eitaa logo
صوفی پژوهی
283 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
471 ویدیو
80 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻چطور ما این ‌قدر از توجه به امام زمان علیه‌السلام غافل شدیم؟! چطور این همه دور شدیم و توانستیم بدون توسل به آن حضرت زندگی کنیم؟! ما باید بدانیم چه چیزی از ما می‌خواهند؟ آیا این سفره‌ای که برای ما پهن کرده ‌اند کم است؟ چه کسی بهره می‌ برد؟ چرا حتی برای این ارتباط هم آمدیم حرف زدیم و حرف زدیم و حرف زدیم؟ نصیب خودمان چه شد؟ چطور روزگار ما را به غفلت انداخت و از این بخش غافل شدیم؟ 🔸روزانه باید متوسل بود، گرچه افق این فکر خیلی بلند است و افق این ارتباط خیلی راقی است، اما دائم باید ملتزم به توسل بود. 🔹تجربه بین علما نشان داده است که توسل و توجه به حضرت بقیه الله علیه‌السلام، خیر دنیا و آخرت می‌آورد که فقط ثبات قدم و مراعات می‌خواهد، ادب و گذشت می‌خواهد، سحر می‌خواهد، نماز اول وقت و قرائت قرآن می‌خواهد. آن وقت است که انسان احساس می‌ کند یک باب دیگر هم در زندگی او باز شد که نسل‌های آینده او هم بهره می‌برند. 🔸شب نیمه شعبان شب این ارتباط و این توسل و شب شروع این توجه است. ما خیلی غافل هستیم و حیف است که سر این سفره، غافل از حضرت باشیم. مواظب باشیم که شب نیمه شعبان از دست نرود. در این شب فقط استغفار و بیداری و درک شب نیمه شعبان... ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🖊 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
موعود مبارک
🔹 ابن طاووس در اقبال این را نقل می ‌كند كه «سُئِلَ اَلْبَاقِرُ عَلَیهِ السَّلاَمُ مِنْ فَضْلِ لَیلَةِ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ هِی أَفْضَلُ لَیلَةٍ بَعْدَ لَیلَةِ اَلْقَدْرِ فِیهَا یمْنَحُ اَللَّهُ اَلْعِبَادَ فَضْلَهُ»؛ مواهب و نعم ویژه الهی در این لیله نیمه شعبان مقدر می ‌شود. 🔹 «وَ یغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِی اَلْقُرْبَةِ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى فِیهَا فَإِنَّهَا لَیلَةٌ آلَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى نَفْسِهِ»؛ ایلاء كرده سوگند یاد كرده «أَنْ لاَ یرُدَّ فِیهَا سَائِلاً مَا لَمْ یسْأَلِ اَللَّهِ مَعْصِیةً»؛ اگر كسی دعای باطلی نداشته باشد، ذات اقدس الهی تعهد كرده است كه دعای او را مستجاب می ‌كند. 🔹 «وَ إِنَّهَا اَللَّیلَةُ اَلَّتِی جَعَلَهَا اَللَّهُ لَنَا أَهْلَ اَلْبَیتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیلَةَ اَلْقَدْرِ لِنَبِینَا صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ»؛ خب آن لیله قدر برای است و این لیله نیمه شعبان برای است. ــ بالأخره آن كسی كه قرآن ناطق است در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید ــ و آن كسی كه عهده‌ دار ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ﴾ است در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید ــ و آن كه باید پیام همه انبیا را در عالم پیاده كند در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نذر سلامتی و تعجیل در فرج مولا حضرت آقا امام مهدی المنتظر(عج الله تعالی فرجه) صلوات هدیه کنیم🙏🏻🙏🏻 اللّٰهم صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اهل بیت النبوه 💐ز تو کِی توان جدایی؟ چو تو هست و بودِ مایی... 🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 دوشنبه ☀️ ۷ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱۶ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 26 فوریه 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰ناودان و سیل اشک7️⃣3️⃣ درویش: حرف هاى عجیبى مى شنوم. شیخ عطّار در حالات حسن بصرى قلم فرسایى ها کرده، از جمله گوید: از کوزه پیامبر آب آشامید و علم غیب مى دانست. در زهد و عبادت او مى نویسد: حسن بر بام عبادت مى کرد، آن قدر اشک ریخت که از ناودان جارى شد و بر سر رهگذران ریخت!... حضرت آقا، اشک و ناودان کجا و حق دادن به عایشه و اصحاب جمل کجا؟ ادیب زاده: لابد چشمان حسن بصرى چشمه کوهستانى بوده که این طور از آن اشک مى جوشیده است! آقاى فاضل: اوّلا حسن بصرى پیامبر را ندیده و به نوشته مورّخان(1) او دو سال به آخر خلافت عمر مانده متولّد شده است، پس پیامبر کجا و حسن بصرى کجا؟ ثانیاً اگر حسن بصرى مرد زاهد و علاقه مند به دودمان علوى بود، با اینکه نزدیک نود سال عمر کرد و با پنج تن از ائمّه(علیهم السلام) همعصر بود و در سال 110 هجرى درگذشت(2)، چرا نه در جنگ هاى جمل و صفّین و نهروان با على(علیه السلام)همکارى کرد، نه بعد از آن حضرت با امام حسن(علیه السلام) هم داستان شد و نه با امام حسین(علیه السلام) در واقعه کربلا شرکت جست؟ او فقط زهد دروغین خود را براى پشت بام گذاشته بود؟ علماى رجال(3) وقتى به نام «زهّاد ثمانیه» مى رسند، یکى از چهار تن که از زهدفروشان بودند حسن بصرى را مى شمارند که عقیده ثابتى نداشته، به مزاق هر کسى سخن مى رانده، از دشمنان و مخالفان امیرمؤمنان على(علیه السلام)بوده است.(4) درویش: خوب دیگر دست از حسن بصرى برداریم، او هر که بوده براى خودش، بیاییم و دیگران را ببینیم... . آقاى فاضل: حسن بصرى را ما به حساب شما نگذاشتیم در کتاب هاى خودتان، از جمله تذکره عطّار، نفحات جامى، طرائق، دیوان شاه نعمت اللّه، از مشایخ طریقت شمرده مى شود. (1). ابن خلکان در طرائق. (2). همان. (3). روضات نقل از نجاشى. (4). رجال ممقانى، ص 270 به نقل از ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
مزار بهشتی شهید محمد حسین حدادیان. 📌شهید محمد حسین حدادیان و سه پرسنل مظلوم ناجا شب شهادت خانم حضرت زهرا سلام الله علیها " یکم " اسفند ۹۶ توسط فرقه ضاله صوفیه (دراویش گنابادی) در خیابان پاسداران تهران توسط اعضای این فرقه‌ داعشی صفت به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰ نفر مجروح گردیدند. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢مشترکات فرقه‌های انحرافی / تهمت مخالفت علما با امام زمان (عج) 🔶یکی از شاخصه‌های مشترک بین جریان‌های انحرافی همچون متصوفه بابیت و مدعی دروغین یمانی، این است که در اولین مراحل، جایگاه عالمان دینی را در بین مردم تضعیف می‌کنند. 🔶این شگرد را در جریان‌های انحرافی مختلفی همچون متصوفه می‌توان دید. 🔷سخنان صوفیه و جریان‌های احمد اسماعیل بصری نقل شده، در مقابل روایاتی است که عالمان شیعه را در دوران غیبت، دارای جایگاه والایی دانسته است. 🔷امام حسن عسکری از امام علی النقی علیهماالسلام نقل کرده که : «بعد از غیبت قائم ما، اگر کسانی از علما باقی نمانند که مردم را به سوی آن حضرت بخوانند و به ایشان راهنمایی کنند و از دین او، با دلایل الهی دفاع کنند و ضعفاء بندگان خدا را از دام‌های شیطان و فاسقان و کمین‌گاه‌های دشمنان اهل‌بیت نجات دهند، هیچ کس نمی‌ماند، مگر آنکه از دین خدا باز می‌گردد؛ ... تنها اینان نزد خداوند برترینند» https://www.adyannet.com/fa/news/43830 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢مکاشفه قطب ذهبی: وفات امام زمان !!!2️⃣ ❌البته در بین اقطاب ذهبیه، علاءالدوله سمنانی قطب بیست و نهم فرقه صوفیه ذهبیه در کتاب العروه لاهل الخلوة و الجلوة می نویسد: «بدان‌که محمد‌بن‌حسن العسکری (رضی الله عنه و عن آبائه الکرام) چون غایب شد از چشم خلق، به دایره ابدال پیوست و ترقی کرد تا سید افراد شد و به مرتبه قطبیت رسید. بعد از آن‌که علی‌بن‌الحسین البغدادی به جوار حق پیوست، او قطب شد به جای علی مذکور... و نماز بر وی گزارد و به جای وی نشست شانزده سال؛ بعد از آن به جوار حق پیوست به‌روح و ریحان. (1) پی نوشت: (1). سمنانی، علاءالدوله، احمد‌بن‌محمد‌بن‌احمد، العروه لاهل الخلوه والجلوه، تصحیح نجیب مایل هروی، ص 367 تهران: مولا، 1362. 🖊پایگاه جامع ادیان، فرق و مذاهب https://www.adyannet.com/fa/news/39097/%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C%D8%AA 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢علت بلند گذاشتن سبیل توسط دراویش3️⃣ ❌از دیگر دلایل بلند گذاشتن سبیل توسط دراویش، این است که دراویش این کار خود را اقتدا به حضرت علی (علیه السلام) می‌دانند و می‌گویند: «مولا علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) آب سر ناف رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را هنگامی‌که او را غسل می‌داد آشامید! و دیگر شارب خود را نگرفت! ما هم اقتدا به مولا کردیم.» [1] 🔷 این دلیل دراویش، واضح البطلان است، چراکه این جریان نه در روایات نقل شده و نه در تاریخ شیعه و سنی. همچنین روایات هم خلاف این مطلب را ثابت می‌کنند. پی‌نوشت: [1]. محلاتی، ذبیح‌الله، کشف الاشتباه، به کوشش فردوسی، نشر نسیم ظهور، قم، 1389، ص 432 🔵صوفی پژوهی @sufi110
دعواهای درون‌فرقه‌ای، اتهام‌زنی و تناقض‌گویی‌های جریانِ درویشی مصطفی آزمایش! 🔻سه‌شنبه ۱۲ دی، محمد کریمایی، عضو فعال شبکه درویشی آزمایش، در صفحه اینستاگرام خود، ضمن اینکه تهمتِ قتلِ علی‌تابنده، قطب اسبق فرقه گنابادیه و پدر رضا تابنده، را به وزارت اطلاعات ایران زده است، با این حال رضا تابنده را نیز متهم به همکاری با وزارت اطلاعات ایران کرده است. 🔻وی در پستی دیگر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام علیرضا جذبی، قطب فعلی فرقه دراویش گنابادی، را گماشته نظام دانسته و بیعت کردنِ بعضی از مشایخ، مانند یوسف مردانی و دیگر مأذونین این فرقه با شخصِ جذبی را از سر اجباری و فشار عنوان کرده است! 🔻وی در ادامه نتیجه می‌گیرد که چون بیعت، باید با پذیرش قلبی و باور به مقام قطبیت باشد! پس در حقیقت این بیعت، درست نیست و او هیچ‌گونه ولایتی ندارد. 🔻شایان ذکر است بعد از معرفی رضا تابنده به عنوان مجاز نماز، برای دروایش مقیم کانادا، طرفداران مصطفی آزمایش بیم آن دارند که این منصب، مقدمه‌ای شود برای قطبیت رضا و در پی آن، به حاشیه رفتن مصطفی آزمایش. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
MonajatShabaniyeh-960302.mp3
34.94M
🎙حاج میثم مطیعی 🌼التماس دعایِ فرج 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 سه شنبه ☀️ ۸ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱۷ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 27 فوریه 2024 میلادی 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ @sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
موعود مبارک
🔹 ابن طاووس در اقبال این را نقل می ‌كند كه «سُئِلَ اَلْبَاقِرُ عَلَیهِ السَّلاَمُ مِنْ فَضْلِ لَیلَةِ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ هِی أَفْضَلُ لَیلَةٍ بَعْدَ لَیلَةِ اَلْقَدْرِ فِیهَا یمْنَحُ اَللَّهُ اَلْعِبَادَ فَضْلَهُ»؛ مواهب و نعم ویژه الهی در این لیله نیمه شعبان مقدر می ‌شود. 🔹 «وَ یغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِی اَلْقُرْبَةِ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى فِیهَا فَإِنَّهَا لَیلَةٌ آلَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى نَفْسِهِ»؛ ایلاء كرده سوگند یاد كرده «أَنْ لاَ یرُدَّ فِیهَا سَائِلاً مَا لَمْ یسْأَلِ اَللَّهِ مَعْصِیةً»؛ اگر كسی دعای باطلی نداشته باشد، ذات اقدس الهی تعهد كرده است كه دعای او را مستجاب می ‌كند. 🔹 «وَ إِنَّهَا اَللَّیلَةُ اَلَّتِی جَعَلَهَا اَللَّهُ لَنَا أَهْلَ اَلْبَیتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیلَةَ اَلْقَدْرِ لِنَبِینَا صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ»؛ خب آن لیله قدر برای است و این لیله نیمه شعبان برای است. ــ بالأخره آن كسی كه قرآن ناطق است در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید ــ و آن كسی كه عهده‌ دار ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ﴾ است در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید ــ و آن كه باید پیام همه انبیا را در عالم پیاده كند در نیمه شعبان به دنیا می ‌آید. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢علت بلند گذاشتن سبیل توسط دراویش4️⃣ ❌دلیل دیگر دراویش این است که معتقدند حضرت علی (علیه السلام) برای فرق قائل شدن بین نیروهای خودی و نیروهای دشمن در جنگ، دستور دادند که یاران حضرت، سبیل‌های خود را بلند گذاشته تا از دشمن متمایز باشند. 🔷این دلیل نیز باطل است. چون اولاً چطور ممکن است که حضرت برخلاف شرع مقدس دستور داده باشند. ثانیاً خود حضرت علی (علیه السلام) در مذمت لشکر بنی مروان فرمودند: «آنان کسانی هستند که ریش را می‌تراشند و شوارب را رها می‌کنند.» [1] پی‌نوشت: [1]. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، نشر دار إحیاء التراث العربی، بیروت، 1403 ق، ج 25, ص 175 🔵صوفی پژوهی @sufi110