بسم الله الرحمن الرحیم
فَأَوْحَىٰ إِلَيْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِكَنَّ الظَّالِمِينَ
اکنون خیمهگاه سیدالشهداء، فلسطین و غزه است. چنانچه کربلا میخواهیم طریق کربلا از قدس میگذرد و غزه؛ اینک سنگ محک جمیع فضیلتها و رذالتها برای جهانیان است.
حقّا که عملیات طوفان الاقصی و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در فلسطین اشغالی، ذلیل کنندۀ کفّار و رسوا کنندۀ منافقین است.
برای انتفاضه فلسطین و محور مقاومت دعا کنیم و حضرت باری را سوگند دهیم به آوارگی و اضطرار کودکان و مسلمانان مظلوم غزه، که هرچه زودتر فرج صاحب عصر ما را معجل و مقدر بفرماید و با مژده اذن ظهور آفتاب پنهان، هم و غم جنایات وحشیانه دولت غاصب صهیونیستی را از دل مبارکش برطرف نموده و به پریشانی حال شیعیان در محن و فتن آخرالزمان، خاتمت ببخشد.
پرداخت صدقه، قرائت ۱۰۰۰ مرتبه دعای امن یجیب، دعای جوشن صغیر و صنمی قریش، و اختصاص بخشی از سهم امام(مطابق فتاوای مراجع عظام) به این انتفاضه سزاوار است.
در پایان برای رزمندگان جبهههای مقاومت از خدای سبحان عافیت، ثبات و استقامت و نصرت الهی را مسئلت مینمایم و به برادران فلسطینی، کلام حضرت خامنهای کبیر روحی لک الفداء را متذکر میشوم؛
قضایای روزهای اخیر فلسطین بهویژه بمبارانها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح میکند اما بخش دیگری از این قضایا نشان دهنده قدرت باور نکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینیها خواهد شد.
إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ ۚأَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ
حسین انجدانی
سحرگاه ۳۰ ربیع الاول ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
#استغاثه_برای_انتفاضه
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
May 11
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢مشاهده امواج «طوفان الاقصی» در دانشگاه هاروارد و استنفورد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
غربیان تاکنون همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا مانع آگاهی دانشگاهیانشان از فجایع صهیونیستها شوند. به همین دلیل، هیچ مخالفتی با رژیم صهیونیستی را برنمیتافتند و حتی با تردید در هولوکاست نیز به شدیدترین شکل ممکن برخورد میکردند. هر دانشمندی را در هر سطحی که باشد صرفاً به دلیل تشکیک در مسأله هولوکاست یا نقد آن بلافاصله از دانشگاه اخراج کرده یا محدودیتهای اجتماعی فراوانی برای او ایجاد میکردند.
فهرست بلندی از اخراجشدگان را میتوان برشمرد. به عنوان نمونه:
۱.روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی، که به دلیل تشکیک در هولوکاست تحت شدیدترین فشارهای دولت فرانسه و سایر دولتمردان غربی قرار گرفت!
۲.آدام برومبرگ، استاد دانشگاه هنر هامبورگ، که به علت یک انتقاد کوچک از رژیم صهیونیستی از دانشگاه اخراج شد.
۳.آنتونیهال، استاد دانشگاه لث بریج کانادا، که تنها به دلیل تشکیک در هولوکاست آن هم با ارائه اسناد و مدارکی علمی، از دانشگاه اخراج شد!
۴.دیوید میلر، استاد جامعهشناسی دانشگاه بریستول انگلیس، که به جرم انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، از دانشگاه اخراج شد!
۵.تیم اندرسون، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، که به دلیل مواضع ضداستکباری و ضدصهیونیستی، از دانشگاه اخراج شد!
۶.برونو گلنیش، استاد دانشگاه لیون فرانسه، به صرف زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق شد!
۷.توماس بِرِنان، استاد دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا، به دلیل توئیتی که درباره مافیای یهودی زده بود، از دانشگاه اخراج شد!
۸.جوی کارگا، از دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا، صرفا به دلیل ارائه اسنادی که عامل حمله 11 سپتامبر را صهونیستها میدانست، از دانشگاه اخراج شد!
🔻اما در روزهای اخیر شاهدیم که امواجی از طوفان الاقصی به دانشگاههایی مثل هاروارد، استنفورد، جرج تاون و نیویورک نیز رسیده است. سی انجمن دانشجویی دانشگاه هاروارد، برای نخستین بار در بیانیهای مشترک، رژیم صهیونیستی را مسئول همه خشونتها علیه فلسطینیان معرفی کردند و نوشتند «خشونت اسرائیل حتی کوچکترین جنبههای زندگی فلسطینیان را در طول ۷۵ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است»
در عین حال، این موضعگیری انسانی انجمنهای دانشجویی، با مخالفت شدید مسئولان دانشگاه هاروارد مواجهه شده است:
لاورنس سامرز، استاد اقتصاد و رئیس پیشین دانشگاه هاروارد، سکوت مسئولان فعلی در قبال این بیانیه را تقبیح کرده است!
برخی دیگر نوشتند به خاطر این بیانیه از انتساب به دانشگاه هاروارد خجالتزدهاند!
رئیس فعلی دانشگاه هاروارد، خانم کلودین گِی، در بیانیهای منفعلانه فلسطینیان را محکوم کرد!
یکی دیگر از سرمایهداران صهیونیست گفته است لازم است اعضای همه این سی انجمن معرفی شوند تا هیچ وقت در هیچ کجا استخدام نشوند!
🔶اما خون بیگناهان و آه مظلومان غزه و فلسطین، دیر یا زود امواجی از آگاهی و بیداری در ذهن و ضمیر ملتها ایجاد خواهد کرد و به زودی فروپاشی نرم رژیم صهیونیستی را به فروپاشی سخت تبدیل خواهد کرد. ان شاءالله
حسین انجدانی
۳۰ ربیع الاول ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
#دانشگاه
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢"جراحتِ قلم"
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در ذهن طوفانی برپاست، قدم برای جهاد شکسته ولی قلم به تیزی و برّندگی شمشیر میگردد تا علیه یزیدیان زمان، قیام کند.
شب که میشود خبرهای ناخوشی که در طول روز، دل را خراش داده است همه هجمه میشود بر ذهن، آنگاه طوفانی میشوم و همچون پرندهی شکستهبالِ کِز کرده در کنج قفس، مینشینم در گوشهای و مقتل مجسم میخوانم و با نوک قلم جملات جانسوز و عاشقانهام را برای مسلمانان بیپناه و بیدفاع فلسطین بر صفحه میبارانم.
🔻چند خط که مینویسم قلم بُغض میکند، پیش نمیرود و همچون سوزن خیاطان که نخ ماسوره تمام میکند، درجا میزند؛ نمیدانم گویی زبانِ قلم، نیز از هجوم وحشیانه و غیرِانسانیِ صهیونیستها لکنت گرفته باشد.
مضطر شدهام نمیدانم چه میخواهم بنویسم. زبان قلم همچون پرندهی زبانبستهای شده است که از هجوم سنگهای بیامان سنگدلان، نای آواز ندارد.
این روزها دارایی مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین، در کنار توکل بر قدرت لایزال الهی حسرتِ داشتن عزیزان پرشکستهی، پرگشودهای است که مقابلشان پرپر شدند.
🔸باری!
اگر اعتقاد منجیِ موعودت نبود و اگر به معاد ایمان نداشتیم چقدر تحمل دنیا جانکاه میشد.
الهی خودت این سختی را بر مردم مظلوم فلسطین آسان گردان.
اللهم انصر الاسلام و اهله
حسین انجدانی
۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢سنتگرایی بازدارنده: از «تقدیس» کتابهای پیشینیان تا «تنقیص» کتابهای معاصران!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔷برخی از اساتید حاضر در نشست «بررسی مشکلات دروس آزاد» با تقدیس کتابهای #رسائل و #مکاسب و #کفایه، به تنقیص کتابهایی مثل #حلقات شهید صدر و #الفائق فی الاصول و #الشخص_الاعتباری و امثال آنها پرداخته و با تعریض به نویسندگان این کتابها، نکات عجیبی در این زمینه مطرح کردهاند!
🔻بنده قصد بیان نقاط قوت و ضعف کتابهای پیشینیان و یا کتابهای جدید را ندارم؛ چرا که چنین کاری به فرصتی فراخ و مجال و مکانی دیگر نیازمند است؛ اما بر این باورم که مخالفت با کتابهای جدید و تقدیس بیچون و چرای کتابهای پیشینیان و اصرار بر اینکه هیچ کتابی توانایی جایگزینی مکاسب و رسائل و کفایه را ندارد، تصور و اندیشهای بسیار مخرب است. نوعی سنتگرایی بیوجه و متوقفکننده است.
✔️کتابها و مباحث جدید، نه تنها مورد اقبال استادان آگاه نسبت به مقتضیات زمان قرار گرفتهاند، که مباحثی بسیار ضروری و لازم برای دنیای جدید دارند.
✔️افزون بر این، نشان دهنده ظرفیتهای نهفته در منابع سنتی فقه و اصول هستند.
🔶به همین دلیل، حوزه علمیه نه تنها باید چنین کتابهایی را ارج نهاده و برصدر نشاند؛ بلکه نویسندگان آنها را نیز باید بر صدر نشانده و ارج نهد. آنان جرئت و جسارت استخراج مباحثی روزآمد در حوزه «روش استنباط» و «فقه ساختار»ها و شرکتها را داشتهاند. با ارجنهادن به نویسندگان و طراحان چنین کتابهایی، زمینه نوآوریهای بیشتری در حوزههای علمیه فراهم خواهد شد.
🔶رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حدود ۳۰ سال پیش چقدر زیبا فرمودند:
«این کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائل و مکاسب و کفایة». نه، یک روز رسائل نبود، یک روز مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد. اینچنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این کتابها را پیدا کنیم و یک کتاب بیعیب در اختیار بگذاریم؛ ببینیم آیا این ترتب علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.»
حسین انجدانی
۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#حوزه_علمیه
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
💠 بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ
✨ به کدامین گناه کشته شدند؟!
🏴آجرک الله یا بقیه الله🏴
#فلسطین
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #ریل | مردم عصبانیاند
✏️ رهبر انقلاب، روز گذشته: در قضیّهی فلسطین، آنچه جلوی چشم همهی دنیا است جنایتِ نسلکشیِ رژیمِ غاصب است؛ این را همهی دنیا دارند مشاهده میکنند.
📣 بمبارانها باید فوراً قطع بشود.
👈ملّتهای مسلمان عصبانیاند، جدّاً عصبانیاند؛ نشانههایش را شما دارید میبینید: اجتماعات گروههای مردم، نه فقط در کشورهای اسلامی... در کشورهای اروپایی؛ در کشورهای غربی، مردم اجتماعات میکنند ــ مسلمان و غیر مسلمان ــ در کشورهای اسلامی هم که روشن است. مردم عصبانیاند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمينَ مُنْتَقِمُون
▫️در آخرین مرحله از جنایات دهها ساله صهیونیستهای غاصب علیه ملت مظلوم فلسطین، چندین روز است که جهان، شاهد یک هلوکاست آشکار است. اوج این قساوت و شقاوت و رذالت، شب گذشته در حمله به #بیمارستان_المعمدانی غزه نمایان شد: «شب شرمندگی زمین و زمان». مشاهده اجساد تکهتکه شده زنان و کودکان؛ مجروحان و همراهان؛ و پرستاران و پزشکانِ این بیمارستان، دل هر انسانی را به درد میآورد. این جنایت هولناک، «سبعیت صهونیستی» و «رذالت حامیان غربی صهیونیسم» را به جهانیان نشان داد.
معتقدیم چنین جنایاتی هر اندازه شقاوتمندانه باشد، نه تنها نشانه قدرت و برتری نیست که گواهی گویا بر ترس و بزدلی و شکست مفتضحانه و غیرقابل ترمیمی است که اخیراً متحمل شدهاند. «قصابان صبرا و شتیلا و المعمدانی» بدانند که چنین جنایاتی نمیتواند مانع «امواج کشندهی طوفان الاقصی» شود.
در عین حال، کمترین انتظار از عالمان و آگاهان و دانشگاهیان، در گوشه و کنار جهان این است که نه تنها در محکومیت چنین جنایت هولناکی درنگ نکنند؛ بلکه با قلم و زبان خود و با همه توش و توان خود، اجازه ندهند خون به ناحق ریخته بیگناهان غزه و بیمارستان المعمدانی بیجبران بماند. خونبهای آن مظلومان بیدفاع، چیزی جز ریشهکنی صهیونیسم بینالملل و آزادی قدس شریف و اخراج این غاصبان جلاد از سرزمین فلسطین نخواهد بود. و بدون تردید، این کار توسط آزادیخواهان و مجاهدان و ظالمستیزان جهان، انجام خواهد گرفت. ان شاء الله تعالی. «وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز»
در این ایام و اوضاع وانفسای سیطرهی ظلم و ظلمت بر منطقه، بر هر مسلماني که توان و امکان هرگونه امداد به ملت مظلوم فلسطین و انتقام از آمریکای جاني و اسرائیل جلاد را دارد، واجب است به دادخواهي و خونخواهي مظلومان بشتابد.
این طلبهی کمترین، با دل خونین و چشم اشگبار، از مبادی و مقامات سیاسی و نظامي کشور، ملتمسانه تقاضا میکنم تصمیمي سریع، قاطع و مؤثر برای گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان این سفاکي هولناک و پایان دادن به جنایتهای آنان اتخاذ کنند.
حوزههای علمیه مانند همیشهی تاریخ، آمادهاند در صف اول جهاد و شهادت قد برافرازند و برای رهایی مظلومان، شجاعانه و سخاوتمندانه جان ببازند.
حقیر کمین، به عنوان کوچکترین سرباز ولایت فقیه و احدی از فرزندان و عاشقان حضرت خامنهای کبیر در حوزه علمیهی عریق عاصمه، یکپارچه آماده اعزام به جبههی نبرد با آمریکائیان وحشي و صهیونیان سخت دل، به هر نحوی که مقامات مسئول صلاح و مناسب بدانند هستم. «وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ»
طلبه بسیجی حسین انجدانی
۲ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#پیام
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴شورای تأمین امنیت قصابان و غاصبان!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حمایت صریح و ضمنی سازمانهای بینالمللی و مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات بیسابقه صهیونیستها علیه ملت مظلوم فلسطین این پیام ضمنی را به همه ملتهای مظلوم به ویژه کشورهای اسلامی میدهد که خون بیگناهان برای «سازمان ملل»، «شورای امنیت» و دهها سازمان عریض و طویل دیگری که با پول کشورهای عضو اداره میشوند، هیچ ارزشی ندارد. آنها در بزنگاهها هیچ اقدامی برای تأمین امنیت مظلومان نخواهند کرد. سکوت در برابر جنایت بیسابقه بیمارستان المعمدانی نشان داد که شورای امنیت، دغدغه امنیت درندگان و گرگان را دارد و نه مظلومان و ستمدیدگان.
معتقدم
اولاً، ادامه عضویت ملتهای مسلمان در چنین سازمانهایی هیچ منطق و عقلانیتی ندارد. جنایتی هولناکتر از حمله به بیمارستان المعمدانی سراغ دارید؟ مگر نه اینکه اغلب اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت با تمام وجود از این جنایت حمایت کردند؟! و حتی دو نوبت قطعنامه پیشنهادی آتش بس را وتو کردند؟ آیا در صورت حمله اتمی اسرائیل به یک کشور اسلامی میتوان به چنین سازمانی برای تأمین امنیت تکیه کرد؟
ثانیاً، جمهوری اسلامی به عنوان تنها تکیهگاه جبهه جهانی مستضعفین، برای تأمین امنیت خود و برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم، راهی جز قوی شدن و مجهز شدن به بهترین و پیشرفتهترین تجهیزات نظامی ندارند؛ تهیه و تأمین هر نوع سلاح بازدارندهای، واجب است.
«باید قوی شد؛ چرا که در این نظم جنگلی غربساخته، ضعیف پایمال و لگدمال است.»
قدرت نظامی و دفاعی بازدارنده، از مهمترین شرایط برچیدن «نظم جنگلی اومانیستی» و طراحی و استقرار «نظم نوین تئوئیستی و توحیدی» است.
حسین انجدانی
۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
#ایران_قوی
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟠صهیونیستهای ایرانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باورش سخت است و بهتآور؛ بعد از این همه کودککشی اسرائیل، عدهای اندک، امروزشان مثل دیروز است! بیتفاوتیِ زجرآورشان، دارد شعار نحس «نه غزه نه لبنان» را عربده میزند!
چرا در علویترین کشور دنیا که آرمان انقلابش ستیز با ظلم است، تعداد قلیل و حقیری اینگونه بیغیرت شدهاند؟!
سخن از انقلاب و اسلام و تشیع به کنار؛ انسانیتشان را چه شده؟!
دلیل این بیغیرتی، کسانی هستند که با بیان و بنانشان و یا از ترس نان و عنوانشان، این روزگار نکبت را برای اندکی از مردمان دیارشان رقمزدهاند؛ همانانیکه میتوان گفت «صهیونیستهای ایرانی» هستند:
۱. مدیران ناکارآمد غربگرایی که در دورههای مختلف، «دیاثت سیاسی» را با «کارنابلدی مدیریتی» در هم آمیختند و به دنبال ناتوانی در ایجاد معیشت، غیرت عدهای را به تاراج دادند.
۲. سیاسیکاران مزوّری که کینههای بدری و خیبریشان از «علی»، باعث میشود در گردنههای اُحدِ انقلاب، ناجوانمردانه موضع حق را رها کنند و مواضعی بر خلاف آن بگیرند. همانانیکه نتانیاهوی ملعون آنان را بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران معرفی کرد!
۳. هنرمندان نمکبهحرامی که سالها بر سفرهی انقلاب نشستند و خوردند و اکنون بیشترین هنرشان، لگدپرانی به انقلاب و بزک غرب جنایتکار است.
۴. روزنامهنگاران مواجببگیری که آزادیهای حیرتانگیز انقلاب، میدانِ ترکتازی آنان برای زدن آرمانهای آن شدهاست.
۵. سلبریتیهای ناجوانمردی که فضای رهای مجازی را تبدیل به لجنزاری برای آرمانها و باورهای مردم کردهاند.
۶. روحانیت سکولاری که از ترس خراشبرداشتن قداستش، با کنارهگیری از سیاست در حال شکستن کمر دیانت است.
۷. انجمنیهای ضدانقلاب و برائتیهای انگلیسی که با پولهای نجس این دولت خبیث، مهمترین وظیفهشان دمیدن در شیپور اختلاف و تکفیر است.
۸. شکمچرانانشهوتپرستی که مهمترین مسیر حرکتشان طبق بیان امیرمؤمنان از مطبخ است تا مستراح! همانانیکه همیشه قیمت گوجه و پیاز برایشان مهمتراست تا غیرتورزی نسبت به مظلومان و مستضعفان جهان.
غدهی سرطانی اسرائیل، در حال ریشهکنشدن است؛ بعد از آن باید چرک و خون را پاک کرد!
حسین انجدانی
۵ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امت اسلام بیتاب است
✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: در قضیّهی فلسطین، آنچه جلوی چشم همهی دنیا است جنایتِ نسلکشیِ رژیمِ غاصب است. این را همهی دنیا دارند مشاهده میکنند.
✏️ ملّتهای مسلمان عصبانیاند، جدّاً عصبانیاند؛ نشانههایش را شما دارید میبینید: اجتماعات گروههای مردم، نه فقط در کشورهای اسلامی... در کشورهای غربی... مسلمان و غیر مسلمان... مردم عصبانیاند.کسی نمیتواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بیتاب شدند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🟤انکار جنایت، شیوه ستمگران تاریخ است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی کاروان اسرای کربلا به کاخ یزید ملعون رسید و یزید از عمق جنایت و افتضاح خطای محاسباتی شهادت امام حسین علیه السلام, اطلاع یافت؛ به انکار دستور شهادت امام متوسل شد و با لعنت ابن زیاد در اقدام به جنگ با سید الشهداء و یارانش، تلاش کرد، ننگ ریختن خون فرزند رسول خدا را از دامن خویش تطهیر کند!
🔹تاریخ گواه آن است که جز عدهای سفیه و کاسه لیس او، بی تقصیر بودن یزید را نپذیرفتند! و حتی در سالیان بعد از وی نیز، از مورخان و یا باورمندان اموی، کسانی که در جهت اثبات بی گناهی یزید، قلم میزدند، به شدت توسط گروههای مختلف مسلمانان، مواخذه و محکوم میشدند!
تاریخ درس است، درسی که حضرت امیرمؤمنان علیه السلام درباره آن مى فرمايد: «گرچه من به اندازه همه آنانكه پيش از من زيستند عمر نكردهام؛ اما با نظر در رفتار آنها و تفكر در اخبارشان و سير و سياحت در آثار بجامانده از آنان تا بدانجا رفتم كه مانند يكى از آنها شدم، بلكه گويى بر اثر آنچه از تاريخشان به من رسيده با همه آنها از اوّل تا آخرشان بوده ام».
آری، خصلت تکرار پذیری وقایع و حوادث تاریخی، آن درس مهمی است که بسیاری از حوادث پیش رو را تبیین و قابل پیش بینی می کند!
🔸سران اسرائیل در جنگی نابرابر، دچار #خطای_محاسباتی شدهاند؛ درحالی که دست ناپاک خویش را در جنایت کم سابقه ی بیمارستان المعمدانی، فلج کردند، اکنون با انکار این جنایت دهشتناک، سعی در تطهیر افتضاح به بار آمده، برآمدند!
حاشا و کلا که عقول جهان، هرگز تکنیک های فریب اصحاب شیطان، را نخواهند پذیرفت!
به ویژه آنکه ما ایرانیها با آن اصطلاح(کار خودشون) آشنایی دیرینه داریم!
این روزهای غمناک و رنج آور غزه، با تمام لحظههای تلخش از لطف الهی مملو است؛ یک درس تاریخ در همین روزهاست که تدریس میشود؛ ظالم و ستمگر هر کجا که به خباثت عمل خویش احاطه یابد، انکار و نسبت کردار زشت خویش را متوجه دیگران می کند!
🔻یزید زمان ما، همان بی خرد سفاکیست که چون از زشتی کردهی خویش آگاهی یافته، با سیه نمایی و مظلوم نمایی اعمال خود، برای ادامه حیات، حتی هم پیمانان خویش را قربانی میکند! و این درس تاریخ، تکرار مکررات است که ستمگر را ستمگران می بلعند!
فااعتبروا یا اولی الابصار
حسین انجدانی
۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ه.ش
حوزه علمیه تهران
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
#بیمارستان_المعمدانی
#جهاد_روایت
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
May 11
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴تفأل (فال نیک) و تطیّر (فال بد)؛ خرافه یا واقعیت؟
🔷بخش اول
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶آیا در آموزههای اجتماعی و فرهنگی اسلام چیزی به نام «فال نیک» و «فال بد» مورد تأیید قرار گرفته است یا خیر؟ آیا اینکه عدهای از مردم با دیدن کلاغ سیاه یا شنیدن صدای آن یا دیدن گربه سیاه و شنیدن زوزه گرگ یا صدای جغد و امثال آن فال بد یا به اصطلاح عوام، نفوس بد میزنند و احیاناً از کاری که در صدد انجامش هستند، دست میکشند، ریشه و منشأیی دینی دارد یا خیر؟ #تفأل یا فال نیک زدن یعنی اینکه حادثهای از حوادث یا چیزی را نشانه خیر یا امید دستیابی به خیر تلقی کردن و #تطیر یا فال بد زدن یعنی اینکه حادثهای از حوادث یا چیزی را نشانه شر دانستن یا انتظار شر دانستن.
واقعیت این است که
اولاً، هیچ برهانی فلسفی و دلیلی عقلی در اثبات یا رد این مسأله وجود ندارد. نه میتوان دلیلی عقلی برای اثبات شوم بودن صدای کلاغ یا بد بودن شنیدن زوزه گرگ اقامه کرد و نه هیچ براهنی فلسفی در نفی آن.
ثانیاً، شوم بودن این امور با هیچ دلیل تجربی ضابطهمندی هم اثبات نشده است. تاکنون هیچ تحقیق عالمانه و ضابطهمندی در این موضوعات صورت نگرفته است. همه سخنانی که در این زمینه مطرح شده است صرفاً سخنانی عوامانه و برداشتهایی شخصی است و نه تجربیاتی علمی و متدیک.
ثالثاً، در عین حال، این مسأله در روایات منقول از معصومان علیهم السلام مورد توجه جدی بوده است.
۱. از طرفی در روایات فراوانی از فال بد زدن و یا ترتیب اثر دادن به فال بد به شدت نهی شده است. در ضمنِ «حدیث رفع» که از شهرت بسیار زیادی در میان اصولیان و فقیهان اسلامی برخوردار است، پیامبر اکرم(ص) میفرماید یکی از اموری که از امت اسلام برداشته شده است «طیره» یا فال بد زدن است: «وُضِعَ عَنْ أُمَّتِي ... الطِّيَرَةُ». در حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که هرگز نباید نفوس بد یا فال بد مانع از فعالیت شما شود. بلکه به جای فال بد، باید توکل به خدا کنید و کاری را که تصمیم به انجام آن گرفتهاید انجام دهید: «كَفَّارَةُ الطِّيَرَةِ التَّوَكُّلُ.» باز هم در حدیث دیگری که از آن حضرت نقل شده است، به مسلمانان دستور دادند که هرگز به فال بد اعتنا نکنید و اگر فال بد زدید، کار خود را انجام دهید: «إِذَا تَطَيَّرْتَ فَامْضِ». پیامبر اکرم(ص) به افرادی که به چیزی فال بد میزدند و یا چیزی را نشانهای شوم میپنداشتند میفرمود این دعا را بخوانید و کار خود را انجام دهید: «اللَّهُمَّ لَا يُؤْتِي الْخَيْرَ إِلَّا أَنْتَ وَ لَا يَدْفَعُ السَّيِّئَاتِ إِلَّا أَنْتَ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِكَ.»
۲. و از طرفی در روایات دیگری به «تفأل» یا فال نیک زدن تأکید شده است. حتی گفته شده است که پیامبر اکرم(ص) فال نیک زدن را دوست داشت: أَنَّ النَّبِيَّ ص كَانَ يُحِبُّ الْفَأْلَ الْحَسَنَ وَ يَكْرَهُ الطِّيَرَةَ. آن حضرت میفرمود: «تَفَأَلُوا بِالخَیرِ تَجِدُوه؛ فال نیک بزند تا خیر ببینید.» خود آن حضرت هم آنگونه که گفته شده است در بیشتر مواقع حتی حوادث به ظاهر ناگوار را به فال نیک میگرفت. گفته شده است در داستان حدیبیه وقتی سهیل بن عمرو به نمایندگی از مشرکان مکه به محضر حضرت آمد، آن حضرت به نام او فال نیک زد و فرمود: «قد سهل علیکم امرکم». یا وقتی شنید که خسرو پرویز پادشاه ایران، نامه آن حضرت را مچاله و پاره کرده است و به جای آن مشتی خاک را فرستاده است، همین مسأله را به فال نیک گرفت و فرمود: «أنَّ المُؤمِنِين سَيَملِكُون أرضَهم؛ [ارسال این خاک نشانه آن است که] مؤمنان به زودی مالک سرزمین آنها میشوند.» در حدیثی از امیر مؤمنان(ع) نیز چنین نقل شده است که فرمودند: «تَفَأَّلْ بِالْخَيْرِ تَنْجَحْ؛ فال نیک بزن تا رهایی یابی».
✔️ ادامه دارد...
حسین انجدانی
۹ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۳ آبان ۱۴۰۲ ه.ش
مازندران، آمل
#جهاد_روایت
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
السلام علیک یا فاطمة المعصومه
▪️رواياتی در فضیلت زيارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
✅سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام؛ فَقَالَ : مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ؛
📝سعد بن سعد: از امام رضا علیه السلام درباره فاطمة بنت موسى بن جعفر علیهما السلام پرسيدم؛ فرمود: هركس وي را زيارت كند پاداشش بهشت باشد.
عيون أخبار الرضا عليه السلام ج۲ ص۲۶۷؛ ثواب الأعمال ص۹۸؛ كامل الزيارات ص۳۲۴
✅عَنِ ابْنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛
📝امام جواد علیه السلام: هر كه قبر عمه ام را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست.
كامل الزيارات ص۳۲۴
✅عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛
📝امام صادق عليه السلام: خدا را حرمي است و آن مكه است، پيامبر را حرمي است و آن مدينه است، اميرالمومنين را حرمي است و آن كوفه است و براي ما حرمي است و آن قم است و در آن خانمي از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هركس وي را زيارت كند پاداشش بهشت خواهد بود.
📚بحارالأنوار ج : ۹۹ ص : ۲۶۶
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
📺 #کلیپ_تصویری
◾️یَا فَاطِمَةُ اشْفعِي لِي فِي الْجَنَّة
🔺 اخت الرضا
🎤 حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
🕌 حرم مطهر حضرت معصومه «سلاماللهعلیها»
• ۱۴۰۱.۰۸.۱۳
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢تکثیر خوبیها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی شما تشویق میشوید، بال و پر میگیرید؛ انگیزهتان قویتر میشود و به کار، امیدوارتر میشوید.
چرا دربارۂ دیگران چنین نکنید؟
انگیزه آفرینی و امیدبخشی اگر خوب است که هست، چرا شما انگیزه نیافرینید و امید نبخشید؟
هرکس به سهم خود و در شعاع تاثیرگذاری خویش، میتواند عطر امید بپراکند و در دلهای افسرده، چراغ شوق روشن کند.
چرا تنها باید پدر، معلم، مدیر و فرمانده، شما را تشویق کنند؟ شما هم می توانید برادر و خواهر کوچکتر خود و همکلاسی و همکار خویش را نسبت به کارهای خوب و موفقیتها و پیشرفت هایشان، تشویق کنید.
اگر دوست دارید مورد توجه دیگران قرار گیرید، دیگران هم از شما انتظار تقدیر و توجه دارند.
اگر از کسی نور میگیرید، به دیگران هم نور بدهید.
ماه، از خورشید، فروغ میگیرد و همان را شب ها به ما زمینیان باز میتاباند.
چشمه و قنات، از باران، سیراب و سرشار میشوند؛ سپس داشتة خود را کریمانه در اختیار انسانهای تشنه و زمین و گیاه عطشناک، میگذراند؛ از دستی میگیرند و از دست دیگر میبخشند.
شما هم میتوانید همان نیرو، الهام، انگیزه و اشتیاق را که از دیگران کسب میکنید، در مقیاسی وسیعتر به جانهای تشنة امید و استعدادهای نیازمند توجه، منتقل کنید.
به جای دیدن کاستیها، نقاط کمال و قوت را ببینید.
به جای ایراد از ضعفها، خوبیهای دیگران را یاد و مطرح کنید و به جای دل سرد کردن، امید و انگیزه ببخشید.
خوبان و بدان را به یک چشم، نگاه نکنید؛ تا خوبیها تکثیر و خوبان فراوان شوند.
به جای تنبیه خطاکار، اگر نیکوکاران مورد قدردانی و تکریم قرار گیرند،خطاکاران هم به نیکی میگروند و انگیزه خوبی در جانشان جوانه میزند.
بعضیها اهل خطا و اشتباه را به دیدة اغماض و گذشت مینگرند؛ تا آنان را به راه صواب آورند. برخی هم از روی حدس و گمان، به دیگران برچسب خطا و تهمت می زنند. آنان میبینند و چشم میپوشند و اینان ندیده، پردهدری و افشاگری میکنند.
کدام یک موفقترند؛ آنان که خودی را طرد می کنند یا آنان که بیگانه را جذب کرده، خودی میسازند؟
سعدی میگوید: لطف کن لطف که بیگانه شود حلقه به گوش.
از تاثیر #تشویق، غافل نباشیم!
حسین انجدانی
۱۰ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۴ آبان ۱۴۰۲ ه.ش
مازندران، آمل
#جهاد_روایت
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | #آرمان_عزیز
✏️ رهبر انقلاب: آرمان عزیز چه گناهی کرده بود؟ اینکه او را شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان.
🧡 نخستین سالگرد شهادت آرمان علیوردی
💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 آرمان به آرمانَش رسید...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺میگویند پهلوی شکسته، سوغاتی از فاطمیه بود که با خود به عرش بردی، درحالی که انگشتر شکستهات نشانِ حسینی بودن و حسینی رفتنت شد و قصه شهادتت، روضهٔ مجسمِ کتابِ انقلاب گشت.
و خدا را شکر که مادرت، چون مادر حسین علیهالسلام ندید انگشت و انگشترت را حرامی به یغما میبرد...
🌹بسیجی مظلوم و مقتدرم؛ گویی شهادت را زیسته بودی، آن روزگار که در سنگر مسجد بالنده شدی تا در روزگار فتنه برای «حججی شدن» برگزیده شوی و ملتی برای دفاع از مظلومیت و اقتدارت به پاخیزند.
🔺شاید بسیاری از ما آرمان عزیز، این فرزند وطن را فقط شهید راه امنیت، آنهم از جهت مقابله با اغتشاشگران و ناقضان امنیت و آرامش بدانیم؛ اما این تنها یک پرده از این واقعهی کربلایی است.
🔹 پردهی دوم و شاید اصلیترین پردهی این واقعهی دلخراش، شهادت او در جبههی جهاد تبیین است. او که طلبهای بود در کسوت پرافتخار بسیجی، مسیر تحقق آرمانهای خود را طلبگی و تلمذ نزد عالمان دین قرارداد تا بافهم درست از دین، مبلغ مبانی، ارزشها و احکام آن باشد. از سوی دیگر وقتی در چنین برههای از زمان شاهد هتک حرمتها و ناامنیها شد؛ وظیفهی خود دانست درصحنه حاضر شود تا بتواند قدمی درراه احیای امنیت، این درّه گرانبها بردارد.
🔹 او حتی در این شرایط هم، دست از تبیین برنداشت و آن هنگام که برهنه، با بدنی خونین و بیرمق بر زمین نشسته بود؛ با لحنی آرام پاسخ مخاطبان بیشرافت را که از او بیحرمتی و فحاشی طلب میکردند میداد. او در جهاد خود تعهد و پایبندی به ایمان، آرمان و اهداف دین و انقلاب اسلامی را تبیین کرد.
🥀در روزهای اغتشاش و فتنهی سال ۱۴۰۱، تو و عدهای از همسنگرانِ دهه هشتادی مظلومت، در همه ایران سربلند برای دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران گلچین شدید، تا بار دیگر «خویِ وحشیگری یزیدیان زمان» برای دنیا آشکار شود و عالم بداند خون شما، نشانِ «زنده بودن و استمرارِ انقلابِ خمینی» در امتدادِ تاریخِ انقلاب اسلامی ایران است. امروز نیز آرامش، امنیت، عزت و اقتدارِ ملتِ ایران در تمامیِ میدانهای سیاسی، اجتماعی ِداخلی، خارجی و بینالمللی، وامدار رشادتهای خون شهداست و ما بار دیگر عهد میبندیم تا انتقام خونهای پاکِ شما مدافعان امنیت ایران قوی را از نااهلان و نامحرمان بگیریم و اجازه نخواهیم داد تا خونِ پاکتان پایمال شود.
اللهم اسئلک خیر ما تسئل
حسین انجدانی
۱۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۵ آبان ۱۴۰۲ ه.ش
مازندران، آمل
پ.ن۱؛ هدیه به روح بلند طلبه مظلوم و شهید امنیت آرمان علیوردی رضوان الله علیه فاتحهای قرائت نمائیم.
پ.ن۲؛ نگاشتهای بمناسبت اولین سالگرد شهادت آرمان عزیز
#جهاد_روایت
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴تفأل (فال نیک) و تطیّر (فال بد)؛ خرافه یا واقعیت؟
🔷بخش دوم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶علامه طباطبائی در تحلیل نهی از طیره و تشویق به تفأل در روایات اسلامی میفرماید: تأثیر #تفأل و #تطیر، تأثیری نفسانی و روانشناختی است. طیره، نوعی منفیبافی و نگاه منفی داشتن به امور یا پارهای از امور است؛ در حالی که تفأل، مثبتنگری و نگاه ایجابی داشتن به امور و اشیاء است. و اسلام همواره بر داشتن نگاه مثبت و درسآموز و نیروبخش و حرکتآفرین در همه امور، تأکید دارد. به همین دلیل نه تنها با تفأل مخالفتی ندارد بلکه به آن هم دعوت میکند و در مقابل نه تنها با طیره مخالف است بلکه تأکید میکند اگر به هر دلیلی به چیزی فال بد زدی، اعتنا نکن و از آن عبور کن و کار خودت را انجام بده. نهی اسلام از فال بد زدن، تا آنجا است که گفته شده است «الطّيرة شِرْكٌ؛ فال بد زدن نوعی شرک است». این دو گرچه اثر طبیعی ندارند، ولی بدون تردید اثر روانی میتوانند داشته باشند، فال نیک غالباً مایه امیدواری و حرکت است ولی فال بد موجب یأس و نومیدی و سستی و ناتوانی است.
🔶در روایتی از امام صادق علیه السلام، به نقش روانشناختی فال بد زدن به خوبی اشاره شده است. آن حضرت میفرماید: «الطِّيَرَةُ عَلَى مَا تَجْعَلُهَا إِنْ هَوَّنْتَهَا تَهَوَّنَتْ وَ إِنْ شَدَّدْتَهَا تَشَدَّدَتْ وَ إِنْ لَمْ تَجْعَلْهَا شَيْئاً لَمْ تَكُنْ شَيْئاً؛ فال بد اثرش به همان اندازه است كه آن را مىپذيرى، اگر آن را سبك بگيرى كماثر خواهد بود و اگر آن را محكم بگيرى پر اثر، و اگر به آن اعتنا نكنى، هيچ اثرى نخواهد داشت.» این حدیث به خوبی نشان میدهد که اگر انسان به فال بد توجه نکند، هیچ تأثیری در زندگی او نخواهد داشت اما اگر توجه کند، یعنی توقع آسیب و درد و رنجی به دلیل آن فال بد داشته باشد، ممکن است دچار آن شود، اگر هم دچار نشود همین نگرانی و دلهره نسبت به امکان دچار رنج شدن، خودش نوعی رنج است. به نظر این بنده، این حدیث بهترین تبیین را از تأثیرگذاری فال بد ارائه میدهد.
✔️ ادامه دارد...
حسین انجدانی
۱۲ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۶ آبان ۱۴۰۲ ه.ش
مازندران، آمل
🔺کانال حجتالاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/taammolat314