🔸آمار نهایی مشارکت در ۳۱ استان کشور در دور دوم انتخابات و میزان رای هر کدام از دو نامزد محترم ریاست جمهوری
🔹تأمل در این آمار هم از نظر «میزان مشارکت» و هم از نظر «نوع انتخاب»، برای کسانی که دنبال «تعمیق اخلاق و ارزشهای سیاسی و اجتماعی اسلام» در میان آحاد مردم هستند میتواند حاوی پیامهای فراوانی باشد.
🔻دغدغهمندان «سیاستورزی ارزشی» و «مدنیت اسلامی» با توجه به این آمار و درصدها و نسبتها میتوانند و میباید وظیفه تبلیغی و تبیینی خود را از هماکنون به درستی و با صبوری و درایت در گوشه گوشه کشور و نسبت به آحاد مردم انجام دهند.
#انتخابات
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بِسمِ الّلهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
ملت بزرگ و بزرگوار ایران اسلامي
سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدّار
۱. شما با حضور پرنشاط و شکوهمند خویش در صحنهی سرنوشت، در روز پانزدهم تیرماه سال جاري، مایهی عزت، اقتدار، و اعتلای مکانت نظام اسلامي و موجب استواري و سرفرازي میهن اسلامی شدید. این اقدام شما الحق درخور ستایش و کرنش است؛ جزاکم الله خیر جزاء المحسنین.
۲. به جناب مستطاب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ملت، که اعتماد اکثریّت را در به عهده گرفتن سکان اجرایی کشور به کف آوردند تبریک و تهنیت عرض نموده و دعا میکنیم به حرمت ایام سوگواري آل الله علیهم السلام، خداوند منان توفیق خدمت خالصانه به کشور عزیز، ملت فهیم، نظام مقدّس، و شریعت غراء را نصیب این برادر ارجمند بفرماید.
۳. از یکان یکان نامزدهای این دورهی انتخابات، و حامیان و هواداران مخلص آنان نیز بجهت تقبل و تحمل زحمات و تلاش مسؤولانه به انگیزهی خدمت به میهن و ملت قدرداني و سپاسگزاری میکنم؛ بيتردید آنانکه با خلوص نیت و اخلاقمدارانه وارد این صحنهی خطیر شدند، عندالله ماجورند.
۴. طبق قانون و شرع، منتخب اکثریّت که مورد تنفیذ مقام ولایت امر قرار میگیرد، رئیس جمهور همهی ملت است؛ لهذا بر همه فرض است که در جهت حفظ مصالح کشور، تامین منافع ملي، و قیام و اهتمام به وظائف خطیری که قانون بر عهدهی وي نهاده است از او صمیمانه حمایت کنیم. تکلیف دیگر نامزدها و هواداران بزرگوارشان در این امر مضاعف است. به هر حال: اینک تلاطم و طوفان انتخابات پایان یافته است و نوبت وحدت و انسجام ملي و همدلي و همراهي انقلابي است.
۵. چنانکه زعیم حکیم امت و رهبر فرهمند انقلاب اسلامی دام ظلّه تاکید فرمودهاند، توقع میرود که رئیس جمهور معزز از همهی ظرفیّتها از جمله استعداد و استطاعت دیگر نامزدها برای پیشبرد امور کشور در دورهی مسؤولیت خویش کمال بهرهبرداری را بفرمایند، و فروتنانه تقاضا میشود: با برنامهریزي و اولویتگذاری و اغتنام فرصت، رفع دغدغههای معیشتی مردم و نگرانیهای فرهنگی جامعه، مهار تورّم و نرخ ارز، افزایش ارزش پول ملي، جهش تولید، اشتغال و ازدواج جوانان، تامین مسکن ارزان قیمت برای طبقات محروم، مبارزهی قاطع با فساد اقتصادي، اصلاح نظام اداری، و در یک جمله تحقّق عدالت همه جانبه چنانکه وعده فرمودهاند را در دستور کار خویش قرار دهند.
۶. در خلال فعالیّتهای انتخاباتي، در کنار زیباییهای دلانگیز و ستودني بسیاری که روی داد، مع الاسف از سوی برخی افراد برخی اقوال و افعال ناپسندی که اخلاقشکن، و احیانا خلاف شرع، و دون شأن نظام اسلامی و ملت بزرگ و نامزدهای بزرگوار و عزیز بود، نیز سر زد، که سخت تلخ و رنجآور بود؛ امید میرود ضمن اتخاذ تصمیمات قانوني لازم و تدابیر مدیریتی فراخور، از سوی مبادی امور، جهت پیشگیری از تکرار آن در موارد مشابه، برای التیام و جبران آثار سوء اینگونه رفتارها و گفتارها، از سوی مجامع ذیصلاح، اهل حلّ و عقد و خیرخواهان نظام تدبیر و تلاش درخوری صورت پذیرد.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی، و جنّبنا عما لاتحب، واجعل عواقب امورنا خیراً، و اهدنا الی السّداد، فإنک خیر موفق و هاد.
کمترین طلاب، حسین انجدانی
۱ محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق مصادف با ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#پیام
#انتخابات
#وحدت_ملی
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسيني 🔹قسمت اول: توحيد و خدامحوري 🖊حسین انجدانی ــ
بسم الله الرحمن الرحیم
⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی
🔹 قسمت دوم: خيرخواهي و خدمت
🔸بخش اول
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عرفان و معنویت حسيني، عرفان و معنویت خدمت، محبت، خيرخواهي و فداکاري نسبت به خلق است.
منطق حسين علیه السلام اين است که نياز ديگران به ما، از نعمتهاي الهي است که بايد به استقبال آن رفت. و در اين راه نبايد هرگز احساس ملالت و خستگي کرد: «إِنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ. فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُم»
در بخشي از دعاي عرفه، از خداوند ميخواهد: «اقْضِ لَنَا الْخَيْرَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَهْلِ الْخَيْر؛ خداي براي ما خير مقرر کن و ما را از اهل خير قرار ده»
#امام_حسین علیه السلام در وصيتنامه خود خطاب به محمد حنفيه نوشت: «من براي خوشگذراني و خودخواهي و فساد و ظلم قيام نکردهام؛ فلسفة قيام من تلاش در جهت رستگاري و خير و مصلحت امت پيامبر است؛ من ميخواهم امر به معروف و نهي از منکر کرده و به سيرة جدم رسولالله عمل کنم»
وقتي بنياسد ميخواستند پيکر بيسر ابيعبدالله را دفن کنند، در کنار همة زخمهايي که بر بدن مبارک آن حضرت وارد شده بود، بر روي دوش آن حضرت آثار زخم کهنه مشاهده کردند؛ از امام زين العابدين علت را جويا شدند، آن حضرت فرمود:
«اين آثار بردوش کشيدن صدقات و مايحتاج زندگي زنان بيسرپرست، يتيمان و تنگدستان است که آن حضرت در مدينه انجام ميداد.»
✔️ ادامه دارد...
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی 🔹قسمت اول: سرنوشت همراهی یا عدم همراهی
بسم الله الرحمن الرحیم
◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی
🔹قسمت دوم: چرایی قیام در نامهای به بزرگان بصره
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حضرت سیدالشهداء از مکه مکرمه خطاب به برخی از بزرگان و ذینفوذان بصره (یعنی افرادی همچون مالك بنمِسْمَع بكري، اَحْنف بنقَيْس، مُنْذِر بنجارود، مَسْعُود بنعمرو، قَيْس بنهَيْثَم و عمرو بنعبيدالله بنمُعَمَّر،) درباره فلسفه قیام و نتیجه همراهی با قیام، نامه نوشتند.
علیرغم آنکه هیچکدام از افراد فوقالذکر از شیعیان نبودند و حتی بعضاً سابقه تقابل با امیرمؤمنان علیه السلام و همراهی با دشمنان آن حضرت را هم داشتند، در عین حال امام حسین علیه السلام به منظور اتمام حجت و همچنین تبیین اهداف قیام و پیشگیری از تلاشهای بنیامیه در تحریف اهداف و مقاصد اصلی قیام به همراه فرستادن پیکها و نمایندگان مطمئنی برای تکتک این افراد نامه نوشتند.
در نامهای که برای این بزرگان نگاشتند، متذکر چند نکته شدند:
بعد از حمد الهی و توجه دادن به عظمت و شأن و اهداف رسالت پیامبراکرم، به صراحت نوشتند که ما اهل بیت شایستهترین افراد برای خلافت بعد از ایشان بودیم؛ اما برای جلوگیری از تفرقه امت و به منظور محافظت از اصل اسلام، دربرابر غصب خلافت، کوتاه آمده و سکوت کردیم.
و در ادامه در جملهای کوتاه، توصیفی عمیق و ریشهای از شرایط فرهنگی و اجتماعی آن روزگار ارائه داده و میفرماید:
وَ أنَا أدْعُوکُم الي کِتابِ الله وَ سنة نبیه فانّ السنّة قَد اميتَتْ وَ إنّ البدعة قَد أحييتْ؛ شما را به کتاب خدا و سنّت پيامبر او دعوت ميکنم. زيرا سنّت مرده و بدعت زنده شده است.
و سپس ضمن دعوت آنان به پیوستن به قیام حسینی، راه احیای سنت و سیره پیشبرنده، انسانی و تعالیجویانه پیامبر اکرم و راه دستیابی به صلاح و فلاح و بهروزی را تبعیت از خود و پیوستن به قیام حسینی علیه ظلم و ستم بنیامیه میداند و میفرماید:
إنْ تَسمَعُوا قَولي وَ تُطيعُوا أمْري أهْدِکُم سَبيلَ الرّشَاد.
اگر سخنان مرا گوش دهيد و دستور مرا اطاعت کنيد، شما را به راه راست هدايت ميکنم.
✔️ ادامه دارد...
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢حکمرانی ولایی و باور به انتخابات
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتخابات اخیر ریاست جمهوری را میتوان یکی از افتخارآمیزترین انتخاباتها در تاریخ جمهوری اسلامی دانست. برگذاری دو دور انتخابات در سراسر کشور، در کمتر از یک هفته آن هم با امنیت و آرامش کامل، گواهی گویا بر اقتدار، صلابت و استحکام نظام ولایت و حکمرانی اسلامی و مدیریت الهی امام خامنهای است.
در هیچ جای دنیا نمیتوان سراغ داشت حکومتی که کمتر از پنجاه روز بعد از شهادت یکی از محبوبترین و خدومترين رئیس جمهورهای تاریخ آن، دو انتخابات را با فاصله کمتر از یک هفته در سراسر کشور، در امنیت و اقتدار کامل برگذار کند. و هیچ حکومتی، جز نظام ولایت را نمیتوان سراغ گرفت که همه امکانات رسانهای و تبلیغی خود را بالسویه در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهد به گونهای که با فراغ بال و در یک فرصت مناسب دیدگاهها و رویکردها و برنامههای خود را با مردم در میان بگذارند. و مردم نیز با شنیدن برنامههای نامزدهای مختلف و بررسی و سنجش آنها نامزد مطلوب خود را انتخاب کنند.
🔸خدای بزرگ را بابت نعمت جمهوری اسلامی و نعمت نظام ولایت و نعمت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب شکرگزاریم.
#انتخابات
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢دکتر پزشکیان و وعدههای انتخاباتی
♦️قسمت اول
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برخی از مخالفان دکتر پزشکیان در تلاشاند که بگویند ایشان یک نامزد بیبرنامه و بیوعده بوده است. نکته جالب این است که عده نه چندان کمی از مدافعان ایشان نیز هر چند به انگیزه دیگری، همین ادعا را دنبال میکنند و میگویند ایشان هیچ قول و قراری با مردم در میان نگذاشته است! و هیچ تعهدی نسبت به حل مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نداده است و همه چیز را به نظر کارشناسان ارجاع داده است!
اما بدون تردید این ادعاها همگی خلاف واقعاند. ۱۶ میلیون نفری که به ایشان رأی دادهاند، هرگز چنین نظری نداشته و چنین فهمی از سخنان جناب دکتر پزشکیان نداشتهاند! مگر میشود ۱۶ میلیونها انسان آگاه و مختار به هیچ رای دهند؟!
بلکه حقیقت آن است که دلیل اصلی گرایش ۱۶ میلیون نفر به جناب دکتر پزشکیان
اولاً، موافقت با برنامههای ایشان؛
ثانیاً، احساس قدرت عملی در ایشان برای اجرایی کردن آنها؛
و ثالثاً، احساس صداقت در گفتار ایشان نسبت به وعدههایش بوده است.
ایشان نیز کراراً شرافت و اعتبار و آبروی خود را ضامن صداقت و عمل به وعدههایش میدانست.
✔️دکتر پزشکیان کراراً و با استنادات فراوان به کلمات امیرمؤمنان علیه السلام تاکید کردند که میخواهند الگویی از حکومت عدل علوی را محقق کنند؛ او میگفت: «من بارها گفتهام مسیر من مسیر مولا علی(ع) است» به نظر میرسد حتی گرایش برادران اهل سنت به جناب دکتر پزشکیان نیز به دلیل صداقتی بود که در ایشان برای الگوگیری از حکومت عدل علی میدیدند.
✔️او قول داد که هرگز اجازه نخواهد داد کسی در گوشه و کنار کشور، سر گرسنه بر بالین نهد؛ او گفت: «من نخواهم گذاشت فقرا و محرومین گرسنه سر را به بالین بگذارند»
✔️او تصریح کرد که من از پولدارها خواهم گرفت و به محرومان خواهم داد: «در ارتباط با یارانهها طبیعی است نباید به من و آدمهایی که ماشین آنچنانی سوار میشوند یارانه بدهند. باید از اینها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.»
✔️او قول داد که در دولت او همه مردم از امکانات اقتصادی و آموزشی و رفاهی برابر برخوردار خواهند بود: «در آموزش و بهداشت باور دارم باید همه از امکانات برابر و عادلانه برخوردار باشند.»
✔️او چندین و چند بار با نمایش نمودار تورم سالهای اخیر، تصریح کرد که الان تورم کشور ۶۰ درصد است و از طرفی قول داد که حقوق همه کارکنان دولت را مطابق با تورم سالانه افزایش خواهد داد. (یعنی افزایش ۶۰ درصدی حقوق همه کارکنان دولت را برای امسال وعده داد. و سالهای آینده نیز به تناسب تورم، حقوقها را افزایش خواهد داد)
✔️او گفت برخلاف سخن کسانی که در ستادش فعالیت میکنند هیچ تغییری در قیمت بنزین و آب و برق و گاز نخواهد داد. بلکه خطاب به مردم تصریح کرد: «دروغ بزرگ افزایش قیمت بنزین برای تخریب آرای سرنوشتساز شما مردم عزیز طراحی شده است.» و در مقابل این اعتراض که خود شما قبلا گفتهاید هر لیتر بنزین باید قیمتش ۲۰ یا ۲۵ هزار تومان باشد گفت: «آن موقعی که حرف بنزین ۲۵ هزارتومانی را زدم که من در دولت نبودم.»
#انتخابات
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی 🔹 قسمت دوم: خيرخواهي و خدمت 🔸بخش اول 🖊حسین ا
بسم الله الرحمن الرحیم
⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی
🔹قسمت دوم: خیرخواهی و خدمت
🔸بخش دوم
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از مهمترین ویژگیهای زیست اسلامی، خیرخواهی و خدمت به خلق است. در منطق اسلام همه آفریدههای الهی، به مثابه فرزندان و اهل و عیال خداوند هستند و به همین دلیل محبوبترین آدمیان نزد خداوند کسانیاند که بیشتر خیر و منفعت را برای آفریدههای خداوند داشته باشند: شخصي از رسولاکرم(ص) پرسيد: «مَنْ أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ؟» آن حضرت در پاسخ فرمودند: «أَنْفَعُ النَّاسِ لِلنَّاسِ»
این حقیقت را در گفتار و کردار امام حسین علیه السلام نیز مشاهده میکنیم:
۱. منطق حسين اين است که نياز ديگران به ما، از نعمتهاي الهي است که بايد به استقبال آن رفت. و در اين راه نبايد هرگز احساس ملالت و خستگي و افسردگي و دلتنگي کرد.
۲. کسي نزد امام حسين بود و معتقد بود که در خدمترساني به مردم و گرهگشايي از کار آنان بايد ميان خوبان و بدان و شايستگان و ناشايستگان تفکيک قائل شد، به همين دليل به آن حضرت عرض کرد، کار خير و خدمت را بايد براي کسي انجام داد که شايستگي و اهليت آن را داشته باشد و نه نسبت به هر کسي زيرا «إِنَّ الْمَعْرُوفَ إِذَا أُسْدِيَ إِلَى غَيْرِ أَهْلِهِ ضَاعَ» به این معنا که کار خوب اگر نسبت به نااهل صورت گیرد، هدر رفته است. اما امام علیه السلام چنین نگاهی را نادرست دانست و فرمود: «لَيْسَ كَذَلِكَ وَ لَكِنْ تَكُونُ الصَّنِيعَةُ مِثْلَ وَابِلِ الْمَطَرِ تُصِيبُ الْبَرَّ وَ الْفَاجِرَ؛ چنین نیست؛ کار خوب همچون باران زیاد و تند است که بر نیک و بد میبارد.» یعنی در خدمت به خلق محاسبات عقیدتی و قومیتی و ملی و صنفی و امثال آن را باید کنار گذاشت.
✔️ ادامه دارد...
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی 🔹قسمت دوم: چرایی قیام در نامهای به بزر
بسم الله الرحمن الرحیم
◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی
🔹قسمت سوم: بیان ویژگیهای حاکم و حکومت اسلامپسند در پاسخ به نامههای اهل کوفه
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی مردم کوفه متوجه عدم بیعت امام حسین علیه السلام با یزید ملعون و هجرت آن حضرت از مدینه به مکه شدند، در قالبهای مختلف و با فرستادن پیکها و نامههای متعدد از آن حضرت دعوت کردند که برای اقامه حکومت اسلامی و احیای سنت و سیره اجتماعی و سیاسی پیامبراکرم به کوفه برود.
در مدت چند ماهی که امام علیه السلام در مکه بود به صورت مرتب دعوتنامههای فراوانی که با امضای همه بزرگان و بسیاری از مردمان کوفه نوشته میشد و با حرارت و جدیت فراوان از او میخواستند که ما پيشوايی نداريم، نزد ما بيا تا شايد خداوند به واسطهی شما ما را بر محور حقّ گرد آورد. و یا عجله نما، چرا كه مردم منتظر شما هستند و جز شما به كسی توجّه ندارند. عجله، عجله! باز هم عجله، عجله! و حتی عدهای چنین نوشتند که اگر نزد ما نيايی گنهكار هستی!
آن حضرت به دلایل مختلفی، برای راستیآزمایی این دعوتها و برای اطمینان از اینکه چنین دعوتهایی از روی محض هیجان و عواطف و احساسات نیست و بلکه متکی بر یک بنیان و باور فکری و اعتقادی است، عموزاده خود مسلم بنعقيل علیه السلام را (که به همراه امام حسين از مدينه به مكّه آمده بود) به عنوان نماينده و فرستاده خود انتخاب كرد. و در ضمن توصیهها و سفارشهای امنیتی و سیاسی ویژهای که به او داشت، در نامهای خطاب به مردم کوفه چنین نوشت:
فلَعَمْرِي، ما الإمامُ إلَّاالحاكِمُ بِالكتابِ، القائِمُ بالقِسطِ، الدَّائِنُ بِدينِ الحَقِّ، الحابِسُ نفسَه عَلى ذاتِ اللَّهِ، وَالسَّلامُ؛
به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسي نيست مگر آن کس که به كتاب خدا عمل (و حكم) كند و به دادگستري و عدالت اقدام کند و به دين حقّ ملتزم باشد، و خود را وقف خدا كند. والسّلام.
امام حسین علیه السلام در این جمله مختصر،
اولاً، به صورت غیرمستقیم یکی از مهمترین علل قیام خود علیه خلافت یزید بن معاویه را بیان کردند؛
ثانیاً، قصد خود برای برقراری حکومت را ابراز کردند؛ و بعداً همین قصد را در مقابل حر بن یزید ریاحی و اصحابش با صراحت بیشتر ابراز کرد و فرمود: وَ نَحْنُ اهْلُ الْبَيْتِ اوْلى بِوِلايَةِ هذَا الْامْرِ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعينَ ما لَيْسَ لَهُمْ وَ السّائِرينَ فيكُمْ بِالْجَوْرِ وَ الْعُدْوانِ .
ثالثاً، ایده خود را نسبت به شرایط و ویژگیهای حاکم و حکومت اسلامپسند بیان کردند: نرمافزار حکومت و حکمرانی اسلامپسند، کتاب الهی و هدف آن اقامه عدل است و حاکم و حکمران نیز کسی نیست و نمیتواند باشد جز باورند به دین حق و شخص پرهیزگار و پارسا یعنی کسی که کنترل هواهای نفسانی خود را در اختیار داشته باشد و همه خواستههای خود را با خواستههای الهی تنظیم کند.
✔️ ادامه دارد...
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢دکتر پزشکیان و وعدههای انتخاباتی ♦️قسمت اول 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــ
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢دکتر پزشکیان و وعدههای انتخاباتی
♦️قسمت دوم
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از دیگر وعدههای انتخاباتی مهم و جذاب جناب دکتر پزشکیان این بود که:
✔️«ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد.»
✔️او گفت متعهد به اجراییسازی برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نظام است.
✔️او گفت در سیاست خارجی معیار و محور او، رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است؛
✔️او به صراحت گفت راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد؛ در مساله مسکن تصریح کرد: «نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری میکنم؛ بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاستهای مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری میکنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.»
✔️او به صراحت و به درستی، این قانون که اجازه واردات خودروهای خارجی دست دوم را میدهد، خلاف کرامت و عزت و شأن مردم دانست و وعده داد: «من واردات خودرو را آزاد میکنم»
✔️او تصریح کرد که «بازنشستهها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.»
✔️او خود را ذوب در ولایت دانست و به صراحت فریاد زد «از اول گفتیم که سیاستهای کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.»
✔️او به صراحت در مقابل این سخن که میخواهد دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی باشد میگفت «این یک تهمت است». من هیچ نسبتی با آنها ندارم. اگر در ستاد انتخاباتی من میآیند خودشان آمدهاند و بنده هم میخواهم رأی مردم را داشته باشم و از هر کسی که به ستادم بیاید استقبال میکنم. اما راه من با راه آنها متفاوت است. من مطیع سیاستهای کلی مقام معظم رهبریام. من مجری اسناد بالادستیام و آنها را باور دارم. و ... و در آخرین مناظره انتخاباتی خود هم تصریح کرد: «تهمت میزنند که دولت چندم فلانی هستم در حالیکه خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما دارند کار میکنند.»
✔️او در آخرین مناظره انتخاباتی به صراحت گفت: «من تعهد میکنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد.»
✔️او به صراحت وابستگی حزبی خود را منکر شد و گفت این یک تهمت آشکار است که مرا وابسته به احزاب بدانند.
✔️او دائماً و کرارا بر صادق بودن خود با مردم تاکید کرد و صداقت را بزرگترین فضیلت حاکمان دانست و گفت هرگز به مردم دروغی نگفته و وعده دروغی هم نداده است و حتماً به همه وعدههایش عمل خواهد کرد. و در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخاب شدن در حرم مطهر امام راحل گفت:
«من در رقابتها حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده است»
#انتخابات
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی 🔹قسمت دوم: خیرخواهی و خدمت 🔸بخش دوم 🖊حسین ان
بسم الله الرحمن الرحیم
⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی
🔹قسمت سوم و پایانی: مراقبة روزانة حسيني
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراقبه توحیدمحورانه يکي از مهمترين کارهايي است که يک عارف براي رسيدن به هدف، بايد انجام دهد؛ حتي در عرفانهاي کاذب و دروغيني مثل عرفان اشو و پائولو کوئليو که پر از انحراف و رفتارهاي غيرانسانياند، مراقبههاي فراواني که بعضاً روزانه بيش از ۵ ساعت وقت را به خود اختصاص ميدهند، ذکر شده است.
در عرفان اصيل اسلامي نيز شرط تکامل و رشد معنوي، داشتن مراقبههاي منظم دروني و بيروني است. تمرينهاي معنوي فراواني در روايات و همچنين تراث معنوي اسلامي ذکر شده است که بايد در جاي خود مطالعه شود.
روايتي از #امام_حسين علیه السلام نقل شده است که ميتوان آن را يکي از بهترين مراقبههاي معنوي دانست؛ مراقبهاي که توجه به آن ميتواند فرد را به اوج عرفان و معنويت برساند:
فردي از امام حسين سؤال کرد که «اي فرزند رسولالله، برنامة روزانة شما چيست؟ چگونه صبح خود را آغاز کردهاي؟»
امام در پاسخ فرمود: صبح خود را با اين باورها آغاز ميکنم:
پروردگاري بالاي سرم است؛
آتشي در پيش رويم؛
مرگ منتظر من است؛
به تکتک اعمال من حسابرسي خواهد شد؛
ميدانم که در گرو اعمال خود هستم؛
ميدانم که به همة خواستههايم نميرسم؛
ميدانم که همة ناخوشيها را نميتوانم از خود دفع کنم؛
ميدانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي.»
همانطور که ملاحظه میکنید مهمترین شاخصه سبک زندگی حسینپسند، توحیدمحوری و معادباوری و واقعبینی در زندگی است.
خداشناسي عيني و کاربردي و تحققيافته را ميتوان در سبک زندگي امام حسين عليه السلام به وضوح مشاهده کرد.
محصول و ثمره عینی توحیدمحوری و معادباوری در زندگی متوکلانه، رضایتمندی متعالیه و امید پیشبرنده به زندگی نمایان میشود. به همین دلیل امام حسین میفرماید: ميدانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي»
گفتار و کردار و رفتار آدميان ممکن است در شرايط عادي تحت تأثير عوامل بيروني قرار گيرد و نتوانند به طور شايستهاي آيينة تمامنماي وجودي آنان به شمار آيند. همواره ممکن است غباري از موقعيتهاي اجتماعي و خانوادگي و هوا و هوسهاي دورانديشانه يا مصلحتسنجيها و امثال آن بر چهرة سخن و سيره آدمي بنشيند و خود واقعي او را از ديد ديگران پنهان کند. اما وقتي به تعبير پارهاي از فيلسوفان اگزيستانس در موقعيتهاي مرزي (boundary situations) قرار ميگيريم، خود واقعي و اصيل ما نمايان ميشود. يکي از بزرگترين موقعيتهاي مرزي که بيانگر خود واقعي آدمي است؛ واپسين ساعات زندگي اوست. در چنان حالتي هويت واقعي فرد، باورها و ارزشهاي واقعي و زيستة او در چهره و سخنانش آشکار ميشود؛
حال بشنوید واپسين سخنان سيدالشهداء در گودال قتلگاه را: إلَهِى رِضًى بقَضَاكَ تَسلِيمًا لِأَمرِكَ لا مَعبُودَ سِوَاكَ يَا غِياثَ المُستَغِيثِين
اين سخنان، چکيدة گويايي از سبک زندگي حسيني است.
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی 🔹قسمت سوم: بیان ویژگیهای حاکم و حکومت
بسم الله الرحمن الرحیم
◼️قیام حسینی در آیینه نامههای حسینی
🔹قسمت چهارم: تحلیل جامعهشناختی قیام و اشاره به مأموریت الهی برای قیام در نامهنگاری با عبدالله بن جعفر
🖊حسین انجدانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عبدالله بن جعفربن ابیطالب، پسر عموی امام حسین و همسر زینب کبری و پدر شهیدان عون و محمد، پیش از حرکت امام به سوی کوفه در نامهای خطاب به آن حضرت چنین نوشت:
تو را به خدا سوگند میدهم که از مکه خارج نشوی. من از کاری که آهنگ آن را داری بر تو بیمناکم و ترس آن دارم که خود و خاندانت در آن به هلاکت برسید. اگر تو امروز کشته شوی نور زمین خاموش خواهد شد، زیرا تو پرچم هدایتیافتگان و امیرمؤمنانی. در رفتن شتاب مکن زیرا من نیز به دنبال نامه هستم. والسلام
امام حسین علیه السلام در پاسخ چنین نوشتند:
أمَّا بعدُ، فَإنَّ كتابَكَ ورَدَ عَلَيَّ، فَقَرأتُهُ وفَهِمتُ ما فيهِ؛ اعلم أنِّي قد رأيتُ جَدِّي رَسولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله في مَنامي، فَأَخبرَني بِأَمرٍ أنَا ماضٍ لَهُ، كان لِيَ الأمرُ أوْ علَيَّ، فوَ اللَّهِ يابنَ عَمّ لو كُنتُ في جحر هامَّةٍ مِن هَوامِّ الأَرضِ لاستَخرجوني حَتَّى يَقتُلوني، وواللَّهِ ليَعتَدُنَّ علَيَّ كما اعتَدَت اليَهودُ في يومِ السَّبتِ، والسَّلامُ.
نامه تو را دریافت کردم؛ آن را خواندم و محتوای آن را دانستم. اما بدان که من جدم رسولالله(ص) را در خواب دیدم و از کاری به من خبر داد که باید آن را انجام دهم؛ چه به سود من باشد یا به زیانم. ای پسر عمو! به خدا سوگند اگر من در لانهای از لانههای جنبندگان زمینی پنهان شوم، مرا خارج خواهند کرد تا به قتل رسانند؛ به خدا سوگند اینان به من ستم خواهند کرد همانطور که یهود نسبت به روز شنبه ستم کردند. و السلام.
با نگاهی اجمالی به محتوای این دو نامه معلوم میشود که:
اولاً، عبدالله بنجعفر باوری بسیار عمیق به جایگاه تکوینی و تشریعی امامت داشته است: نور زمین، روح هدایت و امیرمؤمنان از تعابیر بلندی است که در این نامه کوتاه در وصف امام ذکر میکند.
ثانیاً، نگاه جامعهشناختی، سیاسی و آیندهنگرانه عبدالله بن جعفر نیز در این نامه کاملاً مشخص است؛ او نسبت به سرنوشت این قیام و حوادث اجتماعی، یک نگرانی واقعبینانه داشت.
ثالثاً، پاسخ امام حسین علیه السلام نیز کاملاً شفاف و گویا است. از برنامه قطعی بنیامیه و یزیدبن معاویه برای از میان برداشتن و به شهادت رساندن آن حضرت تحت هر شرایطی خبر میدهد. طبیعتاً در چنین شرایطی حکمت اقتضا میکند که شهادتی فعالانه و مدبرانه و حکیمانه انتخاب شود و انتخاب آگاهانه این مسیر را مأموریتی از جانب رسولالله میداند.
✔️ ادامه دارد...
#محرم_الحرام
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢هزینههای پیشرفت و پسرفت
🖊حسین انجدانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نظم و نظام این عالم به گونهای تدبیر شده است که هیچ امر رایگانی در آن وجود ندارد؛
هر کنش و حتی عدم کنشی هزینه خود را دارد.
پس، برای رسیدن به تعالی و پیشرفت و دستیابی به اهداف و آرمانها، لاجرم باید هزینه کرد؛
در عین حال، باید دانست که هزینههای عقبماندن و تلاش نکردن بسیار بیشتر از هزینههایی است که برای پیشرفت و تعالی میدهیم.
#پیشرفت
#مدیریت
🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314