AUD-20211028-WA0020.mp3
6.9M
🎙یه عالمه گریه، به روضه بدهکارم
#لبیک_یا_حسین
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#منشور_عدالتخواهی
عدالت مهمترین شعار و تحققش والاترین هدف انقلاب اسلامی است. عدالتخواهی جزو شئون اسلامی و انقلابی ماست. خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید، غایت بعثت انبیاء و ارسال رسل را تحقق عدالت میداند، لکن عدالتخواهی هم مثل هر فعالیت اجتماعی دیگر، آداب، اصول و قواعد خاص خود را دارد، در ادامه به ۱۲ اصل از اصول عدالتخواهی که در بیانات رهبر انقلاب اسلامی آمده است، اشاره میکنیم🔻
🔹۱. نیازمند «#نظریه_جامع_عدالت» هستیم
ادارهی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمعبندی قوی و متقن و مستدل در باب #عدالت_اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمعبندی، برنامههای بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریهی متقن و جمعبندی شدهای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوههای اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحثهای کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهشهای فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما میتوانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم.
۱۳۹۰/۰۲/۲۷
🔸۲- شعار #عدالت را تقویت و همگانی کنید اما...
هرچه میتوانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهنها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفهی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی میتواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که میتواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاههای مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه میکنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همهی دولتهایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است.
۱۳۸۳/۰۸/۱۰
🔹۳- دانشجویان درباره عدالت اجتماعی #بیاندیشند
وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزههای گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح میشود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیاندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راههای تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟
۱۳۷۸/۰۹/۰۱
🔸۴- انسانی که #با_تقوا نیست، نمیتواند منشاء عدالت اجتماعی باشد
در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانهی عدالت جمعی و منطقهی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بیعدالتی و بیتقوایی است، نمیتواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد.
۱۳۷۹/۱۲/۲۶
🔹۵- شاخص عدالت، #قانون است
معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بیعدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعهی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل ماندهاند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا میکند.
۱۳۸۸/۰۴/۰۷
🔸۶- عدالت بدون #معنویت، یک «شعار توخالی» است
اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار توخالی. خیلیها حرف عدالت را میزنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبهی سیاسی و شکلی پیدا میکند.
۱۳۸۸/۰۶/۱۶
اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل میشود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمیکند و آن چیزی که انسان تصور میکند عدالت است، میآید و جای عدالت واقعی را میگیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است.
۱۳۸۷/۰۶/۰۲
#منشور_عدالتخواهی
#بخش_اول
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#منشور_عدالتخواهی
بخش۲
🔸۷- اگر #عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضدعدالت» میشود
اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند.
۱۳۸۸/۰۶/۱۶
اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میشود؛ خیال میکند چیزهایی عدالت است، درحالیکه نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمیبیند.
۱۳۸۴/۰۶/۰۸
🔹۸- منظور از عقلانیت، #محافظهکاری_نیست
عقلانیت و محاسبه که میگوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظهکاری، عقلگرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظهکاری فرق دارد. محافظهکار، طرفدار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمیتابد و از تحول و دگرگونی میترسد؛ اما عقلانیت اینطور نیست؛ محاسبهی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی میشود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظهکاری فرق دارد. محاسبهی عقلانی را با محاسبهی محافظهکارانه بههیچوجه مخلوط نکنید؛ اینها دو چیز است.
۱۳۸۴/۰۶/۰۸
🔸۹- نباید به اسم عدالتخواهی، #اخلاق را زیر پا گذاشت
اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کردهایم؛ از خط امام منحرف شدهایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شدهایم.
۱۳۹۰/۰۳/۱۴
🔹۱۰- کار را #بیجنجال پیش ببرید
من در همان نامهی هشت مادّهای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بیجنجال پیش ببرید. ما میخواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت میگیرد.
۱۳۸۲/۰۲/۲۲
🔸۱۱- انتقاد #شخصی و #مصداق_سازی نکنید
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانونشکن - که من گفتهام قانوندانهای قانونشکن خطرناکاند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.
۱۳۸۷/۰۲/۱۴
🔹۱۲- #خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض
این گفتمان را باید همهگیر کنید؛ بهگونهای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهیهایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجهی قهری نحوهی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه بهشدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش میکنید؛ اصلًا همهی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید.
۱۳۸۳/۰۸/۱۰
#منشور_عدالتخواهی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند جمله با جناب حجهالاسلام والمسلمین آقای حاجعلیاکبری🔻
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️بله اصل این است که در عدالتخواهی، انتقاد شخصی و مصداقسازی نشود اما:
🔹۱. عدالتخواهی باید ناظر به واقع و متن جامعه باشد و متنجامعه بستر موضوعات و جزئیات است، نه کلیات مفهومی.
🔸۲. قضیه هفتتپه و دشت مغان و دهها شرکت و بنگاه دیگر، همان جزئیاتی هستند که شخصی نیستند و از قضا رهبر انقلاب از این عدالتخواهیها نیز حمایت کردهاند.
🔹۳. مردم منتظر تحقق گفتمان عدالت با پرچمداری ائمهی جمعه هستند، کما اینکه این پرچمداری و میدانداری جزو وظایف و شئون اصلی ائمهی محترم جمعه است.
🔸۴. مردم دائم، در تریبون نماز جمعه، منتظر خطبههایی هستند که بتواند گرهی از گرههای زندگی جمعی و اجتماعیشان را باز کند و فضا را برای رانتخواران و فاسدین، ناامنتر کند.
🔹۵. ایضاً مردم مشتاق روئیتِ حمایت و پشتیبانی تمام قدِ شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه از امامان جمعهی عدالتخواه هستند.
🔸۶. ایضاً مردم سؤالشان این است که شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه - خصوصاً رئیس محترم آن شورا - موضعشان در رابطه با عدالتخواهیِ شفاف و صریح و البته قاعدهمند، از طرف ائمهی جمعه چیست؟
🔹۷. ایضاً مردم دوست دارند مرام عدالتخواهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه را - بعد از کم کردن نردهی واسط بین مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران - ببینید.
🔸۸. گفتمان عدالتخواهی باید در متن جامعه پیاده شود، اینکه امام جمعهای، بیعدالتی و فساد را دور از چشم مردم و فقط از طریق مسئولین امر پیگیری کند، خوب است اما کافی نیست.
مردم باید در جریان امور قرار گیرند.
🔹۹. فرض بر این است که ائمه جمعه افراد متقی و بصیر هستند و بدون اسناد قطعی، فسادی را پیگیری نمیکنند، بنابراین، تذکر این نکته که فساد و جرم جنبهی حقوقی و قضایی دارد و باید مسئولین مرتبط با آن، متولی پیگیریاش شوند، کاملا واضح است و مفروض.
باید دید که تأثیر این تذکرِ درست، ائمهی جمعه را بیشتر به سمت عدالتخواهی هُل میدهد یا محافظهکاری؟!
🔸۱۰. کاش رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه، در کنار اینکه چه نوع عدالتخواهیهایی خوب نیست، در مورد برنامهی این شورا برای تحولِ واقعی، جدّی و سریع در نمازهای جمعه و خطبههای آن را هم بیان میفرمودند.
پ.ن #مهم: در گام دوم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری نیاز به نهضت تحول در نمازهای جمعه احساس میشود.
#نهضت_تحول_در_نمازهای_جمعه
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️بله اصل این است که در عدالتخواهی، انتقاد شخصی و مصداقسازی نشود اما: 🔹۱. عدالتخواهی باید ناظر ب
#تذکر
این متن ناظر به هر دو قسمت کلیپ منتشر شده از آقای حاجعلیاکبری نوشته شده است.
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
کانال #نوشتههای_انقلابی
۱. جوابیههای متن "اندر فواید دشمن و دشمنسازی" نوشتهی آقای مهدی نصیری را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/237
۲. جوابیههای متن "مرگ بر جهالت، مرگ بر تعصب" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/259
۳. جوابیههای متن "بزرگترین تناقض سیاست خارجی جمهوری اسلامی" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/288
۴. جوابیههای متن "تفاوت مهم و استراتژیک ما و پیامبر در حکمرانی" نوشتهی آقای حائری شیرازی را در لینک زیر ببینید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht/340
📌دیدن این کانال قطعا برای بچه انقلابیها سرورآور است🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ
نقش حضرت #فاطمهی_معصومه در قم شدن قم
#پایگاه_معارف
#رهبر_انقلاب
به مناسبت سالروز نزول اجلال حضرت معصومه به قم
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه 🔻نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #قم با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
#اطلاعیه
🔻نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #قم در سالروز ورود حضرت معصومه "علیهاالسلام" به قم
با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
🔸شنبه ۸ آبان، ساعت ۱۵:۱۵
🔹بلوار امین، بلوار جمهوری، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، طبقه همکف، سالن کوثر
▫️ویژه اعضای معارف ۱و۲و۳
#قم
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
@t_manzome_f_r
📌روابط عمومی مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
🔰عرصهی #فعالیت_دین، تمام گسترهی زندگی بشر است...
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#دومین جلسهی جمعبندی کتاب #همرزمان_حسین "علیهالسلام" با تدریس استاد، حجهالاسلام والمسلمین صلحمیرزایی برگزار شد.
#همرزمان_حسین
#سیر_مطالعاتی
#جمعبندی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #تهران با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
زمان: سهشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۵:۱۵
مکان: میدان بهارستان بسمت سرچشمه، کوچه صیرفی پور، مجتمع شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه)، حسینیه شهدای هفتم تیر
#تهران
#منظومه_فکری
#سیر_مطالعاتی
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه نشست اعضای مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری در #تهران با حضور حجهالاسلام والمسلمین فخریان
موقعیت نشست اعضای مجموعهی تبیین در تهران، حسینیه شهدای هفتم تیر🔻
https://nshn.ir/aesbvEBbVxi6pA
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آقای سروش محلاتی در درس فقه خود مطالبی را مطرح کرده و به اسلام نسبت داده که برآيند آن تحریف دین، تعطیلی احکام اجتماعی اسلام، پذیرش ولایت طاغوت، بیمعنا شدن جهاد، تسامح با نظام سلطه، انکار سیرهی مبارزاتی ائمهی اطهار، انفعال در مواجه با بزرگترین منکرات اجتماعی، ترویج دین حداقلی، گره زدن معیشت مردم به مذاکره و پذیرش ذلت، غلط خواندن انقلاب خمینی کبیر، تضعیف ولایتفقیه و... است.
https://fa.shafaqna.com/news/1254722/
چقدر خوب است که:
۱. #جامعهی_مدرسین
۲. #بیوت_مراجع
۳. دفتر حفظ و نشر آثار امام
۳. آقایان صاحب کرسی تدریس فقه
و سایر دغدغهمندان دین و دیانت
تفسیر خودشان از اسلام و نظرشان را در مورد بیانات آقای سروش محلاتی بفرمایند.
پ.ن۱: وقتی دهان آن نویسنده انقلابی و مخلص آنطور بسته شود، دهانهای دیگر اینطور باز میشود.
پ.ن۲: تئوریزهکنندگان خط سازش، بهدنبال خسته کردن مردم از مقاومت و تسلیم کشور به استکبار هستند.
پ.ن۳. بیش از هر زمان دیگری، #جهاد_تبیین باید در رأس وظایف جریان انقلابی باشد.
پ.ن۴. وای به روزی که نگران جایگاه مرجعیت باشیم، اما نگران تحریف دین و قرآن نباشیم.
#جریان_تحریف
#دین_حداقلی
@fakhrian_ir
هدایت شده از آمریکا در کلام رهبری
⚔ مبارزه با استکبار در انقلاب اسلامی و در میان ملّت ما یک حرکت معقول و منطقی و دارای پشتوانهی علمی، و یک حرکت خردمندانه است.
✊مرگ بر آمریکای شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبهی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانهی عقلانی است. معلوم هم هست که مراد از «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقیّهی ملّتها هستند
📌یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا🇺🇸، مرگ بر استکبار؛ معنایش این است.
📍این دارای پشتوانهی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است.
۸۹/۸/۱۶
#شعار_مرگ_بر_آمریکا
#استکبارستیزی
#متن
@downwith_america
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از اعتراضهای من این است: چرا اسناد لانه جاسوسی را در مجموعهی مدارس و کتب درسی دبیرستان و دانشگاه قرار نمیدهید؟
پ.ن: البته خبری از این اسناد در نظام آموزشی #حوزه هم نیست.
#رهبر_معظم_انقلاب
#آموزش_طراز
#سیزدهم_آبان
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هر کسی به جمهوری اسلامی و ملت ایران تعرّض بکند، ضربهی بزرگتر را خودش خواهد خورد.
#نفتکش
#افول_آمریکا
#هیمنه_پوشالی
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه
#خبر_خوب
🔹ثبت نام در دوره آموزشی مهارتهای مطالعه و تندآموزی، مدیریت زمان و برنامهریزی
🔸شروع دوره: از دوم آذر، روزهای سهشنبه، ساعت ۱۶
💠تعداد جلسات: ۱۲ جلسه
🔻مبلغ ثبتنام: سی هزارتومان
🔺ظرفیت: چهارصد نفر
▫️تاریخ شروع ثبتنام: ۱۵ تا ۲۵ آبان
▫️ویژه فراگیران معارف ۲و۳و۴
لینک ثبتنام🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/planning
پ.ن: حضور در جلسات برخط لازم و در صورت غیبت بیش از سهجلسه از ادامهی دوره محروم خواهد شد.
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه_مهم
#جلسات_جمعبندی
♦️سلسله جلسات جمعبندی و پاسخ به سوالات کتاب عدالت اجتماعی
ویژه فراگیران معارف۳
🔹جلسه اول
🔸 مدرس: حجت الاسلام والمسلمین فخریان
🔹زمان: شنبه ۱۵ آبان
ساعت۱۶
🔹لینک ورود به جلسه در گروههای مطالعاتی ارسال شده است.
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
اساس کار #تشکیلات است...
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️حوزه علمیه قم پس از رحلت آقای بروجردی احساس یتیمی میکرد. در چنین شرایطی بود که امام مانند کوهی راسخ و استوار برخاسته بود و در نهایت شجاعت و قدرت و عظمت، با قدرت حاکمهی ستمگر سخن میگفت. طبیعی بود که این موضع امام، همه احساسات انسان آرمانخواه و آرزومند عزت اسلام و مسلمین را تحت تاثیر خود قرار دهد.
#کتاب_خون_دلی_که_لعل_شد
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️توحید در جهان بینی اسلام یعنی وقتی که یک مسلمان، از دیدگاه اسلام به این عالم نگاه میکند، این عالم را یک موجود مستقلی نمیبیند، بلکه یک موجودی میبیند وابستهی به یک قدرت بالاتر.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#سیر_مطالعاتی
#منظومه_فکری
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری