eitaa logo
تاملات
734 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 پیشنهاد جمعی از طلاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم 🔹آمادگی داریم به عنوان پرستار یا خدمه به بیماران قرنطینه خدمت کنیم. @Farsna
💠نظر به همگامی همیشگی مردم و روحانیون در ادوار مختلف تاریخی و در عرصه های سختی و خطر، اینبار نیز پیشنهاد می شود، طلاب و روحانیون مجاهد قم، به پا خیزند و همچون حوادث تلخ و ، اینبار در ماجرای نیز به نقش آفرینی بپردازند. 🔸حضور شما با هیئبت روحانی در ، همواره موجب دلگرمی و همراهی مردم است. 🔹متولیان امور بهداشتی هم حتما از ظرفیت و پایگاه اجتماعی طلاب در مقابله با این پدیده نامیمون استفاده خواهند کرد. @rozaneebefarda@taammolat74
🔰ما در یک جنگ تمام عیار قرارداریم...می جنگید یا کشته می شوید! ✍ سید مجید امامی 🔸تمامی شواهد نشان دهنده آن است که جنگ هیبریدی،ادراکی و ترکیبی کنونی پیچیده ترین آوردگاهی است که تاکنون تجریه کرده ایم. 🔹بافتار منفعل نظام سلامت،ساختار معطل نظام پدافند و گفتار مشوش و مرتجع نظام رسانه ای،از کرونا خطرناک تر است. ناامیدی و بی اعتمادی،درمانی را باقی نمی گذارد! 🔸پس باید به خود بیاییم.هیچ بحران زده ای قادر به دفع بحران نیست. _ هیچ گفتار و گزارش ناشناسی را پخش نکنید. _بدانید برای کسانی که پیشگیری های اولیه دارند هیچ خطری وجود ندارد _گفتار و کردار رسانه های جمعی را اصلاح و مسوولیت زیرساختِ شایعه بنیادِ: نظم خبر در جامعه را برعهده بگیرید. _هیچ کشورعاقلی در جهان سیاستگذاری و مدیریت کلان سلامت را در عده ای محدود چون پزشکند منحصر نمی کند.سیاستگذاری سلامت و مدیریت بحران، خود یک تخصص است که به پزشکان ربطی ندارد. @taammolat74
🔰درباره کرونا و حواشی اش ✍ محمدهادی سمتی 🔸...حالا امشب و در هیاهوی کرونایی،چشمه خروشان رحمت الهی فرا رسیده است و رجب یعنی هدیه خداوند آمده تا به ما بگوید،دل هایتان را به سوی خداوند متوجه کنید و به رحمت او امیدوار باشید.دعا و نماز و مناجات و استغفار و روزه را جدی بگیرید تا هیبت کرونا برایتان کم ارزش شود و در عین رعایت بهداشت واهمه را کنار بگذارید و آرام باشید. 🔹من تلاقی ماه رجب را با وضعیت فعلی نشانه خوبی می دانم. نشانه ای برای این که خداوند هیچگاه از حال ما غافل نیست.مرگ و رهاسازی دنیا حق است و ما چه اینجا و چه در عالم قبر و برزخ مورد عنایت او خواهیم بود. ⚜ @MHSemati@taammolat74
💎معروف است كه خداوند به موسی فرمود: قحطی خواهد آمد، به قومت بگو آماده شوند! موسی به قومش گفت و قومش از دیوار خانه‌ها سوراخ ایجاد کردند که در هنگام سختی، به داد هم برسند تا قحطی بگذرد. 💎زمانی گذشت و قحطی نیامد؛ موسی علت را از خداوند پرسید و این پاسخ را شنید که من دیدم،قوم تو به هم رحم کردند، من چگونه به این قوم رحم نکنم؟ @taammolat74
🔰 درسهای پسا انتخاباتی لارستان ✍ محمدحسین صبوری 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔸در عقیده ای که «سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست» میداند، روش، محتوا و هدفِ سیاست ورزی هر سه با شرع مقدس پیوند داشته، و متأثر از یکدیگر اند. نمیتوان ادعا داشت که مدل فعالیت سیاسیِ مان را به تناسب انتخابات و موقعیت های زمانی گوناگون تنظیم کنیم، اما هدف مان از ورود به سیاست هدفی واحد و ثابت باشد! اصولا چنین چیزی مقدور نیست. 🔹بنابراین نمیتوان میان مشروعیت هیچکدام از این سه تمایز قائل شد؛ یا هر سه معقول و در چارچوب است، یا آنکه خارج از چارچوب بودن یکی، مابقی را نیز از حیطه دیانت خارج میکند. 🔸در ایام انتخابات، با رفتارهایی از کنشگران سیاسی لارستان مواجه میشویم، که به محض اعتراض خصوصی و دورهمی، با غلظت تمام گوشزد میکنند که: الان این حرف ها به نفع طیف آقای x است! ما نباید آقای y را تضعیف کنیم! اینها باشد برای بعد از انتخابات!» اما همین دوستان شرایط سنج، دقیقا در ایام قبل یا بعد از شرایط حساس انتخابات نیز، در سکوت کامل خبری حضور داشته و یا حاضر به نقد طیف آقای y نیستند! 🔹و چه بهتر که بپرسیم: اصلا مگر میشود کسی که حدود دو هفته برایش از حنجره مایه گداشتیم و تمام دوقطبی های کائنات را حول مخالفین و موافقین وی تعریف کردیم، به سادگی و در علن از انتقادات وارده صحبت کنیم؟! واقعا فکر میکنید به همین سادگی ست؟ خیر ⚜ @taammolat74
🔰درسهای پسا انتخاباتی لارستان ✍ محمدحسین صبوری 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔸اینکه برخی حامیان انتخاباتی، در یک فعل مشترک، میان دو فاعل (از دو طیف متضادِ انتخاباتی) تفاوت قائل میشوند: در برابر یکی احتمالا سخت برافروخته و در برابر دیگری بی تفاوت و روزمره! 🔹مثلا اگر یک نماینده مجلس برای صندلی استانداری از فردی خارج از دایره نظام و انقلاب حمایت کند، سکوت جایز است! 🔸اما اگر نصف همین حمایت را کسی غیر خودمان انجام میداد، احتمالا انقلاب و اسلام را در خطر میدیدیم و آن فرد را بابت مواضع غیرانقلابی اش محکوم میکردیم. این نوع مواجهه صادقانه نیست. ۲. صادقانه نیست که در یک دوره برای رأی آوری تبعیت از قیم های کشور و استان را به مقدسات دینی تبدیل کنیم!، و دقیقا چهار سال بعد باز هم برای رأی، بر طبل مخالفت با قیم گرایی از خارج شهرستان بکوبیم! ۳. صادقانه نیست که سالهای سال کوچک و بزرگ میدانند که نماینده لار و نماینده بروجرد در برجام رأی موافق داده و در تمام این سالها هم در نزدیک ترین ارتباطات اداری و سیاسی دوشادوش هم بوده اند؛ اما دم انتخابات که شود، راه بیوفتیم و از دشمنی(!) و تفاوت های اولی و دومی در واضح ترین شباهت های ممکن فلسفه بافی کنیم! ۴. صادقه نیست که در توجیه یک تصمیم غلط (یا یک فریب ساده لوحانه)، دو نفر به یک شکل از انقلاب خود را خرج خود کنند، اما در مواجه با دو شخص دو واکنش متفاوت اتخاذ کنیم. 🔻از این موارد متعدد است و جای پرداختن بیشتر نیاز است. اما غرض از نگارش این مباحث، تذکری خودمانی بود نسبت به جوانان حزب اللهی و دلسوزانمان در شهرستان. ⚜ @taammolat74
🔰در ستایش اصول فقه ✍ مهدی همازاده 🔸چه کسی فکر میکرد ورود کرونا به ایران و قم، اینقدر مظهر برداشتهای متفاوت الهیاتی بشود؟ نظر متخصصین وزارت بهداشت بر این بود که حرمهای شهر قم موقتا تعطیل شوند. و این بخش مهمی از مناقشات مذهبی را کلید زد. البته سایر محل اجتماعات مانند نمایشگاههای فروش بهاره و سینماها و موزه ها و مدارس و دانشگاهها و ... نیز به همین ملاک تعطیل شد. اما تولیت حرم حضرت معصومه و برخی مداحان و منبری ها با اصرار بر تلقی خاص خویش از نظام مسببات مادی و قدسیت حرمهای اهل بیت، نه تنها در برابر این توصیه ایستادگی کردند، بلکه بعضا مخالفین شان را دچار نقص در ایمان دانستند و ... . 🔹خوشبختانه برداشت عقلانی جاری در اصول اجتهاد شیعی و ملاحظات ثانوی مربوط به وهن مذهب و ...، موجب شد اکثر مراجع در قم اعلام کنند نظر تخصصی وزارت بهداشت را در این باره حجت می دانند و این البته براساس واگذاری موضوع شناسی قواعد مهمی مانند "لاضرر و لاضرار فی الدین" و حرمت ایذاء غیر و ... به عرف تخصصی بود که منطبق بر استنباط سنتی و جواهری است. آیت الله سیستانی و مراجع نجف که اساسا حرم امیرالمؤمنین را پس از اعلام اولین تست مثبت کرونا در نجف، تعطیل کردند. 🔸اما گروههای اخباری گرا و تخصص گریز معاصر که در موضوعاتی مانند "طب اسلامی" و "قمه زنی" و "هیئت های خیابانی شبانه" و ... هم هرکدام به نحوی بروز یافته و تلقیات خاص خویش از ارادت به اهل بیت را با اصرار عملیاتی کرده بودند، در این موضوع نیز به صورتی جالب توجه به میدان آمدند. از توهین به مردمی که موقتا زیارت حرم را تعطیل کرده اند تا تعمد به برپایی تجمعات مذهبی در شهر و حرم تا ... که خلاف نظر صریح پزشکان متخصص و متولیان وزارت بهداشت بود. 🔹تولیت حرم حضرت معصومه اما در این میان، پدیده لیگ بود که یک تنه و برخلاف اعلام رسمی تولیت حرم رضوی و آستان مقدس علوی و ...، تلقی خاص خویش از نظام اسباب و علل مادی را به اجرا گذاشت و همچون قبل که با بیان علنی ماجرای گفتن ذکر یاعلی توسط رهبری در زمان تولد ایشان، خوراکی مفصل برای مخالفین دین و روحانیت فراهم آورد، مجددا به چنین نقشی بازگشت. 🔸می دانیم که در میانه این سیل اخبار ناراحت کننده و سوء استفاده های بدخواهان، باید محتاط بود. لذا فقط جای طرح این سؤال باقی می ماند که آیا پس از کنار کشیدن آیت الله جوادی آملی و آیت الله امینی از امامت جمعه قم، نوبت به ایشان می رسید؟ و آیا تقویت نگرش اصولی به دین نباید مقدم بر ملاک تعلقات سیاسی باشد؟ @taammolat74
🔰ویروس ارتقا یافته خوارج ✍ علی مهدیان 🔸خدا رحمت کنه شهید مطهری رو میگفت خوارج در دوران امام صادق علیه السلام منقرض شدند اما مغزای اندیشه خوارج، نابود نشد. بعدا در دل اهل سنت تبدیل شد به اشعری مسلکی بعد آمد داخل شیعه، شد اخباری گری و بعد هم تبدیل به برخی مکاتب فقهی شیعه شد. 🔹تفکری که «من قال» را میبیند و «ما قال» را نگاه نمیکند چون بنا ندارد از ظواهر به سمت حقایق عبور کند. لذا «متنسک» است لکن «تنسک با جهالت» و اینطور کمر امیرالمومنین را میشکند. 🔸اندیشه شیعی میداند چطور در ظواهر مقدسات نماند و به سوی باطنش فهم را پیش ببرد. خدا را شکر که حوزه علمیه ما بلوغ تاریخی دارد و به سهولت آن را نشان میدهد. اما قبول کنیم جریان ظاهر گرا با همان اندیشه ای که بن مایه اش خوارجی است در حوزه و در میان مردم وجود داشته باشد. اندیشه ای که قرآن مقدس را که بر سر نیزه میبیند، جا میزند. چرا چون مقدس است. به اسم قداست قرآن و ورقه هایش راه را برای اراده طاغوت باز میکند. 🔹بله البته کسانی که سالها قاعده « لاضرر و لاضرار فی الاسلام» را تدریس میکردند و مذاق شارع را در تغییر صورت نماز و روزه در جایی که خوف ضرر باشد میفهمند، به خود اجازه نمیدهند جان مردم را به خطر بیندازند. 🔸اما همین بیماری ظاهر گرایی را در میان برخی مردم هم میتوان دید. کسانی که ظاهر اخبار رسانه ها را میبینند و اراده پشت سر آن را نمیفهمند. امیرالمومنین درباره خوارج میگفت توجه کنید به اراده باطل پشت سر کلمات حق. پشت سر رسانه ها و اخبار آن، اراده ها را ببینید. جنگ اراده ها را ببینید. باقرالعلوم لقب امام شیعیان است که علم را میشکافت تا اراده پشت آن را انسانها بیابند. اراده طاغوت و اراده ولایت چیست؟ 🔹اگر آن اراده ها را فهمیدیم مواضعمان یاری دهنده امیرالمومنین میشود زینت امام میشویم نه مایه شین و زشتی جبهه حق. خدا رحمت کند شهید قدس ، شهید نبرد بی مرز را که حقیقتا مظهر اسلام ناب بود. او میگفت خون امام حسین ع که از مقدسترین امور است مهمتر و مقدستر نیست از آن چیزی که امام حسین ع به خاطرش شهید شد. همین اندیشه باعث میشود دفاع از ایران برای او مقدستر باشد از دفاع از حرم. اینجا یعنی ایران است که اراده ولی خدا در نبرد با طاغوت رقم میخورد اینجا باید حفظ شود تا حرمها حفظ شوند. ♦️این روزها حرف های درست ولی نابجا زیاد شنیده ایم. حرفهایی که به قول امام روح الله از دل شریعت نامقدس و مطعون بیرون آمده. شریعتی که روح ندارد و باطن را نمیفهمد. باطن دین، اراده ولی خدا است. اراده جبهه حق است شکست اراده دشمن است. 🔸پس همانقدر که از شبکه های ضریح و تجمع نماز جمعه باید عبور کنیم برای حفظ جان انسانها، همانقدر نیز باید از دل اخبار و رسانه ها و شعارهای درست مثل شفافیت و سلامت و هزار شعار دیگر عبور کنیم و اراده طاغوت و اراده ولی را ببینیم. طاغوت مدتها است میخواهد مردم ناامید شوند طاغوت مدتها است میخواهد مردم بترسند. طاغوت مدتها است میخواهد مردم به هم بی اعتماد شوند طاغوت مدتها است میخواهد اعتماد مردم به دولت و حاکمیت نابود شود تا کشور بدتر از قبل شود طاغوت مدتها است میخواهد ایران قرنطینه شود ببینیم اراده دشمن را پشت ویرووس کرونا و الا اسیر ویروس ارتقا یافته خوارجی میشویم. ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا انسان در عالم تنهاست؟ حس سنگین تنهایی که انسان در میابد چیست؟ 🔻پ.ن: بعضی از افراد هستند؛ که دائما شاکرند، هم در دل و هم ذکر لب‌هاشون، " خدایا شکرت " است! با وجود خیلی مسائل در زندگی، اصلا انگار غصه ندارند ...آرامش محض‌اند. از مشکلاتشان هیچ نمی‌گویند، فقط لبخند و امید... در کنار اینگونه افراد، قوت قلب می‌گیریم. ‌ انسان‌های شاکر، زشتی های دیگران را می پوشانند، بدی ها را نادیده می‌گیرند، سختی ها را با لبخند و امید، می‌گذرانند و باور دارند که، پایان شب سیه، سپید است ...🌹 @taammolat74
📮(واجعلوا بیوتکم قبلة.) خدا در قرآن مجید فرموده خانه های خود را قبله و عبادتگاه قرار دهید. اگه به اماکن مذهبی و جلسات عمومی هم نتونیم بریم، عبادت و دعا و مناجات و توسل که نباید فراموش بشه. ⚜ @taammolat74
🔰آغازی دوباره... 🔅سلام بر دوستان و همراهان و همدلان عزیز... 🔸چندی است که در تلاطم و دام دلمشغولی‌های روزگار گرفتار شده بودم. مجالی برای تأمل و حالی برای تفکر نبود تا گاه‌نوشت‌های خود را سامان بدهم. 🔹این روزها ظاهرا حال و هوای شهر خوش نیست. فضای شهری ما این ایام، به ویروسی عجیب، مبتلا شده و به آزمون بلا امتحان! گویی این مهمان ناخوانده حسابی حال ما را آشفته ساخته است. 🔸راستی چه سالی شد امسال؛ شروعش با سیل و آخرش با بیماری کذایی. گویی طبیعت از طغیان آدمی به تنگ آمده است. او برآشفته است و قدرتنمایی می‌کند و بشر در دامان او گرفتار آمده است. 🔹البته این ویروس با همه بدی‌هایش، فرصت جدیدی برایمان رقم زده است. فرصت خلوت و انس، ارمغان نیکویی در این وانفسای جهان مدرن است. قرنطینه شدن برای من در عین محرومیتها، بهره‌ها ایجاد کرده است. فرصت مطالعه ارمغان دیگری بود که برای من رقم زد. ظاهرا روز مبادایی که میخواستم سر رسیده بود. مطالعه کتاب‌های کوچک و بزرگی که در قفسه گذاشته بودم، این روزها حال مرا خوب نگه می‌دارد.✅ ما نمی‌توانیم مسیر باد را تغییر دهیم، اما همیشه می‌توانیم بادبان‌هایمان را تنظیم کنیم! از فرصت‌ها باید درست استفاده کرد... ⚜️ @taammolat74
🔰 کرونا و جامعه ما 🔸کرونا اکنون به بخشی از زندگی روزمره در ایران بدل شده. روز نخست که این ماجرا آغاز شد سوال اصلی برای من این بود که جامعه در مقابل آن تا چه حد تاب آوری خواهد داشت، حکومت چقدر آماده مدیریت آن خواهد بود و دشمن سعی خواهد کرد آن را برای ایجاد یا تشدید کدام روندها به خدمت بگیرد؟ اینها سوال هایی است که از منظر امنیت ملی بسیار مهم تلقی می شود. 🔹این نخستین بار است که ایران درگیر یک مسئله بیولوژیک در ابعاد ملی شده. ما هنوز شواهد کافی برای ارزیابی اینکه این ویروس تا چه حد یک محصول آزمایشگاهی است نداریم. 🔸هر چه که هست، جامعه و حکومت در ایران بسیار تاب آورتر، عاقلانه تر و نسبت به پیش بینی ها غیرمنتظره، عمل کرده. در مواجهه با بحرانی در این ابعاد، گسیختگی و هیجان زدگی جامعه یک واکنش بسیار محتمل است اما جامعه ایرانی با وجود اینکه در معرض کمبودهای آزاردهنده ای است منسجم و با آرامش رفتار کرد. 🔹جامعه ای که به ازدحام عادت دارد در زمانی کوتاه عادت دیرین خود را ترک کرده. احتکار خانگی بسیار کمتر از پیش بینی هاست و قدرت تطبیق جامعه با قواعد جدید بهداشتی از بسیاری از جوامع ظاهرا پیشرفته بیشتر و سریع تر است. 🔸 با وجود فقدان سابقه درگیری با موارد مشابه در گذشته، که طبعا نتیجه آن نبود پروتکل ها و رویه های استاندارد و تمرین شده است، دستگاه های درگیر برغم برخی سردرگمی های جزئی در آغاز راه، اکنون بر مسئله مسلط شده اند. 🔹 در مواجهه با پدیده های اپیدمولوژیک مهم ترین خطر شکل گیری هرج و مرج، درگیر شدن بخش های مختلف جامعه با هم، تشدید بی اعتمادی و فروپاشی سیستم های مدیریت و خدمات دهی اجتماعی است. در ایران نشانی از اینها نیست. کسانی که در صف اول مبارزه در چنین بحران هایی درگیرند معمولا خیلی زود به شکننده ترین گروه جامعه تبدیل می شوند اما جامعه پزشکی و درمانی در ایران با روحیه ای خیره کننده عمل کرده است. و از همه مهم تر، بحران هایی از این دست نیاز جامعه را به رهبری ملی که زمام امور را در دست نگه دارد، به جامعه آرامش بدهد و نمادی از نظم، بهبود و تکیه گاهی برای ملت باشد، تشدید می کند. ایران از این نعمت نیز تمام و کمال برخوردار بوده. 🔹من تردید ندارم و شواهد بسیاری هست که دشمنان مردم ایران هیچ باک نداشتند و بلکه مشتاق بودند که جامعه فروبپاشد، حکومت فلج شود و ایران با یک بحران سراسری مواجه شود. حالا هم می بینید که کل سیستم اطلاعاتی خور را به ماشین تولید دروغ تبدیل کرده اند. ♦️ کرونا ویروس خطرناکی است اما روندهایی را در ایران ایجاد کرده و به سنت هایی شکل داده که رویارویی با بحران هایی بسیار بزرگ تر را ساده خواهد کرد. ⚜ @taammolat74
🔰 کلاس‌های آنلاین برای خانه‌نشینی این روزها ✍️ پیشنهاد بسیار خوب حمیدرضا جلائی‌پور برای این روزها 🔸در خانه ماندن برای پیشگیری از شیوع کرونا فرصت درخشانی است برای آموزش آنلاین و یادگیری از بهترین اساتید جهان در هر زمینه‌ای که میل یادگیری داشته‌ایم و فرصتش را نه. خوشبختانه در سال‌های اخیر دوره‌ها و گنجینه‌های تراز اول آموزشی رایگان در هر زمینه‌ای که علاقه داشته باشیم از طریق اینترنت در دسترس همهٔ ما قرار گرفته‌اند (از دروس آموزشی همهٔ رشته‌های دانشگاهی تا هنرها و مهارت‌های شغلی و زندگی). 🔹برای مثال، اگر فرصت کردید در این چند سایت 👇🏼پرسهٔ کوتاهی بزنید. تقریبا در هر زمینه‌ای که علاقه داشته باشید بهترین کلاس‌ها توسط بهترین اساتید جهان و با کیفیت‌ترین مواد آموزشی (از جمله ویدیو و فایل صوتی) در اختیار شماست. شخصا چند سالی‌است که حین ورزش و در رفت و آمدها ویدیوهای ده‌ها کورس این سایت‌ها را دنبال کرده‌ام و به تجربه می‌گویم از هر کلاس حضوری که در دانشگاه تهران رفتم برایم مفیدتر بوده‌اند و بعضا حتی از کلاس‌های حضوری‌ای که در دانشگاه‌های آکسفورد، پرینستون و هاروارد گذراندم کم‌بهره‌تر نبودند. گاهی فکر می‌کنم وقتی این کلاس‌های تراز اول رایگان در دسترس ما اند، دیگر حتی بعضا لزومی به ثبت نام در دانشگاه و هزینه یا مهاجرت برای آن نیست و هر چند ماه‌یک‌بار می‌شود به اندازهٔ یک فوق‌لیسانس پرهزینه در هر زمینه‌ای که دوست داریم آموخت. رایگانند. بدون هزینه و در راحتیِ پیژامهٔ خانگی دریابید که از ارزشمندترین گنجینه‌های دانش و آموزش مهارت و در دسترس همهٔ ما اند: 🎯 مجموعه کلاس‌های برگزیدهٔ انگلیسی رایگان: ⭕️ edX: https://www.edx.org/ بیش از ۲۵۰۰ کورسِ آنلاینِ ترازاولِ دانشگاه‌های پیشرویی همچون هاروارد، ام‌آی‌تی و برکلی ⭕️ Coursera: https://www.coursera.org/ ⭕️ Academic Earth: https://academicearth.org/ ⭕️ MentorMob: https://www.mentormob.com/ به ویژه برای آموزش فعالیت‌های فراغتی ⭕️ Open Culture: http://www.openculture.com/ ⭕️ MIT OpenCourseWare: https://ocw.mit.edu/index.htm شامل بیش از ۲۴۰۰ کورسِ مقاطع مختلف رشته‌های مختلف دانشگاه MIT که همگی آنلاین و رایگان در دسترس عموم قرار گرفته‌اند ⭕️ Alison: https://alison.com/ ⭕️ ClassCentral: https://www.classcentral.com/subject/music به ویژه آموزش موسیقی ⭕️ Stanford Online: https://online.stanford.edu/ ⭕️ Open Yale Courses: https://oyc.yale.edu/ ⭕️ Code Academy: https://www.codecademy.com/ ⭕️ Khan Academy: https://www.khanacademy.org/ ⭕️ Ted: https://www.ted.com/ ⭕️ Udacity: https://www.udacity.com/ ⭕️ Open Learning Initiative: https://oli.cmu.edu/ 🎯 چند سایت خوب آموزش به زبان فارسی: ⭕️ مکتب‌خونه: https://maktabkhooneh.org/ ⭕️ فرادرس: https://faradars.org/ ⭕️ مرکز آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی: https://www.cel.ir/imooc/ ⭕️ بلدشو: https://baladshow.com/ ⭕️ فرانش: https://faranesh.com/ ⭕️ متمم: https://motamem.org/ ⚜️ @taammolat74
🔰مرگ بی قاعده ✍ رضا تسلیمی 🔸ویروس کرونا به تدریج در حال عالم گیر شدن است. اکنون گزارش های جسته و گریخته ای از نقاط گوناگون جهان منتشر می شوند که بر شیوع این ویروس در قاره های مختلف و کشورهای متفاوت دلالت می کنند. 🔹اما هنوز هم بسیاری از کشورها شیوع کرونا در بین شهروندانشان را انکار می کنند و یا رواج آن را بسیار کمتر از آنچه در واقعیت رخ داده است جلوه می دهند. به عنوان مثال، افراد بسیاری می پرسند چطور است که گزارشی از ابتلا به کرونا در ترکیه به چشم نمی خورد؟ یا چطور است که هندوستان با آن جمعیت و وسعت هنوز به نحو جدی با کرونا درگیر نشده است؟ ♦️به نظر می رسد پاسخ این پرسش ها در مفهوم «قاعده مند سازی مرگ» (بیات ریزی، 2008) نهفته است. 🔸مرگ تهدیدی علیه نظم اجتماعی است. هر جامعه ای مرگ را یک تهدید بزرگ می داند و با آن مقابله می کند. هابز معتقد بود در جامعه ای که مرگ در آن شایع و عنان گسیخته باشد، امنیت، کامیابی و رفاه وجود نخواهد داشت و زندگی انسان در آن توام با تنهایی، فقیرانه، نکبت بار، ددمنشانه و کوتاه خواهد بود (هابز، 1978). 🔹 هر جامعه ای با مرگ مقابله می کند و سعی می کند آن را کنترل کند و «قاعده مند» سازد. اما روش های قاعده مند کردن مرگ گوناگونند. مرگ ها گاهی مورد پذیرش قرار می گیرند و گاهی پنهان می شوند. مرگ های طبیعی بر اثر کهولت سن، مرگ در جنگ با دشمن، اشرار و گروه های جنایت کار یا در برخی کشورها مرگ خودخواسته (اتانازی) پذیرفته می شوند و به نحو عمومی به نمایش در می آیند اما مرگ بر اثر بلایای طبیعی، سوانح، بیماری های همه گیر، آلودگی هوا، اعتراضات اجتماعی یا خودکشی پنهان می شوند و مسکوت گذاشته می شوند. در حقیقت پذیرش مرگ یا پنهان کردن آن روش های گوناگون کنترل و «قاعده مند سازی مرگ» هستند (بیات ریزی و تسلیمی طهرانی، 1395). 🔸اکنون ویروس کرونا در همه کشورها به عنوان تهدیدی علیه نظم اجتماعی در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد به این ویروس مبتلا شده اند و تعداد قابل توجهی از آنها بر اثر بیماری ناشی از آن درگذشته اند. پس طبیعی است که مرگ های ناشی از کرونا باید «قاعده مند» شوند. در این مورد شیوه اصلی «قاعده مند سازی مرگ» بر انکار، پنهان سازی و مسکوت گذاشتن آن گذاشته شده است. 🔹مرگ های ناشی از کرونا، مرگ هایی «بی قاعده» هستند که اجتماع، اقتصاد، سیاست و فرهنگ جوامع گوناگون را تهدید می کنند. در نتیجه جوامع مختلف سعی می کنند این مرگ ها را انکار کنند، آنها را کم اهمیت بشمارند، بر روی آنها سرپوش بگذارند و تعداد واقعی کشته شدگان را پنهان سازند. @taammolat74
🔰 وحشت غرب و آرامش ایران! ✍️ داود مدرسی یان 🔻این تیترها را ببینید: دویچه وله: هجوم مردم آلمان به فروشگاه‌ها از ترس ! یورونیوز: جمله "من ویروس نیستم" آسیایی تبارهای فرانسوی در واکنش به نژادپرستی در فرانسه بر اثر کرونا بی‌بی‌سی: چرا مردم انگلیس دستمال توالت انبار می‌کنند؟ آسوشیتدپرس: نگرانی دانشمندان از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کرونا/ترامپ در مبارزه با کرونا کاری نمی‌کند 🔹 با خوش‌خیالی و دست‌کم گرفتن دشمن و انکار دشمنی به شدت مخالفم و با بزرگ‌نمایی قدرت دشمن و او را خدای برنامه ریزی دانستن هم به شدت مخالفم! 🔸در ۲۰۰ سال اخیر یک جریان در کشورهای مسلمان خاصه ایران ما شکل گرفت که نگاهش به اروپا و دنیای غرب همیشه از سر حقارت بوده؛ همیشه در برابر احساس حقارت می‌کرده. نگاه آنها این بود و هست که غربی‌ها به شدت اهل برنامه ریزی‌اند هر کاری می‌کنند ۵۰ حرکت بعدش را در نظر می‌گیرند، خیلی ماهرند، خیلی قوی‌اند، آخر جنگ روانی‌اند، هر کارشان از روی حساب کتاب است و ...! 🔹همیشه با این نگاه مخالف بودم و به رفقا همیشه عرض کرده‌ام که دشمن شناس باشید، نقشه‌ها و ترفندهای دشمن را بشناسید اما دشمن را در حد خدا(نستجیر بالله) بالا نبرید! اینقدر ما را از دشمن و جنگ روانی دشمن و برنامه ریزی دشمن نترسانید! 🔸ماجرای کرونا که شروع شد تعداد از اصحاب رسانه و نخبگان جامعه، متاسفانه عوامانه و بدون اینکه مستندی بدست بیاورند می‌گفتند کرونا ساخته آمریکایی‌هاست، ساخته صهیونیست‌هاست، نقشه غربی‌هاست و ...! 🔹در پاسخ عرض کردیم راه تحقیق و تفحص و کنکاش را نبندید! بگذارید تحقیق و تفحص انجام شود دستگاه‌های مسئول کار خودشان را انجام دهند شاید منشا زیمباوبوه باشد! اگر مستند اثبات شد که منشا این ویروس، آمریکا و صهیونیست است، چشم، ما هم علیه آنها و جنایت بیوتروریسمی‌شان به کمک شما شعار می‌دهیم، مطلب می‌نویسیم و ...! اما وقتی هیچ چیز مشخص نیست چرا دشمن را بگونه‌ای بزرگ و صاحب برنامه معرفی می‌کنید که مقاومت مردم را بشکنید؟! فکر می‌کنید اگر مردم باور کردند منشا این ویروس آمریکاست، آمریکا منفورتر می‌شود و روحیه مقاومت شدیدتر؟! خیر؛ با این کار جامعه را ترسانده و مقاومت مردم را سست می‌کنید! 🔸واقعیت کرونا همین است که می‌بینید قریب ۷۰ کشور من جمله چین، ایران، ایتالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس و .... دچار آن شدند. کرونا یک مسئله جهانی است. سقوط ۴.۴ درصدی بازار و شاخص بورس آمریکا بخاطر کرونا رسمی اعلام شده؛ اقتصاد خیلی از کشورها دچار چالش شده است. 🔹اما حرف من این است با تمام کمبود‌هایی که داریم، با وجود محتکران و زالوصفت‌هایی که در جامعه وجود دارند، با وجود شیوع گسترده این ویروس اما به مردم‌مان خوب نگاه کنیم و آنها را با سایر کشورها مقایسه کنیم! ببینید مردم در دنیای غرب، چگونه دچار وحشت شده و به فروشگاه‌ها هجوم برده و آنها را غارت می‌کنند! شبیه فیلم هالیوودی شیوع ۲۰۱۱! 🔸کمی از دنیای ایرانی‌مان خارج شویم و وحشت مردم سایر کشورها را بنگریم و با آرامش مثال‌زدنی مردم ایران مقایسه کنیم؛ فرهنگ ایران اسلامی سرشار از آرامش، ایثار، گذشت، مقاومت، تاب‌آوری و سرسختی است‌. آیا نباید به مردم ایران افتخار کرد؟ آیا هنوز باورتان نشده که این ملت سرنوشت جهان را رقم خواهد زد؟ آیا هنوز غرب را مقتدر و خدای برنامه می‌بینیم؟ یا به ایران و ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم؟ امروز غرب وحشی با کرونا ویروس دچار وحشت شده اما ایران اسلامی با همه وجود با آرامش خاصی با کرونا مبارزه می‌کند.. زندگی در ایران، زیبا و جاری است... ⚜️ @taammolat74
🍇﷽🍇 💐علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد و همگان را با انسانی آشنا کرد که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت‌. ولادت امیرالمومنین و روز مرد و روز پدر مبارک🌹 🕋 ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐 علی (علیه السلام) تقاطع آرمان های فردی (معنویت)و اجتماعی (عدالت) انسان متاله درژرفای تعقل و باور است.نهج البلاغه ورقی از دفتر او در بافتار تاریخ و شاهنامه، اثری از معنای او درآیینه جغرافیاست. معنایی که پیوسته به حیات جمعی،هویت می بخشد. هویت متنوّع و متکامل منبعث از گوهری متوحّد و فناناپذیر است( ) و در قامت جان ها را به هم پیوند می دهد().امروز هم امیرالمومنین چشمه جوشان مظلومیتِ مبارز و مسئولیت مقاوم در جامعه و جهان است.💐💐💐 @taammolat74
🔰 کرونا یا باد استغنا ✍ حسین شهرستانی 1⃣این نیز بگذرد. 2⃣به گمانم فردای کرونا وضع ایران بهتر از دیروزش خواهدبود. 3⃣باید همه تدابیر علمی را درمقیاس فردی و جمعی به کاربست. 4⃣دعا به درگاه خدا و توسل به آل الله دراین ایام ضروری است اما؛ 🔸این ابتلا جوهر دیگر دارد که حاوی عنصری گفتگوناپذیر است که "سامان سخن گفتن" را برمی‌چیند. در توضیح، بخشی ازصحنه حمله لشکریان مغول را از تاریخ جهانگشای جوینی بخوانیم: 🔹چنگيز متوجه بخارا شد..به دروازه قلعه نزول فرمود‎..و لشكرها برعدد مور و ملخ فزون بود..در مسجد جامع راند..و پرسيد كه «سرای سلطان است؟» گفتند«خانه يزدان است»..و صناديق مصاحف به ميان صحن مسجد میآوردند و مصاحف را در دست و پای می‌انداخت و صندوقها را آخور اسبان میساخت..و اوراق قرآن درمیان قاذورات لگدکوب اقدام گشته‎، 🔸دراين حالت اميرامام جلال الدين علي بن الحسن الرندي، كه مقتدای سادات ماوراءالنهر بود، روی به امام ركن الدين امام زاده كه از افاضل علمای عالم بود، طيب الله مرقدهما، آورد و گفت: «مولانا چه حالت است، اينكه می‌بينم به بيداری است يارب يا به خواب؟!» مولانا امام زاده گفت: «خاموش باش، بادِ بی‌نيازی خداوند است كه می‌وزد. سامان سخن گفتن نيست!» 🔹درهنگام باد بی‌نیازی خداوند، مسجد و میکده یا مسلم و کافر فرقی ندارد. چه کسی می‌پنداشت حادثه‌ای بتواند جمعه و جماعات و خانه یزدان را تعطیل کند؟چنین است که حرم هم امن نبوده و آنها که از خدا طلب استثناء میکنند، نه تنها پشت به علم و عقل کرده‌اند، بلکه به اسم و حق تعالی کافر شده‌اندکه: ♦️يا ايها الناس انتم الفقراء الى الله والله هو الغني الحميد؛ إن يشا يذهبكم و يات بخلق جديد ♦️ای مردمان شما به سوی خدای، تهی‌دستانید و خدای است بی‌نیاز و ستوده. اگر خواهد شمارا جمله نابود می‌کند و آفریدگان دیگر می‌آورد. 🔸 هر چه هست به وجهی، طوفان بی‌نیازی حق را یادآور است که چون لشکر مغول از شرق وزیدن گرفته و جهان را درمی‌نوردد و کافر و مومن یا و نمی‌شناسد. 🔹در دم استغنای الوهی، غرور به حقانیت و دعوی بهتربودن از سایر ملل و مذاهب کفر است و آدمی را پناهی جز اقرار به فقر و نیاز نیست که به قول : به هوش باش که هنگام باد استغنا هزار خرمن طاعت به نیم‌جو ننهند یا چو یار ناز نماید شما نیاز کنید 🔸این میتواند دست تعدی بشر به طبیعت را اندکی کوتاه کرده و مردم جهان را متذکر آشوب نهفته در نظم کنونی عالم سازد. گرچه سامان سرمایه‌سالاری فراگیر، هر امکانی در جهت گشایش را در درون خود هضم کرده و به فروبستگی می‌کشاند. ⚜ @taammolat74
🔰معرفی ۴ برای مطالعه در ایام فراغت: ✍️ محمد فنایی اشکوری 🔹در این روزها و ایام تعطیلات نوروز که بسیاری از ادارات و مراکز آموزشی و تحقیقی تعطیل است،اولا همه ما وظیفه داریم از هر کار و خدمت داوطلبانه‌ای که از ما بر می آید برای کمک به بیماران و مقابله با این بیماری ویروسی کرونا دریغ نکنیم. 🔹ثانیا در کنار انجام این وظیفه، فرصت مناسبی است برای مطالعه. مهمترین نکته در مطالعه انتخاب درست کتاب است. هر مطالعه ای مفید نیست، بسیاری از کتاب ها هست که مطالعه آنها زیانبار است و مطالعه نکردن بسیار بهتر از مطالعه کتاب نامناسب است. 🔹از این رو در انتخاب کتاب باید بسیار هوشمند بود که از زمانی که برای مطالعه صرف می کنیم استفاده بهینه بکنیم. قبلا د رسایت و در کانال 100 کتاب مفید را برا ی مطالعه معرفی کردم. 🔹اینک برای این ایام نیز چند کتاب خوب به همه علاقمندان به مطالعه معرفی می کنم. این کتاب‌ها برای همۀ بزرگسالان اهل مطالعه در هر سطحی که باشند مفید است. 1️⃣ گلستان سعدی 2️⃣ طرح کلی در قرآن 3️⃣ در پرتو نور، 4️⃣ در صحبت قرآن، حسین ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @fekrat_net
🔰 گفتاری در علم دینی ✍️دکتر ابراهیم فیاض 🔶معرکه‌ی علم یهودی و علم مسیحی و آنچه که غرب را به اینجا رسانید... 🔸 این که علم دینی داریم یا نداریم، باید بگوییم که اصلاً علم غیردینی نداریم و این نکته تقریباً برای ما واضح است، این نکته فقط در تاریخ گم شده است. علمی که اکنون در جهان وجود دارد علم یهودی است و پشتوانه‌ی آن چارچوب و جهان‌بینی‌های یهودی است که همزمان با رنسانس در اروپا حاکم شد. رنسانس دینی است که از دل کلیسا با نوعی تفسیر یهودی از مسیحیت بیرون آمد که جسمانیت بشر را بر روحانیتش حاکم کردند. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
🔰 گفتاری در علم دینی ۱ ✍️دکتر ابراهیم فیاض 🎯بخش نخست 🔸این که علم دینی داریم یا نداریم، باید بگوییم که اصلاً علم غیردینی نداریم و این نکته تقریباً برای ما واضح است، این نکته فقط در تاریخ گم شده است. علمی که اکنون در جهان وجود دارد علم یهودی است و پشتوانه‌ی آن چارچوب و جهان‌بینی‌های یهودی است که همزمان با رنسانس در اروپا حاکم شد. رنسانس دینی است که از دل کلیسا با نوعی تفسیر یهودی از مسیحیت بیرون آمد که جسمانیت بشر را بر روحانیتش حاکم کردند. 🔹به این دلیل که خدا در جسم مسیح تجلی کرده پس مسیح نه فقط روحش مقدس است بلکه جسمش نیز مقدس است. به همین دلیل کلیسا شروع کرد پول دادن به مجسمه سازان مثل می‌کل آنژ یا لئوناردو داوینچی نقاش و یا رافائل نقاش تا دیوارهای کلیسا را به جسم‌های مقدس مزین کنند. شما اگر به کلیساهای دوره‌ی قرون وسطی بروی جای خالی در این دیوارها نیست؛ یا مجسمه یا نقاشی را مشاهده خواهید کرد. غالباً در ایتالیا نقاشی و در آلمان مجسمه است. مجسمه‌هایی برهنه البته بدون وجه جنسی؛ آن‌ها به عبارت دیگر می‌خواهند بگویند جسم مهم است از این رو به زیبا شناسی جسمانی روی آوردند. کلیسا مرده‌ها را به لئوناردو داوینچی می‌داد تا تشریح کند و تمام ماهیچه‌های آن‌را و زیبا شناسی تمام آن‌را به دست آورد و بتواند آن‌را تجسم دهد. در نقاشی‌های او که در کلیسای فلورانس بیش از سیصد نقاشی است، بر اساس آن حاکمیت جسم انسانی در بعد معنوی و دینی که از یهودیت به وجود آمده دیده می‌شود، یعنی تفسیری که از مسیحیت شد از همان اول جسمی و مادی بوده. 🔸انتهای قرون وسطی در این رابطه بحثی مطرح شد که خدا انسان را به صورت خودش خلق کرد. «خلق الله آدم علی صورته» که در بحث‌های عرفانی ما آمده که صور عرفانی به صور کلی ترجمه شده به «نفخت فیه من روحی» ولی آن‌ها تفسیر جسمی کرده‌اند. که خدا هم به همین شکل است پس جسم انسانی مقدس است. از این بحث وارد اومانیسم شدند یعنی تفسیر آن اومانیسمی که شما می‌بینید از همین تفسیر جسمانی انسان شروع شد. از تفسیر جسمانی خدا و تقدس بخشیدن به جسم انسانی که عرض شد در نقاشی‌ها و مجسمه‌ها تجلی کرد. 🔹مساله بعدی حس‌گرایی یهود است. یهود در همه چیز حسی عمل می‌کند، یعنی اصلاً انتزاعی نمی‌تواند کار کند. یهودیان ما در ایران یا خارج از کشور در علوم حسی بسیار قوی هستند مثل طب، بارها در تاریخ اسلام شنیده‌اید که برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و علی علیه‌السّلام طبیب یهودی می‌آوردند، یهودیان به شدت با علوم تجربی محشور بوده‌اند؛ همین الان اگر نگاه کنیم یهودی‌ها از قبل از انقلاب هم طبیب‌های خوبی هستند و هم طلاسازهای خوبی، اکنون در شیراز طلا سازی آن‌ها یکی از بهترین طلاسازی‌ها است به همین دلیل که ملتی حس‌گرا هستند. در قرآن هم این مسأله بارها تأکید شده و از حس‌گرائی آن‌ها داستان ذبح گاو است. که خدا می‌فرماید یک گاو را ذبح کنید آن‌ها تا جزئیات و ریز ریز آن را نپرسند دست بر نمی‌دارند. 🔸یهودیان نمی‌توانند کلی فکر کنند. چه گاوی؟ چه رنگی؟ چند ساله؟ و… این‌قدر ریز کردند که انگار نمی‌خواستند گاو را ذبح کنند. یا آن‌جا که می‌خواستند خدا را ببینند یعنی خدای نادیده را نمی‌خواهند و خدای حسی را می‌طلبند. یا جائی که گوساله سامری را به جای خدا عنوان می‌کنند یعنی نظام یهود بر همین علوم تجربی است و به شدت بر منفعت‌گرایی تأکید دارد. 🔹اگر در تورات نگاه کنید انسان در مقابل خدا قوی است؛ «یدالله مغلوله» و خدا قدرتی در مقابل انسان ندارد. استعاره‌هایی در تورات به کار رفته که خدا با یعقوب کشتی می‌گیرد. این یعقوب است که خدا را دم صبح بر زمین می‌کوبد و در این بُعد انسان غالب بر خدا است و حتی خدا زمانی که می‌خواهد بر یهود نازل شود به شکل انسان نازل می‌شود و به شکل انسان در می‌آید. در تورات منفعت طلبی زیاد آمده؛ یهودیان بر اساس منافع‌شان احکام خدا را توجیه می‌کنند و آن‌را مخفی می‌کنند. 💢 این مقاله ادامه دارد... ⚜️ @taammolat74
🔰صداقت ارزشمندتر از امید 🔸این عکس، طرح روی جلد هفته‌نامه اکونومیست که می‌گوید کرونا جهانی خواهد شد و این را باید صادقانه به مردم گفت! در مسئله سلامت عمومی، صداقت بسیار ارزشمندتر از امید است. در هفته‌های گذشته روشن شده است که بیماری مسری جدید، کووید- ۱۹، که در ابتدای دسامبر (دی ماه) گذشته چین را درگیر کرد، در سرتاسر جهان گسترش خواهد یافت. بسیاری از دولت‌ها چنان نشان داده‌اند که بیماری را متوقف خواهند کرد. اما به جای این کار، آن‌ها باید شروع کنند به آماده‌کردن مردم برای حمله بی‌امان این بیماری. تجربه‌ای که چین از سر گذرانده سه درس مهم برای ما داشته است: اول اینکه با مردم حرف بزنیم، دوم اینکه از سرعت انتقال بیماری بکاهیم و سوم اینکه نظام سلامت را برای اوج‌گرفتن تقاضای تجهیزات بهداشتی و خدمات درمانی آماده کنیم. یکی از نمونه‌های خوب ارتباطات و روابط‌عمومی در ماجرای کرونا مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده بود که هشداری روشن و بدون ابهام را در ۲۵ فوریه (۶ اسفند) منتشر کرد. نمونه بد هم معاون وزیر بهداشتی بود که در حین یک کنفرانس خبری که ترتیب داده شده بود تا نشان دهد دولت کنترل همه‌گیری بیماری را در اختیار دارد، نتوانست در برابر ویروس مقاومت کند.☹️ حتی تلاش‌ها برای شیرین‌کردن واقعیت‌ها نیز باعث شکست خود کشورها می‌شود چون آن‌ها با این کار بی‌اعتمادی، شایعات و نهایتا ترس را گسترش می‌دهند. نشان‌دادن اینکه بیماری باید به هر قیمتی متوقف شود یا اینکه صحبت‌کردن درباره آن بسیار وحشتناک است، تلاش‌ها را به‌منظور آماده‌شدن برای ورود اجتناب‌ناپذیر ویروس به کشور عقیم می‌گذارد. ⚜️ @taammolat74
📮 شهید آوینی: حلقوم‌ها را می‌توان برید، امّا فریادها را هرگز.💔 فریادی كه از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند.💔 ⚜️ @taammolat74
🔶🔸ولايت، بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛ كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت. 🔸🔶 ✍️ استاد علی صفایی حائری 🔸آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوه‏ى طلوع و غروب، اسيرشان مى‏ كند و چشمشان را مى‏ گيرد و دلشان را به بند مى‏ كشد، چگونه مى‏ شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه، زيبايى و گستردگى آن قلب وسيع‏ تر از هستى و عظمت و ناپيدايى آن سينه‏ ى ناپيدا تر از كوير و عميق‏ تر از دريا و جلوه‏ى آن طلوع بى غروب، چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند. 🔹هر كس با هر مشربى و عقيده‏ا ى، مى‏ تواند دوستدار على باشد. در على، علم و عشق، تدبير و شمشير، حريت و عبوديت، نجواى دل و آتش سخن، زمزمه‏ ى شب و فرياد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى، ♦️در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست، و اين است كه همه‏ ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل، شيفته‏ ى اوست و مخالفش ،در پنهان شيداى او. 📚غدیر، صفحه ۱۱ ⚜️ @taammolat74