هدایت شده از اسماعیل فخریان
🔘سال ۴۲ امام جرقه حکومتی که خدا مدّ نظرش بود را زد. سال ۵۷ نتیجه گرفت. امام گفت من میخواهم جامعهای تشکیل بدهم، جامعهی بین المللی که در تراز نگاه خداوند باشد. که قوه قضائیهاش الهی اداره شود، که قوه مجریهاش الهی اداره شود، که قوه مقنّنهاش الهی اداره شود. الهی اداره شود یعنی چه؟ یعنی ابتدا دنیای مردم را خوب کنیم؛ از گذرگاه دنیای مردم برسیم به آخرت خوب. اسم این را مقام معظم رهبری و خود حضرت امام گذاشتند " تمدن نوین اسلامی"... ادامه در فایل 🔻🔻
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.mp3
13.45M
🎙صوت #سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان
"نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی"
#رشت
۲۲ آذر ۹۶
@Ostad_fakhrian
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.pdf
450.7K
📜 فایل pdf #سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان
"نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی"
▫️ #رشت
▪️۲۲ آذر ۹۶
@Ostad_fakhrian
#انسان در اندیشه آیتالله العظمیخامنهای
بنابر اومانیسم غربی که ارزشها را نسبی و غیرثابت و آزادی را نامحدود میداند و آزادی فقط در تزاحمات اجتماعی محدود میشود؛ پرواضح است که قوانینی که در این گونه جوامع به عنوان مرز آزادی تعیین میشود فقط ناظر به مسائل اجتماعی است بدین معنی که قانون میگوید آزادی هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بیاندازد. اما قوانین محدود کننده آزادی بنابر انسانشناسی اسلامی علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی را در بر میگیرد؛ مسائل فردی را هم در بر میگیرد.
#آزادی
صفحه ۱۹
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله العظمیخامنهای
بنابر انسانشناسی اسلامی ضرر زدن به خود یا خودکشی، خودزنی، انظلام و راکد گذاشتن استعدادهای خود ممنوع است و هیچکس نمیتواند بگوید که چون من آزادم پس اموال خودم را از بین میبرم یا جان خودم را نابود میکنم یا به سلامتی خودم ضرر میزنم. او همان طور که موظف است با حرکات و اعمال و رفتار و گفتار خود حقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیاندازد؛ موظف است آزادی خود و حدود و حقوق خود را هم به خطر نیاندازد.
#آزادی
صفحه ۱۹
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
بنابر اومانیسم غربی، موانع آزادی صرفاً عوامل خارجی است که بیرون از انسان وجود دارد و آزادی او را محدود میکند. مثل سلطه ابرقدرتها و استعمارگران. اما بنا بر انسانشناسی اسلامی علاوه بر موانع بیرونی، دسته دیگری از موانع وجود دارند که مانع آزادی انساناند. همچون اخلاقیات فاسد، هوی و هوسها، منیّتها، بغضها، حبّهای بیجا. یک انسان برای اینکه آزاد باشد کافی نیست که زیر سلطه یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار نباشد؛ بلکه علاوه بر آن لازم است زیر سلطه قوه غضبیه و شهویه خودش هم نباشد. آن انسانی که بر اثر ضعف، ترس، طمع، حرص و شهوات نفسانی مجبور میشود تحمیلات و محدودیتهایی را قبول کند؛ آن انسان هم در حقیقت آزاد نیست.
#آزادی
صفحه ۲۰
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
دین اسلام، انسان را برترین آفریده و جانشین خدا و محور جهان میداند؛ به عنوان یکّهسواری که میتواند در محدودهی عظیم جهان، خرد خود را به کار بیاندازد و به مرتبهی قرب نائل آید. در این میان، اشیای عالم به عنوان ابزارهایی در دست انسان است تا به این تکامل دست یابد.
@ketab_ensan
هدایت شده از انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
از نظر اسلام، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است. نهایت این عالم، نهایت غلبه صلاح است. همهی انبیاء و اولیاء آمدهاند تا انسان را به آن بزرگراه اصلیای سوق دهند که وقتی وارد آن شد، بدون هیچگونه مانعی تمام استعدادهایش بُروز کند.
@ketab_ensan
#اربعین
این راهپیمایی را میبینید؟
این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را، بین نجف و امام حسین را مشاهده میکنید؟
این شور و شوق را میبینید؟
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتالله العظمیخامنهای
با توجه به آنچه در باب موانع درونی و
بیرونی انسان مطرح شد؛ بر اساس آن میتوان آزادی را بر دو نوع آزادی اجتماعی و آزادی معنوی تقسیم کرد. علاوه بر اینکه انسانشناسی اسلامی به خلاف اومانیسم غربی، قائل به آزادی معنوی میباشد؛ در مورد آزادی اجتماعی نیز امتیاز و اهمیت بیشتری را در مقایسه با اومانیسم غربی برای انسان قائل است.
#آزادی
صفحه ۲۰
#تبیین
@t_manzome_f_r