eitaa logo
تاملات
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |انقلاب اسلامی و نبرد نمادها ◾️ گفتگو کورش علیانی با مجید استوار ⭕️ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامیِ رشت برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت هفتم ⏰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
07. Majid Ostovar.mp3
24.19M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع | و نبرد نمادها ◾️ گفتگو کورش علیانی با برنامه ـ فصل قسمت هفتم 🔹 مجید استوار می‌گوید در دوران انقلاب اسلامی، ملت ایران با رجوع به آداب، سنن و فرهنگ خود، به مبارزه با مظاهر فرهنگ بیگانه‌ای رفت که خود را با آن همراه نمی‌دید. این انقلاب با اتکا به برداشتی از اسلام در قالب نمادهای اسلامی-شیعی تحولی جدید در ذهن آدمیان ایجاد کرد. این سو نمادهای زندۀ ایرانی و نمادهای اسلامی بودند و آن سو رژیم شاه با پشتیبانی از نمادهای باستانی و غرب‌گرایانه. در این وضع قدرت نظامی و فیزیکی نتوانست بر این تغییر نمادین فائق آید. 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
♨️ سلسله جلسات جمعه‌های اندیشه سال 1398 کانال تأملات 🔷بازخوانی کتاب حدیث پیمانه 🔹 جلسه نخست 🔹 جلسه دوم 🔹جلسه سوم 🔹جلسه چهارم 🔷 عقلانیت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای 🔹 بخش نخست 🔹 بخش دوم 🔹 بخش سوم 🔹 بخش چهارم 🔹 بخش پنجم 🔹 بخش ششم ⚜️ @Taammolat74
🔰روانشناس بنیسی در صداوسیما چه گفت؟ ✍️ پرویز امینی 📍 پرسش خط مقدم هر نظریه درباره عدالت، پرسش از «چرا نابرابری نه؟» و «چرا برابری خواهی آری؟» است. این پرسش، یک صف‌بندی اساسی در بین فیلسوفان سیاسی و اخلاق و حقوق و اقتصاددان‌ها ایجاد کرده است. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰روانشناس بنیسی در صداوسیما چه گفت؟ ✍️ پرویز امینی 📍 پرسش خط مقدم هر نظریه درباره عدالت، پرسش از «
✔️ [ادامه...] 🔸اهمیت این پرسش در این است که به مجرد این که در موضع دفاع هنجاری از برابری‌خواهی قرار گیرید، هم در مقام تحلیل و هم در مقام حل و فصل نابرابری، پای ساختارها و نوع سازماندهی نهادهای اجتماعی به میان می‌آید و هرگونه ارجاع مسئله نابرابری به فرد، منتفی می‌شود و برعکس در جناح مقابل اولا فرد را مسئول وضعیت نابرابری که دارد، می‌داند و ثانیا هرگونه تغییر برابری‌خواهانه در مناسبات و نهادهای اجتماعی، تحت عنوان «نقض آزادی»، «از دست رفتن کارایی و رشد اقتصادی»، «غیراخلاقی بودن» و نیز «بهم زدن نظام طبیعی» نفی می‌شود. لیبرتاربن‌ها و فایده‌گرایان در این جناح هستند. 🔹سخنان تازه گفته شده‌ی خانم روانشناس در صداوسیما در دعوت مردم به دائما دست کشیدن از نیازهای ضروری مثل گوشت و مرغ و میوه و... در آستانه نوروز تحت عنوان قناعت، ارجاع مسئله فقر و نابرابری به افراد و بی‌توجهی به نقش ساختارها و نهادهای اجتماعی در بوجود آوردن این وضعیت است. قناعت در اینجا از معنای درست آن خارج شده است و ابزار مفهومی سرزنش طبقه فرودست نسبت به خود شده است که انتظارات بی‌جایی کرده است که خواهان تأمین نیازهای زیستی و تغذیه‌ای متعارف خود است. در نگاه این روانشناس، راه‌حل، به جای اصلاح رویه‌ها و قواعد و هنجارهای سازمان‌دهنده جامعه، به قناعت منفعلانه و به حد گلیم پا دراز کردن افراد ارجاع داده می‌شود. 🔸جان راولز به عنوان یک متفکر لیبرال با دغدغه تمام عمر برابری‌خواهی، استدلال جالبی در نفی نابرابری دارد که تحلیل ما را در فهم سخن این روانشناس عمق می‌بخشد. راولز یکی از دلایل غیراخلاقی بودن نابرابری را شکل گرفتن وضعیتی در جامعه می‌داند که برخی از افراد حتی قادر نیستند به نیازهای «اورژانسی و اضطراری» خود مثل خوراک پاسخ دهند در حالیکه بخشی دیگر از جامعه قادرند حتی به نیازهای غیرضروری و لوکس خود پاسخ گویند. راولز برخلاف این خانم روانشناس، این وضعیت اجتماعی را با توصیه قناعت فردی به فرودستان حل‌وفصل نمی‌کند بلکه اولا به لحاظ اخلاقی این وضعیت را مردود می‌داند و ثانیا نوک پیکان فکر و سخن خود را به برابری‌خواهی و اصلاح مناسبات اجتماعی بر اساس آن نشانه می‌رود. ⚜️ @Taammolat74
🔰
فقه و فلسفه : تضاد یا تضایف؟ ✍️استاد موالی زاده بخش چهارم 📍 برخی از فقهای معاصر، تباین و دوگانگی و لزوم جداسازی میان فقه و ‌فلسفه را به سبب تفاوت جنس مسائل هر یک می‌دانند. مسائل فلسفی از جنس ادراکات حقیقی ، و جنس مسائل فقهی از ادراکات اعتباری (قراردادی) است، از این رو ، برای جلوگیری از اشتباه فاحش خلط حقیقت و اعتبار ، باید مرز فقه را از فلسفه و حکمت جدا کرد تا تداخل و درهم آمیختگی رخ ندهد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 فقه و فلسفه : تضاد یا تضایف؟ ✍️استاد موالی زاده بخش چهارم 📍 برخی از فقهای معاصر، تباین و دوگان
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش چهارم 💠
تقریر دوم: تباین بر پایه جنس ادراکات انسان 


🔹در نقد این دیدگاه باید گفت، پافشاری بر جداسازی میان اعتباریات و حقایق با وجود درستی آن ، به معنای گسست کامل فقه و فلسفه از همدیگر نمی باشد . سزاوار بود قائلین به این دیدگاه ، مسیر اساتید خود را ناقص رها نمی‌کردند. بر اساس گفته شهید مطهری ، شرح و بسط تفکیک ادراکات اعتباری از حقیقی برای اولین بار توسط امام خمینی و علامه طباطبایی به گونه ای منحصر بفرد صورت پذیرفته که در شرق و غرب سابقه نداشته است. با این وجود ، این دو بزرگوار ، فقه را در امتداد فلسفه می دانند و بر این مطلب اصرار دارند. 🔸در لزوم تفکیک میان ادراکات حقیقی از اعتباری باید گفت: ادراکات اعتباری تابع نیازهای بشر بر اساس دو اصل زیستی «اصل کوشش برای حیات» و «اصل انطباق با محیط » است اما ادراکات حقیقی تابع تکوین و واقعیت جهان هستی می باشد. ادراکات حقیقی در قیاس با واقعیت خود به عنوان محکی ، قابلیت اتصاف به صدق و کذب دارند اما ادراکات اعتباری ، ثبوتی ندارند تا در قیاس با آن قابلیت صدق و کذب داشته باشند بلکه تنها با غرض خود سنجیده می شوند که در این صورت اعتبار و قرارداد بدون غرض ، لغو خواهد بود. 🔹بنابراین ، تنها محذور در ادراکات اعتباری لغویت است برخلاف ادراکات حقیقی که محذور در آنها استحاله های عقلی مانند دور و تسلسل ، اجتماع ضدین و مثلین و نقیضین ، تقدم الشئ علی نفسه ، معلول بلا علت ، انقلاب در ذات و ... هستند. در ادراکات حقیقی تنها یقین برهانی (بالمعنی الاخص) ناشی از جریان برهان بر پایه علیت ملاک است اما در ادراکات اعتباری ، قانون علیت جاری نمی شود و از همین جاست که برهان و یقین برهانی نیز منتفی خواهد شد. در ادراکات اعتباری ، قضاوت با عقل عرفی است اما در ادراکات حقیقی ، عقل فلسفی حکم می کند. 💢بنابراین ارتباط ادراکات حقیقی با ادراکات اعتباری ، تولیدی نیست اما این به معنای گسست کامل نیست بلکه ادراکات حقیقی و اعتباری - بر اساس تعبیر شهید مطهری - ارتباطی منطقی با هم دارند که در آینده بیان خواهد شد ... ادامه دارد... 🔗 بخش قبل را در اینجا مطالعه کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰 حکمت متعالیه ربط منطقی با پدیده انقلاب اسلامی ندارد؟ 🎙 استادحمیدپارسانیا 📍 اگر قرار باشد نوع ورود به بحث ذیل عنوان کلّی “حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی ایران” دنبال شود، چه صورت‌های مختلفی می‌تواند به خود بگیرد؟! سخنرانی در نشست علمی «حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی» ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 حکمت متعالیه ربط منطقی با پدیده انقلاب اسلامی ندارد؟ 🎙 استادحمیدپارسانیا 📍 اگر قرار باشد نوع ورو
1️⃣ حکمت متعالیه با پدیده‌ای به اسم انقلاب به لحاظ معرفتی و نظری؛ آیا مسأله انقلاب اسلامی یک مسأله فلسفی و به عنوان یکی از مباحث فلسفه در درون حکمت متعالیه مطرح می‌شود، به گونه‌ای که بتوان دفاع از پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی را از مشخصات حکمت متعالیه دانست؟ یا چنین ربط منطقی مستقیمی وجود ندارد و ارتباط غیرمستقیم دیگری برقرار است؟ یعنی بحث انقلاب اساساً به حکمت و فلسفه مربوط نیست و حوزه دانشی و معرفتی دیگری به آن می-پردازد. امّا بین این دو ارتباط وجود دارد. 2️⃣ به نظر من پدیده‌ انقلاب اسلامی به لحاظ منطقی با حکمت متعالیه ندارد. یعنی نمی‌توان گفت که انقلاب اسلامی به طور مستقیم و منطقی از حکمت متعالیه نتیجه شده است. حکمت متعالیه یک بحث فلسفی در مورد مسائل وجودشناختی است. آن چیزی که انقلاب اسلامی برای تحقق خود به لحاظ نظری و معرفتی با آن تعامل مستقیم و نزدیک دارد، افقی از دانش است که به مسائل اجتماعی می‌پردازد. این دانش، حکمت و علم به وجود و موجود از آن جهت که وجود و موجودند نیست. بلکه علم اجتماعی و علم سیاسی است. خصوصاً بخش تجویزی و انتقادی آن است که در جهان اسلام با عنوان فقه شناخته می‌شود. 3️⃣ همان‌طور که در صدر مشروطه مباحث مربوط به نظریه مشروطه و عدالت‌خانه و ضرورت محدود، مشروط و مقید کردن ظلم ظلمه برای تئوریزه کردن مشروطه برای انقلاب مشروطه نقش ایفا می‌کرد، نظریه ولایت فقیه نیز به همان مقدار در انقلاب اسلامی نقش ایفا می‌کند. آن معرفت قریبی که فعال می‌شود و انقلاب را در خود تئوریزه می‌کند بخشی از دانش علمی ما است که از آن با عنوان یاد می‌کنیم. 4️⃣ یکی از بهترین عقبه‌هایی که به لحاظ منطقی از فقه دفاع می‌کند حکمت متعالیه است. حکمت متعالیه هم از منابع استنباط فقه و هم از هویت این دانش دفاع می‌کند. حکمت متعالیه چنین ظرفیت و نقشی دارد. فقهی را که به عنوان فقه شیعه می‌شناسیم و پدیده انقلاب در درون آن تئوریزه می‌شود و از دل آن به دست می‌آید، یکی از بهترین صورت‌بندی‌های نظری فلسفی برای دفاع از انقلاب است. 💢 البته نمی‌گویم که تنها صورت‌بندی است. امّا قاعدتاً به لحاظ تاریخی یکی از بهترین فلسفه‌هایی است که این کار را انجام داده و با فقه موجود ما تعامل داشته است و در استمرار آن نقش دارد. بسیاری از مواجهاتی که امروزه با فقه و فقیهان ما اتفاق می‌افتد و مطالبات و مناظراتی که با آنان صورت می‌گیرد در واقع نه در افق فقه و فقاهت، بلکه از سنخ مسائلی است که در عقبه نظریه و در مبادی معرفت‌شناختی آن قرار گرفته است. 🔹 اینکه فهم چیست و آیا متن قابل فهم است یا نه؟ ماتن قابل قرائت است یا باید به سراغ هرمنوتیک‌های مفسرمحور برویم. بسیاری از نظریات فلسفی، هویت فقه امروزی ما را به چالش می‌کشاند و کسانی که متعرض فقه می‌شوند از آن مواضع فلسفی سخن می‌گویند. حکمت متعالیه ظرفیتی برای حضور در این مسائل دارد و به نظر من ظرفیت آن کم‌نظیر است. همان‌طور که قبل از انقلاب هم حکمت متعالیه از این حوزه و موضع نقش تأثیرگذاری برای دفاع از هویت معرفت فقهی ما داشته است. ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم‌پور ازغدی درباره ریشه چهارشنبه سوری 🔹اینکه چطور یک مراسم عبادی باستانی به فرم مضحک کنونی درآمده، توضیح می‌دهد. 🔸از اینکه پیش از اسلام اصلا آتشی که مقدس بوده چه طوری به چیزی تبدیل می شود که امروز از روی آن می پرند. ⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی 🎙اساتید: آیت‌الله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه دهم 🔻 پ.ن: آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته می‌گذرد، بخشی از سلسله نشست‌های پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفت‌شناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری می‌شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
10 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
20.17M
🔉 میزگرد علمی 🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع 🎙اساتید: آیت‌الله | | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان جلسه دهم 🔹منظور از واقعیت چیست؟ 🔹پاسخ به اشکالات آقای ملکیان نسبت به علم حصولی و حضوری 🔻 پ.ن: گفتگو علمی و زیبا بین اساتید فرهیخته را بشنوید. جامعه امروزین ما نیازمند و مطالب‌کننده این گونه بحث‌های علمی و فکری است. 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔶 سیاست‌زدگی خود یکی مهمترین عوامل فلک‌زدگی در تاریخ صد و پنجاه ساله ما است. پاشنه آشیل و چشم اسفندیار جریان منورالفکری و در پی آن جریان روشنفکری، سیاست‌زدگی است. نقطه ضعف جریان‌های روشنفکری کنونی، اعم از دینی و سکولار و لائیک، نیز سیاست‌زدگی است. تاریخ اخیر جامعه ما نشان داده است که روشنفکران با شمشیر چوبین سیاست، نتوانسته‌اند مشکلات و گرفتاری‌ها و موانع اساسی را به نحو درست و دقیق شناسایی کنند و بر آنها فائق آیند. روشنفکری جامعه ما بیشتر در سیاست قربانی شده است تا پیروز و اثرگذار. ✍️ محمد زارع شیرین کندی ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه چهاردهم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 10 بهمن 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
درسگفتار مبانی نظری غرب مدرن 14.mp3
19.29M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه چهاردهم ⬅️مبانی نظری غرب مدرن سکولاریسم 🔹سکولاریزم عبارت است از جدایی دین ازعرصه زندگی اجتماعی انسان. سکولاریسم به معنای غیرقدسی کردن، یاغیردینی کردن امور وبه عبارتی عرفی سازی زندگی انسان می‌باشد. 🔹عقل مدرن بالذات سکولاریست است ودین ومعیارهاوموازین مذهبی رااز زندگی بشر خارج میکند ومیخواهد که آدمیان بدون هدایت ساحت قدس وباتکیه برعقل خودبنیادانگار زندگی فردی واجتماعی را اداره نمایند. 🔹 اساسا تعریف سکولاریستی مفاهیمی چون (سیاست) آنرا تاسطح فن‌یادانش‌کسب ویانگهداری قدرت وتدبیرامور مربوط به معاش مردمان پایین می‌بردوهیچ اهمیتی به وظیفه هدایتگر آن جهت تربیت وتعالی مردمان قائل نمیشود. 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (6) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 وقتی گفته می‌شود آدمی تاریخ را می‌سازد مقصود این نیست که می‌تواند جهان انسانی را بهر صورت که می‌خواهد درآورد. بلکه چون آدمی موجودی تاریخی است و تاریخ، تاریخ آدمیان است تاریخ هم با خرد و کار و کرداری که آنان دارند تحقق می‌یابد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (6) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 وقتی گفته می‌شود آدمی تاریخ را می‌سازد مق
✔️ [ادامه...] 💠
 بخش ششم


🔸عقل و کار و کردار مردم با امکان‌های هر زمان میزان می‌شود .یعنی نه چنانست که آدمی سلطان تاریخ باشد و بتواند بر آن حکومت کند البته بی اختیار و هیچ‌کاره هم نیست.آدمی و تاریخ از هم جدا نمی‌شوند و یکی بیرون از دیگری نیست. در تاریخ است که آدمی فهم و عقل و اخلاق و تدبیر دارد و حدود اینهمه در تاریخ معین می‌شود. 🔹اگر چنین است آدمی چگونه تاریخ بسازد و علم و قدرت ساختن را از کجا بیاورد؟ به این پرسش هم باید اندیشید و پاسخ داد که اگر آدمی نباشد تاریخ از کجا و چگونه می‌تواند وجود داشته باشد. تاریخ بدون انسان وجود ندارد، انسان هم بیرون از تاریخ نیست به این جهت نمی‌تواند تاریخ را با طرح مهندسی اجتماعی تدوین شده در بیرون از تاریخ و مستقل از آن و طراحی شده با خرد و فهم انتزاعی بسازد. 🔸علوم اجتماعی و انسانی علوم تاریخی‌اند که در آنها جلوه توانایی‌های آدمی و محدودیت‌هایش را می‌توان دید. علوم اجتماعی باید بتواند همبستگی آدمی و تاریخ را اثبات کند و این همبستگی و پیوستگی و ملازمت را به انحاء گوناگون نشان دهد. 🔹در طی دویست سالی که از عمر علوم اجتماعی (به معنی خاص) می‌گذرد این علوم در کار سیاست و بهداشت و سامان دادن به روابط و مناسبات اجتماعی و اصلاح نظام اقتصادی و سازمان‌های اداری و بطور کلی در امر برنامه‌ریزی علم و آموزش و مدیریت و اقتصاد فرهنگ و سیاست تا حدودی کارساز و موثر بوده‌اند اما این تاثیر و احیاناً دخالت را مهندسی اجتماعی نمی‌توان دانست بلکه همراهی با تاریخ در عین رعایت مقتضای شرایط تاریخی است 🔸 یا باید چنین باشد علوم اجتماعی دست اندر کار مهندسی اجتماعی نیستند و نباید وسواس افتادن در راه آن موجب شود که به وصف ظاهر امور اجتماعی اکتفا کنند و حتی از طرح مسائل و مشکلات و بیان امکان‌های علم و عمل بپرهیزند علم جدید اعم از علوم دقیقه و علوم انسانی همه کارسازند واگر کارسازی نداشته باشند چیزی کم دارند. 🔗 برای مطالعه قسمت قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammloat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |مقید کردن انقلاب اسلامی به اراده قومی خطاست! 🎙دکتر عطالله بیگدلی نشست رونمایی از کتاب «انقلاب ۵۷ و انکشاف فلسفه تاریخ ایران» پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ⏰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
عطا بیگدلی.mp3
10.31M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |ما به ساحت و زبان این کتاب و امثال آن نیاز داریم! 🎙دکتر نشست رونمایی ازکتاب «۵۷ و انکشاف » 🔹 انقلاب اسلامی، آغاز یک افق جدیدی است که هنوز محقق نشده است و به همین خاطر است که فلسفه اساساً امکان روایتش را ندارد. در واقع اینجا یک پارادوکس اتفاق می افتد که ما می خواهیم با زبان فلسفه چیزی را توضیح بدهیم که محقق نشده است. 🔸سئله بعدی این است که درفرض تمامیت این واقعه-یعنی انقلاب-، زبان فلسفه بواسطه جنسی که دارد امکان اینکه کلیت را به ناگاه ببیند و به روایت کند ندارد یعنی به خاطر قدسیت و روحانیتی که دارد دوباره سنخش با سایر کنش های انسانی که به تمام رخ بدهد و در برابر نهاد راوی قرار بگیرد، فرق دارد. 🔹 من به نظرم این انقلاب به این معنا ربطی به فلسفه تاریخ ایرانی ندارد و اصولاً اینجا ایرانیتی ظهور نکرده است و ایران اساساً فاقد چنان پتانسیلی بوده است که چنین اتفاقی را رخ بدهد و هرگونه مقید کردن این مسئله به یک اراده قومی روایتی خطا از آن است هر چند که شما آن قوم را سبب آن مسئله بدانید! 🔹 نظر من درباره ماهیت انقلاب ایران است که نه ظهور امر مطلق در امر ایرانی است بلکه یک امکان موقت تاریخی است که در دوران غیبت به ما داده شده و ممکن است بسط پیدا کرده یا جمع بشود. ⚜️ @Taammolat74
🔴 نتیجه جالب توجه در نظرسنجی سایت khamenei.ir 🔹دفتر حفظ و نشر آثار طبق روال هر ساله، از مردم درباره مهمترین جمله سال توسط معظم له به نظرخواهی پرداخته است. 🔹از میان نظرات رسیده در نخستین مرحله فراخوان انتخاب مهمترین و به یادماندنی ترین جمله از نظر مخاطبان، ۱۰ جمله‌ بیشترین تعداد آرا را کسب کردند. هم‌اکنون در مرحله پایانی این فراخوان، از میان جملات برگزیده قرار دارد و تا لحظه‌ی انتشار این خبر، جمله‌ی مربوط به با فاصله نسبت به سایر جملات، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است. برای ثبت رای خود می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید: 🌐 http://khl.ink/jomlesal1399 ⚜️ @Taammolat74
📺 ویژه برنامه گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرزین ♨️با موضوع | در پرتو قسمت هشتم 🔗دانلود کامل برنامه از طریق لینک زیر👇 🌐 https://aparat.com/v/WOxto 🔗 برای دیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
📺 ویژه برنامه گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین محمد عرب صالحی ♨️با موضوع |جریان سنت‌گرایی و عقلانیت التقاطی در پرتو قسمت نهم 🔗دانلود کامل برنامه از طریق لینک زیر👇 🌐 https://aparat.com/v/CAm9M 🔗 برای دیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |انقلابِ تصورناپذیر در ایران ◾️ گفتگو کورش علیانی با محمد ملاعباسی ⭕️عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی قسمت هشتم ⏰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
08. Mohammad Mollaabasi.mp3
9.31M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع | و نبرد نمادها ◾️ گفتگو کورش علیانی با برنامه ـ فصل قسمت هشتم 🔹 «انتظار می‌رود که شاه تا ده سال آینده فعالانه در قدرت باقی باشد». این نتیجه‌گیری گزارشی کاملاً سری دربارۀ آیندۀ شرایط سیاسی ایران بود که تحلیلگران سازمان سیا در آبان‌ماه سال ۱۳۵۷ به دولت ایالات متحده ارائه کردند. ۱۰۰ روز بعد، پادشاهیِ ۳۷ ‌‌سالۀ محمدرضا پهلوی سقوط کرد. انقلاب اسلامی ایران از همان لحظۀ پیروزی چالشی دشوار پیش پای تحلیلگرانی گذاشت که وضعیت ایران را مطالعه می‌کردند: چرا هیچ کس نتوانسته بود انقلابی چنین سهمگین را پیش‌بینی کند؟ 🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
بهشت ارزانے‌ خوبان عالم 🍃 بھشتِ من تماشای حسین است...💕 ⚜️ @Taammolat74