eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
38.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
383 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جنگی که در سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی شروع شد، اگرچه از طرف صدام بدبخت و روسیاه بود، اما پشت سر این قضیه یک پروژه‌ی بین‌المللیِ استکباری بود برای زمین‌زدن نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی. ۱۳۸۶/۶/۲۳ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
قدرت‌های دنیا باید بدانند که بعد از این، در هیچ جای دنیا، علی‌رغم خواست توده‌های میلیونی مردم، نمی‌شود حکومت را ادامه داد. هرچه این موج در دنیا گسترش پیدا بکند، کار بر سلطه‌های غیرقانونی و ظالمانه و غیر بشری، سختتر خواهد شد. این، آن حرکتی بود که امام بزرگوار ما، به برکت آگاهی و ایمان این ملت، در ایران انجام داد و الگویی برای دنیا شد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بعد از جنگ جبهه‌ی دشمن به‌شکل جدی مشغول کار شد‌. دشمن با یک محاسبه فهمید که جمهوری اسلامی را با تهاجم نظامی نمی‌شود از بین برد. دیدند با محاصره‌ی اقتصادی هم نمی‌شود. فهمیدند باید عقبه‌ی ما را بمباران کنند‌. عقبه‌ی ما در مبارزه‌ی با قلدری استکبار جهانی عبارت بود از فرهنگ ما‌. منطقه‌ی عقبه‌ی ما عبارت بود از اخلاق اسلامی، توکل به خدا، ایمان و علاقه‌ی به اسلام. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
چرا و در میان خواص انقلابی و بلندگودار لازم و ضروری است؟ بعد از رحلت پیامبر اسلام، به خاطر فضای سیاسی موجود که مشتمل بر تهدید و تطمیع بود، بسیاری از خواص، حق را کتمان کردند. یعنی خودشان! را برای حق هزینه نکردند. کار به جایی رسید که امام جامعه، خود با خانواده‌اش به دنبال مطالبه‌ی حق قیام کردند. انفعال خواص، انفعال عمومی جامعه را در پی داشت. این انفعال و خنثی عمل کردنِ طولانی مدت، آرام آرام منجرّ به تشکیل جریانِ عقلای محافظه‌کار و مصلحت‌اندیش! شد. کار اصلی این قماش، توجیه کردن وقایع اشرافی و ضد عدالت بود. با منطق این آقایانِ به اصطلاح عاقل! امیرالمومنین و عمار و مالک، افراطی محسوب می‌‌شدند. چرا؟ چون مثل بقیه نبودند. چون به مسئولین هشدار می‌دادند. چون از مسئولین مطالبه‌ی تحقق عدالت را داشتند. چون روزمرگی دامان‌شان را نگرفته بود. اما چون مطالبه‌گر شکل نگرفت، ناحق‌ها توانستند کارشان را انجام دهند. این محافظه‌کار شدن خواص، بعد از امیرالمومنین، در واقعه‌ی صلح تحمیلی بر امام حسن(علیه‌السلام) و وترالموتور شدن امام حسین(علیه‌السلام) هم خودش را به وضوح نشان داد. اصلا یک جریان در امت اسلامی شکل گرفت به‌نام خواص آرام و ساکت و توجیه‌گر و سر به سجده و آیه خوان. مگر می‌شد به اینان بگویی بالای چشمَت ابروست! هزار و یک انگ و برچسب آویزانت می‌کردند که کمترینش این بود: تو اصلا می‌فهمی خدا و پیغمبر و دین چیست؟ هیچی، با این گنده‌گویی‌ها طرف را خفه می‌کردند. شما در سیره‌ی سیاسی_اجتماعی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) واکنش‌های صریح و تندی را نسبت به خواص محافظه‌کار قرآن به دست می‌بینید، چرا؟ چون محافظه‌کاری قتلگاه هر حرکت اصلاحی است. امامان معصوم بزرگ‌ترین خطر برای نابودی دیانت و سیاست را، تبدیل شدن خواص به فسیل‌های بی‌خاصیت می‌دانستند. سخنرانی سیدالشهداء (علیه‌السلام) در منا خطاب به خواص را ببینید که چه وظایفی را برای خواص تبیین می‌کنند. هیچ گاه اسلام به اندازه‌ی محافظه‌کاری ضربه ندیده است. در حکومت اسلامی خواص باید بیشتر حواس‌شان به عملکرد مسئولین باشد، اگر مردم احساس کنند که بین دغدغه و دردشان با دغدغه‌ و درد بزرگان‌شان فاصله است، آن‌وقت دیگر بزرگان، بزرگانِ مردم نخواهند بود. در حکومت اسلامی، مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند و پاسخگو کردن مسئولین، کار خواص با پشتوانه‌ی مردمی است. البته ناگفته نماند مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی به شکل رابین‌هودی و سطحی که منجرّ به سیاه‌نمایی و ناامیدسازی شود، مطلقاً مردود است. @t_manzome_f_r [واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین نشست فراگیران دوره‌های آموزشی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری در یزد با حضور حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان (مدیریت مجموعه تبیین) زمان: چهارشنبه ۱۳ اسفند، ساعت ۱۶ مکان: ، بین میدان امام‌حسین (علیه‌السلام) و میدان شهید باهنر، حسینیه خرمشاه @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ وَاَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَاَسقَینٰهُم ماٰءً غَدَقًا. «ماء غدق» یعنی سیراب کردن از آب فروان و آب زلال که مفسّرین می‌گویند کنایه از حلّ همه‌ی مشکلات زندگی است. اگر در این راه پافشاری کنید، استقامت کنید -استقامت یعنی منحرف نشدن- درست حرکت کنید، در همین طریق مستقیم حرکت بکنید، مسلّماً مشکلات زندگی هم حل خواهد شد، گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد، ضعف‌ها برطرف خواهد شد؛ ما باید به این نکته همیشه توجّه داشته باشیم. اهمّیّت راهی که ملّت ایران تا امروز طی کرده بسیار بالا است؛ ما بایستی به این اهمّیّت واقف باشیم. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
اگر ما بتوانیم در میان خودمان، این دو رکن ـ یعنی علم و عمل، تعلیم و تربیت و کار و ابتکار ـ را توسعه دهیم و در این دو زمینه، پیشرفتی محسوس در کشور به وجود آوریم ـ که بحمدالله امروز تا حدود زیادی هم شده است ـ حرکت کشور به سمت هدف‌ها سریع خواهد شد، مشکلات برطرف خواهد گردید و آن چیزی که انقلاب عظیم ما برای ایران اسلامی ترسیم کرده است، نزدیک خواهد شد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
باید از هواهای نفس اجتناب کنید. چه هوای نفس شخصی، چه هوای نفس گروهی؛ هوای نفس گروهی هم مثل هوای نفس شخصی است؛ آن هم همین‌طور است. هوای نفس گروهی هم انسان را بی‌حساب و کتاب به این طرف و آن طرف می‌کشاند و از خِرَد و جاده‌ی مستقیم منحرف می‌کند. ۱۳۸۵/۶/۶ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری