eitaa logo
سید یاسر جبرائیلی
35.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
635 ویدیو
80 فایل
🔸️استادیار تمدن اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارتباط با ما: @jebraily_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨امروز در خدمت برادر عزیزم د‌کتر سید احسان خاندوزی منتخب مردم عزیز تهران در مجلس یازدهم بودیم. دکتر خاندوزی الحمدلله اقتصاددانی است که فهم سیاسی و راهبردی نیز دارد، اقتصاد را در خلاء نمی‌بیند و در بند چارچوب‌های اقتصاد متعارف نیست. ▪️بحث‌های خوبی درباره بایدها و نبایدهای مجلس یازدهم با هم داشتیم که شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و روابط مالی-اداری نمایندگان، احیای شان نمایندگی با جایگزین کردن دغدغه‌های ملی به جای منافع شخصی و قبیله‌ای، تمرکز بر حمایت تمام‌عیار از تولیدکنندگان داخلی در جهت برنامه پیشرفت ملی، لزوم تدوین برنامه هفتم توسعه با رویکرد حل مسائل اولویت دار، بازنگری در آئین نامه مجلس و همچنین فرم‌های ارائه طرح و لایحه به منظور نهادینه کردن سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر حکیم انقلاب در فرآیند قانونگذاری، تنقیح قوانین، ارتقای شأن نظارتی مجلس و نظارت موثر به جای نظارت موخر و بی اثر... از جمله دغدغه‌های مشترک بود. ▫️آقای خاندوزی و همکارانشان در مجلس جدید، کارهای سخت و بزرگی در پیش دارند. از خدای متعال برایشان توفقیات روزافزون مسئلت دارم. @syjebraily
✨ گزارش خبرگزاری فارس از کتاب دولت و بازار http://fna.ir/ex4uk9 🔸لینک تهیه کتاب با ارسال رایگان به سراسر کشور https://bit.ly/2yMgiYn @syjebraily
⚡️ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به رقم بی سابقه ۱۴ صدم سقوط کرده است. این فاجعه، نتیجه آزادسازی حساب سرمایه و افزایش نرخ بهره به طمع ورود سرمایه خارجی است که در دوره‌ای باعث رشد بادکنکی اقتصاد ترکیه شد و با یک تکانه خارجی، اینگونه منفجر شد. 🔸در فصل سوم کتاب "دولت و بازار" به صورت مبسوط مورد ترکیه را از زاویه نتیجه تبعیت از سیاست‌های نئولیبرالی بررسی کرده‌ام. ▫️لینک تهیه کتاب با ارسال رایگان به سراسر کشور https://bit.ly/2yMgiYn @syjebraily
🔺تفاوت «شرق ایدئولوژیک» با «شرق جغرافیایی» از نگاه گفتمان انقلاب اسلامی در چیست؟ ▪️ گفتمان انقلاب اسلامی هرگز نگاه جنگ سردی به رابطه با شرق نداشته است. میان «شرق ایدئولوژیک» که در سال 1991 فروپاشید و «شرق جغرافیایی» تفاوت از زمین تا آسمان است. انقلاب اسلامی، شعار نه شرقی-نه غربی را سرداد و همچنانکه سلطه ایدئولوژیک غرب را نفی کرده و می‌کند، سلطه ایدئولوژیک شرق را نیز هرگز برنتافت. همچنانکه برای خشکاندن ریشه‌های فاسد لیبرال‌سرمایه‌داری تلاش می‌کند، از هدف خشکاندن ریشه‌های فاسد کمونیسم نیز لحظه‌ای کوتاه نیامد. 🔺چرا «شرق جغرافیایی» بجای «غرب ایدئولوژیک»؟ ▫️برای ترجیح «شرق جغرافیایی» بر «غرب ایدئولوژیک»، دلایل و توجیحات منطقی دارد که سال‌ها پیش از زبان رهبر حکیم انقلاب به زیبایی بیان شده است: «در میان مناطق مختلف جهان، ما باید به آسیا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ به این نقطه که تمدّن و فرهنگ ریشه‏ دارى دارد، بیشترین مردم دنیا را دارد، مشترکات شگفت‏ آورى با ما دارد، به این چشم نگاه کنیم که میخواهیم در این منطقه به پیشروى مؤثّرِ نافذ خودمان ادامه بدهیم. برنامه‏ ریزى سیاست خارجی ما باید براین‌اساس باشد. باید با دید کلّى و بلندمدّت روى کلّ منطقهٔ آسیا نگاه کنیم. اگر این‏جور نگاه کردیم آسیا یک اهمّیّت ویژه‏ اى پیدا میکند؛ یعنى آسیا از اروپا آن‏ وقت براى سرمایه‏ گذارى فکرى ما اهمّیّت بیشترى پیدا میکند؛ زیرا اروپا دور است، با ما فاصله‏ هاى زیادى دارد، آسیا نزدیک است؛ یا بخشى از آسیا نزدیک است. اروپا فرهنگ بیگانه‏ اى از ما دارد، آسیا فرهنگش به ما نزدیک‏تر است؛ اروپا حالت امتناعى دارد، یعنى از ما نمیپذیرد، ما سالیان درازى زیردست اروپا بودیم؛ اروپا مثل یک استادى است که حالا میخواهد از شاگرد خودش بشنود، یا یک بزرگ‏ترى است که میخواهد از یک کوچک‏ترى بشنود؛ آسیا این‌‎چنین حالتى را نسبت به ما ندارد؛ وقتى‌که ما این محاسبات را میکنیم، میفهمیم که ما روی آسیا باید سرمایه‏ گذارى بیشترى بکنیم. آسیا براى ما از آمریکاى لاتین مهم‏تر است؛ آسیا براى ما حتّى از آفریقا هم مهم‏تر است. ما اگر درست نگاه کنیم خواهیم دید سرمایه‏ گذارى ما روى کشورهاى آفریقایى، که بر اساس احساس وظیفه‏ اى انقلابى است و بر اساس حضور انقلابى در یک نقطه‏ اى است که حضور نداشتیم، و البتّه به‌جاى خود کار درستى بوده، امّا به همان اندازه یا بیشتر ما نیاز داریم به اینکه در آسیا سرمایه‏ گذارى کنیم، سرمایه‏ گذارى فرهنگى بکنیم، کار فرهنگى بکنیم، کار سیاسى بکنیم و حضور خودمان را تقویت کنیم. یک چنین نگاهى به آسیا باید کرد؛ و از این نظر براى ما منطقه‏ٔ آسیا منطقه‏ اى بسیار مهمّى است». ✨لذا استراتژی نگاه به شرق جغرافیایی، دقیقا مبتنی بر منافع ملت ماست که چشم‌های دوخته شده به غرب ایدئولوژیک، توان دیدن این منافع و واقعیات را ندارند. 🔸برشی از مقاله استراتژی بیشینه سازی قدرت @syjebraily
⚡️‏راه حل مسئله خودروی کشور از خط مونتاژ ایران خودرو و سایپا نمی‌گذرد. اینها مونتاژکار شرکت‌هایی‌اند که قاعدتا باید قطعه‌سازی می‌کردند، اما مافیای واردات شدند. خودروسازان سپر بلا و کانال تحمیل هزینه اینها به حاکمیت شده‌اند. وگرنه خود نیز می‌توانند قطعات وارداتی‌شان را سرهم کنند. ▫️‏خودروسازی ما لنگ یک سری قطعات است که وارداتش با تلاطم‌های ارزی دچار اختلال می‌شود. نسبت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این نیازمندی‌ها چیست؟ مسئول هماهنگی روابط بین خودروسازها و شرکت‌های دانش‌بنیان کیست؟ چرا تفاهمنامه میان ایران خودرو و معاونت علمی اجرایی نشده است؟ @syjebraily
✨امکان خرید پیامکی کتاب دولت و بازار فراهم شد. ▫️علاقه مندان می توانند کد ۸۰۲۲۸ را به همراه نام، نام خانوادگی، آدرس و کدپستی به شماره ۱۰۰۰۳۰۲۲ ارسال نمایند. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️تنها انگیزه حذف چهار صفر، همین است که ایشان می‌فرمایند. تنها اثرش نیز همین هست و لاغیر. @syjebraily
✨صبح امروز در مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری بودیم. ایشان از اعضای هستند که رهبر حکیم انقلاب اختیارشان در بند دوم اصل یکصد و ده قانون اساسی برای نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی را به آن هیئت تفویض فرموده‌اند. ▫️با آقای انصاری درباره موضوعات مختلفی بحث کردیم. نظر ایشان این است که باید از شاخص‌های نظارت بدون تنزل پاسداری شود، منتهی سیاست‌های کلی نیز نباید از وصف کلی خارج شده و شکل قانون و آئین نامه به خود بگیرد. ▪️فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و اختلاف‌نظرهایی ‌که داریم، سیاست‌های کلی نظام می‌تواند یک اتفاق‌نظر میان قوا ایجاد کرده و در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری، فصل‌الخطاب باشد. @syjebraily
4_5897831150788806474.pdf
2.19M
✨در سرمقاله امروز چهارشنبه ۹۹/۰۲/۲۴ روزنامه جوان ضمن بررسی شرایط کنونی بازار بورس از منظر اقتصاد سیاسی به ارائه راهکار برای جلوگیری از سقوط بازار سرمایه پرداخته ام. @syjebraily
🔸‏اختلاف نظرهای طبیعی وقتی رسانه‌ای شد، تبدیل به دشمنی می‌شود، زخم باز می‌شود و مگس رویش می‌نشیند. در نظام جمهوری اسلامی رقابت سلیقه‌ها در چارچوب اصول به رسمیت شناخته شده است. از منتخبان مجلس یازدهم می‌خواهم با دقت "منشور برادری" حضرت امام(ره) را مطالعه کنند. 🖊بخش‌هایی از فرمایشات امام در منشور برادری: ▫️خداوندا! تو شاهد باش من آنچه بنا بود به هر دو جریان بگویم گفتم، حالْ خود دانند.‏‎ ‎‏البته یک چیز مهم دیگر هم ممکن است موجب اختلاف گردد ـ که همه باید از شرّ آن به‏‎ ‎‏خدا پناه ببریم ـ که آن حب نفس است که این دیگر این جریان و آن جریان نمی شناسد.‏‎ ‎‏رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر، وکیل، وزیر و قاضی و شورایعالی قضایی‏‎ ‎‏و شورای نگهبان، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، نظامی و غیر نظامی، روحانی و غیر‏‎ ‎‏روحانی، دانشجو، غیر دانشجو، زن و مرد نمی شناسد و تنها یک راه برای مبارزه با آن‏‎ ‎‏وجود دارد و آن ریاضت است. ▫️اگر آقایان از این دیدگاه که همه می‌خواهند نظام و اسلام را پشتیبانی کنند به مسائل‏‎ ‎‏بنگرند، بسیاری از معضلات و حیرتها برطرف می گردد ولی این بدان معنا نیست که همۀ‏‎ ‎‏افراد تابع محض یک جریان باشند. @syjebraily
⚡️‏اگر بخواهیم راز ناکامی‌های دنیوی آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوئیم به خط الهی ولایت اطمینان نکردند، از آن فاصله گرفتند و دچار خسران شدند. ▫️فاعتبروا يا أولي الأبصار... @syjrbraily
✨‏امام محمد باقر(ع): اگر کسی شب‌ها را به عبادت به‌پا خیزد، روزها را روزه دارد، تمام اموالش را صدقه دهد و در تمام دوران عمرش به حج رود، اما امر ولی خدا را نشناسد تا از او پیروی کند و تمام اعمالش با راهنمایی او باشد، برای او از ثواب خدای عز و جل حقی نیست و او از اهل ایمان نباشد.(کافی) ▪️‏یکی از عادات مالوف لیبرال‌های ایرانی این است که به نظام اسلامی توصیه می‌کنند در برخورد با آنان، از سیره امیرالمومنین علی(ع) در مواجهه با مخالفان پیروی کند. بماند که تلویحا می‌پذیرند در جبهه مقابل علی(ع) قرار دارند؛ اما باید بدانند دیگر "علی تنها نیست" که خانه‌نشین شود. @syjebraily
✨رستم انقلاب... ▫️دیروز در جلسه سه ساعته‌ای میزبان برادر عزیزم مهندس رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم بودم. مروری کردیم بر تجارب گرانقدر ایشان از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(س) تا وزارت نفت و دوران پس از وزارت که در معیت حاج قاسم شهید کارهای اقتصادی محور مقاومت را دنبال می‌کرد. مهندس قاسمی حقیقتا یک گنجینه تمام عیار است که واقعیت "ما می‌توانیم" را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رسانده است. خاطره سفر شجاعانه او به یمن به همراه کاپیتان صداقت‌نیا برای رساندن کمک به مردم مظلوم این کشور، از یادها نخواهد رفت. رستم انقلاب حقیقتا یک قهرمان سازندگی است که معتقد است کشور ما با تکیه بر داشته‌های بی‌نظیرش، به دستاوردهای بزرگی رسیده، اما حاکم بودن تفکرات غلط بر برخی بخش‌های مدیریتی، باعث شده است مردم ما از مسائلی آزرده باشند که حل و فصل آنها در مقایسه با کارهای عظیم انجام شده، هیچ کاری ندارد. ▪️جوانان نسل سومی ان‌شاءالله با افتخار به دستاوردهای گذشته که توسط این عزیزان حاصل شده، استفاده از تجارب ارزنده آنان و تکریم این قهرمانان، گام دوم را پرقدرت خواهند برداشت. @syjebraily
⚡️امروز که بسته کمک‌های سوختی ایران به ونزوئلا می‌رسد، شاید مرور فاجعه‌ای که باعث شده ونزوئلا به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفتی جهان، نتواند مستقلا نیاز خود را تامین کند، خالی از لطف نباشد. ▫️لیبرال‌های ایرانی سعی دارند وضع امروز ونزوئلا را نتیجه حکومت هوگو چاوز و نیکلاس مادورو بخوانند. اما واقعیت این است که رنج امروز مردم ونزوئلا، نتیجه رابطه بسیار خوب حکام وابسته این کشور با آمریکا در دوره پیش از چاوز است. ▪️پیش از چاوز، ونزوئلا با وجود درآمدهای سرشار نفتی، یک کشور کمتر توسعه‌یافته باقی‌مانده بود. لوئیس گیوستی لوپز، که یک مهندس نفت و تحصیل‌کرده دانشگاه‌های آمریکا بود، در دهه 1990 میلادی با این توجیه که می‌خواهد با افزایش تولید، قیمت‌ها را پائین بیاورد، تولیدکنندگان کوچک در ایالات‌متحده را زیر فشار گذاشته، از بازار نفت خارج کند و سهم بزرگ­تری از بازار نفت را نصیب خویش سازد، با اعطای امتیازهای ویژه به شرکت‌های نفتی خارجی ازجمله معافیت‌های مالیاتی، تولید نفت ونزوئلا را با 33 درصد افزایش از 2.5 میلیون بشکه به 3.3 میلیون بشکه در روز رساند. صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا از حدود یک‌میلیون بشکه در سال 1991 به 1.8میلیون بشکه در روز، در سال 1997 رسید، و درواقع 17 درصد کل واردات نفت ایالات‌متحده را تشکیل می‌­داد. شورای امنیت ملی دولت بیل کلینتون این پیروزی جدید در تأمین امنیت انرژی را جشن گرفته و اعلام کرد، «ما یک گام اساسی در کاهش وابستگی به خاورمیانه برداشته و به انجام رسانده­‌ایم و اکنون ونزوئلا عرضه‌کننده خارجی شماره یک نفت ما شده است». ▪️این افزایش تولید که با افزایش نسبی درآمد نفت همراه بود اما تأثیر چندانی بر زندگی مردم ونزوئلا یا توسعه صنعت نفت آن نگذاشت. این کشور تشنه سرمایه‌گذاری، حجم عظیمی از درآمدهای نفتی خود را در بازارهای مالی آمریکا انباشت می‌کرد و بر ثروت و قدرت بانکداران و دلالان نفتی می‌افزود. روبرتو لمپا توصیف جالبی از اقتصاد ونزوئلا ارائه می‌کند: «ونزوئلا برای دهه‌ها کشور کمتر توسعه‌یافته‌ای بود که سرمایه صادر می‌کرد».(به فصل سوم کتاب دولت و بازار مراجعه کنید) ▫️به عبارت دیگر، ونزوئلا پیش از چاوز یک گاو شیرده برای آمریکا بود. واشنگتن هم نفتش را می‌برد، هم درآمدهای نفتی‌اش را در بازار خود حفظ می‌کرد، هم اینکه اجازه پیشرفت را به آن نمی‌داد چون منافعش در وابستگی ونزوئلا بود؛ چنانکه سعودی چنین است و چنانکه ایران پیش از انقلاب اسلامی چنین بود. ایران اگر امروز صنعت نفت ونزوئلا را جان می‌بخشد و طلا دریافت می‌کند، به برکت انقلابی است که اگر نبود، ایرانی اینجا نبود. @syjebraily
✨امروز- مشغول چیدن برگ مو در باغ پدری. بفرمایید دلمه! ▫️پدر با سیمی کردن این باغ و قطره‌ای کردن آبیاری آن، هم محصول را سه ‌برابر افزایش داده و هم مصرف آب را به یک دهم کاهش داده. وضع اقتصاد ما هم بی‌شباهت به این باغ نیست. ابتکار می‌خواهد! @syjebraily
🔹در فروردین سال 99 و در شرایط کرونایی هم برنامه تعطیل نگردید. در این ماه، کتاب با زیر تیتر «الگویی پویا برای روابط متقابل» نوشته‌ی مورد مطالعه جمعی و مباحثه دوستان مؤسسه معنا قرار گرفت. 🔹دبیر علمی این نشست، برادر بودند که زحمت گزارش جلسه را نیز به دوش کشیدند. گزارش این جلسه را تقدیم می‌کنم:👇 ▪️کتاب «دولت و بازار» از معدود کتاب‌هایی است که توسط فعالان خوش‌‌فکر و رسانه‌ای جبهه انقلاب با تاکید بر پرورندان یک «مساله/چالش» نگارش شده است، به نحوی که نویسنده ـ با وجود همه‌ی خلاها ـ تلاش کرده با انجام یک مطالعه‌ی نظری، ایده‌ای مشخص را با مرزگذاری با تئوری‌های جریان مکتب بازار آزاد (نئولیبرالیسم) پیشنهاد نماید. ما در این کتاب با ارجاعات فراوان و بی‌توضیح از جملات رهبر معظم انقلاب مواجه نیستیم و نویسنده تلاش دارد ایده‌ی خود را در متن داده‌های واقعیت سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف به اثبات برساند. از این حیث، باید نویسنده‌ی این کتاب را ستود و به استقبال چنین نوشته‌هایی رفت و با نقّادی همدلانه، پیشنهاداتی را برای برنامه‌ی پژوهشی مکمّل آن ارایه نمود. بی‌تردید حرکت مسیر جبهه انقلاب اسلامی به سوی نگارش راهبردهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود و تعامل و گفتگو حول آن، از ضروری‌تر است. ▪️در این جلسه‌ی هم‌اندیشی در کنار تمامی مزایای که ذکر شد، چند ملاحظه مطرح شد که خلاصه آن به شرح زیر است: ➖ 1ـ کتاب گزارشی تاریخی از وضعیت اقتصاد ایران ارایه نمی‌دهد و به همین دلیل، پیشنهاد ارایه‌شده از سوی نویسنده، دلیل منطقی نمی‌یابد. اینکه چرا «فقدان سیاست صنعتی» مهمترین چالش توسعه‌ی ایران است، در متن کتاب با توضیحی درخور روایت نشده است. فقدان روایت تاریخی از چالش‌های توسعه در ایران و فقدان توجه به بافت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاص ایران در ارایه‌ی پیشنهاد نویسنده، خلأ اساسی کتاب است که سایر نقدها از آن نشأت می‌یابد. ➖ 2ـ در این کتاب «سیاست صنعتی متناسب با وضعیت‌های پنج‌گانه‌ی بازار» اساس ایده‌ی نویسنده برای عبور از چالش‌های توسعه در ایران مطرح شده است. بر اساس نکته‌ای که در بند نخست مطرح شد، سوالات زیر را می‌توان پیرامون ایده‌ی مختار نویسنده مطرح کرد: 2ـ1ـ چرا در «تنظیم سیاست صنعتی» مساله‌ی «نحوه‌ی نقش‌آفرینی دولت» به عنوان کانونی‌ترین چالش صنعت در ایران درنظر گرفته شده است؟ به نظر می‌رسد که در مسیر صنعتی‌شدن ایران، علل و عوامل موثّر دیگری از جمله فرهنگ کار و استفاده از ابزار و همچنین قرار گرفتن ایران در میانه راه‌های مهم تجاری و ... هم وجود دارد که اساساً مورد توجه کتاب نبوده است. 2-2- با فرض پذیرش ایده‌ی کتاب در مورد چالش‌های صنعتی‌شدن در ایران، چرا از میان ده‌ها زیربخش اقتصاد کشور، صنعت به عنوان کانون تحوّلات انتخاب شده است؟ بودجه‌ریزی، کار و اشتغال و کارآفرینی، بازار سرمایه، چالش‌های پولی و بانکی و ... دیگر چالش‌های اقتصاد و توسعه‌ی اقتصادی ایران هستند که معلوم نیست چرا در مقایسه با مقوله‌ی صنعت، فرعی تشخیص داده شده‌اند؟ 2-3- با فرض پذیرش این‌که صنعت پیشران توسعه‌ی اقتصادی کشور است، چنین توسعه‌ای چه نسبتی با «پیشرفت اسلامی ـ ایرانی» دارد؟ وجه اسلامیت و جهت‌گیری اسلامی این توسعه چگونه تضمین و تأمین می‌شود؟ در جای جای کتاب از توسعه‌ی کره‌جنوبی به عنوان توسعه‌ای مطلوب یاد شده است و گویا نویسنده‌ی کتاب در حال ترجمه‌ی یکی از برنامه‌های توسعه کره‌ی جنوبی است. چگونه می‌توان توسعه‌ای را که در کره‌ی جنوبی پیگیری شده است، به صفت «اسلامی ـ ایرانی» متصف کرد؟ نویسنده اگرچه تلاش کرده است که میان «رشد اقتصادی» و «توسعه» تفاوت قائل شود، اما تفاوتی میان توسعه با پیشرفت اسلامی ـ ایرانی در نظر گرفته نشده است. 3ـ سهم تاثیر فرهنگ بر توسعه و سیاست صنعتی در این کتاب مغفول است و تنها به سویه‌های سیاست بین‌الملل که بر صنعت و توسعه سایه می‌افکند، پرداخته شده است. از این حیث، پروژه‌ی فکری «نهادگرایی» در اقتصاد ایران را می‌توان جلوتر از ایده‌ی این کتاب دانست. 4ـ نویسنده‌ی کتاب برای این‌که ایده‌ی توسعه‌ی موردنظر خود را به صورت منقّح‌تری پیش ببرد باید به بازتعریف اصطلاحاتی مانند «فرهنگ»، «ملت»، «ترجیحات مردم»، «تقاضا» ، «عرض» و حتی «صنعت» و «تکنولوژی»، بر اساس بنیان نظری خود بیشتر اهتمام بورزد. 🔹ان شاء الله پیگیر ارتباط و گفتگو با نویسنده محترم کتاب خواهیم شد.🌺 ❇️تاریخ نگارش:1399/3/5 https://eitaa.com/joinchat/3967942701C3d57d3b16b