eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بسته خبری 🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98 💢مورد عجیب مجید مجیدی در «فجر ۳۸»/ ماجرای «ریگی» سه‌گانه می‌شود؟ 🎞چهره روز؛ مرتضی اصفهانی سال گذشته و درست فردای رونمایی از «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر بود که در بسته خبری «مهر سیمرغ» از «مرتضی اصفهانی» نوشتیم؛ چهره پشت‌پرده بخش عمده‌ای از تولیدات سینما و تلویزیون با داستان‌های امنیتی که جدی‌تر از همیشه در فرآیند تولید یک فیلم نقش‌آفرینی کرده و نامش به‌عنوان «نویسنده فیلمنامه» در تیتراژ فیلم آبیار خودنمایی می‌کرد. حضور مشترک مرتضی اصفهانی در دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «روز صفر» که هر دو با پروداکشن ویژه و با محوریت «پرونده عبدالمالک ریگی» به سرانجام رسید از نکات قابل توجه این دو فیلم است؛ دو فیلمی که دور از انتظار نیست در دوره‌های آتی جشنواره فیلم فجر شاهد رونمایی از قسمت سوم آن نیز باشیم تا سه‌گانه «ریگی» در سینمای ایران کامل شود؛ مرتضی اصفهانی برای قسمت سوم سراغ کدام کارگردان خواهد رفت؟ 🎞فیلم روز؛ آبادان یازده ۶۰ «فرکانس یازده ۶۰» عنوان کتابی به قلم فضل‌الله صابر است که دستمایه تنها فیلم اقتباسی جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر قرار گرفته است. «آبادان یازده ۶۰» را مهرداد خوشبخت براساس این کتاب که در واقع مجموعه‌ای از خاطرات و روایت‌های شفاهی کارمندان رادیو آبادان در مقطع ۴۰ روز ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی است، کارگردانی کرده است. فیلمی که می‌توان آن را تنها نماینده «سینمای دفاع مقدس» در ویترین جشنواره سی‌وهشتم هم دانست، فیلمی که مستقیما سراغ «روایت جنگ» رفته و قرار نیست در حاشیه و پس زمینه‌اش اشاراتی هم به تبعات جنگ داشته باشد. 🎞حاشیه روز؛ معمای «خورشید» و ادعای «احترام به مخاطب»! بازهم پای «احترام به مخاطبان و تماشاگران عزیز» در میان است اما دبیرخانه پاسخی به این سوال نداده است؛ در صورت «رسیدن» و نمایش فیلم «خورشید» آیا این فیلم همچنان در گردونه رقابت و داوری هم حضور دارد؟ اگر نیست چرا در اطلاعیه صراحتاً به حذف این فیلم از داوری بخش سودای سیمرغ اشاره‌ای نشده است و اگر بنا بر این است که در راستای همان «ارج‌گذاری به تلاش سازندگان» این فیلم کماکان در چرخه داوری هم باقی بماند، آیا با احتساب «پسرکشی» تعداد فیلم‌های بخش سودای سیمرغ بالاتر از ۲۲ فیلم نمی‌شود؟  🎞پیشنهاد ویژه؛ درخت گردو با احتساب دوره سی‌وهشتم، محمدحسین مهدویان با پنج دوره حضور مستمر و بی‌وقفه در جشنواره فیلم فجر، یک کارگردان رکورددار است. مهدویان با «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز۲؛ رد خون» در چهار دوره اخیر جشنواره فجر حضور داشته و جالب اینکه در تمام این دوره‌ها آثارش موردتوجه منتقدان، مخاطبان و تا حدودی هم داوران فجر قرار داشته است. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mehrnews.com/news/4844066 ⚜️ @taammolat74
📮‏حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن تقی‌زاده معتقد بود ایرانی اگر می‌خواهد ترقی کند باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شود. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی نیز معتقد است باید خرد، بینش و روش غربی را پذیرفت تا توسعه بیاید. قیام امام(ره) علیه این "اسلام و مسلمین" بود. ✍سید یاسر جبراییلی ⚜ @taammolat74
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کمپین انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل به انگلیسی: Boycott, Divestment and Sanctions ،BDS جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل با اهرم های اقتصادی و علمی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین است. ‌ ♦️این جنبش جهانی که در حال گسترش است در ایران کمتر شناخته شده است. تماشا کنید. ‌ ⚜ @taammolat74
🔰ذات انسان است. ✍ رضا داوری اردکانی 🔸 نصیب هر فرد از زندگی، بهره ای است که از تنهایی برده است. یعنی هر اندازه تنهایی را لمس کنیم، زندگی را لمس کرده ایم. مادام که انسان نتواند نسبت به حوزه حریم هستی خود آگاهی پیدا کند، از انسانی برخوردار نخواهد بود. 🔹مرجع ضمیر «» که حریم شخصی شناخته می شود، خلوتگاهی ویژه است که بیگانه نمی تواند در آن قدم بگذارد. و این همان چیزی است که «تنهایی انسان» را نشان می دهد. این تنهایی، به گونه ای است که با قرار گرفتن در میان جمع جبران نمی شود. این تنهایی، حقیقت هویّت شخصی را تشکیل می دهد و کسی که از این بی خبر است، از درک معنی انسانی ناتوان خواهد بود. ⚜ @taammolat74
📣 مدرسه آزاد فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می‌کند: 🔸دوره آموزشی_مطالعاتی 💠 با موضوعات: الاهیات اجتماعی اندیشه سیاسی-اجتماعی نظریه اجتماعی ⚜ @farhangestan_edu@taammolat74
✅ حقیقت همیشه زنده... رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود...💙 امام خمینی(ره) 💐 ⚜️ @taammolat74
🔰فیلم خروج وسترن است یا فیلم جاده‌ای؟! فیلم گفتمانی است یا فیلم تقابلی؟! حکومتی است یا حاکمیتی؟! ✍️صالح حمیدی «ستیزه» مهمترین عنصری است که فیلم را وسترنیزه می‌کند. ساختار و فضای فیلم مبتنی بر تقاضای رحمت و سایر روستاییان برای ملاقات با رسیدن جمهور را نمی‌توانیم تقابل تفسیر کنیم. تقاضا با تقابل فاصله واژگانی و گفتمانی دارد. پس صرف چند عکس از یک مزرعه، نسبت دادن وسترن به فیلم اشتباه است که خاص عناصر ناآگاه و کم سواد نسبت به سینماست. خروج هیچکدام از شاخصه‌های وسترن‌های کلاسیک، اسیدی، معاصر، فانتزی، فلوریدا، آبگوشتی، شمالی، اوسترن (وسترن سرخ)، اسپاگتی و سایرین را دارا نیست. فیلم خروج یک فیلم روستایی است، که اعضای آن از رویه سازش اجتماعی خروج کرده‌اند، از عدل آباد (نام تمثیلی) به شعبه اصلی پاستور در تهران. مبنای این خروج کافی نبودن عدالت در روستای شهیدپرور عدل آباد است. جالب اینجاست که به وقت شام را فرزندان مدافعان حرم با عکس‌هایی که از پدرانشان به دست داشتند تماشا کردند اما فیلم به یک خلبان فداکار هواپیمای مسافربری عرض ارادت می‌کند، منجی زندانیان داعش در سوریه هم هواپیماهای روسی هستند. آیا فیلمسازی در آمریکا می‌تواند با پول پنتاگون در آمریکا فیلم بسازد و از نمایش پروپاگاندایی فعالیت سربازان آمریکایی پرهیز کند؟ در فیلم خروج نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد و با علم به اینکه مخاطب می‌داند منظور از جنگ و نبرد امروز، تقابل با تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، محل نبرد سرباز را مولف در مرزهای ایران معرفی می‌کند و از نمایش یک لباس ساده سپاه پرهیز می‌کند. شاید با این کار -نمایش نمادین و تجلیل از پاسداران امنیت- فیلم دیگر مورد پسند عطریانفر، قوچانی، بهزاد نبوی، تاج‌زاده و سایر افرادی که در نمایش‌های خصوصی قرار است آنرا تماشا کنند، نباشد! از سینمای حاتمی‌کیا نباید مثل گذشته انتظار داشته باشیم. از این‌ مصداق نمی‌شود به سادگی گذشت. همین منتقدانی که سعی می‌کنند با عبارتی نظیر وسترن ، سویه انتقادات را منرحف کنند، ضعف‌های اینچنینی را نمی‌تواند با واژگان پرطمطراق سینمایی بپوشانند. همین طیف از منتقدان سینمایی مسلمان‌ نئولیبرال قرار است در بولتن‌هایشان تمامی این ضعف‌ها را با واژه پرطمطراق سینمایی بپوشانند. اگر افرادی برای چنین لاپوشانی‌هایی بودجه چند میلیونی صرف آنان کرده‌اند، قطعا روی اسب مرده شرط بندی‌کرده‌اند. همین گروه، چه هیاهوی گسترده‌ای به راه انداختند و تقدیر ویژه‌ای از فیلم «بادیگارد» کردند، تا ضعف‌های آنرا لاپوشانی کنند و امروز به فیلم بادیگارد متلک می‌اندازند که اثر بسیار ضعیفی است. چرا اشکال بزرگ فیلم بادیگار نیز یعنی دامن زدن به دوگانه حاکمیت و دولت را پشت واژگان پرطمطراق ساده، پنهان کردند. این تحلیل ویژه خاص دوگانه سازی در متن فیلم با صراحت لهجه بیشتری وجود دارد و فیلم با پروپاگاند روابط عمومی‌چی‌ها می‌شود فیلم منتقد دولت.اما این شگردهای رسانه‌ای در مورد فیلم خروج کارساز نیست. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولویت قانون گذاری چیست؟ 🔸 استاد مهدی فرشادپور 🔹 دعوا سر چیه؟ 🔹سلسله جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی با نامزدهای انتخابات یازدهم ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مردم و سلبریتی ها 🔸سلبریتی ها را قهرمانانه تحریم کردند تا خود را کنار مردم و مردمی معرفی کنند! تحلیل آنها این است اگر هربار ضدحکومت موضع گیری کنیم پس در نتیجه ما هستیم! این نگاه، حکومت و مردم را در هر صورت رقیب و مقابل یکدیگر میداند و تقابل با حکومت را در راستای حمایت از مردم‌ می پندارد در حالیکه حکومت توسط خود این مردم برسر‌کار آمده است. 🔹اما مردم از اینگونه استقبال کرده اند به حدی که برخی از فیلم‌ها به اکران فوق العاده رسیده و مردم در صف ایستاده اند. 💠باید از سلبریتی ها پرسید آیا اینها مردم نیستند؟ در واقع کدام مردم از نظر شما مردمند؟! @taammolat74
📮سخنرانی امروز آقا دفاع از ارکان نظام، نهیب به خناسان، بیان کم کاری ها در حق معیشت مردم، هشدار و اخطار به دشمن و حفظ ثبات و امنیت منطقه بود؛ معنی ولایت فقیه یعنی همین... ✍️ سلمانه ⚜️ @taammolat74
📮وقتی شما به می گویید این و یا اینکه انتخابات نیست است، مردم دلسرد می شوند. چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست ‎ خراب است. ✍ مقام معظم رهبری ⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری 🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98 💢داغ «سردشت» در قلب «ملت» تازه شد/ قانون با «خورشید» ذوب می‌شود؟ 🎞چهره روز؛ جواد عزتی با ایفای نقش در ۵ فیلم پرکارترین بازیگر مرد سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر است. بازیگر جوانی که با حضور موفق در مجموعه‌های طنز تلویزیونی به شهرت رسیده بود اما با یک نقش فرعی در «طلا و مس» همایون اسعدیان وارد دنیای سینما شد؛ جواد عزتی پس از یک دهه، حالا از ستاره‌های بی‌چون و چرای سینمای ایران است. بازیگری که هم حضورش در فیلم‌های طنز و گیشه‌پسند، فروش فیلم را تضمین می‌کند و هم ردای نقش‌آفرینی در فیلم‌های جدی و گاه تلخ اجتماعی، همچنان برتن‌اش خوش می‌نشیند. 🎞فیلم روز؛ درخت گردو فیلم تازه محمدحسین مهدویان تا اینجا تأثیرگذارترین و البته تلخ‌ترین فیلم جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر بوده است. فیلمی صریح با روایتی مستقیم و بدون رتوش از بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ که مهدویان با اتکا بر تجربیات سال‌های قبل خود در زمینه فضاسازی مستند در فیلم‌های داستانی، به بهترین شکل ممکن حال و هوای آن را با مخاطب خود به اشتراک گذاشته است. هدف مهدویان در «درخت گردو» مشخصاً «روایت یک فاجعه» بوده است. فاجعه‌ای از دل تاریخ معاصر ایران که در طول سال‌ها غبار فراموشی روی آن را گرفته بود و گویی لازم بود تا فیلمسازی با ابزار سینما اقدام به بازخوانی و غبارزدایی از تلخ‌های فراموش‌شده آن کند. 🎞حاشیه روز؛ رقابت «سودا» ۲۳ تایی می‌شود!؟ دیروز و در شماره چهارم بسته خبری «مهر سیمرغ» به شرایط نامتعارف پذیرش فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و اطلاع‌رسانی دبیرخانه جشنواره درباره این فیلم نوشتیم. فیلمی که از زمان قرار گرفتن در فهرست فیلم‌های راه‌یافته به بخش «سودای سیمرغ» زمزمه طولانی‌شدن مراحل فنی به تعبیر ساده‌تر «آماده نبودن» آن برای حضور در جشنواره به گوش می‌رسید اما به دلایلی در فهرست این بخش و حتی جدول اکران‌ها قرار گرفت. آخرین خبر درباره فیلم تازه مجید مجیدی که طبق شنیده‌ها می‌تواند از مهمترین و بهترین فیلم‌های جشنواره امسال نیز قلمداد شود، نهایی شدن نسخه آن برای اکران و نمایش آن در سینماهای مردمی از عصر امروز (چهارشنبه) است. در این صورت، «خورشید» تنها فرصت شرکت در رقابت با دیگر فیلم‌ها برای کسب سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم را از دست می‌دهد و در دیگر بخش‌ها مورد داوری قرار می‌گیرد. 🎞پیشنهاد ویژه؛ خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری در میان حجم بالای فیلم‌های تلخ و دراماتیک، این یک فرصت تنفس برای مخاطبان جشنواره سی‌وهشتم است؛ «ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی امروز در پردیس سینمایی «ملت» روی پرده می‌رود. تنها فیلم کمدی راه‌یافته به ویترین اصلی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» است. فیلمی که به استناد نامش، دنباله‌ای بر فیلم اول کارگردانش یعنی پیمان قاسم‌خانی محسوب می‌شود. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mehrnews.com/news/4845087 ⚜️ @taammolat74
🎬 جشنواره 🔸هرساله به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و ویترین جامعه سینمایی ما در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اما با نگاهی به تولیدات این جامعه سینمایی، به جرات می‌توان ادعا کرد جز موارد نادر، از رسالت هنری و اجتماعی خود فاصله گرفته و بیشتر به سمت سینمای سخیف و ابزورد پیش رفته و عجیب این که با استقبال مخاطب هم مواجه شده! ❇️ اگر نگاهی به جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر داشته باشیم، در میان 11 فیلم برتر، 9 فیلم از ژانر کمدی عمدتا سخیف و ابزورد حضور دارند! به نظر می‌رسد جامعه سینمایی ما اعم از دست اندرکاران و مخاطبان دچار ویروسی شبه کرونا شده، گویا از این مریضی لذت میبرد و تمایلی برای درمان آن و برگشت به یک سینمای هدایتگر و مصلح اجتماعی ندارد. ❇️ نظر به این موضوع، برآن شدیم تا همزمان با تحت عنوان به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که هر چیزی هستند جز فجر و پیروزی... ❇️ در همین راستا حدود 40 فیلم اکران شده در سال 98 که فروش میلیاردی داشتند را از منظر مولفه‌های استراتژیکی نظیر گزاره‌های سبک زندگی و پیام‌های پیدا و پنهان فیلم بررسی کردیم و در نتیجه 10 مورد از بدترین فیلم‌های سال را به مرور در 10 روز جشنواره معرفی خواهیم کرد، و برای تقدیر از زحمات خالصانه! برخی از زحمت کشان! حوزه سینما عناوین زیر را درنظر گرفتیم: به بدترین فیلم برای بازیگران برای موضوعات ویژه ⚜️ @FetratArak ⚜️ @taammolat74
🎬 جشنواره 🔴سمفونی نهم ملغمه‌ای از تاریخ و چند چیز دیگر! 🔸«سمفونی نهم» به همه چیز تنه می‌زند، تونلی به سمت تاویل‌های گوناگون و رنگارنگ برای نمادبازها می‌سازد و در نهایت هیچ چیز نمی‌گوید! ⚜️ @FetratArak ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
🔗 ادامه... 🔹 فیلم داستان یک ملک‌الموت (حمید فرخ نژاد) و روند تبدیل شدن او به انسان را روایت می‌کند. ;i پس از ۲۶۰۰ سال فقط دو قبض روح دیگر تا بازنشستگی جا دارد. یکی از این‌ها بردیا همسر زنی جراح به نام راحیل (ساره بیات) است که زیر عملی به دست او جان می‌بازد و وصیت کرده تا در روستای آبا و اجدادی‌اش دفن شود. در این میان کامبیز (محمدرضا فروتن) که سرهنگ و برادر بردیاست، سعی می‌کند از این کار جلوگیری کند. راحیل با جنازه‌ای در صندوق عقب ماشینش راهی روستا می‌شود و در این سفر با ملک‌الموت همراه شده و او نیز طی روایت‌های فلش بکی داستان چند شخصیت معروف که جانشان را گرفته است، تعریف می‌کند. 🔸 در خلال سفر جاده‌ای ملک‌الموت و راحیل با پیش آمدن بحث‌های مختلف، ملک‌الموت در افکار خود نمونه‌ای مشابه می‌یابد و آن‌ را روایت می‌کند. داستان‌های کوروش، هیتلر، امیرکبیر، رابعه بلخی، بردیا و کمبوجیه روایات تاریخی هستند که فیلمساز آن‌ها را در خلال داستان اصلی خود به کار می‌بندد. 🔹 اگر از رایج شدن به کارگیری بازیگران زن بی حجاب خارجی در فیلم‌ها بگذریم، در اپیزود مربوط به هیتلر هجوی به شدت اغراق شده از شخصیت او و نامزدش (مارین ون هولک) را شاهد هستیم که با هیچ قسمت دیگر فیلم نمی‌خواند. در جایی از این اپیزود نامزد هیتلر او را می‌بوسد. دوربین چهره ملک‌الموت را نشان می‌دهد که رویش را بر‌می‌گرداند و صدای بوسیدن نیز روی تصویر شنیده می‌شود. کارکرد این صحنه به جز یک ذوق زدگی در قبال رد شدن از خط قرمزها چیست؟ 🔸 «سمفونی نهم» در تمام اجزا فیلمی ناامیدکننده است. به سرعت از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرد، در گفتن قصه خود لنگ می‌زند و بازی‌های فلش‌‌بکی‌اش با تاریخ و تعمیم دادن قصه‌های بی‌ربطش به داستان اصلی اثر چندان جذابیتی ایجاد نمی‌کند. از آن دست فیلم‌هایی که پس از پایان از خود می‌پرسیم: خب که چی؟ و هیچ پاسخی برای این سوال نداریم! 💵هزینه ساخت: 5 میلیارد میزان فروش تاکنون: 700 میلیون! ⛔️امتیاز منفی فیلم: 65 ⚜️ @FetratArak ⚜️ @taammolat74
🔰الهیات ناکارآمد عصر مدرن نقدی بر الهیات معاصر غرب در نگاه شهید مطهری (ره) ✍️ محمد خداپرست بسیاری از فلاسفه غرب در نقطه‌ای مهم با الهیات سنتی دینی دچار تعارض شدند: «مسئله آزادی.» آزادی برای انسانِ غربی خاصه در اندیشه لیبرالیسم به چنان موضوع مهمی تبدیل شد که به مبارزه با هر تفکری پرداخت که به‌زعم او نافی این امر می‌شد. درواقع برای اینکه «جایگاه مقدس» به آزادی بخشیده شود، همه مقدسات مورد هجمه قرار گرفتند. در چنین فضایی فلاسفه حتی گاه برخلاف میل باطنی و چون نتوانستند وجود خدا را توأم با اختیار و آزادی بشر بپذیرند، تن به کنار گذاشتن باور‌های خویش دادند. مطلب کامل را رد لینک ذیل بخوانید👇 🌐http://vrgl.ir/6EqUT ⚜️ @taammolat74
📮به گزارش فایننشال تایمز، بزرگترین دزدی تاریخ ایران مبلغ 35 میلیارد دلار ( معادل درآمد حاصل از فروش دو سال نفت ایران در سال 56) بوده که محمدرضا پهلوی، هنگام فرار از ایران، با خود برده است. این مبلغ، غیر از خارج کردن 384 چمدان طلا و جواهرات و عتیقه توسط فرح است. ✍️ وحید یامین‌پور ⚜️ @taammolat74
🔰 در دفاع از قالیباف... ✍️بخشی از یادداشت امروز حسین قدیانی 🔸امروز دفاع از قالیباف #هنر است و #شرف است و #شجاعت است و الا سلیمانی را حتی #بهنود هم در #دیدبان تجلیل می‌کند! چنان دارند از چپ و راست، رفیق شفیق حاج‌قاسم و حاجی‌زاده و جبهه و جنگ را می‌زنند که گویی قالیباف وارد محوطه‌ی ممنوعه شده! 🔹 بگذریم که چکش‌ها همان چکش‌های نخ‌نمای قبلی است؛ پیشنهاد می‌کنم مهاجمان به قالیباف به‌روز کنند خودشان را! نه! این نمی‌شود که ما مدعی حب قاسم باشیم ولی هم‌چنان باقری را بزنیم که از همان ۸۴ منتخب سردار دل‌ها بود! و این را همه می‌دانند! اول‌بار روی شانه‌ی قالیباف، سلیمانی توانست درد و داغ دوری احمد کاظمی را بدل به اشک روان کند! و این را هم همه می‌دانند! حاج‌قاسم از حاج‌باقر خوشش می‌آمد، چون جنم کار داشت، نه جنم شعار! 🔸هان ای رفیق انقلابی! جبهه را درست نگاه کن، نه درشت! فی‌الحال مهم‌ترین نیاز کشور به مدیرانی است که کارآمدی را بالا ببرند و چه کمکی به رئیسی بهتر از نشاندن قالیباف در جلسه‌ی سران قوا کنار او؟! این هم از این! ⚜️ @taammolat74
🔰حمله گازانبری و هماهنگ به «جمهوریت» ایران 🔸طیف اصلاح طلب بدون توجه به قانون، با کلیدواژه «انتخابات آزاد»، حمله گازانبری به «جمهوریت» را کلید زده است، رویکردی که دقیقا کپی برداری از فتنه ۸۸ است. در حال حاضر حمله گازانبری اصلاح طلبان به جمهوریت، با کلیدواژه «انتخابات آزاد» و «انتخاباتِ مهندسی شده» با سه هدف عمده صورت می گیرد. 1️⃣یکی از اهداف این است که شورای نگهبان در مقابل این هجمه سنگین، منفعل شده و در اجرای قانون در بررسی صلاحیت کاندیداها مماشات کند. 2️⃣هدف دیگر این است که حواس افکارعمومی از مسئله اصلی- «کارنامه لیست امید در مجلس دهم» و «شریک بودن اصلاح طلبان با دولت در ایجاد وضع موجود» - پرت شده و به مسائل حاشیه ای و فرعی از جمله ردصلاحیت چند اصلاح طلب در تهران مشغول شود. 3️⃣یکی دیگر از اهداف این هجمه گسترده نیز این است که هزینه شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاسته شده و حتی اعتبار نظام نیز به پای این شکست قربانی شود. دقیقا همان پروژه ای که در سال ۸۸ ابتدا با ادعای لزوم انتخابات آزاد و پرهیز از مهندسی انتخابات آغاز شد و در فازهای بعدی، با تشکیل کمیته صیانت از آرا و سپس دروغ تقلب، تکمیل شد. ❇️طیف تندروی اصلاح طلب، هرگاه در انتخابات شکست بخورد، علیه جمهوریت شورش می کند و هرگاه در انتخابات پیروز شود نیز علیه اسلامیت شورش می کند. در این میان، منافع ملی و عزت مردم ایران و حق الناس و قانون، برای این طیف هیچ اعتباری ندارد! ⚜️ @taammolat74
✅ انقلاب ما تغییردهنده جریان تاریخ تاریخ معلم انسان است. تاریخ باید سرمش ما باشد. ملت ما تاریخ را تاریخ دیگر کرد.جریان تاریخ را عوض کرد.💙 روح الله موسوی خمینی 💐 #دهه_فجر_انقلاب ⚜️ @taammolat74
🔰قدرت نفوذی؛ رویکرد جدید ابرقدرت­ها 🔸از زمانیکه #قدرت_نرم به عنوان رویکردی جدید در اوايل دهه ٧٠ ميلادي (در اوج جنگ سرد) در دستور کار کمیته خطر جاری آمریکا قرار گرفت تاكنون، مدلهاي متعددي از استفاده­ قدرت براي اعمال و تحميل خواسته­ های ابرقدرت­ها بر ساير كشورها بكار گرفته شده است. قدرت سخت، قدرت نرم، قدرت هوشمند و اكنون قدرتي به نام #قدرت_نفوذی . ♦️قدرت نرم چیست و تفاوت آن با قدرت نفوذی چه می‌باشد؟ در یادداشت زیر به آدرس زیر بخوانید: https://siasateparsi.ir/fa/news/1245 ⚜️ @taammolat74
🔰تحلیلی بر خروج ابراهیم 🔸بدون تعارف ابراهیم با تمام فیلم های قبلی اش متفاوت است ‌اگر قرار است با تصویر قبلی از حاتمی کیا به تماشای فیلم بنشینید؛ غافلگیر می شوید! 🔹فیلمی اعتراضی ولی نه از آن فیلم های پر دیالوگ و آتشین؛ نه از آن جدال های بین نسلی! قهرمان فیلم با احساس چهره اش حسش را به مخاطب منتقل می کند و همین است که همه در این چند روز می گویند حاتمی کیا یک نقش اول بی نظیر را خلق کرده است! 🔸اما خبر امروز شوکه کننده بود؛ خانه سینما اعلام کرده که فیلم حاتمی کیا جزو هشت فیلم محبوب آرای مردمی نیست؛ فیلمی که اساسا دارد از پایگاه مردم صحبت می کند! آن هم آرای مردمی که هیچگاه در طول جشنواره شفافیت در خصوص آرای آن وجود نداشته! می شود باور کرد فیلم از باقی فیلم ها کم توفیق تر بوده؛ فکر نمی کنم! 🔹شاید البته جنس اعتراضی فیلم دولت روحانی را ناراحت کرده باشد؛ احتمال می دهم بله! اما این را می دانم این فیلم در همه شهرستان ها؛ در روستاها؛ در خانه های مستضعفین رسوخ می کند و همه این کشاورزان معترض را آیینه ای از وضعیت خود می بینند! ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استعفای !!! 🔸آقای روحانی الان وقت استعفا نیست، وقت کار است، وقت پاسخگویی به وعده های داده شده است. ♦️برنامه‌های هیچ رنگ و بوی کارشناسی ندارد، همین طرح سهمیه بندی را ببینید، ۲۰ هزار میلیارد تومان در آتش سوخت... 💢بخشی از سخنان دکتر در جمع مردم پردیسان @taammolat74
🔰درنگی در پدیده و آینده سیاسی او ✍یاسر حسین پور 🔸محمدباقر قالیباف در سال‌های اخیر به عنوان یک عنصر همیشه مطرح در سیاست ایران، مورد حب و بغض و قضاوت‌های بجا و اغلب نابجای موافقین و مخالفین خود قرار دارد. 🔸 موضع گیری های درباره او را می توان در چند دسته عمده قرار داد: یک: اصلاح طلب های معلوم الحال که با بی تقوایی مثال زدنی از انواع اتهامات مالی و سیاسی برای او پرونده سازی میکنند . شاه دزدهایی که به فراخور حال و صرفا جهت پیروزی در انتخابات می شوند. دو: برخی رفقای حزب اللهی که او را به اتهام بودن یا و عدم از جمع انقلابیون طرد میکنند. سه: برخی دیگر از جماعت حزب اللهی که از او با استناد به برخی کلمات مستند یا غیرمستند رهبری درباره اش حمایت می کنند. چهار: برخی از مردم که صرفا با استناد به و تحول آفرینی او در و تهران حامی او هستند. پنج: برخی از که نه میخواهند برچسب خیانت اصلاح طلبی متوجه آنها باشد نه میخواهند هزینه های اصولگرایی را بپردازند و لذا با میانمایگی در میانه این دو جناح حرکت میکنند. شش. اصولگرایی که صرفا به جهت سابقه اصولگرایی قالیباف با قبیله گرایی واضح از او صرفا به جهت اصولگرا بودن حمایت میکنند. 🔸اما از اصلاح طلبهای بی ارزش و قدرت طلب که بگذریم متاسفانه هیچ یک از پنج دسته دیگر درست عمل نمی‌کنند : نه طرد او کار درستی است و نه اتهاماتی از قبیل تکنوکرات بودن چیزی را حل میکند. نه استناد به کلمات رهبری و اثبات روحیه جهادی مشکل گشاست نه کارآمدی برای تصمیم در رای دادن برای پستهای حساسی مثل ریاست جمهوری و ریاست مجلس کافیست. نه میانمایگی افتخار است. و نه قبیله گرایی کار درستی است. 🔸اساسا آنچه قالیباف را محبوب میکند قدرت اجرایی بالای اوست و آنچه از ارزشش میکاهد عدم صداقت و شفافیت او در مواضع است که موجب این همه اختلاف نظر درباره او نیز شده است. اما راه درست برای قضاوت درباره او چیست ؟ نه اتهام بزنید نه قبیله گرایی باشید صادقانه و شفاف از او صداقت و شفافیت بخواهید همان چیزی که در تمام ادوار کاندیداتوری اش نداشت و موجب شکستش هم شد و البته عبرت هم نگرفت. 🔸 حاج باقر باید شفاف و صادقانه توضیح دهد: یک: چه نسبتی با اصل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دارد؟ دو: در دوگانه سازش_مقاومت چه موضعی اتخاذ می‌کند ؟ سه: نظر صریح او درباره ۲۰۳۰ و ... چیست؟ چهار: وجه تمایز او با در مدیریت مجلس چیست؟ پنج: درباره معافیت های مالیاتی سلبریتی ها و سایر اقشار چگونه تصمیم میگیرد؟ شش: تا چه حد با سیاست خارجی دولت و موافق است. هفت: ... 🔸فقط در صورت پاسخ شفاف به این سنخ پرسشهاست که میتوان با طیب خاطر به او اعتماد کرد و ورای رای دادن یا رای ندادن به او، به سرنوشت مجلس بعدی با محوریت قالیباف فکر کرد. 🔶پی افزود از یاد نبریم که اکنون در میدان جنگ واقع شده ایم و در چنین شرایطی و با وجود رقیبانی کاملا متمایل به ، و به دور از اخلاق و انصاف، تمرکز بر گسل های اختلاف و ذره بین گذاشتن بر نیروهای خدوم و خودی (با همه عیوبی که دارند یا فکر می‌کنیم دارند) معقول و منطقی نیست. اما پی جویی پاسخ با سوالات پیشین، شاید برای فهم هندسه سیاسی مجلس آتی و نحوه تعامل جریان‌ انقلابی با آن بسیار راهگشا باشد. صدالبته در مورد پدیده قالیباف و آینده سیاسی جریان نزدیک به او، گفتنی های زیادی هست که فعلا پرداختن بدان وجهی ندارد. ⚜ @rozaneebefarda@taammolat74
🔰نقش تمدنی انقلاب‌ها (نگاهی به انقلاب‌های بزرگ دنیا) ✍️سید مجید امامی ⏰خواندن ۱۵ دقیقه 🔹در واقع این یک امکان فلسفی و امکان معرفتی به انقلاب اسلامی می‌دهد که بتواند نوع سومی از انقلاب‌های قرن بیستم را رقم بزند که تأثیر تمدنی دیگری دارد. شاید انقلاب‌های مردمی اخیر در خاورمیانه به این الگو نزدیک باشد. 🔸اگر تأثیر تمدنی انقلاب‌های قبلی هم‌سازی و ائتلاف و دنباله‌روی از غرب بود ثمره این انقلاب دیگر دنباله روی از غرب نیست بلکه در واقع آماده‌سازی یک تمدن جایگزین به جای تمدن غرب است که این را در اندیشه‌های امام و در اندیشه‌های رهبران انقلاب می‌شود پیدا کرد. یعنی انقلاب ایران برایند حدود 100 سال تلاش‌های تمدنی اندیشمندان بیداری اسلامی از سید جمال به بعد است. 🔹این باید پژوهشگران را به سؤال و کنجکاوی بیاندازد که چرا درسنت، انقلاب نداشتیم. انقلاب علت محدثه تمدن است ولی آن زمان، تمدن‌سازی می‌شد بدون انقلاب؟ پاسخش خیلی ساده است، نه سرعت تمدن‌سازی گذشته مثل تمدن‌سازی‌های جدید است و نه عمق تصرف آنها. به قول فروید، عمق تصرف‌تمدن در زندگی فرهنگی و سنت فرهنگی جوامع به اندازه‌ی این دوران نبوده است. 💢در واقع تمدن‌های گذشته با سنت‌ها عجین بوده‌اند این تمدن جدید است که با سنت و با گذشته نمی‌تواند عجین شود و در یک دوگانه‌ی کاملا تضادآمیز، سنت را در مقابل تجدد و فرهنگ را در مقابل تمدن و گذشته تاریخی را در مقابل آینده پرشکوه قرار می‌دهد. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید: 🌐http://vrgl.ir/BdMNR ⚜️ @taammolat74