#پیام_صبحگاهی
#شجاعت_در_اقدام🔻
در مواجههی با مشکل، دو جور آدم داریم: یک جور آدم هست که وقتی با مشکل مواجه میشود احساس مسئولیت مضاعف پیدا میکند، جوششِ غیرت پیدا میکند. وقتی میبیند مشکل پیش آمد انگیزهی او مضاعف میشود، احساس مسئولیتش مضاعف میشود، احساس میکند تحرّک بیشتری باید انجام بدهد، وارد میدان بشود. یک جور آدم هم هست که وقتی با مشکل مواجه شد دچار یأس و ترس و منفیبافی و "نمیشود" و "نمیتوانیم" و "چکار کنیم" و این چیزها میشود. مدیران دولتی باید از نوع اول باشند یعنی وقتی با مشکل مواجه میشوند این روحیه در آنها وجود داشته باشد؛ روحیهی برخورد، روحیهی "میتوانیم"
۱۳۹۷/۴/۲۴
#تبیین
@t_manzome_f_r
#عکسنوشته ۲۱
اهمّیّت نظام اسلامی از لحاظ ابعاد ایرانی در اینهاست: اوّلاّ صددرصد مردمی است؛ ثانیاّ نقطهی مقابل چیزی است که قرنهای متمادی کشور ما از آن رنج برده بود؛ یعنی ایدئولوژی سلطنت و کارگزاران سلطنتی.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#دورهی آشنایی با اندیشههای مقام معظم رهبری، با محوریت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب حضور اساتید برتر در
#اطلاعیه
به لطف خداوند متعال و تلاش برگزارکنندگان دورهی آموزشی #امام_انقلاب، حدود ۲۰ روز قبل از پایان زمان ثبتنام، ظرفیت به پایان رسید.
از تمام بزرگوارن مشتاق به پژوهش در عرصهی منظومهی فکری #امامین_انقلاب که فرم ثبتنام ابتدایی را تکمیل کردهاند و لکن امکان حضورشان در این دوره نیست، عذرخواهیم.
ان شاءالله #اطلاعات تکمیلی بزودی در اختیار کسانی که ثبتنامشان قطعی شده است، قرار خواهد گرفت.
#امام_انقلاب
#تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️وقتی شما در مورد یک عنوانی از عناوینِ مهمّ اساسیِ انقلاب به یک نتیجهای رسیدید، این را باید تبدیل بکنید به گفتمان؛ [مثلاً] در نشریّه #منتشر_بکنید. #تکرار_بکنید، #بگویید، تا گفتمان بشود. #گفتمان یعنی آن فکر رایج بین مردم، مطالبهی عمومی مردم. وقتی یک چیزی مطالبهی عمومی شد و گفتمان شد، بهطور طبیعی به عمل نزدیک خواهد شد. باید اینقدر گفته بشود، استدلال بشود، #تبیین بشود، تکرار بشود که بهصورت یک گفتمانِ قطعی دربیاید.
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#عکسنوشته ۲۲
نظام اسلامی و انقلاب اسلامی همان کاری را کرد که ملّیّت برای یک ملّت میکند؛ یعنی همه احساس خودمانیگری کردند و شعار دادند. در کشورهای دوردست، نام فرزندان خود را، نام شخصیّتهای انقلاب گذاشتند. شعرای بزرگ عرب که ما نام آنها را نشنیده بودیم و مطلقاً با ایران ارتباطی نداشتند، در وصف تهران، ایران و مردم ایران قصاید غرّایی سرودند.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#سوال از محضر حضرت آقا:
۸. چگونه میتوان از خطّ فکرىِ ناب ولایت در مسائل روزمرّه و جاری به صورت واضح مطّلع شد تا افراد نتوانند نظرات حضرتعالی را خلاف وانمود کنند؟
#پاسخ: من آنچه که در سخنرانیها بیان میکنم، لبّ نظراتم است. اساسیترین نظراتم همانهایی است که شما در سخنرانیها از من میشنوید. هیچ نظری درباره مسائل جاری کشور و مسائل اسلام و مسلمین و مسائل اجتماعی وجود ندارد که من آن را درِگوشی به کسی بگویم و نشود آن را در علن گفت. نظرات من، نظراتی شفّاف و روشن است که در خطبه نماز جمعه و در سخنرانی با گروههای مختلف، شما اینها را میشنوید.
۷۷/۲/۲۲
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#اِنَّ_هٰذَا_القُرآنَ_حَبلُ_الله🔻
مسئلهی قرآن، مسئلهی بسیار مهمّ ما است؛ مسئلهی همیشهی دنیای اسلام و امّت اسلام است. ما باید به قرآن تمسّک کنیم. امّت اسلامی اگر از قرآن استفاده نکند و اعراض کند -کمااینکه متأسّفانه در برهههای زیادی از تاریخ ما این اتّفاق افتاده است- ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد؛ همچنانکه خورد.
۱۳۹۷/۰۲/۰۶
#تبیین
@t_manzome_f_r
#عکسنوشته ۲۳
انقلاب اسلامی در معرفت سیاسیای که ارائه داد، با استبداد مخالفت کرد. استبدادِ به رأی، با هر نامی و از سوی هر کس، از نظر اسلام ممنوع است. انقلاب اسلامی با استکبار و دستاندازی و دخالت و تجاوز به ملّتهای مظلوم و جنگطلبیهای خشن و قهرآمیز و قبضهکردن منافع ملّتها زیر نامهای خوشظاهر هم مخالفت کرد. اینها مفاهیمی است که از دل اسلام جوشید؛ بهعنوان مکتب سیاسی نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در دنیا تابلو و عرضه شد و همه در مقابل آن سر تعظیم فروآوردند.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️مشکلات را با مردم در میان بگذارید و ضمن ارائهی اقدامات خود، نقشهی دشمن را برای آنها #تبیین کنید.
۱۳۹۷/۰۴/۲۴
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#عکسنوشته ۲۴
یک ملّیّت معمولاً در داخل مرزهای خود زندانی است و بیرون مرز، هیچگونه ارزش و جاذبه و احترامی ندارد؛ امّا نظام اسلامی در سرتاسر دنیای اسلام و هر جا که مسلمانی وجود داشت، هویٌت اسلامی و احساس شخصیّت را در افراد و در ملّتها زنده کرد. عکسالعمل آمریکا و غرب در مقابل انقلاب اسلامی، ناشی از چنین حقایقی بود.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_بیستم🔻
يا أَيُّهَا النّاسُ اعبُدوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُم وَالَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ.
ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید.
[سوره بقره آیه ۲۱]
"اعبدوا ربکم"
عبودیت کنید پروردگارتان را، گویی این سؤال پیش میآید که عبودت چگونه چیزی است؟ و عبد خدا چه انسانی است؟
آنوقت نمونهی عینی نشان داده میشود:
«نزلنا علی عبدنا». عبد یعنی همین کسی که اکنون در مقابل چشم شماست، تجسد و تجسم عبودیت همین کسی است که دارد این آیات را از سوی ما برای شما فرو میخواند. وجود مقدس پیغمبر «اعبدوا ربکم» عبودیت کنید خدای خود را، یعنی حرکت کنید به سمت آن جایگاهی که این انسان والا و برجسته و شجاع به امانت و به صداقت و پاکی و زیبائیهای معنوی در آن قرار دارد که «اعبدوا ربکم» مصداق عینی عبد را دارد.
۱۳۷۱/۰۲/۰۳
#تبیین
@t_manzome_f_r
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال #صوت، #ویدئو و #استیکر بصورت هماهنگ بارگزاری میشود.
🗓جمعه ۹۸/۳/۳۱
مهدویت
نماز جمعه
شهادت دکتر چمران
روز بسیج استادان
🗓شنبه ۹۸/۴/۱
صدور فرمان امامخمینی مبنی بر تأسیس تبلیغات اسلامی
🗓یکشنبه ۹۸/۴/۲
جهاد فرهنگی
جهاد علمی
جهاد سیاسی
🗓دوشنبه ۹۸/۴/۳
گام دوم
🗓سه شنبه ۹۸/۴/۴
ولایت
🗓چهارشنبه ۹۸/۴/۵
اراده
🗓پنجشنبه ۹۸/۴/۶
مبارزه
کانال #صوت
@khamenei_voice
کانال #ویدیو
@video_khamenei
کانال #استیکر
@stiker_tabyin
#تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#سوال از محضر حضرت آقا:
۹. ما شخصیت دیگری از شما که پدر و رهبرمان هستید، با نام مستعار «امین» میشناسیم. «دلم قرار نمیگیرد از فغان بی تو اسپندوار ز کف دادهام عنان بی تو». میخواهیم جناب «امین» از نوشتهها و شعرهای حتّی عارفانهشان برای جوان امروزی بگویند. بفرمایید چه شعرهایی داشتهاید و میخواستم از «امین» برای ما بگویید.
#پاسخ: عرض کنم حضور شما که ماجرای «امین»، ماجرای دیگر و عالَم دیگری است، عالَم شعر و احساس و اینهاست.
من در دوره جوانی شعر گفتن را شروع کردم و گاهی شعر میگفتم؛ منتها به دلایلی تا سالهای متمادی شعرم را در انجمن ادبی - که آن وقت در مشهد تشکیل میشد و من هم شرکت میکردم - نمیخواندم. حالا عیبی ندارد آن دلیلی را که گفتم به آن دلیل نمیخواندم، بگویم.
علّت این بود که من سابقه زیادی با شعر داشتم، شعر را میشناختم؛ یعنی خوب و بد شعر را میشناختم. در آن انجمن، وقتی که شعری خوانده میشد و اشخاص نامداری هم در آن انجمن بودند - که بعضی از آنها امروز هم هستند، بعضی هم فوت شدهاند - نقدی که من نسبت به شعر انجام میدادم، نقدی بود که غالباً مورد تأیید و تصدیق حضّار - از جمله خود سراینده شعر - قرار میگرفت. وقتی که شعر خودم را، با دید یک نقّاد نگاه میکردم، میدیدم این شعر، مرا را راضی نمیکند؛ لذا نمیخواستم شعرم را بخوانم.
یعنی اگر شعری بود که از شعر آن روز بهتر بود، حتماً میخواندم؛ لیکن مینشستم، فکر میکردم، شعر را میگفتم، مینوشتم و پاکنویس میکردم؛ اما در آن انجمن نمیخواندم. چرا؟ چون سطح آن انجمن به خاطر همین نقدهایی که میشد - از جمله خود من زیاد نقد میکردم - بالاتر از این شعر بود. شاید شعرهایی خوانده میشد که از سطح آن شعر بالاتر نبود؛ اما مورد نقد قرار میگرفت. بههرحال، میتوانم اینطور بگویم که آن شعر، مرا به عنوان یک ناقد، راضی نمیکرد. اتّفاق افتاده بود که در غیر از آن انجمن - انجمنهای دیگری در بعضی از شهرهای دیگر؛ یک شهر از شهرهای معروفِ شعرخیز ایران که حالا نمیخواهم اسم بیاورم - شرکت کرده بودم و آنجا دیدم سطح آن انجمن، سطح نقد انجمن ما را در مشهد ندارد؛ از من شعر خواستند، لذا من خواندم - همان سالهای قدیم.- اینکه میگویم، مربوط به سالهای ۱۳۳۶ و ۳۷ و آن وقتهاست که در حدود سنین بیست، بیستویک ساله، یا حداکثر بیستودو ساله بودم. البته این تا سالهای ۱۳۴۲ و ۱۳۴۴ - تا آن وقتها - ادامه داشت که بعد دیگر غرق شدنِ در کارهای مبارزات، ما را از کار شعر به کلّی دور کرد؛ انجمن هم دیگر نمیرفتم.
بههرحال، آن زمان شعر میگفتم؛ بعد شعر گفتن را رها کردم و نمیگفتم، تا چند سال قبل از اینکه تصادفاً یک طوری شد که دوباره احساس کردم مایلم گاهی چیزی بر زبان، یا بر ذهن، یا روی کاغذ بیاورم؛ آنها هم در بین مردم پخش نشده است - حالا شما یک بیت را خواندید - از شعرهایی که من گفتهام، چند غزل بیشتر در دست مردم نیست؛ نمیدانم شما این را از کجا و از چه کسی شنیدهاید! این غزلی که مطلعش را خواندید، مالِ خیلی دور نیست؛ خیال میکنم مربوط به همین سه، چهار سال قبل است.
۱۳۷۶/۱۱/۱۴
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#مؤمن_با_مؤمن_بایستی_پیوند_ولایتی_داشته_باشد🔻
امروز در منطقهی اسلامی ما جنگ هست، جنگ داخلی هست، خونریزی هست، فشارهای فراوان هست؛ دولتهای بیعقل و عقبماندهی بعضی از کشورها علیه کشورهای دیگر وارد جنگ میشوند، وارد جنایتکاری میشوند. شما ملاحظه کنید، امروز مردم یمن دچار چه مصیبتیاند! عروسیشان عزا میشود؛ بمباران[شان] میکنند، مردم کوچه و بازار و مسجد و مانند اینها را نابود میکنند؛ در افغانستان یکجور دیگر، در پاکستان یکجور دیگر، در سوریه به یک نحو دیگر؛ این بهخاطر این است که ما مسلمانها ولایت بین مؤمنین را فراموش کردهایم! یعنی به قرآن عمل نمیکنیم؛ این عمل نکردنِ به قرآن است. اگر به قرآن عمل بکنیم، عزّت پیدا میکنیم؛ این راهی است که مسلمانها را خوشبخت میکند.
۱۳۹۷/۰۲/۰۶
#تبیین
@t_manzome_f_r
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️زندگی ائمه "علیهم السّلام" را که دویست و پنجاه سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیاورید؛ یک انسان دویست و پنجاه ساله؛ از هم جدا نیستند، «کلّهم نور واحد». هر کدام از اینها که یک حرفی زدند، این حرف در حقیقت از زبان آن دیگران هم هست. هر کدام از اینها که یک کاری انجام دادند، این در حقیقت کار آن دیگران هم هست. یک انسانی که دویست و پنجاه سال گوئی عمر کرده است. تمام کارهای ائمه در طول این دویست و پنجاه سال، کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت و با تاکتیکهای مختلف است. ائمه "علیهم السّلام" وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعهی اسلامی تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولی خود قرار دادند: یکی
#تبیین_اسلام_به_شکل_درست.
▫️اسلام از نظر آن کسانی که در رأس قدرت در طول این سالیان طولانی و درازمدت قرار داشتند، یک چیز مزاحم بود. اسلام پیغمبر، اسلام قرآن، اسلام جنگ بدر و حنین، اسلام ضد تجملپرستی، اسلام ضد تبعیض، اسلام طرفدار مستضعفان، اسلام کوبندهی مستکبران، به درد آن کسانی نمیخورد که میخواستند با ماهیت فرعونی، لباس موسوی بپوشند؛ با ماهیت نمرودی، لباس ابراهیمی بپوشند؛ امکان نداشت، مجبور بودند اسلام را تحریف کنند. امکان نداشت که اسلام را از دل مردم، از ذهن مردم یکباره دور کنند؛ چون مردم مؤمن بودند؛ مجبور بودند اسلام را از روح و محتوا و ماهیت خودش عوض کنند و خالی کنند.
۱۳۶۴/۰۱/۲۳
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r