فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انبار بذرهای قیامت
☣️ سال ۲۰۰۰ پروژهای تحت عنوان انبار جهانی بذر یا به عبارت دیگر انبار بذرهای قیامت توسط دو بنیاد صهیونیستی بیل و ملیندا گیتس و راکفلر کلید خورد که هدف از ساخت آن اینگونه عنوان شد:
" بک آپ غذای بشریت... "
🔸کنترل انسان ها از طریق غذا چگونه رخ داده است؟!
🔹از انبار جهانی گیاههای خاص چیزی شنیده اید؟!
⚜️ @mouodname
⚜️ @taammolat74
🔰کرونا بزرگترین فرصت برای طرح پرسشهای بنیادین
✍️ کمیل سوهانی
🔸کرونا نقطه انفعال ما نیست بلکه برعکس بزرگترین فرصت برای طرح پرسش های بنیادین از تمدن حاکم بر جهان است. یک #رویارویی_تمدنی.
کرونا، چه ریشه در تسویه حسابهای سیاسی قلدرهای حاکم برجهان با عنوان جنگ بیولوژیک داشته باشد که نشانه افول اخلاق و معنویت و انسانیت است و چه ریشه در سبک زندگی غلط بشری و تغذیه و بهداشت من درآرودی بشر باشد؛ در هر صورت فرصت طرح یک سوال بزرگ را در ذهن بشر فراهم می آورد و آن اینکه آیا بشر برای برنامه ریزی زندگی خودش کافی است و نیازی به راهنمایی الهی ندارد؟
چه کسی حق حاکمیت بر مردم را دارد؟ آیا علم تجربی برای سعادت دنیوی بشر کافی است؟ ریشه یکه تازی و حاکمیت صاحبان قدرت و ثروت در جهان چیست؟
#کرونا
#پرسش_های_تمدنی
⚜️ @taammolat74
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی
🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا از قرنهای دور آغاز شده بود، اما در خلال جنگ های اول و دوم جهانی برنامه استفاده از این گونه تسلیحات وسعت زیادی پیدا کرد و نام سلاح میکروبی به تدریج در ادبیات نظامی به جنگ افزار بیولوژیک ارتقاء پیدا کرد.
🔹#جنگ_زیستی یا #جنگ_بیولوژیکی استفاده از عوامل بیولوژیکی از قبیل باکتریها، ویروسها، قارچها و سموم حاصل از موجودات زنده برای کشتن و یا ناتوان ساختن هدف مورد نظر است!
🔸جنگ افزارهای بیولوژیک به دلیل برخورداری از ویژگیهایی همچون سهولت دسترسی و تهیه، هزینه تولید پایین، تشخیص نسبتا مشکل منشاء حمله، عدم امکان حفاظت موثر علیه بسیاری از عوامل زیستی بیماریزا از شرایط خاصی برخوردار هستند و در کنار چالشهای بهداشتی و درمانی که ایجاد میکنند، باعث ایجاد هراس، ارعاب و هرج و مرج در یک جاممعه میشوند که باعث کاهش ضریب امنیتی جامعه میشوند. ترکیب این ویژگیها، دفاع در برابر این تسلیحات را به یکی از دغدغهها و چالشهای جدی تئوریسین های نظامی و امنیتی تبدیل کرده است.
♦️با ما همراه باشید، تا توضیحات خوبی را در مورد جنگ بیولوژیکی را ارائه دهیم 👇👇👇
⚜️ @taammolat74
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک
🔸در طی قرون گذشته، بسیاری از مردم (بیش از پانصدمیلیون نفر) بهعلت بیماریهای عفونی مردهاند. در بسیاری از جنگها (بهویژه در جنگجهانی دوم) این مرگها بهعلت انتشار عوامل بیماریزا یا سمّی بودهاند و اکنون این ترس وجود دارد که بسیاری از بیماریهای منجر به مرگ، توسط عوامل طبیعیِ دستکاری شده و تغییریافته، تحت عنوان سلاح بیولوژیک بهوجود بیایند. این جنگ بیولوژیک در عصر حاضر با وجود معاهدهای پیرامون سلاحهای بیولوژیک همچنان ادامه دارد. [1]
🔹این معاهده در سال 1975 تنظیم شد. این قرارداد (که بر اساس ممنوعیت اختراع، تولید، گسترش و ذخیره سلاحهای بیولوژیک و همچنین از بین بردن آنها بوده) بهعنوان معاهده «سلاحهای بیولوژیک و سمّی» شناخته شده و نتیجه تلاشهای طولانی جامعه بینالملل برای تکمیل پروتکل 1925 ژنو بوده است. همچنین، نخستین معاهده خلع سلاح چندجانبه برای ممنوعیت یک دستهِ کلی از سلاحها تلقی میشود. [2] [3]
🔸نخستین گزارش استفاده از سلاحهای بیولوژیک، استفاده رومیان از حیوانات مرده برای آلودهسازی ذخایر آبی دشمن بوده؛ که تأثیری دوگانه در کاهش تعداد افراد دشمن و کاهش روحیه جنگجویان داشته است. در مثالی دیگر، مغولان، با منجنیق اجساد مبتلا به طاعون را بهسوی جزیره کریمه پرتاب میکردند. برخی از مورخان بر این باورند که این رویداد، علت شیوع طاعون در اروپا در قرون وُسطا بود، که 25 میلیون کشته داد. [4]
——--منابع:
[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1326439/
[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12197874
[3] http://www.pgaction.org/campaigns/bwc.html
[4] http://www.uhavax.hartford.edu/bugl/bio-war.pdf
💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده #جنگ_بیولوژیک را ارائه دهیم...
⚜️ @taammolat74
🔰جنگ بیولوژیک در تراث اسلامی ایرانی
🔸سید اسماعیل جرجانی جرجانی، پزشک و نویسنده ایرانی قرن پنجم و ششم(800سال پیش) است که آثار پزشکی مهمی به زبان فارسی تألیف کرد وی علاوه بر پزشکی آثاری نیز در موضوع فلسفه و اخلاق نوشته است.
🔹 کتاب «ذخیره ی خوارزمشاهی» اثر جرجانی، مباحثی درباره #جنگ_بیولوژیک مطرح کرده که می تواند پایه مسائل مبتلابه امروزی به شماربیاید. ذخیرهٔ خوارزمشاهی بزرگترین کتاب پزشکی به زبان فارسی بود که تا بدان تاریخ نوشته میشد.
🔸جرجانی خود در باب تفصیل کتاب در مقدمهٔ اثر گوید: این کتاب چنان جمع کرده آمدهاست که طبیب را اندر هیچ باب به هیچ کتاب دیگر حاجت نباشد و به سبب بازگشتن به کتابهای بسیار، خاطر پراکنده نشود.
🔻 پ.ن: پزشکی امروز ما با نادیده انگاشتن سرمایه هزاران ساله خودی، دلخوش به پروتکل های سازمان های صهیونیستی و تاجر(به ظاهر بهداشتی) بین المللی هستند. با این حال، #کرونا فرصتی است تا طلاب و دانشجویان انقلابی با احیای تراث اسلامی-ایرانی #سلامت بشریت را از تهدید طب شیمیایی خارج کنند.
⚜ @darseenghelab
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه دوم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 2.mp3
17.53M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه دوم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹وجه تمایز محقق بروجردی نسبت به دیگران، توجه ایشان به ابعاد تاریخی فقه است.
🔹مراد از عبارت آیتالله بروجردی که «فقه شیعه، یک فقه حاشیهای نسبت به اهل عامه هست» چیست؟!
🔹فقه قرینهای و تراکم ظنونی آیت الله بروجردی چیست؟!
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیت الله بروجردی
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1245
⚜️ @taammolat74
♨️ جاهلان درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شکستهاند و خیال میکنند که قلعه خیبر را فتح کردهاند.
در وهم غوطهور و در تاریکی غرق هستند، اما خیال میکنند که ایمان به غیب دارند.
ایمان به غیب اگر به وسیله عقل نباشد نوعی جنگیری است.
اینان به نوعی جنزدهاند و شیطان بر ایشان مسلط است.
انقلاب اسلامی دشمنان مختلفی دارد:
احمقهای درجه یک، احمقهای درجه دو، احمقهای درجه سه و...
اینها به نظر احمقهای درجه دو میرسند.
🔻پ.ن: هرچند با بستن حرمها موافق نبودیم اما این کار معنا ندارد.
⚜ @taammolat74
💠 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته #متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.
امام خمینی (ره)
۳ اسفند ۱۳۶۷
⚜ @taammolat74
🔰 فتنه تعطیلی حرم
✍ سیدحسین مخبر
🔸آن طور که به نظر میرسد بستن حرم دقیقا همانند سه برابر کردن یکباره بنزین است.
🔹همانطور که هدف #فتنه_بنزین شورش قشر مستضعف بود تا منافقین از تجمع و اعتراض به حق آنان سوء استفاده کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند ، این بار هم...
🔸این بار هم خط همان خط است هدف #بستن_حرم چیزی غیر از سوء استفاده منافقین از اعتراض به حق مومنین و دوست داران اهل بیت نیست
همانطور که در فتنه بنزین رهبری با تدبیر حکیمانه خود و با فداکاری جلوی تحقق هدف را گرفتند این بار هم تولیت آستان های مقدس آبروی خود را روی دست گرفته اند.
🔹آن موقع میخواستند تا دلسوزان نظام به شبیخون بنزینی اعتراض کنند تا تقصیر همه ناکارامدی ها را گردن آنان بیندازند و ... این بار هم میخواهند با اعتراض دلسوختگان اهل بیت تقصیر شیوع بیماری و ناکارامدی و نبود #ماسک و ... را گردن مومنین بیندازند
جگرمان میسوزد اما همانطور که در قضیه بنزین از خواسته بحقمان گذشتیم این بار هم اجازه سوء استفاده منافقین داخلی و خارجی را نخواهیم داد.
🔸همه قمی ها میدانند که کل زائران یک روز حرم در این ایام به اندازه مشتریان یک ساعت فروشگاه ها هم نبود.
🔹تجمع در کنار ضریح به اندازه تجمع در مقابل مراکز عرضه ماهی هم نبود.
سلام میدهم از بام خانه سمت حرم...
#فتنه_کرونا
#شیعه_انگلیسی
#متحجرین
⚜ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب قطاری از کلمات
▪️ مولف : احمد اکبرپور
▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب
▪️سال نشر : ۱۳۹۷
▪️تعداد صفحات : ۱۶۲
🔸«قطاری از کلمات» کاروان قصههای روشن است؛ قصههایی از متن و بطن زندگی. کتابی که خودِ نوشتن و قصهگفتن، ماجرا و مسئلۀ قهرمانش میشود.
🔹این یک رمان برای نوجوانان ، قطاری است که راویاش دست ما را میگیرد و کوپهبهکوپه جلو میبرد و آدمها را با زندگیشان نشانمان میدهد. قصه آدمها را زندگی و زندگی آدمها را تبدیل به قصه میکند.
🔸مرز قصهگفتن و زندگیکردن در این کتابِ صمیمی و پاک، مرز باریکی است که گاهی نویسنده و حتی مخاطب دوست دارد همین مرز باریک را هم نادیده بگیرد و بگوید و بخواند که قصه همان زندگی است و زندگی چیزی جز قصههایی که ما میبافیم، نیست.
🔹وجه دیگر کتاب، حرکت اصلاحی قصه است در جهان واقعیت که نویسنده با شیوهای دلنشین و خوشساخت، قصه را مصلح اوضاع معرفی میکند.
🔸مسئلۀ مهم این است که، آنچه مقدم بر گفتن و نوشتن با صفت ایرانی است، ایرانی زیستن است، ایرانی اندیشیدن است. لذا هنرمند و از میان رشتههای هنری، هنر روایتگری جهان و زندگی، بیش از هرچیز به زیست فرهنگی و آن هم فرهنگ خویش نیازمند است. هنرمند مؤلف تا با فرهنگ میهن خود مأنوس نباشد و از ذخیرههای آن بهره نبرده باشد، اثرش مایهای از ایرانیبودن را عرضه نخواهد کرد.
#قطاری_از_کلمات
#احمد_اکبرپور
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از مدافعان حرم تا مهاجمان حرم
✍ رضا مهدوی
🔸بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید...
🔹فریادهای #مختار_ثقفی بر سر پیروان #تشیع_انگلیسی و جماعتی از #دینمداران_احمق که در مخالفت با بسته شدن موقت درب حرمهای مطهر در قم و مشهد، هجوم بردند و دربها را شکستند و....
#کرونا
#شیعه_انگلیسی
#سید_صادق_شیرازی
⚜ @taammolat74
HHRG-115-FA00-Wstate-ModellS-20170216.pdf
357.2K
♨️ بسیار مهم!
⭕️سند امنیتی سازمان سیا درباره نقش جریان شیرازی علیه انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی
🔸اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد.
#شیعه_انگلیسی
⚜ @taammolat74
📮خاتم سلیمان و عصای موسی را بردند تا معجزه بگیرند. به خیالشان خاتم وعصا بی رضای نبی اعجاز می کند.
توسل به در و دیوار و ضریح بدون رضای امام، ظاهرگرائی و بت پرستی است.
بقعه و رواق و ایوان و شبستان آنجاست که رضای اوست.
امروز نگاه حضرت معصومه کجاست؟ رضایش چیست؟
✍ محسن مهدیان
⚜ @taammolat74
🔰 آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است/ می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند.
✍ ابراهیم فیاض (عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)
🔸امروز با فراگیر شدن کرونا در جهان، جهانیان نیز به مذهب بازمی گردند اما نه مذهبی که فرقه ای باشد.
🔹معترضانی که در مقابل حرم های قم و مشهد جمع شدند مذهبی فرقه ای دارند. افرادی که در مقابل حرم امام رضا(ع) شعار دادند «ما انقلابی هستیم» عین همان شعارهایی سردادند که خوارج می دادند. باید پرسید آیا آنها انقلابیتر از ولی فقیه و مراجع هستند؟ خوارج هم می گفتند ما می دانیم و شما نمی دانید و به زعم خود علی(ع) را به خاطر کفرش کشتند.
🔸اتفاقات دیشب قم و مشهد نیز قصه ای است که شروع شده و همان بحث اخباری گری است که دارد وجهی رادیکال پیدا می کند. همان اخباری گری که متاسفانه ما پس از انقلاب بازگرداندیم. این موضوع ریشه در اسماعیلیه و اشعری دارد. امروز برخی از متفکران قم هم گفته اند که حتی علامه طباطبایی هم اشعری است.
🔹ولی فقیه می گوید هرکسی به گسترش ویروس کرونا کمک کند، سیئه است و هرکس کمک به نابودیش کند حسنه است. این مساله را امروز همه علما، مراجع و رهبری اعلام می کنند. پس معترضان از چه کسی فتوا می گیرند؟
🔸آیا در فقه ما قاعده ولاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام هست یا نه؟ آیا حفظ نظام اجتماعی و امنیت آن از اوجب واجبات هست یا نه؟
🔹متاسفانه قم تسخیر اخباری گری مشهد و تسلیم شهری در کنار خود از لحاظ عرفانی گری شده به نام کاشان و بدتر از همه از سوی پاردایم وحشتناک تحت عنوان فرهنگستان علوم اسلامی اداره می شود که صداوسیما به مسئولش علامه می گوید، تئوریزه شده است.
🔸معترضان شبیه منبری مشهوری هستند که در حرم حضرت معصومه(س)اکثرا به منبر می رود و حرفهایی از شیخیه می زند با این تفاوت که رادیکال شده اند.
🔹اولین کاری که فرهنگستان یا همان آکادمی علوم اسلامی کرده زیر سوال بردن فقه جواهری حضرت امام بوده است. امروز همین عرفان فقهی شده، درصدد ایجاد فرقه است. فرقه شیرازی دشمن سیدمحمدباقر صدر هستند و حتی تلاش کردند قبر ایشان را در نجف به آتش بکشند. آنها اصولی بوده و ضد روش و فقه هستند. مدافع عرفان فقهی شده ای هستند که خشونت ایجاد می کند و بدون شک این موضوع در آینده خطر بزرگی برای نظام ایجاد می کند.
🔹من سالها پیش هم گفته بودم که اگر این گونه افراد«معترضان» بر سر کار بیایند همین می شوند. یعنی علی(ع) را به حکم خدا می کُشند.
🔸بعید نیست که مراجع و علما از سوی این افراد تکفیر شوند و آنها دست به خشونت برند. زمانی که عرفان فقهی و رادیکال می شود نتیجه اش بهتر از این نمی شود. اتفاقا خود این یکی از نشانه های آخرالزمان است.
🔹یک آخوند در مشهد بلند میشود و می گوید رئیس جمهور غلط کرده، وزیر غلط کرده، تهران غلط کرده! تهران یعنی چه کسانی؟ کل نظام یعنی تهران. آن آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است. چون نمی تواند مستقیم بزرگان را زیرسوال ببرد می گوید تهران غلط کرده است. این ها همان خوارج هستند و ماجرا بسیار جدی است. از امروز می بینیم که خارج نشینان پشت آنها را می گیرند. این همان فتنه آخرالزمان است. این افراد در این وضعیت کرونایی می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند.
🔸ما نباید خط فقه، رهبری، فقها و مراجع را گم کنیم. همان خطر ضد فقاهتی که ریشه در مکتب عرفانی صوفیسم دارد و در آکادمی علوم اسلامی شروع شده، ادامه دارد و متاسفانه در آنجا هیچ دفاعی از فقاهت و نظام فقاهتی نمیکنند.
⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی 🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک
🔘 بخش دوم
🔸عوامل بیولوژیک، میتوانند همانند سلاحهای نظامی بسیار مؤثر باشند. از همین جهت است که با شیوههای روانی، از جمله القای ترس، سردرگمی و عدم اطمینان در زندگی روزمره احساس خطر بهوجود آوردهاند. [1]
🔹از سلاحهای متعارف دیگر بهدلیل چندین خصوصیت منحصر بهفرد، متفاوت هستند. [2] زیرا:
* از ارگانیسمهای بیماریزا ساخته شدهاند، که میتوانند تولیدمثل و تکثیر داشته و منجر به بیماری و مرگ در میزبانهای زیادی شوند.
* ساعتها یا روزها طول میکشد تا علائم و نشانههای آن، در فرد مبتلا آشکار شود.
* سلاحهای بیولوژیک برای تولید، نسبتاً ارزان هستند.
* انتشار و پخش، کلید کاربردی مؤثر در سلاحهای بیولوژیکی است.
🔸این عوامل بیولوژیک، معمولاً در طبیعت یافت میشوند؛ اما این امکان وجود دارد که برای افزایش توانایی در ایجاد بیماری، افزایش مقاومت به داروهای جدید و یا افزایش انتشار در محیط، آنها را تغییر و یا جهش داد. از اینرو میتوان گفت این عوامل از لحاظ «منشأ» به دو دستهی: طبیعی (موجود در طبیعت) و غیرطبیعی (ساخته دستبشر) تقسیم میشوند. [3]
🔹برای نمونه، ایدز یکی از این بیماریهاست، که با نقص در دستگاه ایمنی ظاهر میشود و ویژگی آن، کاهش سلولهای ایمنی از نوع T به کمتر از دویست سلول در هر میکرولیتر است. با توجه به مجموعه مقالات منتشره، ایدز یک ویروس خاص، تغییر و تحولیافتهی آزمایشگاهی از ویروس ویسنا (Visna) است که برای اولینبار در گوسفندان ایسلندی مشاهده شد.
🔸در ماه آوریل سال 1984، دکتر رابرت گالو (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV) را در ایالاتمتحده ارائه كرد. وی، مقالهی خود در ارتباط با این ویروس را در سال 1971 منتشر كرده بود. بین سالهای 1978-1964، برنامه سرّی ویروس فدرال، 550 میلیون دلار از پول مالیات را به اختراع ایدز اختصاص داد. شواهد علمی کامل و قانعکنندهای وجود دارد که ویروس ایدز، یک طراحی دوجانبه از برنامههای ویروسی ایالاتمتحده است. طبق مطالعات صورت گرفته، ویروس ایدز بهمنظور کاهش جمعیت ساخته شده است. [4]
——--منابع:
[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121425/
[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148622/
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Bioterrorism
[4] http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_cooper12.htm
💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده #جنگ_بیولوژیک را ارائه دهیم...
⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه سوم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۳.mp3
14.51M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه سوم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹آقای بروجردی در منظومه فکری خود نسبت به مسائل رجال و حدیث اهتمام بسیاری داشتهاند. (توجه به اسناد، طبقه و طرق توسعه توثیق روات و توجه به منابع روایی و حرکت بزرگ ایشان بر نظارت کتاب و تدوین جامع احادیث فقه شیعه)
🔹روح تفکر فقهی آیت الله بروجردی را میتوان واقعگرایی نامید. روح واقعنگری در طریق اجتهاد، که در مکتب آیت الله برجردی وجود دارد، در جای جای فقه ایشان، اثر خود را نشان می دهد.
🔹نگاه ایشان تتبع اخبارگرایانه نبوده است. یک روش اجتهادی بوده که بیشتر نخواسته با صنایع اصولی مشکل را حل کند و گاها اشکالاتی نیز داشته است. فقه ایشان فقهی است که بیشتر می خواهد با امارات مشکل خود را حل کند تا با اصول.
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیت الله بروجردی
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1264
⚜️ @taammolat74
🔰 ستیز با سنت
نقدی بر چهارشنبه سوری
🔸 یکی از مشکلات اساسی که جامعه امروز ما با آن مواجه است، تعصب زیاد و دانش کم است. بریدن از ریشه ها و عدم شناخت از تاریخ و تمدنی که به آن عشق می ورزند (و برای بزرگداشت و حفاظت از آن حاضرند به هر عمل خشونت آمیزی دست بزنند) یکی از این موارد است.
🔹 به عنوان مثال فردی که خود را به شدت دیندار و حافظ ارزش های دینی میداند در مواجه با ساده ترین پرسش ها در مورد فلسفه دین، سابقه تاریخی و تمدنی اسلام، چرایی دینداری و مواردی از این قبیل پاسخ خاص و درخور توجهی ندارد. جوان پرشوری که خود را مدافع انقلاب و دین و اسلام و ارزشهای اسلامی میداند در مواجه با سوالی در مورد تاریخ تمدن اسلامی، فلسفه اسلامی، هنر اسلامی، شخصیتهای علمی جهان اسلام، ریشه ها و آرمانهای انقلاب و امثالهم پاسخ درخور توجهی ندارد.
🔸 او نه فارابی، خوارزمی، سهرودی، ابوریحان، بوعلی سینا، ملاصدرا، مولانا، حافظ، خواجه نصیر را میشناسد و نه علاقهای به شناخت آنها دارد و نه چیزی از آرمانها و اهداف انقلابیون سال پنجاه و هفت میداند. با اینحال او در یک چیز تعصب شدیدی دارد و آن اینست که هر کسی که مانند من نمی اندیشد و رفتار مرا قبول ندارد، وطن فروش و بی دین است و باید خفه یا حذف شود.
🔹طیف دیگری هم وجود دارد که خود را شیفته زرتشت و ایران باستان می داند و گردنبد و دستبند کورش و فروهر می بندد و شعارش «ما آریایی هستیم، عرب نمی پرستیم» است. این افراد با حرارتی شدید و رگ های باد کرده چنان از عظمت ایران باستان و هخامنشیان و فرمایشات کوروش سخن می گویند که گویی از نزدیک در کنار شاهان باستان زیسته و از زندگی آنها نت برداری کرده اند. اما وقتی به همین فرد بگویی که ایرانیان تا دویست سال پیش هیچ شناختی از هخامنشیان نداشتند و تمام اطلاعات ما مربوط به کاوش های باستانشناسی دو قرن اخیر است، هاج و واج می مانند. چنین افرادی اغلب نه از زرتشت چیزی میداند و نه به اوستا رجوع کرده است و نه شناختی از فلسفه آئین های باستانی دارد.
🔸 نحوه نکوداشت آئین های ملی و مذهبی نشانه خوبی برای پی بردن به میزان آگاهی و شناخت جامعه از تمدن «ایرانی» و «اسلامی» است.
♦️برگزاری چهارشنبه سوری یا نوروز به این صورت دفورمه شده و بی معنی که بیشتر شبیه جنگ خیابانی یا سرک کشیدن چند دقیقهای در خانه اقوام و آشنایان است، نمونهای از شکلهای تحریفشده آیینهای ملی و دینی در جامعهای است که با میراث تمدنی خود بیگانه است.
⚜ @taammolat74
💠یڪ روز در میدان نبرد
و روزی در بیمارستانهای شهر،
یکروز با سلاح گرم و
یکروز با سلاح بیولوژیک،
کمی دقت کنی ، میبینے
دشمن همان دشمن است
فقط رنگ عوض میکند...🍃
#کرونا_را_شکست_میدهیم
⚜ @taammolat74
🔰 تَحجُر کرونایی
✍️ علی ریاحیپور
🔸یکی از مفاهیمی که بیشترین بسامد را در ادبیات گفتمانی حضرت امام داشته است مفهوم تحجر و واپس گرایی دینی است.
اساساً امام خطر جریان تحجر و التقاط را بزرگ ترین آفت برای انقلاب اسلامی دانسته و آن قدری که به این گزاره پرداخته اند و به آن ضریب داده اند؛ به مفهوم تجدد و غرب گرایی نپرداختند.
🔹بلا شک خطر تحجر و مقدس مآبی دینی به علت آنکه مبانی خود را با ادبیات دینی عرضه میکند و میگوید حرف من حاق دین است؛ خطرش از التقاط و غربگرایی بیشتر است و باعث دادن آدرس های غلط با برچسب های دینی به جامعه میشود. یکی از تفاوت های جریان تحجر با نگاه اجتهادی آن است که تحجر گرایی دارای اصول و روش های ثابت است و قائل به آن نیست که میتوان در روش ها انعطاف و تغییر ایجاد کرد. بر خلاف نگاه اسلام فقاهتی و اجتهادی که دین را با هسته ای ثابت و پوسته ای متغیر میبیند و قائل به آن است که میتوان در روش ها و مصادیق انعطاف های گسترده ای را ایجاد کرد.
🔸 متحجرین در تشخیص اولویت ها اشتباه میکنند، دستاورد های فکری و صنعتی بشر را به رسمیت نمیشناسن و درگیر اسلامی سطحی و مناسکی میشوند. اینان جز هزینه ایجاد کردن برای اسلام و تفکر دینی کارایی دیگری ندارند و به قدری امام از اینان خشمگین بود که فرمود"امروز عده ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام و می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند. خطر تحجر گرایان و مقدس نمایان احمق حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله".
یا جای دیگر با دلی پر خون بیان داشتند" خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است ".
🔹این روزها که مردم درگیر ویروس منحوس کرونا هستند؛ این جریان با شیوه هایی جدید و کنش های تهوع آور؛ تحجر و واپس گرایی را زنده کرده است؛ از لیس زدن حرم های اهل بیت تا برگزاری هیات های مذهبی و سینه زنی و برهنه شدن و...
عمیقا باور دارم ضربه ای که اینان به شیعه و انقلاب اسلامی میزنند جریان تجدید نظر طلب نمیزند؛ افرادی که متاسفانه بر خلاف نهی صریح رهبری و مراجع و پزشکان اصرار به برگزاری تجمعات مختلف با عناوین مذهبی دارند؛ و در بازی نخ نما شده ی جدال علم و دین سینه میزنند و گریه میکنند.
🔸 اسلام اینان اسلام مناسک میان تهی، اسلام مقدس نماهای بی شعور، اسلام خرافه، اسلام بدعت، اسلام التقاط و جهالت، اسلام رهبانیت و تحجر و غفلت است و مردم در انقلاب 57 بر علیه اینان قیام کردند.
نباید از این جریان غفلت کرد؛ غفلت یاران علی از خوارج چه هزینه ای بر ولی و امت گذاشت؟ آیا باید ایستاد و هزینه سازی این حضرات را به تماشا نشست؟ باید گفت و گفت تا آرمان های امام در تقابل با این جریان فراموش نشود چنان که امام به حمید روحانی دستور داد که در تاریخ ثبت کند ماهیت انقلاب مردم را..
♦️"شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپس گرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند."
⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب برج ناز
▪️ مولف : هادی حکیمیان
▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب
▪️سال نشر : ۱۳۹۷
▪️تعداد صفحات : ۴۶۸
🔸هادی حکیمیان را پیش از این با رمانهای موفقی چون برج قحطی، خواب پلنگ و باغ خرمالو میشناسیم. حکیمیان برای کار جدید خود که رمان بزرگسال است، عنوان «برج ناز» را برگزیده است. خط روایت کلی «برج ناز» که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده، داستان ماجراهای زندگی یک نویسنده است؛ چه ماجراهای کاری و چه زندگی شخصی؛ اما جدا از این خط روایت ساده، داستان پر از فراز و فرودهای عشقی و تاریخی است.
🔹گرچه زمان رمان مربوط به سالهای ۹۴ و ۹۵ خورشیدی است، اما حکیمیان که همیشه نشان داده نمیتواند به تاریخ بیاعتنا باشد، در برج ناز هم بهانهای برای گریز زدن به تاریخ پیدا میکند! همچنین یکی از پرچالشترین و خواندنیترین بخشهای این رمان ۴۷ فصلی، داستان عشق یک دختر و پسر مسلمان و زرتشتی به یکدیگر است.
🔸برج ناز بیشتر داستان آدمهاست و شهر اینجا به شخصیتی حاشیهای تبدیل شده است. برعکس برج قحطی که شخصیت اصلی خود شهر است. برج قحطی، فضاهایی بکرتر از یکشهر در کویر مرکزی ایران روایت میکند. درحالیکه در برج ناز، تکنولوژی با سرعت در حال برهمزدن سنتهای باقیمانده از گذشته است.
🔹راوی شاید انسانی باشد که از یکدورۀ آرمانگرایانه عبور کرده و حالا در شرایطی که آرزوهای دور و دراز ندارد، تنها در پی محیطی دنج و آرام برای داشتن یکزندگی کوچک میگردد که البته جامعهای چنین سنتی به وی اجازه نمیدهد تا به آسانی به آن دست پیدا کند.
#برج_ناز
#هادی_حکیمیان
⚜️ @taammolat74
🔰 فقه "مقابله با ویروس کرونا"
✍️ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی
🔸 کسانی که با رفتارهای نسنجیده و خارج از چارچوب اصول بهداشتی (همچون حضور در اجتماعات) روند اجتماعی گسترش بیماری کرونا را شکل یا عمق میبخشند، چنانچه آگاه از کار خود باشند، رفتارشان مصداق تعاون بر "اثم" و "عدوان" به حساب میآید.
🔻با تطبیق این قاعده بر موضوع کرونا ، افعال زیر را می توان به عنوان افعال ممنوع یا قابل بررسی به عنوان منع شرعی به حساب آورد:
1️⃣ نزدیک شدن به شخص یا اشخاص دیگر در صورت داشتن این بیماری، یا حتی در صورت مشکوک بودن به آن؛ به ویژه در حالت ابتلا به سرفه یا عطسه.
2️⃣ تشکیل جلسات، خصوصاً جلسات انبوه.
3️⃣ شرکت در جلسات به صورت بی مهابا و بدون چارچوب بهداشتی.
4️⃣ مسافرت از یک شهر یا منطقه آلوده به یک شهر یا منطقه غیر آلوده دیگر.
5️⃣ احتکار ابزار و کالاهای مورد نیاز بهداشتی و دفاعی در قبال این بیماری کشنده در جامعه.
6️⃣ عدم رعایت اصول بهداشت شخصی.
◽️ یک شخص (طبق دیدگاه اجتماعی) حتی اگر اطمینان داشته باشد که ویروس در بدن او فعال نمی شود یا اینکه برای او مشکلی به وجود نمی آورد، با این وصف، حضور او در جلسات شرعا ممنوع است؛ چون که او در همان حال که از ویروس فعلاً به صورت شخصی آسیبی نمی بیند در یک نگاه فرآیند اجتماعی ممکن است حامل و عامل انتقال ویروس به دیگران و دارای سهم در اشاعه آن باشد؛ بنابراین از این جهت حضور در اجتماعات برای شخص، در پارهای از شرایط غیر مباح می شود.
متنکامل:👇
🌐hawzahnews.com/news/890695
#کرونا
⚜️ @taammolat74
🔰کرونا، مسئلهی شر و آیندهی جامعهی اسلامی-ایرانی
✍️ محمدرضا قائمی نیک
⏰ 8 دقیقه
🔸کرونا، هم اکنون تبدیل به تیتر یک همۀ اخبار جهانی شده اما ترس از کرونا نه به خاطر شیوع یا حتی سختیِ بیماریِ آن، بلکه به دلیل نزدیکیِ آن با مرگ است. به همین دلیل، کرونا، اکنون یک شر مطلق تلقی می شود. با این حال شیوع کرونا در ایران، یک تفاوت جدی با دیگر مناطق دنیا داشته و آن، ارتباطش با دین و مذهب است.
🔹کرونا، شری است که نه تنها در جهان مدرن زاییده شده، بلکه نحوۀ ادراک ما از آن نیز در ذیل علم پزشکی مدرن صورت می گیرد. از این منظر، شیوۀ ظهور آن، شیوۀ شیوع و انتقال آن، شیوۀ درمان آن و...، همه و همه در این جهان سامان یافته است.
🔸آنچه برای جهان اسلامی-ایرانی ما در حال حاضر و در آیندۀ آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، نحوۀ مواجهه با این شر است. ظهور این تهدید، به مثابه یک شر، در دست ما نبوده، اما نحوۀ تبدیل آن به یک فرصت در کف اختیار ماست. به این معنا آیندۀ دین و دینداری، مخصوصاً از وجه اجتماعی و تاریخی اش در اوج اهمیت نه تعطیلی مناسک!
🔹اگر بتوان فهم درستی از ماهیت علم پزشکی مدرن، حد و حدود و ضعف و قوتش داشت یا اگر درک درستی از تعریف شر و لذت و الم در جهان مدرن داشته باشیم، شاید بتوانیم در پس این ماجراها، به آیندۀ ایران اسلامی یا حتی آیندۀ دیانت در جهان بیندیشیم. موقعیت های انسانی و اجتماعی در تاریخ، پیوسته در لحظاتی گرفتار تضاد می شوند، اما آنچه هنر همۀ اهل نظر و عمل بوده، یافتن بهترین راهکار برای غلبه بر این تضادها و رفع آنهاست.
🔗ادامه مطلب👇
🌐http://vrgl.ir/k59Fd
⚜️@taammolat74
تاملات
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی 🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا
☣️ بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک
🔘 بخش سوم
🔸در نمونهی دیگری از بیماری با دستکاری ژنتیکی، بیماری سارس بهوجود میآید. این بیماری، یک سندروم حاد تنفسی است که با تب بالا، لرز، سردرد، بیحالی و بدندرد شروع میشود. بعد از مدتی، بیمار دچار سرفههای خشک شده که میتواند پیشروی کرده و منجر به اشکالات تنفسی و کمبود اکسیژن در خون نیز بشود. علائم آزمایشگاهی آن، رادیوگرافی قفسه سینه است که نمایانگر ذاتالریه میشود و همچنین آزمایش خون، کاهش میزان پلاکت و کاهش گلبولهای سفید را نشان میدهد. [1]
🔹کارشناسان بیماریهای عفونی روسیه میگویند، این بیماری یک سلاح بیولوژیک ساخت انسان است. این ویروس، ترکیبی از ویروس اوریون و سرخک است، که چنین ترکیبی هرگز نمیتواند در طبیعت ظاهر شود و تنها در آزمایشگاه بهدست میآید. اعتقاد بر این است که این عفونت از جنوب چین آغاز شده و بیش از صد کشته و سههزار مبتلا به آن گزارش شده است. [2]
🔸برخی از این سلاحها نیز، طبیعی هستند؛ مثل آبله و سیاهزخم. تروریستها تمایل دارند از عوامل بیولوژیک برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند؛ چون این عوامل به سختی شناسایی شده و برای چندین ساعت تا چندین روز علائم خود را نشان نمیدهند.
🔹در مواردی که هدف سلاح بیولوژیک، انسان است، ایجاد بیماریهای جدید با دستکاری ژنتیکی صورت میگیرد. برای مثال، واکسیناسیونهای گسترده میتواند با آزاد کردن گونههای آنفلوانزا با بیماریزایی و کشندگی بالا به یک سلاح زیستی تبدیلشده و باعث مرگ میلیونها نفر از مردمی شود که سیستم ایمنیشان با تزریق واکسنهای قبلی تضعیف شده است.
——--منابع:
[1] http://www.study1000.com/104744/sec_41/p_31.aspx?lang=Fa
[2] http://www.abc.net.au/news/2003-04-11/sars-could-be-biological-weapon-experts/1835010
💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده #جنگ_بیولوژیک را ارائه دهیم...
⚜️ @taammolat74