•••
جز این دو میوھ قلبم ثمر نداشته ام
ببخش اگر کھ پسر بیشتر نداشته ام
⚜️ @taammolat74
🔰عزاداری امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی
🔸یکی از امتیازات انقلاب اسلامی ایران رابطۀ مستقیم آن با ماه محرم و عزاداری حسین است همان عزاداریهای با هدف و بی هدف که از قبل رایج بود روح ظلم ستیزی و دلسوزی برای اسلام و مسلمین را در مردم ما پرورش داده بود، بخصوص که امام راحل(رض) انقلاب خود را از ایام محرم و مجالس عزاداری آغاز کرد.
🔹 15 خرداد، 12 محرم سال 1342 بود، در آن سال بنا به امر مبارک امام بیشتر سخنرانیها و مرثیه خوانیها در محور مبارزه با ظلم و با مظاهر بیدینی دور میزد، برخی هم صریحاً نظام شاهنشاهی را مورد هجوم قرار دادند، و از فجایع شاه و درباریان و دولتهای دست نشانده و آمریکای جنایتکار شیطان بزرگ پرده بر میداشتند.
🔸پس اگر گفته شود انقلاب اسلامی زاییدۀ مجالس حسینی است سخن گزافی نیست. بخصوص در سالهای بعد از پیروزی انقلاب لازم است در منبرها و در مرثیه ها بر بیان انگیزۀ امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ستمکاران و تبهکاران و جباران، و دعوت به اسلام ناب محمدی(ص) است تکیه شود و بحمدلله تا حدود زیادی چنین است.
🔹پس تا حدودی شیوۀ عزاداری بعد از انقلاب چه در شکل و چه در محتوا باید از آنچه بوده عوض شود و با ایدههای مقدس انقلاب اسلامی، هماهنگ گردد، نه تنها ظلمهای بنی امیه و بنی عباس و جباران گذشته بر اهل بیت عصمت باید محکوم و از آنها اظهار نفرت شود، بلکه ستمکاران روزگار ما چه آنان که قبل از انقلاب در ایران حکمرانی داشتند و چه آنان که هماکنون در کشورهای اسلامی حکمرانی و نیز ابرقدرتهای جهانخوار همۀ آنها باید مورد نظر باشند و مورد هجوم واقع شوند.
⚜️ @taammolat74
🔰 عاشوراشناسی و کتاب «تأملی در نهضت عاشورا»
✍️ گفتوگو با رسول جعفریان
📍تاریخ اگر با ما ربط و نسبتی برقرار نکند، چه اهمیتی میتواند داشته باشد؟ تاریخ قدسی -چنانکه میرچا الیاده و دیگران نشان دادهاند- میتواند با اعتقاد و عمل و سیاست و سایر شئون حیاتی ما مربوط شود و بلکه مانند قصص انبیا و اولیای دین، مرجعی برای فهم و تفسیر رخدادهای جاری باشد. تاریخ که به یک معنی توالی وقایع است گاه شأن قدسی نیز دارد و آنگاه است که ربطی وثیق با فهم و عمل ما پیدا میکند. لازم است که بدانیم تاریخ را -چه در معنای علمی آن و چه در نسبت با تاریخ قدسی- چگونه میتوان و باید فهمید.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 عاشوراشناسی و کتاب «تأملی در نهضت عاشورا» ✍️ گفتوگو با رسول جعفریان 📍تاریخ اگر با ما ربط و نسبت
🔰 عاشوراشناسی و کتاب «تأملی در نهضت عاشورا»
✍️ گفتوگو با رسول جعفریان
💠استاد جعفریان در کتاب «تاملی در نهضت عاشورا» متذکر مواردی بودهاند که در آنها شئون حیاتی ما به واقعه کربلا اتصال جدی پیدا کرده است. البته ایشان متذکر محدودیتهای علم تاریخ نیز هستند و «فهم تاریخ» را غیر از «منبعپژوهی» و مستلزم بحث دانستهاند، دشواریها را تذکر داده و به بعضی مسائل شایسته تحقیق علمی هم اشاره کردهاند. بهعبارتی این کتاب ایشان علاوهبر آنکه مشتمل بر یک مقتل به روایت خودشان و یک مقتل دیگر -از حصینبن عبدالرحمان سلمیکوفی- و کارهایی در منبعپژوهی و... است، طرح اجمالی مشغلههای فکری ایشان راجعبه واقعه کربلا نیز هست که اغلب هنوز محتاج کار علمیاند و سعی ایشان نیز برداشتن قدمهایی بوده است.
🔸یکی از اینجهت که کربلا برای یک عضو جامعه شیعی، منبعی برای دریافتهای دینی، اخلاقی و ارزشی است. یک برگی از تاریخ است که برای شخص، مقدس است و بهطور مدام او را تغذیه فکری میکند. اینجا و از این نگاه، از بنده - بهاعتبار یک فردی که عضو این جامعه است- این را بپذیرید که رویداد عاشورا یک رویداد عادی تاریخی نیست، یک اتفاق قدسی است. بخشی از تاریخ مذهبی ماست
🔹اما از وجهی دیگر، تفسیر مجدد، بهلحاظ تنوعی است که در برداشت از این قبیل رویدادهای تاریخی وجود دارد. درحقیقت، هنوز آدمی نمیداند چرا اینقدر میشود از تاریخ برداشتهای متنوع داشت. واقعیت اینطور است یا تفسیرهای ما با پیشفرضهای ما؟ تاریخ مثل سیاست است. یک وقتی آقای شفیعی کدکنی گفته بود: «درباره سیاستمدار نمیشود قضاوت روز کرد، باید تاریخ او بگذرد تا آدم بتواند درباره او قضاوت کند.»
🔸ما هنوز روشهای علمی درستی در شناخت اسناد و منابع تاریخی نداریم. اگر این مسیر ازنظر علمی درست پیش برود، اتفاقات بهتری هم در اینباره خواهد افتاد. البته این روشها فقط برای تاریخ عاشورا نیست، بلکه منابع تاریخ اسلام روشهای خاص خود را برای پژوهشهای بیشتر میطلبد و عاشورا هم بخشی از این تاریخ است؛ بخشی که ما توجه بیشتری به آن داریم.
🔗 متن کامل مصاحبه فوق را در اینجا بخوانید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
🎙حجت الاسلام محمدصادق حیدری
مجلس دوم
حسینیه اندیشه
⏰شب ۱ شهریور ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @hoseiniyehandisheh👇👇👇
13990601-Moh1442-R02-01Menbar-Heydari_0.mp3
14.3M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
🎙حجت الاسلام محمدصادق حیدری
مجلس دوم
🔹 نهضت تحریم تنباکو و داستان مشروط
🔹پیام عاشورا در باب نظرگاه توسعه و پیشرفت
🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |ابتلائات مومن
🎙استاد علی فرحانی
مجموعه جلسات دهه اول محرم
مجلس دوم
⏰۳۱ مرداد ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
02-ebtelaate-moamen-99.5.31.mp3
9.76M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |ابتلائات مومن
🎙استاد علی فرحانی
مجلس دوم
🔹یاد مرگ احیاءکننده دلها
🔹 چرا ابتلاء؟! چون سختی راه نجاست. قیمت معامله آخرت است.
🔗 لینک جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
#اختصاصی
🔶 موضوع |تحلیل نهضت عاشورا در نسبت با مطالعات روشی- تمدنی
🎙حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی
پویش ملی هر خانه یک حسینیه
⏰شب دوم محرم ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تحلیل نهضت عاشورا در نسبت با مطالعات تمدنی.mp3
30.83M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |تحلیل #نهضت_عاشورا در نسبت با مطالعات روشی- تمدنی
🎙حجت الاسلام دکتر سید #حسین_حسینی
استادیار فلسفه دین و کلام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، بیش از ۲۲سال سابقه تدریس و پژوهش در حوزه و دانشگاه
فلسفه و روش شناسی، نقدپژوهی، و علم دینی ، انتشار ۳۰ عنوان کتاب و بیش از ۱۱۰ مقاله پژوهشی
⚜️ @taammolat74
🔰پديده منبريان مدرن و خود رُو!
✍️احمدحسين شريفي
🔸در حال حاضر شاهد پيدايش نسلي از مربيان، مبلغان و گويندگان ديني و اخلاقي و عرفاني هستيم که لزوماً در حوزههاي علميه و مراکز رسميِ تعليم دين و معارف ديني تحصيل نکردهاند و به صورت علمي و آکادميک با مباني و منابع فکر اسلامي آشنا نيستند. اينان بعضاً از بيان و ادبياتي به مراتب زيباتر و گيراتر از پارهاي از روحانيان و عالمان دين نيز برخوردارند. و به برکت فضاي مجازي و استعداد خوبي که در بهرهگيري از آن دارند، گسترة مخاطبان بسيار بيشتري از عالمان برجسته ديني هم پيدا کردهاند.
🔹اين پديده را از يک جهت ميتوان از برکات انقلاب اسلامي و نشانهاي از آثار فراوان کاربست دين و آموزههاي ديني در سطوح مختلف علمي و اجتماعي و مديريتي در کشور دانست. تأسيس و توسعه رشتههاي کلام و فلسفه و اخلاق و عرفان و تفسير و فقه و حقوق اسلامي در دانشگاهها را (که متأسفانه بدون برنامهريزي و آيندهپژوهي لازم و بدون برخورداري از نرمافزارهاي مناسب (اساتيد و متون درسي) صورت گرفته است) ميتوان از مهمترين عوامل چنين وضعيتي دانست.
🔸و از جهتي ديگر نيز، به دليل ناآشنايي اين دسته از گويندگان با مباني و منابع اصيل فکر اسلامي ميتوان آن را خطري براي فکر و تربيت اسلامي جامعه به شمار آورد. اينان عموماً با ادبيات شعري و عرفاني (به زبان فارسي) آشنا هستند و بعضاً اشعار سعدي و مولوي و حافظ را هم از حفظ ميخوانند؛ اما به دليل آنکه فهم دقيق و عميقي از معارف معنوي اسلام ندارند، افزون بر آنکه توانايي شناخت درست چنان عارفاني و اخلاقياني را ندارند، ميتوانند با برداشتهاي سطحي خود از معارف معنوي و اخلاقي اسلام، انحرافات عميقي در جامعه ديني ايجاد کنند.
🔹همانطور که به منظور گرفتار نشدن در دام تحريفات و خرافات، همواره بر ارتباط مداحان و مرثيهخوانان با عالمان اصيل ديني تأکيد کردهايم، بر ارتباط اين قشر از «منبريان مدرن و خود - رُو» نيز با عالمان اصيل ديني و حوزههاي علميه تأکيد ميکنيم و معتقديم چنين ارتباطي ميتواند:
اولاً، آنان را از ايجاد انحراف ناخواسته در فکر و فرهنگ مردم باز دارد و ثانياً، به امتداد تعاليم و آموزشهاي اصيل اسلامي در سطوح مختلف جامعه کمک کند!
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |«تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
🎙آیت الله جوادی آملی
سلسله بیانات ویژه ماه محرم
مجلس اول
⏰روز اول ماه محرم ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @EsraTvEitaa👇👇👇
k-01 Eshgh khoonin.mp3
2.65M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |«تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
🎙آیت الله #جوادی_آملی
جلسه نخست
🔹طبق دستور امیر المومنان که فرمود: «فأنزلوهم بأحسن منازل القرآن»
خاندان عصمت و طهارت را بر بالاترین وجه قرآنی تفسیر کنید و اگر خواستید مصداق آیه ای قرار دهید عالی ترین مصداق را آنها بدانید و در استمداد مفهومی برجسته ترین ولطیف ترین مفهوم که از مادیت و نقص و عیب منزه است آنرا همراه ولایت تفسیر کنید، وظیفه محققان و پژهشگران آن است که عالیترین مرتبه را درباره نهضت کربلا تعیین کنند.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |تربیت جوان گام دوم انقلاب اسلامی
🎙حجت الاسلام محمدحسن وکیلی
سلسله سخنرانی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء
مجلس دوم
⏰شب دوم محرم ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @heyatehazratezahraa👇👇👇
جلسه دوم تربیت جوان گام دوم.mp3
39.16M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |تربیت #جوان #گام_دوم انقلاب اسلامی
🎙حجت الاسلام #محمدحسن_وکیلی
مجلس دوم
🔹 خصوصیات و ویژگیهای جوان
1. انسان از سویی به رشد عقلانی و توان تشخیص رسیده است. از سویی نفس او دست نخورده و آماده است که رنگ و روی خاصی نگرفته است.
2. افکار خاصی در وجود او شکل نگرفته است. آداب و رسوم خاصی در وجود او شکل نیاته است
3. آن مقداری که میداند رسوخ در وجود او پیدا نکرده و زمینه تغییر و تحول در او بسیار است
این موارد یک زمینه آماده برای تاثیرگذاری است. نفس انسان نوجوان مانند یک زمینه خالی و مورد پذیرش است.
4. لطافت وجودی جوان.
5. جوانان نیروی زیادی دارند.
6. جوانی غلبه عواطف و هیجانات است ولی میتوان با تواضع و مشاوره مدیریت کرد.
🔹تصمیم گیری جوان و برنامه ریزی او بلندمدت است. شور و حرارت و انگیزه درونی بالایی دارد و تحول پذیر است. اصلاحات اجتماعی در غالب موارد محتاج ساختارشکنی است. ثمره اینها حس ابتکار و خلاقیت در جوان میباشد.
🔗 بخش قبلی این سخنرانی را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | انتظار؛ عجله یا صبر؟!
🎙حجت الاسلام حسین سوزنچی
مجلس دوم
بازخوانی حدیث «افضل اعمال امتی انتظار الفرج»
⏰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @souzanchi👇👇👇
شب اول محرم هیات انتظار(انتظار،عجله و صبر).mp3
12.55M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | #انتظار ؛ عجله یا صبر؟!
🎙حجت الاسلام #حسین_سوزنچی
مجلس دوم
🔹 چگونه از سویی به دعا برای تعجیل فرج تشویق شدهایم و از سوی دیگر ما را از تعجیل در فرج بازداشتهاند و کسانی که در مساله فرج تعجیل میکنند را مذمت کردهاند. مساله این است که یک فرد منتظر در عین حال که میفهمد نباید صرفا دست روی دست بگذارد چگونه باید بین صبر کردن و دعا برای تعجیل جمع کند؛ و در واقع صبر یک فرد منتظر چه اقتضائاتی دارد و چگونه بسیاری از اقداماتی که شاید از یک دغدغههای دینی و انقلابی سرچشمه گرفته باشد میتواند خلاف اقتضای انتظار باشد.
🔗 صوت جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | امام حسین و معنا بخشی به زندگی در این تاریخ
🎙علی اصغر طاهرزاده
لب المیزان
جلسه دوم
⏰ ۴ مهر ۱۳۹۸
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
امام حسین و معنابخشی 2.mp3
11.2M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |امام حسین و معنا بخشی به زندگی در این تاریخ
🎙علی اصغر طاهرزاده
جلسه دوم
🔹نظر به نهضت حضرت سیدالشهداء، موجب گشودهشدن راهی خواهد شد برای رهاشدن از خلاء فکری که همان خالیبودن از هرگونه اصالت و عصارهای است که بشر این دوران در آن گرفتار شده یعنی «غفلت از معنابخشی به زندگی».
🔹در دنیای جدید هر کدام از ما در جهانی جدای جهان دیگر زندگی میکنیم و هرکدام در جهان خود تنها هستیم ولی با حضور در جهانی که امام حسین به صورتی ملموس و عملی در مقابل ما قرار میدهند.
🔹همه در کنار همدیگر در یک جهان زندگی میکنیم و دیگر هیچکس تنها نیست، زیرا در آن جهانِ مشترک فاصلهگذاریهای وَهمی از بین میرود و یگانگی با همدیگر جای خودبینیها و خودخواهیها مینشیند و در نتیجه سوء تفاهمها پیش نمیآید، زیرا امام حسین فهم درست انسان و جهان را در مقابل ما قرار میدهند تا خود را در انواع مارکها و بریز و بپاشهای دنیایی غرق نکنیم.
🔗 لینک جلسه قبل را در اینجا بخوانید.
⚜️ @taammolat74
🔉 کتاب صوتی:
🔶 موضوع |عاشورا
علی صفایی حائری
قسمت دوم
📖 بازخوانی صفحه ١٧ الی ٢١
⚜️ @taammolat74
⚜️ @EinSad_aBook👇👇👇
کتاب عاشورا - 02.mp3
2.02M
🔉 کتاب صوتی:
🔶 موضوع |#عاشورا
#علی_صفایی حائری
📖 بازخوانی صفحه ١٧ الی ٢١
🔹آن كس كه به ايمان رسيد و از غير حق رهيد، كسى كه از عشق و آزادى سرشار شد، به توحيد میرسد و جز اللَّه را حاكم نمیگیرد. با آن ايمان و با اين توحيد سازشگرى و بیتفاوتى كنار میرود و با بتها درگيرى پيش میآيد؛ چون هر چه جز خدا در دل ما، در اجتماع ما، حاكم باشد، بت است و
دشمن است و ما را محدود میكند و ما را راكد میسازد و ما را براى خودش میخواهد.
🔗 صوت قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
...
او ڪھ طلایھ دار خیامِ یتیم هاست...
نذرِ حَسن برای حسین از قدیم هاست🖤
⚜️ @taammolat74
🔰همگرایی عقل و عشق در نهضت حسینی
✍️محمد جواد رودگر
🔸آیا نهضت امام حسین علیه السلام عقلانی بود یا عاشقانه یا هر دو؟ قیام کربلا، قیامی جامع الابعاد و جاودانه است که به دلیل لایه ها و جنبههای فراگیر و متکثرش تفسیرهای مختلف میپذیرد و میتوان با رویکردهای مختلف کلامی، فلسفی، عرفانی و... به آن نگریست.
🔹گر چه ماجراهای تلخ و شیرین در حوزههای فکری، معرفتی و حتی تاریخی و اجتماعی پیرامون تضاد یا تعاضد عقل و عشق وجود داشته و دارد، لکن اگر بر اساس اندیشه و بینش اصیل اسلامی و آموزه های وحیانی و عترتی به داستان پرماجرای عقل و عشق نگاه کنیم در مییابیم که نه تنها در عرض هم نیستند و در طول هماند، بلکه ناظر به مراتب وجودی انسان، ساحتها، لایههای معرفتی، رفتاری، سلوک عقلانی و عرفانی آدمیان میباشند
🔸چه این که نه عقل و دل و نه برهان و عرفان در حوزه وجودی انسان و معارف اسلام در تعارض و تضاد با هم هستند و نه «مانعة الاجتماع » در تفسیر و نگرش به قیام امام حسین علیه السلام خواهند بود که حادثه کربلا با توجه به کلیات و جزئیات آن حاوی کاملترین وجه عقلانیت و دارنده جامعترین ساحت عشق و عرفان است . حماسه، عشق، جهاد و عرفان در قیام کامل و تمام عیار انسانی کامل و مکمل به تجلی نشسته است
💢 واقعا این چه نگاهی است که هماره به تفکیک عقل و عشق گرایش دارد و به انفصال و انقطاع بین دفتر عقل و آیت عشق میاندیشد در حالی که به تعبیر شهید مطهری هم عقل و هم عشق، هم برهان و هم عرفان دارای ارزش معرفتی و ادراکیاند استاد مطهری خود سخن از ترجیح هر یک بر دیگری را بیهوده و آنها را مکمل همدیگر میداند
⚜️ @taammolat74
🔰 قلبها و شمشیرها
عاشورا، امر اقتصادی و امر اجتماعی
✍️ گفتوگو با حسین مهدیزاده
📍در یکصد سال اخیر تفسیر و تاویلهای متفاوتی از عاشورا از سوی متفکرین اسلامی صورت گرفته است. یکی از برداشتهایی که در دو سه سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته، تفسیر اقتصادی و اقتصادسیاسی از واقعه عاشوراست. پرسش بعضی کسان نیز این است این قیام چگونه میتواند با سرمایهداری متاخر و مدرنیته توام با آن بازآفرینی و تفسیر شود که انسان عاشورایی با انسان جامعهبازار یا بازار آزاد هماهنگ باشد. اما فارغ از این تلاشهای عجیب، عاشورا چه طرحی میتواند برای کاهش، مقابله یا عبور از جامعهبازار داشته باشد.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 قلبها و شمشیرها عاشورا، امر اقتصادی و امر اجتماعی ✍️ گفتوگو با حسین مهدیزاده 📍در یکصد سال اخ
🔰 قلبها و شمشیرها
✍️ گفتوگو با حسین مهدیزاده
🔸دعوای دوگانهای که در عصر روشنگری شکل گرفت و به نظرم همیشه تاریخ در کار بوده است و همچنان نیز هست. از این الگو میتوانیم برای نحوه الهامبخشی مبارزات و طرح ائمه و پیغمبر برای زمانههایی غیر از زمان خودشان استفاده کنیم. آن دعوای دوگانه این است که انسانها براساس صفت منفعتخواهی در جامعه حضور پیدا کنند یا از طریق صفت محبت و ایثارگری و رحمت. همیشه این دوگانه از لحاظ علمی زنده بوده است.
🔹نکته مهم در جامعه برادری - که همواره در جهان اسلام از حیث علمی بهای کمی به آن داده شده است و جایگاه ویژه آن از لحاظ فهم علوماجتماعی نادیده گرفته شده و صرفا در مسائل خُرد اخلاقی به آن توجه شده است- این است که آیا نقطه آغاز شکلگیری هر نظریه اجتماعی و انگیزه حرکت و تحرک انسان در خودخواهی است یا از همان لحظه اول بهخاطر محبت کردن حرکت را آغاز میکند.
🔸در جامعه طرح انبیا طرح اخوت ایده اصلی و کانونی بوده است و انبیا و اوصیای آنها - و بهخصوص در جهان اسلام پیامبر و ائمه(ع)- بر این طرح بهشدت تاکید و استقامت کردند. عاشورا جلوهای بسیار احساسی و همهفهم از این جامعه اخوت است. جامعهای که این تراژدی یک روزه براساس آن صورت وقوع میبندد، بسیار از الگوی برادری و ایثار و محبت الگو گرفته و حتی نمیتوانید ثانیهای در عاشورا در جانب امام(ع) پیدا کنید که مساله آن غیر از محبت و ایثار باشد.
💢اگر انسانهایی با یکدیگر رابطه تجاری داشته باشند، یعنی هیچکدام مولد نیستند بلکه هردو عرضهکننده و تقاضاکننده هستند، سوال این است که این رابطه براساس اخلاق سوداگری - که در عصر روشنگری که تبدیل به یک طرح اجتماعی شد- باشد یا اینکه اخوت نیز میتواند مولد نوعی رابطه بدهبستان باشد و آن را به علم و سبکی قابل تعلیم و محاسبه اجتماعی تبدیل کند. اگر دومی درست باشد، و بتوان از اخوت نیز به یک رابطه تجاری رسید، آنوقت میتوان گفت که عاشورا توانسته است علاقه انسانها به داشتن رابطه اخوت را تحریک و این کار را براساس زبان عاطفه و نه فلسفه و علم کرده است. بنابراین ما نیز -که در عصری زندگی میکنیم که جامعه بازار شده است و همهچیز را در بدهبستان میبینیم- احساس میکنیم باز هم امامحسین(ع) ما را بهسمت خودش میکشد و برای ما تعالیم و الهامبخشی دارد.
🔗 متن کامل مصاحبه را در اینجا بخوانید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مراتب معرفت امام
🎙آیت الله مصباح یزدی
سلسله سخنرانی معرفت حسینی
مجلس سوم
⏰ ۲ شهریور ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @mesbahyazdi_ir👇👇👇
jalase 3.mp3
6.5M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | مراتب معرفت امام
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
مجلس سوم
🔗 لینک جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | جایگاه عاشورا در اصلاح امت پیامبر(ص)
🎙حجت الاسلام سید مهدی میرباقری
مجلس سوم
هیئت ثارالله
⏰شب سوم محرم ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74
⚜️ @mirbaqeri_ir👇👇👇
02) سخنرانی، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
37.97M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | جایگاه #عاشورا در اصلاح امت پیامبر(ص)
🎙حجت الاسلام سید مهدی #میرباقری
مجلس سوم
🔹فسادی که در امت نبی اکرم برپا شده و امام حسین به دنبال اصلاح این فساد است یک فساد پر دامنهای است که در آیا قرآن برخی ابعادی که در این جامعه وجود داشته است بیان می فرماید.
🔹داستان اصلاح، داستان بندگی به خدا، وفای به کیل و قناعت به بقیه الله است و کار انسان هایی است که ایمان به خدا و رسولش دارند.
🔹قسط و عدل مبتنی بر مکاتب مختلف فرق میکند. لذا قسط و میزان یک امر عرفی نیست که دین ضامن باشد بلکه اساسا عدالت و قسط در منظر توحیدی متفاوت است. امروزه عدالت را به توسعه تعریف می کنند! مناسبات عادلانه مناسباتی است که به توسعه بیانجامد! توسعه هم کامجویی بیشتر از دنیاست. همه مناسبات نیز ذیل او شکل میگیرد.
🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید!
⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی
#اختصاصی
🔶 موضوع |نقد کتاب شهید جاوید
🎙محسن حسام مظاهری
شبهای خیمه
⏰ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇