eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
#امام_حسن (علیه‌السلام) برایشان اصل،دین بود. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن مسئله دوم، سوم، چهارم و هکذا بود، مسائل دیگر، فرعی بود. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۱- قدرت‌نمایی؛ یک جاهایی به شدت قدرت نمایی می‌کند، سرکوب می‌کند. ۲-پول؛ که کار سازترین چیزها در اختیار عوامل سرآفرین است. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۳-تبلیغ ۴- سیاسی‌کاری؛ یعنی روش‌های سیاسی و شُل کن سفت کن‌ های سیاسی، این مجموعاً روش‌های معاویه است. @t_manzome_f_r
#تبلیغات، مسموم ترین و خطرناک ترین ابزارهایی بوده که در طول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. #جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. @t_manzome_f_r
#جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. چون تبلیغ اگر بخواهد به طور کامل ذهن ها را بپوشاند، احتیاج دارد به #بازیگری، احتیاج دارد به #دروغ_و_فریب. جریان حق، اهل #دروغ_و_فریب نیست، آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
📗بریده‌ای از جلسۀ پانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن بعثت در نبوت اول در وجود خود پيغمبر. بعثت، رستاخيز، انقلاب، تحول، اول در درون و ذات خود پيغمبر، در باطنِ خود نبى به‌وجود مى‌‌‌آيد. اول او عوض مى‌‌‌شود، اول او از حال ركود و رخوت خارج مى‌‌‌شود، بعد از آنى‌كه در روح او، در باطن او قيامتى بر پا شد، بعد از آنى‌كه رستاخيزى در درون ذات نبى و روان او به‌وجود آمد، بعد از آنى‌كه همۀ مايه‌‌‌هاى بسيار سرشارِ وديعه‌نهادۀ ازطرف خدا، در نبى بيدار شد، مثل سرچشمه‌‌‌اى كه در هر لحظه‌‌‌اى ميلياردها جريان آب از او استخراج مى‌‌‌شود و مى‌‌‌ريزد ـ كه تا قبل از اين لحظه، همۀ اين آب‌‌‌ها در باطن او مخفى یا پنهان بود ـ بعد از آنى‌كه خلاصه خودِ نبى مسلمان شد، وقتى‌كه خود او تحت تأثير تحول وحى الهى قرار گرفت؛ بعد همين سرچشمه، همين تحول، همين شور، همين انقلاب، همين رستاخيز، از اين چشمۀ فيّاضِ جوشان، كه روح نبى و باطن نبى‌ست، مى‌‌‌ريزد به اجتماع، منتقل مى‌‌‌شود به متن جامعۀ بشرى. بعد از آنى‌كه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود مى‌‌‌آيد. بعد از آنى‌كه در باطن او رستاخيز عظيمی به پا شد، رستاخيز عظيم‌‌‌ترى در متن جامعه برپا مى‌‌‌شود. بعد از آنى‌كه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود مى‌‌‌آيد و بعثت به‌معناى واقعى تحقق پيدا مى‌‌‌كند. پس مى‌‌‌بينيد كه در نبوت هرچه كه هست، شور و تحول و دگرگونى و بعث و انبعاث است. @t_manzome_f_r
بُعد انقلابی زندگی ... ۲۵۰_ساله اولین بخش افتخار آمیز زندگی امام چهارم بخش اوست. امام سجاد در حال و بیماری، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش، در این فصل حماسه می آفریند. در این دوران، وضعیتی به کلی متفاوت دارد با آنچه که در دورانِ اصلی زندگی او مشاهده خواهید کرد. در آن دوران اصلی، بنای بر کارِ زیربناییِ ملایم، حساب شده و آرام است؛ که گاهی حتی ایجاب می کند با عبدالملک مروان هم در یک مجلس بنشیند و با او رفتاری معمولی و ملایم داشته باشد. اما در این فصل را به صورت یک پر خروشی می بینید که کمترین سخنی را تحمل نمی کند و در برابر چشم همه، پاسخ های دندان شکن به دشمنانِ مقتدر خود می دهد. کتاب انسان ۲۵۰‌ ساله، ص۲۰۰ @t_manzome_f_r
پیام آور انقلاب ... ۲۵۰_ساله این سؤال وجود دارد که چرا امام سجاد علیه السلام در دوران پس از اسارت بنا را بر ملایمت و نرمش می گذارد و مایل است که کند و پوششی از دعا و کارهای ملایم بر روی حرکات انقلابی و تند بگذارد، و در دوران اسارت بدان سان به کارهای تند و پرخاشگرانه و آشکار دست بزند؟ پاسخ این است که این فصل، فصلی استثنایی بود. اینجا امام سجاد جز آنکه است و باید زمینه کار آینده را برای الهی و اسلامی فراهم کند، زبان گویایی برای خون های ریخته شده ی است. امام سجاد در اینجا در حقیقت خودش نیست بلکه زبان خاموش حسین علیه السلام باید در سیمای این در شام و در کوفه تجلّی کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۲۰۱ @t_manzome_f_r
خونِ جوشانِ ... ۲۵۰_ساله اگر مردم بدانند که کشته شد و چرا کشته شد و چگونه کشته شد، آینده‌ی و آینده‌ی دعوتِ به نوعی خواهد بود و اگر ندانند نوعِ دیگری. بنابراین برای آگاهی و گسترش این شناخت در سطح جامعه، باید همه‌ی سرمایه ها را به کار انداخت و تا هر جا ممکن است این کار را انجام داد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۲۰۱ @t_manzome_f_r
حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بالاتر از هر عبادتی به کار انداختن نیروی تفکر و تعقل است. سلااام دوستان. روزتون پر از اندیشه های نو @Manzome_fekri110 ادمین هستم، منتظر پیشنهادها و نظرات شما
اختناق شدید در منطقه نفوذ اهل بیت‌... ۲۵۰_ساله هنگامی که حادثه رخ داد، در سراسر عالم اسلام تا آنجایی که خبر رسید، بخصوص در حجاز و عراق، حالت رعب و وحشتی میان شیعیان و طرفدارانِ ائمه بوجود آمد، زیرا احساس شد که حکومت یزید تا آن حد هم آماده است که حکومت خود را تحکیم کند، یعنی تا حد کشتنِ (علیه السلام) که فرزند و در همه‌ی جهان اسلام به عظمتِ اعتبار و قداست شناخته شده بود. ارتباطات، ضعیف شد و کسانی که طرفدار ائمه بودند و مخالفان بالقوه‌ی دستگاه خلافت بنی‌امیه به شمار می‌آمدند، در حال ضعف و تردید به ‌سر می‌بردند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۵ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه نوزدهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
لعنت در دنیای اسلام کار معاویه است و کار اخلاق معاویه است. #امیر_المومنین (علیه السلام) را، #علی_بن_ابیطالب (علیه السلام) را و نزدیک ترین صحابه #پیغمبر (صلی الله علیه و آله) را سالها، ده ها سال در منبرها به بدی و زشتی یاد کردند و او را لعنت کردند. @t_manzome_f_r
روحیه امید و عزم و برنامه ریزی،این سه چیز لازم است، اولا امیدتان را اصلا نباید از دست بدهید. اینکه همین طور دائما یأس را بیایند تزریق بکنند در داخل جامعه، کاری خصمانه است. امید شرط لازم است... @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
روش های جریان #حق در مقابل #باطل به طور خلاصه عبارت است از: ۱- #مقاومت و تحرک قدرتمندانه بعضی خیال می‌کنند #امام_حسن_مجتبی ترسید که بجنگد، نه؛ #امام_حسن_مجتبی قاطعانه عازم به جنگ بود و جزو شجاعان عرب بود. @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ شانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن رستاخیز اجتماعی نبوت در تمام جامعه‌‌هايى كه پيغمبرى ظهور كرده، با اين داعيه ظهور كرده؛ يعنى آمده تا جامعه را از شكلى غلط، از شكلى ناموزون، از شكلى توأم با ظلم و جُور و ستم، تبديل كند به‌شكلى موزون، به‌شكلى زيبا، به‌شكلى عادلانه؛ اين يك مطلب. رستاخيز نبوت اين است. هر نبى‌‌اى كه در هر اجتماعى مبعوث شده و ظهور كرده، سر اين ظهور كرده، اين را بدانيد. به‌‌طوركلى، هيچ پيغمبرى نبوده كه آمده باشد تا براى مردم، يك مقدار مسائل فرعى و جزئىِ زندگى را بيان بكند. البته پيغمبران بزرگ كه پيغمبران اولوالعزم مى‌‌ناميم و به‌اين‌عنوان آنها را مى‌‌شناسيم، اينها قطب‌‌هاى انقلابات الهى بودند، و پيغمبران ديگر، بعضى مى‌آمدند دنبالۀ انقلاب آنها را مى‌‌گرفتند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را تكميل مى‌‌كردند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را به ثمر مى‌‌رساندند، بعضى مى‌‌آمدند رجعت‌‌هايى كه بعد از انقلاب‌‌هاى به ثمر رسيدۀ آنها به‌وجود مى‌‌آمده، برگردانند، باز يك انقلاب نوينى به‌وجود بياورند؛ همان كارى كه اوصيایِ پيغمبر ما، بعد از رحلت پيغمبر ما انجام مى‌‌دادند؛ كار اميرالمؤمنين، كار امام حسين، كار ائمۀ ديگر، كار علماى امت اسلام و كارِ بالاخره صاحب‌الزمان، ولى‌عصرصلواةالله‌‌وسلامه‌‌عليه. @t_manzome_f_r
دومین روش جریان #حق در مقابل تهاجم #باطل عبارت است از، #تبلیغ. کار #تبلیغ در دستگاه حق اهمیتش بسیار زیاد است منتها جریان حق در #تبلیغ دستش بسته است و از هر شیوه و روشی نمی تواند استفاده کند. @t_manzome_f_r
واریزی یکی از اعضای طرح از شهر تهران، جهت کمک به مردم کرمانشاه ☑️انفاق کارِ همه کس نیست. انفاق کار مردمان باهوش است، آن‌هایی که خلأها و نیازها را می‌فهمند و حاضر می‌شوند بجا آن خلأها و نیازها را پر کنند. سپاسگزاریم 🌹 @kermanshah313
آن چیزی که در #دستگاه_حق خیلی مهم است و در شیوه های آنها مورد توجه است این است که اصرار دارند که #ارزش_ها را به هر قیمتی حفظ کنند و در نهایت عقب نشینی تا حد و مرز حراست از بقای مکتب. @t_manzome_f_r
#حق اگر دید که ایستادن او موجب می شود که اصل مکتب به خطر بیفتد عقب نشینی می کند، ننگ و عارش نمی آید از عقب نشینی. @t_manzome_f_r
تشکیلات پنهانی شیعه... ۲۵۰_ساله بعد از حادثه امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند، لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظام پیروان اهل بیت را بر هم بریزد. دلیلش هم این است که ما می بینیم حتی در هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجود است. البته وقتی از سخن می گوییم منظور یک منسجم کامل به شکلی که امروز در دنیا معمول است، نمی باشد؛ بلکه منظورمان رابطه های است که مردم را به یکدیگر متصل می کند و وادار به فداکاری می نماید. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۶ @t_manzome_f_r