eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
2.9هزار دنبال‌کننده
534 عکس
168 ویدیو
353 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
@studiesofshia ✳️ معرفی مرکز دین پژوهشی دانشگاه بوخوم آلمان دانشگاه رور(Ruhr) در شهر بوخوم آلمان با 20 دانشکده و بیش از 43000 دانشجو از 103 کشور، رشته‌هاي مختلفی (علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی و علوم انسانی و اجتماعی) را در یک مجموعه گردهم آورده است. در این دانشگاه بخشی به نام مرکز دین پژوهی Center for Religious Studies (CERES) فعالیت دارد. بر اساس اطلاعات درج شده در سایت رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي دنیا CWUR (2018-2019)، دانشگاه بوخوم با رتبه جهانی 291 و رتبه ملی 24 ، نمره 76.6 را در بین 1000 دانشگاه کسب کرده است. مرکز دین‌پژوهی بوخوم آلمان یکی از بزرگترین مراکز مطالعات علمی دین در اروپا محسوب می‌شود و در سطح جهانی به عنوان بالاترین درجه تحقیقات شناخته شده است. حوزه اصلی پژوهش و آموزش در این مرکز بر روي سنت‌ها و عقاید دینی آسیایی و اروپایی قرار دارد که شامل همه ادیان عمده در دنیا می‌شود. مانند هندي (هندوئیسم)، بودایی، مسیحی و اسلام و نیز آیین‌هاي چندخدایی بین‌النهرین (polytheistic religions of Mesopotamia) آیین‌هاي مدیترانه‌اي، دین زرتشتی و جینیسم. به علاوه، در مرکز مطالعات دینی بوخوم پژوهشگران بر روي مطالب روش‌شناختی و نظام‌مند دین تکیه دارند و نیز بر روي تنوع و برخورد دین‌ها در گذشته و حال تحقیق می‌کنند. حوزه‌هاي تحقیقاتی دیگر این مرکز در ارتباط با دین و مهاجرت، دین و رسانه و نیز دین و هنر است. در بخش آموزش، این مرکز در سطح کارشناسی ارشد از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد و براي دانشجویان ممتاز نیز در سطح بین‌المللی برنامه Ph.D ارائه می‌دهد. این مرکز از طریق برنامه اراسموس(ERASMUS) در شبکه بین‌المللی دانشگاه‌هاي اروپایی قرار دارد و نیز با دانشگاه‌هاي سایر نقاط دنیا از طریق برنامه همکاري (چین، کره جنوبی، آمریکا و غیره) در ارتباط است. در مرکز دین‌پژوهی دانشگاه بوخوم، مطالعات بین‌رشته‌اي به عنوان کلید توسعه در پژوهش است. از این رو، گروه تحقیقاتی دین و رسانه در این مرکز از محققان سراسر دنیا از رشته‌هاي مختلف مانند دین پژوهی، رسانه و ارتباطات، فلسفه، زبانشناسی، تاریخ هنر، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی جهت ارائه تجربیات و گفت‌وگو در ارتباط با نظریه‌ها و روش‌شناسی‌هاي جدید استفاده می‌کند. این محققان با سازماندهی کارگاه‌هاي آموزشی و همایش‌هاي بین‌المللی، چاپ آثار و ایجاد شبکه بین‌المللی با هم در ارتباط هستند. telegram.me/bayeganitabligh/1953 رئیس این مرکز پروفسور فولکهارد کرش (Volkhard Krech) پژوهشگر در زمینه مطالعات دینی است که در زمینه نظریه تحول دین، جهانی‌سازي و پلورالیسم دینی، دین و خشونت، دین و هنر، تاریخ مطالعات دینی پژوهش می‌کند. https://ceres.rub.de/en/ @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ شغل فوق دکترا در زمینه « فلسفه/ الهیات عقلایی اسلامی» 🔹مرکز پل آلبرت فوریه، اکس آن پرووانس، فرانسه http://yon.ir/jeWyT @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ در حال خواندن کتابی از با عنوان "محمد" هستم. این کتاب از سری کتاب های Past Masters است که بعدتر در سال ١٩٩۵ به سری Very Short Introduction (معرفی بسیار مختصر) تغییر پیدا کرد؛ کتاب هایی که در موضوعات متنوع به هدف معرفی کوتاه از موضوع کتاب نوشته می شود. ⁉️ سوال اصلی من این است که چرا نگارش کتاب درباره معرفی (ص) را به یک غیرمسلمان می سپرد؟ آن هم نه یک غیرمسلمان همسو و همدل با مسلمین، بلکه یک غیرمسلمان با ذهنی سرشار از شبهه و تشکیک در عقاید اسلامی. و اگر قرار است او بنویسد کجای تعهد علمی و دانشگاهی به او اجازه می دهد که این شبهاتش را به کتاب تسری ‌دهد؟! مگر نه این است که هدف این سری از کتاب های آکسفورد فقط معرفی بوده و نه تحلیل و نظریه پردازی؟ این چه معرفی ناقصی و هدفداری است که مخاطب را سرشار از شبهه و سوال و تشکیک در اولی‌ترین عقاید اسلامی می‌کند؟!! این بود ادعای کار علمی و تحقیقاتی مهم‌ترین انتشارات بریتانیا و بزرگترین ناشر کتاب‌های دانشگاهی در جهان؟!!! https://en.wikipedia.org/wiki/Past_Masters_(book_series) https://en.wikipedia.org/wiki/Very_Short_Introductions https://fa.wikipedia.org/wiki/معرفی_خیلی_کوتاه @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ پژوهش و نشر درباره «قدرت و نهادها در اسلام و مسیحیت قرون وسطی» http://yon.ir/D5E7e @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ تبیین ریشه‌های صلح در اسلام 🔹دو کتاب «خدا در قرآن» اثر جک مایلز (نوامبر 2018) و کتاب «محمد صلی الله علیه و آله: پیامبر صلح در مواجهه با جنگ امپراطوری‌ها» اثر جان کول (اکتبر 2018) به دنبال پاسخ دادن به سؤالاتی هم‌چون سؤالات ذیل می‌باشند و تلاش می‌کنند تا درک عمیق‌تری از الهیات و تاریخ اسلام را به خوانندگان ارائه دهند: 🔸آیا خدایی که مسلمانان می‌پرستند با خدای یهودیان و مسیحیان تفاوت دارد؟ آیا خدای مسلمانان همان‌گونه که منتقدان اسلام ادعا می‌کنند یادگاری از شرک اعراب است؟ آیا حضرت محمد صلی الله علیه و آله، فرستاده این خدا، پیامبری جنگجوست که با شمشیر دین خود را گسترش داده و الهام بخش تروریست‌های مسلمان امروزی ست؟ ... telegram.me/bayeganitabligh/1951 🔺ادامه مطلب 👈👈👈 yon.ir/JoMSS ✳️ Illuminating Islam’s Peaceful Origins 📖 God in The Qur’an ✍ By Jack Miles ⁣📚 Publisher: Knopf Doubleday (November 13, 2018) 📖 Muhammad: Prophet of Peace Amid the Clash of Empires ✍ By Juan Cole ⁣📚 Publisher: PublicAffairs (October 9, 2018) 🔹Is Allah, the God of Muslims, a different deity from the one worshiped by Jews and Christians? Is he even perhaps a strange “moon god,” a relic from Arab paganism, as some anti-Islamic polemicists have argued? What about Allah’s apostle, Muhammad? Was he a militant prophet who imposed his new religion by the sword, leaving a bellicose legacy that still drives today’s Muslim terrorists? 🔸These two new books may help answer such questions, and also give a deeper understanding of Islam’s theology and history... 🔺Read more 👉👉👉 yon.ir/JoMSS @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ تبیین ریشه‌های صلح در اسلام ✳️ Illuminating Islam’s Peaceful Origins 📖 God in The Qur’an ✍ By Jack Miles ⁣📚 Publisher: Knopf Doubleday (November 13, 2018) 📖 Muhammad: Prophet of Peace Amid the Clash of Empires ✍ By Juan Cole ⁣📚 Publisher: PublicAffairs (October 9, 2018) http://yon.ir/JoMSS @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ شغل فوق دکترا در زمینه « فلسفه/ الهیات عقلایی اسلامی» 🔹مرکز پل آلبرت فوریه، اکس آن پرووانس، فرانسه http://yon.ir/jeWyT @studiesofshia
https://telegram.me/studiesofshia ✳️ When looking for a PhD project, a good starting point is letting your professors know you are interested in doing a PhD. Additionally, universities typically have a web page where vacancies announced; look here for vacancies of the Radboud University and here for vacancies in the RadboudUMC. There are also numerous other websites where PhD vacancies are advertised; see the list on the right sidebar of this page. 🔹Netherlands http://www.academictransfer.nl/ http://www.euraxess.nl/ http://www.pcdi.nl/ http://vacaturekrant.nl/ 🔹Europe http://www.euraxess.nl/ http://www.daad.de/deutschland/index.en.htmlv http://www.qreer.com/ 🔹Worldwide http://www.career.edu/ http://www.nature.com/naturejobs/index.html http://sciencecareers.sciencemag.org/ http://www.gradschools.com/ http://www.gradschools.com/. http://www.internationalgraduate.net/ @studiesofshia
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 Deedat vists Imam Khomeini ❇️ احمد دیدات از ملاقات با امام خمینی می‌گوید: «تابه‌حال پیرمردی به این زیبایی ندیده بودم. با دیدن او بی‌اختیار اشک از چشمانمان سرازیر شد. او قیام کرد تا شرایط را برای آمدن امام مهدی آماده کند.» 📝شیخ احمد دیدات از نویسندگان مسلمان و ناصحان هندی در آفریقای جنوبی بود. او بیش‌تر به دلیل بحث‌های عمومی بینادینی با مسیحیان تبشیری که بیش‌ترشان حول اسلام، مسیحیت و اناجیل بود، شناخته‌شده است. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/26 #احمد_دیدات #مهدویت #امام_خمینی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
✳️ تاریخ انگارۀ تحریف بایبل در جهان اسلام @studiesofshia 🔹محمد علی طباطبایی / پژوهشکده قرآن و حدیث قم - پژوهشکده تفسیر امروزه محرّف بودن کتاب‌های مقدس یهودی و مسیحی چنان بدیهی تلقی می‌شود که حتی بسیاری از عالمان سنتی این ادیان هم بدان باور دارند؛ اما آیا این موضوع همیشه همین قدر واضح بوده است؟ روشن است که نه. اما یک نکته مسلم است. قرن‌ها پیش از آنکه محققان غربی به نتایج امروز برسند، عالمان مسلمان با قاطعیت معتقد به تحریف تورات و انجیل بوده‌اند و در واقع این انگاره از متون اسلامی بود که کم‌کم به متون روشنفکرانۀ غربی راه پیدا کرد تا سرانجام از حوالی قرن هجدهم به بعد برای خودش تبدیل به یک رشتۀ علمی مستقل و گسترده (تحت عنوان نقد بایبل) شد. اما در عالم اسلام این ایده از چه زمانی مطرح شد؟ معمول‌ترین پاسخی که چه از جانب عالمان مسلمان و چه حتی از جانب بسیاری از محققان غربی مطرح می‌شود این است که آغاز این بحث دقیقا از صدر اسلام بوده که ایدۀ «یحرفون الکلم» در قرآن مطرح شد. البته برخی محققان نقطۀ آغاز این انگاره را حتی به پیش از اسلام می‌برند و این فرضیه را مطرح می‌کنند که خود قرآن هم در این زمینه متأثر از تحریف‌باوران پیشااسلامی بوده است. با این حال، در سال‌های اخیر شمار قابل توجهی از محققان، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، در کل این ادعاها تردید افکنده و نشان داده‌اند که بسیاری از آیات مورد استناد در این بحث، اساسا به آنچه ما امروز با عنوان «تحریف» می‌شناسیم، ارتباطی ندارند. بنابراین، چه‌بسا اصلا نتوان قرآن را آغازکنندۀ این بحث در اسلام دانست. اگر این گونه باشد، این پرسش مطرح می‌شود که پس نخستین بار این ایده را چه کسی در جهان اسلام مطرح کرد؟ من در رسالۀ دکتری خود، که سال گذشته در دانشگاه تهران (پردیس فارابی) از آن دفاع کردم، بر مبنای روش تحقیق در «تاریخ انگاره‌ها» (the history of ideas) به بررسی این موضوع پرداختم و تاریخ انگارۀ تحریف بایبل را به ترتیب تاریخی در سه دورۀ متفاوت پیشاقرآنی، قرآنی و پساقرآنی پژوهیدم. @studiesofshia خلاصه‌ترین بیان از یافته‌های من در این پژوهش جذاب چنین است: ۱- هرچند افراد و گروه‌هایی از قرن‌ها پیش از اسلام، دربارۀ بایبل قائل به تحریف (به معانی مختلف آن) بوده‌اند، بر اساس اصول «تاریخ انگاره‌ها» نمی‌توان قرآن را را متأثر از آن افراد و گروه‌ها دانست؛ چون هم «تحریف» قرآنی متفاوت از «تحریف» مورد نظر آنها بوده، و هم دستگاه اعتقادی قرآن به قدری متفاوت از آنهاست که اساسا نمی‌توان ریشۀ مشترکی میان نگاه قرآن به این مسئله با نگاه هیچ یک از آن افراد و گروه‌ها یافت. ۲- بررسی‌های ریشه‌شناسی، معناشناختی و کاربردشناختی در تمام آیات قرآنی مرتبط با کُراسه‌ها (متون مقدس یا scriptures) نشان می‌دهد که از نگاه قرآن، بدرفتاری‌های اهل کتاب با کتاب‌هایشان در درجۀ اول کتمان، و در درجۀ بعد بدخوانی و معناگردانی است که هیچ کدام ارتباطی با دستکاری در متنِ مکتوبِ تورات و انجیل ندارند. در مقابل، قرآن با صراحت تمام از تصدیق تورات و انجیل و لزوم ایمان به آنها سخن می‌گوید، و در این قبیل آیات موضوع سخن دقیقا همان تورات و انجیل موجود در دست یهودیان و مسیحیان بوده است. https://telegram.me/bayeganitabligh/1952 ۳- بررسی‌های گستردۀ من در تمام متون در دسترس از قرون اولیۀ اسلامی، اعم از مجادلات مسیحی-اسلامی، احادیث کهن و تفاسیر متقدم نشان داد که می‌توان سه دورۀ متفاوت از ظهور ایدۀ تحریف را در جهان اسلام شناسایی کرد: دوران سکوت (قرن اول هجری) که هیچ نشانی از این ایده در جهان اسلام یافت نمی‌شود؛ دوران زمزمه (قرن دوم هجری) که ایدۀ غالب در میان مسلمانان اعتبارِ تورات و انجیل است و تنها گه‌گاه زمزمه‌هایی خفیف بر خلاف این شنیده می‌شود؛ و دوران همهمه (قرن سوم) که برای نخستین بار ایدۀ وقوع تحریف در بایبل با صراحت از طرف برخی متکلمان معتزلی در مناظرات بیناادیانیِ دربارِ مأمون عباسی، و در واکنش به طرح ایدۀ محرف بودنِ قرآن از طرف متکلمان مسیحی، مطرح شد؛ اما تبدیل شدن این ایده به گفتمان غالب در جهان اسلام دو قرن دیگر زمان برد. به این ترتیب، از قرن پنجم هجری و با نگارش کتاب الفصل توسط ابن حزم اندلسی بود که ایدۀ محرف بودن تورات و انجیل به ایدۀ غالب در سراسر جهان اسلام تبدیل شد. @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ فراخوان شرکت در کارگاه بین المللی «پاسخ های دینی، حقوقی و سیاسی به سلفی-گری» 🔹دانشگاه چارلز، جمهوری چک http://yon.ir/v5QZV @studiesofshia
4_5990003073106314619.pdf
413.7K
@studiesofshia ✳️ مدخل «غدیر خُم» ✳️ Ghadīr Khumm (Khumm Pond) 🔹محمدعلی امیرمعزی 🔹Mohammad Ali Amir-Moezzi 🔸ویرایش سوم دایره المعارف اسلام (EI) @studiesofshia