eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عصر جدید پایانی بر عصر قدیم تلویزیون بود. ✍ علی الفت پور 🔹عصری که عادت کرده بودیم کسانی را به رخمان بکشند که بعضا جز صورت زیبا چیزی نشان دادن نداشتند و اینطور القا شده بود که اینها نماد استعداد و موفقیت هستند و سبب شدند تا با محور شدن این جماعت تبعات بسیار بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گریبان مردم را بگیرد. 🔹علی فروعی با عصر جدید ثابت کرد که این جماعت چقدر با برخی استعدادهای این مرز و بوم فاصله دارند و اتفاقا این جماعت چقدر سبب شده‌اند که استعدادهای بزرگ و مردمی این کشور دیده نشوند. علی فروغی فحش خورد چون خلاف جهت سلبریتی پروری در صدا و سیما حرکت کرد. فروغی موفق شد تابوی برخی بت‌های تلویزیونی را مقتدرانه بشکند و نشان دهد که قاب تلویزیون وامدار نیست. این جماعت وقتی با تهدید و تمسخر از سقوط تلویزیون بعد از برنامه ۹۰ سخن می‌گفتند هیچ وقت باور نمی‌کردند که فروغی بتواند رکورد تاریخی شبکه ۳ را با حضور برنامه ۹۰ و جام جهانی در تابستان ۹۷، ۱۸ درصد رشد دهد فروعی انقلابی ساده زیست، جهادگر، باسواد و تعاملگرا یک نفر نیست یک تفکر است یک اراده است... 🆔 @lotfi74
🔰 حاج #حسین_یکتا: نیروهای مومن و خوشفکر در هر عرصه‌ای که ورود کنند عصر جدیدی را رقم می‌زنند. آمریکا هر چه را تحریم کند، معادن ناب و سرشار استعدادهای انسانی این سرزمین را نمی‌تواند تحریم کند و عصر جدید کف دستی از اقیانوس استعدادهای جوانان پاک ایران را بیرون کشید و به نمایش گذاشت. . احسان علیخانی چند ده میلیون مخاطب خودش را خلق کرده؛ یعنی می‌شود هم از نگاه دینی و اجتماعی خودت کوتاه نیایی و به ابتذال نیفتی، هم جای خالی یک کار موثر را پر کنی و هم زیبایی و جذابیت داشته باشی. . و چه زیبا بود که عصر جدید با سیل مخاطبان خود به کمک‌ سیل‌زدگان شتافت و جلوه‌های زیبایی از وحدت و انسجام اجتماعی را به رخ بدخواهان این مردم کشید. . چقدر مشتاقم که در فصل جدید عصر جدید، استعدادهای کارآفرین، جوانان عرصه‌های دانش‌بنیان و نیروهای خلاق اجتماعی را شاهد باشم. #عصر_جدید 🆔 @lotfi74
🔰تبریک به خانم عبادی که با ساده ترین ابزار مادرانه داستان گویی کرد و در هر داستان مادرانه اش غیر مستقیم پیامی را بیان کرد. و در نهایت بعد از موفقیتش مهم ترین پیام را مخابره کرد که زن به تفاوت های تکوینی که دارد افتخار میکند و به دنبال علایق و استعداد هایش هست نه به دنبال مسابقه ی برابری که نوعی ظلم به زن و هدفش برده داری نوین است. . خانم عبادی مادری بود که حس مادرانه اش را بیان کرد و داستان های واقعی را گفت . . "هر سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند" کاری بود که خانم عبادی انجام داد . و با ابزار شن آن هم چه ابزاری با دلش با زبان تصویر سخن گفت . . . دیروز شن در #صحرای_طبس برچشم آمریکا کوفت ، امروز "شن" در دست بانوی هنرمند #ایرانی و به انتخاب اکثریت #ایرانیان بر فرق سر اکثر آمریکاپرستانی از قبیل #مسیح_علینژاد کوفت که توهم زده اند؛ #حجاب مانع #پیشرفت بانوان سربلند #ایران عزیز است!!! #شن هنوز سرباز خداوند منان است!تبریک!خانم عبادی! تبریک # احسان_علیخانی بابت همه زحمات!یا علی..... حسین قدیانی پ.ن: یکی بانویی که با ذوق مادرانه داستانش را با ابزار شن به تصویر کشید و دیگری بانوانی که با پوشش خود نشان دادند برای نشان دادن توانایی نیاز به ابزار جلوه گری نیست. #عصر_جدید #حسین_قدیانی 🆔 @lotfi74
🔰تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید ✍ محسن مهدیان نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فرمائید. ترکیب و جهت آرا به جهات شناخت مردم بسیار حائز اهمیت است و می تواند درسی بزرگی برای اهل سیاست باشد. این نتایج برای کسانی که تصور می کنند سبک انتخاب مردم ما از سر هوی و هوس و یا خدای نکرده جاهلانه است بسیار کلیدی است. 🆔 @lotfi74
🔸...نتایج عصرجدید به این فهم، گوشه ای از یک مردم سالاری معنادار بود؛ توضیح خواهم داد. هر 5 نامزد تلاش جدی داشتند و دارای ویژگی های ممتاز بودند، اما سبک انتخاب مردم از حیث گرایش و اراده شان عالمانه ترین و هوشمندانه ترین ترکیب را از منتخبین رقم زد و شاید هر ترکیب دیگری این زیبایی از درایت اجتماعی را نداشت. انتخاب مردم از بین چند هنرمند با ویژگی های متنوع صورت گرفت. از انتها شروع کنیم. مردم به کدام هنرمند کمتر رای دادند؟ اگر هنرنمایی دختران نینجا با آقای زارع را نزدیک هم بدانیم، رای مردم به هنری تعلق گرفت که دارای خلاقیت بیشتر و محتوای غنی تری (باتاکید بر اجرای نهایی) بود. مضاف بر اینکه خود هنرمند را نیز احتمالا صادق تر و با ویژگی های شخصیتی برتری فهم کردند. آقای فتحی نیز نزدیک به آخر قرار گرفت و دلیل ادبار مردم نیز مرموزی و ناشناخته بودن این هنر بود. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که مردم نسبت به فرد یا جریانی که جهل دارند اقبال نشان نمی دهند. پارسا خائف نازنین و خانم فاطمه عبادی را هم شاید بتوان در یک گروه قرار داد؛ با یک تفاوت کلیدی؛ پارسا خائف بروز یک هنر اصیل بود. اما هنر فاطمه عبادی در نسبت با هنر پارساخائف یک امتیاز جدی داشت و آن اینکه هنر خانم عبادی دارای یک محتوای دردمندانه و دغدغه مند بود. مردم ذهن و قلب مسئولانه خانم عبادی را از آثارش فهم کردند. با این توضیح رای مردم فراتر از هنر بلکه به جهتگیری این هنر تعلق داشت. هنر برای هنر نبود؛ هنری که در خدمت آلودگی خوزستان و آسیب کودکان کار و حرمت و شان مادرانه قرار گرفت. شعری که خانم عبادی ذیل امضای شان گذاشتند نشان از همین جهت گیری فاخر داشت. مازنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست. فینال عصرجدید را دوست داشتم چون فراتر از هنر قهرمانان برنامه، نمایشی از گرایش و بلوغ مردم داشت. مردم سالاری برآمده از ایمان مردم، جهتش همواره عمیق و انسانی است. اگر انتخابات توسط اهل سیاست به دوقطبی های کاذب و رهزن و تدلیس گونه منحرف نشود، انتخاب مردم از سر شناخت و دارای عقلانیت و جهات آرمانی است. 🆔 @lotfi74
‌‌‌ ‌‌ 🔴 بررسی پرونده‌های قضایی چند سال گذشته نشان می‌دهد، سنگین‌ترین ‌وثیقه‌ صادر شده برای متهمان به مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با هزار میلیارد تومان اختصاص دارد. ‌‌‌ ‌‌‌ 🔴 همچنین در فهرست بالاترین قرار وثیقه‌های صادر شده نیز اسامی بعضی از مسئولان دولتی و چهره‌های شناخته شده که در مدت اخیر در دادگاه‌های مفاسد اقتصادی محاکمه شده‌اند، دیده می‌شود. منبع: روزنامه شرق ‌‌‌ 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 امشب|حوالی ۲۲:۳۰، شبکه سوم سیما ♦️#مناظره آقای جبرائیلی با آقای اکبر ترکان پیرامون عملکرد اقتصادی دولت آقای #روحانی #میدان_انقلاب 🆔 @lotfi74
🔰امروز چه چیزی از ما برای خودمان روشن است؟ ✍ امیررضا مافی وقتی درباره‌ی خودمان می‌اندیشیم، در حال توجه به کدام وجهمان هستیم. امروز انسان هر چه می‌طلبد در دل گوشی هوشمند و شبکه‌های اجتماعی‌اش، می‌تواند بسازد؛ هر طور که شبکه می‌خواهد، می‌تواند جلوه و خودش را وانمایی کند. امروز عکس یا «آواتار» پروفایل، از «خویشتن» پیشی می‌گیرد و تمام شئون زندگی آن را در اختیار. امروز دیگر ما نیستیم، ما خودمان را در صفحه‌ی اجتماعی‌مان می‌جوییم، در شبکه‌ای که همه چیز را در تارهای‌ تنیده‌ی خود گرفتار کرده است. شبکه‌های اجتماعی آنچنان که کالی معتقد است، دیگر یک فراموشی سطحی ایجاد نمی‌کنند، بلکه آن را تا عمق وجود انسان پیش می‌راند و به یک غفلت عظیم می‌انجامد. غفلتی که چاره‌ی برون‌رفت از آن وجود ندارد. امروز که سوژه و انسان از بین رفتند، شبکه می‌اندیشد، شبکه می‌داند و سرانجام شبکه خویشتن در گریز «من» می‌شود. پروفایل فرد، آدرس ایمیلش و چهر‌ه‌ای که متاثر از شبکه ساخته می‌شود، معرفت او را در بر می‌گیرد و از خودبیگانگی پدید می‌آید. امروز همه سلبریتیِ خویشتن‌اند و انسان‌ها «خود» را از تصاویر ضبط یا ثبت شده در گوشی‌هایشان می‌شناسند، از کامنت‌ها و لایک‌هایی که گرفتند. «خود» امروز ابژه‌ی وانمایی‌شده‌ی منِ ناتوان است و  به آلت بازیگوشی موهوم نامتعین شبکه تبدیل شده است. 🆔 @lotfi74
‌ 🔴 پنج ضلع موثر در داغ شدن ماجرای خبرهای مربوط به آیت‌الله آملی لاریجانی 🔸 بخش اول . در چند روز اخیر ماجرای خبرهای مربوط به آیت الله آملی لاریجانی در صدر خبرها بود و تحلیلهای بسیاری درباره این ماجرا نوشته شد؛ اما به نظرم بررسی علت داغ شدن اخبار مذکور بدون در نظر گرفتن نقش پنج ضلع زیر باعث تحلیل سطحی و جوگیرانه این ماجرا می‌شود👇👇👇 🆔 @lotfi74
✍ علی صدری نیا 🔹ضلع اول: ضعفهای آقای آملی لاریجانی و قوه قضائیه در دوره او؛ از رسانه نافهمی قوه قضائیه در دوره او، تا فاصله داشتن خودش از افکار عمومی و رسانه‌ها، کم بودن سعه صدرش در برابر انتقادات، نوع مواجهه‌اش با ماجرای طبری و تفاوت موضع بیانیه دفترش و موضع خودش درباره او و... 🔸ضلع دوم: کینه‌های شکل گرفته نسبت به او؛ او وسط بحبوحه فتنه۸۸ ریاست قوه قضائیه را به عهده می‌گیرد؛ بسیاری از دادگاهها و حکمها درباره این ماجرا در دوره او به سرانجام می‌رسد؛ طبیعی است که بسیاری از اصلاح طلبان دل خوشی از او نداشته باشند؛ کمی بعدتر با پرونده‌های فساد منتسب به اطرافیان احمدی نژاد به طور جدی برخورد می‌کند؛ آملی لاریجانی هزینه‌اش را هم می‌دهد؛ احمدی نژاد و اطرافیانش حسابی کینه او را به دل می‌گیرند و در هر کوی و برزنی بساط می‌کنند و به او حمله می‌کنند؛ مهدی و فائزه و فاطمه هاشمی رفسنجانی در دوره او حکم زندان می‌گیرند؛ برای اینکه بدانید یک دهه قبل چقدر این رفتار با فرزندان هاشمی بعید به نظر می‌رسید فقط همین را به یاد بیاورید که حاج سعید قاسمی گفته بود اگر فائزه نصف روز به زندان برود ریشم را می‌تراشم! هاشمی و طرفدارانش و رسانه‌هایش هم کینه آملی را به دل می‌گیرند. آملی لاریجانی در برخورد با برادر روحانی و جهانگیری هم بدون تعارف عمل می‌کند و پرونده آنها را هم به جریان می‌اندازد؛ بی تعارف. او در روزهایی که روحانی مواضع سیاسی فرهنگی اجتماعی شاذی می‌گرفت، هم سکوت نمی‌کند و هر هفته دقیق ترین مواضع را علیه او می‌گیرد، و در جریان مذاکرات هسته‌ای هم برخلاف برادرش علی که در ماجرای برجام عملکردی غلط و کارنامه‌ای پر از خطا را از خود به جا می‌گذارد، او تنها رئیس قوه ای می‌شود که فنی و دقیق روند مذاکرات و اشتباهات مذاکرات هسته‌ای را نقد می‌کند؛ روحانی و اطرافیانش هم کینه او را به دل می‌گیرند و بارها به او و قوه قضائیه حمله می‌کنند. جنگیدن در چندین جبهه هزینه بالایی دارد و همه این کینه‌های متراکم یک ضلع دیگر داغ شدن خبرسازی‌ها علیه آملی را تشکیل می‌دهند... 🆔 @lotfi74
✍علی صدری نیا 🔸ضلع سوم: یک برنامه ریزی منسجم بیرونی است. در طول سالهای اخیر برخی رسانه‌های ضدانقلاب همچون آمدنیوز چندین پروژه اصلی خود را بر مبنای تخریب آملی لاریجانی طراحی می‌کنند؛ از ماجرای ۶۳ حساب قوه قضائیه (که ساز و کار و هدف آن در دوره های قبلی قوه نیز مشخص بوده اما در این دوره صرفا به او نسبت داده می‌شود) تا ماجرای شایعه جاسوسی دخترش؛ پروژه‌هایی که با یک طراحی جدی آغاز می‌شود و به وسیله ضلع دوم یعنی همان کینه‌های متراکم تکمیل می‌شود. بخاطر بیاورید کمک محمود صادقی و محمود احمدی نژاد را در همصدایی با آمدنیوز برای تکرار همین شایعات علیه آملی لاریجانی. . 🔹ضلع چهارم: مواجهه جریان عدالتخواهی با اوست؛ حرکت عدالتخواهی در کشور ما هنوز به پختگی لازم نرسیده و در عین وجود حرکتهای خوب و حساب شده و موثر، در برخی نقاط کشور حرکت عدالتخواهی هم با افراطهایی همراه بوده و رفتارهایی نسنجیده و سطحی و هزینه‌زا را در پی داشته؛ قوه قضائیه هم درباره نوع مواجهه با این جریان هنوز به پختگی لازم نرسیده؛ و نهایتا در بعضی نقاط به برخورد قوه قضائیه با این جریان منتهی شده؛ ناراحتی این جریان از قوه قضائیه‌ی آملی لاریجانی هم این جریان را به یکی از اضلاع نقش آفرین علیه او تبدیل می‌کند. . 🔸ضلع پنجم: نگاهی به خبرسازی های اخیر درباره آملی لاریجانی و عملکرد رسانه‌های رسمی در این اتفاق نشان می‌دهد که بخشی از جریان ارزشی در کشور که از قدرت برخوردار است هم با هر دلیل و تحلیلی این روزها از حمله به آملی لاریجانی بدشان نمی‌آید و یک ضلع دیگر این ماجرا را تشکیل می‌دهند. 🆔 @lotfi74
🎥 مستند#هک_بزرگ ؛ روایتی داغ از #رسوایی #کمبریج آنالتیکا . 👌 این مستند ترس‌آور، پرده از آشوب‌سازی و تردیدآفرینی‌های یک #شرکت تحقیقاتی برمی‌دارد که اطلاعات میلیون‌ها کاربر #فیس‌بوک را جمع‌آوری کرده بود. «رعایت حقوق اطلاعات جزئی از #حقوق_بشر است». این جمله جوهره‌ی کلیدی این مستند چالشی و #جذاب است که توسط «کریم عامر» و «جِیهان نُجَیم» در مورد بزرگ‌ترین رسوایی زمان ما ساخته شده است. این رسوایی بزرگ همان چیزی است که باعث شده صحت نتیجه انتخابات خروج #انگلیس از #اتحادیه_اروپا (برگزیت)، مورد شک و تردید باشد. . 👌 مستند «هک بزرگ» The Great Hack به کارزار انتخاباتی #ترامپ، کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و دیگر کارزارهای #انتخاباتی که در سایر نقاط جهان رخ داده‌اند و ارتباط آن‌ها با «#کمبریج آنالتیکا» می‌پردازد. . 📝مطالعه کامل #نقد مستند #هک_بزرگ در #بلاگ_سینمامارکت👇 📌 blog.cinemamarket.ir . #نقد_مستند #هک_بزرگ #کامپیوتر #هکر #ترامپ #انتخابات #فیسبوک #هکر #thegreathack 🆔 @lotfi74
🔰 اروپاییها گمان میکنند همه دنیا قرون وسطا بوده❗‌ ‌ ️ رهبرانقلاب: ‌ 🚩« در قرنهای چهارم و پنجم هجری - یعنی قرنهای دهم و یازدهم میلادی که دوران قرون وسطای اروپاست؛ یعنی دوران جهالت محض - ما #ابن_سینا را داشتیم، محمدبن #زکریای_رازی را داشتیم. اروپائیها وقتی به گذشته نگاه میکنند، خیال میکنند همه‌ی دنیا در #قرون_وسطی بوده! ‌ ‌ 🚩تاریخ را هم آنها نوشته‌اند! متأسفانه تاریخهای آنها هم در کشور ما ترجمه و ترویج شده. دوران قرون وسطای اروپا، یعنی دوران نهایت ظلمت و تاریکی و بیخبری؛ دورانی است که ما فارابی را داشتیم، ابن‌سینا را داشتیم، خوارزمی را داشتیم. ببینید فاصله چقدر است!» ۱۳۸۶/۰۶/۱۲ ‌ ‌ 📆 ۵ شهریور: روز بزرگداشت محمد بن زکریا رازی‌ #تاریخ_جهان #تاریخ_اروپا #تاریخ_ایران #تاریخ_اسلام #روز_داروساز 🆔 @lotfi74
هوالحکیم 🔰افیونِ نفیو برای دردِ روحانی! . چند درس از #کتاب #ریچارد_نفیو که لازم است این روزها بازخوانی شود👇👇👇 🆔 @lotfi74
🔰 افیون نفیو برای درد روحانی❗️ چند درس از که لازم است این روزها بازخوانی شود: . 🔹️مذاکره و دیپلماسی از دید آمریکا، مکمل فشار (به تعبیر نفیو درد) است نه جایگزین آن؛ میز مذاکره نه به تعبیر فانتزی غرب‌گرایان داخلی، محلی برای به تعادل رساندن مطلوبیت طرفین [برد-برد]، بلکه محلی است برای پذیرش خواسته‌های آمریکا؛ کشور هدف تحریم یا از ابتدا به خواسته آمریکا تمکین می‌کند یا آنقدر را تحمل می‌کند تا در نهایت دیپلماسی وارد شده و نفع حداکثری را برای تحریم‌گذار به ارمغان بیاورد. نفیو با تشریح مفصل روند تحریم‌ها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ این اصل را توصیف می‌کند . 🔹️نفیو تصریح می‌کند "دیپلماسی فشار و راهبرد تحریم‌ها برای ایجاد درد تلاش می‌کند از تنوع منافع در کشورها استفاده کند و دسته‌ای از منافع را در برابر دسته‌ای دیگر از منافع قرار دهد"(ص۶۸). دوگانه‌ واهی و مبنی بر "منافع ملی یا درد ایستادن" صرفا اثربخشی دیپلماسی فشار آمریکا را بیشتر می‌کند. 🔹️آنطور که نفیو نقل می‌کند، دیدگاه حاکم بر دستگاه سیاست خارجه و تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در سال‌های اخیر این بوده است که "حتی اگر تحریم‌ها بتواند ایران را وادار به دادن امتیاز کند، هیچ اطمینانی به این کشور وجود ندارد که برنامه هسته‌ای خود را ادامه ندهد (ص۱۰۶) لذا وظیفه اصلی برای بوش پدر، کلینتون و بوش جوان و دولت اوباما پیدا کردن راه‌حلی برای برنامه هسته‌ای ایران بود که بتواند عملا امکان توسعه فیزیکی صنعت هسته‌ای را از ایران گرفته و حتی عزم سیاسی موجود برای پیگیری آن را نیز از بین ببرد. دقیقا مبتنی بر همین دیدگاه بود که ۱+۵ بر خلاف مذاکرات سعدآباد به کمتر از بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک راضی نشد، در حالی که می‌شد با پلمب نیز فعالیت هسته‌ای ایران را متوقف کرد و دقیقا مبتنی بر همین اساس است که ترامپ برای تمدید تعلیق تحریم‌ها، تبدیل محدودیت‌های هسته‌ای ۸، ۱۰ و ۲۵ ساله به محدودیت‌های مادام‌العمر را شرط می‌کند. بر اساس همین قاعده تجربی می‌توان پیش‌بینی کرد آمریکا در مذاکرات پیشنهادی درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای نیز به کمتر از برچیدن تاسیسات موشکی راضی نخواهد شد. 🔹️نفیو بارها و بارها تلویحا و تصریحا تشریح می‌کند تنها راه مقابله با تحریم‌ها در کشور هدف، است. او اذعان می‌کند راهبرد استقامت در ایران نیز در آستانه شکست فشار بوده ولی با روی کار آمدن حسن روحانی نتیجه به کلی تغییر کرد. بنا به اعتراف او بسیاری از طرفداران برجام در آمریکا در زمان شروع مذاکرات معتقد بودند تحریم ها به اوج خود رسیده بود و فشار ناشی از تحریم ها در حال از دست رفتن بود و ایران به لحاظ اقتصادی و توقعات اجتماعی به یک ثبات نسبی رسیده بود. 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰#قاتل_شهید_رجایی ♻️ ناگفته‌هایی از انفجار دفتر نخست وزیری 🔸 اگر در باره شهادت مکتبی‌ترین رییس جمهور کشورمان و ولایی‌ترین نخست وزیر جمهوری اسلامی، ابهام و سئوال دارید، دیدن این مستند را از دست ندهید. مستند «پرونده ناتمام» حاصل پژوهشی پنج ساله در یکی از پیچیده ترین پرونده‌های امنیتی تاریخ جمهوری اسلامی است؛ انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 . برخی از شاهدان، مطلعان و متهمان این پرونده علی‌رغم پیگیری‌های متعدد حاضر به مصاحبه تصویری نشده‌اند. این مستند به پرسش‌های زیادی که برای عموم مردم و بویژه نسل‌های دوم ، سوم و چهارم انقلاب مطرح است و تاکنون بی پاسخ مانده پاسخ می‌دهد. برای دانلود مستند، اینجا را کلیک کنید👇 cinemamarket.ir/p/18c8 🆔 @lotfi74
🔸 دخالت رسانه‌ای بی بی سی در انتخابات افغانستان یا تداوم علیه محور مقاومت؟! ✅ چند سال قبل، در ایام حاکمیت اصلاحاتچی ها و غربزده ها بر ایران، .بی.سی یعنی سازمان اینتلجنس سرویس (MI6)، برای دویست نفر از خبرنگاران ایرانی کلاس های خبرنگاری (مثلا) گذاشت و مصیبت اعتدالیون را بر ایران، همین شبکه جاسوس - خبرنگاران تحمیل کردند و آوردند بر و ، آنچه آوردند. ☝ حالا خبر زیر را ببینید که چقدر افغانستان برای ام.آی.6 مهم است که پانصد خبرنگار را می خواهند آموزش دهند. البته بی شک از این پانصد افغانستانی که زبان مادری شان فارسی است، مردم ایران هم بی نصیب نخواهند بود. مردم ایران حواستان باشد در انتخابات مجلس به حرف چه کسانی و چه رسانه هایی گوش می کنید!! نکند باز هم بازیچه این شبکه کثیف عملیات روانی و آشنا به ذهن شویم! 👌 راستی به نظر شما در ایران، تداوم این شبکه، چه کسانی و کدام کانال های آشنا و منافق هستند؟؟ ▪️ بی.بی.سی مدعی شده است که برای پوشش درست رسانه‌ای انتخابات افغانستان، برای 500 خبرنگار و ده رسانه فعال افغانستانی، برنامه آموزشی دارد. ▪️ قرار است در این دوره آموزشی، به خبرنگاران نحوه دقیق پوشش رسانه‌ای را آموزش بدهند. همین مسئله برای اهالی رسانه ایجاد سوال کرده است که این بار های بی.بی.سی قرار است در افغانستان یا منطقه فرهنگی مقاومت و نقاط حساس ایران فرهنگی چه کنند؟ 🆔 @schoolofeconomics
📌#یادداشت «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا للّه مثنی و فرادی ثمّ تتفکروا» (سبا) ۴۵ 🔺مسئله این است که قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟ تفکری که موجب گذشتن از حجب و انگاره‌های نظری است؛ انگاره‌هایی نظیر شایعات مشرکان در صدر اسلام، که پناه بر خدا، پیامبر را دیوانه می‌خواندند. آیه، موکد به قیام لله تذکّر می‌دهد، چه انفرادی، چه دو به دو. از این تاکید برمی‌آید که تفکر حقیقی بدون تذکّر به قیام لله، برای آنان که به حجاب عادات و انگاره‌های زمانه گرفتار هستند، ممکن نیست؛ شرط تحقق این تفکر، گذشتن از ماسوی‌الله و بیداری از خواب غفلت است. اینجاست که یقظه و تذکر به عنوان لازمه تفکر حقیقی مطرح می‌شود. از این روی است که تعبیرات ذکر و فکر در تفسیر آیات، احادیث، متون و ماثورات اسلامی به کرات همراه یکدیگر آمده است و در تفاسیر مختلف بخصوص تفاسیر حکمی و عرفانی مرتب به توالی این دو معنا اشاره شده است.... 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
☑️یک جهان روضه و یک ماه محرم داری... 🏴... و تو، ای آنکه در سال شصت و یکم هجری، هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه ی بشریت پای به سیاره ی زمین نهاده ای، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه ی خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله ی سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت برسی...🏴 شهید مرتضی آوینی 🆔 @lotfi74
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روانشناسی کیست؟ در این مقال به این امر پرداختیم که به اجمال اندک و زودگذر اشاره کردیم که روانشناسی کیست و نه چیست.از چیستی آن و هزاران امر دیکر تاکنون بسیار گفته اند. اما بسی اندک به کیستی و هویت روانشناسی به طور اخص و بنیادهای عصر جدید و شئون آن به طور اعم پرداخته اند. تکلیفمان صرفا آن است که در ذات متعارض عصر جدید که همواره با خطا و سو تعبیر و سو تفاهم قرین بوده است، بیاندیشیم و تامل کردن را بیاموزیم. 📚 تفکر پس فردایی عالم ص۹۷_۱۰۶ پ.ن: دوستان عزیز. یک کار ویژه رو خواستم تست کنم. مقالات و نوشته های خوب رو صوتی کنیم تا شاید خواندن و تامل بر آنها راحتر و سهل تر گردد. نظرتون رو بفرستید...🌹 🆔 @lotfi74
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شور حسینی میگن روضه دل‌مردگیه میگن گریه افسردگیه نمیدونن خبر ندارن #حسین آغاز زندگیه... #سید_رضا_نریمانی 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده‌اند: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می‌لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می‌سازد. و تو ای آن که در سال شصت‌ویکم هجری قمری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده‌ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت، پای به سیاره زمین نهاده‌ای، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می‌کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده‌ات بگشایی و از خود و دلبستگی‌هایش هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله سال شصت‌ویکم هجری قمری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی... .» 🆔 @lotfi74
🔰آوینی خوانی حاج محمود کریمی 🔸این بخش‌هایی از کتاب «فتح خون» است که سید شهید، مرتضی آوینی آن را در سال ۱۳۶۶ زیر قلم برد. نگارش «فتح خون» یکی از اسرارآمیزترین بخش‌های زندگی مرتضی آوینی است و شاید دقیقا همان نقطه عطفی باشد که او را از دام فلسفه به دامان عرفان عملی آورد. این کتاب، نیمه‌ کاره ماند و شاید چنین سرنوشتی، منبعث از روحی باشد که بر خود موضوع آن حاکم است.  یک اتفاق غافلگیرکننده، در شب اول عزاداری‌های یکی از مشهورترین هیئات مذهبی تهران رخ داد. سطور آغازین کتاب «فتح خون»، به صورت نوحه درآمد و محمود کریمی که یکی از صاحب‌نام‌ترین مرثیه‌خوان‌های اهل‌بیت(ع) در دوره ماست، جملاتی که در ابتدای این متن آمده را به صورت ریتم سینه‌زنی در آورد. این جملات نه قافیه داشتند و نه وزن عروضی. طبیعتا ملودی هم نمی‌توانست روی چنین متنی بنشیند. کریمی که شاید  بین مادحین اهل‌بیت(ع) استادترین آنها در شناخت ریتم موسیقی باشد، توانست این جملات را به صورت سینه‌زنی تکضرب در بیاورد و آن را به سمع هواداران انبوهش برساند. شاید اگر تا دیروز کسی مراسم آیینی سیدالشهدا را رقیبی برای تعلیمات مکتبی و محتوایی آن می‌دانست، امروز نظرش عوض شده باشد. این بخش از عزاداری شب اول محرم، خلاف‌آمدی بود بر تمام آنچه که به عنوان نقدهای اساسی و اکثرا وارد بر بخشی از عزاداری‌های محرم مطرح بود. اینجا نه ترانه یک خواننده پاپ به نوحه‌های عاشورایی برگردان شده بود، نه کسی از چشم و ابروی ائمه به جای مکتب آنها صحبت می‌کرد، نه غلبه ملودی و شور و آهن بر محتوا و شعور و آه وجود داشت؛ بلکه یک مرثیه‌خوان مشهور، تمام توان هنری‌اش را در شناخت ریتم به کار گرفت تا بخشی از یک کتاب عاشورایی را در هیاتی مذهبی روخوانی کند. البته پیش از این هم مرثیه‌خوان‌های دیگری چنین تلاش‌هایی کرده بودند که می‌شود آنها را بخشی از راهی که تاکنون پیموده شده دانست. این تلاش‌ها عموما از سمت مادحینی انجام شده که در دوران جوانی یا نوجوانی، نسبتی با دفاع‌مقدس و جبهه‌های جنگ پیدا کرده بودند. 🆔 @lotfi74
🔰 آوینی خوانی حاج محمود کریمی /بخش دوم محمود کریمی خودش پیش از این گفته بود: «معرفت اصل است اما اگر به آن خوب پرداخته نشود فرع جلوه می‌کند.» و اضافه می‌کند: «یادمان باشد که گریه خالی برای سیدالشهدا(ع) آدمی را به «مقعد صدق عند ملیک مقتدر» نمی‌رساند.» کریمی درباره جایگاه اخروی عزاداران امام حسین(ع) هم صحبت‌هایی می‌کند که نشان‌دهنده پیش‌زمینه‌های ذهنی اوست که به سمت کتابخوانی در مجلس عزاداری هدایتش کرده‌اند.  اینکه متن یک کتاب به صورت سرودی ریتمیک دربیاید کمی عجیب و مشکل به نظر می‌رسید. محمود کریمی چنین کاری را بر اساس کدام اصول فنی انجام داد؟ سیمین بهبهانی، غزلسرای معاصر، در کتاب «یاد بعضی نفرات»، جملاتی درباره وزن شعر دارد که برای شناخت فنی از کار محمود کریمی، توجه به آنها بی‌فایده نیست. او می‌گوید: «از میان جملات روزمره ما هم اگر هرگاه قطعه‌ای از کلمات بریده شوند، می‌شود آن قطعه را در یکی از بحور عروضی ارزیابی کرد و وزن آن را به دست آورد.» او برای توضیح سخنش بخشی از تیتر یکی از روزنامه‌های همان روز را جدا می‌کند؛  با توجه به این استدلال، اگر کسی هم وزن شعر را خوب بشناسد و هم ریتم موسیقی را؛ ممکن است بتواند جملات عادی و روزمره را هم به شکل موسیقایی دربیاورد. محمود کریمی مداحی است که اکثر شعرهایش را خودش می‌گوید و بدون شک بین مرثیه‌خوان‌های حال حاضر کشور مسلط‌ترین آنها در دستگاه‌های موسیقی است.  این دو مهارت باعث شدند تا او بتواند به ایده‌ای جامه‌عمل بپوشاند که رسیدن آن به تلاش و خلاقیت خیلی بالایی احتیاج داشت و این مهارت تکنیکی به صورت تمام‌قد در خدمت «محتوا» قرار گرفته است. 📚 فرهیختگان 🆔 @lotfi74
🔘 وقتی مخاطب شناسی در هیئت گم می‌شود 🔸 روضه حضرت قاسم را می‌شنویم، حاجی مثل همیشه نمی‌خواند، گویا حالی برای خواندن ندارد و دیگر رمقی نمانده، اما روضه را می‌خواند. روضه که تمام شد، مداحی معلوم الحال که بر پیشانی اش حمایت علوی بروجردی خورده است، به صحنه می‌آید و برای حزب اللهی ترین هیئت قم شروع به خواندن می‌کند. 🔸 خیلی‌ها از جلسه بلند می‌شوند و بیرون می‌آیند و شاکی از این اتفاق از هئیت بیرون می‌روند. پچ پچ‌های اطراف کمی بلند است و حرف‌هایی به گوش می‌رسد که شاید گفتنش خوش نباشد. یکی می‌گفت: «فاطمیون به مشکل مالی خورده و دست به دامن شیرازی‌ها شده، مجبوره این مداح‌ها رو بیاره»، یکی دیگر آهی می‌کشید و دست به زمین می‌گذاشت و فاتحه بر تن بی رمق فاطمیون می‌خواند. 🔸 این را برای مسئولین فاطمیون می‌نویسم که اگر بچه‌های انقلابی بنا بود سراغ سوگلی علوی بروجردی بروند، 12 شب مسجد اعظم صدای دوبس دوبس شان بلند است. اگر نیاز به اگزوزی هم داشتیم، حیدریان را انتخاب می‌کردیم. 🔸 امسال دیگر قرار نیست مشکی بر آب بخورد تا موج‌های دریا آرام شود. امسال قرار است به جای اشک‌های دمادم زیر سبک واحد حاج مهدی سلحشور از بدعت‌گذاران هیئت‌های جدید بشنویم. 🔸 اتفاقی که از هفته‌های پیش در فاطمیون افتاده بود (اشخاص مورد حمایت جریان شیرازی در فاطمیون آمدند) تا امشب که سوگلی منتخب مجمع مدرسین و محققین که در مقابل جامعه مدرسین بلند شده است، در فاطمیون صدایشان بلند شد، نشان از خطر بزرگ دارد که بنا است در قم استارت بخورد و جدی‌تر شود و گویا خط نفوذ تا دل فاطمیون آمده است. 🔸 سال 88 فاطمیون در دل فتنه ایستاد و جنگید اما امسال خود هدف جنگ روانی دشمن قرار گرفته است و جا دارد که دلسوزان و پابرهنگان دلباخته امام حسین وارد شوند تا در مقابل این بدعت‌گذاران بایستند. خط نفوذ که حالا تا دل فاطمیون رفته است، نشان از داستانی دارد که آغازی است بر پایان تشکیلات مذهبی جریان انقلابی. 🔸 آقایان با شوق و ذوق و هول و بلا به هیئت آمدند تا بتوانند از این آب گل آلود فاطمیون ماهی خویش بستانند. ما رسما از اساتیدی چون آقاتهرانی، آیت الله مصباح یزدی و بزرگان دلسوخته انقلابی تقاضا داریم تا مسئله حاد نشده وارد شوند. 🔸 قطعا ما این داستان را رها نمی‌کنیم و تا انتها همراه خواهیم شد. 📌 @ponezs 🆔 @lotfi74