eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘ما اگر بخواهیم درمقابل جبهه دشمن کارکنیم، هم باید تنوع داشته باشیم. هم باید ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم برنامه داشته باشیم، کارمان هدایت شده باشد و این نمی‌شود مگر با تشکیل جبهه. درطول این سال‌ها به افراد متعددی هم من تکلیف کردم، که بروید این -مردمی، این مجموعه‌ها، این واحدهای مردمی را که دارند کار فرهنگی خودشان را می‌کنند، بروید این‌ها را پیدا کنید، تشویق کنید، متشکّل کنید، در حدود ممکن پشتیبانی کنید. از افراد و حتّی مجموعه‌ها به تنهایی کار بر نمی‌آید، باید یک کار وسیع جبهه‌ای انجام داد. این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد. یعنی ابتکارات مردم خیلی از کارها را می‌کند. شما هرجا هستید و هرجا مشغول کارید، بدانید همان جا یک گوشه‌ای از این جبهه‌ی وسیع است، اگر همان‌جا خوب و منضبط و وفادارانه و با مهارت کار کنید، در این جبهه اثر گذاشته‌اید و دشمن این را نمی‌خواهد. ۱٣٩٢/٢/٢ ▪️کتاب چیست؟ امروز یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای جامعه، وجود یک و منسجم و یک آهنگ و مفید است. ▫️جبهه‌ای که بتواند هر مساله‌ی لازم‌ را تبدیل به گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه کند. ▫️تشکیلاتی که بتواند مطالبه‌گر باشد. ▫️جبهه‌ای که نگذارد مطالبات و دغدغه‌های امامِ امت، گردوغبار غربت بگیرد. ▫️تشکیلاتی که -ساز باشد. ▫️تشکیلاتی که خود رسانه‌ای قوی و تاثیرگذار باشد. همه می‌دانیم تا جبهه‌ای واحد و یکپارچه وجود نداشته باشد، نباید انتظار پیشرفت جدی در عرصه‌های مختلف کشور را داشت. بنابراین گفتن و نوشتن از تشکیلات و باید‌ها و نباید‌های آن، ضروری است. در این کتاب مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای یک تشکیلات کارآمد و مفید بر اساس اندیشه و گفتار -الله-خامنه-ای بیان شده است. این کتاب را چهار بخش کلی تشکیل می‌دهد. ۱. معنای تشکیلات ۲. ضرورت کار تشکیلاتی ۳. بایدهای تشکیلات ۴. نباید‌های تشکیلات @t_manzome_f_r
جهت دسترسی آسان به عکس نوشته های کتاب تشکیلات وارد لینک زیر شوید. @ketabetashkilat
روزمان را با شروع کنیم. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا. ﺑﮕﻮ: ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺸﺮﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻭﺣﻲ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍﻱ ﻳﻜﺘﺎﺳﺖ; ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ به ﺩﻳﺪﺍﺭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ‌ﻛﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻜﻨﺪ. سوره کهف ۱۱۰ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در اسلام آزادی روی دیگر سکه تکلیف است. انسان‌ها از آنجایی که مکلف‌اند؛ آزادند. اسلام آزادی را همراه با تکلیف برای انسان دانسته که انسان بتواند با این آزادی تکالیف را صحیح انجام دهد و بتواند به تکامل برسد. اگر انسان مکلف نمی‌بود؛ آزادی لزومی نداشت مثل فرشتگان می‌بود. اما بر اساس نوع نگاه مکتب مادی غرب، آزادی با تکلیف منافات دارد و همه ایدئولوژی‌هایی که در آن تکلیف و باید و نباید وجود دارد؛ مورد نفی واقع شده‌اند و در نفی تکلیف تا جایی پیش رفته‌اند که نه تنها تفکرات دینی را، حتی تفکرات غیردینی و کل ایدئولوژی‌ها را که در آنها تکلیف - واجب و حرام، باید و نباید- وجود دارد؛ نفی می‌کنند! صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل‌بیت و تفکّر شیعی همین‌جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن‌چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است. @t_manzome_f_r
انسان دارای دو جنبه‌ی انسانی و حیوانی است که این جنبه حیوانی همچون خوردن و آشامیدن، جزو انسان است. انسان علاوه بر قوای جسمانی و ظاهری– سامعه و شامّه و ذائقه و لامسه و باصره - دارای قوای روحی، غضبیه و شهویه و قوای عقلانی می‌باشد. هرچه از قوای انسانی در اختیار انسان است، همه و همه وسایلی جهت وصول به صراط مستقیم هستند تا انسان راحت‌تر بتواند صراط مستقیم را طی کند. @ketab_ensan
نفس اماره، سرکش، فراموش‌کار و زیاده‌خواه بوده، انسان را به پستی‌ها و زشتی‌ها دعوت می‌کند و از عروج و تکامل بازمی‌دارد به همین خاطر باید به عقال عقل و جنبه‌ی انسانیت انسان درآید، چه اینکه در غیر این‌صورت، به مثابه‌ی حیوان وحشی‌ای خواهد شد که سرگردان بوده و مشکلاتی را برای فرد و جامعه‌ی انسانی به وجود خواهد آورد. @ketab_ensan
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای بر اساس انسان‌شناسی اسلامی زن هم مثل مرد، انسان است و فرقی بین زن و مرد در این جهت وجود ندارد. البته هر کدام از این دو طبیعت، خصوصیات و خصلت‌هایی هم در جسم و روح و فکر و هم در غرائز و عواطف دارند که ویژه خودشان است. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابوموسی‌اشعری در کلام استاد @khamenei_voice @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اسلام طرفدار تکامل بشر است و میان زن و مرد هیچ فرقی قائل نمی‌شود. برای اسلام جنس زن یا مرد مطرح نیست؛ تعالی و تکامل انسانی و بروز استعدادها مطرح است. زن و مرد از لحاظ جنبه بشری و جنبه الهی هیچ تفاوتی با هم ندارند لذا قرآن وقتی که می‌خواهد راجع به انسان‌های بد مثلی را بیان کند؛ از زن مثل می‌آورد«و ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط». همچنین وقتی که می‌خواهد در مورد کسانی که مومن هستند مثلی بزند از زن مثال می‌زند« امرأت فرعون». در هر دو جا مثال و نمونه کامل راه خطا و راه صواب را از زن ذکر می‌کند؛ یک جا هم راجع به مردان سخن می‌گوید. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای «آزادی زن» که از سوی فرهنگ منحط غربی مطرح شده است؛ بر این پایه است که زن را در معرض دید مرد قرار دهد تا بهره‌های جنسی را از او ببرد. این آزادی در واقع آزادی زن نیست بلکه آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن است؛ مردسالاری است نه آزادی زن و حفظ کرامت او. اما در مکتب اسلام، زن آن بخش زیبای آفرینش بشر است که به طور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است. احترام به زن این است که به زن فرصت داده شود تا نیروها و استعدادهای برجسته خدادادی درون خود را در سطوح مختلف بروز دهد. صفحه ۲۲ @t_manzome_f_r
کارتهای اهدایی به به نیابت از ، مصلی قدس طرح تبیین منظومه فکری رهبری به زبان‌های ، ، ، ، @t_manzome_f_r
کارتهای اهدایی به به نیابت از ، مصلی قدس طرح تبیین منظومه فکری رهبری به زبان‌های، ، ، ، @t_manzome_f_r
درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت. @t_manzome_f_r
اسلام به ما آموخته است که انسان‌ها با وجود ناهمگونی‌های نژادی و زبانی و فرهنگی، فطرت همسانی دارند که آن‌ها را به پاکی و عدالت و نیکوکاری و همدردی و همکاری فرا می‌خواند و همین سرشت همگانی است که اگر از انگیزه‌های گمراه‌کننده به سلامت عبور کند، انسان‌ها را به توحید و معرفت ذات متعالی خداوند رهنمون می‌گردد. @ketab_ensan
امام‌ على عليه‌السلام : براستى كه جهاد يكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولياى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اسلام زن را به چشم یک انسان والا نگاه می‌نگرد، او را عنصر اصلی تشکیل خانواده دانسته و آسایش خانواده را به برکت طبیعت زنانگی‌اش می‌داند که موجبات صلاح جامعه و پرورش انسان‌های والا را به بار می‌آورد. با این نگاه است که اسلام هر آنچه را که با کرامت و ارزش معنوی و انسانی زن منافات داشته باشد و موجب ذلت زن، خضوع او در مقابل مرد، اختلاط و آمیزش بی‌حد و مزر میان زن و مرد و خدشه‌دار شدن مهم‌ترین عنصر شخصیت او - یعنی عفت زن- و دور شدن او از شغل اساسی‌اش - یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده- شود؛ مردود اعلام می‌کند و کرامت او را در عفت و عصمت و حجاب می‌داند. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
#اربعین ما از اینجا با شوق و حسرت به گام‌های میلیون‌ها زائر نگاه می‌کنیم و باید خداوند متعال را به دلیل منتی که با خلق این حرکت عظیم بر ما نهاده است، شاکر باشیم. #تبیین @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای عفت زن وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران حتی در چشم خود مردان شهوت‌ران و بی‌بند و بار است؛ مایه احترام و شخصیت او است. این مسئله حجاب و مَحرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. البته عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و بر خلاف تمایل زن رفتار نماید روی عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای زیارت قبر اباعبدالله الحسین(ع)، توسط #جابر_ابن_عبدالله_انصاری در #اربعین در کلام استاد #سید_علی_خامنه_ای @khamenei_voice @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای دیدگاه غربی‌ها نسبت به روابط زن و مرد، با آن دید اسلامی که از جهان‌بینی اسلام سرچشمه می‌گیرد؛ متفاوت است. جهان‌بینی آنها از مسائل انسان سرچشمه می‌گیرد که البته یک چیز روبنایی است، لیکن به چیزهای اصلی منتهی می‌شود. در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد تعریف شده است. البته این بدان معنا نیست که زنان، عالم جداگانه‌ای غیر از عالم مردان دارند؛ نه، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار با هم زندگی می‌کنند، مشکلات اجتماعی را با هم حل می‌کنند، خانواده را با هم اداره می‌کنند و فرزندان را پرورش می‌دهند، اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتماً حفظ می‌شود. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
#اربعین ترکیب "عشق و ایمان" و "عقل و عاطفه" از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مومنانه‌ی مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ی بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است. #تبیین @t_manzome_f_r
استاد که حالا رهبری بسیاری از بر عهده‌ی اوست، قریب به ۶دهه است که بس بزرگ در موضوع معارف اسلام به شمار می‌رود. خصوصیت بارز استاد، درست و دقیق معارف دینی که در راس آنها است، می‌باشد. نگاه استاد سیدعلی خامنه‌ای به مساله نه یک نگاه صرفا ذهنی و تئوری است، بلکه ایشان معتقدند که یک مقوله‌ی تمدن ساز است. از سلسله سخنرانی‌های او در رمضان المبارک سال۵۳شمسی که در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مشهد ایراد می‌کرد، کاملا پیداست که او بر این باور است که توحید از یک انسانِ معتقد _ بر اساس تئوری توحید که تعهدزا و عمل آفرین است_ یک انسان و حاضر در صحنه‌ی اجتماع، و یک الی‌الله می‌سازد. ایشان معتقد است: توحید مثل روحی در کالبد تمام مقررات اسلامی هست. مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکره‌ای که نامش اسلام است، هست. در همه‌ی مویرگ‌ها حتی هست، یک دانه حکم را در اسلام شما نمی‌توانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد. ما به خیال‌مان می‌آید که توحید یک چیزی است که فقط در مغزمان بایستی روشن کنیم، [لکن] به زندگی که رسیدیم این توحید در زندگی دیگر هیچ اثری ندارد، اگر هم اثر داشته باشد، در زندگی شخصی‌ست، در زندگی اجتماعی نیست. آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می‌کند، توحیدی‌ست بالاتر از حد یک پاسخ به یک سوال، به یک استفهام. پس چیست؟ توحید اسلامی الهامی‌ست در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی، در زمینه‌ی سیر جامعه، در زمینه‌ی هدف‌های جامعه، در زمینه‌ی تکالیف مردم، در زمینه‌ی مسئولیت‌هایی که انسان‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌های دیگر عالم دارا هستند، توحید این است. (برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) ایشان معتقدند که همه‌ی به انگیزه و هدفِ ساخت جامعه‌ی توحیدیِ بی طبقه مبعوث شده و در این راه جان خود را فدا کرده و در مسیر انبیاء قدم گذاشته است. @t_manzome_f_r
معرفی کوتاه سراسری "تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری" برای رسیدن به که هدف انقلاب اسلامی است، سه رکن ، و لازم است... @t_manzome_f_r
فطرت انسان، گرایش به خدای متعال و توحید دارد و روح پرستش و خضوع در برابر حضرت باری‌تعالی، محبوب حقیقی و فطری هر انسانی است. خاک دل آن روز که می‌ریختند شبنمی از عشق در او ریختند این عشق، عشق مادی نیست، عشق هوس‌آلود نیست؛ این، عشق به خدا و ذات احدیت است، عشق به اصل وجود است که در همه‌ی انسان‌ها نهادینه شد. @ketab_ensan