eitaa logo
تا ظهور راهی نیست
99 دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
460 فایل
📽️🔊شیعه به دنیا آمده ایم تا موثر در ظهور باشیم🤝 کانالی برای آگاهی های عمومی و ضروری تا ظهور راهی نیست به شرط آنکه برخیزیم... 📞ارتباط با مدیر 📧 @ghaem_ale_taha
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | معرفی کتابی با محوریت از تلویزیون 🔘 بررسی مشکلات اقتصادی کشور ☑️ تنها راه نجات اقتصاد ♨️ چرایی و چگونگی دستاورد‌های دنیا و پیشرفت‌‌های جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تولید ملی 💢 دیدگاه کارشناسان و نویسندگان و فعالان عرصه نشر در رابطه با کتاب معجزه تولید ⁉️ رمز پیشرفت نگاه به خارج از مرز‌ها یا داخل کشور؟ ❇️ کتاب یکی از مهم‌ترین کتب اندیشکده راهبردی سعداء بوده که به مباحث فوق‌العاده مهم اقتصاد ایران و جهان می‌پردازد 🌐 جهت تهیه کتاب به سایت سعداء مراجعه فرمایید https://soada.ir/shop/ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | موهبتی که فقط به مکرم اسلام داده‌اند ♨️ عملی که هیچ فرشته‌ای نمی‌تواند ثواب آن را محاسبه کند 🔹 برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام راجی به مناسبت 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔻جانِ انقلابی در جامۀ طلبگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. سیّدمصطفی مدرّس از «خود»ش تهی شده بود و «خود»ش شده بود مجموعه‌ای از دغدغه‌های انقلابی. انقلاب، «منِ» او شده بود و از این جهت، تمام ذهن و ضمیرش در سایۀ هدف‌های انقلاب قرار گرفته بود. وجودش را به خدمت غایات انقلاب گمارده بود و این‌گونه، «رسم بی‌خودی» را آموخته بود. اقتضای ادب سلوک نیز همین است که سالک باید از «خود»، بگسلد و در «او» فانی شود؛ چنان‌که جز او نبیند و جز او نطلبد. آری، باید «او» شد و تا زمانی که «من» در درون ما سلطنت دارد، اندیشه‌ها و خواسته‌های‌مان، آغشتۀ به هوا و هوس است. در طلب او، باید چون او شد و معنای چون او شدن، از خود برون‌شدن است. سیّدمصطفی، همچون آیینه‌ای شده بود که آدمی در چهره و در وجودش، نه خودِ او را بلکه انقلاب و دردها و رنج‌ها و مقاصد و آرمان‌های آن را می‌دید. نسبتش با انقلاب، وجودی و اُنسی بود، نه کاسب‌کارانه و منفعت‌اندیشانه. هستی‌اش را در همین راستا تعریف کرده بود و جز تحقّق آرمان‌شهر انقلاب را نمی‌طلبید. بسیار باید از خودخواهی و خویش‌مرکزبینی فاصله گرفت تا چنین حالی بر وجود آدمی حاکم شود. این وضعِ وجودی، چشم‌گیرترین و دلرباترین فتوحات وی بود. ۲. او شعارزده و قشری نبود. دکان‌دار و چرتکه‌انداز نبود. بر سر حقیقت، معامله و دادوستد نمی‌کرد و دشنۀ مصلحت در دست نداشت. تشنه و شیفتۀ دانستن بود و آنچنان مشتاقانه گوش می‌داد که ذوق گفتن در آدمی می‌شکفت. منعطف و مداراتی بود، امّا بی‌اصول و سیّال نبود. حرارت و هیجانی انقلابی داشت، امّا بی‌اخلاق و منطق‌ستیز نبود. در صحنه و میدان‌نشین بود امّا سودای دیده‌شدن و شهرت نداشت. طلبه و دین‌شناس بود امّا دین‌دانی‌اش را به رخ نمی‌کشید و فضل‌فروشی نمی‌کرد و معتقد به انحصار فهم دینی نبود. نه خنجر کینه در دست داشت و نه عقدۀ فروخورده در دل. بدخواه و غرض‌ورز نبود. در پی هم‌افزایی بود و می‌خواست با همدلی، اجتماع انقلابی بیافریند. هرچه می‌توانست از ضریب تفاوت‌ها و تمایزها می‌کاست و بر اتّفاق‌ها و هم‌گرایی‌ها می‌افزود. ۳. جوان بود و راه‌های نرفتۀ طولانی پیش رو داشت، امّا در عین حال، بی‌نظر و بی‌مایه نبود، بلکه اهل «تفکّر» و «تأمّل» بود. چندی باری که با من سخن گفت، دریافتم که به‌راستی نظر دارد و نظرش نیز برآمده از گرته‌برداری و اقتباس و تکرار نیست، بلکه از درون خودِ او جوشیده است و علم مطبوع است و نه علم مسموع. می‌اندیشید؛ چون درد و داغ انقلاب را داشت و به دلیل همین عاشقی و شیدایی نسبت به انقلاب نیز، سخنش رنگ‌وبوی حقیقت داشت و بر لوح جان می‌نشست. عاشقانه می‌اندیشید و متعهدانه تفکّر می‌کرد. نمی‌خواست به قشرها و پوسته‌ها بسنده نماید و مسأله‌ها را هضم‌نشده رها کند. از نگاهش مشخص بود که به اعماق فرو رفته و اهل حضور است. فهمش ناتمام و در حال شدن بود، امّا سطحی و مذبذب نبود. با هیجان و غیرت‌مندیِ پُرجلوه‌اش، مفصّل برای من دربارۀ تصوّرات معرفتی‌اش سخن گفت و من از آن‌همه جزئیّات‌پردازی‌های وی خشنود شدم. می‌خواست در این معرکۀ دشوار، معبری را بگشاید که راه صیرورت انقلاب، هموارتر شود. به‌گمانم تازه در آستانۀ به ثمر نشستن قرار گرفته بود، امّا دست تقدیر، فرصت شکفتن را از او گرفت و او را از درخت این حیات ظاهری برچید. اگر فرصت می‌یافت، خوش می‌درخشید و مددها به خطّ فکریِ انقلاب می‌رسانید و سبب‌ساز رونق حکمت عملی در عالَم اسلامی می‌شد. او رفت و همۀ این آرزوها و آمال شیرین را نیز با خود برد و بر دل دوستانش، داغ حسرت نهاد. صد تن چون او کم است، چه رسد به این‌که همو نیز از دست برود. ۴. در نشستی در بیست‌وپنجم بهمن‌ماه، یعنی تنها اندکی پیش از هجرتش، او را دیدم که متواضعانه در پایین مجلس نشسته بود. به محض دیدنش، به طرف وی رفتم. او برخاست و به گرمی و صمیمانه مواجه شدیم. به او گفتم سیّد اولاد پیغمبر باید صدرنشین باشد نه ذیل‌نشین. تبسّمی کرد و اظهار مسکنت. بیش از هر چیز، نورانیّت چهره‌اش و طراوت نگاهش، مرا صدا زد و به جانب او سوق داد. در همان لحظه از ذهنم گذشت که اگر تقدیر تاریخی‌اش مجال دهد، او یکی از اصحاب فکریِ انقلاب در سطوح بالا خواهد شد و جوشش‌ها و نورافشانی‌ها خواهد داشت. افسوس که چنین نشد. کوتاه زیست امّا کیفی. خوشا به حالش که مؤمنانه و بر صراط مستقیم انقلاب از تاریک‌خانه طبیعت، رها شد و از قفس تن پر کشید. رحمت و مغفرت الهی نصیبش باد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
26.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️دومی مهم است... 🔺این کلیپ زیبا است. با دیدن این کلیپ متوجه میشوید. چرا رهبری هم در «نوزده دی» ، قیام قم را پاس میدارد و هم در «بیست و نه بهمن»، قیام آذربایجان را. در فراگیر شدن یک امر اولی و دومی هر دو مهمند. 🔺اولین نفر اهمیت دارد که «کشف» می‌کند، دومین نفر اهمیت دارد که «بسط» می‌دهد. در اندیشه اهل معرفت، جریان سازی اجتماعی و سلوک معنوی هر دو بوسیله این دو بال رشد میکند؛ کشف و بسط. دومین نفر کسی است که بسط می‌دهد. 🔺در لسان آیات و روایات به این دومی میگوییم «تابع». السلام علی من التبع الهدی. تابع بیش از همه بر نفر دوم صادق است. تابعین پشت سر «السابقون الاولون» هستند. «اتبعوهم باحسان» هستند. «یتبعون احسنه» هستند. 🔺ما معمولا این نفر دوم را به لحاظ رشد معنوی و تسلیم حق بودنش توصیف کرده ایم. حال آنکه او نقش مهمی به لحاظ اجتماعی و گسترش حق دارد. 🔺نفرهای دوم مهمند، چه هارون برای موسی علیهما السلام. چه حواریین برای عیسی ع ، چه خدیجه س و علی ع برای پیامبر ص، در امور ناشایست و سنتهای باطل و غصبها و خلافها نیز «دومی» ها نقش مهمتری در بسط دارند. 🔺آری نقش قیام آذربایجان در بسط انقلاب و ملی شدنش مهم است. و البته نقش رهبر حکیم سیدعلی خامنه ای نیز در بسط ولایت و امامت و بسط رهبری انقلاب بعد از امام روح الله خمینی ره مهم است. 🔺امروز هم نقش «نسل دو» و «گام دو» از همین جهت مهم است. ✍ علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
پزشک سابق کاخ سفید: وضعیت روانی بایدن وخیم است؛ دولت این را کتمان می‌کند 🔹پس از آن‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در پی بررسی سالانه وضعیت سلامت برای ادامه فعالیت سالم تشخیص داده شد، «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید، دولت فعلی را به عدم شفافیت در خصوص وضعیت رو به وخامت سلامت بایدن متهم کرد. 🔹روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، این فرد جمهوری‌خواه که به عنوان پزشک کاخ‌سفید در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» فعالیت می‌کرد تصریح کرد که دولت بایدن همچنان به سرپوش‌گذاری بر «سلامت روان رو به وخامت» رئیس‌جمهور آمریکا ادامه می‌دهد. 🔹جکسون به شبکه دیجیتال فاکس‌نیوز اعلام کرد: «گزارش مکتوب معاینه فیزیکی روز گذشته که توسط «کوین اوکونور» پزشک بایدن منتشر شد، بیش از پیش تأیید می‌کند که این دولت همچنان بر کتمان حقیقت پافشاری می‌کند»
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
6.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 نشید بسیار زیبا از سید مقاومت با نام لبیک ای فرزند محمد 🔰 لبیک ای سید مقاوم ♦️ لبیک یا نصرالله ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا کم استغفار می‌کنیم؟! 💢 پاسخ متفاوت علیرضا پناهیان 🔺فرصت ها را از دست ندهیم.. ...
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️شکستگی پوسته ی زمین در هاتای ترکیه ➖اين زلزله انصافاً از ابعاد مختلف كمی عجیب تر از یک زلزله بود
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
نماز اول وقت _1_1.mp3
920.9K
⚡️ درک فضیلت‌ها تدبیر می‌خواهد. ⚡️اگر می‌خواهی نماز اوّلِ‌وقت بخوانی، باید زندگی‌ات را متناسب با نماز اوّلِ‌وقت شکل بدهی. «اگر انسان بخواهد به فضیلت‌ها برسد، باید برای آن وقت خالی کند. اگر می‌خواهی نماز را اوّل‌وقت بخوانی، پس باید زندگی‌ات را هم متناسب با نماز اوّل‌وقت شکل دهی. نمی‌شود انسان زندگی‌اش را متناسب با نماز اوّل‌وقت تنظیم نکند و بعد نماز اوّل‌وقت هم بخواند! کسی که می‌خواهد نماز اوّل‌وقت بخواند، مثلاً بخواهد که نماز صبحش به جماعت بخواند، باید سَرِ شب بخوابد. بله، ممکن است یک شب هم برای انسان، کار پیش بیاید و تا صبح نتواند بخوابد، در این حالت باید نمازش را اوّل‌وقت بخواند و بعد بخوابد، نه این‌که نزدیک سَحَر بخوابد! پس اگر کسی می‌خواهد موفق به نماز اوّل‌وقت باشد، باید زندگی‌اش را بر مدار نماز اوّل‌وقت تنظیم کند و اِلّا برای نماز اوّل‌وقت موفق نمی‌شود؛ امروز یک کار پیش می‌آید و فردا یک کار دیگر. پیداست که او تدبیر نکرده است. درک فضلیت‌ها تدبیر می‌خواهد.»
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔴گروگانگیری با اخبار حاشیه ای ✍️محسن مهدیان 🔹مراقبت کنیم هیجان اخبار حاشیه ای، مسوولین و رسانه های مرجع را به گروگان نبرد و به انفعال نکشد. 🔹کسی هست خبر خانم معلم قائم شهری و خبر کشف حجاب نامزد نظام مهندسی را نشنیده باشد؟ 🔹درست یا غلط محتوای این اخبار بماند. از واکنش مسوولین نیز عبور کنیم. اما به واقع چه بر سر خود و افکارعمومی با این اخبار می آوریم؟ 🔹از این دو خبر بگذریم؛ از مهمترین دستاوردهای سفر دوروزه آقای رئیس جمهور به چین چه می دانیم؟ از تولید مشترک هواپیما با چین با خبر شدیم؟ از امضای سند 3.5 میلیاردی سرمایه گذاری صنعتی چه؟ از توافق 12 میلیارد دلاری در صنعت حمل و نقل و ساخت خودرو چطور؟ از بسته 40 میلیارد دلاری در صنعت نفت خبر گرفتیم؟ ❌مشکل کجاست؟ 🔹قدیم اتاق های شیشه ای رسانه ها محل تشکیل شورایی بود تا ضرائب اخبار را تعیین کنند. کدام خبر تیتر یک شود و کدام تیتر دوم و کدام گوشواره ها وغیره. به این فهم مهمترین ویژگی سردبیر یک رسانه، ضریب دهی اخبار است. 🔹اما امروز ضرائب اخبار را شبکه های اجتماعی تعیین می کنند. کدام بیشتر لایک خورده و بیشتر به اشتراک گذاشته شده و بیشتر واکنش گرفته است. اما آیا هر خبری بیشتر دست به دست شد یعنی مهمتر است؟ ❌ثمره این ضرائب غیرواقعی چیست؟ 🔹اول مساله سازی برای مسوولین و ورود آنها به چرخه باطل واکنش های شتابزده است؛ یکبار خانم معلم اخراج و یکبار مورد پادرمیانی و یکبار گذشت و ... 🔹مهمتر از این افکار عمومی است که ضرر می کند و از اخبار اصلی فاصله می گیرد. ما کم کم گرفتار یک بی خبری مدرن شده ایم. بی خبری ناشی از شبکه ها. همه می دانند و نمی دانند. باخبرند و بی خبر. به واقع فکر می کنند می دانند و باخبرند. مخاطب در گروگان اخبار حاشیه ای و بی ثمر است. 🔹اساسا چرا باید خبر یک کلاس درس، مدیر و مسوول و امام جمعه و استاندار را بخط کند؟ اساسا این خبر چه نسبتی از واقعیت مدارس ما دارد؟ چرا فکر کردیم خطای خانم معلم انقدر بزرگ است که لازم است همه مسوولین شهر درگیر شوند؟ 🔹مساله این مصداق مشخص نیست. مساله دوران بی خبری جدید است که کم کم در حال شکل گیری است. وقتی افکار عمومی را از اخبار اصلی دور نگه داشتیم و درگیر حواشی و اخبار زرد و بی ثمر کردیم طبیعی است که رسانه دشمن رهزن ذهن های بی خبر می شود. چنانچه جنون وار می نویسند کیش و دریای خزر را به چین فروختند و ایران طی یک قرارداد 25 ساله مستعمره چین شد و عده ای چنان مسخ می شوند که علیه این خبر اعتراض خیابانی به راه می اندازند. این ثمره عصر بی خبری است. 🔹نسبت به پرسش ذهن مخاطب در هر سطحی سکوت نکنیم و پاسخگو باشیم. اما مراقبت کنیم هیجان اخبار حاشیه ای، مسوولین و رسانه های مرجع را به گروگان نبرد و به انفعال نکشد. ، محض اطلاع، و https://eitaa.com/honaretabyin