eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را ان‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواهند. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای در لیبرالیسم غربی که بر مبنای تفکر اومانیسم غربی بنا شده است؛ حقیقت و ارزش اخلاقی نسبی است لذا آزادی نامحدود است و شما که به یک سلسله ارزش‌های اخلاقی معتقدید؛ حق ندارید کسی را که به این ارزش‌ها تعرّض می‌‌کند؛ ملامت کنید چون او ممکن است به این ارزش‌ها معتقد نباشد. بنابراین هیچ حدی برای آزادی وجود ندارد یعنی از لحاظ معنوی و  اخلاقی، هیچ حدّی وجود ندارد، منطقاً آزادی نامحدود است چون حقیقت ثابتی وجود ندارد و ارزش‌های اخلاقی نسبی است. اما در اسلام و بنابر انسان‌شناسی اسلامی ارزش‌های مسلّم و ثابتی وجود دارد و حرکت در سمت آن ارزش‌ها است که ارزش و ارزش‌آفرین و کمال است. بنابراین آزادی با این ارزش‌ها محدود می‌شود. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان ۲۵۰ساله. بخش علیه‌السلام جهت استفاده در تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در لیبرالیسم غربی، به دلیل اینکه ارزش‌ها نسبی هستند؛ آزادی نامحدود است ، اما وقتی انسان‌‌ها در یک اجتماعی زندگی می‌کنند؛ این آزادی نمی‌تواند بی حد و مرز و نامحدود باشد. چه اینکه در این صورت بین افراد بشر تزاحماتی به وجود می‌آید و آزادی‌ها خواه ناخواه محدود خواهد شد. از این رو باید دارای مرز و حدی باشد. به همین خاطر ضرر رساندن به آزادی دیگران و منافع مادی را حد و مرز آزادی تعریف کرده‌اند اما ارزش‌های اخلاقی مطلقاً حد و مرزی را برای آزادی معین نمی‌کند. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
🔘سال ۴۲ امام جرقه حکومت‌ی که خدا مدّ نظرش بود را زد. سال ۵۷ نتیجه گرفت. امام گفت من می‌خواهم جامعه‌ای تشکیل بدهم، جامعه‌ی بین المللی که در تراز نگاه خداوند باشد. که قوه قضائیه‌اش الهی اداره شود، که قوه مجریه‌اش الهی اداره شود، که قوه مقنّنه‌اش الهی اداره شود. الهی اداره شود یعنی چه؟ یعنی ابتدا دنیای مردم را خوب کنیم؛ از گذرگاه دنیای مردم برسیم به آخرت خوب. اسم این را مقام معظم رهبری و خود حضرت امام گذاشتند " تمدن نوین اسلامی"... ادامه در فایل 🔻🔻
هدایت شده از اسماعیل فخریان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش‌ مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.pdf
450.7K
📜 فایل pdf حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ▫️ ▪️۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
امام صادق علیه السلام: به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند. جامع الاخبار، ص ۹۸ سلام دوستان عزیز وقت بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر اومانیسم غربی که ارزش‌ها را نسبی و غیرثابت و آزادی را نامحدود می‌داند و آزادی فقط در تزاحمات اجتماعی محدود می‌شود؛ پرواضح است که قوانینی که در این گونه جوامع به عنوان مرز آزادی تعیین می‌شود فقط ناظر به مسائل اجتماعی است بدین معنی که قانون می‌گوید آزادی هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بیاندازد. اما قوانین محدود کننده آزادی بنابر انسان‌شناسی اسلامی علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد؛ مسائل فردی را هم در بر می‌گیرد. صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r
دنیا سعی می‌کنند که نگذارند این نورافکن قوی دیده بشود، لکن نمی‌توانند، دیده خواهد شد؛ سعی می‌کنند دیده نشود یا تحریفش کنند، [امّا] هیچ‌کدام به جایی نمی‌رسد؛ وقتی ادامه دادید حرکت را، ناچار، حقیقت خود را آشکار خواهد کرد. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر انسان‌شناسی اسلامی ضرر زدن به خود یا خودکشی، خودزنی، انظلام و راکد گذاشتن استعدادهای خود ممنوع است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون من آزادم پس اموال خودم را از بین می‌برم یا جان خودم را نابود می‌کنم یا به سلامتی خودم ضرر می‌زنم. او همان طور که موظف است با حرکات و اعمال و رفتار و گفتار خود حقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیاندازد؛ موظف است آزادی خود و حدود و حقوق خود را هم به خطر نیاندازد.   صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r