eitaa logo
تاملات
769 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
348 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
درسگفتار مبانی نظری غرب مدرن 13.mp3
14.48M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه سیزدهم ⬅️مبانی نظری غرب مدرن 3- اصالت علم 🔹 راز زدایی از عالم علم مدرن هرنوع تلقی معنوی از عالم رانفی میکند. این ویژگی علوم جدید تلازم منطقی باماتریالیسم دارد. 🔹جداکردن اخلاق ازتاروپود عالم درتفکر مدرن احکام اخلاقی فاقد معنای نفس‌الامری بوده ویکسره اعتباری وانشایی فرض می‌گردد. 4- تکنولوژی و تکنوکراسی 🔹تکنولوژی جدید یک ابزار نیست.بلکه تجسم یک تفکر است. تکنولوژی مدرن بیانگر نسبت استیلاجویانه بشر مدرن باعالم هستی است. 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (5) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 علوم اجتماعی، علم دوران تحول سریع اجتماعی و فرهنگی است و هم‌عنان با این تحول که غالباً هم پر کشاکش بوده سیر کرده است. از آنجا که لفظ و مفهوم علم در فهم همه ما ‌حرمت بسیار دارد. طبیعی است که مردمان آن را به عنوان کارساز زندگی و حل کننده مسائل تلقی کنند و علوم اجتماعی را نیز راهبر اصلاحات یا لااقل ناظر تعدیل‌کننده افراط‌ها و تفریط‌ها و رفع‌کننده نواقص و نقائص و روشن‌کننده راه عمل اخلاقی و سیاسی بدانند این قبیل تلقی‌ها و توقع‌ها از علم گرچه کاملاً بی‌وجه نیست شاید ساده‌انگارانه باشد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (5) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 علوم اجتماعی، علم دوران تحول سریع اجتماعی
✔️ [ادامه...] 💠
بخش پنجم


🔸هم اکنون در همه‌جا و بخصوص در میان ما تلقی و توقع از علم این است که همه مسائل را حل کند و مشکلات را از میان بردارد. علم از عهده حل همه مسائل بر نمی‌آید اما بی‌مدد و راهنمایی آن هم راه بجایی نمی توان برد به این جهت سیاستمداران باید جانب علم را نگاه دارند هرچند که علم متضمن هیچ دستورالعمل سیاسی و اخلاقی نیست. 🔹راستی علم با سیاست و اخلاق و با مدیریت زندگی و جامعه چه نسبت دارد؟ علوم دقیقه امکان‌های ساختن و بسط تکنیک را نشان می‌دهند و علوم انسانی و علوم اجتماعی بیشتر نظم‌ها و بی‌نظمی‌ها، تعادل‌ها و عدم تعادل‌ها، قرارها و بی‌قراری‌ها را آشکار می‌کنند. در این آشکارگی است که تکلیف عمل هم تا حدودی روشن می‌شود. 🔸علم به سیاستمدار نمی‌گوید که چه بکند بلکه سیاستمدار با نظر به آنچه علم روشن کرده است در می‌یابد که مشکل کجاست و چه امکان‌هایی برای رفع آن وجود دارد و بر این اساس است که تصمیم می‌گیرد ولی کار سیاستمدار مهندسی اجتماعی نیست زیرا سیاست و تدبیر استنباط و تصمیم است اما مهندسی طرحی است که با نظر ریاضی درانداخته و بیشتر توسط تکنسین‌ها اجرا و محقق می‌شود. 🔹برنامه مهندسی را از آن جهت به آسانی می‌توان اجرا کرد که ماده‌اش خام و سخت است و مقاومتش را می‌توان پیش‌بینی و محاسبه کرد صورتش هم صورت ریاضی است اما طرح سیاسی و برنامه توسعه اجتماعی – اقتصادی دامنه‌ای وسیع دارد و با موانع و مقاومت‌های غیر قابل پیش‌بینی مواجه می‌شود که اجرای دقیق آن را دشوار می‌کند بخصوص که رفتار مردم صورت ریاضی نمی‌پذیرد و حتی کمتر برنامه‌ای وجود دارد که دانشمندان علوم اجتماعی و کارشناسان مسائل توسعه درباره آن توافق داشته باشد. اگر در تهیه وتدوین طرح‌های علمی علائق دانشمندان ضامن پیشرفت کاراست در مرحله اجرای برنامه‌های توسعه نیز اراده‌ای باید وجود داشته باشد که موانع را از سر راه بردارد. 💢 مهندسی اجتماعی مکانیکی بودن جامعه و زندگی و سیاست را به ذهن متبادر می‌کند و صرفاً بر اساس تلقی مکانیکی که از جامعه پدید آمده است، توجیه می‌شود این تلقی چندان بی اساس و سست است که حتی بنیانگذاران پوزیتیویست جامعه‌شناسی هم آن را تبیین عالی با دانی تعبیر کرده و مردود دانسته‌اند ولی وقتی سیاست در همه جای جهان و مخصوصاً در وضع توسعه‌نیافتگی بی‌بنیاد و مستعد منحل شدن در سوداها و بلهوسی‌ها و خودرایی‌ها می‌شود و نظام غالب مصرف بدشواری به سیاست اجازه دخالت می‌دهد، احتمال تبدیل سیاست به مهندسی اجتماعی کم نیست. 🔗 برای مطالعه قسمت قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammloat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |ما به ساحت و زبان این کتاب و امثال آن نیاز داریم! 🎙حجت‌الاسلام احمد رهدار نشست رونمایی از کتاب «انقلاب ۵۷ و انکشاف فلسفه تاریخ ایران» پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ⏰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
احمد رهدار.mp3
18.42M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |ما به ساحت و زبان این کتاب و امثال آن نیاز داریم! 🎙حجت‌الاسلام نشست رونمایی از کتاب «۵۷ و انکشاف » 🔹 ما الآن با یک هگلیسم راست مواجهیم که در حال توجه به ایران و بی توجهی به اسلام هستند اما باز هم همان امتناع را می رساند. کاری که آقای طاهایی انجام می دهد نشان می دهد که اولاً آنچه که به خیابان آمد نه یک عقبه یکی دو ساله یا از ۴۲ به بعد باشد بلکه انقلابی است که کل ایران آمده است و این ایران نیز تعین تاریخی و جغرافیایی با امر قدسی است. 🔹این کتاب با رویکردی که دارد سعی کرده با روحی که دارد رخدادهای متکثر را به بافتار تبدیل کرده و در خصوص معنای آن در بوم ایران صحبت کند. این رویکرد از این جهت ارزش دارد که این روش حرف زدن، بیش از آنکه روشی در دست ما بچه های انقلاب باشد، در دست جریانی است که معمولاً نتایج بحث های خودشان را مقابل ما تعریف می کنند 🔹البته قرار نیست این زبان، زبان ایجابی انقلاب باشد اما انقلاب به این زبان نیاز دارد و در وسط صحنه به انقلاب کمک کند. دیالوگ میان تاریخ و اندیشه کار سختی است ولی به نظرم ضروری می نماید. ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه همایش بزرگ مردمی دانشجویی بُن‌بســـت تَکــــــرار ▫️بازخوانی هشت سال تجربۀ تلخ دولت تدبیر و امید 👥 با حضور اساتید جبهۀ انقلاب 🗓 دوشنبه ۲۵ اسفند | ساعت ۱۵ 📍تماشاخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی (خیابان حافظ) ❗️همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود. ⚜️ @Taammolat74
📺 ویژه برنامه گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد فقیهی ♨️با موضوع |زی طلبگی در پرتو قسمت ششم 🔗دانلود کامل برنامه از طریق لینک زیر👇 🌐 https://aparat.com/v/PKGwp 🔗 برای دیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
📺 ویژه برنامه گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین محمود محققیان ♨️با موضوع |روحانیت زنده و پایدار در پرتو قسمت هفتم 🔗دانلود کامل برنامه از طریق لینک زیر👇 🌐 https://aparat.com/v/WTtdY 🔗 برای دیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |انقلاب اسلامی و نبرد نمادها ◾️ گفتگو کورش علیانی با مجید استوار ⭕️ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامیِ رشت برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت هفتم ⏰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
07. Majid Ostovar.mp3
24.19M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع | و نبرد نمادها ◾️ گفتگو کورش علیانی با برنامه ـ فصل قسمت هفتم 🔹 مجید استوار می‌گوید در دوران انقلاب اسلامی، ملت ایران با رجوع به آداب، سنن و فرهنگ خود، به مبارزه با مظاهر فرهنگ بیگانه‌ای رفت که خود را با آن همراه نمی‌دید. این انقلاب با اتکا به برداشتی از اسلام در قالب نمادهای اسلامی-شیعی تحولی جدید در ذهن آدمیان ایجاد کرد. این سو نمادهای زندۀ ایرانی و نمادهای اسلامی بودند و آن سو رژیم شاه با پشتیبانی از نمادهای باستانی و غرب‌گرایانه. در این وضع قدرت نظامی و فیزیکی نتوانست بر این تغییر نمادین فائق آید. 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
♨️ سلسله جلسات جمعه‌های اندیشه سال 1398 کانال تأملات 🔷بازخوانی کتاب حدیث پیمانه 🔹 جلسه نخست 🔹 جلسه دوم 🔹جلسه سوم 🔹جلسه چهارم 🔷 عقلانیت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای 🔹 بخش نخست 🔹 بخش دوم 🔹 بخش سوم 🔹 بخش چهارم 🔹 بخش پنجم 🔹 بخش ششم ⚜️ @Taammolat74
🔰روانشناس بنیسی در صداوسیما چه گفت؟ ✍️ پرویز امینی 📍 پرسش خط مقدم هر نظریه درباره عدالت، پرسش از «چرا نابرابری نه؟» و «چرا برابری خواهی آری؟» است. این پرسش، یک صف‌بندی اساسی در بین فیلسوفان سیاسی و اخلاق و حقوق و اقتصاددان‌ها ایجاد کرده است. ⚜️ @Taammolat74