هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
#جوان_تراز_انقلاب
#سوال
⁉️ آیا جوان کنونی، تراز انقلاب اسلامی هست؟؟؟
⁉️ آیا مسیری که جوان در پیش گرفته است در مسیر درست است؟؟؟
⁉️ آیا نیاز به تغییر و تحول دارد؟؟؟
⁉️ جوان مسلمان ایرانی، چقدر از تراز بودن خودش فاصله دارد؟؟؟
⁉️ جوان چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا به تراز انقلاب اسلامی برسد؟؟؟
⁉️ آیا نظر مقام معظم رهبری را درباره جوان تراز میدانید؟؟؟
✅ ان شا الله از امروز(شنبه) در کانال #رسانه_تشکیلات_تبیین به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
#با_ما_باشید.
📝نظرات و پیشنهادها:
✏️@sarbaz_707
✏️@Sarbaz110707
#رسانه_تشکیلات_تبیین
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید، خبر بدهید، خبر بگیرید، روحیه بدهید، روحیه بگیرید؛ حقایقی را که دربارهی استکبار، مستکبرین، معاندین، مخالفین میدانید برای آن برادرانی که تازه وارد این میدان شدهاند، تشریح کنید. آنهائی هم که توانائی تبیین و بیان و این چیزها ندارند، با رفتارِ خودشان مردم را دعوت کنند؛ «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم». مردم را با زبان هم میشود دعوت کرد، اما دعوت قویتر و بهتر، با عمل است.
۱۳۹۰/۰۷/۱۱
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از امامرضا "علیهالسلام" در کلام رهبری
بسماللهالرحمنالرحیم
باسلام
به مناسبت ایام #ولادت امام رضا "علیهالسلام" جهت آشنایی بیشتر با #شخصیت، فضائل و سیرهی ایشان از زبان رهبر انقلاب اسلامی، کانال #امام_رضا "علیهالسلام" راهاندازی شد.
در این کانال کلیپهای #صوتی و #تصویری و #عکسنوشتهها بارگذاری میشود.
لینک کانال امام رضا "علیهالسلام" 🔻
@tabyin_imamreza
┄┅══════┅┄
#تبیین
#امام_رضا_علیه_السلام
#رهبر_معظم_انقلاب
@t_manzome_f_r
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_بیست_و_نهم🔻
وَإِن كُنتُم في رَيبٍ مِمّا نَزَّلنا عَلىٰ عَبدِنا فَأتوا بِسورَةٍ مِن مِثلِهِ وَادعوا شُهَداءَكُم مِن دونِ اللَّهِ إِن كُنتُم صادِقينَ.
و اگر در باره آنچه بر بنده خود [= پیامبر] نازل کردهایم شک و تردید دارید، (دست کم) یک سوره همانند آن بیاورید؛ و گواهان خود را - غیر خدا - برای این کار، فرا خوانید اگر راست میگویید!
[سوره بقره، آیه ۲۳]
▪️شک یک پدیدهی غیر اختیاری در آنجایی است که کسی ادعایی میکند و انسان دچار تردید است در اینکه آیا این ادعا درست است یا نه؟ البته بخاطر این شک کسی را نمیشود ملامت کرد، تا چه رسد به اینکه او را به این خاطر بخواهند عقوبت و مجازات کنند، زیرا شک اختیاری نیست. در واضحترین حقایق هم گاهی انسان یک وسوسههایی در اعماق ذهنش دارد، اما این وسوسهها را میتواند با تکیه بر یک رکن مورد اعتماد و بر یک استدلال قابل قبول و برهان روشنی از خود دور کند. حتی در اصل وجود خدا هم گاهی مؤمنین شک میکنند، البته به شکل وسوسه آمیز و نه شک واقعی، یعنی کسانی بین افراد با ایمان دیده شده است که در بسیاری از حقایق که برایشان مسلم است و به آن حقایق ایمان دارند، یک حالت وسوسهای پیدا میکنند و ناراحت میشوند. وقتی برای آدم مؤمن یک چنین وسوسهای پیدا شد به شدت ناراحت و اندوهگین میشود که چرا من شک پیدا کردم و خود این اندوه دلیل بر این است که نه تنها این شک و تردید واقعی نیست، بلکه یک وسوسه است، ولذا آن ایمان باقی است، چون اگر ایمان باقی نبود ناراحتی معنی نداشت.
در روایات هم داریم که «یک نفر آمد خدمت امام عرض کرد: من گاهی در خدا شک میکنم و ناراحت شد گفت یابن رسول الله با این کار به هلاکت رسیدم، حضرت فرمودند: این وسوسه است و برای همه پیش میآید.» وسوسه غیر از تردید و شک واقعی است که انسان یک چیزی را باور ندارد، در وسوسه باور هست و در مسائل روزمره و حوادث عصبی انسان، گاهی غبار وسوسه باورهای راستین را میپوشاند، که وقتی انسان متکی به یک استدلال مستحکمی در آن باورها باشد، خیلی راحت این غبارها را میزداید و نگرانی ندارد. حالا اگر مخاطب قرآن در اینکه واقعاً این کتاب از سوی خداست شک دارد، چنانچه این راهی را که قرآن در مقابل او میگذارد بپیماید بعد از اینکه این راه را پیمود، شک و تردیدش به طور قهری بر طرف خواهد شد، گرچه ممکن است مختصر وسوسهای باقی ماند، لکن این وسوسه چیز مهمی نیست و با آن استدلال این وسوسه هم زدوده میشود و اصلاً قابل اعتنا نیست.
▫️اما این مربوط به این آدم شاک صادق و حقیقتجو است که واقعاً میخواهد حقیقت امر برایش آشکار بشود، ولذا اگر کسی باشد که مسألهاش لجاجت و بهانهگیری باشد، معلوم است که به آسانی و با هیچ استدلالی لجاجت او بر طرف نمیشود و نمیتواند حقیقت را ببیند. یعنی حب مقام و حب خویشاوندان و دوستان و حب آن باورهای پوسیدهی به ارث رسیدهی قدیمی، نمیگذارد شک خودش را با این چیزها زایل کند و در حقیقت شک او ناشی از ندانستن نیست که وقتی در مقابلش یک وسیلهای برای دانستن گذاشته شد برطرف شود. شک او ناشی از احساسات نفسانی و خودخواهیها و دنیاطلبیهاست که با این چیزها برطرف نمیشود، و بنابراین در آخر آیه میگوید:
«ان کنتم صادقین» اگر راست میگوئید. یعنی اگر در این شکی که دارید دنبال پیدا کردن حقیقت هستید راهش این است که حالا میگوییم. آیه به طور خیلی روشنی دارد راه را در مقابل پای طرف میگذارد، اگر شما شک دارید که این آیات قرآن و این چیزی که ما داریم به شما عرض میکنیم از سوی خداست، پس یک سوره مثل سورههای قرآن، خودتان ایجاد کنید و بیاورید.
۱۳۷۱/۰۲/۰۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از امامرضا "علیهالسلام" در کلام رهبری
13921010_7934_128k.mp3
4.69M
🔉 #صوت
عمر مبارک امام رضا "سلاماللهعلیه" تقریباً پنجاه و پنج سال بوده است. امّا همین مدّت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تأثیری که در واقعیّت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقیِ اسلام و پیوستن به اهلبیت "علیهمالسّلام" و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.
@tabyin_imamreza
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#سوال از محضر حضرت آقا:
۲۳. لطفاً قدری از جوانی خود بگویید.
#پاسخ : جوانیهای ما به یک معنا، جوانیهای خیلی پُرهیجان و پُرماجرایی بود؛ به یک معنا هم از آن جوانیهایی نیست که آدم حسرتش را بخورد. این را بدانید، وقتی انسان جوانىِ شما را ندارد، جا دارد که حسرتش را بخورد. عزیزان من! شما در دوران آزادی و بروز استعدادها زندگی میکنید؛ اما دوره جوانی ما اینطور نبود.
من جلوِ دانشکده حقوق همین دانشگاه آمدم، منتظر برادری بودم؛ با هم قرار داشتیم که من بیایم و با هم برویم. شاید به اندازه ده دقیقه من در اینجا منتظر ایستادم. احساس کردم از سوی عناصری که همه جا پُر بودند - عناصر ساواکی و مأموران اطّلاعاتی و حراستی دانشگاهی - با چشم سوءظن به من نگاه میشود؛ چون من دانشجو که نبودم؛ با خود میگفتند این آقای معمّم در اینجا جلوِ دانشکده حقوق، با چه کسی کار دارد؛ چه کار دارد و هدفش چیست؟ مبادا کار سیاسی بکند!
سالهای اواخر دهه چهل یا اوایل دهه پنجاه بود - درست یادم نیست - اتّفاقاً در همین هنگام، مرحوم «ریاضی یزدی» به ما رسید. او شاعری نسبتاً خوب بود و کارمند دانشکده پزشکی بود - اخیراً دیدم که دیوانش هم چاپ شده است - او با ما خیلی دوست بود. اسم من را صدا کرد و سلام و علیکی گفت. بعد گفت شما مسجد دانشگاه را دیدهاید؟ چون من ندیده بودم، گفت برویم مسجد دانشگاه را به شما نشان بدهم. به نظرم همین جاها بود؛ حالا من درست یادم نیست. احتمال میدهم که بعد از آن، وضع مسجد تغییر کرده است؛ چون آنجا کتیبههایی بود که رویش شعر نوشته شده بود. ما را کنار آن کتیبهها آورد و گفت این شعرها را ببینید؛ بنا کرد به خواندن. بعد که شعرها را خواند، به آخرش رسیدیم، دیدیم شعرها متعلّق به خود ایشان است! خدا ایشان را رحمت کند؛ ما را آورده بود که اینها را ببینیم. بههرحال، ما از شعرهای ایشان خیلی استفاده کرده بودیم؛ این هم یک نمونه دیگرش بود. علیاىّحال، فضا، فضای سوءظن و فضای خطرناکی بود. حالا من که در میدان مبارزه بودم و زندان رفته بودم، حتّی در دانشگاه به قدر ده دقیقه که جلوِ دانشکده حقوق میایستادم، مورد فشار نگاه سوءظنآمیز مأموران بودم. بنابراین، زندگی تلخ بود.
۷۷/۲/۲۲
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#چرا_از_ظرفیّتها_استفاده_نکردهایم؟ 🔻
به درونزاییِ در اقتصاد بیتوجّه بودن. جزو سیاستهای اقتصاد مقاومتی و خصوصیّات اقتصاد مقاومتی، درونزایی است؛ درونزایی یعنی تولید ثروت بهوسیلهی فعّالیّت درونی کشور انجام بگیرد؛ چشم به بیرون نباشد، نگاهمان به بیرون نباشد. در طول سالهای گذشته، در دولتهای مختلف، چندبار میخواستند از بانک جهانی یا صندوق بینالمللی پول، وام بگیرند، بنده نگذاشتم؛ جلویش را گرفتم؛ مقدّمات را فراهم کرده بودند که این کار را انجام بدهند. اینکه ما از بیگانه طلب بکنیم و متعهّدِ در مقابل بیگانه بشویم، این خطای بزرگی است؛ باید اقتصاد درونزا باشد. البتّه معنای درونزا بودنِ اقتصاد این نیست که درهای کشور را ببندیم؛ نه، ما گفتهایم «درونزا و برونگرا» یکی از موانع هم عدم توجّه به سیاست درونزاییِ اقتصاد در کشور بوده است.
۱۳۹۷/۱/۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#دوران_جدید_عالم
اینکه انسان در زندگی شخصی خود، مواهب حیات و نیازهای مادّی را دستکم بگیرد و مورد بیاعتنایی قرار بدهد، انحراف است. این هم در اسلام گفته نشده؛ خواسته نشده؛ بلکه عکسش خواسته شده: «لَیْسَ مِنَّا مَنْ تَرَکَ دُنْیَاهُ لآِخِرَتِهِ وَ لَا آخِرَتَهُ لِدُنْیَاهُ». اگر آخرت را بهخاطر دنیا ترک کردید در این امتحان مردودید؛ اگر دنیا را هم بهخاطر آخرت ترک کردید در این امتحان مردودید. این خیلی مهم است.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️نظام #جمهوری_اسلامی مطلقاً با نگاه تعصبآمیز، قومگرا، یکجانبهنگر و تبعیضآمیز به هیچ نقطهای از کشور نگاه نمیکند، بلکه در قضاوت خود فقط #اسلام و ایرانی بودن را ملاک قرار میدهد و لازم است نخبگان این حقیقت روشن را بهخوبی #تبیین کنند.
۱۳۸۸/۰۲/۲۴
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#دوران_جدید_عالم
بشریّت از آنچه حرکتهای مادّی در اروپا بهوجود آوردند–رهایی از معنویّت، رهایی از قیود الهی–سودی نبرد. نه عدالت را تأمین کرد؛ نه رفاه عمومی را تأمین کرد؛ نه امنیّت را تأمین کرد؛ نه خانواده را حفظ کرد؛ نه نتوانست تربیت نسلهای بعدی را به درستی انجام دهد. در همهی اینها ضرر کردند. خودشان را خوشبخت نکردند. جوامعی را هم که در زیر سایهی اینها و با تقلید از اینها زندگی کردند، خوشبخت نکردند.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#دوران_جدید_عالم
دشمنان اسلام اینجور وانمود میکردند که دینداری با پیشرفت منافات دارد؛ با هم سازگار نیست. اگر ملّتی بخواهد پیشرفت پیدا کند، باید از دین دست بکشد. باید برود به دامن غرب و خود را سر تا پا به رنگ غربی در بیاورد تا بتواند پیشرفت کند. امام بزرگوار ما از اوّل انقلاب تا روز آخر و در وصیّتنامهی خود تأکید میکند که روح انقلابی، روح حرکت به جلو است، روح پیشرفت است، روح ابتکار و نوآوری است و این در واقعیّت ملّت ایران هم تحقّق پیدا کرد.
#کتاب_دوران_جدید_عالم
#دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدنساز
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#سوال از محضر حضرت آقا:
۲۴. سرانجام مبارزهی تاریخی ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا چه خواهد بود؟
#پاسخ: ما یقین داریم که در این کارزاری که بین حق و باطل، امروز راه افتاده است - کارزار بین اسلام و معارف اسلامی و بیداری اسلامی از یک سو، و طمعورزیهای استکباری سیاستهای شیاطین عالم و در رأس آنها شیطان بزرگ یعنی دولت امریکا از یک طرف دیگر - پیروزی با ماست؛ پیروزی با طرف حق است. در این، هیچ تردیدی وجود ندارد. همهی قرائن این را نشان میدهند و تأیید میکنند. طبیعتِ سنن الهی هم همین است؛ یعنی غیر از این معنی ندارد. آن گروهی که طرفدار حقند اگر بایستند و اقدام بکنند، شکی نیست که بر باطل پیروز خواهند شد. سنتهای الهی در جهت تقویت حق است و انتظار طبیعی از جریان سنن الهی در تاریخ، اقتضاء این را دارد. ما هم داریم به تجربه این را مشاهده میکنیم.
۱۳۸۶/۰۵/۲۸
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#چرا_از_ظرفیّتها_استفاده_نکردهایم؟ 🔻
یکی از موانع مهم، عیوب اساسی در سبک زندگی ما است؛ این دیگر مربوط به مسئولین نیست، مربوط به خود ما و شما آحاد مردم است. ما در سبک زندگی مشکلاتی داریم: یکی از مشکلات ما، مصرفگرایی است؛ یکی از مشکلات ما، اسراف و زیادهروی و زیاد خرج کردن است؛ یکی از مشکلات ما رفاهطلبیِ افراطی است؛ یکی از مشکلات ما اشرافیگری است. اشرافیگری متأسّفانه از طبقات بالا سرریز میشود به طبقات پایین؛ آدم متوسّط -[یعنی] از قشرهای متوسّط- هم وقتی میخواهد میهمانی بگیرد، وقتی میخواهد عروسی بگیرد، مثل اشراف عروسی میگیرد. این عیب است، این خطا است، این ضربهی به کشور میزند. زیاد مصرف کردن، زیادی خواستن، زیادی خوردن، زیادی خرج کردن، جزو عیوب مهمّ ما است در سبک زندگیمان.
۱۳۹۷/۱/۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری