها،و دورکننده بلاها،و بالابرنده درجات، تا پایان دعا همانگونه که ملاحضه فرمودید برای این دعا پاداشی ذکر نشده است که به قصد و نیت آن پاداش به قرائت دعای عرفه پرداخته شود. بنابر ممکن است که نفس خود دعا و مفاهیم زیبا و عرفانی این نیایش که تکلم با خداست منظور شیخ عباس قمی بوده باشد. به قول شاعر معاصر حاج غلامرضا سازگار دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم نوای نینوا را دوست دارم صدای آشنا را دوست دارم اگر جام بلا از چشم یار است من این جام بلا را دوست دارم دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم اگر چه خارم و از خار کمتر گل باغ وفا را دوست دارم محبّت را عجب، حال و هوایی است من این حال و هوا را دوست دارم نمی دانم کی ام آنقدر دانم علیّ مرتضی را دوست دارم خدا می داند، ای آل محمّد که من تنها شما را دوست دارم چو ممزوج است با عطر حسینی نسیم نینوا را دوست دارم خدایا روز محشر باش شاهد حسین و کربلا را دوست دارم شود آیا که مولایم بگوید ؟ که این بی دست و پا را دوست دارم که این ابیات را مداح اهل بیت دکتر حاج میثم مطیعی به زیبایی قرائت کرده اند http://meysammotiee.ir/files/other/doa/Arafeh-1393%5B02%5D.mp3 خواندن این دعا بدون این که انسان بفهمد که چی می گوید؛ الگو گیری از حضرتش نیست. حال خوب در این تکلم عارفانه با خدا به فهمیدن بند بند و فراز به فراز ان است. استقلال فرهنگی برای این حال خوب بسته ای را در ادامه تقدیم شما می کند.... "دعای عرفه" با نوای حاج میثم مطیعی که مورخ 93/07/12 در هیأت شهدای گمنام اجرا شده است، به صورت صوتی آماده دریافت می باشد. http://meysammotiee.ir/files/other/doa/DoaArafeh-1393.mp3 138/88 مگابایت لینک صفحه دانلود های هراسم روز عرفه 93 با نوای حاج میثم مطیعی http://meysammotiee.ir/media/645 بقیه را اینجا ببینید http://aliheidary.ir.domains.blog.ir/post/True%20mysticism%20in%20Arafa%20prayer https://eitaa.com/FilmnameNevisi/962