eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
2.4هزار دنبال‌کننده
475 عکس
137 ویدیو
320 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
| ✳️ تبلیغ بین‌الملل فقط مخصوص اروپا و آمریکا نیست! ❇️ دکتر عمادی علاوه بر مناطق محروم کشور، بدلیل فعالیت های بشردوستانه با لباس هلال احمر در آفریقا موجب نامگذاری بیمارستان‌هایی بنام امام رضا(ع) و امام حسین(ع) با پرچم مقدس ایران در کشورهای مسیحی نشین بروندی و کنیا گردید. ✅ ایشان متخصص پوست، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از مجروحان شیمیایی حملات عراق هستند. 💠 پینوشت: امام صادق (ع): کونوا دعاة الناس باعمالکم و لاتکونوا دعاة الناس بالسنتکم 💯مبلغان بدون مرز @IntMob
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
@studiesofshia ✳️ ارسالی از یک دوست: "این صفحه تقدیم از کتاب Ethico-religious concepts in the quran چند وقت پیش توی کتابخانه ملی پیداش کردم. کتاب اهدایی از کتابخانه احمد آرام. ایزوتسو کتاب رو به مهدی محقق تقدیم کرده." 🔹کتاب در مونترال به مهدی محقق تقدیم شده، جایی که ایزوتسو این‌ها را درس می‌داد. مهدی محقق قطعا یکی از تاثیرگذارترین افرادِ زندگیِ مرحوم ایزوتسو است. در مستند شرقی هم رابطه‌ی نزدیک و خانوادگی این دو‌ کاملا مشخص است. 🔸 لینک دانلود مستند شرقی 👈👈👈 t.me/InternationalDocs/207 مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ لیست کتابهای ابوحامد غزالی که به انگلیسی ترجمه شده اند: al-Ghazālī, Abū Hāmid (C. Field and E. Daniel, trans.). The Alchemy of Happiness. Armonk, NY: M.E. Sharpe, 1991. al-Ghazālī, Abū Hāmid (L. Zolondek, trans.). Book XX of the Ihya’. Leiden: E.J. Brill, 1963. al-Ghazālī, Abū Hāmid (T.J. Winter, trans.). Disciplining the Soul and Breaking the Two Desires. Cambridge, UK: Islamic Texts Society, 1995. al-Ghazālī, Abū Hāmid (Richard McCarthy, trans.). Freedom and Fulfillment. Boston, MA: Twayne, 1981. al-Ghazālī, Abū Hāmid (W. McKane, trans.). Al-Ghazali’s Book of Fear and Hope. Leiden: E.J. Brill, 1965. al-Ghazālī, Abū Hāmid (Kojiro Nakamura, trans.). Ghazali on Prayer. Tokyo: University of Tokyo, 1973. al-Ghazālī, Abū Hāmid (M. Holland, trans.). Inner Dimensions of Islamic Worship. Leicester: Islamic Foundation, 1983. al-Ghazālī, Abū Hāmid (David Burrell and Nazih Daher, trans.). The Ninety-Nine Beautiful Names of God. Cambridge, UK: Islamic Texts Society, 1992. al-Ghazālī, Abū Hāmid (T.J. Winter, trans.). The Remembrance of Death and the Afterlife. Cambridge, UK: Islamic Texts Society, 1989. al-Ghazālī, Abū Hāmid (E.W. Calverley, trans.). Worship in Islam. London: Allen and Unwin, 1957. مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia_شالوده شکنی مونتسکیو در نگاه خاورشناسان به ایران و شرق مسلمان.pdf
313.5K
@studiesofshia ✳️ شالوده شکنی مونتسکیو در نگاه خاورشناسان به ایران و شرق مسلمان 🔹علی اکبر کجباف اصغر فروغی اسماعیل محمودی 🔸تاریخ اسلام سال سیزدهم پاییز 1391 شماره 51 مرجع تخصصی @studiesofshia
@ThrillofPeace ✳️ : آشنایی با و در حوزه 🔹 برخی از مهم ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان غرب که دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی هستند و یا دروس مربوط به تشیع، از جایگاه و اهمیت خاصی در آنها برخوردارند، عبارتند از: 1. (بیت المقدس/ رژیم اشغالگر قدس) www.ol.huji.ac.il دانشگاه عبری اورشلیم دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی است. «تشیع(ساختار سنتی دنیای اسلام)» و «اندیشمند مسلمان مؤثر سده های میانه: ابن طاووس و کتابخانه اش» و «کلام و فقه در شیعه امامیه» به قلم «اتان کولبرگ» و «کتاب مقدس و تفاسیر آن در شیعه امامیه اولیه» به قلم براشر، از جمله آثار منتشر شده توسط انتشارات این دانشگاه است. 2. (رژیم اشغالگر قدس) www.haifa.ac.il توجه این دانشگاه بیشتر بر زبان و ادبیات عرب است و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. یکی از دروس آن «ابوالفرج اصفهانی»(صاحب الاغانی) است. جهت گیری مقالات و اخبار این دانشگاه به سمت ایران، عراق، لبنان و شیعیان این مناطق است که عناوین بعضی از آنها عبارتند از: حزب الله کیست؟، قبایل عراقی و نظام پس از صدام. 3. (رژیم اشغالگر قدس) www.biu.ac.il تمرکز تحقیقات بخش مطالعات عربی ـ اسلامی این دانشگاه و دانشکده زبان عربی، بر مسائل مربوط به ایران به عنوان مدل عینی حکومت شیعه است. در این دانشگاه مجله «مریا» در حوزه مذهب، فلسفه، کلام و عرفان منتشر می شود. از جمله طرح های مطالعاتی این دانشگاه عبارتند از: انتخابات سال 2000م (2 خرداد 1376) ایران؛ انتقال نظام سیاسی ایران به سمت مدلی جدید؛ تلاش برای ایجاد دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران؛ ارزیابی نیروهای مسلح و نظامی جمهوری اسلامی ایران؛ مطالعه بر عکس العمل ایران نسبت به تحریم اقتصادی؛ ایران حل معما(نیکی کدی). 4. (آمریکا) www.harvard.edu تمرکز این دانشگاه بر حقوق اسلامی در عصر معاصر است که با افتتاح برنامه «مطالعات حقوق اسلامی» در دانشکده حقوق این دانشگاه از سال 1991م به صورت جدی پیگیری می شود. دروس این دانشگاه نیز عمدتاً درباره نظام قضایی و حقوقی اسلام بوده و سمینارهای آن نیز اکثراً حول موضوعات حقوق اسلامی است؛ ولی به تأثیر از وقایع 11سپتامبر همایش هایی مرتبط با آن برگزار کرده اند. در این دانشگاه در باره «مفهوم سلطان عادل در جامعه چند حزبی دینی» مناظراتی میان دکتر عبدالکریم سروش و دکتر محسن کدیور در سال 2001م برگزار شد. @ThrillofPeace 5. (آمریکا) www.princeton.edu هدف بخش مطالعات اسلامی این دانشگاه توسعه و پیشرفت مطالعات در حوزه عقاید و آداب اسلامی با تأکید بر تاریخ و فرهنگ خاورمیانه است. برخی از مواد درسی این دانشگاه عبارتند از: شیعه در دوران میانه، درآمدی بر اسلام، زیارت و سفر به اماکن مقدس اسلام،. ... از کتاب های الکترونیکی درباره خاورمیانه و اسلام این دانشگاه می توان به «دشمن در آینه بنیادگرایی اسلامی و محدوده های عقل گرایی مدرن» نوشته «ایبان» اشاره کرد. 6. (UCLA آمریکا) www.ucla.edu «مرکز مطالعات خاور نزدیک گوستاو وون گرانبوم» این دانشگاه به مطالعات اسلامی و بررسی مسائل مختلف فرهنگی ـ اجتماعی خاورمیانه مشغول است. اولین پایگاه اطلاعاتی خاورمیانه در این دانشگاه با عنوان MEORO جهت دستیابی به منابع و اطلاعات در رابطه با خاورمیانه فعال است. عناوین بعضی از دروس کارشناسی ارشد و دکتری عبارتند از: متون اسلامی، مشکلات موجود در هنر اسلامی، بررسی خاورمیانه، نهادهای نخستین اسلامی، مردم و حکومت در خاورمیانه، و مقدمه ای بر اسلام. از پژوهش های انجام شده در این مرکز می توان به این موارد اشاره کرد: «مطالعات اسلامی و آینده اسلام» (فضل الرحمن) و «تصوف و شهادت» (آنه ماری شیمل). 7. (آمریکا) www.yale.edu این دانشگاه در زمینه مطالعات اسلامی در مقطع دکتری پذیرش دارد. برخی از مواد درسی آن عبارتند از: شیعیان کلاسیک، توسعه افکار شیعی، جهاد و بنیادگرایی اسلامی (با تمرکز بر ایران، لبنان و مصر)، ساختار ایران مدرن. از موضوعات و پروژه های تحقیقی مرتبط با تشیع در این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد: درآمدی بر تشیع (تاریخ و دکترین شیعیان دوازده امامی)، ریشه های انقلاب (تاریخ تشریحی ایران مدرن)، اسلام تندرو، اسلام و انقلاب در خاور میانه. در سایت دانشگاه مقالات متعددی در مورد شیعه موجود است. telegram.me/bayeganitabligh/907 ... 🔸مطالب بیشتر در "" 👈👈👈 @ThrillofPeace @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ آنه ماری شیمل، شیفته «صحیفه سجادیه» «آنه ماری شیمل» طی مطالعات اسلامی خود، با ادعیه مذهب شیعه و به ویژه، دعاهای عارفانه امام سجاد(ع) آشنا شد و با اشتیاق فراوان آنها را ترجمه و به اروپاییان علاقه‌مند معرفی کرد. او درباره تأثیر ترجمه دعاهای امام سجاد(ع) بر اروپاییانی که آن را مطالعه کرده اند، گفته است: «من خود همواره دعاها، احادیث و اخبار اسلامی را از اصل عربی آن می‌خوانم و به ترجمه دیگران مراجعه نمی‌کنم. من بخشی کوچک از کتاب مبارک صحیفه سجادیه را، به آلمانی ترجمه و منتشر کرده‌ام و از جمله، دعای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان و دعای وداع با آن ماه را. وقتی مشغول ترجمه این دعاها بودم، مادرم در بیمارستان بستری بود و من که به او سر می‌زدم، پس از آنکه او به خواب می‌رفت، در گوشه‌ای از آن اتاق، به کار پاکنویس کردن ترجمه‌ها مشغول می‌شدم. اتاق مادرم دو تختی بود. در تخت دیگر، خانمی بسیار فاضله بستری بود که کاتولیکی مؤمن و راسخ‌العقیده و حتی متعصب بود. وقتی فهمید که من دعاهای اسلامی را ترجمه می‌کنم، دلگیر شد که مگر در مسیحیت و در کتب مقدسه خودمان، کمبودی داریم که تو به ادعیه اسلامی روی آورده ای؟ وقتی کتابم چاپ شد، یک نسخه برای او فرستادم. یک ماه بعد، او به من تلفن زد و گفت: صمیمانه از هدیه این کتاب متشکرم، زیرا هر روز به جای دعا، آن را می خوانم. بله! واقعا ترجمه ادعیه امامان معصوم(ع)، به ویژه صحیفه حضرت زین‌العابدین(ع)، برای بسیاری از مردم مغرب زمین، کارساز است.» مرجع تخصصی @studiesofshia @Allah4all
4_5776389966946895378.pdf
6.99M
@Allah4all ✳️ مفاتیح الجنان به زبان انگلیسی ✳️ Mafatih al-Jinan (Keys to Heavens) Arabic-English 🔹Author (s): Shaykh 'Abbas Qummi 🔸Abbas Muhammad Rida al-Qummi مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اظهارات تکان دهنده دکتر ، اسلام شناس و اندیشمند مسیحی اهل ایرلند در مورد امام زمان (عج) و ظهور. 🔹عضویت در 👇👇👇 @ThrillOfPeace @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5784998301178791507.pdf
3.18M
#معرفی_کتاب @studiesofshia ❇️ ترجمه انگلیسی "صحیفه سجادیه" 🔹با مقدمه و حاشیه ای از پروفسور ویلیام سی چیتیک ❇️ Al-sahifah Al-sajjadiyyah Al-kamilah 🔹Translated with an Introduction and annotation by Willian C. Chittick #مطالعات_شیعه_در_غرب @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
✳️ در موسسه مطالعات عالی (آمریکا/ نیوجرسی) ۷ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ بخش اول در این سمینار اندیشمندان و اساتید دانشگاههای آمریکا، اروپا و آسیا که در حوزه شیعه به انجام تحقیقات مشغولند گردهم آمده اند تا در کنار گفتگوهای علمی نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند. این اولین سمینار شیعه پژوهی مرکز مطالعات عالی پرینستون است و طبق گفته برگزار کنندگان: دکتر سابینا اشمیتکه و دکتر حسن انصاری امید تداوم آن نیز هست. مطالعات شیعی برخلاف مطالعات اسلامی در وجه عام آن، گرایشی به نسبت جدید الوجود است. از همین روست که هنوز کرسی های مستقل این مطالعات در دانشگاههای اروپا و آمریکا جز تعداد معدودی وجود ندارند. شرکت کنندگان در این سمینار تحقیقات خود را در حوزه های متفاوتی از قبیل: مطالعات زیدی، نصیری، اسماعیلیه و شیعه و در موضوعات تاریخی، فقهی، فلسفی-عرفانی، اسنادی و مانند آن ارایه می دهند. مشتاق آساتریان از دانشگاه کلگری کانادا نخستین ارایه دهنده ای بود که پس از سخنان برگزار کنندگان سخنان خود را از طریق ویدیو کنفرانس ارایه داد. عنوان گفتار وی مباحثات شیخی نصیری در دوره میانه و مطالعات غربی نصیریه بود. وی در این سخنان با اشاره به متن به تنوع اندیشه های درون نصیری اشاره کرد. سمر ترابلسی از دانشگاه کارولینای شمالی به گذشته، حال و أینده مطالعات دروزی پرداخت. پس از وی دکتر شفیق ویرانی استاد برجسته مطالعات اسماعیلیه در دانشگاه تورنتو مطالعه میدانی خود با عنوان «پیرسبزعلی و منابع از دست رفته تاریخ اسماعیلی» پرداخت. خانم دکتر جو-آن گراس از کالج نیوجرسی منابع اسنادی اسماعیله در بدخشان را مورد بررسی قرار داد. سخنران بعدی جلسه اول این سمینار دکتر متیو ملوین کوشکی از دانشگاه کارولینای جنوبی بود که با موضوع «امام دوستی صاحبان علوم غریبه در دوران تیموری/ صفوی ایران» به موضوع علوم غریبه و نقش آن در ساختار و شکل دهی به دولت و قدرت های شیعی پرداخت. در نظر وی علوم غریبه اساسا با امام دوستی ربط دارد. امام علی ع به عنوان مظهر علم مخصوصا علم ریاضی است و استاد مسلط علوم غریبه با «علوم» کار می کند. قدرت امام را در ساحت های مختلف به کار می گیرد. حتی در نظر وی شیعه شدن ایران در دوران صفوی محصول علوم غریبه و استفاده از همین قدرت معنوی امام توسط صاحبان این علوم بوده است. وی احتمالا جزو معدود افرادی است که در آکادمی غربی به طور تخصصی به این حوزه از مطالعات می پردازد. یاکوف لو از دانشگاه بارالان سخنران بعدی نشست نخست بود که گفتار خود را با عنوان «بی نظیری دولت فاطمی» ارایه داد. او در این سخنان به نحوه متقاعد و همراه ساختن مسیحیان، یهودیان و سنیان در مصر توسط دولت فاطمی پرداخت. در پایان ارایه های نشست نخست حاضران و ارایه کنندگان حدود دو ساعت به بحث درباره مباحث ارایه شده پرداختند و این برنامه در پایان هر پنل به همین نحو برگزار شد. *** جلسه بعد از ظهر روز نخست با سخنان سروش دباغ از دانشگاه تورنتو با عنوان «اصلاح دینی در ایران معاصر: میراث شیعی» آغاز شد. سخنران در این گفتار به بررسی گفتمان عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری در اصلاح دینی در ایران معاصر پرداخت و به آینده این مقولات نیز نظری افکند. پس از وی آن رگوغ از دانشگاه کپنهاک مطالعات و یافته های خود درباره کاغذهای نسخ خطی با عنوان «میانه خط ها: درباره تاریخ برگه های نسخ خطی قدیمی در مجموعه گلاسر برلین» را ارایه کرد و با بررسی های آماری نشان داد که نحوه حرکت و تولید کاغذ در قرون ۱۵ میلادی به بعد چگونه بوده است. وی در این کار نشان های درون کاغذ ها را مورد مطالعه قرار داده بود. برینکلی مسیک Brinkley Messick از دانشگاه کلمبیا پس از وی با موضوع «حکومت امامان و قضاوت شرعی در یمن قرن بیستم» پرداخت. وی در این گفتار با مطالعه احکام برجای مانده از محاکم سنتی همچنین به مقوله نوع ارتباط قاضی با امام در سنت زیدی قرن بیستم پرداخت. وی که سالها در یمن به مطالعه میدانی پرداخته بود از وضعیت کنونی این کشور و حمله همسایگانش بدان ابراز ناخشنودی کرد. «از کوفه تا یمن و بغداد: تکامل مجادلات زیدی درباب امامت» عنوان گفتار بعدی این نشست بود که توسط نبیل حسین از دانشگاه میامی ارایه شد. دبورا تور از دانشگاه نوتردام (آمریکا) سخنران بعدی بود که گفتاری مجادله آمیز با عنوان «جدایی راههای میان شیعه علی و شیعه عباسی در نهضت عباسی » پرداخت. سخنرانی اولریش مارزوخ از آکادمی علوم و انسانیات گوتینگن آلمان در موضوع فرهنگ بصری شیعیان دوازده امامی ایران در دوران قاجار آخرین سخنرانی بخش دوم روز نخست بود که وی در آن نمادهای دینی شیعیان و مقولات هنری نمونه های نقاشی های بر روی کاشی را مورد تدقیق قرار داد. سیدامیرحسین اصغری ✅🔹عضویت در 👈👈👈 @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
✳️ در موسسه مطالعات عالی (آمریکا/ نیوجرسی) ۷ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ بخش دوم @studiesofshia دومین روز از سمینار بین المللی شیعه پژوهی در موسسه مطالعات عالی پرینستون هم با دو نشست صبح و بعد از ظهر با عناوین و سخنرانان زیر برگزار شد: دنیس هافت از دانشگاه بن گورین Dennis Halft با عنوان "یافته های تازه از یهودیان ایرانی و ارتباطات یهودی شیعی بر اساس منابع خطی" در مجموعه های ایرانی سخنرانی نخست این نشست را برگزار کرد. ایهود کرینیس از دانشگاه بن گورین نیز «مشارکت گذشته و دورانداز آینده مطالعات شیعی - یهودی نظر افکند. لوی ویلوزنی از دانشگاه حیفا نیز نظری به مطالعات یک شیعه پژوه یهودی انگلیسی با نام لوی بیلینگ (۱۸۹۷-۱۹۳۶) پرداخت و وی را اپیزودی تحت مطالعه از تاریخ مطالعات شیعی دانست. بیلینگ در ۳۹ سالگی در فلسطین اشغالی در حالی که در دانشگاه مشغول مطالعات بود به ضرب گلوله کشته شد. وی در برهه ای شاگرد نیکلسون هم بوده است. امین احتشامی از دانشگاه برکلی مقاله خود را با عنوان: «مترجمان مامون: دودمان فرقه ای نهضت ترجمه یونانی- عربی» ارایه داد و در آن میان برداشتهای مکتب تفکیک از این مقوله تاریخی را مورد بررسی قرار داد. در نظر وی تعبیر نهضت ترجمه به دشمنی با اهل بیت ع تعبیری متاخر است و در منابع اولیه از آن چنین تعبیر نشده است. متیو تغیغ از کالج CNRS پاریس، پس از امین احتشامی به کربن و مطالعات شیعی پس از وی پرداخت. عنوان سخن وی « تاریخی کردن تشیع و شیعی کردن تاریخ: چهل سال مطالعات امامی از کربن تا امیرمعزی» بود. وی گرچه اعتراض به کربن به عنوان باطنی کردن تشیع را می پذیرفت اما از سوی دیگر اظهار می داشت که تعریف تشیع تنها به نهضتی عقلی یا سیاسی و اجتماعی هم برابر با تحویل گرایی تشیع است. سخنران پایانی نشست نخست سیدامیرحسین اصغری از دانشگاه ایندیانا بود که مقاله خود را با عنوان «حوزه معاصر شیعی در ایران: موافقان و مخالفان فلسفه و عرفان» ارایه داد و به زمینه های تاریخی پدیدآمدن مکتب معرفت النفس و مکتب معارف خراسان / مکتب تفکیک و نیز نوع مباحثات و تعارضات و استدلالات این دو گروه پرداخت. @studiesofshia نشست بعد از ظهر روز دوم هم به شرح زیر برگزار شد: 1. تورستن هیلن Torsten Hylénاز دانشگاه دالارنا سوئد با عنوان: تاریخ گزاری ویراستهای داستان کربلا 2. علیرضا ریزک از دانشگاه Georg‐August‐Universität Göttingen با عنوان « شاگردان شیخ: مباحث حقوقی امامی پس از شیخ طوسی. 3. عون حسن علی از دانشگاه بولدر کلرادو : «اجازه علامه حلی به بنو زهره: منابع تاریخی مکتب حله» 4. دوین استوارت Devin Stewart از کالج ایموری: «یادداشتهایی در باب زندگی و میراث شهید ثانی» 5. ادموند هایس Edmund Hayes از دانشگاه لیدن: «چگونه با حدیث امامی مواجه شویم؟ مساله تکامل تاریخی بیانات امامان درباره خمس» 6. رابرت گلیف Robert Gleave از دانشگاه اکستر با عنوان: «فقه آغازین تشیع: فرصتها و تهدیدهای مطالعات کنونی» سیدامیرحسین اصغری ✅🔹عضویت در 👈👈👈 @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب ✳️ کتاب خدای متعال 🔹یان ریچارد نتون 🔺ترجمه: سیده لیلا اصغری 🔸موضوع: مطالعاتی درباره ساختار و نشانه شناسی فلسفه، کلام و جهان شناسی اسلامی ✅ مطالب بیشتر 👈👈👈 @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب ✳️ نگاهی نو به تاریخ جهان اسلام 🔹رینهارد شولز 🔸مترجم: امیربهرام عرب احمدی ✅ مطالب بیشتر 👈👈👈 @studiesofshia
🔸عنوان کتاب:Approaches to Islam in religious studies 🔹نویسنده: Edited by Richard c.Martin 🔸انتشارات و سال نشر: University of Arizona Press; First Edition (August 1, 1985) 🔹درباره کتاب: این کتاب شامل یک پیش‌گفتار و یک مقدمه با عنوان « و مطالعات » به قلم ریچاد مارتین است و به 5 بخش تقسیم شده است. سوال جدی و اساسی در این اثر این است که «چگونه می‌توان درباره داده‌های راجع به دین اسلام پژوهش کرد؟؛ چه روش‌هایی در و اجتماعی مناسب‌ترین روش‌ها برای تحلیل و تفسیر متون ادبی و اجتماعی اسلامی، درمقایسه با ادیان به طور کلی است؟» عنوان بخش‌های این کتاب به این ترتیب است: 1. متن مقدس و پیامبر 2. مناسک و اجتماعات 3. دین و جامعه 4. تحقیق و تفسیر 5. چالش و نقد. لازم به ذکر است که هر کدام از این بخش‌ها از دو یا سه مقاله تشکیل شده است. 🔸 برای آشنایی بیشتر با کتاب به نام نگرشهایی به اسلام در مطالعه ادیان و دانلود آن به لینک زیر مراجعه نمایید. 🔗 http://thrillofpeace.net/post/79 🆔 @DiLibrary |کتابخانه تخصصی اسلامی ترنم صلح
✳️ انجمن بین المللی ترنم صلح برگزار می کند: 💠 سلسله دوره های تخصصی آنلاین در موضوعات: 🔹تبلیغ بین المللی اسلام 🔹مطالعات اسلامی (Islamic Studies) 🔹مطالعات ادیان #⃣ ... ❇️ جهت اطلاعات بیشتر در کانال دوره های آموزشی آنلاین عضو شوید 👈👈👈 @eduThrillofPeace 💯انجمن بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace
✳️ مراقبت‌های معنوی در اسلام @studiesofshia 🔹جمیل شاهینوز جمیل شاهینوز در ابتدای کتاب “ مراقبت‌های معنوی در اسلام” مبنای علمی مفهوم مراقبت‌های معنوی در دین اسلام را توضیح داده است. این نویسنده در ادامه با روحانیون و کارشناسان حوزه مراقبت‌های معنوی در اسلام مصاحبه کرده و همچنین مفهوم مراقبت معنوی اسلامی در سایر کشورها را مورد بررسی قرار داده است. تمرکز نویسنده در این اثر بر الهیات اسلامی و تاریخ مراقبت‌های معنوی در جوامع اسلامی است. ✳️ Seelsorge im Islam: Theorie und Praxis in Deutschland 🔹Cemil Şahinöz مرجع تخصصی @studiesofshia
✳️ Articles on “Islamic Ethics of Pandemics and Covid-19” for Special Issue of “Journal of Islamic Ethics (JIE)” (Brill) 🔹The articles will be dedicated to the moral questions triggered by the novel coronavirus pandemic and how they can be addressed within the broad context of ethics of pandemics throughout history. The chapters will address Islamic Ethics as an interdisciplinary field where a wide range of scholarly disciplines will be engaged, including Islamic theology, philosophy, jurisprudence (fiqh & uṣūl), Sufism, adab. 🔸Deadline for papers: 31 July 2020. 🔺Information: https://www.editorialmanager.com/JIE/default.aspx; Contact : jie@brill.com مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia_مجموعه_مقالات_فلسفی.pdf
1.84M
@studiesofshia ✳️ مجموعه مقالات فلسفی در بهشت‌پژوهی 🔹انتشارات دانشگاه آکسفورد - ۲۰۱۷ ✳️ Paradise Understood: New Philosophical Essays about Heaven 🔹T. Ryan Byerly and Eric J. Silverman _ Investigates heaven as conceived within theistic religious traditions such as Rabbinic Judaism, Christianity, and Islam. _ Addresses an unparalleled variety of topics about life in paradise from a philosophical perspective. _ Fills a significant gap in current literature within philosophy of religion and philosophical theology. _ An indispensable research tool for those applying philosophical methodologies to questions about heaven. @studiesofshia
| | 🔹سلسله دوره های تخصصی مطالعات ادیان ✳️ دوره تخصصی بررسی انتقادی و آشنایی با تاریخ، کتاب مقدس و الهیات مسيحيت 🔸ویژه پژوهشگران و فعالان بین الملل 💠 جهت ثبت نام اولیه، مشخصات، تحصیلات و شماره تماس خود را به آیدی @Ebnosiam یا ایمیل thrillofpeace@iran.ir ارسال فرمائید. #️⃣ جهت اطلاعات بیشتر از دوره در کانال دوره های آموزشی آنلاین عضو شوید 👈👈👈 @eduThrillofPeace 💯انجمن بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
✳️ در موسسه مطالعات عالی (آمریکا/ نیوجرسی) ۷ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ بخش اول در این سمینار اندیشمندان و اساتید دانشگاههای آمریکا، اروپا و آسیا که در حوزه شیعه به انجام تحقیقات مشغولند گردهم آمده اند تا در کنار گفتگوهای علمی نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند. این اولین سمینار شیعه پژوهی مرکز مطالعات عالی پرینستون است و طبق گفته برگزار کنندگان: دکتر سابینا اشمیتکه و دکتر حسن انصاری امید تداوم آن نیز هست. مطالعات شیعی برخلاف مطالعات اسلامی در وجه عام آن، گرایشی به نسبت جدید الوجود است. از همین روست که هنوز کرسی های مستقل این مطالعات در دانشگاههای اروپا و آمریکا جز تعداد معدودی وجود ندارند. شرکت کنندگان در این سمینار تحقیقات خود را در حوزه های متفاوتی از قبیل: مطالعات زیدی، نصیری، اسماعیلیه و شیعه و در موضوعات تاریخی، فقهی، فلسفی-عرفانی، اسنادی و مانند آن ارایه می دهند. مشتاق آساتریان از دانشگاه کلگری کانادا نخستین ارایه دهنده ای بود که پس از سخنان برگزار کنندگان سخنان خود را از طریق ویدیو کنفرانس ارایه داد. عنوان گفتار وی مباحثات شیخی نصیری در دوره میانه و مطالعات غربی نصیریه بود. وی در این سخنان با اشاره به متن به تنوع اندیشه های درون نصیری اشاره کرد. سمر ترابلسی از دانشگاه کارولینای شمالی به گذشته، حال و أینده مطالعات دروزی پرداخت. پس از وی دکتر شفیق ویرانی استاد برجسته مطالعات اسماعیلیه در دانشگاه تورنتو مطالعه میدانی خود با عنوان «پیرسبزعلی و منابع از دست رفته تاریخ اسماعیلی» پرداخت. خانم دکتر جو-آن گراس از کالج نیوجرسی منابع اسنادی اسماعیله در بدخشان را مورد بررسی قرار داد. سخنران بعدی جلسه اول این سمینار دکتر متیو ملوین کوشکی از دانشگاه کارولینای جنوبی بود که با موضوع «امام دوستی صاحبان علوم غریبه در دوران تیموری/ صفوی ایران» به موضوع علوم غریبه و نقش آن در ساختار و شکل دهی به دولت و قدرت های شیعی پرداخت. در نظر وی علوم غریبه اساسا با امام دوستی ربط دارد. امام علی ع به عنوان مظهر علم مخصوصا علم ریاضی است و استاد مسلط علوم غریبه با «علوم» کار می کند. قدرت امام را در ساحت های مختلف به کار می گیرد. حتی در نظر وی شیعه شدن ایران در دوران صفوی محصول علوم غریبه و استفاده از همین قدرت معنوی امام توسط صاحبان این علوم بوده است. وی احتمالا جزو معدود افرادی است که در آکادمی غربی به طور تخصصی به این حوزه از مطالعات می پردازد. یاکوف لو از دانشگاه بارالان سخنران بعدی نشست نخست بود که گفتار خود را با عنوان «بی نظیری دولت فاطمی» ارایه داد. او در این سخنان به نحوه متقاعد و همراه ساختن مسیحیان، یهودیان و سنیان در مصر توسط دولت فاطمی پرداخت. در پایان ارایه های نشست نخست حاضران و ارایه کنندگان حدود دو ساعت به بحث درباره مباحث ارایه شده پرداختند و این برنامه در پایان هر پنل به همین نحو برگزار شد. *** جلسه بعد از ظهر روز نخست با سخنان سروش دباغ از دانشگاه تورنتو با عنوان «اصلاح دینی در ایران معاصر: میراث شیعی» آغاز شد. سخنران در این گفتار به بررسی گفتمان عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری در اصلاح دینی در ایران معاصر پرداخت و به آینده این مقولات نیز نظری افکند. پس از وی آن رگوغ از دانشگاه کپنهاک مطالعات و یافته های خود درباره کاغذهای نسخ خطی با عنوان «میانه خط ها: درباره تاریخ برگه های نسخ خطی قدیمی در مجموعه گلاسر برلین» را ارایه کرد و با بررسی های آماری نشان داد که نحوه حرکت و تولید کاغذ در قرون ۱۵ میلادی به بعد چگونه بوده است. وی در این کار نشان های درون کاغذ ها را مورد مطالعه قرار داده بود. برینکلی مسیک Brinkley Messick از دانشگاه کلمبیا پس از وی با موضوع «حکومت امامان و قضاوت شرعی در یمن قرن بیستم» پرداخت. وی در این گفتار با مطالعه احکام برجای مانده از محاکم سنتی همچنین به مقوله نوع ارتباط قاضی با امام در سنت زیدی قرن بیستم پرداخت. وی که سالها در یمن به مطالعه میدانی پرداخته بود از وضعیت کنونی این کشور و حمله همسایگانش بدان ابراز ناخشنودی کرد. «از کوفه تا یمن و بغداد: تکامل مجادلات زیدی درباب امامت» عنوان گفتار بعدی این نشست بود که توسط نبیل حسین از دانشگاه میامی ارایه شد. دبورا تور از دانشگاه نوتردام (آمریکا) سخنران بعدی بود که گفتاری مجادله آمیز با عنوان «جدایی راههای میان شیعه علی و شیعه عباسی در نهضت عباسی » پرداخت. سخنرانی اولریش مارزوخ از آکادمی علوم و انسانیات گوتینگن آلمان در موضوع فرهنگ بصری شیعیان دوازده امامی ایران در دوران قاجار آخرین سخنرانی بخش دوم روز نخست بود که وی در آن نمادهای دینی شیعیان و مقولات هنری نمونه های نقاشی های بر روی کاشی را مورد تدقیق قرار داد. سیدامیرحسین اصغری ✅🔹عضویت در 👈👈👈 @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب ✳️ کتاب خدای متعال 🔹یان ریچارد نتون 🔺ترجمه: سیده لیلا اصغری 🔸موضوع: مطالعاتی درباره ساختار و نشانه شناسی فلسفه، کلام و جهان شناسی اسلامی ✅ مطالب بیشتر 👈👈👈 @studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6037096534808462209.pdf
597K
@studiesofshia ✳️ فقه و قرآن ✳️ Law and the Qur'an 🔹 پروفسور وائل حلاق 🔸استاد فقه اسلامی، دانشگاه مک گیل کانادا 🔹Wael Hallaq 🔹ترجمه: سید حسین علوی 🔸بررسی و نقد: محمد فاکر میبدی @studiesofshia
@Allah4all 💠 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه 💠 ✳️ کل عام و أنتم بخیر 🌺 ✳️ Happy Ramadan Holy Month 🌺 ✳️ حلول تبریک و تهنیت 🌺 مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@studiesofshia ✳️ گمشده پروفسور هانری کربن هانری به من گفت که نقطه‌ی عطف فلسفی زندگی او آن روزی بود که در دانشگاه سوربن سر کلاس ماسینیون نشسته بود. ماسینیون از علاقه‌ی کربن هم به فلسفه و هم به هایدگر و کسانی مانند او آگاه بود و علاقه‌ی معنوی کربن را به فلسفه خوب می شناخت. او در پایان کلاس ، کتاب کهنه‌ای را از جیب بیرون آورد و در حالی که آن را به کربن می داد، گفت: این کتاب گمشده‌ی توست. این کتاب چاپ سنگی بود از حکمة الاشراق شیخ شهاب الدین . در آن زمان کربن زبان عربی را قبلا آموخته بود و آن را به خوبی می دانست. او گفت: من شروع به خواندن این کتاب کردم و کل زندگی ام دگرگون شد و دریافتم که گمشده‌ی حقیقی من نه بلکه این کتاب بود. او منتقد سرسخت اگزیستانسیالیسم بود زمانی کربن گفت: وجود برای اگزیستانسیالیست ها به رهنمون می شود، در حالی که در فلسفه‌ی و فلسفه ایرانی اسلامی راه به می گشاید و همواره رو به سوی دارد. _ گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر، صفحه۱۵۴ مرجع تخصصی @studiesofshia